بحث و تبادل نظر در مورد گرافیک بازی های نسل بعد

gddr5 :lol: چی شد کنسول قویتر ؟ پهنای باند کنسلتون هم که پایینتر شد ! الان منتظر نظرات ps فنها هستیم کنسول قویترشون شد کنسول ضعیفتر . لول .
بله وقتی x1 فقط 5 گیگ استفاده میکنه و ps4 از 7 گیگ برای بازی اون 2 گیگ هم سلام می رسونه
خود سرنی گفت می تونستیم ازed ram استفاده کنیم ولی کار رو برای بازی ساز سخت تر می کرد
بعدحالا چون پهنا باند بیشتر شد حتما قدرتش هم بیشتر شد از پلی 4
gpu هم که کاری نمی کنه و حساب نمی شه دیگه نه
 
مقاله رو کامل بخون بعد پست بده . برتری PS4 هم فقط به میزان و حجم پهنای باند رمش ختم نمیشه, GPU ـش هم به طرز فاحشی قویتر هست .
نه ؟! این برتری های به طرز فاحش و بسیار قوی که از زبون شما تو تاپیک ها مشنیدیم به قول خود df مقدارش 33 درصد بود ! که معنیش بسیار قویتر و فاحش نمیشد ! الان که مشخص شده که پهنای باند x1 بالاتر هست یعنی gddr5 تون پَر ! نمیدونم الان چند درصد قویتر به دست میاد ؟! لول ! اونم باز به خاطر اینکه مشخصات کامل ازش ارائه نشده پس پسفردا ببینیم با مشخصات کامل این درصد ها به کجا ختم میشه ؟ به نظر شما چند درصد باقی مونده ؟! لابد از این هم خبر داری که gpu به دست مایکرو یه تغییراتی توش انجام شده و کاستومایز شده هست و کلی هزینه شده ؟! شما منتظر باش ماله ps4 به طرز فاحش قویتر باشه !

از اون طرف هم شما منتظر این باش که این move engine ها چه کاره هستند و چقدر برای کنسول برتری حاصل میکنند ! از این طرف که براتون ثابت شد esran نقش هویج نداره ! از طرفی به زودی میفهمید که move engine ها هم یه کارایی بلدند بکنند :)
 
آخرین ویرایش:
یه زمانی میگفتن درون 360 اژدهای خفته ای وجود داره که قابلیت های DX11 رو می تونه اجرا کنه (اونم روی کنسولی که DX9 ـه) و توی فلان بازی و فلان بازی این آپدیت ها وجود دارن و استفاده خواهند شد ! آخر سال هم آنچارتد 3 با اختلاف بهترین گرافیک شد ! این اخبار ضد و نقیض فعلی هم مثل همون :دی
یکی از همین دوستانی هم که اینجا حضور دارن ، به جـِد اظهار داشتن که تکنیکی که نور رو به هر سطحی بگیری رنگش توی محیط پخش میشه (اسمش خاطرم نیست) به زمان بازی Quake و قبل از سال 2000 و این حرفها برمیگرده ولی به طرز مشکوکی با توطئه ی سران ناتی داگ این تکنیک روی کنسول برای اولین بار در بازی TLOU رویت شد :دی کلاً خواستم بگم بین حرفهایی که توی این سایت و اون سایت زده میشه و این تکنیک انحصاری و اون تکنیک انحصاری و ... تا عمل فاصله ی زیادیه :دی
 
نکته ی قابل توجه اطلاعاتی هست که این دوستان با اتکا به اونها استدلال میارن که همگی شایعاتی بیش نیستند . مثل خرج کردن 3 میلیاردی ماکرو و همین شایعه ی جدید . تا قبل از اون شایعه ی قدرت کمتر جی پی یوشون فقط در حد شایعه بود ولی شایعاتی مثل خرج 3 میلیاردی و این افزایش 88 درصدی بازده esram میشه ملاک برتری و نتیجه گیری . حالا خوبه سونی یه چیزاییو تایید کرده .
 
واقعیت اینه که حتی خود سازنده های بازیم نمیتونن تا نتیجه نهایی رو روی یه Xbox one یا PS4 واقعی ببینن نظر بدن... البته چیزی که این نسل باید برای همه روشن شده باشه اینه که بهونه هایی مثل بازی سازی روی کنسول X سخت بوده و سازنده وقتی داشته بازیو روی کنسول Y میساخته خبر مرگ مادرشو واسش آورده بودنو , سازنده بازی مشکل خانوادگی داشته و ... دیگه قابل قبول نیست.
برای همین زیاد عجله نکنید تا چند ماه دیگه واقعیت برای همه روشن میشه.
 
یکی از همین دوستانی هم که اینجا حضور دارن ، به جـِد اظهار داشتن که تکنیکی که نور رو به هر سطحی بگیری رنگش توی محیط پخش میشه (اسمش خاطرم نیست) به زمان بازی Quake و قبل از سال 2000 و این حرفها برمیگرده ولی به طرز مشکوکی با توطئه ی سران ناتی داگ این تکنیک روی کنسول برای اولین بار در بازی TLOU رویت شد :دی کلاً خواستم بگم بین حرفهایی که توی این سایت و اون سایت زده میشه و این تکنیک انحصاری و اون تکنیک انحصاری و ... تا عمل فاصله ی زیادیه :دی

Dynamic Light Bounce بود احسان ، که رضا و بقیه چهار ساعت سرش بحث کردن تازه اون موقع ، ایشون قبول کرد اولین باره که به صورت داینامیک روی کنسول اجرا میشه و از حرفش برگشت ! امسال هم بهترین گرافیک بی برو برگرد مال خودمونه این TLOU فوق العادست ! مگه اینکه Beyond عملکرد بهتری داشته باشه که البته بازم فرقی نداره ! :d

تاپیک بهترین گرافیک نسل چه شود ، منتظر یه گونی بازی انحصاری و مولتی پلتفرم واسه برتری به TLOU باشید . :d
 
بابا بنده خدا مدتی ـه به خاطر همین موضوع تو انزوا بود و تا اون جمله رو دید از شدت خوشحالی یه چیزی در وکرد چرا میزنینش !؟ گنا داره :دی

همین ماکرو الان اومده گفته آنالیز سخت افزاری بی معنیه ( شما بخونید کنسول ما ضعیف تره :دی ) . البته یکمی ضعیف بودن ـه کنسول مهم نیست ولی خوب یه نفر چون از این ضعیف بودن ـه X1 ناراحت بود اینو گفتم که بیشتر از این ناراحت نشه :دی
 
آخرین ویرایش:
یه زمانی میگفتن درون 360 اژدهای خفته ای وجود داره که قابلیت های DX11 رو می تونه اجرا کنه (اونم روی کنسولی که DX9 ـه) و توی فلان بازی و فلان بازی این آپدیت ها وجود دارن و استفاده خواهند شد ! آخر سال هم آنچارتد 3 با اختلاف بهترین گرافیک شد ! این اخبار ضد و نقیض فعلی هم مثل همون :دی
یکی از همین دوستانی هم که اینجا حضور دارن ، به جـِد اظهار داشتن که تکنیکی که نور رو به هر سطحی بگیری رنگش توی محیط پخش میشه (اسمش خاطرم نیست) به زمان بازی Quake و قبل از سال 2000 و این حرفها برمیگرده ولی به طرز مشکوکی با توطئه ی سران ناتی داگ این تکنیک روی کنسول برای اولین بار در بازی TLOU رویت شد :دی کلاً خواستم بگم بین حرفهایی که توی این سایت و اون سایت زده میشه و این تکنیک انحصاری و اون تکنیک انحصاری و ... تا عمل فاصله ی زیادیه :دی

دادا :دی چرا شما همه چیو باهم قاطی میکنی:دی از هرجایی یه چیزیو میچسبونی به هم:دی
من جایی نشنیدم که به 360 بگن اژدهای خفته:دی,DX11 هم از سخنان چوات یرلی بود که در نهایت دیدیم نسخه 360 از گیم اسپات فاقد ارزش مدال گرافیکی گرفت.
اگه افکتایی که توی هیلو4 و گیرز3 به کار رفته رو نمیخوای ببینی حرفی نیست :دی زوری که نمیشه. :دی
این نکته رو هم بگم بازیای انحصاری 360 به خاطر اینکه سازنده ها وقتی از یه افکتی استفاده میکردن از اول تا اخر بازی در حال اجرا بود حتی اگه بهش نیازی نبوده باشه که اینکار به نظرم برای راحتیه خودشون بود چندخط کد کمتر میزنن:دی ولی انحصاری های PS3 سازنده ها واقعا مدیریت شده کار کردن مخصوصا ناتی داگ و کوانتیک دریم و سانتا و از هر افکت هرجا نیاز شد به بهترین نحو استفاده کردن و تمام صحنه ها مدیریت شده بود که واقعا کار عالی ای رو انجام دادن و بهترین استفاده رو از سخت افزار کنسول کردن.

- - -ویرایش - - -

بله وقتی x1 فقط 5 گیگ استفاده میکنه و ps4 از 7 گیگ برای بازی اون 2 گیگ هم سلام می رسونه
خود سرنی گفت می تونستیم ازed ram استفاده کنیم ولی کار رو برای بازی ساز سخت تر می کرد
بعدحالا چون پهنا باند بیشتر شد حتما قدرتش هم بیشتر شد از پلی 4
gpu هم که کاری نمی کنه و حساب نمی شه دیگه نه

مایکروسافت اعلام کرده که هنوز بهینه شده و اینکارو کم کم انجام میدن و مقدار رم درسترس گیم هم بیشتر میشه.
این حرف سرنی رو خیلی قبول دارم,مایکروسافت داره اشتباه نسل قبل سونی رو با برنامه نویسی پیچیده تکرار میکنه.مایکروسافت میخواست با اینکارش یه چند قدم جلو باشه ولی نمیدونست که سونی از GDRR5 استفاده میکنه :دی.
از جی پی یو ایکس باکس اطلاعات دقیق نیست چون خود مایکروسافت هم دستکاریش کرده معلوم نیست دقیق چکارست ولی شاید شایعات هم درست باشن و ضعیفتر باشه ولی نه در اون حدی که فکر میکنین(70%)
 
GG چند وقته پیش یکسری اطلاعات در مورد گرافیک بازی منتشر کرده بود که دیدم شاید بد نباشه اینجا قرار بدم کاراکترهای بازی بر خلاف KZ3 که سه سطح LOD داشتن تو کیلزون شدوفال 7 سطح LOD دارن یعنی تو KZ 3 شما کاراکترهارو بسته به فاصلشون با دوربین تو سه سطح از نظر تعداد پالیگونها میدید که تو شدوفال این عدد به 7 رسیده که باعث میشه شما تقریبا متوجه تغییر جزئیات روی کاراکترهای دور و نزدیک در خلال بازی نشین تو نزدیکترین حالت به دوربین که بالاترین LOD به حساب میاد کاراکترها در شدوفال از 40000 پالیگون یا چند ضلعی تشکیل شدن که تو KZ3 این عدد در حدود 10000 چند ضلعی بوده...
40000 برای تعداد چند ضلعیها به تنهایی عدد فوق العاده جالب توجهی هست یعنی یک کاراکتر در بازی به اندازه یک کاراکتر اصلی در یک بازی TP (سوم شخص) در نسل فعلی چند ضلعی داره مثلا ناتان در U2 در بخش سینگل پلیر در حدود 37000 چند ضلعی داشته یا مستر چیف در halo 4 به همراه اسلحه در حالت TPS در حدود 42 هزار چند ضلعی داشته البته این فقط تعداد چند ضلعیها هست نور پردازی پیچیده تر Shader Quality بالاتر و تکسچرهای پرحجم تر رو هم به این کاراکترها اضافه کنید متوجه میشید که یکی از کاراکترهای KZ SF بهترین و پرجزئیات ترین کاراکترهای نسل قبلی رو به راحتی پشت سر میگذاره.

92309132751740170747.jpg
 
gddr5 :lol: چی شد کنسول قویتر ؟ پهنای باند کنسلتون هم که پایینتر شد ! الان منتظر نظرات ps فنها هستیم کنسول قویترشون شد کنسول ضعیفتر . لول .

خوشحال شدم بالاخره اون ادعای منطق رو هم گذاشتید کنار ...

تا اونجا که من دنبال کردم پهنای باند تغییر نکرده خوشبختانه یا متاسفانه ... سرعت انتقال داده افزایش پیدا کرده ... (حالا شاید چیزی در مورد افزایش پهنای باند گفته شده که من دنبال نکردم مطالبش رو)

تازه اونم برای وقتیه که جاده خلوته ... وقتی جاده شلوغ و پرحجم و دارای ترافیک سنگین شد ... همچین کپ میکنه ... که باید پلیس راهنمایی رانندگی براش بزارن ... در به در برنامه نویس و بازی ساز ... باید جوری بهینه کنه command ها و ادرس دهی ها رو که بدون اینکه حجم سنگینی از اطلاعات روانه این es ram ها بشه ورود و خروج دیتا به رم انجام بشه ...
 
xطرف صحبتم این فنکوئل های مایکروسافته .
شما هنوز جواب ما رو تو این نسل نتونستین بدین. هر بازی شاخی سونی داد. فقط اومدین تو تاپیکها منفی نوشتین چون اصن بازیشون نکردین.
بحث سخت افزار این نسل هم که دیگه شورشو در اوردین فقط برید ببنید بازی کیلزون 2 بدون کات سین هاش 6گیگ هست اونوقت کنسول اونو چطوری اجرا کرد.
حالا حالا ها زوده بخاین در مورد نسل بعد که نیومده نظر بدین.
چون هنوز بازی نکردیم که بگیم . درمورد تریلر ها هم بگم چه سونی چه مایکرو و تمام بازیسازها میان بهترین چیزی که میتونن نشون بدن رو تو نمایشگاه نشون میدم پس از رو تریلر قضاوت نکنید
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or