@
Hossein-Brusli
من دیگه حوصلهی بحث کردن با تورو ندارم چون همونطور که گفتم خودت هم نمیدونی دقیقا چی داری میگی. فقط میخوای یه حرفی زده باشی
چنتا نکته رو برات توضیح میدم و دیگم این بحثو ادامه نمیدم
1- سعی کن درک کنی که وقتی سال 2007 یه بازی مثل Crysis با اون گرافیک برای PC ساخته شده، بازیهای دیگهای هم میتونستن با همین سطح در همون زمان ساخته بشن. اینکه سازندهای نیومده بسازه مشکل من نیست.
2- کی به شما گفته که Halo 4 گرافیک خیلی خوبی داره!؟ یه جوریم از گرافیک Halo 4 صحبت میکنی که انگار همهی بازیهایی که تا اون سال برای PC اومدن رو قورت میده! گرافیک Halo 4 در حد نسخه PC کرایسیس 1 هم نیست. حتی بین خود بازیهای 360 هم گرافیک Halo 4 و کلا سری Halo هیچ چیز خاصی محسوب نمیشه
3- 90% بازیهایی که که حتی همین امسال برای کنسولها منتشر شدن از نظر جرئیات گرافیکی و تکنولوژیهای به کار رفته هم سطح Crysis 1 رو PC نیستن
Crysis (2007) on PC
Far Cry 3 (2012) on Console
بعد یه نفر مثل تو میاد میگه سال 2008 کنسولا چند برابر از PCها قویتر بودن!!
4- وقتی که میگم اون زمان میشد 2 کارت 8800 رو به صورت SLI بست، معنیش اینه که قدرت PCهای اون زمان محدود به فقط یدونه 8800 نبوده نه اینکه یه PC با کارت گرافیک 8800 از کنسولها ضعیفتر بوده. اینکه شما نمیتونی درک کنی که PC یک سخت افزار نامحدوده و کنسول یک سخت افزار محدود و بسته مشکل خودته
امثال تو توی اینترنت خیلی زیادن
منم دیگه حوصله ادامه دادن ندارم . فقط این و بدونی بد نیست : ( اینا رو فقط برای روشن شدن عموم و ختم کلام میذارم )
کل محاسبات شناوری که PS3 تو یک ثانیه میتونه انجام بده 630 GFLOP هست و کل قدرت پردازشی شناور X360 معادل 336 GFLOP : این قدرت ها در مقابل کارت های گرافیکی که اوایل نسل کنسول اومده بودن به ترتیب معادل زیره :
قدرت محاسباتی : PS3 در مقابل کارت های سال 2007 تا 2008 :
9800 GTX با قدرت 648 GFLOP
8800 ULTRA با قدرت GFLOP...576
قدرت محاسباتی : X360 در مقابل کارت های سال 2007 تا 2008 :
8800GTS - G80 باقدرت
346 GFLOP
6 600 GT باقدرت
312 GFLOP
GTS 240 با قدرت 385 GFLOP
جدول زیر : انویدیا
[TABLE="width: 100%"]
[TR="class: tableBackground"]
[TD="class: additionalInfoHeader"][/TD]
[TD="class: additionalInfoHeader"]
GeForce 8800 Ultra[/TD]
[TD="class: additionalInfoHeader"]
GeForce 8800 GTX[/TD]
[TD="class: additionalInfoHeader"]
GeForce 8800 GTS[/TD]
[TD="class: additionalInfoHeader"]
GeForce 8800 GT[/TD]
[/TR]
[TR="class: tableBackground"]
[TD="class: additionalInfoHeader"]Stream Processors[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]128[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]128[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]96[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]112[/TD]
[/TR]
[TR="class: tableBackground"]
[TD="class: additionalInfoHeader"]Core Clock (MHz)[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]612[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]575[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]500[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]600[/TD]
[/TR]
[TR="class: tableBackground"]
[TD="class: additionalInfoHeader"]Shader Clock (MHz)[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]1500[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]1350[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]1200[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]1500[/TD]
[/TR]
[TR="class: tableBackground"]
[TD="class: additionalInfoHeader"]Memory Clock (MHz)[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]1080[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]900[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]800[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]900[/TD]
[/TR]
[TR="class: tableBackground"]
[TD="class: additionalInfoHeader"]Memory Amount[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]768MB[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]768MB[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]640MB or 320MB[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]512MB[/TD]
[/TR]
[TR="class: tableBackground"]
[TD="class: additionalInfoHeader"]Memory Interface[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]384-bit[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]384-bit[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]320-bit[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]256-bit[/TD]
[/TR]
[TR="class: tableBackground"]
[TD="class: additionalInfoHeader"]Memory Bandwidth (GB/sec)[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]103.7[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]86.4[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]64[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]57.6[/TD]
[/TR]
[TR="class: tableBackground"]
[TD="class: additionalInfoHeader"]Texture Fill Rate (billion/sec)[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]39.2[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]36.8[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]24[/TD]
[TD="class: additionalInfo"]33.6[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
پردازنده :
( Xenon (processor
Xenon (processor) - Wikipedia, the free encyclopedia
Xbox 360 technical specifications
Xbox 360 technical specifications - Wikipedia, the free encyclopedia
منبع برای مقایسه با کارت گرافیکهای pc:
http://en.wikipedia.org/wiki/Compari...ocessing_units
با وجود جدول بالا و امارو راقام حتی اگر من در مورد 3-4 سال اغراق کرده باشم ، باید بگم بالاخر 1 سال قویتربودن که ! چیزی که شما اصلا قبول نداری ! حالا کرایسیس 1 و ساختن ! یه چیز استثنایی بوده ! و البته به نظرم اون بازی بهینه شده نبوده . وگرنه کارت های ضعیف تر از سری 8800 هم باید میتونستن اجراش کنن ، در صورتی که این بازی حتی رو8800 هم به زور با 30 فریم اجرا میشد ! در غیر این صورت چرا سازنده دیگه ای نتونست چنین بازی ای بسازه !؟
کاری هم نداریم مععادلش با اون حد گرافیکی رو PC ساخته شده یانه ! فقط طبق اون اعداد و ارقام خواستم بدونی تو همون اوایل ، کنسول ها از PC قویتر بودن ! ولی بعدش حرف شما درسته .
در مورد Halo هم ، نسخه 4 بازی به عقیده خیلی ها بالاترین رافیک کنسولی روی x360 و داشته . شما نظرت چیز دیگه ایه برای خودت محترمه . حرفام چه درست یا چه غلط بهتره دیگه هم بحث و ادامه ندیم . چون منم حوصله ادامه دادن و ندارم .