بازی مستقل The Best Green Star

  • Thread starter Thread starter ke$ha
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
اولین چیزی که توجه من رو به خودش جلب کرد، گیم پلی شیرین این بازی بود که واقعاً دوست داشتنی بود. همینطور کنترل کردن هم در سطح خیلی خوبی قرار داشت و مطابق با مهارت هر کس، تعبیه شده‌است. اما متاسفانه، بعد از انجام دادن، چندین مرحله، بازی برای من یکنواخت شد و تقریباً می‌شه گفت مراحل تکراری‌ای داشتم طی می‌کردم. اگه یک کم تنوع بیشتر بدی، خیلی خوب می‌شه. مسئله دوم اینه که، کمی رنگ بندی محیط رو عوض کنی شاید بهتر باشه، یعنی اتمسفرش رو کمی تیره‌تر کنه و از رنگ و لعاب مناسب‌تری استفاده کن. درسته که صداگذاری نشده بود، اما خب به دلیل کار‌هایی که انجام داده بودی، زیاد به چشم نیومد و آزار دهنده نبود. از نوع سختی و آسانی، خیلی خوب بود. تقریباً می‌شه گفت بالانس بود. مثلاً مرحله اول خیلی آسون بود و رفته رفته بازی سخت‌تر شد. با توجه به این‌که نسخه بتا بود، خیلی عالی بود اما کمی اشکالات ریز داشت که بهش اشاره کردم:دی
 
اولین چیزی که توجه من رو به خودش جلب کرد، گیم پلی شیرین این بازی بود که واقعاً دوست داشتنی بود. همینطور کنترل کردن هم در سطح خیلی خوبی قرار داشت و مطابق با مهارت هر کس، تعبیه شده‌است. اما متاسفانه، بعد از انجام دادن، چندین مرحله، بازی برای من یکنواخت شد و تقریباً می‌شه گفت مراحل تکراری‌ای داشتم طی می‌کردم. اگه یک کم تنوع بیشتر بدی، خیلی خوب می‌شه. مسئله دوم اینه که، کمی رنگ بندی محیط رو عوض کنی شاید بهتر باشه، یعنی اتمسفرش رو کمی تیره‌تر کنه و از رنگ و لعاب مناسب‌تری استفاده کن. درسته که صداگذاری نشده بود، اما خب به دلیل کار‌هایی که انجام داده بودی، زیاد به چشم نیومد و آزار دهنده نبود. از نوع سختی و آسانی، خیلی خوب بود. تقریباً می‌شه گفت بالانس بود. مثلاً مرحله اول خیلی آسون بود و رفته رفته بازی سخت‌تر شد. با توجه به این‌که نسخه بتا بود، خیلی عالی بود اما کمی اشکالات ریز داشت که بهش اشاره کردم:دی

درود کیوان جان :biggrin1:

تنوع که حتما داده میشه و همینطور رنگ بندی و کلا بک گراندهای بازی هم عوض میشن.

ممنون کیوان جان, ایشالله تو زندگیت موفق باشی ;):biggrin1:

من سفر بودم دیر رسیدم
yahoo_2.gif


موفق باشید
yahoo_8.gif

به سلامتی
biggrin1.gif

ممنون.
 
آخرین ویرایش:
خوب فرشاد جان منم بازي رو تموم كردم و ازش لذت بردم. اجازه بده جاي اينكه از همين اول روي گيم پلي تمركز كنم به موسيقي و موزيك متن بازي اشاره اي داشته باشم. به نظرم بهترين بخش كل بازي همين موزيك بازي بود كه واقعا شاهكار بود. برام خيلي جالب و هيجان انگيز بود كه از موزيك بازي هاي بزرگي مثل Ico استفاه كرده بودي. همين آهنگ ها باعث شده بود تا به جذابيت بازي افزوده بشه و مخاطب رو مجذوب خودش بكنه مثلا من خودم با اون آهنگي كه اگه اشتباه نكنم مربوط به Alan Wake بود واقعا حال كردم و همين موزيك ساده، لذت بازي كردن رو برام چندبرابر كرد. البته يه مشكلي اين وسط وجود داشت، با وجود اينكه موزيك هاي بازي خيلي خوب بودن ولي تنوع خوبي نداشتن به صورتي كه يك آهنگ تو 5،6 مرحله ي متوالي تكرار و در آخر كمي خسته كننده ميشد. ولي خوب باز نبايد تو اين زمينه جبهه گيري كرد چون خودتم پيش تر اشاره كردي كه بخش مربوط به موزيك و صداگذاري هنوز تكميل نشده و مطمئنم كه نتيجه نهايي خيلي بهتر از اين ميشه. اما اگه موزيك رو بزارم كنار گيم پلي بازي برام خيلي لذت بخش بود. با اينكه ساده بود اما حركت نرم و كنترل دقيق بازي باعث شده بود تا بدجوري مبهوت بازي بشم.
اگه بخوام از بازي تعريف كنم خيلي وقت ميبره پس ترجيح ميدم كه به يه سري مشكلات بازي بپردازم و اونارو يادآور بشم. اول اينكه هسته ي بازي بيش از اندازه ساده هستش. يعني فقط بايد از نقطه A به نقطه B بري و اين وسط هم چندتا ستاره بخوري. اگه بتوني مرحله هاي متنوعي رو تو بازي جاي بدي به ارزش بازيت افزوده و نتيجه ي كار خيلي بهتر ميشه. يه مشكل ديگه اي هم وجود داشت كه من با ديدن همون تريلر بازي هم بهت گفتم. محيط هاي بازي ساده و كمي بي روح طراحي شدن بايد تو اين مدت كوتاه بخش عمده اي از تمركزت رو روي اين بخش بزاري و سطح طراحي هاي بازي ( به ويژه محيط بازي ) رو ارتقاء بدي. يه ايراد كوچيكي هم بهش برخوردم كه نميدونم فقط براي من بود يا نه اما از چپتر 16 به بعد اره هاي بازي كمي نامنظم حركت ميكردن و خيلي هاشون يه جورايي تو حركت مشكل داشتن و عين بقيه اره ها روون تكون نمي خوردن.

در كل ممنونم از بازي قشنگت. اميدوارم كه تو كارت موفق باشي عزيزم.
 
خوب فرشاد جان منم بازي رو تموم كردم و ازش لذت بردم. اجازه بده جاي اينكه از همين اول روي گيم پلي تمركز كنم به موسيقي و موزيك متن بازي اشاره اي داشته باشم. به نظرم بهترين بخش كل بازي همين موزيك بازي بود كه واقعا شاهكار بود. برام خيلي جالب و هيجان انگيز بود كه از موزيك بازي هاي بزرگي مثل Ico استفاه كرده بودي. همين آهنگ ها باعث شده بود تا به جذابيت بازي افزوده بشه و مخاطب رو مجذوب خودش بكنه مثلا من خودم با اون آهنگي كه اگه اشتباه نكنم مربوط به Alan Wake بود واقعا حال كردم و همين موزيك ساده، لذت بازي كردن رو برام چندبرابر كرد. البته يه مشكلي اين وسط وجود داشت، با وجود اينكه موزيك هاي بازي خيلي خوب بودن ولي تنوع خوبي نداشتن به صورتي كه يك آهنگ تو 5،6 مرحله ي متوالي تكرار و در آخر كمي خسته كننده ميشد. ولي خوب باز نبايد تو اين زمينه جبهه گيري كرد چون خودتم پيش تر اشاره كردي كه بخش مربوط به موزيك و صداگذاري هنوز تكميل نشده و مطمئنم كه نتيجه نهايي خيلي بهتر از اين ميشه. اما اگه موزيك رو بزارم كنار گيم پلي بازي برام خيلي لذت بخش بود. با اينكه ساده بود اما حركت نرم و كنترل دقيق بازي باعث شده بود تا بدجوري مبهوت بازي بشم.
اگه بخوام از بازي تعريف كنم خيلي وقت ميبره پس ترجيح ميدم كه به يه سري مشكلات بازي بپردازم و اونارو يادآور بشم. اول اينكه هسته ي بازي بيش از اندازه ساده هستش. يعني فقط بايد از نقطه A به نقطه B بري و اين وسط هم چندتا ستاره بخوري. اگه بتوني مرحله هاي متنوعي رو تو بازي جاي بدي به ارزش بازيت افزوده و نتيجه ي كار خيلي بهتر ميشه. يه مشكل ديگه اي هم وجود داشت كه من با ديدن همون تريلر بازي هم بهت گفتم. محيط هاي بازي ساده و كمي بي روح طراحي شدن بايد تو اين مدت كوتاه بخش عمده اي از تمركزت رو روي اين بخش بزاري و سطح طراحي هاي بازي ( به ويژه محيط بازي ) رو ارتقاء بدي. يه ايراد كوچيكي هم بهش برخوردم كه نميدونم فقط براي من بود يا نه اما از چپتر 16 به بعد اره هاي بازي كمي نامنظم حركت ميكردن و خيلي هاشون يه جورايي تو حركت مشكل داشتن و عين بقيه اره ها روون تكون نمي خوردن.

در كل ممنونم از بازي قشنگت. اميدوارم كه تو كارت موفق باشي عزيزم.

ممنون امیرحسین جان

خوشحالم که از بازی خوشت اومده.
امیر جان مطمئنم که Super Meat Boy رو بازی کردی, اگه دقت کرده باشی هر 20 مرحله از این بازی فقط یه background Music داره. یعنی background Music مرحله 1 با مرحله مثلا 16 یکیه ! ولی چون بازی صداگذاری خوبی داره موزیک متنش گیمر رو خسته نمیکنه. بازی نهایی صداگذاری خوبی داره, امیدوارم که این مشکل رو تا حد زیادی رفع کنه.

در مورد هسته اصلی گیم پلی و تنوع دادن بهش هم یه فکرایی کردم, خودتم اگه ایده ای داری خوشحال میشم با من در میونش بذاری. (PM)
مطمئنا طراحی (ART) بازی نهایی به مراتب خیلی بهتر از نسخه فعلی هستش (به لطف گرافیست خوب تیم محمد جان). در مورد اون ایراد آخری هم چیزی برای گفتن ندارم, فکر نمیکنم مشکل از من باشه.

با تشکر
 
Hello Star ...........Hello Dream


قبل از نوشتن نقدم و بعدش چیزایی که به ذهنم رسید ترکوندم بازیتو !!!خواستم نقد و مشکلات و پیشنهاداتو جدا بزارم اما به نظرم مثل بازی قبلیه خودت و بازی آیدین بهتره تو یک نوشته باشه که منسجم تر باشه...


اولین نکته درباره بازیت اگه نخوامم مقایسه کنم پیشرفت نسبت به بازی قبله...(امیدوار شدم :d) داستان سرراست شروع میشه اولش با ستاره آبی آشنا میشیم و بعد ستاره سبز که ما هستیم و دشمن اصلیمون Zigli که کاراکتر محبوب منه :d
91038896435054738929.jpg

Green Star
از اونجایی که بازی شخصیت پردازی نشده و نیازیم بهش نیست اما بعد از چند دور بازی کردن داشتم به یک نتیجه جالبی میرسیدم..کله بازی اینطوریه که ما میخوایم بدزدیم اون ستاره هارو یعنی اینطوری باید بازی کرد که آدم حسه دزدیدن بهش دست میده به خاطر اینکه برای بدست آوردن یک ستاره اول باید بری یک جایی که نه شمشیری نه روحی نه اون آخریا نمیدونم چی بودن شکل شمشیر بودن ولی آبی(بهش میگم شمشیر آبی :d) انتخاب میکردیم که نزدیک ستاره باشه بعد مسیری که میشه بهش رسید و چه مانعی برای رسیدن بهش هست بعد دیگه میرفتی برای گرفتن اون ستاره و برای تک تک ستاره ها من آخرا همین کارو میکردم چون از همش منطقی تره بود چون تو یک سری مراحل واقعا خر تو خر(واژه بهتری پیدا نکردم :d) میشد و برای اینکه ذهن آدم منحرف نشه خیلی این کار واجب بود...به همین خاطر میتونستی کل شخصیتارو (به جز zigli )عوض کنی یا خوده زیگلی رو بزار شخصیت اول تا بره به جای ستاره ها مثلا کیسه طلا برداره...
69042664708174879925.jpg

My Hero!!!


  • اول بازی که داستانو نشون میده میخواستی بهش شکل فیلمهای آنالوگی بده که باحال بود اما به نظرم الان خیلی نرم افزار یا حتی سایت هست که میتونستی از افکت های اون استفاده کنی و چنین حالتیو خیلی خوب دربیاری.....
08497550278251318202.jpg

  • صفحه منو خیلی خوبه مینیمال و کار راه انداز

  • از گذاشتن دکمه Skip سپاسگذارم!

  • روح ها در مرحله 9 به یکباره سرعتشون وحشتناک میشه و بالاست در حالی که مرحله 10 سرعت اونا رو کمتر میکنی اما چینش مرحله خیلی منطقی تر و بهتر شده یعنی اینکه تو مرحله 9 وقتی میسوختم به راحتی عاملشو طراحی نادرست و غیر منصفانه میدونستم اما تو مرحله 10 خودم رو مقصر میدونستم

  • بازی به 3 قسمت از لحاظ طراحی ظاهری تقسیم شده بود که با توجه به طراحیه تنهاییت قابل قبوله...

  • موسیقی متن از مرحله اول که شروع شد فوق العاده بود و کاملا هماهنگ اما هر چی میرفتم جلوتر بی ربط تر میشد به بازی تا اونجایی که باس فایت بازی بود که اونم موسیقیش عالی بود یعنی اول و آخر بازی خیلی موسیقی متن خوبی داشت....نظرم بر اینه که از قطعات بلندتری استفاده کنی که حس تکراری شدن رو کمتر بده با کاربر تا تعداد موسیقی های مختلف بیشتر

  • مرحله 12 خیلی خوب بود

  • تو مرحله 16 چینش ستاره ها درست نبود یعنی بدون اینکه مانع بخواد بهم بخوره میتونستم طوری به ستاره نزدیک بشم که ستاررو بگیرم ولی مانع بهم نرسه(فکر کنم فهمیدی چی گفتم)

  • مرحله 20 Holy Sh*t



  • 8 تا کلید برای بازی داشتیم که 4 تا جهت و 4 تا هم WASD بودند که نقش Fast &Slow Move رو بازی میکردن به نوعی مثل ضربات سبک و سنگین تو بازی های Hack&Slash که به کارگیری و بعضی مواقع ترکیب اونها خیلی مهمه برای رد کردن اون مرحله..کلا خوب بود تعریف 2 حالت حرکتی
99802633853130968476.jpg

Menu


  • یکی از چیزایی که به بازی ارزش تکرار و حس بهتری میده داشتن Upgrade هست نمیدونم مثلا با گرفتن 200 امتیاز با زدن کلید Space بتونی 3 ثانیه با 2 برابر سرعت حرکت کنی یا 3 ثانیه نسوزی و از این دست موارد

  • یک چیزه دیگه که یادم اومد اینه که بعضی مواقع مانع تعریف شده با با پیکسلاش هماهنگی نداشت مثلا یک میلیمتر تو مانیتور مدیدم باهاش فاصله دارم اما میدومد میترکوندم!!!(خیلی تست کردم این موضوع رو...(تو اون ستاره ها که کلنگی حرکت میکردن دیدم خیلی))

  • صفحه اول و استارت بازی هم خیلی خوب دراوردی
در آخر هم اینکه با توجه به اینکه با Game maker کار کردی و میدونم چیه چطور انجینیه(اگه بشه بهش گفت) بنظرم قابل قبوله...تو این سبک مهمترین چیز سرگرمی و چینش مراحله یعنی طراحی مرحله طوش خیلی مهمه...استفاده از کلید ها برای باز کردن یک در بسته تا بشه ستاره توش رو بدست آورد و غیره از این نوع چالش هایی هستند که میتونی استفاده کنی...با اینکه خوب بازی کردم اما سعی میکنم خداقل یکبار دیگم بازی کنم تتا اگه چیزی باز به ذهنم رسید بهت بگم ...امیدوارم کاره بعدیت خیلی بهتر و پخته تر باشه فرشاد...(همین که آهنگی از کشا نبود اعصابمو خورد کردی :d)
حتما بعد از نسخه تست نسخه نهاییرو هم بازی میکنم...موفق باشی
میلاد
 
خب میلاد جان مث اینکه واقعا بازی رو دوشیدی !

خوشحال که به پیشرفت من اذعان میکنی !:d ممنون :d

چیزی ندارم که بگم, همه چیز رو خودت گفتی, فقط چنتا نکته :

اول بازی که داستانو نشون میده میخواستی بهش شکل فیلمهای آنالوگی بده که باحال بود اما به نظرم الان خیلی نرم افزار یا حتی سایت هست که میتونستی از افکت های اون استفاده کنی و چنین حالتیو خیلی خوب دربیاری.....

یه تیکه جالب در مورد این قضیه این بود که نیما PM داد و گفت فرشاد این خط ها دیگه چین !؟:d می گفت سیستمم به روزه و بازی های جدید رو اجرا میکنه .:d یه لحظه احساس کردم یه سطل(:d) آب سرد ریختن رو تنم !:d برای همین یک روز تمام برای بهتر کردن اون قسمت وقت گذاشتم و الآن به نظرم خیلی بهتر شده.;):d

  • روح ها در مرحله 9 به یکباره سرعتشون وحشتناک میشه و بالاست در حالی که مرحله 10 سرعت اونا رو کمتر میکنی اما چینش مرحله خیلی منطقی تر و بهتر شده یعنی اینکه تو مرحله 9 وقتی میسوختم به راحتی عاملشو طراحی نادرست و غیر منصفانه میدونستم اما تو مرحله 10 خودم رو مقصر میدونستم

فکر نمیکنم چینش دشمنا تو مرحله 9 مشکلی داشته باشه ولی به هر حال یه بازنگری میکنم.:d

  • یکی از چیزایی که به بازی ارزش تکرار و حس بهتری میده داشتن Upgrade هست نمیدونم مثلا با گرفتن 200 امتیاز با زدن کلید Space بتونی 3 ثانیه با 2 برابر سرعت حرکت کنی یا 3 ثانیه نسوزی و از این دست موارد

برای بخش UPGRADE ایده های خیلی خوبی دارم :>

در آخر هم اینکه با توجه به اینکه با Game maker کار کردی و میدونم چیه چطور انجینیه(اگه بشه بهش گفت) بنظرم قابل قبوله...تو این سبک مهمترین چیز سرگرمی و چینش مراحله یعنی طراحی مرحله طوش خیلی مهمه...استفاده از کلید ها برای باز کردن یک در بسته تا بشه ستاره توش رو بدست آورد و غیره از این نوع چالش هایی هستند که میتونی استفاده کنی...با اینکه خوب بازی کردم اما سعی میکنم خداقل یکبار دیگم بازی کنم تتا اگه چیزی باز به ذهنم رسید بهت بگم ...امیدوارم کاره بعدیت خیلی بهتر و پخته تر باشه فرشاد...(همین که آهنگی از کشا نبود اعصابمو خورد کردی :d)
حتما بعد از نسخه تست نسخه نهاییرو هم بازی میکنم...موفق باشی

خیلی خوشحالم که همه بچه ها (و از جمله خودت) GameMaker رو میشناسن :d مکافاتی داریم ما با این انجین !
در مورد ایدهای خوبتم حتما تدبر میکنم, البته اگه بتونی ایده هاتو بیشتر کنی ممنون میشم, چون میدونم یکی از بهترین گیمیرهای ایرانی هستی. (البته از نوع indie games):d

در مورد ke$ha هم که قبل از اینکه بازی رو آپ کنم, با همراه اولم به ایرانسلش زنگ زدم, چون این دو تا با هم مشکل دارن خوب آنتن نمیداد برای همین نتونستم ازش اجازه بگیرم :d
نسخه نهایی تجاریه, میخریش ؟:d

قربانت, ممنون از نقدت خوبت, امیدوارم تو زندگیت موفق باشی.
 
خب تا مرحله 12 رفتم
موزیک و سبک هنری بازی اتمسفر جالبی به بازی داده ( حس میکردم دارم re بازی میکنم ، موزیکش شباهت داشت )
ایده کلی بازی خلاقانه بود
مراحل اصلا بالانس نبود ، به طوری که تا مرحله 6 احساس میکردم داره به شعورم توحین میشه :d
استفاده از خطای دید برای سخت تر کردن مراحل به نظر من ایده جالبی نیست ، البته شاید به خاطر کیفیت پایین مدل ها و رزولوشن باشه
 
خب تا مرحله 12 رفتم
موزیک و سبک هنری بازی اتمسفر جالبی به بازی داده ( حس میکردم دارم re بازی میکنم ، موزیکش شباهت داشت )
ایده کلی بازی خلاقانه بود
مراحل اصلا بالانس نبود ، به طوری که تا مرحله 6 احساس میکردم داره به شعورم توحین میشه :d
استفاده از خطای دید برای سخت تر کردن مراحل به نظر من ایده جالبی نیست ، البته شاید به خاطر کیفیت پایین مدل ها و رزولوشن باشه

ممنون بابت تعریف و تمجید و اینا :d

5 مرحله اول برای آشنایی با گیم پلی بازی طراحی شده :d
سعید جان خودت که دیگه خوب Game Maker رو میشناسی, فک کنم نیازی به توضیح در این مورد نباشه.

آفرین فرشاد >:d<
بعد از 10 مرحله میگم کارت کلی پیشرفت کرده ، خصوصاً کنترل و گیم پلی:x

ممنون امین جان.
منتظر نظر پایانیت هستم (وقتیکه بازی رو تموم کردی).;)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or