ببین یه تجربه بگم از خودم، چون توی پست های بالا دیدم مشکل نویز و اینها دارینه 16 مگ یه 200 خورده ای دادم بعد لینک پرداخت داد یه 400 خورده ای هم دوباره دادم
حالا قیمتش مهم نیست برام.اینکه اول میگه یه سرویس ارزون بگیر برای تست گیم اگه راضی بودی تمدید کن بعد خرید میگه نمیشه باید 3 ماهه بگیری به نظرم درست نیست.
عمده ی خط های کشور همین مشکل نویز و SNR پایین رو دارن
تمام شرکت ها هم این رو می خوان بندازن گردن سیم کشی داخلی، در حالیکه علتش سیم کشی های کهنه شهری و صد البته تجهیزات قدیمی و پوسیده در مراکز مخابراتی هست (که خودشون این رو می دونن، ولی خوب همیشه میندازن گردن شما که شاکی نشی مثلاً)
اما راه حل
پشتیبانی های شرکت ها توی روز حجم کاری زیادی دارن و برات وقت نمی زارن، اما اگه حدودای نیمه شب تلاش کنی (برای من حدود ساعت ۳ صبح جواب داد این کار) وقتشون بازه و می تونن برات تست کنن. بعد از چند نوبت تلاش بالاخره یکی شون رو پیدا می کنی که اهل وقت گذاشتن باشه.
ببین SNR روی downstream اگر حدود ۹ و بالاتر باشه، مشکل قطعی تا حد زیادی حل و فصل میشه. باید اینقدر برات سرعت downstream رو پایین بیاره تا به این حد از SNR برسی، که البته این کار رو باید آروم آروم انجام بده، نه اینکه خط رو ببنده روی ۴ مگ و بگه بیا حل شد. مثلاً من روی خط اصلیم SNRم با ۱۶ مگ میومد روی ۵ و۶، و با کمک پشتیبانی شروع کردیم ۵۰۰ کیلوبیت-۵۰۰ کیلوبیت به کم کردن سرعت. در نهایت در حدود ۱۲۲۰۰ کیلوبیت بود که SNR رفت بالای ۱۰ و همونجا ستش کرد برام. کل پروسه ۳۰ دقیقه طول کشید ولی الان قطعی برای من از هر ۵ دقیقه رسیده به هر ۵ روز یکبار!