بازی مستقل The Best Green Star

  • Thread starter Thread starter ke$ha
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
حرف آخر رو اول بزنم:دی خوب بود...
===
اول این که بچه ها قبل از من تقریبا تمام ایرادا و نقاط ضعف بازی رو گرفتن و خیلی حرف خاصی نمی مونه که من بزنم اما یه جمع بندی کلی، این که ایده اولیه بازی رو (هر چند همچین بازی هایی نیاز به داستان و این حرفا ندارن) یکم محکم تر کنی به نظرم بهتره. طوری که یه انگیزه ای به مخاطب داده باشی برای بازی کردن...
توی بعد گیم پلی از اونجایی که واقعا مکانیزم شسته رفته ای داشت و دو مدل حرکت کردن داشت و از اونجایی که من کلا PC Gamer نیستم:دی واقعا عذاب کشیدم با کیبرد تا تمومش کردم، نه که بازی سخت باشه نه، اتفاقا می خوام بگم بازی واقعا آسونه ، بیش از حد هم آسونه... کافی بود یه دسته به من بدی تا این بازی رو چشم بسته تمومش کنم!:دی اما با کیبرد خیلی سختم بود!
مقدمه بازی و بقول خودت آشنایی گیمر با بازی به نظرم ایراد داره. تو عملا هیچ آموزشی ندادی توی بازی در صورتی که باید بگی گیج امتیاز اینه، ستاره ها اینن، باید این ستاره ها رو بگیری، تا به امتیازات حد نصاب برسی بعد بری پیش اون موجوده(اسمش چی بود؟!:دی) ...میدونی منظورمو؟ بجای این 5 مرحله واقعا گلابی اولیه که بقول یکی از بچه ها آدم احساس می کنه به شعورش توهین شده می شد یه مرحله بذاری و اینا رو توضیح بدی یه تله دینامیکی هم می ذاشتی (متحرک) توی 2 3 مرحله سر و تهش رو هم می اوردی بعد دیگه میرسیدی به مرحله های اصلی و تله هایی که من مطمئنم برای بعضیاشون کلی وقت گذاشتی اتفاقا عالی هم در آومدن.
نکته بعد یک بیماری ای هست یه سری افراد دارن که همه چیز باید براشون تقارن داشته باشه، من فک میکنم تو بهش دوچاری. جدی میگم به یه دکتر خودت رو نشون بده سوای تمام این بحثا؛ چون تقارن رو توی خیلی از مرحله ها داشتی از نظر Level Design، من با اون برنامه ای که بازی باهاش ساخته شده آشنایی ندارم اما سوال این که میتونی بک گراند ها رو عکس بذاری؟ عمسای دلخواه خودت. چون رنگ بندی بعضی مرحله ها چشم رو اذیت می کرد.
از نظر طراحی تله ها من پیشنهاد میدم اون ستاره ها هم اگر یک جای ثابت نباشن و متحرک باشن در بعضی مراحل و حتی اون جونوره هم که آخر مرحله باید بری پیشش تا بری مرحله بعد هم بعضی مرحله ها حرکت کنه تا یذره به چالش بکشه گیمر رو حالا که هیچ محدودیتی توی تعداد دفعات مردن نداره. فکر هم نمیکنم توی نسخه نهایی بخوای محدودیتی قائل شی.
باگ خاصی هم ندیدیم که بخوام بهش اشاره کنم...
با همین مکانیزم اگر بتونی تعداد مراحل بالا (مثلا 100 تا) درست کنی خوبه چون از نظر کمیتی هم بازی باید غنی باشه.
در کل راضی ام ازت:دی!
موفق باشی...
 
مراسمات و مسابقات indie چیه !؟ من کلا حدفم یه چیز دیگس !;)
نه اینکه بخوای تو این مراسم شرکت کنید گفتم بهتره بری یه نگاه به بازیهاشون بکنی ایده های جدید رو ببینی سعی کنی افکارت رو گسترش بدی برای بازیت استفاده کنی
در کل امیدوارم به هدفت برسی
 
حرف آخر رو اول بزنم:biggrin1: خوب بود...
===
اول این که بچه ها قبل از من تقریبا تمام ایرادا و نقاط ضعف بازی رو گرفتن و خیلی حرف خاصی نمی مونه که من بزنم اما یه جمع بندی کلی، این که ایده اولیه بازی رو (هر چند همچین بازی هایی نیاز به داستان و این حرفا ندارن) یکم محکم تر کنی به نظرم بهتره. طوری که یه انگیزه ای به مخاطب داده باشی برای بازی کردن...
توی بعد گیم پلی از اونجایی که واقعا مکانیزم شسته رفته ای داشت و دو مدل حرکت کردن داشت و از اونجایی که من کلا PC Gamer نیستم:biggrin1: واقعا عذاب کشیدم با کیبرد تا تمومش کردم، نه که بازی سخت باشه نه، اتفاقا می خوام بگم بازی واقعا آسونه ، بیش از حد هم آسونه... کافی بود یه دسته به من بدی تا این بازی رو چشم بسته تمومش کنم!:biggrin1: اما با کیبرد خیلی سختم بود!
مقدمه بازی و بقول خودت آشنایی گیمر با بازی به نظرم ایراد داره. تو عملا هیچ آموزشی ندادی توی بازی در صورتی که باید بگی گیج امتیاز اینه، ستاره ها اینن، باید این ستاره ها رو بگیری، تا به امتیازات حد نصاب برسی بعد بری پیش اون موجوده(اسمش چی بود؟!:biggrin1:) ...میدونی منظورمو؟ بجای این 5 مرحله واقعا گلابی اولیه که بقول یکی از بچه ها آدم احساس می کنه به شعورش توهین شده می شد یه مرحله بذاری و اینا رو توضیح بدی یه تله دینامیکی هم می ذاشتی (متحرک) توی 2 3 مرحله سر و تهش رو هم می اوردی بعد دیگه میرسیدی به مرحله های اصلی و تله هایی که من مطمئنم برای بعضیاشون کلی وقت گذاشتی اتفاقا عالی هم در آومدن.
نکته بعد یک بیماری ای هست یه سری افراد دارن که همه چیز باید براشون تقارن داشته باشه، من فک میکنم تو بهش دوچاری. جدی میگم به یه دکتر خودت رو نشون بده سوای تمام این بحثا؛ چون تقارن رو توی خیلی از مرحله ها داشتی از نظر Level Design، من با اون برنامه ای که بازی باهاش ساخته شده آشنایی ندارم اما سوال این که میتونی بک گراند ها رو عکس بذاری؟ عمسای دلخواه خودت. چون رنگ بندی بعضی مرحله ها چشم رو اذیت می کرد.
از نظر طراحی تله ها من پیشنهاد میدم اون ستاره ها هم اگر یک جای ثابت نباشن و متحرک باشن در بعضی مراحل و حتی اون جونوره هم که آخر مرحله باید بری پیشش تا بری مرحله بعد هم بعضی مرحله ها حرکت کنه تا یذره به چالش بکشه گیمر رو حالا که هیچ محدودیتی توی تعداد دفعات مردن نداره. فکر هم نمیکنم توی نسخه نهایی بخوای محدودیتی قائل شی.
باگ خاصی هم ندیدیم که بخوام بهش اشاره کنم...
با همین مکانیزم اگر بتونی تعداد مراحل بالا (مثلا 100 تا) درست کنی خوبه چون از نظر کمیتی هم بازی باید غنی باشه.
در کل راضی ام ازت:biggrin1:!
موفق باشی...

حرف اول رو آخر میزنم.:biggrin1:
کیوان دیگه از این محکمتر !؟ :d
ساپورت دسته هم برای نسخه نهایی میذارم ;)
برای مراحل "گلابی مانند " هم با محمد یه فکری براش میکنیم.
من به تقارن دوچارم !؟ میتونی برام روشن توضیح بدی که از کجا به این موضوع پی بردی ؟!:biggrin1: در مورد بک گراند هم چن بار قبلا گفتم بازم میگم, محمد سخت داره روشون کار میکنه.
در مورد ایدهای خوبت هم تاٌمل و تدبر میکنم.
ممنون کیوان جان, منم راضیم ازت :d
موفق میشویم ...

نه اینکه بخوای تو این مراسم شرکت کنید گفتم بهتره بری یه نگاه به بازیهاشون بکنی ایده های جدید رو ببینی سعی کنی افکارت رو گسترش بدی برای بازیت استفاده کنی
در کل امیدوارم به هدفت برسی

آها, از اون نظر !:d باشه حتما.
ممنون
 
بازی هنوز کامل نرفتم :دی ولی خب به نظرم برای شروع خیلی خوب بود :دی
تنها نکته منفی اولش که کلا یکی با لود شدن بازی مشکل داشتم یکی آموزش نداشت چرا اولش :-/ :دی ورود به بازی هم خیلی طول میکشه :دی
ولی خب خیلی خوب بود نکات خوبش که همه گفتن دیگه من چی بگم :دی
 
نکات مثبت:
-------------------

طراحی شخصیتها نسبت به بازی قبلیت بهتر شده ولی باز هم باید بهتر بشه

موزیکهای ملایم و مناسبی استف کردی

استفاده از دو گونه کلید برای حرکت یکی برای سرعت کم و دیگری برای سرعت بالا از نوآوریهای خوب بازیه

منوی بازی خیلی بهتر از بازی قبلی شده ولی هنوز جای کار داره


نکات منفی:
-------------------

نبود حالت تمام صفحه

استفاده از رنگهای نامناسب برای پسزمینه. مثلا توی بعضی صحنه ها نمیشد شخصیتها رو از پسزمینه بخوبی پیدا کرد. باید رنگ پسزمینه با رنگ شخصیتها بطور واضح قابل تشخیص باشه

با اینکه سختی بازی نسبت به بازی قبلیت خیلی کمتر و بهتر شده ولی باز هم بعضی مراحل بشدت سخته و باید ده ها بار اون مرحله رو رفت تا بشه ردش کرد که این باعث میشه حوصله ی گیمر از تکرار یک مرحله سر بره. همین باعث شد که من توی یکی از مراحل (فکر کنم مرحله ی 25 بود) بیخیال بازی بشم و اونو پاک کنم. درسته که چالش بر انگیز بودن بازی یکی از نکات مثبته ولی اولا نباید با اعصاب گیمر بازی کنه و دوما باید به دو سه تا مرحله ی معدود (معمولا مرحله ی آخر) محدود بشه.

پیشنهاد
-------------------

تو اینجور بازیهای دوبعدی که میشه به جهات مختلف حرکت کرد, امکان استفاده از گیم پد که جهت های حرکتی بیشتری داره (360) خیلی بهتر میتونه باشه

توی هر مرحله باید تمام ستاره ها رو که هر کدوم امتیازی دارن جمع آوری کنیم تا بتونیم به مرحله ی بعد بریم. اگه بجای امتیاز (توی قسمت بالا سمت چپ) از تعداد ستاره های مورد نیاز برای رفتن برای مرحله ی بعد استفاده کنی خیلی قابل فهمتره. در ضمن همیشه یکی دو ستاره رو بعنوان اکسترا در نظر بگیر تا گیمر لزومی نداشته باشه که همه ی ستاره ها رو برای رفتن به مرحله ی بعدی جمع آوری کنه.

از Game Maker بکش بیرون :d
 
نکات مثبت:
-------------------

طراحی شخصیتها نسبت به بازی قبلیت بهتر شده ولی باز هم باید بهتر بشه

موزیکهای ملایم و مناسبی استف کردی

استفاده از دو گونه کلید برای حرکت یکی برای سرعت کم و دیگری برای سرعت بالا از نوآوریهای خوب بازیه

منوی بازی خیلی بهتر از بازی قبلی شده ولی هنوز جای کار داره


نکات منفی:
-------------------

نبود حالت تمام صفحه

استفاده از رنگهای نامناسب برای پسزمینه. مثلا توی بعضی صحنه ها نمیشد شخصیتها رو از پسزمینه بخوبی پیدا کرد. باید رنگ پسزمینه با رنگ شخصیتها بطور واضح قابل تشخیص باشه

با اینکه سختی بازی نسبت به بازی قبلیت خیلی کمتر و بهتر شده ولی باز هم بعضی مراحل بشدت سخته و باید ده ها بار اون مرحله رو رفت تا بشه ردش کرد که این باعث میشه حوصله ی گیمر از تکرار یک مرحله سر بره. همین باعث شد که من توی یکی از مراحل (فکر کنم مرحله ی 25 بود) بیخیال بازی بشم و اونو پاک کنم. درسته که چالش بر انگیز بودن بازی یکی از نکات مثبته ولی اولا نباید با اعصاب گیمر بازی کنه و دوما باید به دو سه تا مرحله ی معدود (معمولا مرحله ی آخر) محدود بشه.

پیشنهاد
-------------------

تو اینجور بازیهای دوبعدی که میشه به جهات مختلف حرکت کرد, امکان استفاده از گیم پد که جهت های حرکتی بیشتری داره (360) خیلی بهتر میتونه باشه

توی هر مرحله باید تمام ستاره ها رو که هر کدوم امتیازی دارن جمع آوری کنیم تا بتونیم به مرحله ی بعد بریم. اگه بجای امتیاز (توی قسمت بالا سمت چپ) از تعداد ستاره های مورد نیاز برای رفتن برای مرحله ی بعد استفاده کنی خیلی قابل فهمتره. در ضمن همیشه یکی دو ستاره رو بعنوان اکسترا در نظر بگیر تا گیمر لزومی نداشته باشه که همه ی ستاره ها رو برای رفتن به مرحله ی بعدی جمع آوری کنه.

از Game Maker بکش بیرون :d


فید پرباری بود :d

بابت نکات مثبت ممنون, نکات منفی هم تقریبا کلا رفع شدن و شاید الآن نقطه قوّت هم باشن !
و اما در مورد پیشنهاد :
100% بهشون فکر میکنم ! :d
 
پراید خریدم !b-)
بچه مایه دار هستی پس:d
فرشاد میتونی آهنگ های بازی رو یه جا آپ کنی لینکشو قرار بدی همه استفاده کنن؟
در مورد بازی هم بگم که تا مرحله9 رفتم ولی چون خیلی سوختم دیگه نرفتم
نمیدونم کیبوردم خراب بود یا خودم حالم خراب بود:d
 
بچه مایه دار هستی پس:d
فرشاد میتونی آهنگ های بازی رو یه جا آپ کنی لینکشو قرار بدی همه استفاده کنن؟
در مورد بازی هم بگم که تا مرحله9 رفتم ولی چون خیلی سوختم دیگه نرفتم
نمیدونم کیبوردم خراب بود یا خودم حالم خراب بود:d

آره دیگه b-):d
آپ کردن نیاز نداره, برو تو پوشه نصب بعدشم به ترتیب data >> audio << music (با موزیک credits میشن 7تا.)
حتما بازی رو تا آخر برو :d
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or