بحث و تبادل نظر در مورد سری Metal Gear Solid

در ادامه تازه با سایکو منتیس مبارزه کردم و یچیزی بگم نمیدونم میدونستین یا نه ولی کرک و پشم من شدید ریخت! سایکومنتیس میدونین که میتونه ذهن ادم رو بخونه و میتونه راحت موقع تیر اندازی جاخالی بده و نتونید بهش شلیک کنید از طرفی مخفی هم میتونه بشه و شما با دوربین حرارتی میتونید ببینیدیش، من دوربین حرارتی نداشتم اما این به کنار. نزدیک ١٠ باری شاید بیشتر نمیدونم چقدر ولی خیلی هی شکست میخوردم و هرکاری میکردم این بر من غالب میشد تا اینکه یهو یه تماس از colonel شد که گفت اسنیک فهمیدم باید چیکار کنی باید از کنترل پنل ( یعنی کیبورد ) استفاده کنی تا نتونه ذهنتو بخونه. چون من داشتم بازی رو با pc میزدم و بجای کیبورد از دسته استفاده میکردم، باید دسته رو میذاشتم کنار و با استفاده از کیبورد اسنیک رو کنترل میکردم تا سایکومنتیس نتونه حرکت هام رو پیش بینی کنه! فهمیدین چی شد :D دسته چون کنترلر اصلی بود ولی کیبورد دیگه خارج از ذهن خونی سایکومنتیس بود یا یه همچون چیزی. یعنی مادر بگردید الله اکبر از اینهمه خلاقیت واویلا کوجیما واویلا :D و همینکه با کیبورد شروع به مبارزه کردم راحت میتونستم بهش شلیک کنم سایکومنتیس میگفت چرا نمیتونم ذهنت رو بخونم :Dو اخرم تونستم اینطوری شکستش بدم.

View attachment 213208

پ.ن: دوستان لطفا اگه رپلی کردین چون تازه دارم سری رو میرم حواستون باشه چیزی از بازی لو ندین چون شدید دنیای بازیش جذابه و اصلا دوست ندارم چیزی از بازی برام لو بره :-bd
این قسمتی که میگی اگه توی ps1 بازی میکردی باید با دسته 2 میرفتی که نتونه ذهنتو بخونه، بعد هم اینکه مموری کارد رو هم میتونست بخونه و میگفت از فلان بازی یا فلان سبک هم که خوشت میاد:D
Mantis_Castlevania.jpg
کلا تو سری MGS پره از اینجور چیزها ، حیف که دیگه این IP زیر دست کوجیما نیست
 
این قسمتی که میگی اگه توی ps1 بازی میکردی باید با دسته 2 میرفتی که نتونه ذهنتو بخونه، بعد هم اینکه مموری کارد رو هم میتونست بخونه و میگفت از فلان بازی یا فلان سبک هم که خوشت میاد:D
View attachment 213231
کلا تو سری MGS پره از اینجور چیزها ، حیف که دیگه این IP زیر دست کوجیما نیست
اتفاقا برام سوال بود با ps چطوری این قسمت رو دراوردن این قسمت خوندن مموری کارت هم که گفتی دیگه خیلی پشم ریزونتره :D کلا باس فایت های بازی خیلی خوب طراحی شدن و بازی ای که مشخصا با عشق ساختنش وگرنه بعد از اینهمه سال ممکن نبود هنوز برای منی که برای اولین بار دارم بازیش میکنم جذابتش رو حفظ کنه . باور کن شخصیت های مربعی بازی که شکل درستی هم ندارن از نصف این شخصیت های اب دوغ خیاری نسل هشت بهتر شخصیت پردازی شدن و ادم با خودشون و مسیرشون همراه میشه.:D
 
ای کاش بجای تو بودم و تازه میخواستم این سری رو شروع کنم.وقتی رسیدی به نسخه سوم درود ما رو به The Boss افسانه ای برسون:Crying1:
من بار ها به این موضوع فکر کردم که کاش یه دستگاهی بود که می شد حافظه آدم رو فقط راجع به یه گیم یا سریالی، به کلی پاک کنه تا بتونی با همون شیرینی اول دوباره تجربه اش کنی :D
در ادامه تازه با سایکو منتیس مبارزه کردم و یچیزی بگم نمیدونم میدونستین یا نه ولی کرک و پشم من شدید ریخت! سایکومنتیس میدونین که میتونه ذهن ادم رو بخونه و میتونه راحت موقع تیر اندازی جاخالی بده و نتونید بهش شلیک کنید از طرفی مخفی هم میتونه بشه و شما با دوربین حرارتی میتونید ببینیدیش، من دوربین حرارتی نداشتم اما این به کنار. نزدیک ١٠ باری شاید بیشتر نمیدونم چقدر ولی خیلی هی شکست میخوردم و هرکاری میکردم این بر من غالب میشد تا اینکه یهو یه تماس از colonel شد که گفت اسنیک فهمیدم باید چیکار کنی باید از کنترل پنل ( یعنی کیبورد ) استفاده کنی تا نتونه ذهنتو بخونه. چون من داشتم بازی رو با pc میزدم و بجای کیبورد از دسته استفاده میکردم، باید دسته رو میذاشتم کنار و با استفاده از کیبورد اسنیک رو کنترل میکردم تا سایکومنتیس نتونه حرکت هام رو پیش بینی کنه! فهمیدین چی شد :D دسته چون کنترلر اصلی بود ولی کیبورد دیگه خارج از ذهن خونی سایکومنتیس بود یا یه همچون چیزی. یعنی مادر بگردید الله اکبر از اینهمه خلاقیت واویلا کوجیما واویلا :D و همینکه با کیبورد شروع به مبارزه کردم راحت میتونستم بهش شلیک کنم سایکومنتیس میگفت چرا نمیتونم ذهنت رو بخونم :Dو اخرم تونستم اینطوری شکستش بدم.

View attachment 213208

پ.ن: دوستان لطفا اگه رپلی کردین چون تازه دارم سری رو میرم حواستون باشه چیزی از بازی لو ندین چون شدید دنیای بازیش جذابه و اصلا دوست ندارم چیزی از بازی برام لو بره :-bd
حاجی زوده حالا واسه کف کردن نسخه به نسخه بیشتر پشم ریزون میشه :D
 
در ادامه تازه با سایکو منتیس مبارزه کردم و یچیزی بگم نمیدونم میدونستین یا نه ولی کرک و پشم من شدید ریخت! سایکومنتیس میدونین که میتونه ذهن ادم رو بخونه و میتونه راحت موقع تیر اندازی جاخالی بده و نتونید بهش شلیک کنید از طرفی مخفی هم میتونه بشه و شما با دوربین حرارتی میتونید ببینیدیش، من دوربین حرارتی نداشتم اما این به کنار. نزدیک ١٠ باری شاید بیشتر نمیدونم چقدر ولی خیلی هی شکست میخوردم و هرکاری میکردم این بر من غالب میشد تا اینکه یهو یه تماس از colonel شد که گفت اسنیک فهمیدم باید چیکار کنی باید از کنترل پنل ( یعنی کیبورد ) استفاده کنی تا نتونه ذهنتو بخونه. چون من داشتم بازی رو با pc میزدم و بجای کیبورد از دسته استفاده میکردم، باید دسته رو میذاشتم کنار و با استفاده از کیبورد اسنیک رو کنترل میکردم تا سایکومنتیس نتونه حرکت هام رو پیش بینی کنه! فهمیدین چی شد :D دسته چون کنترلر اصلی بود ولی کیبورد دیگه خارج از ذهن خونی سایکومنتیس بود یا یه همچون چیزی. یعنی مادر بگردید الله اکبر از اینهمه خلاقیت واویلا کوجیما واویلا :D و همینکه با کیبورد شروع به مبارزه کردم راحت میتونستم بهش شلیک کنم سایکومنتیس میگفت چرا نمیتونم ذهنت رو بخونم :Dو اخرم تونستم اینطوری شکستش بدم.

View attachment 213208

پ.ن: دوستان لطفا اگه رپلی کردین چون تازه دارم سری رو میرم حواستون باشه چیزی از بازی لو ندین چون شدید دنیای بازیش جذابه و اصلا دوست ندارم چیزی از بازی برام لو بره :-bd
این قسمت سایکو منتیس اون زمان که بچه بودیم اصلا متوجه نشدم که منظورش چی بوده و با همون کنترلر 1 ردش کردم ولی بعدا فهمیدم که چقدر استرس و فشار الکی به خودم وارد کرده بودم :| :| :|
 
خب نهایتا نسخه ی یک بازی رو تموم کردم و باید بگم بی نظیر بود. بازی از یک لحاظ بسیار تحسین برانگیزه و اون تلاش کوجیما برای رسوندن مفاهیم مهمی چون عشق ، زندگی ، قهرمانی ، جنگ و از این قبیل با حداقل امکاناتی که داشته در قالب ویدیوگیم اونهم از طریق روایت سینمایی در بازی بوده. بازی کم کات سین و دیالوگ نداره و جالبتر اینکه تمام اون کات سین ها با گرافیک مربعی و ادمک های چندضلعی اونقدر حس زندگی توش جریان داره که نتنها گرافیک تاریخ مصرف گذشته ی بازی به چشم نمیاد بلکه تمام شخصیت ها و اتفاقات بازی انچنان قابل لمسه که به راحتی میشه با تمام اونها همراه شد. جدا از اینها گیم پلی بازی هم خیلی فکر شده کار شده بهمین خاطر با اینکه برای الان بشدت تاریخ گذشته است اما اذیت نمیکنه و چالش ها و جذابیت های خودش رو داره. بازی ریزه کاریهای زیادی هم داشت که بالاتر مواردی اشاره کردم که شدیدا بازی رو جذاب کرده بود. در مجموع باید بگم متال گیر ١ هنوز هم بازی سرپایی هست و حرف های زیادی برای گفتن داره اللخصوص داستان بازی که برای یک بازی ps1 و محدودهای اون دوران اینهمه پیچ و خم داستانی و توجه به جزییات واقعا جای شگفتی داشت.
 
خب نهایتا نسخه ی یک بازی رو تموم کردم و باید بگم بی نظیر بود. بازی از یک لحاظ بسیار تحسین برانگیزه و اون تلاش کوجیما برای رسوندن مفاهیم مهمی چون عشق ، زندگی ، قهرمانی ، جنگ و از این قبیل با حداقل امکاناتی که داشته در قالب ویدیوگیم اونهم از طریق روایت سینمایی در بازی بوده. بازی کم کات سین و دیالوگ نداره و جالبتر اینکه تمام اون کات سین ها با گرافیک مربعی و ادمک های چندضلعی اونقدر حس زندگی توش جریان داره که نتنها گرافیک تاریخ مصرف گذشته ی بازی به چشم نمیاد بلکه تمام شخصیت ها و اتفاقات بازی انچنان قابل لمسه که به راحتی میشه با تمام اونها همراه شد. جدا از اینها گیم پلی بازی هم خیلی فکر شده کار شده بهمین خاطر با اینکه برای الان بشدت تاریخ گذشته است اما اذیت نمیکنه و چالش ها و جذابیت های خودش رو داره. بازی ریزه کاریهای زیادی هم داشت که بالاتر مواردی اشاره کردم که شدیدا بازی رو جذاب کرده بود. در مجموع باید بگم متال گیر ١ هنوز هم بازی سرپایی هست و حرف های زیادی برای گفتن داره اللخصوص داستان بازی که برای یک بازی ps1 و محدودهای اون دوران اینهمه پیچ و خم داستانی و توجه به جزییات واقعا جای شگفتی داشت.
حالا برو MGS 2 رو بازی کن اون چندین برابر بیشتر mind blowingـه :D
 
خب نهایتا نسخه ی یک بازی رو تموم کردم و باید بگم بی نظیر بود. بازی از یک لحاظ بسیار تحسین برانگیزه و اون تلاش کوجیما برای رسوندن مفاهیم مهمی چون عشق ، زندگی ، قهرمانی ، جنگ و از این قبیل با حداقل امکاناتی که داشته در قالب ویدیوگیم اونهم از طریق روایت سینمایی در بازی بوده. بازی کم کات سین و دیالوگ نداره و جالبتر اینکه تمام اون کات سین ها با گرافیک مربعی و ادمک های چندضلعی اونقدر حس زندگی توش جریان داره که نتنها گرافیک تاریخ مصرف گذشته ی بازی به چشم نمیاد بلکه تمام شخصیت ها و اتفاقات بازی انچنان قابل لمسه که به راحتی میشه با تمام اونها همراه شد. جدا از اینها گیم پلی بازی هم خیلی فکر شده کار شده بهمین خاطر با اینکه برای الان بشدت تاریخ گذشته است اما اذیت نمیکنه و چالش ها و جذابیت های خودش رو داره. بازی ریزه کاریهای زیادی هم داشت که بالاتر مواردی اشاره کردم که شدیدا بازی رو جذاب کرده بود. در مجموع باید بگم متال گیر ١ هنوز هم بازی سرپایی هست و حرف های زیادی برای گفتن داره اللخصوص داستان بازی که برای یک بازی ps1 و محدودهای اون دوران اینهمه پیچ و خم داستانی و توجه به جزییات واقعا جای شگفتی داشت.
meryl رو زنده پیدا کردی دیگه ؟:-?:D
چون خیلی ها دفعه اول پایان بد بازی رو میبینن:|:|
 
@stanley

چقدر حسودی میکنم بهت.

قراره 5تا بازی رو پشته سره هم اونم بدون اینکه اسپویل شده باشی بازی میکنی.


این حسی رو که الان میگیری دیگه قرار نيست واست تکرار بشه.

لذتشو ببر
بعد از اینهمه سال قاعدتا یچیزهایی برام اسپویل شده یه صحنه هایی تو ذهنم هست که حدث هایی میزنم ولی مطمعن نیستم از طرفی تا حدودی متا گیر V هم برام اسپویل شده ولی درکل چیز خاصی از سری نمیدونم و بیشتر حدث و گمانه. بین سری ها فقط نمیدونم متال گیر 4 رو چطوری بازی کنم با امولاتور بشه بازی کرد خوبه.
 
من که هنوز فکر می کنم متال گیر سالید 1 از همه نسخه های بعد از خودش حتی شاهکاری مثل شماره 3 هم بهتره همه چیزش یونیک بود یادمه جز اولین بازی هایی بود که از ویبره دسته پلی 1 استفاده می کرد باس فایت هاش ایده های جذاب برای مبارزه یا دور زدن دشمن ها سلاح های فوق یونیک و داستان خوشگلش واقعا بیش از همه نسخه ها برام ماندگار شده
اگه متال گیر سالید V رو بزاریم کنار (معلوم نیست کوجیما سر فنتوم پین مست بوده همچین چیزی داده بیرون ) هر چهار تا شماره به علاوه پیس واکر تجربه اش برای یه گیمر اجباریه :D
 
به عنوان کسی که همه نسخه ها رفته همش شاهکار بوده ولی یادم نمیره ps3 تازه گرفتم اولین بازی ام mgs4 گرفتم هنوزم باورم نمیشه اون گرافیک چه جوری تو ps3 اجرا میشد ^:)^ موسیقی گرافیک گیم پلی داستان همچی بهترین بود ^:)^
 
من که هنوز فکر می کنم متال گیر سالید 1 از همه نسخه های بعد از خودش حتی شاهکاری مثل شماره 3 هم بهتره همه چیزش یونیک بود یادمه جز اولین بازی هایی بود که از ویبره دسته پلی 1 استفاده می کرد باس فایت هاش ایده های جذاب برای مبارزه یا دور زدن دشمن ها سلاح های فوق یونیک و داستان خوشگلش واقعا بیش از همه نسخه ها برام ماندگار شده
اگه متال گیر سالید V رو بزاریم کنار (معلوم نیست کوجیما سر فنتوم پین مست بوده همچین چیزی داده بیرون ) هر چهار تا شماره به علاوه پیس واکر تجربه اش برای یه گیمر اجباریه :D
درباره V از یه منبع خوندم که نوشته بود کونامی حدود 30% روند داستانی رو سانسور کرده.
 
  • Like
Reactions: Sega_genesis
من که هنوز فکر می کنم متال گیر سالید 1 از همه نسخه های بعد از خودش حتی شاهکاری مثل شماره 3 هم بهتره همه چیزش یونیک بود یادمه جز اولین بازی هایی بود که از ویبره دسته پلی 1 استفاده می کرد باس فایت هاش ایده های جذاب برای مبارزه یا دور زدن دشمن ها سلاح های فوق یونیک و داستان خوشگلش واقعا بیش از همه نسخه ها برام ماندگار شده
اگه متال گیر سالید V رو بزاریم کنار (معلوم نیست کوجیما سر فنتوم پین مست بوده همچین چیزی داده بیرون ) هر چهار تا شماره به علاوه پیس واکر تجربه اش برای یه گیمر اجباریه :D
همه نسخه‌ها اینطوری بودن به نظرم.
نسخه دوم و پیچش داستانی فوق‌العاده‌اش.
نسخه سوم که از هر منظر یکی از زیباترین آثار هنری تاریخه.
پیس واکر و فنتوم پین هم، حداقل زمان خودشون، بهترین گیم‌پلی مخفی‌کاری رو داشتن.
نسخه چهارم هم متاسفانه نرفتم :D
در مورد فنتوم پین هم دیگه همه می‌دونن بخاطر درگیری بین کوجیما و کونامی بازی نصفه عرضه شده و سه چپترش نیست. تقصیر کوجیما نبوده واقعا :-"
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or