خیلی جالبه که PC فن بودن شما اونقدر حدش زیاده که بین اون همه بازی فقط به کرایسیس گیر دادی و میگی ، ( چون کرایسیس تمام کارت های گرافیک اونموقع و به چالش کشیده ) ، پس PC چه 7 سال قبل ، چه 10 سال قبل و ... در تمام زمانها از کنسول قویتر بوده !!! و جالب تر اینجاست که یه سری PC فن مثل خودتون هم بهتون لایک میدن
از اون چیزایی که فقط تو بازی سنتر میشه دید ! آخرش هم میگی چون میخوای کم نیاری فقط داری بحث و ادامه میدی !
شماخودت این کاره ای و چندین سال بود از سایت های خراجی مقاله و ... ترجمه میکردی ! بهتر نیست یه مقدار وقت بذاری تا تفاوت قدرت زمانی که کنسول ها اومدن و با PC ببینی . وقتی خودت تو این کار واردی ، پس من نیابد برات مدرک و منبع پیدا کنم !! به هر حال من رو این حرفم همچنان هستم که زمانی که کنسولها تو سال 2005 - 2006 عرضه شدن ، تا چند سال ازنظر قدرت از PC ها جلوتر بودن . حالا اینکه سازنده ای نبوده که بتونه از این قدرت استفاده کنه ، به دلیل اشنا نبودن به سخت افزار کنسولها بود . وگرنه فرض کن HALO4 با گرافیکی که الان داره ، همون موقع یا 2 سال بعد میومد . اما 7 سال بعدش اومده . خوب کنسولها هم که سخت افزارشون ثابته . پس نتیجه میگریم که همون زمان حتی سال اول هم اخرین بازی های نسل میتونستن رو کنسول ها بیان . اون وقت خیلی تفاوت بیشتر مشخص میشد .
منبع ؟ بنچمارک ؟
این 2 تا جمله کاملا قابل فهمه و جدا از هم هستن ! شما ربطش دادی به هم !
1 ) شما خودت جمله ای که نوشتی رو یه بار بخون ! نه تناقصی وجود داره و نه ایرادی ! اوایل نسل کنسولها 100% از pC ]ها قویتر بودن . من دارم میگم قویترین کارت اون زمان 8800 بود . اون وقت شما میگی 8800 از اوایلی که کنسولها اومدن قویتره ! خیلی خنده داره ! الان چند تا PC فن هم میان بهت لایک میدن
جالب اینجاست که هیچ بنچمارکی مبنی بر صحت حرفهای شما وجود نداره ! البته چند پست قبل گفته بودی چه الان ، چه 7 سال قبل ، چه 10 سال قبل و چه .... همیشه PC قویتر بوده ، هیچ وقت یادمون نمیره ! :d
2 ) کجای این جمله غلطه !؟
این جمله نشون دهنده اینه که به طور نسبی قبول کردی که اوایل انتشار کنسولهای نسل هفتم ، PC ها ضعیف تر بودن .
من نیاز به اثبات حرفم ندارم . چون درست میگم . بهتره شما و اون PC فن هایی که بهت لایک میدن منابع و بنچمارکی که خلاف حرف های منو ثابت میکنه بذارن تا همه ببینن . منظورم من از 3-4 سال اینه که تو فاصله زمانی 2005 تا 2008-2009 کمتر بازی PC ای وجود داشته که بتونه قدرتی بهتر از بازیهای کنسول از خودش به نمایش بذاره . فرض کن تو این مدت 40 تا بازی PC و 40 تا بازی کنسول منتشر شده . از این 40 تا هم یدونه کرایسیس دارید که فقط به همون گیر میدید ! چیز دیگه ای ندارید که ! اون 39 تای دیگه کلا از کعدلوشن تو کنسول ضعیف تر بودن . این نظر منه . میخواید قبول نکنید ، نکنید .
حتی انحصاریهای اوایل نسل !
از اون حرفا بود که ادم و به خنده میندازه ! :d
==================================================
جالبه این کنسول فن هایی که تا قبل از این سر هر موضوعی فروم و تا مرز جنون پیش میبردن ، چرا خبری نیست ازشون :d ترسوها فرار کردین ؟! :d
شما بهتر نیست به جای این همه افسوس خوردن ، چیزایی که فکر میکنی درسته رو بنویسی تا ما هم از سواد بالاتون استفاده کنیم ؟! و بازم بهتر نیست که اگر فکر مکنید اون 22 نانومتر که گفتم حرف اشتباهیه ، توضیح مفصلی ارائه کنید تا همه یه چیزایی یاد بگیریم ! اون 22 نانومتر که گفتم اصلا حرف من نیست و حرف سازنده های چیپه ! یعنی با این گیر دادنت اونا رو داری زیر سوال میبری ! من فقط حرف اونا رو نقل و قول کردم . وگرنه من نه مهندس سخت افزارم ، نه طراح چیپ و تراشه !
ضمنا بهتره یه بار دیگه پست های قبلیم و بخونی و بعد نقل و قول کنی و اسم TV 4K و بیاری ! بنده چندین بار گفتم چشم انسان نمیتونه تو یه TV 24 یا مثلا 40 کیفیت تصاویر و ، حالا هر چه قدرم که میخواد بالا بره ، فرق نداره ، تشخیص بده . این مورد رو TV بزرگتر به دلیل متراکم نبودن پیکسل ها فرق میکنه . مثلا یه تصویر یا ویدئوی استاندارد Full HD رزولوشنی برابر با 1920X1080 داره که تراکم پیکسلش میشه 2073600 و برای یه سری اینچ ها مناسبه . الان به قول شما تصاویر بهتر و بالاتر از Full HD اومده که روزولشونش بالاتر از 3000 تاست . خوب این کیفیت تو فقط تو TV ]ا بزرگ میتونی تشخیص بد و خوب ببینی ! متوجه شدی ؟!
2 بار اسم تسلیشن و اوردی ! توضح بده کجای حرفم ایراد داره ، تا اشتباهم و اصلاح کنم ! البته بعد از یه جستجو ساده دیدم تسلیشن تو DIRT 2 استفاده شده . قانون مور رو هم قشنگ توضیح بده ببینم کجای حرفم ایراد داشت !؟!؟!؟!
مور یه چیزی گفته که خلافش داره اثباتش میشه . مور به وضوح از تیک تاک تو قانونش صحبت کرده :
تیک و تاک یعنی اینکه : ( این قانون هر 2 سال یه بار چرخه اش عوض میشه و همون قانونیه که انویدیا اون رو سرلوحه و قانون تمام تولیداتش قرار داده و طبق اون پیش میره ) .
تیک : بهبود تکنولوژیهای فعلی . یعنی نسل جدید معرفی میشه که نسبت به نسل قبلی از معماری کوچیک تری برخورداره . برای مثال اومدن معماری 32 نانومتری به جای 45 نانومتری.
تاک :به معنای یک کشف جدید است. کشفی که میتونه به کلی معماری آینده رو تغییر بده . مثلا معماری معماری Haswell که خیلی خیلی با معماری Sandy Bridge و Ivy Bridge متفاوته .
طبیعیه که 2 برابر شدن نعداد ترانزیستورها تو هر 18 ماه یا بیشتر به معنای کوچیکتر شدن ابعاد Die ترانزیستورهاست . یعنی به سرعت به جایی میرسیم که محدودیّتهای فیزیکی اجازهٔ این نصف شدن ابعاد رو دیگه نمیده و این یعنی توقف کوچیک شدن تراشه ها روی فرایند ساخت 22 نانومتر ! این همون حرفیه که من چند صفحه قبل زدم و شما ( که احتملا پست منو نخوندی و اون دوستمون که ادعا میکنه 10 سال فلان جا تحقیق کرده ) از حرف من ایراد گرفته !! برای همینه که اینتل مدتهاست داره روی رایانه های کوانتومی تحیقق میکنه . قانون مور داره به پایان خودش میرسه و این دست مورد و قانونش نیست . بلکه محدودیت های طبیعیه فیزیکه . امیدوارم خوب متوجه شده باشی .
من در جواب یکی از دوستان که این حرف و زد ، چنین چیزی گفتم . قراره نیست همه الامه دهر باشن که . خودمم خیلی چیزا رو بلد نیستم ! پس این کنایه نیست و چیزی که گفتم شامل حال خودمم میشه . ناراحتی هم نداره .