بحث و تبادل نظر در مورد سری Devil May Cry (خلاصه داستان در پست اول)

  • Thread starter Thread starter alprh
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

دوست دارین نسخه‌ی بعدی DMC رو چه استودیویی بسازه؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    312
^^^^ بخوای یا نه گاو یه اکشن ادونچر Button Masher ـه و کلی ویژگی های سبک از جمله کنسلینگ و کلی خرت و پرت دیگه اصن براش تعریف نشدس ! :|


تو که گفتگوی من و علی رو میذاری اینجا بیا بگو که در جواب اون حرف من علی هم اینو گفته :

نه احسان هر بازیی که Main Weapon ـش سلاح سرد باشه و کمبو هم داشته باشه که HnS نیست :biggrin1:

اسم سبک Hack and Slash ـه نه Puzzles , Platforming , Adventuring !
 
آخرین ویرایش:
@ امیر
روباه و شاهدش؟! :|:|:|
در مورد اینکه پدر سبک HnS مدرن کامیا و DMC1 هست یا نه؟ جوابش خیلی ساده است :دی یه بازی قبل از DMC1 بیار که تمام المان های سبک رو اینطوری به صورت مدرن ارائه کرده باشه طوری که همه بازی های بعد از اون Base و پایه کارشون رو از روی اون برداشته باشن، اونوقت ما به اون میگیم پدر سبک HnS :دی تا اون موقع فعلا DMC1 و کامیا پدر سبک HnS مدرن حساب میشن Fact# :دی

اینقدر هم از زنده یاد بهنام یاکوزا نقل قول نکن :| زنده یاد یه سری حرفاش درست بود یه سریاش نه :دی مثلا اینکه HnS به کمبو بستگی نداره اشتباهه چون تفاوت اصلی HnS و سایر بازی های AA همین تاکید به کمبو زنی و Chain کردن کمبوهاست ولی این دلیل نمیشه که بگیم بازی هایی که در کنار کمبو زنی به سایر بخش ها (پلتفورمینگ، جونور سواری، پازل و ...) هم اهمیت دادن دیگه HnS حساب نمیشن :دی
---
احسان الان حرفات اوج پارادوکسه ها :دی قبول داری DMC1 پدر سبک HnS مدرنه (آقا از این به بعد هرجا، توی هر بحث و تاپیکی در مورد HnS حرف زدم منظور HnS مدرنه! :| مردم از بس نوشتم HnS مدرن :| :دی) بعد میگی چون GOW اومده روی اون بخش های اضافه ای که توی گیم پلی DMC1 وجود داشته یکم بیشتر کار کرده، الان HnS حساب نمیشه :|:دی DMC1 پازل داشت، پلتفورمینگ داشت، جونور سواری (در واقع جونور شدن :-":دی) داشت و... ولی اونجا بازی HnS ـه، در حالی که به GOW که میرسه میشه AA :|:دی

مهم اینه که:
1. هسته اصلی بازی بر اساس کمبوزنی و Chain کردن کمبوها بنا شده.
2. اکثریت گیم پلی و زمان بازی رو مبارزات اون تشکیل میدن.

همین که بازی این دوتا خصوصیت رو داره میشه HnS :دی دیگه حالا نمیدونم بازی زمانش گذشته است، داستان داره، نمیدونم توی پازلش طرف وسیله رو با دست میگیره، به در و دیوار آویزون میشه و.... هیچ کدوم مهم نیست و تاثیری توی سبک بازی نداره! :دی
 
@ علی
کجا پارادوکس داره ! :دی اول از همه تو به من بگو چیزایی که توی DMC 1 داری ازشون یاد میکنی مشابه چیزی هستن که داری توی گاو میبینی ؟ :دی خیر به هیچ وجه :دی

ببین علی یه بازی هک ان اسلش یه هک ان اسلشه نه چیز دیگه :دی به زبون ساده تر :

Ninja Gaiden

Start slash slash slash slash slash slash find a key in a chest slash slash slash slash slash slash Boss fight slash slash slash end of level

DMC

Start slash slash slash slash slash grab vital stars slash slash slash slash Boss fight slash slash slash end of level

Bayonetta

Start slash slash slash slash take some lollipop slash slash slash slash Boss fight slash slash slash slash end of level

حالا از اینور

God of War

Start slash slash Platforming Puzzles Adventuring slash slash s3x puzzles Adventuring Boss Adventuring and it's never ends

علی چه جوریه که خودت میگی یه بازی مثل Enslaved یه عنوان HnS نمیشه ؟ :دی گاو هم همین وضع رو داره :دی
 
@علی
قرار نیست همه H&Sهایی که میان، برپایه ی اینا باشن! :دی همینطور که قرار نیست همه RPGها، همه ی ریسینگ ها و همه ی بقیه ی سبک ها مثل هم باشن! یا بر پایه ی فلانی باشن! :دی

چین کردن کومبوها هم تعریف فایتینگه ربطی به این مورد نداره! :دی شاید چیزی که شرقی ها میسازن بر اساس این باشه (اونم نه همشون مثل سری Warriors ) ولی قرار نیست همه بر همین اساس باشن!

اصلا سانتا و بقیه ی غربی ها نمیخوان بیان سبک مدرن:p سبک مدرن هم نه:-" سبک H&Sی که شرقی ها میسازن! :دی
خمینطور که شرقی ها یه H&Sی پایه ریزی کردن، بقیه هم میتونند راه خودشون رو برن! :دی
---
کاش اون نقل قولا از بهنام بود! :| یکم فکر کن یادت میاد از کی میباشن! :|
---
احسان من به گفته های علی دسترسی ندارم! :p فکر کنم PM بوده جوابا! ؛ دی
ولی تو خودت برو جوابت به علی رو بخون! :دی
 
@ احسان

خب حتما که لازم نیست عینا بیان این بخش ها رو از روی DMC1 کپی کنند و توی GOW یا سایر بازی ها بزارن :دی تو الان جواب من رو بده ببینم، DMC1 پلتفورمینگ و پازل داشت یا نه؟! :دی

در مورد اون چیزی که نوشتی هم درستش اینه:

Bayonetta
slash slash slash Platforming slash slash slash Wired Mini games slash slash slash Platforming slash slash slash Puzzle/Gate Opening slash slash slash Crazy Motorcycle Mini game slash slash slash

Devil May Cry
slash slash slash slash Puzzle slash slash Platforming slash slash slash Platforming slash slash slash slash Boss slash slash slash Platforming slash slash slash Puzzle slash slash slash

God of War

Start slash slash Platforming slash slash slash Puzzles slash slash slash Adventuring slash slash puzzles slash slash slash Adventuring slash slash slash Boss slash slash slash Adventuring slash slash and it's never ends

اون Enslaved هم HnS نیست چون نه تنها سیستم مبارزاتش خیلی خیلی ساده است و بر اساس Chain کردن کمبو ها نیست، بلکه گیم پلی بازی بیشتر بر اساس مخفی کاری و پلتفورمنیگ بنا شده تا مبارزه :دی
---
@ امیر
پسریم چی داری میگی برای خودت؟! :دی تقریبا تمام بازی هایی که امروزه توی سبک میبینی (Neo DMC, Bayo, GOW, LoS, MGRR, NG, KiD, DS و...) همگی پایه و اساس کارشون رو DMC1 قرار دادن و بعد استایل و فرمول خاص خودشون رو به وجود آوردن. شما DMC1 بازی کن متوجه میشی من چی میگم :دی
Hint: DMC1 =/= DMC3/4/DmC :دی
---
مطمئنی بهنام نیست؟! بزار یکم فکر کنم..... هممممممم....... شخص دیگه ای به ذهنم نمیرسه :دی اسمش رو بگو ببینیم کیه :دی
 
آخرین ویرایش:
@علی
اصلا هرچی :-" البته میدونم به یه سری چیزاش اشاره کردی! :d ولی بازم خیر! :d مثلا DW3 فقط یک ماه بعد از DMC1 منتشر شده! :-" خودت دیگه شاهد تفاوت هاشون هستی! :d ==> قرار نیست H&S بر پایه ی چین کرده کومبوها باشه! چون از همون ب بسم الله هم اینطور نبوده و ما چند نوع H&S داشتیم! :d
پس انقدر اسرار نورزید بر پدر فلان سبک! :d شاید یه سری چیزای زیادی اضافه کرده باشه! ولی قرار نیست این بازی پایه ی همه ی بازی ها باشه! :d و بگیم خلق این سبک با این باشه :d

خیر! این نقل قول ها از مرحوم "احسانِ یک ماه پیش" ـه! :d به مکالمه گفت و گوی خودت و احسان مراجعه کن! :d برای همین من چنگال دست گرفتم! :d
 
@ علی

بله DMC 1 پلتقرمینگ و پازل داشت ولی نه به شکل یه بازی AA :دی اینکه بری فلان جا چند نفر رو بکشی تا فلان آیتم رو بهت بده اسمش پازل به اون شکلی که ما فکر میکنیم نیست :دی پازل توی یه بازی AA یعنی اون سنگ هایی که باید به شونصد جهت بچرخونی تا درست در بیاد ، پازل یعنی انکه فلان مجسمه ها رو ببر فلان جا و به فلان شکل بچین :دی پلتفرمینگ هم به همین ترتیب :دی توی یه عنوان HnS پلتفرمینگ های بازی به چامپ از روی چند تا پلتفرم ختم میشه نه بیشتر :دی نمیشه هم بگی فقط توی DMC جامپ بوده و حالا خواستن چمیدونم فلان انیمیشن رو نذارن :دی نخیر ! کپکام نذاشته ، ایتاگاکی هم بلد نبوده بذاره ؟ پلاتینیوم گیمز چی ؟ و ... :دی
نسل های پیش که کسی به اون صورت سبک ها رو نمی شناخت از کسی می پرسیدی بازی گاو چه جوریه اولین چیزی که می گفت این بود که مثل pop ـه :دی حالا توی گاو 3 یه مقدار چاشنی مبارزاتش بیشتر شده دلیل نمیشه باقی چیزاش رو نادیده بگیریم :دی تو یه لحظه به گاو 1 و 2 نگاه کن تا ببینی با چه بازی اکشن ادونچری طرفی :دی

خلاصه ی حرفم اینه که این بحث الان توسط من و توی این فروم اختراع نشده و خیلی وقته بین فن های سبک HnS این بحث بوده و هست :دی توی سایت های خارجی هم می تونید نمونه های مشابهش رو پیدا کنید :دی گاو بیشتر از اینکه شبیه یه عنوان HnS باشه شبیه یه عنوان AA مثل pop ـه :دی
 
@ امیر
قبول، Warriors اینجوری که من گفتم نیست و کلا جریانش فرق داره* (یه تقریبا به پست قبلی اضافه کردم :دی) ولی خب اگه DMC1 رو بازی کنی و بعد یه نگاه به اون بازی هایی که اسم بردم بندازی کاملا متوجه منظورم میشی :دی

کلا سری Warriors خیلی با باقی بازی هایی HnS فرق میکنه :دی فقط منظورم سیستم مبارزات و نوع پلتفورمینگ اینجور چیزا نیستا :دی مثلا بازی کلا چیزی به اسم Level Design نداره (حداقل نه به اون صورتی که ما میشناسیم) مراحل بازی بیشتر شبیه Map های مولتی پلیر میمونند تا مرحله بازی یه بازی HnS یا مثلا سیستم مبارزات بازی هم کمبو زنیه و هم نیست :دی یعنی بجای باقی بازی های سبک که تمرکز روی مبارزات یک به یکه، توی سری Warriors بیشتر مبارزات 1 به 30 یا 40 ـه :دی یا مثلا Ai ـش یه چیزی ماورای تعطیله :دی

کلا سری خیلی خاصیه (برای همین توی پست قبلیم چیزی ازش نگفتم :دی ) HnS هست ولی خیلی با باقی بازی های سبک فرق داره :دی

@ احسان
احسان این جوابی که تو داری میدی مثل اینه که من بیام بگم چون Bayonetta موتور سواری داره پس HnS نیست! :دی بعد تو بگی ولی DMC1 هواپیما سواری داشته و HnS بوده، بعد من جواب بدم موتور سواری بیو با هواپیما سواری دانته یکی نیست و از لحاظ مکانیکی فرق دارن ----> بیونتا HnS نیست!

خداییش خودت باشی همچین چیزی رو قبول میکنی؟! :دی
 
@ احسان
احسان این جوابی که تو داری میدی مثل اینه که من بیام بگم چون Bayonetta موتور سواری داره پس HnS نیست! :دی بعد تو بگی ولی DMC1 هواپیما سواری داشته و HnS بوده، بعد من جواب بدم موتور سواری بیو با هواپیما سواری دانته یکی نیست و از لحاظ مکانیکی فرق دارن ----> بیونتا HnS نیست!

خداییش خودت باشی همچین چیزی رو قبول میکنی؟! :دی

اصن سواری کردن و این چیزا مشکلی نداره :دی حالا چه کرکتر با دسته بیل ملت رو اسلش کنه چه سوار یه چیزی بشه و این کار رو بکنه :دی
تمام حرف من اینه که الان از نظر شما ادونچر چی تعریف میشه ؟ :دی الان یه بازی مثل 3 گانه ی POP که اونهمه فایت و مبارزه توش هست چرا AA ـه ؟ :دی
 
ببین علی تو به حرف من دقت نکردی:biggrin1: تو بیا و HnS و AA رو جدا کن و بررسیشون کن.

اینکه میگی داستان و پلتفرمینگ و طراحی محیطی و ... مهم نیست کاملا اشتباهه، چون همینا یه سبک رو تعریف میکنن و از یه سبک دیگه تفکیک میشن.
اگر قرار به HnS بودن با توجه به چیزایی که تو میگی باشه، بازی Diablo از 10000 سال قبل از میلاد مسیح (:biggrin1:) HnS بوده و هست ولی چرا اصلا بهش نمیگن HnS؟ چون وزنه RPG بودنش به وزنه HnS بودنش میچربه.

در مورد GOW و DMC هم همین قضیه صادقه. تو شاید بگی GOW گیم پلی بر مبنای کمبو زنی داره اما یه هیچ عنوان نمیتونی داستان و پلتفرمینگ و چیزای دیگه رو نادیده بگیری. چون تمام بازی رو مبارزات تشکیل نمیده و به همون اندازه که گیم پلی مهمه، اونا هم مهمن. یعنی سطح تراز اینا با هم برابره.

اما در مورد DMC چی؟ هسته اصلی رو فقط و فقط گیم پلی تشکیل میده. تو نه به پلتفرمینگش توجه میکنی و نه به داستانش. چون بازی این 2تا المان رو به قدری کمرنگ و بخش گیم پلی رو به قدری پررنگ کرده که عملا جایی برای توجه به اون بخش ها نمیمونه. بخش اعظم بازی (90%) رو یه گیم پلی پیچیده و جذاب و عالی تشکیل میده. گیم پلی > باقی چیزا.

اینکه میگی سوار جونور میشه و مثلا لوت کردن داره و این حرفا، اصلا مهم نیست. اولا اینکه مگه اینا چند درصد بازی رو تشکیل دادن؟ دوما اینکه اشکال نداره از المان های دیگر سبک ها توی یه بازی با یه سبک دیگه استفاده بشه اما این فقط برای ایجاد تنوع هست.

یه نکته خوب برای درک مطلب (:biggrin1:) هم اینه که توی بازی های AA بعد از مبارزات، بازی متوقف میشه و این وقت صرف حل شدن یه پازل یا یه بخش گنده پلتفرمینگ میشه. ولی توی HnS بعد از هر مبارزه، بازی متوقف نمیشه و 5 قدم جلوتر دوباره شروع میشه:biggrin1:

پ.ن: به قول احسان با این تفاسیر تو، Enslaved هم HnS هست:biggrin1:
 
درود عزيزان

خوب اول بگم كه با كليات حرف هاي احسان موافقم.

خب توضيحاتم رو اينجوري شروع كنم كه ما يك سبك مادر به نام Action Adventure داريم كه همونطور كه از اسمش مشخصه از دو بخشه Action و Adventure تشكيل پيدا كرده و يك بازي كه توي اين چارت قرار ميگيره بايد از هر دو پيروي بكنه.منتهي بعدها يكي سري بازي بوجود اومدن كه تاكيد بيش از اندازشون بر بخش اول يعني Action قسمت دوم رو كمرنگ تر كرذ.اين شد كه يك زيرمجموعه جديد توي اين سبك بوجود اومد كه اسمش رو گذاشتن H&S.

DMC و Bayonetta و NG اينها توي اين زيرمجموعه جديد قرار گرفتن و با وجود اينكه هنوز هم جز چارت اصلي بودن منتهي تفاوت هاي اساسي شون با بازي هاي مثل GOW و LOS ما رو مجبور ميكنه كه ديگه نتونيم اينها رو به صورت كلي با هم مقايسه كنيم و اگر هم بكنيم چندان كار درستي نكرديم.من خودم به شخصه الان اين سبك در توي بخش سلاح سرد به دو بخش H&S و Action Adventure-H&S تقسيم ميكنم كه دومي رو به اختصار ميشه همون AA ناميد .

قضيه مشابه همون سبك استراتژي هستش كه الان به دو بخش RTS و TBS استراتژي تقسيم شده و با ابنكه Civilization و Company Of Heroes هر دو توي سبك استراتژي قرار ميگيرند ولي واقع قابل قياس نيستند و الان ديگه ميشه اين دوتا رو به طور كلي جدا از هم كرد.

توي سبك Adventure هم همين اتفاق اخيرا رخ داده و سبك هاي جديدي مثل Interactive Drama و غيره هم داره ايجاد ميشه.
 
امروز داشتم به یه چیزی فکر میکردم

9rugxmz7g85szgl331z8.jpg

Whoes Next? Whose Win ?
God Of Dmc : X =))
 
بگیم حرفای شما درست :دی الان با این تفاسیر Darksiders II هم HnS نیست دیگه درسته؟! :دی بهرحال پلتفورمینگش زیاده، داستان نقش پر رنگی توی بازی داره، Exploration و ماجراجویی بازی خیلی زیاده (بازی اصلا دنیای بازه) و... :دی در نتیجه Darksiders II صرفا یه AA دیگه، درسته؟! :دی حالا لطفا این رو نگاه کنید:
Download page

حالا خداییش بگید اینی که الان دیدی فقط یه AAـه؟!
 
بگیم حرفای شما درست :دی الان با این تفاسیر Darksiders II هم HnS نیست دیگه درسته؟! :دی بهرحال پلتفورمینگش زیاده، داستان نقش پر رنگی توی بازی داره، Exploration و ماجراجویی بازی خیلی زیاده (بازی اصلا دنیای بازه) و... :دی در نتیجه Darksiders II صرفا یه AA دیگه، درسته؟! :دی حالا لطفا این رو نگاه کنید:
Download page

حالا خداییش بگید اینی که الان دیدی فقط یه AAـه؟!
علی بد ذات قشنگ معلوم بود منتظر بودی ما به اینجا برسیم و برگ برنده-ت رو رو کنی ولی بدون = >:)
WTF!!! این دیگه چه خری بود!:-o کل تشکیلاتم رو به هم زد و معادله رو نابود کرد/:)
حالا جدا از اینا، جوابت اینه:biggrin1::
بازم AA هست:biggrin1: هر کسی میتونه به بازی رو به صورت حرفه ای و عجیب و غریب بازی کنه ولی این به معنی عوض شدن سبک اون نیست:biggrin1: اتفاقا DS II دیگه دهن هر چی پلتفرمینگ هست رو سرویس کرده و باید توی دسته بازی های هم سبک Rayman قرارش بدیم:biggrin1: داستانش هم همچنان عالیه:biggrin1: طراحی محیطیش هم همینطور و باعث میشه تو گوشه و کنار سرزمین رو بکاوی. متاسفانه موارد Adventure-ش بیشتر از گیم پلی که تنها بخش Action-ش هست میشه و این بازی رسما AA خوانده میشه:biggrin1:

واقعا علی برات عجیب نیست؟:biggrin1: شباهت GOW, LOS و DS II؟:biggrin1: احساس نمیکنی یه جای کار میلنگه و با DMC و Bayo فرق میکنن؟:biggrin1:

پ.ن: علی نمیدونم دیابلو 3 رو بازی کردی یا نه ولی یه گیم پلی ازش ببین تا ببینم به ذهنت خطور نمیکنه که آیا این همون GOW با دوربین ایزومتریک هست یا نه:biggrin1:
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or