بحث و تبادل نظر در مورد گرافیک بازی های نسل بعد

من از Ryse به خاظر علایق شخصی به (یونان باستان و داستانهای اساطیری ... whatever ) خوشم اومد :دی
Ryse در مورد روم باستان هست نه یونان :|.

- - -ویرایش - - -

تو گرافیک quantum break حرف اول رو میزنه بعدش watch dogs
بنظر شما اوه ولی تو واقعیت The Division توی گرافیک چند کیلومتری با دیگران فاصله داشت. اونم نه توی Cut-Scene مثل QB کتون بلکه توی گیم پلی.
 
ولی ما همیشه از کامنت های جذاب و متنوع شما سورپرایز میشیم ! درضمن مطمئن باش تا شما مجبورم نکنی مثل این دفعه (همین قضیه سناریو اینا ) بنده کوچکترین علاقه ایی به بحث کردن با شخص شما رو ندارم .
من هم همیطور!
اولاً کی و کجا من واسه مقایسه کردن دست به دامان اون تعدا بازی ایی که لیست کردی شدم؟ دوماً شما که همیشه خدا آماده و حاضر در صحنه اید فقط وقت ندارید تو یه تاپیک 7 صفحه ایی واسه ثابت کردن سقم و صحت حرفاتون دلیل و مدرک بیارین؟ سوماً شما کی هستی که بخوای به من چیزیو ثابت کنی؟؟ مثل اینکه جدی جدی خیلی خودت رو دست بالا گرفتی؟
اولاََ دقیقا همیشه و همه جا! خوشم میاد خیلی راحت هم انکار میکنید.
دوماََ صفحهات قبل پست هاتون هست هرکی بخواد میتونه بره ببینه و برداشت کنه حق با کیه. نیازی نیست من برم دوباره پست های یکی دو صفحه پیش رو بذارم اینجا.
سوماََ من هرکی هستم به خودم مربوطه. شما کی هستی که من باید چیزی رو بهت ثابت کنم؟ اینجا کلاس درس نیست، من هم دانش آموز نیستم و شما هم استاد نیستی که میگی ثابت کن ثابت کن. این شمایی که خیلی خودتو دست بالا گرفتی و کامنت هات رو وحی منزّل میدونی.
وقتی همچین کامنتی های کیلویی میدی و رو هوا حرف میزنی و اونا به من نسبت میدی من نمی دونم اسمش رو چی بذارم ؟ توهم ، خیال ، رویا ، دروغ و . . . ! اگه من همچین حرفی زدم پس کامنتام باید موجود باشه و شما میتونی نقل قول کنی ولی وقتی حرفی رو به من نسبت میدی که نزدم واژه مناسب تر از توهم به ذهنم نمیرسه !

پ.ن :جنبه بحث داشتن یا نداشتن و کامنت دادنم کوچکترین ربطی به شما نداره دوست عزیز .
کامنت کیلویی میدم یا گرمی یا تُنی به خودم مربوطه. پست اصلیم سر جاشه میتونی بری ببینی. نه اسمی از شما و نه از هیچکس دیگه نیاوردم که بهت بر خورده. اینکه شما به خودت شک داری به من مربوط نمیشه. توهم رو شما زدی که پستی که نه نقل قولی توش هست و نه اسمی رو به خودت میگیری!

پ.ن: جنبه ی بحث داشتن یا نداشتنت تا زمانی به خودت مربوطه که به دیگران، از جمله من توهین نکنی. وقتی من هرچی میگم با لحن و الفاظ تند و بد جواب میدی به من مربوطه خیلی هم مربوطه.
End of Story
==================
این هم برا اینکه پستم اسپم نباشه:

یک سری جزییات فک برانداز از دموی Dark Sorcerer که توی کنفرانس سونی نمایش داده شد:

A rather noisy shakycam video from E3 by Youtube user TheAireaidLord shows (between other things) Quantic Dream QA Manager Gavin Niebel as he explains quite a few behind-the-scenes details to the crowd watching the demo. What we learn from the explanation possibly makes it even more impressive, and gives us hopes to see even better in the future

The demo, that has absolutely no pre-rendering, post production or video inserts, represents only the first iteration of Quantic Dream’s development cycle for the PS4, and while it runs between 30 and 90 fps (the frame rate wasn’t optimized yet), it does so at native 1080p resolution, textures included. The developer still didn’t have access to full PS4 development tools, so they had to make do with the same PS3 development pipeline used for Beyond: Two Souls

shoving in a bunch of high-fidelity assets
The set alone is made of a whopping one million triangles, and the volumetric lighting is completely dynamic between “movie” conditions and “studio” conditions. It can be switched at will within a single frame

.The most impressive part? It only uses four of the eight gigabytes of GDRR5 RAM under the hood of the PS4

Maurice the Goblin is made by 67,000 triangles, 40 different shaders, 150 Megabytes of texture data, and can be defined a CG-quality model despite running in
real time
خیلی خلاصه و مفید برای کسانی که زبانشون قوی نیست.

اولا سازنده به تمام ابزار برای توسعه روی ps4 دسترسی نداشته پس مواردی با ps3 توسعه داده شدن.{مثل جزئیات و شیدرها و ...شاید البته!!}

مورد بعدی فریم دمو در بدترین حالت 30 فریم بوده و بالاترین 90 فریم بوده.

در تک دمو حدودا به صورت کلی یک میلیون مثلث ریل تایم رندر میشده که عدد کمی نیست .

نکته مهم فقط از 4 گیگ رم کنسول استفاده شده برای این تک دمو پس هنوز جا برای چپوندن بیشتر هست.هنوز خیلی مونده تا از 8 گیگ رم کنسول کامل استفاده بشه مثلا تستی که خودم کردم با کرایسیز3 روی pc با رزلوشن 1080 و جزئیات اخر و 8xmaa نهایت با حافظه خود کارت گرافیک فقط 4 گیگ حافظه اشغال شد حالا خودت دیگه حساب کار رو کن.

برای شخصیت Maurice the Goblin حدود 67 هزار تا مثلث برای ساختش بکار رفته که در مقایسه با 80 هزار تا کریتوس در گاد اف وار3 هنوز کمی فاصله داره و یادمه برای اولین بار کریتوس رو از نزدیک دیدم داخل بدن گایا یه لحظه شوکه شدم .

مورد مهم دیگه استفاده از 150 مگابایت تکسچر برای این شخصیت هست که اطلاعات تکسچرها داخل رم همیشه ذخیره میشن و پهنای باند زیادی اشغال میکنن بین پردازنده و رم و وقتی شما از چند کارکتر که هر کدوم 150 مگابایت تکسچر دارن استفاده میکنید در محیط اونموقع هست که پهنای باند 170GB/S به شما سلام میرسونه وGPU بدون افت فریم رندر میکنه محیط رو .
 
برای شخصیت
Maurice the Goblin
حدود 67 هزار تا مثلث برای ساختش بکار رفته که در مقایسه با 80 هزار تا کریتوس در گاد اف وار3 هنوز کمی فاصله داره و یادمه برای اولین بار کریتوس رو از نزدیک دیدم داخل بدن گایا یه لحظه شوکه شدم .
منبع مطمئنی داريد که اثبات کنه کريتوس 80 هزار triangles داره ؟ البته ingame ....

==========
ZIn terms of the character creations themselves, concept art and a low-poly mesh from Maya is handed off to the 3D modellers, who create the basic models using a sculpting tool known as Z-Brush. These models are then given detail - painted in via Photoshop - before being passed along the next stages in the art pipeline to the character riggers and animators.
Kratos himself is an extremely detailed model, though it's interesting to note that the raw polygon count is considerably lower than the 35,000 or so that comprise the in-game model of Nathan Drake in Uncharted 2. That the Spartan maniac looks so good is all down to the individual make-up of the model. The poly count is just one element of the whole composition.

http://www.eurogamer.net/articles/the-making-of-god-of-war-iii

===============================================

توی اين انجمن يکی زحمت کشيده مقدار چند ضلعی های بازی های معروف را نوشته
البته خودش نوشته که از سايت gameartisans.org اين مطلب را برداشته
http://forum.lowpolyworkshop.com/topic/9130085/1/
 
آخرین ویرایش:
تو سورسش که گفته برای شخصیت گوبیلن 700 هزارتا triangles به کار رفته نمیدونم اون عددو رقما که یاکوزا گذاشته از کجا اومده.
توی نسل قبل تا اونجا که من خبر دارم بیشترین triangles واسه بازی Dead or Alive 5 بود کمترینشون 29,379 و بیشترینشون Ayane بود با 106,763 البته تا اونجا که من یادم مونده!





مارکوس تو gears 3 هم 31831 Triangles داشته:



Kratos تو بازی GOW3 طبق گفته یکی از سازنده ها 20,000 پالیگن داره.
 
آخرین ویرایش:
من هم همیطور!
اولاََ دقیقا همیشه و همه جا! خوشم میاد خیلی راحت هم انکار میکنید.
کُردی بگم لری بگم چجوری بگم متوجه شی؟؟ کدوم پست ؟ دوست گرامـــــــــــی توهمات ذهن مبارکتت رو به من نسبت نده !!
دوماََ صفحهات قبل پست هاتون هست هرکی بخواد میتونه بره ببینه و برداشت کنه حق با کیه. نیازی نیست من برم دوباره پست های یکی دو صفحه پیش رو بذارم اینجا.
سوماََ من هرکی هستم به خودم مربوطه. شما کی هستی که من باید چیزی رو بهت ثابت کنم؟ اینجا کلاس درس نیست، من هم دانش آموز نیستم و شما هم استاد نیستی که میگی ثابت کن ثابت کن. این شمایی که خیلی خودتو دست بالا گرفتی و کامنت هات رو وحی منزّل میدونی.
کامنت کیلویی میدم یا گرمی یا تُنی به خودم مربوطه. پست اصلیم سر جاشه میتونی بری ببینی. نه اسمی از شما و نه از هیچکس دیگه نیاوردم که بهت بر خورده. اینکه شما به خودت شک داری به من مربوط نمیشه. توهم رو شما زدی که پستی که نه نقل قولی توش هست و نه اسمی رو به خودت میگیری!

پ.ن: جنبه ی بحث داشتن یا نداشتنت تا زمانی به خودت مربوطه که به دیگران، از جمله من توهین نکنی. وقتی من هرچی میگم با لحن و الفاظ تند و بد جواب میدی به من مربوطه خیلی هم مربوطه.
یعنی ماشالله به این روحیه . . . !!!! فقط میتونم تبریک بگم به شما چون احساس میکنم به سطح و لِوِل جدیدی از مغلطه کردن دست پیدا کردین که تو دنیا نظیر نداره . . . ! مگه غیر من و مهدی کسه دیگه ایی هم با احسان سره DR3 بحث کرد که منظورت اون باشه؟ در ضمن اگه منظورت من نبودم چرا یهو الان یادت اومد اینو بگی؟ چرا صفحه پیش که کامنتت رو نقل قول کردم خم به ابرو نیاوردی؟ لابد اون موقع منظورت من بودم بعد یهو الان حس کردی منظورت یکی دیگه هست!! در ضمن نه من استادم نه شما ولی وقتی حرفی به من نسبت میدی که نزدم باید ثابتش کنی و وقتی نمیکنی اعتبار حرفات مشخصه ! گرچه نیاز به توضیح اضافه نیست یکی بره پست های صفحه پیش شما رو بخونه خیلی راحت متوجه میشه که به چه شیوه و روش های نوینی از مغلطه کردن دست پیدا کردین .

در مورد جنبه نداشتن و توهین کردن نمی دونم واقعا متوجه نیستی یا خودت رو زدی به کوچه علی چپ! به چه زبونی بگم آقا جان ، عزیز ، دوست گرامی ، استاد . . . . میخوای باهات تند صحبت نشه داستان هایی که به ذهن مبارکت میرسه به من نسبت نده برو از اول بخون ببین بحث از کجا و سره چه موضوعی شروع شد و کی بهترین بهترین راه انداخت!!!!!!!!!!

اینم آخرین باری بود که کامنت تون رو نقل قول میکنم چون بیش از این ادامه دادنه این بحث هم توهینه به خودم، هم دیگران .
 
آخرین ویرایش:
منبع مطمئنی داريد که اثبات کنه کريتوس 80 هزار triangles داره ؟ البته ingame ....
بالای اون نقل قول فارسی توضیح دادم که این کامنت توسط شخص دیگه ای داده شده و چون به اینجا مربوط میشد منم گذاشتم اینجا. البته در مورد پلیگان های کریتوس هم بحث شد ولی چون به اینجا ربطی پیدا نمیکرد و باید چند تا پست دیگه رو هم نقل قول میکردم قیچیش کردم. حالا این مسئله ی مهمی نیست. مسئله ی اصلی آنالیز تک دمو بود. که طبق معمول کمترین اهمیت به موضوع اصلی داده شد!
تو سورسش که گفته برای شخصیت گوبیلن 700 هزارتا triangles به کار رفته نمیدونم اون عددو رقما که یاکوزا گذاشته از کجا اومده.
توی نسل قبل تا اونجا که من خبر دارم بیشترین triangles واسه بازی Dead or Alive 5 بود کمترینشون 29,379 و بیشترینشون Ayane بود با 106,763 البته تا اونجا که من یادم مونده!

مارکوس تو gears 3 هم 31831 Triangles داشته:

Kratos تو بازی GOW3 طبق گفته یکی از سازنده ها 20,000 پالیگن داره.
اولاََ اون عدد و رقما که یاکوزا گذاشته از اینجا اومده. اگه کف دستم رو بو کرده بودم که ممکنه متن انگلیسیش اشتباه شده باشه و شما هم منتظری که آتو بگیری حتما منبعش رو هم چک میکردم :)

ثانیاََ آتو هم بلد نیستید بگیرید آخه! اینجور مواقع طرف اگه بخواد دستکاری هم بکنه یه کاری میکنه که به نفعش باشه نه اینکه بیاد 700,000 رو بکنه 67,000 که به ضررش باشه.

ثالثاََ 700,000 تا خیلی بدتره برا شما که ضعف های تکنیکی تک دموی Dark Sorcerer رو طومار کرده بودی. نشون میده تک دمو خیلی قوی تر از اونی بوده که فکرشو میکردید.

رابعاََ همین یه عدد اشتباه شد. بقیه ی اون "عدد و رقما" که معلوم نبود من از کجام درآورده بودم دیگه چی بود؟
 
تو سورسش که گفته برای شخصیت گوبیلن 700 هزارتا triangles به کار رفته نمیدونم اون عددو رقما که یاکوزا گذاشته از کجا اومده.
توی نسل قبل تا اونجا که من خبر دارم بیشترین triangles واسه بازی Dead or Alive 5 بود کمترینشون 29,379 و بیشترینشون Ayane بود با 106,763 البته تا اونجا که من یادم مونده!





مارکوس تو gears 3 هم 31831 Triangles داشته:



Kratos تو بازی GOW3 طبق گفته یکی از سازنده ها 20,000 پالیگن داره.

جدا از بحث عکس مارکوس را که ديدم پشمام ريخت ؟!! با 20 هزار ورتکس چقدر جزئيات داره ؟!!!
به يونيفورمش نگاه کنيد ؟!!
چقدر اجزائش تفکيک شده و پر مايست ؟!!!
البته مدل خامش که اون وسط هستش را soft edge داده واسه همين خيلی خام به نظر ميآد
شخصا فکر ميکنم کرکتر مارکوس توی تموم بازی های اين نسل جزيياتش بالاتر هستش
مخصوصا يونيفورمش
کريتوس هم خوبه ولی تمام بدنش لخته واسه همين به جزييات زيادی نياز نداره
 
مایکرو ادعا کرده سرعت esrm خیلی بیشتر از اونیه که اعلام شده و گفته پهنای باند به 192gb/s رسیده و دیگه از اون اختلاف زیاد با ps4 خبری نیست.

Well-placed development sources have told Digital Foundry that the ESRAM embedded memory within the Xbox One processor is considerably more capable than Microsoft envisaged during pre-production of the console
with data throughput levels up to 88 per cent higher in the final hardware
Bandwidth is at a premium in the Xbox One owing to the slower DDR3 memory employed in the console, which does not compare favourably to the 8GB unified pool of GDDR5 in the PlayStation 4
The 32MB of "embedded static RAM" within the Xbox One processor aims to make up the difference, and was previously thought to sustain a peak theoretical throughput of 102GB/s
useful, but still some way behind the 176GB/s found in PlayStation 4's RAM set-up
Now that close-to-final silicon is available, Microsoft has revised its own figures upwards significantly,telling developers that 192GB/s is now theoretically possible
 
آخرین ویرایش:
gddr5 :lol: چی شد کنسول قویتر ؟ پهنای باند کنسلتون هم که پایینتر شد ! الان منتظر نظرات ps فنها هستیم کنسول قویترشون شد کنسول ضعیفتر . لول .
 
gddr5 :lol: چی شد کنسول قویتر ؟ پهنای باند کنسلتون هم که پایینتر شد ! الان منتظر نظرات ps فنها هستیم کنسول قویترشون شد کنسول ضعیفتر . لول .
یه زمانی من فکر میکردم شما یه ادم با سواد هستی . خوشحالم که با این جور پست ها مشخص میکنید که فقط یه فن بوی معمولی هستید;)
 
gddr5 :lol: چی شد کنسول قویتر ؟ پهنای باند کنسلتون هم که پایینتر شد ! الان منتظر نظرات ps فنها هستیم کنسول قویترشون شد کنسول ضعیفتر . لول .

نکته ای که در انتهای همون مقاله نوشته شده:))
On paper, Sony retains a clear specs advantage

تازه این همون شرکتی نیست که می گفت bf4 رو xbone اجرا شد بعدش گندش در اومد؟ یا حرف از قدرت 40 برابری با cloud می زد بعدش همون df زیر سوال بردش؟
تا زمانی که جرات به خرج بدن و مشخصاتش رو اعلام کنن هیچ چیز معلوم نمی شه
 
gddr5 :lol: چی شد کنسول قویتر ؟ پهنای باند کنسلتون هم که پایینتر شد ! الان منتظر نظرات ps فنها هستیم کنسول قویترشون شد کنسول ضعیفتر . لول .

شاید بتونه اینقدر ببره بالا ولی کارو برای بازیسازا سخت تر میکنه و مثل نسل قبل بعضی از بازی سازا بیخیال میشن.شاید تاثیر در عناوین 1پارتی بزاره.

هر چند 8گیگ یه جا با سرعت 176 به نظرم بهتر از 192 ذره ذره هست.
 
gddr5 :lol: چی شد کنسول قویتر ؟ پهنای باند کنسلتون هم که پایینتر شد ! الان منتظر نظرات ps فنها هستیم کنسول قویترشون شد کنسول ضعیفتر . لول .
مقاله رو کامل بخون بعد پست بده . برتری PS4 هم فقط به میزان و حجم پهنای باند رمش ختم نمیشه, GPU ـش هم به طرز فاحشی قویتر هست .
 
نکته ای که در انتهای همون مقاله نوشته شده:))
On paper, Sony retains a clear specs advantage

تازه این همون شرکتی نیست که می گفت bf4 رو xbone اجرا شد بعدش گندش در اومد؟ یا حرف از قدرت 40 برابری با cloud می زد بعدش همون df زیر سوال بردش؟
تا زمانی که جرات به خرج بدن و مشخصاتش رو اعلام کنن هیچ چیز معلوم نمی شه

اون فکر کنم EA بود.DF فقط گفت که کارای گرافیکی سنگین و انجام نمیده که مایکروسافت هم نگفت Cloud برای گرافیک,همون پردازش های هوش مصنوعی و اینجور چیزا رو از رو دوش CPU برداره خودش خیلی کمک کرده.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or