skrillex reptileدوستانی که میگین بازی بالانس نیست... دقت کردید هر کدوم از یه کاراکتر متفاوت ایراد میگیرید؟ مشکل از شماست نه از بازی... تمام کاراکتر ها قدرت غلبه به دیگری را دارند اگه تمام کومبو هارو بلدین کافیه به موقع دفاع و حمله کنید با حوصله همرو میترکونید:d من با دوستانم offline 2 vs 2 زیاد میزدم و میزنم همه هم بازی بلدن میشه گفت کومبویی نیست نزنیم... هیچوقتم تو کاراکترها مشکلی یا کمبودی ندیدیم که بگیم باز ی بالانس نیست تقریبا از تمام کاراکترها هم استفاده میکنیم... فایتینگ از این لامصب خوش ساختر و اکشن تر تا حالا نیومده این داستان بالانس را تموم کنید کافیه جوی استیک درست بگیرید دستتون
یکی از دوستام جوی استیک میزاره رو زمین کومبو میزنه واسه دفاع هم فشار میده به زمین تا r2 بزنه حواست نباشه فکر میکنی داره تایپ میکنه
... بزرگترین دلیل مهاجرت به نسل بعد از نظر مولتی پلیر هم برای ما تایید شد:d
اینکه شما توی
آفلاین بازی میکنید که خب معلومه متوجه بالانس بودن یا نبودن نمیشین:d پیشنهاد میکنم وارد بخش
آنلاین بشین تا کاملا قضیه دستتون بیاد و اونجاست که با طیف وسیعی از پلیرا روبرو میشین و میفهمین که روش های بازی هر کدوم چیه و چه کاراکتری بر میدارن.
بذارین من یه توضیح راجع به بالانس بدم:
یالانس توی بازی های فایتینگ مثل کیفیت یه بازی میمونه و مردم اشتباها میخوان یه جوری با یه وسیله ای اندازه-ش بگیرن. فاحش ترین اشتباهشون هم اینه که برای فهمیدن بهتر یا بدتر بودن یه فایتینگ یا حتی در رابطه با بالانس بودنش، به متا روجوع میکنن که این یعنی فاجعه.
دسته دوم به Tier List رجوع میکنن (Tier List به طور کلی برای هر فرد فرق میکنه چون که ملاک های خودش رو توی دسته بندی شخصیت های یه فایتینگ داره. در واقع طبقه بندی کاراکتر ها از نظر قدرت و سرعت و ... هست که به High Tier, Mid Tier و Low Tier دسته بندی میشن) و از اون کمک میگیرن که خب اینم اشتباهه چون لیست من با تو فرق میکنه.
دسته سوم هم به نتایج تورنمنت ها رجوع میکنن و نتایج رو در طی چند سال میبینن و وقتی یه شخصیت رو که مدام برنده شده رو میبینن، سعی میکنن همون رو بردارن و اون رو اید بگیرن در حالیکه شاید بشه گفت اون شخصیت توی بازی نچسب ترینشون باشه!
این یه طرز تفکر اشتباهه و نیاز داره که اصلاح بشه. چرا که Tier List به مردم این اجازه رو میده تا ببینن کدوم کاراکتر اثر گذارترین در میون پلیرهای حرفه ای یا نیمه حرفه ای هستش.
اما بالانس یعنی چی؟ یعنی اینکه یه شخصیت در مواجه با دیگری چقدر پتانسیل و ارزش نشون میده. چه از نظر تنوع، چع از نظر طراحی و مهم تر از همه چه از نوع گیم پلی و به اصطلاح Playstyle. شاید این به همین دلیل باشه که بازی Street Fighter IV با این همه بالانس بودن و ارزش تک تک کارکترها، باز هم یه بازی کاملا بالانس حساب
نمیشه! در عوض این مقام رو به جدش یعنی Street Fighter III: 3rd Strike Online Edition دادن. چرا که برای بازیکن های جدید یا قدیم، ارزش تمام شخصیت ها یکسان هست.
اما در مورد MK چی؟ خب همونطور که دیدیم، همه Smoke, Kabal و Kung Lao برمیدارن. همه از کندی و ضعیف بودن بیش از حد Sub Zero گله دارن. خیلیا اصن حالشون به هم میخوره Baraka و Reptile و یه سری دیگه رو بردارن و تا ابد هم هیچکس سراغشون نمیره. همونجور که قبلا هم گفتم، به نظر میرسه ارزش این کاراکترها در برابر بقیه خیلی بیشتر از اون چیزی باشه که به نظر میرسه و به باقی کاراکترها کم بها داده شده.
امیدوارم این توضیح تونسته باشه یه سری چیزا رو روشن کنه و دیدتون رو بازتر بکنه. پیشنهاد میکنم همه فایتینگ ها رو امتحان کنید و با کامیونیتیشون در ارتباط باشین و فیدبک ها رو ببینید. اون موقع میتونین روی بازی ها ارزش بگذارین
(که صدالبته این به معنی بی ارزش بودن بعضی از بازی ها نیست)