انویدیا: دیگر امکان داشتن گرافیکی بهتر نسبت به PC برای کنسولها وجود ندارد

  • Thread starter Thread starter raya2
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
  • برچسب ها برچسب ها
    nvidia

raya2

کاربر سایت
در یک مصاحبه از مجله ی PowerPlay با Tony Tamasi از شرکت انویدیا در مورد کارت های گرافیک با عنوان آسمان سقوط نمی کند, این جمله بیان شده که: "دیگر امکان داشتن گرافیکی بهتر نسبت به PC برای کنسولها وجود ندارد." و دلیل این گفته نیز پول نداشتن غولهای کنسولی (مایکروسافت و سونی) برای رقابت در این زمینه (گرافیک) عنوان شده.
nvidia.jpg

وی در ادامه می افزاید:

در زمان Xbox 360 و PS3, کنسولها با PC برابر بودند. اگر شما داخل آن جعبه های کنسولی را نگاه می کردید, تکنولوژیهای گرافیکی ساخته شده توسط AMD و NVIDIA را مشاهده می کردید که در آن زمان تمامی این ابداعات گرافیکی توسط کمپانی های گرافیک ساز PC انجام می شد.

NVIDIA هر ساله نزدیک به 1.5 میلیارد دلار برای تحقیقات و پیشرفتهای گرافیکی خرج می کند و این در حالیست در طول عمر یک کنسول ما باید نزدیک 10 میلیارد دلار خرج کنیم. و سونی و مایکروسافت قادر به پرداخت این پول نیستند. آنها ظرفیت سرمایه گذاری برای رقابت با PC را ندارند ولی ما بعلت اقتصاد پلکانی, توان آن را داریم چون سال به سال ما بیش از 100 میلیون تراشه به فروش میرسانیم.
سرچشمه
 
جون من راست میگی:d

پس این خبرهای اواخر مربوط به 720p و رزلوشن 1600در 900 و 30 فریم و زیر 30 فریم و میکوشیم نیاد زیر 30 فریمو:d و .... از کجا اومدن؟

فعلا که چیزی مشخص نیست . به نظرم همش شایعه هست ! تا زمانی که کنسول نیاد و یه مرجع معتبر مثل CHIPWORK ته و تو کنسول در نیاره چیزی نمیشه گفت ! ما همین الان و تو همین نسل چند تا بازی داشتیم که 1080P اجرا شدن و بازیهایی هم بودن که 60 فریم اجرا شدن . پس قاعدتا با چندبرابر شدن قدرت کنسولهای جدید نباید مشکل اجرای همزمان 60 فریم و 1080P رو داشته باشیم .
 
فعلا که چیزی مشخص نیست . به نظرم همش شایعه هست ! تا زمانی که کنسول نیاد و یه مرجع معتبر مثل CHIPWORK ته و تو کنسول در نیاره چیزی نمیشه گفت ! ما همین الان و تو همین نسل چند تا بازی داشتیم که 1080P اجرا شدن و بازیهایی هم بودن که 60 فریم اجرا شدن . پس قاعدتا با چندبرابر شدن قدرت کنسولهای جدید نباید مشکل اجرای همزمان 60 فریم و 1080P رو داشته باشیم .

Rayman هم Full HD و 60 فریم اجرا می‎شد!
توانایی اجرای 1080p و 60 فریم رو دادن، اما به چه قیمتی؟ که از سر و ته جزئیات گرافیکی بزنن. چیزی که واضحه این نسل هم حداقل واسه بخش افلاین، 60 فریمه بودن تبدیل به نُرم نشده! هنوزم اکثر بازی‎ها با 30 فریم هستن و بعضی‎هاشون مثل Ryse که حتی Full HD هم نیستن!
چه خوشمون بیاد چه نیاد، این نسل جدید در حد نسل قبل جهش گرافیکی نداشته، یا حداقل به خاطر عقب بودن از PCـهای به روز، اون WoW Factor رو برای ما ندارن و همین گرافیک رو مدت‌هاست روی PC تجربه کردیم!
درسته که موج دوم بازی‌های نسل بعد که بیان باز هم جهش گرافیکی رو شاهد خواهیم بود، ولی دیگه اون حالت Mind Blowing رو واسمون ندارن چون نسل قبل به قدری کش اومد که PCـهای به روز 7-8 برابر قوی‌تر از کنسول شدن!
 
فعلا که چیزی مشخص نیست . به نظرم همش شایعه هست ! تا زمانی که کنسول نیاد و یه مرجع معتبر مثل CHIPWORK ته و تو کنسول در نیاره چیزی نمیشه گفت ! ما همین الان و تو همین نسل چند تا بازی داشتیم که 1080P اجرا شدن و بازیهایی هم بودن که 60 فریم اجرا شدن . پس قاعدتا با چندبرابر شدن قدرت کنسولهای جدید نباید مشکل اجرای همزمان 60 فریم و 1080P رو داشته باشیم .

حسین از یه gpu در حد gpu کارت 7850 بخار خاصی بلند نمیشه برای رندر در 1080 .{gpu کنسول ps4 در حد gpu کارت 7850 شرکت amd هست.مال ایکس باکس وان از اینم ضعیفتره!}
درسته ارتقا جزییات و طراحی داریم ولی در مسئله فریم ریت و رزلوشن باز همون اش و همون کاسه هست.

سونی یا ماکروسافت کمی دندون رو جیگر گذاشته بودن و کمی دیگه سر کیسه رو شل میکردن قشنگ به 1080 و 60 فریم میرسیدن با یه gpu با قیمت بسیار مناسب اینو بهت قول میدادم
یه نگاه به تست کارت 760gtx بنداز این کارت فقط 250 دلار قیمت داخل بازارشه در صورتی که اگر سونی یا ماکرو میخواستن gpu تنها این کارت که kepler104 هست میلیونی پیش خرید کنن خیلی کمتر از این قیمت پاشون می افتاد و تازه 1080و 60 یک استاندارد در نسل بعد میشد تازه فیزیک انویدیا و چند تا ویژگی انحصاری مال انویدیا هم بود که ازش میتونستن استفاده کنن:
55849.png


اینجا میبینی داخل کرایسیز3 فرق این کارت با تازه 7870 که gpuش قویتره 7850 هست در حالت 1080 حدود 20 فریم فرق معامله هست.

55844.png


55845.png


55839.png


عملا GK104 انویدیا اینجا در رزلوشن 2560در1440 داره بازی رو با تنظیمات اخر بالای 40 فریم رندر میکنه .در 1080 که کلا همچی رو قورت میده:
55840.png



یه gpu رده متوسط رو به بالا انویدیا داره بازیها رو مثل اب خوردن 1080 رندر میکنه با قیمت کلی کارت به مبلغ 250 دلار!

خیلی دوست داشتم سونی یه بار دیگه از gpu های انویدیا داخل کنسولش استفاده کنه ولی متاسفانه قشنگ معلومه بخاطر مسائل مالی خیلی چیزها رو فدا کردن .قشنگ میتونستن با یه هزینه جزئی بیشتر بهترین gpu ممکن رو انتخاب کنن ولی بنظرم گند زدن.
در بنچمارکهای بالا اثری از 7850 نیست چون 7850 خیلی ضعیفتر از 7870 هست .
حالا خوبه مال ps4 بازم در حد 7850 هست خدا بداد xone برسه اونکه دیگه از اینم ضعیفتره فقط چه شود نگاه کنید:d
 
8030@
دقیقا
منم چند وقته به همین فکر میکنم چرا دنبال یچیز تو مایه های همین 760 انویدیا نرفتن واقعا price/perfermance عالیه با یخورده افزایش قیمت هم مشکلی نبود
 
بحث سره فقط انحصاریه اگه از اول دنبال میکردید و نه بازی های مولتی

کاملا واضحه که بحث سره فقط انحصاریاس. بازی مولتی‌پلتفرم توی سبک شوتر که خیلی واضحه هم از نظر کنترل و هم گرافیک روی PC بهتره
در مورد بازیهای انحصاری هم چرا فکر میکنید کنسول بازی شوتری داره که PC Gamerها بخوان حسرتشو بخورن؟ PC خودش مهد سبک شوتره

بهزاد یکم اغراق بود . PC گیمرها از خیلی وقته که حسرتشو میخورن . عناوین شوتر هم که حدومرزی دیگه نمیشناسه چون در کنسولهای نسل هشتمی امکانات PC در اختیار گیمراست . اسمش مرگ هست ولی مرگ محدودیتها .

شما خودت متوجه شدی چی گفتی؟
بعدشم کدوم امکانات PC توی کنسولهای نسل هشتمی وجود داره؟ Mouse؟ Keyboard؟ Mod؟ یه گرافیکه که اوائل شاید نزدیک به PC باشه که اونم 1 سال بگذره اختلاف خیلی زیاد میشه
 
در مورد بازیهای انحصاری هم چرا فکر میکنید کنسول بازی شوتری داره که PC Gamerها بخوان حسرتشو بخورن؟ PC خودش مهد سبک شوتره
من که نگفتم دارن حسرت میخرن گفتم علاقه دارن
یعنی شما میگی هیچ pc گیمری نیست که علاقه داشته باشه بازی های مطرح شوتر کنسول رو pcبازی کنه؟ شما یعنی علاقه نداشتی بازی های شوتر کنسولی برای pc هم بیاد؟
این یچیز طبیعیه کسی هم که کنسول گیمره علاقه داره اون فریم و گرافیک بازی های pcرو روی کنسول ببینه یکی دوست داره روم 2 رو مثلا رو کنسول بازی کنه
درسته pcمهده ولی توی چند سال اخیر بخاطر برخی مسائل واقعا pcاز نظر گیمینگ ضعیف شده حالا باز کم کم داره اوضاعش بهتر میشه
 
شما خودت متوجه شدی چی گفتی؟
بعدشم کدوم امکانات PC توی کنسولهای نسل هشتمی وجود داره؟ Mouse؟ Keyboard؟ Mod؟ یه گرافیکه که اوائل شاید نزدیک به PC باشه که اونم 1 سال بگذره اختلاف خیلی زیاد میشه0
ماد که طبیعتا نداره و همیشه حسرتش رو خوردم اما ماوس و کیبورد دارن ها :دی
 
حسین از یه gpu در حد gpu کارت 7850 بخار خاصی بلند نمیشه برای رندر در 1080 .{gpu کنسول ps4 در حد gpu کارت 7850 شرکت amd هست.مال ایکس باکس وان از اینم ضعیفتره!}
درسته ارتقا جزییات و طراحی داریم ولی در مسئله فریم ریت و رزلوشن باز همون اش و همون کاسه هست.

سونی یا ماکروسافت کمی دندون رو جیگر گذاشته بودن و کمی دیگه سر کیسه رو شل میکردن قشنگ به 1080 و 60 فریم میرسیدن با یه gpu با قیمت بسیار مناسب اینو بهت قول میدادم
یه نگاه به تست کارت 760gtx بنداز این کارت فقط 250 دلار قیمت داخل بازارشه در صورتی که اگر سونی یا ماکرو میخواستن gpu تنها این کارت که kepler104 هست میلیونی پیش خرید کنن خیلی کمتر از این قیمت پاشون می افتاد و تازه 1080و 60 یک استاندارد در نسل بعد میشد تازه فیزیک انویدیا و چند تا ویژگی انحصاری مال انویدیا هم بود که ازش میتونستن استفاده کنن:

یه gpu رده متوسط رو به بالا انویدیا داره بازیها رو مثل اب خوردن 1080 رندر میکنه با قیمت کلی کارت به مبلغ 250 دلار!

خیلی دوست داشتم سونی یه بار دیگه از gpu های انویدیا داخل کنسولش استفاده کنه ولی متاسفانه قشنگ معلومه بخاطر مسائل مالی خیلی چیزها رو فدا کردن .قشنگ میتونستن با یه هزینه جزئی بیشتر بهترین gpu ممکن رو انتخاب کنن ولی بنظرم گند زدن.
در بنچمارکهای بالا اثری از 7850 نیست چون 7850 خیلی ضعیفتر از 7870 هست .
حالا خوبه مال ps4 بازم در حد 7850 هست خدا بداد xone برسه اونکه دیگه از اینم ضعیفتره فقط چه شود نگاه کنید:d

حرفت کاملا درسته . اما بذار تا زمان کالبد شکافی کامل کنسول ها توسط چیپ ورک ، خودمون و گول بزنیم و بگیم که مثلا این کنسول ها شاید یه چیز جدید داشته باشن کهبتونه ورق و برگردونه ! زمانی که x360 و PS3 اومد ، خیلی قدرتمند تر از PC های روز بودن . مثلا RAM 512 X360 یه رم معمولی نبود . قدرتی در حد RAM های 2 گیگ PC داشت و داره . بذار خودمون و گول بزنیم و بگیم که شاید این GPU ها به دلیل سفارشی بودن و کاستومایز کامل CPU قدرتی فراتر از معادلهاشون تو pC دارن . شاید این فکر درست از آب دربیاد و شایدم اشتباه بشه ! اما شواهد و قرائن تقریبا نشون میده فکر دوم میتونه درست باشه ! انویدیا و AMD چندسالی هست میخوان یه جورایی GPU رو با CPU یکی کنن ! یا به قول معروف چیپ GPU رو تو DIE CPU جا بدن و تمام پردازش های اصلی GPU رو بندازن گردن CPU ! یه جورایی هم فکر کنم از همین شیوه تو طراحی CPU های کنسولهای فعلی استفاده کردن . فعلا که باید امیدوار بود !!! :|

بازی مولتی‌پلتفرم توی سبک شوتر که خیلی واضحه هم از نظر کنترل و هم گرافیک روی PC بهتره
در مورد بازیهای انحصاری هم چرا فکر میکنید کنسول بازی شوتری داره که PC Gamerها بخوان حسرتشو بخورن؟ PC خودش مهد سبک شوتره
بعدشم کدوم امکانات PC توی کنسولهای نسل هشتمی وجود داره؟ Mouse؟ Keyboard؟ Mod؟ یه گرافیکه که اوائل شاید نزدیک به PC باشه که اونم 1 سال بگذره اختلاف خیلی زیاد میشه
بازی مولتی‌پلتفرم توی سبک شوتر که خیلی واضحه هم از نظر کنترل و هم گرافیک روی PC بهتره
در صورتی که بازی پورت مستقیم کنسول نباشه ! فعلا که برخلاف چیزی که شما میگی اکثر بازیهای نسل قبل اول رو کنسول ها میومد و بعد پورت میشد رو PC ! بعد از کرایسیس 1 شما چند تا بازی خوب سراغ داری که همونطوری PC رو به چالش کشیده باشه و لذت Mouse و Keyboard به CPGAMER ها نشون داده باشه !؟ تا جایی که من میدونم هیچ چی ! لذت بخش ترین بازی و بی نظیر ترین بازی ای که من رو PC تجربه کردم Quake و Stalker بودن که به نظرم تونستن پرچم pc رو بالا نگه دارن ! ( منظورم از نظر گرافیک نیست . منظورم عمق بازی - داستان بینظیر - تعیین استانداردهای جدید برای گیم پلی و .. هست ) .
در مورد بازیهای انحصاری هم چرا فکر میکنید کنسول بازی شوتری داره که PC Gamerها بخوان حسرتشو بخورن؟ PC خودش مهد سبک شوتره
واقعا هیچ PC بازی حسرت یک بار بازی کرد RED DEAD REDMPTION ، Halo ، TLU ، Gears Of War و ... رو نمیخوره ؟!! pc یه زمانی مهد شوتر بود ! تو نسل قبل پرچمش سقوط کرد ! در حال حاضر هم بازی قابل قبولی تو سبک شوتر به عنوان پرچمدار نسل نداره !
بعدشم کدوم امکانات PC توی کنسولهای نسل هشتمی وجود داره؟ Mouse؟ Keyboard؟ Mod؟ یه گرافیکه که اوائل شاید نزدیک به PC باشه که اونم 1 سال بگذره اختلاف خیلی زیاد میشه
فرض کن گرافیک خیلی بره بالا ! چشم ما میتونه تشخیصش بده ؟ یه حدی برای چشم ما وجود داره ! با این tv و مانیتور های 40 اینچ و ... خیلی خیلی بخواد چشم تشخیص بده ، میتونه در حد 2000 پیکسل به بالا تا نهایتا 4000 پیکسل باشه !!! اونقدر اختلاف زیادنمیشه که کنسول بازها بخوان حسرت pc رو بخورن ! چون به حد اشباح میرسه !
 
به نظرتون واقعا فقط GPU مهمه؟ اونم تو "کنسول"؟ بعد میومدن GPU قوی تر می ذاشتن نمی بایست CPU قوی تر هم می ذاشتن؟
نکته عجیب دیگه ای که دیدم GPU کنسول رو با مشابهش تو PC مقایسه می کنید که کاملا غلط هست! اصلا اون چیزی که تو کنسول گذاشتن شباهتی به اونی که برای PC ساخته می شه نداره. داره ولی انقدر سفارشی هست که بهتره گفت یه چیز دیگه ست.
این نسل هم اصلا از نسل قبل-فعلی ضعیف تر نیست. مگه نسل قبل-فعلی در بدو شروع از PC جلوتر بود؟ نسل قبل-فعلی با Geow و Call of Duty 2 و امثالهم روی 360 شروع شد دیگه. اونموقع هم بازی های مولتی مثل CoD 2 روی PC بهتر بودن. بعدش هم که Crysis اومد.
من نمی گم نسل بعد کنسول ها قدرت غول آسا دارن و واقعا همه چیز عالی هست. اگه منطقی باشیم اینطور نیست ولی اگه باز منطقی باشیم هم کنسول تمام قدرتش پای بازی می ره و شرکت های سازنده هم که بازار هاردکور رو دارن نمیان سخت افزار ضعیف تحویل بدن. اگه هم می بینید روی کاغذ کم و کسری هست (هر چند که تو نمایش بازی ها چندان کم و کسری نبود به جز تو رزولوشن) اومدن شرایط بازار رو سنجیدن، باور کنید نمی شده به فرض مثال یه قلم هارد دستگاه رو بیان SSD با حجم 500 گیگ بذارن...به جاش اومدن همون HDD گذاشتن ولی مطمئنا خوبش رو و یه تدابیریم احتمالا می ذارن این ایرادهایی که اواخر نسل داریم تو بازی های سنگین به خاطر سرعت HDD می بینیم شاهد نباشیم.
حالا اگه NVIDIA می بینه کنسول های نسل بعد ایراد دارن خودش یه کنسول بزنه با SSD پونصد گیگ و آخرین تراشه گرافیکیش و قوی ترین CPU بازار و نیازمند نمایشگر نسل بعد یا گرون قیمت و آخرش جمع بزنه چقدر فروخته...
 
ماد که طبیعتا نداره و همیشه حسرتش رو خوردم اما ماوس و کیبورد دارن ها :دی

Mouse و Keyboard اول همین نسل هم صحبتش بود و یه سریم میگفتن این مشکلم که حل شد و از این به بعد چپ و راست بازی استراتژی خوب برای کنسولا میاد. اگه چیز به درد خوری بود تا الان همه گیر شده بود. کلا بازیهای کنسولی باید با کنترلر انجام شن و اصلا بهتره که با کنترلر انجام شن. Mouse و Keyboard هم هیچوقت به اون شکل فراگیر نمیشه روی کنسول

در صورتی که بازی پورت مستقیم کنسول نباشه ! فعلا که برخلاف چیزی که شما میگی اکثر بازیهای نسل قبل اول رو کنسول ها میومد و بعد پورت میشد رو PC ! بعد از کرایسیس 1 شما چند تا بازی خوب سراغ داری که همونطوری PC رو به چالش کشیده باشه و لذت Mouse و Keyboard به CPGAMER ها نشون داده باشه !؟ تا جایی که من میدونم هیچ چی ! لذت بخش ترین بازی و بی نظیر ترین بازی ای که من رو PC تجربه کردم Quake و Stalker بودن که به نظرم تونستن پرچم pc رو بالا نگه دارن ! ( منظورم از نظر گرافیک نیست . منظورم عمق بازی - داستان بینظیر - تعیین استانداردهای جدید برای گیم پلی و .. هست ) .

اکثر بازیهای شوتر مولتی‌پلتفرمی که توی این چند ساله اومدن روی PC گرافیک بهتری داشتن. بحث من اصلا این نیست که کنسول بازیهای بهتری داره یا PC و اصلا هم برام مهم نیست
بحث اینه که اصولا کسی که همه‌ی عمرش با PC بازی کرده هیچوقت حسرت بازیهای شوتر کنسولی رو نمیخوره. کلا به جز یدونه Halo (که اونم از نظر 99% PC Gamer ها هیچ چیز خاصی نیست) اصلا شوتر اختصاصی خاصی نداشته کنسول که حالا کسی بخواد حسرتشو بخوره
 
به نظرتون واقعا فقط GPU مهمه؟ اونم تو "کنسول"؟ بعد میومدن GPU قوی تر می ذاشتن نمی بایست CPU قوی تر هم می ذاشتن؟
نکته عجیب دیگه ای که دیدم GPU کنسول رو با مشابهش تو PC مقایسه می کنید که کاملا غلط هست! اصلا اون چیزی که تو کنسول گذاشتن شباهتی به اونی که برای PC ساخته می شه نداره. داره ولی انقدر سفارشی هست که بهتره گفت یه چیز دیگه ست.
این نسل هم هیچ از نسل قبل-فعلی ضعیف تر نیست. مگه نسل قبل-فعلی در بدو شروع از PC جلوتر بود؟ با Geow و Call of Duty 2 و امثالهم روی 360 شروع شد دیگه. اونموقع هم بازی های مولتی مثل CoD 2 روی PC بهتر بودن. بعدش هم که Crysis اومد.
من نمی گم نسل بعد کنسول ها قدرت غول آسا دارن و واقعا همه چیز عالی هست. اگه منطقی باشیم اینطور نیست ولی اگه باز منطقی باشیم هم کنسول تمام قدرتش پای بازی می ره و شرکت های سازنده هم که بازار هاردکور رو دارن نمیان سخت افزار ضعیف تحویل بدن. اگه هم می بینید روی کاغذ کم و کسری هست اومدن شرایط بازار رو سنجیدن، باور کنید نمی شده به فرض مثال یه قلم ذخیره دستگاه رو بیان SSD با حجم 500 گیگ بذارن...به جاش اومدن همون HDD گذاشتن ولی مطمئنا خوبش رو و یه تدابیریم احتمالا می ذارن این ایرادهایی که اواخر نسل داریم تو بازی های سنگین به خاطر سرعت HDD می بینیم شاهد نباشیم.
حالا اگه NVIDIA می بینه کنسول های نسل بعد ایراد دارن خودش یه کنسول بزنه با SSD پونصد گیگ و آخرین تراشه گرافیکیش و قوی ترین CPU بازار و نیازمند نمایشگر نسل بعد یا گرون قیمت و آخرش جمع بزنه چقدر فروخته...

نوع حافظه ذخیره سازی کنسول (HDD یا SSD) هیچ تاثیری رو بازدهی بازی و نرخ فریم نمیذاره. سرعت های مختلف هارد دیسک‌ها (5400 دور و 5900 و 7200) فقط روی سرعت Loading بازی تاثیر دارن و استفاده از SSD هم همینطور. هارد های کنسول‌ها هم به طور سنتی و احتمالا به خاطر قیمت و مسائل اقتصادی همیشه 5400 دور بودن.
همون GeOW هم که مثال زدی در زمان رونمایی و عرضه‌اش گرافیکش خیلی بالا و هیجان انگیز بود. توی بازی های لانچ کنسول های نسل بعد به اون اندازه همچین چیزی احساس نمیشه و تفاوت چشمگیری ندارن با بازی هایی مثل Crysis 3 و TW2 و Metro LL ...
 
اکثر بازیهای شوتر مولتی‌پلتفرمی که توی این چند ساله اومدن روی PC گرافیک بهتری داشتن. بحث من اصلا این نیست که کنسول بازیهای بهتری داره یا PC و اصلا هم برام مهم نیست
بحث اینه که اصولا کسی که همه‌ی عمرش با PC بازی کرده هیچوقت حسرت بازیهای شوتر کنسولی رو نمیخوره. کلا به جز یدونه Halo (که اونم از نظر 99% PC Gamer ها هیچ چیز خاصی نیست) اصلا شوتر اختصاصی خاصی نداشته کنسول که حالا کسی بخواد حسرتشو بخوره

من قبول دارم PC پلتفرم مادره و استانداردها اول تو PC پایه گذاری شده . اما تو نسل هفتم تمام استانداردهای قبلی تو کنسول ها به اوج رسیدن . شما که PC بازی ، یعنی واقعا هیچ علاقه ای به تجربه Red Dead , GTA V ، سری Metal Gear و حتی بازی های هک & اسلش نداری ! pc یه مزیت بسیار بزرگ داره و اونم بازی های استراتژیک بینظیرشه . اما این اصلا کافی نیست . سبک استراتژیک تنها سبکیه که به دلیل محدودیت توسط کنسول پشتیبانی نمیشه و برعکس سبک هک & اسلش هم تنها سبکه که رو PC پشتیبانی نمیشه . شما به هیچ عنوان لذت یه هک & اسلش نمیتونی با PC حتی با کنترلر تجربه کنی ! نمونه اش هم همین Castlevania که منسخه پورتش برای PC همین چند وقت قبل منشتر شد ! اصلا اون چیزی که میگفتن نبوده و نیست .

حسرت خوردن با اینکه طرف علاقه داشته باشه فرق میکنه . درسته کسی حسرت یه بازی رو نمیخوره . اما خیلی از PC بازا در حال حاضر تشنه GTA V و Red Dead هستن که متاسفانه برای PC نمیاد ! شایدم بیاد ! پس به نظرم پلتفرم PC دیگه پرچمدار سبک و تعیین استاندارد بازیها نیست . بعدش فرض کنیم Halo از quake کپی شده ! این اصلا ایراد نداره چون خیلی بهتر از quake شده . چیزی که مهمه اینه که برخلاف حرف شما ، الان کلی بازی شوتر اختصاصی داره رو کنسول ساخته میشه . خیلی از همین شوترهای کنسولی هستن که رو Pc پورت میشن . وگرنه pc هیچ چی نداره ! چند تا بازی محدود بود که اونا هم اصلا کیفیت مطلوبی ندارن که اصلا بخوایم اسمشونو بیاریم !

در مورد اون شوتر های مولتی پلتفرم هم اسم ببر تا بفهمیم کدوم بازی رو میگی ! مگر اینکه براشون پچ مخصوص pc اومده باشه ! وگرنه فرقی بانسخه کنسولی ندارن !
 
نوع حافظه ذخیره سازی کنسول (HDD یا SSD) هیچ تاثیری رو بازدهی بازی و نرخ فریم نمیذاره. سرعت های مختلف هارد دیسک‌ها (5400 دور و 5900 و 7200) فقط روی سرعت Loading بازی تاثیر دارن و استفاده از SSD هم همینطور. هارد های کنسول‌ها هم به طور سنتی و احتمالا به خاطر قیمت و مسائل اقتصادی همیشه 5400 دور بودن.
همون GeOW هم که مثال زدی در زمان رونمایی و عرضه‌اش گرافیکش خیلی بالا و هیجان انگیز بود. توی بازی های لانچ کنسول های نسل بعد به اون اندازه همچین چیزی احساس نمیشه و تفاوت چشمگیری ندارن با بازی هایی مثل Crysis 3 و TW2 و Metro LL ...
سرعت لودینگ (که اتفاقا مهم هم هست) تنها نیست تو بعضی بازی ها شامل لود شدن بافت ها هم می شه. سرعت سیستم عامل خود کنسول هم هست. خیلی ها که الان روی SSD بازی می ریزن به خوبی تفاوت رو حس می کنند.
مشخصات هارد کنسول های نسل بعد هم جایی ندیدم که چه تفاوتی داره با نسل فعلی ولی 100% باید بهتر باشه حداقل از لحاظ معماری تعاملش با کنسول.
در مورد Geow هم aa 2x داشته اونم on static objects
در حالی که اونموقع (و کلا همیشه) می شد برای بازی هر چقدر aa دوست داشت زد رو همه چی هم باشه. رزولوشن هم Max. بعد بخوایم حساب کنیم Geow که 2006 اومد هم تفاوت چندانی با مثلا CoD 2 نسخه PC یا سایر بازی های 2005 PC نداشت و حتی یکم عقب تر هم بود! من خودم CoD 2 رو زمانی که اومد روی سیستم قوی بازی کردم و اطمینان دارم همینطوره.
 
سرعت لودینگ (که اتفاقا مهم هم هست) تنها نیست تو بعضی بازی ها شامل لود شدن بافت ها هم می شه. سرعت سیستم عامل خود کنسول هم هست. خیلی ها که الان روی SSD بازی می ریزن به خوبی تفاوت رو حس می کنند.
مشخصات هارد کنسول های نسل بعد هم جایی ندیدم که چه تفاوتی داره با نسل فعلی ولی 100% باید بهتر باشه حداقل از لحاظ معماری تعاملش با کنسول.
در مورد Geow هم aa 2x داشته اونم on static objects
در حالی که اونموقع (و کلا همیشه) می شد برای بازی هر چقدر aa دوست داشت زد رو همه چی هم باشه. رزولوشن هم Max. بعد بخوایم حساب کنیم Geow که 2006 اومد هم تفاوت چندانی با مثلا CoD 2 نسخه PC یا سایر بازی های 2005 PC نداشت و حتی یکم عقب تر هم بود! من خودم CoD 2 رو زمانی که اومد روی سیستم قوی بازی کردم و اطمینان دارم همینطوره.

اطلاعات از داخل هارد دیسک خونده میشه و میره داخل رم برای تجزیه و تحلیل .سرعت بیشتر هارد دیسک فقط تا یک جایی تاثیر گذاره که اونم باز به سرعت و قدرت cpu بستگی داره که سریعتر ابجکتها بار گذاری بشن و کلا اطلاعات پردازش بشن.
هارد هیچ تاثیری در سرعت پردازش نداره.علت دیر لود شدن تکسچرها در کنسول مربوط به کند بودن سخت افزار هست.ربطی به هارد دیسک نداره.

در مورد geow هم بهتره حرفت رو پس بگیری:d چون به گوش برو بچز ایکس فن برسه همچین چیزی گفتی مطمئن باش از خجالتت در میان:d
ولی خداییش geow زمان خودش چه از نظر گرافیکی چه موارد دیگه انقلاب بود نمیدونم چرا این حرف میزنین؟

در مورد gpu قویتر هم باید بگم هر چه gpu قویتر باشه به نفع cpu هم هست چون با gpgpu کارهای ترکیبی انجام میگیره و بخشی از پردازشها به که وظیفه cpu هست به gpu منتقل میشه مثل فیزیک که انویدیا خودش فیزیک مخصوصش رو داره و نیازی نیست پدر cpu در بیاد برای پردازش فیزیک.
پس gpu قویتر بدرد میخوره خیلی هم بدرد میخوره داخل کنسولی که سخت افزار ثابت داره و باید از همه قسمتهاش کار کشیده بشه.
 
سبک استراتژیک تنها سبکیه که به دلیل محدودیت توسط کنسول پشتیبانی نمیشه و برعکس سبک هک & اسلش هم تنها سبکه که رو PC پشتیبانی نمیشه . شما به هیچ عنوان لذت یه هک & اسلش نمیتونی با PC حتی با کنترلر تجربه کنی ! نمونه اش هم همین Castlevania که منسخه پورتش برای PC همین چند وقت قبل منشتر شد ! اصلا اون چیزی که میگفتن نبوده و نیست .

Diablo 3 که همین مدتی قبل نسخه کنسولیش اومد. سبکش هم که H&S ـه. Castlevania هم که مثال زدی نسخه ی PC هیچ کدوم از مشکلات افت فریم کنسولی رو همراه نداشت. DMC هم همینطور، نسخه ی PCش خیلی قوی تر بود. خوب اینا اگه H&S نیست پس چیه؟

پیشگیری: فایتینگ هم روی PC داریم. مثالاش هم توی بخش PC همه تاپیک داره.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or