آقا اون جوری که من متوجه شدم یه نکته ای هست که هیچ کدومتون بهش توجهی نکردین!درسته که این پردازش های ابری احتیاج به اینترنت پر سرعت داره و ممکنه همه جا قابل استفاده نباشه! اما پردازش ابری از طرفی یکی از بزرگترین نقاط ضعف کنسول ها رو از بین می بره! اونم چیزی نیست جز ضعف سخت افزاری !الان نگاه کنید مثلا سازنده ی بازی ای مثل ویچر3 برای اینکه بیاد تو فروش موفق عمل کنه مجبور میشه بازی رو روی کنسول ها هم عرضه کنه و به خاطر اینکه کنسول های ضعیف بتونن بازی رو اجرا کنن ، سازنده مجبور میشه گرافیک بازی رو دانگرید کنه!حالا فرض کنید اگه سازنده می خواست بازی رو روی سیستم ابری پیاده کنه ، آیا اون وقت نیازی به دانگرید بود؟ مسلما نه! چون دیگه همه ی پردازش تو سرور هست و دیگه کنسول قوی و ضعیف اصلا معنا نداره!(چون اصلا دیگه اون موقع کنسول وجود خارجی نداره که بخواد ضعیف یا قوی باشه) اون وقت هست که ما دیگه شاهد این نیستیم که به خاطر کنسول ها بازی ها پیشرفتشون کند و یا متوقف میشه!(مثل دو سال آخر نسل قبل که دیگه همه صداشون در اومده بود که دیگه این کنسول ها کشش ندارن) بلکه دیگه اون موقع بدون محدودیت بازی ها پیشرفت می کنن! در اون صورت رقابت بین سازنده های کنسول های امروزی میره سر این موضوع که چه کسی سرور های قدرتمند تری داره! البته مسلما هرچی یه بازی بزگتر باشه (از هر نظر) احتیاج به پردازش بیشتر و به طبع سرعت اینترنت بالاتری می خواد که این نه فقط تو کشور ما بلکه تو خیلی از کشور های دنیا هم مشکل هست!