بحث و تبادل نظر در مورد سری Metal Gear Solid

بین سری ها فقط نمیدونم متال گیر 4 رو چطوری بازی کنم با امولاتور بشه بازی کرد خوبه.
یادش بخیر اون زمانی که MGS4 اومده بود، هنوز PS3 نداشتم و رفتم کل کاتسین‌های بازی رو دانلود کردم و مثل فیلم سینمایی دیدم! :D
لامصب خیلی هم طولانی بود و یه ۷،۸ ساعتی می‌شد، ولی چه کنیم که ذوب‌شده در MGS بودیم و با اینترنت اون دوران (فکر کنم ۲۵۶ بود یا شاید هم ۱۲۸)، چند گیگ دانلود کردیم و صفا نمودیم!
ولی حتماً اگه تونستی یه جوری بازیش کن. گذشته از یه سری مراحل خیلی خفن که تا ابد یاد و خاطره‌ش توی ذهن آدم می‌مونه، گیم‌پلی بازی هم ویژگی‌های جالبی مثل OctoCamo داره که خیلی چیز باحالی بود نسبت به اون زمان.
نمی‌دونم کونامی (یا سونی، اگه همه حقوق بازی دستش هست)، چه مرضی دارن که بازی رو ریمستر نمی‌کنن. :| الآن نسخه‌های مختلف MGS رو میشه از یه سری راه‌ها تجربه کرد، ولی MGS4 این وسط خیلی مظلوم مونده با اینکه اگه یه ذره روش کار کنن و رزولوشن و فریم ریت رو بالا ببرن، می‌تونن کلی پول مفت به جیب بزنن. تنها حدسی که می‌تونم بزنم اینه که قضیه به اون Cell بی‌شرف مربوط باشه! :D ولی وقتی یه سری دیگه از بازی‌های PS3 ریمستر شدن و برای PS4 اومدن، یعنی MGS4 رو هم می‌شه ردیفش کرد دیگه. شاید هم کوجیما کدهای بازی رو گم و گور کرده و به کونامی پس نمی‌داده و علت اختلافشون همین قضیه بوده (فاز رائفی‌پور).
 
آخرین ویرایش:
یادش بخیر اون زمانی که MGS4 اومده بود، هنوز PS3 نداشتم و رفتم کل کاتسین‌های بازی رو دانلود کردم و مثل فیلم سینمایی دیدم! :D
لامصب خیلی هم طولانی بود و یه ۷،۸ ساعتی می‌شد، ولی چه کنیم که ذوب‌شده در MGS بودیم و با اینترنت اون دوران (فکر کنم ۲۵۶ بود یا شاید هم ۱۲۸)، چند گیگ دانلود کردیم و صفا نمودیم!
ولی حتماً اگه تونستی یه جوری بازیش کن. گذشته از یه سری مراحل خیلی خفن که تا ابد یاد و خاطره‌ش توی ذهن آدم می‌مونه، گیم‌پلی بازی هم ویژگی‌های جالبی مثل OctoCamo داره که خیلی چیز باحالی بود نسبت به اون زمان.
نمی‌دونم کونامی (یا سونی، اگه همه حقوق بازی دستش هست)، چه مرضی دارن که بازی رو ریمستر نمی‌کنن. :| الآن نسخه‌های مختلف MGS رو میشه از یه سری راه‌ها تجربه کرد، ولی MGS4 این وسط خیلی مظلوم مونده با اینکه اگه یه ذره روش کار کنن و رزولوشن و فریم ریت رو بالا ببرن، می‌تونن کلی پول مفت به جیب بزنن. تنها حدسی که می‌تونم بزنم اینه که قضیه به اون Cell بی‌شرف مربوط باشه! :D ولی وقتی یه سری دیگه از بازی‌های PS3 ریمستر شدن و برای PS4 اومدن، یعنی MGS4 رو هم می‌شه ردیفش کرد دیگه. شاید هم کوجیما کدهای بازی رو گم و گور کرده و به کونامی پس نمی‌داده و علت اختلافشون همین قضیه بوده (فاز رائفی‌پور).
منم ps3 نداشتم ولی نمیخواستم هم اسپویل شه دلم نمیومد برم واکترو ببینم تا یکی از رفیقام گفت ps3 دارم دنبال یه جاییم بازی بریزه برام ، منم حجم شبانه رایگان داشتم گفتم بده من برات میریزم چند تایی :D چند روزم دستم باشه بازی کنم >:) ، وقتی که بازی کردم واقعا خیلی حال کردم مخصوصا فلش بک که میزد که دیگه نگم ، رسما خشکم زده بود
@stanley واقعا خوش به حالت که داری برای بار اول تجربه میکنی این سری رو ، اگه PSP داری یا با شبیه ساز بازی میکنی Portable Ops رو هم دریاب ، بعد 3 بازی کن، از لحاظ داستانی بعد 3 ه ، هیشکی از این نسخه حرف نمیزنه انگار اصلا وجود نداره:D نسبت به بقیه نسخه ها ضعیفه ولی من بدم نیومد کاراکترشم چون بیگ باس بود بیشتر حال کردم
 
@stanley
خیلی اتفاقی دوباره گذرم به این تاپیک خاطره‌انگیز افتاد؛ گفتنی‌ها رو دوستان گفتن، فقط خواستم بگم کسی که تا الان به هر دلیلی فرصت نکرده سری Metal Gear Solid رو بازی کنه و تو سال 2021، برای اولین بار داره تجربه‌اش می‌کنه و مهم‌تر از همه در تمام این سال‌ها تاحدودی از اسپویل‌های مهم سری در امان بوده، یک انسان به غایت خوشبخته که درسته افتاده تو خمره عسل!!!;;) خلاصه به قول دوستمون اونقدر الان بهت حسودیم میشه که حد و اندازه نداره :-w:D برات در این ماجراجویی بینظیر، جذاب و به‌یادموندنی آرزوی موفقیت می‌کنم برادر، خوش بگذره (حتما می‌گذره):-bd
 
یادش بخیر اون زمانی که MGS4 اومده بود، هنوز PS3 نداشتم و رفتم کل کاتسین‌های بازی رو دانلود کردم و مثل فیلم سینمایی دیدم! :D
لامصب خیلی هم طولانی بود و یه ۷،۸ ساعتی می‌شد، ولی چه کنیم که ذوب‌شده در MGS بودیم و با اینترنت اون دوران (فکر کنم ۲۵۶ بود یا شاید هم ۱۲۸)، چند گیگ دانلود کردیم و صفا نمودیم!
ولی حتماً اگه تونستی یه جوری بازیش کن. گذشته از یه سری مراحل خیلی خفن که تا ابد یاد و خاطره‌ش توی ذهن آدم می‌مونه، گیم‌پلی بازی هم ویژگی‌های جالبی مثل OctoCamo داره که خیلی چیز باحالی بود نسبت به اون زمان.
نمی‌دونم کونامی (یا سونی، اگه همه حقوق بازی دستش هست)، چه مرضی دارن که بازی رو ریمستر نمی‌کنن. :| الآن نسخه‌های مختلف MGS رو میشه از یه سری راه‌ها تجربه کرد، ولی MGS4 این وسط خیلی مظلوم مونده با اینکه اگه یه ذره روش کار کنن و رزولوشن و فریم ریت رو بالا ببرن، می‌تونن کلی پول مفت به جیب بزنن. تنها حدسی که می‌تونم بزنم اینه که قضیه به اون Cell بی‌شرف مربوط باشه! :D ولی وقتی یه سری دیگه از بازی‌های PS3 ریمستر شدن و برای PS4 اومدن، یعنی MGS4 رو هم می‌شه ردیفش کرد دیگه. شاید هم کوجیما کدهای بازی رو گم و گور کرده و به کونامی پس نمی‌داده و علت اختلافشون همین قضیه بوده (فاز رائفی‌پور).
واقعا یکی از بایدی ترین بازی ای که باید ریمستر میشد همین متال گیر بود. اصلا ریمستر هم نمیکردن فقط یجوری پورتش میکردن برای ps4 بازم جواب بود :D من یکی از دلایلی که تا حالا نرفتم سمت این سری این بود که ps3 ندارم و تا اون موقعی که متال گیر برای ps3 هم معرفی نشده بود انچنان ازش نشنیده بودم. یادمه نقد بازی رو که توی مجله بازی رایانه خوندم خیلی کیف کردم با بازی مخصوصا بازی رایانه مجله ی شکیلی بود عکس های خوشگل میذاشت با کاغذهای رنگی و نقدهای جذاب که ادم بیشتر لذت میبرد :D بهرحال خیلی از بازی خوشم اومد منتها نشد ps3 بخرم الانم که دیگه تصمیم گرفتم بلاخره برم بازی رو تا برسم به نسخه ۴ بعد ببینم چیکار میتونم انجام بدم.
واقعا خوش به حالت که داری برای بار اول تجربه میکنی این سری رو ، اگه PSP داری یا با شبیه ساز بازی میکنی Portable Ops رو هم دریاب ، بعد 3 بازی کن، از لحاظ داستانی بعد 3 ه ، هیشکی از این نسخه حرف نمیزنه انگار اصلا وجود نداره:D نسبت به بقیه نسخه ها ضعیفه ولی من بدم نیومد کاراکترشم چون بیگ باس بود بیشتر حال کردم
اگه یه دستگاه وجود داشت که یه قسمت از خاطرات ادم رو پاک میکرد تا هربار موقع تجربه یک اتفاقی همیشه برات تازگی داشته باشه خوب بود نه؟:D متاسفانه من یه دوره ای اصلا یسری از بازیهای معروف رو بنابه دلایلی نشده برم. از همین متال گیر بگیر تا سایلنت هیل ها و حتی بازیهای نسل هفت مثل دد اسپیس ها و مس افکت ها و اینها رو تو نسل هشت تجربشون کردم و کلی خوش بحالم شده:D
من vita دارم فکر کنم امولاتر psp هم داشته باشه احتمالا بشه با اون بازی کرد.
یک انسان به غایت خوشبخته که درسته افتاده تو خمره عسل!!!;;)
1624232595054.gif
 
واقعا یکی از بایدی ترین بازی ای که باید ریمستر میشد همین متال گیر بود. اصلا ریمستر هم نمیکردن فقط یجوری پورتش میکردن برای ps4 بازم جواب بود :D من یکی از دلایلی که تا حالا نرفتم سمت این سری این بود که ps3 ندارم و تا اون موقعی که متال گیر برای ps3 هم معرفی نشده بود انچنان ازش نشنیده بودم. یادمه نقد بازی رو که توی مجله بازی رایانه خوندم خیلی کیف کردم با بازی مخصوصا بازی رایانه مجله ی شکیلی بود عکس های خوشگل میذاشت با کاغذهای رنگی و نقدهای جذاب که ادم بیشتر لذت میبرد :D بهرحال خیلی از بازی خوشم اومد منتها نشد ps3 بخرم الانم که دیگه تصمیم گرفتم بلاخره برم بازی رو تا برسم به نسخه ۴ بعد ببینم چیکار میتونم انجام بدم.

اگه یه دستگاه وجود داشت که یه قسمت از خاطرات ادم رو پاک میکرد تا هربار موقع تجربه یک اتفاقی همیشه برات تازگی داشته باشه خوب بود نه؟:D متاسفانه من یه دوره ای اصلا یسری از بازیهای معروف رو بنابه دلایلی نشده برم. از همین متال گیر بگیر تا سایلنت هیل ها و حتی بازیهای نسل هفت مثل دد اسپیس ها و مس افکت ها و اینها رو تو نسل هشت تجربشون کردم و کلی خوش بحالم شده:D
من vita دارم فکر کنم امولاتر psp هم داشته باشه احتمالا بشه با اون بازی کرد.

View attachment 213663
دستگاه خوبیه ، ولی هک میشد رسما آسفالت میشدیم :D سایلنت هیل ها رو هم تجربه نکردی دیگه رسما بهت حسودیم شد ،اینارم سریع بزار تو برنامه که بازی کنی، ویتا هم که داری origins هم تو ویتا بازی کن با هدفون شبا موقع خواب زیر لحاف:D
ولی خوب خداییش یه سری بازیهارو اگه همون موقع که اومده بازی کنی لذتش چند برابره ولی خوب ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازس ، تاپیک مس افکت هم دیدم داشتی بازی میکردی ، نسبت به اینکه نسبتا زود تموم کردی ME رو اینارم سریع رنده میکنی:D

واسه اینکه بی ربط به تاپیک نشه نسخه 1 که بازی کردی یه Remake روی game cube هم داره ولی چون کارگردان کوجیما نبوده خودم هنوز بازی نکردمش و از زیر دستم در رفته :D هر بار خواستم دوباره بازی کنم نسخه ps1 رو رفتم، ولی خوب باید برم Remake رو حتی شده به عشق دیدار مجدد با بانو

220px-Sniper_Wolf_2.png


این بانوی کرد غیور از کاراکترهای مورد علاقه بندس:D
 
من نمیدونم این کونامی چه مرگشه IP متال گیر رو خوابونده, خودش به تنهایی یه معدن طلاست اگه درست ادامش بدن. امیدوارم این اخباری که درباره ریمیک سری MGS توسط Bluepoint و Sony اومده درست باشه و به زودی رنگ واقعیت به خودش بگیره:-s
 
دستگاه خوبیه ، ولی هک میشد رسما آسفالت میشدیم :D سایلنت هیل ها رو هم تجربه نکردی دیگه رسما بهت حسودیم شد ،اینارم سریع بزار تو برنامه که بازی کنی، ویتا هم که داری origins هم تو ویتا بازی کن با هدفون شبا موقع خواب زیر لحاف:D
ولی خوب خداییش یه سری بازیهارو اگه همون موقع که اومده بازی کنی لذتش چند برابره ولی خوب ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازس ، تاپیک مس افکت هم دیدم داشتی بازی میکردی ، نسبت به اینکه نسبتا زود تموم کردی ME رو اینارم سریع رنده میکنی:D

واسه اینکه بی ربط به تاپیک نشه نسخه 1 که بازی کردی یه Remake روی game cube هم داره ولی چون کارگردان کوجیما نبوده خودم هنوز بازی نکردمش و از زیر دستم در رفته :D هر بار خواستم دوباره بازی کنم نسخه ps1 رو رفتم، ولی خوب باید برم Remake رو حتی شده به عشق دیدار مجدد با بانو

220px-Sniper_Wolf_2.png


این بانوی کرد غیور از کاراکترهای مورد علاقه بندس:D
نه سایلنت هیل ها رو رفتم ولی خب دو سه سال پیش رفتم :D
این متالگیر ریمکش اتفاقا بعد از تموم کردن بازی متوجهش شدم. اسمش هست the twin snake یکم هم توی یوتیوب دیدم ولی خب نسخه ی اصلیش تجربه ی ارجینال تری داره و نکته جالب تر اینکه من همین نسخه ی ps1 اش هم تو یوتیوب دیدم کات سین های بازی جاهایی با نسخه ی من فرق میکرد و یه کات سین های اضافی داشت مثلا همون اول بازی موقعی که اسنیک وارد اسانسور میشه برای من کات سین خاصی نشون نداد منتها توی یه ویدیو دیدم یه کات سین از اسنیک بود که داشتن توجیه اش میکردن ماموریت رو قبول کنه.
اخ اسنایپر وولف عالی بود. کلا آنتاگونیستهای بازی خیلی خاص بودن ولی بینشون یکی سایکومنتیس و یکی اسنایپر وولف که بعد از مقابله باهاشون از گذشته شون میفهمی خیلی شخصیت تاثیرگذاری بودن ( البته خود باس هم بماند که عالی بود ). یه نکته ای هم که هست هر چقدر بنظرم آنتاگونیست بازی شخصیت پردازی قوی تری داشته باشن باعث میشه قهرمان داستان که هماوردشون هست جلوه ی بیشتری توی بازی پیدا کنه. بهمین خاطر برای من یکی از دلایلی که از شخصیت قهرمان محوری ای اسنیک تو شماره اول خیلی خوشم اومد و کیف میکردم باهاش مقابله با شخصیت های منفی و خفنی بودن که تو بازی بخوبی پرداخته شده بودن.
اینم یک شات مورد علاقم از بازی
 
نه سایلنت هیل ها رو رفتم ولی خب دو سه سال پیش رفتم :D
این متالگیر ریمکش اتفاقا بعد از تموم کردن بازی متوجهش شدم. اسمش هست the twin snake یکم هم توی یوتیوب دیدم ولی خب نسخه ی اصلیش تجربه ی ارجینال تری داره و نکته جالب تر اینکه من همین نسخه ی ps1 اش هم تو یوتیوب دیدم کات سین های بازی جاهایی با نسخه ی من فرق میکرد و یه کات سین های اضافی داشت مثلا همون اول بازی موقعی که اسنیک وارد اسانسور میشه برای من کات سین خاصی نشون نداد منتها توی یه ویدیو دیدم یه کات سین از اسنیک بود که داشتن توجیه اش میکردن ماموریت رو قبول کنه.
اخ اسنایپر وولف عالی بود. کلا آنتاگونیستهای بازی خیلی خاص بودن ولی بینشون یکی سایکومنتیس و یکی اسنایپر وولف که بعد از مقابله باهاشون از گذشته شون میفهمی خیلی شخصیت تاثیرگذاری بودن ( البته خود باس هم بماند که عالی بود ). یه نکته ای هم که هست هر چقدر بنظرم آنتاگونیست بازی شخصیت پردازی قوی تری داشته باشن باعث میشه قهرمان داستان که هماوردشون هست جلوه ی بیشتری توی بازی پیدا کنه. بهمین خاطر برای من یکی از دلایلی که از شخصیت قهرمان محوری ای اسنیک تو شماره اول خیلی خوشم اومد و کیف میکردم باهاش مقابله با شخصیت های منفی و خفنی بودن که تو بازی بخوبی پرداخته شده بودن.
اینم یک شات مورد علاقم از بازی
کات سینی که میگی رو منم ندیدم، از نظر شخصیت پردازی کلا کاراکترهای MGS خیلی عمیق بهشون پرداخته شده تو همه نسخه ها
سولید اسنیک واقعا شخصیت دوست داشتنیه ولی من خودم طرفدار سرسخت بیگ باسم بین اسنیک ها
عکسی هم که گذاشتی واقعا بغضم گرفته بود وقتی بازی میکردم :D مخصوصا اونجاشو دوس داشتم که میگفت بیگ باس برای من مثل صلاح الدین ایوبی بود و حکم پدر داشت برام

@Red Dead Redemtion
من نمیدونم این کونامی چه مرگشه IP متال گیر رو خوابونده, خودش به تنهایی یه معدن طلاست اگه درست ادامش بدن. امیدوارم این اخباری که درباره ریمیک سری MGS توسط Bluepoint و Sony اومده درست باشه و به زودی رنگ واقعیت به خودش بگیره:-s
اگه قرار باشه ادامه بدن بشه آشغالی مثل Survive نسازن بهتره ، کوجیما خودش بالا سره کار نباشه همون IP بخوابه سنگین تره
 
آخرین ویرایش:
خب نسخه ی دوم بازی هم چند ساعتی بازی کردم. هوش مصنوعی دشمن ها تو بخش stealth واقعا خوبه یعنی یک فرایندی تعریف شده براشون که خیلی چالشی با جزییات و لذت بخشه. مثلا دشمن ها هر لحظه در حال گزارش دادن هستن و اگه دیدن یک سکتوری گزارش نداد فورا تیم بررسی میفرستن حالا اینجا دو حالت پیش میاد اگه دشمن ها رو کشته باشی که وضعیت رو امنیتی میکنن و کار شما حسابی سخت میشه اگه دشمن ها رو بخواب فرو برده باشی بیدارشون میکنن یعنی معمولا یک تایم زمانی محدودی توی گشت زنی شما بوجود میاد و اینجوری نیست که دشمن ها رو بکشی و با خیال راحت بخش های بازی رو بگردی که همین باعث شده ادم خیلی حساب شده پیش بره و من واقعا دارم لذت میبرم از این قضیه برخلاف بازیهای حالا که شلمشوربایی میری جلو . یک جزییات پشم ریزون دیگه هم متوجه شدم موقع دشمن ها شما رو میبینن در حین اینکه بی سیم رو میارن بالا و میخوان که گزارش بدن شما میتونید با شلیک به بیسیم اون رو از کار بندازید و مانع از گزارش دادنشون بشید، تو این حالت هم دشمنها تعجب میکنن و سعی میکنن با تکون دادن بیسیم اونو دوباره راه بندازن که خیلی جالبه :D. توی یک قسمت بازی به یک مورد جذاب دیگه هم برخوردم که از اون شیطنت های کوجیمایی بود. یه قسمت از بازی هست که شما میتونید کتاب پلی پسر (منظورم رو بگیرید لطفا :D) پیدا کنید و اونو توی راه دشمن ها بذارید که باعث میشه چند لحظه ای دشمنها حواسشون پرت شه:D.
 
خب نسخه ی دوم بازی هم چند ساعتی بازی کردم. هوش مصنوعی دشمن ها تو بخش stealth واقعا خوبه یعنی یک فرایندی تعریف شده براشون که خیلی چالشی با جزییات و لذت بخشه. مثلا دشمن ها هر لحظه در حال گزارش دادن هستن و اگه دیدن یک سکتوری گزارش نداد فورا تیم بررسی میفرستن حالا اینجا دو حالت پیش میاد اگه دشمن ها رو کشته باشی که وضعیت رو امنیتی میکنن و کار شما حسابی سخت میشه اگه دشمن ها رو بخواب فرو برده باشی بیدارشون میکنن یعنی معمولا یک تایم زمانی محدودی توی گشت زنی شما بوجود میاد و اینجوری نیست که دشمن ها رو بکشی و با خیال راحت بخش های بازی رو بگردی که همین باعث شده ادم خیلی حساب شده پیش بره و من واقعا دارم لذت میبرم از این قضیه برخلاف بازیهای حالا که شلمشوربایی میری جلو . یک جزییات پشم ریزون دیگه هم متوجه شدم موقع دشمن ها شما رو میبینن در حین اینکه بی سیم رو میارن بالا و میخوان که گزارش بدن شما میتونید با شلیک به بیسیم اون رو از کار بندازید و مانع از گزارش دادنشون بشید، تو این حالت هم دشمنها تعجب میکنن و سعی میکنن با تکون دادن بیسیم اونو دوباره راه بندازن که خیلی جالبه :D. توی یک قسمت بازی به یک مورد جذاب دیگه هم برخوردم که از اون شیطنت های کوجیمایی بود. یه قسمت از بازی هست که شما میتونید کتاب پلی پسر (منظورم رو بگیرید لطفا :D) پیدا کنید و اونو توی راه دشمن ها بذارید که باعث میشه چند لحظه ای دشمنها حواسشون پرت شه:D.
توی 2 فکر کنم اگه به زانوی سربازا شلیک کنی و زخمی شن باعث میشه که لنگ بزنن در ادامه :D
 
کاش یه سیکوئلی پریکوئلی ریبوتی ریمیکی ریمستری کوفتی زهر ماری بسازن ازش :(
آیپی به این بزرگی با اون همه پتانسیل و داستان گسترده رو ول کردن.
اولویت که با خود کوجیما هست ولی بازم ساختش حتی زیر نظر یکی دیگه رو ترجیح میدم به این شرایط فعلی.
 
در ادامه نسخه ی دوم متال گیر رو هم تموم کردم. چقدر داستان پیچیده شد! :D انتهای بازی هم با موجی از اطلاعات همراه بود که دیگه بسختی میشد قضایا رو باهم تفکیک کرد. خب اما کلیت بازی، خیلی کیف داد، گیم پلی بازی واقعا لذت بخش بود، با اینکه با یه ماد بلاخره تونسته بودم با دسته بازی کنم و گاها خیلی سخت میشد کنترل کرد ولی لذت بخش بود نسبت به نسخه ی اول واقعا از این لحاظ پیشرفت کرده بود ولی من حیث المجموع نسخه ی اول برام بازی بهتری بود به چند دلیل. یک اینکه من از روند داستانی نسخه ی اول بیشتر خوشم میومد، داستان نسخه ی دوم خیلی گسترده تر و عمیق تر شده بود و از این لحاظ عالی بود و جاهایی ادمو میخکوب میکرد منتها من از کلیت داستانی نسخه ی اول بیشتر خوشم اومد. دلیلی بعدی شخصیت های نسخه ی اول به مراتب بهتر از نسخه ی دوم بودن، به مراتب! چه شخصیت های منفی چه شخصیت های مثبت بازی. مثلا شما مقایسه کنید اسنیک رو با رایدن رو ، یا اسنایپر وولف رو با فورچن ، یا حتی سالیدیوس اسنیک رو با لیکویید واقعیتش از شخصیت های زن نسخه ی دوم چندان خوشم نیومد . تو نسخه ی اول چند تیپ شخصیت های زن جذابی وجود داشت از مرل عزیز بگیر تا ناتاشا و نوآمی و اسنایپر وولف همشون یه سروگردن از شخصیت های زن نسخه ی دوم بهتر بودن. بعد یه رابطه ی عاطفی توی بازی تعریف کرده بودن که در مقایسه با رابطه ای که بین مرل و اسنیک تو نسخه ی اول داشتیم خیلی سطحی تر و در مواقعی بسیار لوس بود. من دیالوگ های که بین سالید اسنیک و مرل ردو بدل میشد چنان برام جذاب بود که در مقایسه حتی یک دیالوگ بین rose و رایدن منو جذب نمیکرد. یا حتی سیر شکل گیری رابطه ی بین مرل و اسنیک خیلی جذاب تر بود که از یک انکار شروع میشد تا اخر به پذیرش رسید که در راستای تعریفی که داستان از انتخاب فردی ، ژن و اینحرفا داشت ( البته تو نسخه ی دوم همین قضیه رو داشتیم اما با تاثیرگذاری کمتر ). نکته ی بعدی باس فایت های نسخه ی اول بودن که واقعا بی نظیر طراحی شده بودن،چندین باس بافت خفن داشتیم که در مقابل نسخه ی دوم که دو سه تا بیشتر نبود.مثلا باس فایت سایکومنتیس به جرات یکی از بهترین باس فایت های ویدیوگیم بود اصلا. خدمت شما عارضم که یه دلیل دیگه برتری نسخه اول تنوع لوکیشینی بود. نسخه ی دوم تماما ( بجز اول بازی توی کشتی جریان داره که اونم فکر کنم بخاطر نسخه ی اکستنددی که نصب کرده بودم بود ) توی یک محیط جریان داشت درصورتی که نسخه ی اول به نسبت تنوع خیلی بهتری داشت. البته اینها رو گفتم نه اینکه لذت نبردم از بازی اتفاقا برعکس برخلاف نسخه ی اول متال گیر ٢ رو خیلی پشت سرهم بازی کردم چون واقعا کیف میکردم هم با گیم پلی هم اینکه اواسط به بعد بازی داستان داشت به جاهای جذابی کشیده میشد و بعد از روشن شدن موضوع پایانی بازی الان صبر ندارم نسخه ی سوم رو برم منتها درکل نسخه ی اول برام ماندگار تر بود.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or