بحث و تبادل نظر در مورد سری Devil May Cry (خلاصه داستان در پست اول)

  • Thread starter Thread starter alprh
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

دوست دارین نسخه‌ی بعدی DMC رو چه استودیویی بسازه؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    313
حالا قابلیت جدید بازی که فکر نکنم تا الان اصلا توی هیچ بازی HnS دیگه ایی موجود بوده باشه ( حداقل توی این نسل من ندیدم :دی ) دشمن ها هم میتونند ضربات شما رو Parry و کاری کنند که سلاحتون به خودتون آسیب برسونه !!!

اینم لینک دانلود توضیحات Greg در مورد Parry :

Download Combat Overview Part flv

چی ؟؟ Parry برا دشمنا؟ :-o

بدترین چیزی بود که شنیدم. اصلا خوب نیست ، تازه روو اعصابم هست :| دقیقا مثل همون چیزی که دشمنا رو فقط باید با داس میزدی یا با تبر میمونه. :((

مثلا فک کن داری کمبو میزنی بعد یکی میپره وسط Parry میکنه :| علاوه بر اینکه کمبوت میپره و خون ـت میره بقیه هم یه ضربه نثارت میکنن :|
 
چی ؟؟ Parry برا دشمنا؟ :-o

بدترین چیزی بود که شنیدم. اصلا خوب نیست ، تازه روو اعصابم هست :| دقیقا مثل همون چیزی که دشمنا رو فقط باید با داس میزدی یا با تبر میمونه. :((

مثلا فک کن داری کمبو میزنی بعد یکی میپره وسط Parry میکنه :| علاوه بر اینکه کمبوت میپره و خون ـت میره بقیه هم یه ضربه نثارت میکنن :|

انقدر بد بین نباش:دی من فکر می کنم که این طوری بهتره چون حداقل یک چالشی برای ما ها بوجود می آید. نمی شه که ما همش Counter Attack کنیم، یه خرده هم دشمنان باید عرق ما رو در بیارن :دی
 
راستش اگه این parry یک جوری باشه که خون رو تا ته کم نکنه که خوبه آخه تو این فیلمی که علی گذاشته بود شیطونه اومد جلو با یک parry کل خون تمام شد و افتاد دانته رو زمین . به همین سادگی :| . یعنی اون وقت یک مرحله رو تا یک جایی با خون دل رد می کنی اونوقت یک بز می پره وسط با parry کل خون رو می گیره !!!!!!
 
برو بگیرش بعد بیا بگو بیونتا این رو داشت :دی

اصولا بیونتا همه چی داشت. :دی Parry تو بیونتا به این صورت بود که با خرید یه Accessory که خاکم به مغز اسمش یادم رفته، می توستی Parry انجام بدی. حالا اگه درست در زمان Parry کردن، حمله می کردی (Counter Attack) بیونتا علاوه بر داغون کرد دشمن، به میزان دو برابر Witch Time معمولی بهت Witch Time می داد. :دی عمق به این میگن! :shrewd::praying: :دی

در مورد Parry دشمنان تو بیونتا هم دارم فکر می کنم ببینم چیزی به ذهنم میاد یا نه. :دی یه چیزایی وجود داشت مطمئنم. :دی در ضمن مصون بودن دشمنا به یه سلاح خاص هم به نوعی تو بیونتا وجود داشت. یه سری دشمنا بودن که اصلا Witch Time روشون کار نمی کرد. :دی و یه سری دشمنای برقی و آتیشی هم بودن که به ترتیب سلاح های آتشی و برقی بیشتر روشون اثر می ذاشت. :دی کلا زبان قاصره از توصیف. :دی
 
علی من زیاد بیونتا رو نرفتم شاید یکی دو بار واسه همین حضور ذهن ندارم :دی به خاطر همین به حرفهای مرتضی استناد میکنم حرف اون حرف منم هست :دی ولی اینی که اینجا دیدم ضایع ترین قابلیت ممکن بود یعنی هر لحظه هر کدوم از دشمن ها می تونن کمبو ـت رو از ss به c برسونن :|قضیه ی خون و ... بماند :دی فقط می تونی دست به دعا بشی که این قابلیت درست اجرا شده باشه و گرنه گیم پلی منهدم میشه :دی
 
انقدر بد بین نباش:دی من فکر می کنم که این طوری بهتره چون حداقل یک چالشی برای ما ها بوجود می آید. نمی شه که ما همش Counter Attack کنیم، یه خرده هم دشمنان باید عرق ما رو در بیارن :دی

آخه یه چیز درست و حسابی برای عرق درآووردن باید بزارن ، نه یه چیزه روو اعصاب :| تازه داشتم کم کم با DmC راه میومدم که این ضد توو پر و بالم.

مثلا دشمنا رو قوی تر کنن و حرکات خوب براشون بزارن مثل بایونتا که واقعا کمبو های دشمن عرق آدمو در میاوورد ولی DmC همه دشمناش شل و ولن و هیچ کمبوی خاصی ندارن بعد اومدن برا قوی شدنشون Parry گذاشتن :| تازه فک کردن نوآوری کردن :| توو همون دمویی که علی گذاشت وقتی گفت باید مواظب باشی تا دشمنا Parry ـت نکنن یه نفر دیگه گفت WHAT!! :| بدبخت از شدت تعجب شاخ درآوورده بود :d

راستش اگه این parry یک جوری باشه که خون رو تا ته کم نکنه که خوبه آخه تو این فیلمی که علی گذاشته بود شیطونه اومد جلو با یک parry کل خون تمام شد و افتاد دانته رو زمین . به همین سادگی :| . یعنی اون وقت یک مرحله رو تا یک جایی با خون دل رد می کنی اونوقت یک بز می پره وسط با parry کل خون رو می گیره !!!!!!

نه بابا :d خون دانته نزدیک صفر بود که Parry شد مرد.:d
 
آخرین ویرایش:
آخه یه چیز درست و حسابی برای عرق درآووردن باید بزارن ، نه یه چیزه روو اعصاب :| تازه داشتم کم کم با DmC راه میومدم که این ضد توو پر و بالم.

مثلا دشمنا رو قوی تر کنن و حرکات خوب براشون بزارن مثل بایونتا که واقعا کمبو های دشمن عرق آدمو در میاوورد ولی DmC همه دشمناش شل و ولن و هیچ کمبوی خاصی ندارن بعد اومدن برا قوی شدنشون Parry گذاشتن :| تازه فک کردن نوآوری کردن :| توو همون دمویی که علی گذاشت وقتی گفت باید مواظب باشی تا دشمنا Parry ـت نکن یه نفر دیگه گفت WHAT!! :| بدبخت از شدت تعجب شاخ درآوورده بود :d



نه بابا :d خون دانته نزدیک صفر بود که Parry شد مرد.:d

واقعا باید یک چیز درست بذارن برای سخت کردن بازی . مثلا بهتر بود که کمبوهای دشمن ها توی difficulty های مختلف ، فرق می کرد . اما تا حالا که من توی سری های DMC دیدم که فقط آمدن قدرت کمبوهای ما رو در DIFFICULTY های سخت تر ، پایین آوردن و قدرت کمبوهای دشمن رو افزایش دادن که این
به نظر من بدترین کار برای سخت کردن بازی هست . parry هم یک چیزه جدیده که برای دشمنا توی DmC گذاشتن که به هر حال بازم یک تغییره و خوبی ها و بدی های خودش رو داره . باز همینکه خون رو تا ته خالی نمیکنه خوبه .
 
خانمم تو DMC 4 بخاطر gold orb مرحله دوم بازی رو 1 بار دگه رفت تا بگیرتش ولی یهو اینطوری شد ماموریت مخفی اون مرحله رو نتونست کامل کنه چون دشمنان سخت تر شدند . باس اول بازی رو 2 بار توش مرد چون وحشی میشد از زیرنرو آتش در میامد و حملاتش وحشیانه بود چرا اینطور بود؟
 
چی ؟؟ Parry برا دشمنا؟ :-o

بدترین چیزی بود که شنیدم. اصلا خوب نیست ، تازه روو اعصابم هست :| دقیقا مثل همون چیزی که دشمنا رو فقط باید با داس میزدی یا با تبر میمونه. :((

مثلا فک کن داری کمبو میزنی بعد یکی میپره وسط Parry میکنه :| علاوه بر اینکه کمبوت میپره و خون ـت میره بقیه هم یه ضربه نثارت میکنن :|

علی من زیاد بیونتا رو نرفتم شاید یکی دو بار واسه همین حضور ذهن ندارم :دی به خاطر همین به حرفهای مرتضی استناد میکنم حرف اون حرف منم هست :دی ولی اینی که اینجا دیدم ضایع ترین قابلیت ممکن بود یعنی هر لحظه هر کدوم از دشمن ها می تونن کمبو ـت رو از ss به c برسونن :|قضیه ی خون و ... بماند :دی فقط می تونی دست به دعا بشی که این قابلیت درست اجرا شده باشه و گرنه گیم پلی منهدم میشه :دی

اتفاقا بهترین حرکت ممکنه :دی اینطوری دیگه بازیکن نمیتونه چشم بسته و فقط با Button Mashing کار رو پیش ببره و باید موقع بازی کردن از اون مغره هم یه کمکی بگیره :دی

همچین چیز خانمان سوزی هم نیست :دی تا اینجا فقط Parry شدن دانته توسط دشمن ها رو با Aquila دیدیم ، پس احتمال داره این بخش رو گذاشته باشند تا Aquila بالانس بشه و کسی نتونه ازش سو استفاده کنه

بعد اگه میخواین Parry نشید خیلی راحت اول سپر دشمن رو از بین ببرید ( یا با Demon Pull کنترلش رو از دست دشمن در بیارید ) بعد بهش حمله کنید !

من که فکر میکنم بعضی دشمن ها فقط میتونند بعضی سلاح های دانته رو Parry کنند ، الان که فکرش رو میکنم یادمه توی یکی از ویدئوها یه Rage تونست RiccoShot دانته رو Parry کنه و به خودش برگردونه . البته اینطوری هم نیست که زرتی دشمن بدون هیچ نشونه ایی بیاد ضربه دانته رو Parry کنه :دی مثلا همین Rage ها وقتی یه هاله ی سیاه رنگی دورشون رو میگیره میتونند E&I رو Parry کنند و اون موقع نباید بهشون حمله کنی

در کل این یه قابلیت فوق العادست که به گیم پلی بازی اضافه شده ، اونور همه هیجان زده شدن از این موضوع اما اینجا ... 8-|:دی
------
@ مرتضی
از اونجایی که منم یه بار بیشتر بیونتا رو نرفتم و تو هم خدای بیونتایی پس حرفت برام سنده :دی ( اونم منگوله دار :دی )
 
آخرین ویرایش:
اتفاقا بهترین حرکت ممکنه :دی اینطوری دیگه بازیکن نمیتونه چشم بسته و فقط با Button Mashing کار رو پیش ببره و باید موقع بازی کردن از اون مغره هم یه کمکی بگیره :دی

همچین چیز خانمان سوزی هم نیست :دی تا اینجا فقط Parry شدن دانته توسط دشمن ها رو با Aquila دیدیم ، پس احتمال داره این بخش رو گذاشته باشند تا Aquila بالانس بشه و کسی نتونه ازش سو استفاده کنه

بعد اگه میخواین Parry نشید خیلی راحت اول سپر دشمن رو از بین ببرید ( یا با Demon Pull کنترلش رو از دست دشمن در بیارید ) بعد بهش حمله کنید !

من که فکر میکنم بعضی دشمن ها فقط میتونند بعضی سلاح های دانته رو Parry کنند ، الان که فکرش رو میکنم یادمه توی یکی از ویدئوها یه Rage تونست RiccoShot دانته رو Parry کنه و به خودش برگردونه . البته اینطوری هم نیست که زرتی دشمن بدون هیچ نشونه ایی بیاد ضربه دانته رو Parry کنه :دی مثلا همین Rage ها وقتی یه هاله ی سیاه رنگی دورشون رو میگیره میتونند E&I رو Parry کنند و اون موقع نباید بهشون حمله کنی

در کل این یه قابلیت فوق العادست که به گیم پلی بازی اضافه شده ، اونور همه هیجان زده شدن از این موضوع اما اینجا ... 8-|:دی

بهترین حرکت ممکن ؟ Button Mashing ؟ :دی مگه DMC های قبل یکی از ضعف هاشون Button Mashing بوده که حالا با این به قول با تو بهترین حرکت ممکن این مشکل رفع شده ؟ :دی
بعد یه نکته ای رو بگم علی :دی کی میگه Parry مخصوص سپر ـه ؟ مگه تو می خوای طرف رو parry کنی حتماً باید با سلاح خاصی اینکار رو انجام بدی که اینجا سپر طرف رو منهدم کنی کار رو تموم شده بدونی ؟ خیر عزیزم :دی این قابلیت یعنی اینکه هر لحظه دشمن مقابلت اراده کنه و جلوی حرکات شما (با هر وسیله ای) می تونه شما رو Parry کنه ! بله :دی همونطور که اگر توی توی زمان بندی مناسب اینکار رو بکنی روی طرف مقابل parry میزنی :دی
حالا منم پرونده ـش رو نبستم که :دی گفتم اگر این سیستم درست توی گیم پلی استفاده نشه میزنه منهدم میکنه :دی لازم به توضیح میدونم درست استفاده شدن به این معنی نیست که اینا بیان یه شرایطی بزارن که مثلاً می دونی چه زمانی چه کاری میشه کرد ! درست استفاده شدن منظور اینه که جلوی سرعت بازی رو نگیره , تو خودت حساب کن یه بازی استایلیش رو اگر با یه حرکت جلوی سرعت و استایلیش بودنش رو بگیری چی میشه ؟! :دی
 
بهترین حرکت ممکن ؟ Button Mashing ؟ :دی مگه DMC های قبل یکی از ضعف هاشون Button Mashing بوده که حالا با این به قول با تو بهترین حرکت ممکن این مشکل رفع شده ؟ :دی
بعد یه نکته ای رو بگم علی :دی کی میگه Parry مخصوص سپر ـه ؟ مگه تو می خوای طرف رو parry کنی حتماً باید با سلاح خاصی اینکار رو انجام بدی که اینجا سپر طرف رو منهدم کنی کار رو تموم شده بدونی ؟ خیر عزیزم :دی این قابلیت یعنی اینکه هر لحظه دشمن مقابلت اراده کنه و جلوی حرکات شما (با هر وسیله ای) می تونه شما رو Parry کنه ! بله :دی همونطور که اگر توی توی زمان بندی مناسب اینکار رو بکنی روی طرف مقابل parry میزنی :دی
حالا منم پرونده ـش رو نبستم که :دی گفتم اگر این سیستم درست توی گیم پلی استفاده نشه میزنه منهدم میکنه :دی لازم به توضیح میدونم درست استفاده شدن به این معنی نیست که اینا بیان یه شرایطی بزارن که مثلاً می دونی چه زمانی چه کاری میشه کرد ! درست استفاده شدن منظور اینه که جلوی سرعت بازی رو نگیره , تو خودت حساب کن یه بازی استایلیش رو اگر با یه حرکت جلوی سرعت و استایلیش بودنش رو بگیری چی میشه ؟! :دی

احسان سازنده ها اینقدر عقلشون میرسه که سیستم رو طوری طراحی کنند تا سر راه گیم پلی سریع بازی قرار نگیره :دی مثلا میتونند این سیستم رو انحصاری بعضی دشمن ها قرار بدن ( مثل همین سپری ها و Rage ) تا بازیکن بدونه در مقابل این دشمن ها باید با احتیاط بیشتری بازی کنه

یا میتونند اون رو مخصوص سلاح های خاصی قرار بدن و یا برای هر سلاح اون رو متفاوت طراحی کنند ، مثلا همین الان توی دمو برو با Rebellion به سپر این شیطونه ضربه بزن. بعد از چند ضربه شیطونه Parry میکنه ولی قبل از اینکه حمله کنه بازی حدود یه ثانیه بهت زمان میده تا بتونی Evade انجام بدی و از دستش فرار کنی ، تازه Parry شدن با Rebellion آسیبی به دانته نمیرسونه و فقط ضربه اش رو دفع میکنه :دی

همونطوری که بالاتر هم گفتم Parry توی بازی طوری طراحی شده که گیم پلی رو بالانس نگه داره. Aquila یه سلاح سریع با برد زیاده و خیلی راحت میشه حرکاتش رو Spam کرد مطمئنا توی درجات سختی پایین این مسئله مهم نیست ولی توی درجات سختی بالا با ترکیب دشمن های سپری و قابلیت Parry میشه بازی رو سخت تر کرد
 
احسان سازنده ها اینقدر عقلشون میرسه که سیستم رو طوری طراحی کنند تا سر راه گیم پلی سریع بازی قرار نگیره :دی مثلا میتونند این سیستم رو انحصاری بعضی دشمن ها قرار بدن ( مثل همین سپری ها و Rage ) تا بازیکن بدونه در مقابل این دشمن ها باید با احتیاط بیشتری بازی کنه

یا میتونند اون رو مخصوص سلاح های خاصی قرار بدن و یا برای هر سلاح اون رو متفاوت طراحی کنند ، مثلا همین الان توی دمو برو با Rebellion به سپر این شیطونه ضربه بزن. بعد از چند ضربه شیطونه Parry میکنه ولی قبل از اینکه حمله کنه بازی حدود یه ثانیه بهت زمان میده تا بتونی Evade انجام بدی و از دستش فرار کنی ، تازه Parry شدن با Rebellion آسیبی به دانته نمیرسونه و فقط ضربه اش رو دفع میکنه :دی

همونطوری که بالاتر هم گفتم Parry توی بازی طوری طراحی شده که گیم پلی رو بالانس نگه داره. Aquila یه سلاح سریع با برد زیاده و خیلی راحت میشه حرکاتش رو Spam کرد مطمئنا توی درجات سختی پایین این مسئله مهم نیست ولی توی درجات سختی بالا با ترکیب دشمن های سپری و قابلیت Parry میشه بازی رو سخت تر کرد

همه حرفهات درست ولی هیچ سازنده ای به دور از اشتباه نیست :دی همین خود NT و همین بازی DmC , مگه دشمنان قرمز و آبی ای توی بازی وجود ندارن که فقط باید با یه سلاح خاص بهشون ضربه زد و عملاً کمبو خور هستن ؟ یعنی علناً سرعت بازی و کمبوها رو به فنا میدن . خب این اشتباه همین سازندگانی هست که میگی عقلشون میرسه :دی مگه اون گرب های Angel و Demon نیست که به پلتفرمر بازی ضربه زده و اون رو به یه بخش نه چندان دلچسب تبدیل کرده ؟ از قضا اینم کار دست همونا هست :دی پس نمیشه همه رقمه به سازنده اعتماد کرد و بگیم خب اونا که عقلشون میرسه پس حله :دی
البته خودتم می دونی من فقط دارم احتمالات رو در نظر میگیرم بالا هم گفتم پرونده ـش رو نپیچیدم که بگم نابود شد :دی دارم میگم به نظر میاد این کار ضررش بیشتر از منفعتشه تا ببینیم چی پیش میاد :دی
 
خانمم تو DMC 4 بخاطر gold orb مرحله دوم بازی رو 1 بار دگه رفت تا بگیرتش ولی یهو اینطوری شد ماموریت مخفی اون مرحله رو نتونست کامل کنه چون دشمنان سخت تر شدند . باس اول بازی رو 2 بار توش مرد چون وحشی میشد از زیرنرو آتش در میامد و حملاتش وحشیانه بود چرا اینطور بود؟
احتمالا رو یه درجه سخت بازی (Dante Must Die با اون یکی که اسمش یادم نیست:دی) داره میره.وگرنه یهو همچین اتفاقی نمی افته
 
همه حرفهات درست ولی هیچ سازنده ای به دور از اشتباه نیست :دی همین خود NT و همین بازی DmC , مگه دشمنان قرمز و آبی ای توی بازی وجود ندارن که فقط باید با یه سلاح خاص بهشون ضربه زد و عملاً کمبو خور هستن ؟ یعنی علناً سرعت بازی و کمبوها رو به فنا میدن . خب این اشتباه همین سازندگانی هست که میگی عقلشون میرسه :دی مگه اون گرب های Angel و Demon نیست که به پلتفرمر بازی ضربه زده و اون رو به یه بخش نه چندان دلچسب تبدیل کرده ؟ از قضا اینم کار دست همونا هست :دی پس نمیشه همه رقمه به سازنده اعتماد کرد و بگیم خب اونا که عقلشون میرسه پس حله :دی
البته خودتم می دونی من فقط دارم احتمالات رو در نظر میگیرم بالا هم گفتم پرونده ـش رو نپیچیدم که بگم نابود شد :دی دارم میگم به نظر میاد این کار ضررش بیشتر از منفعتشه تا ببینیم چی پیش میاد :دی
نمیشه یه طرفه به قاضی رفت :دی تو داری بدترین حالت ممکن رو در نظر میگیری در صورتی که با استفاده درست از این سیستم میشه گیم پلی بازی رو بالانس کرد و به بازی عمق داد :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or