بحث و تبادل نظر در مورد سری Devil May Cry (خلاصه داستان در پست اول)

  • Thread starter Thread starter alprh
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

دوست دارین نسخه‌ی بعدی DMC رو چه استودیویی بسازه؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    312
کارخونه شکر میون بحثتون:دی...
این ویدیوئه خعلی هیولا بود!:دی
برمنکر وجود المانای HnS توی DS II درود واقعاً!:دی
#Fun_Fact2 :Ali DMC is still right:D

Sent from my GT-S6500D using Tapatalk
 
حالا جدا از اینا، جوابت اینه:biggrin1::
بازم AA هست:biggrin1: هر کسی میتونه به بازی رو به صورت حرفه ای و عجیب و غریب بازی کنه ولی این به معنی عوض شدن سبک اون نیست:biggrin1:

پ.ن: علی نمیدونم دیابلو 3 رو بازی کردی یا نه ولی یه گیم پلی ازش ببین تا ببینم به ذهنت خطور نمیکنه که آیا این همون GOW با دوربین ایزومتریک هست یا نه:biggrin1:
بیا برو بیرون :|:دی

مردک سیستم مبارزات بازی DmC رو رسما قورت میده، بعد میگی این HnS نیست و اون هست؟! :|:دی اونم صرفا چون پلتفورمینگش فرق داره یا Exploration توی بازی قرار دادن؟! :|:دی خدایی علی این چیزی که میگی رو قبول داری؟! :دی

مطمئنا به بازیش بستگی داره :دی طرف اگه 1 سال پشت سر هم هم بشینه Enslaved/PoP بازی کنه باز نمیتونه همچین کمبو های خوفی بزنه چون بازی این اجازه رو بهش نمیده و برای همچین کاری طراحی نشده :دی ولی سیستم مبارزات DSII جوری طراحی شده که دست بازیکن رو توی کمبوسازی خیلی باز میزاره و میشه کمبو ویدئو هایی در حد DMC3 یا حتی DMC4 باهاش درست کرد :دی خداییش چطوری میتونی همچین سیستم مبارزات فوق حرفه ایی رو HnS ندونی؟! :دی

پ.ن: دارمش ولی هنوز بازیش نکردم :-" :دی

واقعا علی برات عجیب نیست؟
biggrin1.gif
شباهت GOW, LOS و DS II؟
biggrin1.gif
احساس نمیکنی یه جای کار میلنگه و با DMC و Bayo فرق میکنن؟
biggrin1.gif

فرق دارن چون فرمول یونیک خودشون رو طراحی کردن :دی ولی فرق داشتن دلیل بر HnS نبودنشون نیست :دی همونطوری که NG، KiD و MGRR با DMC و Bayo فرق دارن ولی هنوز HnS حساب میشن :دی

پ.ن2: چند وقته میخوام این رو بپرسم هی یادم میره :دی میگم شمایی که میگید LoS و GOW سبکشون HnS نیست، اونوقت به نظرتون Devil's Third چی حساب میشه؟! :دی
 
آخرین ویرایش:
برو عامو!:|

رو چه حساب قورت میده؟:| DSII فقط 2تا سلاح داره و چند تا قابلیت مجزا. DmC هزارتا سلاح داره و nتا قابلیت مجزا:|:d اصن یه بار دیگه ویدئو رو نگاه کن. همش یه سری حرکات تکراری رو داره پشت سر هم ولی با چینش جالبی داره انجام میده. من حرف خودمو قبول دارم:-"

LOS نمیشه همچین کمبوهایی زد (البته تا حدودی میشه) به خاطر اینکه طراحی دشمناش جوریه که کمبو ها رو قطع میکنن و باید یا Dodge بری یا Mist Form استفاده کنی:|:d سیستم مبارزات DS II هم مثل GOW هست (من شماره سوم رو هنوز بازی نکردم) و هسته اصلیش همون مربع مربع مثلثه:d حالا سوییچ کردن بین 2تا سلاح هم گذاشتن توش.
ولی DMC چی؟:d
داری کفر میگی علی. پاشو برو یه دست دیگه DMC4 Combo Mad Brea رو ببین و بیا اینجا و طلب استغفار کن:d تا اونوقت دستت بیاد GOW و DS II کیلومترها از اون فاصله دارن:d
DMC گیم پلی بزرگی داره. گیم پلیش متنوعه. گیم پلیش بینهایت انعطاف پذیره. گیم پلی تنها نقطه قوت بازیه و به غیر از اون هیچی نداره. این تعریف DMC و HnS هست
yahoo_4.gif


مشکل اینجاست تو اصلا اون چیزایی که ما میگیم و اون بخش های پلتفرمینگ، داستان و طراحی مراحل رو در نظر نمیگیری و چسبیدی به گیم پلی:|:d اصلا خود DMC هم باشه ولی این ویژگی ها رو داشته باشه دیگه بهش نمیگن HnS خالص
ccsjvpwfxvt1nnrsswol.jpeg

آخه مگه من بازیش کردم؟
yahoo_22.gif
yahoo_4.gif
این بازی اینقدر پروسه ساخت و سازش طولانی شده که بعید نیست Super Itagaki Bros. محصول نهایی باشه
yahoo_22.gif
yahoo_4.gif
 
سیستم مبارزات DS II هم مثل GOW هست (من شماره سوم رو هنوز بازی نکردم) و هسته اصلیش همون مربع مربع مثلثه:d حالا سوییچ کردن بین 2تا سلاح هم گذاشتن توش.
علی یه کمبو ویدئو به پیچیدگی اینی که من از DS II گذاشتم از باقی بازی هایی که میگی HnS نیستن (LoS، GoW و...) بیار، من تموم حرفات رو قبول میکنم :دی

DMC یه HnS خالصه، درست :دی ولی خب این دلیل نمیشه باقی بازی های سبک که فرمول های جداگونه و متفاوتی رو انتخاب کردن HnS حساب نشن! علی اینجوری که تو میگی اگه فرضا DMC5 بره به زمان اسپاردا و بازی تم ماجراجویانه داشته باشه و مثلا Sand Box هم باشه، بدون توجه به سیستم مبارزات/کمبوها/سلاح ها/ طراحی دشمناش و ... باید اون رو AA بدونیم نه HnS! :|

آخه مگه من بازیش کردم؟
yahoo_22.gif
yahoo_4.gif
این بازی اینقدر پروسه ساخت و سازش طولانی شده که بعید نیست Super Itagaki Bros. محصول نهایی باشه
yahoo_22.gif
yahoo_4.gif
از روی تریلرش نظر بده :دی
 
آخرین ویرایش:
من همچنان میپرسم که چه اسراریه DMC Cloneـها رو فقط به عنوان سبک H&S حساب میکنید؟ :d
---
فکر کنم مشکل بچه ها با خود اصطلاح Hack & Slash باشه
biggrin1.gif
به نظرم به معنای واقعی کلمه توقع دارن بازی های این سبک فقط Slash کردن داشته باشن
biggrin1.gif
فکر کنم وقتشه ما هم مثل باقی گیمرای دنیا کم کم این اصطلاح رو بزاریم کنار و یه اصطلاح بهتر و جامعتر رو جایگزینش کنیم
biggrin1.gif
آخه از این نظر هم خود کریتوس برای یه دنیا کافیه :-" :d
 
آخرین ویرایش:
من همچنان میپرسم که چه اسراریه DMC Cloneـها رو فقط به عنوان سبک H&S حساب میکنید؟ :d

فکر کنم مشکل بچه ها با خود اصطلاح Hack & Slash باشه :دی به نظرم به معنای واقعی کلمه توقع دارن بازی های این سبک فقط Slash کردن داشته باشن :دی فکر کنم وقتشه ما هم مثل باقی گیمرای دنیا کم کم این اصطلاح رو بزاریم کنار و یه اصطلاح بهتر و جامعتر رو جایگزینش کنیم :دی
 
علی یه کمبو ویدئو به پیچیدگی اینی که من از DS II گذاشتم از باقی بازی هایی که میگی HnS نیست (LoS، GoW و...) بیار، من تموم حرفات رو قبول میکنم :دی

DMC یه HnS خالصه، درست :دی ولی خب این دلیل نمیشه باقی بازی های سبک که فرمول های جداگونه و متفاوتی رو انتخاب کردن HnS حساب نشن! علی اینجوری که تو میگی اگه فرضا DMC5 بره به زمان اسپاردا و بازی تم ماجراجویانه داشته باشی و مثلا OW باشه، بدون توجه به سیستم مبارزاتش باید اون رو AA بدونیم نه HnS! :|
باید بگردم علی ولی خب خودمم انتظار ندارم از اون 2تا. میدونی چرا؟ چون بازی بر میگرده به طراحی و نبود یه ویژگی. توی DSII و DMC یه چیزی مثل Arena هست که فرد میره اونجا و تمرین میکنه تا حرکات رو در بیاره ولی اون 2تای دیگه اینو ندارن و طراحی دشمنا هم جوریه که عملا اجازه نمیده کمبو در بیاد.

ببین اینا AA هستن و مسلما HnS که زیر مجموعه-شون حساب میشه رو هم در بر میگیرن ولی برعکسش صادق نیست. اگر همچین اتفاقی برای DMC5 بیوفته، دقیقا همین چیزی میشه که خودت گفتی:biggrin1: ما نمیتونیم صرفا به خاطر یه گیم پلی بازی رو سبک بندی کنیم. در مورد DMC ناچاریم بندازیمش توی HnS چون جایی توی AA نداره. ولی اگر اون اتفاق بیوفته، اونوقت دیگه باقی موارد هم لحاظ میشن و سبکش مشخص میشه.
کر کنم مشکل بچه ها با خود اصطلاح Hack & Slash باشه
biggrin1.gif
به نظرم به معنای واقعی کلمه توقع دارن بازی های این سبک فقط Slash کردن داشته باشن
biggrin1.gif
فکر کنم وقتشه ما هم مثل باقی گیمرای دنیا کم کم این اصطلاح رو بزاریم کنار و یه اصطلاح بهتر و جامعتر رو جایگزینش کنیم
biggrin1.gif
متاسفانه ما اقلیتیم:( ما همیشه آرزومون این بوده HnS به عنوان یه سبک مجزا و جداگونه به رسمیت شناخته بشه.
از روی تریلرش نظر بده
biggrin1.gif
حقیقتا اولین تریلر معرفی بازی رو یادمه ولی خب چیز زیادی از گیم پلی نشون ندادن
biggrin1.gif
ولی اگر تریلر جدید اومده بده ببینیُم
biggrin1.gif
 
علی اینکه یه بازی فقط به دلیل اینکه کمبو داره بذاریمش توی گروه HnS به هیچ وجه درست نیست :دی الان Action Jrpg هایی داریم که سیستم گیم پلیشون حتی از گاو هم حرفه ای تره ولی کسی نمیاد بهشون بگه HnS :دی تا وقتی که بخش ادونچر کار پر و پیمون باشه نمیشه سرسری ازش رد شد و نادیده گرفتش :دی


یه چیزی هم بهت بگم علی ، با طناب پوسیده ی امیر نرو تو چاه :دی اون امیر داره سنگ گاو رو به سینه میزنه :دی

من همچنان میپرسم که چه اسراریه DMC Cloneـها رو فقط به عنوان سبک H&S حساب میکنید؟ :d
فکر کنم مشکل بچه ها با خود اصطلاح Hack & Slash باشه :biggrin1: به نظرم به معنای واقعی کلمه توقع دارن بازی های این سبک فقط Slash کردن داشته باشن :biggrin1: فکر کنم وقتشه ما هم مثل باقی گیمرای دنیا کم کم این اصطلاح رو بزاریم کنار و یه اصطلاح بهتر و جامعتر رو جایگزینش کنیم :biggrin1:

سبک HnS به شکلی که الان داریم میبینیم توسط DMC خلق شده و قطعاً بازیای مشابهش توی این دسته قرار میگیرن :دی بازیایی با سبک گاو وام گرفته شده از مدل های قدیمی تر این سبک هستن که AA بودن :دی اینم ویدئو ی نمونه ـش که بازی مال دوران ps1 ـه که اون زمان کسی قطعاً به این بازی HnS نمی گفته :

ninja

بازیایی مثل گاو و پرینس و دارکسایدرز و ... اعضای کلون شده ی این تیپ بازیای اکشن ادونچر هستن نه هک ان اسلشی مثل دویل :دی

پ.ن : بازیه مشت و لگدی نیستا :دی شمشیرش جلوتر اضافه میشه حسش نبود برم :دی در ضمن مجیک هم داره ، کلی آیتم و فلان و کمبو هم داره ولی AA ـه نه HnS :دی
 
احساس میکنم این بحثمون به نتیجه نمیرسه :دی بهتر نیست بجای اینکه بازی های سبک رو با HnS بودن یا نبودنشون مرز بندی کنیم از این به بعد برای بازی هایی مثل DMC، Bayo، NG, GoW و کلا تمام بازی های کمبو محور از یه اصطلاح جدید (البته توی BC) استفاده کنیم؟! :دی

Character Action Games یا CAG :دی اصطلاحی که خیلی وقته توی فروم های خارجی بین هوادارای سبک جا افتاده و جایگزین HnS شده :دی اگه بازیی سیستم مبارزاتش بر اساس سلاح سرد و کمبو زنیه CAG حساب میشه :دی

لیست مختصری از بازی های CAG:
Devil May Cry
Ninja Gaiden
God of War
Bayonetta
Darksiders
Killer is Dead
Lollipop Chainsaw
Metal Gear Rising Revengeance
Wonderful 101

توصیه میشه جهت آشنایی بیشتر با این اصطلاح این تاپیک رو بخونید :دی
Some decent character actions games have come out of late. Which to get?

I love character actions games--Ninja Gaiden Black, DMC3 (Original hardcore version, baby), God of War 1/2/3, Bayonetta are amongst some of my favorite gaming experiences in the last few years.

بازم میگم اصطلاح CAG خیلی وقته بین هوادارای سبک جا افتاده فقط اولین باره که میخواییم توی BC ازش استفاده کنیم :دی

@ احسان
بلی این GoW Fanboy رو خوب میشناسم :دی

@ علی
بیو :دی
http://bazicenter_loghman.dl.rapidp...%20Third%20-%20WiiU%20E3%202014%20Trailer.mp4
 
آخرین ویرایش:
@ علی

علی این CAG یه مقدار زیادی عام نمیشه ؟ :دی

پ.ن : بیا این گاو و امثالهم رو قبول کن AA ـن بره پی کارش :دی

چند وقته میخوام این رو بپرسم هی یادم میره
biggrin1.gif
میگم شمایی که میگید LoS و GOW سبکشون HnS نیست، اونوقت به نظرتون Devil's Third چی حساب میشه؟!
biggrin1.gif

تازه الان که گذاشتی تریلرش رو دیدم :دی ایتاگاکی با این بازی چیکار کرده :|
در مورد سبک هم یه همچین چیزایی میشه :

Super Ultra khin o khin rizi First Person Third Person Shooter Be'ezafe Chaqu and qame Action qati pati Adventure :دی
 
آخرین ویرایش:
نه احسان بهترین راه حل همین CAG ـه :دی اینجوری همه بازی ها رو میشه خیلی راحت توی این دسته قرار داد و در موردشون حرف زد :دی

پ.ن: حتی اگه قبول هم بکنم نمیره پی کارش :دی این تغییر پیدا کردن HnS به CAG اتفاقیه که دیر یا زود توی BC هم میوفته پس همین بهتر که از همین الان اینکار رو انجام بدیم و از شر مرز بندی های قدیمی خلاص بشیم :دی

@ نظرت در مورد Devil's Third

لول =)) =)) =))

Sword Fight ـش جالب به نظر میاد ولی بخش های Shooting و Preformance کلی بازی افتضاحه :| بازی به مقدار بسیار بسیار زیادی Polish احتیاج داره :دی
 
احسان باز گفت DMC فلان است! :|

DW3 سلام میرسونه! :| جمعش کن و انقدر بهانه نیار دیگه! :d بازم میگم! قرار نیست فقط یه مشت Clone رو بزاریم توی این سبک! :| :d (همینطور که از BF تا COD یه دنیا فاصلست! و از اینا تا Bioshock ! دو دنیا فاصله! ولی همه FPS میباشن! :d ایندفعه هم دیگه بهانه سیمولیشن و آرکید! و نظامی و فانتزی نیار! همشون FPSـن! :d )
و همچنان هم میگم این تعریف فایتینگ نمایی که از این سبک دارید،دقیقا کجا (غیر از BC ) قبولش دارن؟ :d

---
CAG چیه دیگه؟ :d
همشون H&S میباشن! :| :d
تکلیف H&S مشخص نشده(شده البته! :d ) بعد ملت دارن سبک جدید میسازن؟ :d

---
CAG خیلی وقته بین هوادارا رواج پیدا کرده
biggrin1.gif
یه سری به تاپیکای DMC/NG/Bayo/GOW و ... توی Gaf و سایر فروم های خارجی بزنی بیشتر از 90% هوادارا از اصطلاح CAG استفاده میکنند تا HnS
biggrin1.gif
اینجوری دیگه این بحث نمیدونم بازی پلتفرمونگیش اینجوریه یا دنیای بازه یا خیلی پیچیده است یا خیلی ساده است پیش نمیاد
biggrin1.gif
خیلی راحت همه بازی های کمبوزنی و سلاح سرد زیر مجموعه اش قرار میگیرن
biggrin1.gif
خو چه کاریه! :| خود آزاری داشتن؟ :d به همه ی این بازی ها میگفتن H&S ! :D
 
آخرین ویرایش:
CAG خیلی وقته بین هوادارا رواج پیدا کرده :دی یه سری به تاپیکای DMC/NG/Bayo/GOW و ... توی Gaf و سایر فروم های خارجی بزنی بیشتر از 90% هوادارا از اصطلاح CAG استفاده میکنند تا HnS :دی اینجوری دیگه این بحث نمیدونم بازی پلتفورمینگش اینجوریه یا دنیای بازه یا خیلی پیچیده است یا خیلی ساده است پیش نمیاد :دی خیلی راحت همه بازی های کمبوزنی و سلاح سرد زیر مجموعه اش قرار میگیرن :دی
 
آخرین ویرایش:
احسان باز گفت DMC فلان است! :|

DW3 سلام میرسونه! :| جمعش کن و انقدر بهانه نیار دیگه! :d بازم میگم! قرار نیست فقط یه مشت Clone رو بزاریم توی این سبک! :| :d (همینطور که از BF تا COD یه دنیا فاصلست! و از اینا تا Bioshock ! دو دنیا فاصله! ولی همه FPS میباشن! :d ایندفعه هم دیگه بهانه سیمولیشن و آرکید! و نظامی و فانتزی نیار! همشون FPSـن! :d )
و همچنان هم میگم این تعریف فایتینگ نمایی که از این سبک دارید،دقیقا کجا (غیر از BC ) قبولش دارن؟ :d

در مورد اون قسمت قرمز :
همونطور که تمامی شوتر های اول شخص با سبکهای (Horror (FEAR و (Arcade Shooter (COD و (War Simulation (Flash point و ... به طور کلی FPS هستن ولی توی زیر مجموعه با هم فرق دارن همینطور هم GOW و DMC و NG و B و ... همگی Action Adventure می باشند :دی ولی توی زیر مجموعه ـش گاو و مشابهاتش HnS نیستن :دی
البته مثال زدن سبک شوتر برای این بحث یه چیز بی نهایت بی خودیه چون بنیاناً فرق داره با بحث ما ! اسلحه از اول تا آخر یه Aim داره و یه Shoot :دی این خیلی با خرت و پرت های کمبو زنی و Evade و Canceling و هزار تا کوفت و زهر مار دیگه فرق داره :دی اصولاً کسی که از همچین مثالی برای قیاس توی سبک HnS استفاده میکنه یعنی کاملاً با این سبک بیگانه ـس ;;)

پ.ن : انقدرم خودتو به در و دیوار نزن گاو HnS نیست ، مگه اینکه با قبول CAG بتونی گاو رو در جوار DMC و دوستان قرار بدی :دی
پ.ن 2 : DMC فلان است :دی
 
بگیم حرفای شما درست :دی الان با این تفاسیر Darksiders II هم HnS نیست دیگه درسته؟! :دی بهرحال پلتفورمینگش زیاده، داستان نقش پر رنگی توی بازی داره، Exploration و ماجراجویی بازی خیلی زیاده (بازی اصلا دنیای بازه) و... :دی در نتیجه Darksiders II صرفا یه AA دیگه، درسته؟! :دی حالا لطفا این رو نگاه کنید:
Download page

حالا خداییش بگید اینی که الان دیدی فقط یه AAـه؟!

خب ببین قرار نیست اگه هر بازی برخی ویژگی های بک سبک رو داشته باشه بگیم توی اون سبک قرار میگیره.الان سازنده ها همشون دارن تلاش میکنن که تنوع بیشتری توی بازیشون ایجاد کنن برای همین یک سری ادغام های کوچیکی صورت میگیره منتهی نمیتونه به کلیت بحث لطمه بزنه.حتی شاید این ادغام ها یکم بزرگتر هم بشه ولی بازهم اون سبکی که توی بازی چیره تره انتخاب میشه.

مثلا همون مثال استراتژی که زدم،شاید یکی تفاوت های COH و Civilization رو راحت درک کنه و بتونه اون دوتا رو از هم تفکیک بکنه ولی احتمالا این سوال پیش میاد که خب این وسط تکلیف سری Total War چیه که هر شماره دارن المان های RTS بهش بیشتر اضافه میکنن و احتمالا به زودی شاهد خواهیم بود که مستقیما بدون لودینگ از مپ وارد نبرد بشه؟

خب جوابش اینه که هنوز هم Total War یک بازی از سبک Turn Based Strategy هستش، چون که اساس این بازی هنوز هم بر این مسئله استواره و اگه شما حتی به طور کلی وارد صحنه نبرد هم نشی میتونی بازی رو پیش ببری.

اون قضیه CAG هم به نظر من کلا کار بیخودی هستش،چرا ؟چون ما وقتی تفکیک های جزیی تری داریم چه لزومی داره که یکدونه تفکیک وسطی ایجاد بکنیم.خیلی راحت میتونیم از واژه AA استفاده کنیم که کلی تره و بگیم این بازی ها همشون AA هستن.

یعنی اگه هدفمون بحث کلی باشه از واژه AA استفاده میکنیم(که به نظر لزومی به مقایسه این چنینی نیست) و اگه بحث تخصصی تر باشه همون H&S کار رو راه میندازه.:d
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or