بحث و تبادل نظر در مورد سری Devil May Cry (خلاصه داستان در پست اول)

  • Thread starter Thread starter alprh
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

دوست دارین نسخه‌ی بعدی DMC رو چه استودیویی بسازه؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    313
دوستان بیایید اینجا عضو بشید میخواییم در مورد امضای مشترکمون در TGS 2014 حرف بزنیم :دی

Devil May Cry: TGS 2014 Club
من دیگه با شما فن دریم ها توی چاه نمیرم همین که با تناب امیر حسین رفتم پایین برای 7 پشتم بسه من که میرم همون 3 رو با پلی بازی میکنم :)
 
من دیگه با شما فن دریم ها توی چاه نمیرم همین که با تناب امیر حسین رفتم پایین برای 7 پشتم بسه من که میرم همون 3 رو با پلی بازی میکنم :)

قبلا توی پروفایل با آریا در مورد اینکه DMC5 معرفی میشه یا نه حرف میزدیم که دقیقا حرفای همونجا رو برات نقل قول میکنم:دی : (البته بحثمون بیشتر DmC2 Vs DMC5 بود ولی خب :دی)
1. بازخورد خیلی شدید هوادارا که باعث شد کپکام قبل از عرضه بازی چندین بار حرفش رو در مورد ماهیت DmC تغییر بده و بازی از Reboot به دنیای موازی و نهایتا به یه Spin-Off تبدیل بشه. الان به طور کلی برند و اسم DmC باعث به وجود اومدن یه واکنش منفی بین هوادارای بازی و باعث میشه تا با دید منفی به این اسم/محصول نگاه کنند.

2. عدم موفقیت تجاری DmC و تبدیل شدن این نسخه به بدترین عنوان در سری Devil May Cry از لحاظ فروش.
DmC : 1.5 M
DMC2 : 1.7 M
DMC1 : 2.16 M
DMC3 : 2.3 M
DMC4 : 2.9 M
کپکام حتی قبل از عرضه بازی هم توقعاتش رو نسبت به بازی کم و فروش پیش بینی شده رو از 2 میلیون به 1.5 و نهایتا 1.2 میلیون کاهش داد. ولی اینقدر DmC از لحاظ فروش ضعیف عمل کرد که حتی نتونست همون 1.2 میلیون رو هم توی زمان پیشبینی شده بفروشه. حتی الان با وجود گذشت 16 ماه از عرضه DmC هنوز فروشش نتونسته به اون پیش بینی اولیه کپکام برسه.

3. علاقه هوادارا به ساخته شدن دنباله ای برای سری اصلی. یعنی توی هر فرومی که بری به محض اینکه اسم Devil May Cry میاد ملت شروع میکنند به حرف زدن در مورد DMC5 و از کپکام میخوان تا سری اصلی رو ادامه بده. اصلا انگار DmC ـی وجود نداشته! تک و توکی پیش میاد که یکی دو نفر از DmC یاد کنند ولی خب حتی همون افراد هم اکثرا میگن که DMC5 رو به DmC2 ترجیه میدن.

4. استفاده از شخصیت و کاستوم های سری اصلی در سایر عناوین کپکام حتی بعد از عرضه DmC! نمونه بارز این مورد Sengoku Basara 4 ـه:
73417110733686221351.jpg
47297770095304016270.jpg


5. روند رو به رشد و موفقیت آمیز سری اصلی. بالاتر آمار فروش کل سری رو گذاشتم. بدون در نظر گرفتن DMC2 سری اصلی هر نسخه موفقتر از نسخه قبلیش عمل کرده و بیشتر فروخته. حتی در زمینه گیم پلی هم وضعیت همینطوره و توی هر نسخه سری کاملتر و بهتر از نسخه قبلیش شده. یکی از موضوعاتی که ریبوت شدن سری Devil May Cry رو عجیب و غیرقابل درک میکرد همین مورد بود. آخه کدوم آدم/شرکت عاقلی میاد بازیی رو که توی بهترین وضعیت خودش قرار داره، ریبوت میکنه؟!

6. کنسول های نسل جدید از لحاظ سخت افزاری فروش خیلی خوبی داشتن. از طرفی تا الان عنوان خیلی بزرگی توی سبک Action/HnS منتشر نشده و ملت تشنه بازی اند. حالا این دوتا رو بزار کنار درخواست بسیار بالای هوادارا برای ادامه سری اصلی-------> DMC5 = $$$ :biggrin1:

تازه دلیل هفتم هم یادم رفت بنویسم :-" همین چندوقت پیش Itsuno-San (کارگردان و مغز متفکر سری Devil May Cry) اعلام کرد که دوست داره Devil May Cry 5 رو بسازه :bighug:
 
قبلا توی پروفایل با آریا در مورد اینکه DMC5 معرفی میشه یا نه حرف میزدیم که دقیقا حرفای همونجا رو برات نقل قول میکنم:دی : (البته بحثمون بیشتر DmC2 Vs DMC5 بود ولی خب :دی)
یعنی میگید تنابتون محکمه ؟
بابا ترس دارم معرفی نکنن اینطور که میگید اگه برگشتی هم باشه یه برگشت بزرگ هست پس میره برای e3 .......
من عاشق دانته هستم اما DmC زد نابود کرد اون شخصیت رو یعنی میگید DMC بعدی میتونه داستان و اون دانته رو زنده کنه
 
من خودم اون زمان کنسول نخریده بودم DMC4 رو روی پی سی بازی کرده بودم.منتهی الان نمیدونم که مونده سیوهاش یا نه.

مواد لازم برای بازی کردن DMC

بازی: دارم
PC: قوی موجود میباشد
جس بازی کردن: دارم
زمان: به زودی خواهم داشت
کنترلر: ندارم
پول خرید کنترلر : ندارم:d
در کل :شرمنده ام
پ.ن: کنسول نیز ندارم
 
من خودم اون زمان کنسول نخریده بودم DMC4 رو روی پی سی بازی کرده بودم.منتهی الان نمیدونم که مونده سیوهاش یا نه.

مواد لازم برای بازی کردن DMC

بازی: دارم
PC: قوی موجود میباشد
جس بازی کردن: دارم
زمان: به زودی خواهم داشت
کنترلر: ندارم
پول خرید کنترلر : ندارم:d
در کل :شرمنده ام
پ.ن: کنسول نیز ندارم

من خودم باید بازی رو روی PC بگیرم و کنترلر هم ندارم :دی یه کنترلر معمولی بگیر حله حالا قرار نیست یه چیز خفن بگیری که :دی
 
ماراتن DMC اونم تو ماه رمضون ؟! پا بازی تلف نشیم صلوات ! :d خدا نکنه در بین بانو Trish رو ببینیم وگرنه روزه هم باطله دیگه میشه قوز بالا قوز !!! :d:d
جدا از شوخی این حرکتتون خیلی عالی بود . البته من که در بین شماها عمرا بتونم خودی نشون بدم با اون کمبوهای مزخرم (یا مضخرف یا مظخرف حالا هر چی ... ) . :|
خدا رو شکر کنترلر که همین یک ماه پیش عوض شده !
یکم بریم تو فاز نوستالژی ؟
15931513644033131229.jpg
 
خب من دیروز DMC4 رو گرفتم (برای X360) :دی تعریف و تمجید و انتقاد بازی کردن بعد از مدت ها رو میذارم برای بعد :دی یه نکته:

میگم به نظرم بهتره همه مون یه بار بازی رو تموم کنیم، بعد ماراتن رو شروع کنیم. چون برای استایلیش بازی کردن حداقل باید Enemy step و Air Hike و قابلیت های اینچنینی رو داشت. + تمام کمبو ها. اگه از صفر شروع کنیم حداقل تا چند مرحله نمیشه قشنگ بازی کرد.

نظرتون چیه؟
 
خب من دیروز DMC4 رو گرفتم (برای X360) :دی تعریف و تمجید و انتقاد بازی کردن بعد از مدت ها رو میذارم برای بعد :دی یه نکته:

میگم به نظرم بهتره همه مون یه بار بازی رو تموم کنیم، بعد ماراتن رو شروع کنیم. چون برای استایلیش بازی کردن حداقل باید Enemy step و Air Hike و قابلیت های اینچنینی رو داشت. + تمام کمبو ها. اگه از صفر شروع کنیم حداقل تا چند مرحله نمیشه قشنگ بازی کرد.

نظرتون چیه؟

خدا رو شکر من همیشه بعد این که هر بازی رو تموم میکنم سیو ها شو نیگه میدارم بعد بازی رو پاک میکنم!اون 2 روز هم که گفتید وقت میدید واسه تمرین،بکنیدش 1 هفته که بشه واسه تموم کردن بازی و تمرین!
 
آقا چند وقتیه من و احسان (و اخیرا امیر) داریم در مورد سبک HnS و خصوصیت های اون توی پروفایل هامون (یا پروفایل امیر :-" :دی) بحث میکنیم :دی گفتم بحث رو بیاریم اینور که هم نظر باقی بچه ها رو بشنویم و هم اینکه از دست این پروفایل بازی ها خلاص بشیم :دی

خلاصه الان بحث به اینجا رسیده که احسان میگه بازی های مثل DMC, Bayo, NG و ... HnS حساب میشن ولی بازی هایی مثل GOW و LoS و Darksiders نه و اینا Action Adventure ـند :| :دی یه سری دلایل عجیب غریب هم برای این حرفش آورده که حالا از خودش میشنوید :دی

احسان بیا از خودت دفاع کن >:) چرا DMC و Bayo رو HnS میدونی ولی GOW و LOS رو نه؟! در حالی که GOW و LOS هم تاکید و اساس گیم پلیشون بر روی کمبو زنی و Chain کردن کمبو هاست. درسته به پیشرفتگی DMC و Bayo نیستن ولی خب اساس کارشون یکیه :دی

پ.ن: امیر هم از اونور بوم افتاده و میگه علاوه بر GoW و LoS پرنس آف پرشیا هم HnS ـه! :| :دی
 
مجموع چیزایی که گفتم :

یه بازی HnS با یه بازی اکشن ادونچر یه فرق های واضحی داره که خیلی ریزه ولی همین خط باریک مرزشونه :biggrin1: یه بازی HnS یه سری مراحل و محیط های خاص پلتفرمینگ و بیس جامپینگ نداره ، الان به عنوان مثال به DMC و گاو نگاه کنید :biggrin1: تا حالا دیدید دانته بیاد از در و دیوار به شکل بیس جامپینگ بره بالا یا لبه ی جایی رو بگیره ؟ تنها چیزی که سبک HnS توی این زمینه داره جامپ ـه :biggrin1: اوج این حرکات رو توی DMC 3 میبینید که به پرش دانته روی یه سری مکعب ختم میشه :biggrin1: یا توی نینجا گایدن ریو اوجش از دو تا دیوار میپره بالا :biggrin1: روی دیوار دوییدن ریو هم بخشی از سیستم کمبوی بازیه و ربطی به بیس جامپینگ نداره :biggrin1: (کاری نداریم توی نینجا گایدن 3 تر زدن بهش :biggrin1:)

مورد بعدی اینه که یه بازی هک ان اسلش پازل یه شکلی که بخوای اجسام یا هر چیزی رو گرب کنی نداره ، معمولاً توی این سبک پازل نداریم اصن :biggrin1: ولی اگر هم سازنده بخواد برای تنوع چیزی توش بذاره به هیچ وجه یه سیستم مجزا نداره ، یعنی مثلاً اوجش یه پازل رو توی یه همچین بازیایی بخوایید ببینید اینه که بری توی یه محیط یه سری ملت رو بکشی بعد با ضربه زدن به یه پنل یا کمبو زدن روی یه جسم و این حرفها پازل رو انجام بدی :biggrin1: یا حتی NERO رو توی DMC 4 ببینید گرب هایی که با دستش داره صرفاً حرکت توی محیط هست و حتی برای حل پازل هم ازش استفاده نمیشه :biggrin1: یعنی اینجوری نیست خیلی شیک بیاد اون یارو چرخونکیا (:biggrin1:) رو با دستش بگیره ببره بذاره توی اون دایره آبیا :biggrin1: ولی توی گاو بی نهایت از این المان ها داریم که مختص بازیای اکشن ادونچره و مشابه کارایی هست که نیت توی آنچارتد انجام میده :biggrin1:

مثلاً آنچارتد توش تفنگ و همه چی هست ولی اکشن ادونچره نه TPS ولی از اونور گیرز TPS ـه ، چرا ؟ دقیقاً به خاطر همین بخش ادونچر کار هست :biggrin1: همین بیس جامپینگ توی محیط از ویژگی های این سبکه :biggrin1: الان گاو هم همچین حالتی داره ولی چون سیر داستانی بازی باستانی هستن از سیستم مبارزات بازیهای HnS توش استفاده شده در صورتی که خود بازی اکشن ادونچره :biggrin1: ولی خب بخش اکشنش اخیراً بیشتر شده :biggrin1:بازم به عنوان مثال عنوان والکیریا توش اسلحه هست و ریل تایم هم هست ولی به خاطر گانینگ بازی کسی نمی گه بازی شوتره :biggrin1: یا هیلو ریچ بود فکر کنم توش کلی شخصی سازی آرمور و هلمت و ... داشت ولی کسی به این بازی نمیاد بگه RPG :biggrin1: یه وقتایی یه سری چیزا برای تنوع و حرفه ای تر شدن یه بازی بهش اضافه میشه ولی این دلیل بر تغییر سبکش نمیشه :biggrin1: الان قضیه ی گاو و بقیه هم همینه ... این بازیا در اصل اکشن ادونچر هستن ولی یکی میاد مثل گاو از یه سیستم ساده ی مربع مربع استفاده میکنه یکی دیگه میاد این سیستم رو تا جایی که می تونه پیچیده میکنه که بازی بیشتر به گیمر بچسبه ولی توی اصل قضیه و سبک اینا تفاوتی ایجاد نمی کنه :biggrin1:
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or