امتیاز بازی Splinter Cell: Blacklist

hosein me

کاربر سایت
Splinter-Cell-Blacklist.jpg





درود خوب اولین امتیاز بازی هم منتشر شد
برای شروع خوب بود امیدوارم میتا بره بالای 87

IGN:92

IGN – 9.2\10
MondoXbox – 9.2\10
God is a Geek – 9\10
Post Arcade (National Post) – 9\10
Game Informer – 9\10
EGM – 9\10
The Globe and Mail (Toronto) – 9\10
Polygon – 8.5\10
Official Xbox Magazine – 8.5\10
Eurogamer Italy 8\10
4Players.de 8\10
Official Xbox Magazine UK 8\10
GameSpot 8\10
VideoGamer 8\10
Eurogamer – 8\10
Gameblog.fr – 7\10
Edge Magazine – 6\10
95391824946429528199.jpg


شکه کننده!
دارای افکت های صوتی بسیار بالا
قابلیت ارتباط قوی برای بخش مولتی پلیر آنلاین
دارای بخش مولتی و بازی عالی چند نفره

47684080217877408570.jpg
 
آخرین ویرایش:
مفهوم گیم، اون هسته اشه. اون چیزی که این صنعت از نطفه اش شکل گرفت، در طول زمان پر و بال بهش اضافه شد و شد اینی که الان هست. این صنعت از شخصیت پردازی، روایت سینمایی و شخصیت های کاریزماتیک (سه المانی که اون دوستمون گفت) شکل نگرفت، بلکه از گیم پلی شکل گرفت.
سلامٌ علیکم و رحمة الله
من فقط این قسمتو خوندم
عرضم به حضورت که این تعریف اشتباهی هست. چرا؟ چون به فرض وقتی یه کتاب میخونی، نمیگی نحوه ی بلاغتش مفهومش هست. بلکه میگی خود داستان مفهوم هست ( با مرگ موءلف اشتباه نشه، نحوه ی بلاغت قاعدتا تفکر خود نویسنده رو خیلی نمیرسونه ) ، بر خلاف دوستان منتقد عزیزمون هم با جلد و کاغذ و خط کتاب کاری نداری زیاد. گیم و فیلم و انیمه و کارتون و غیره هم همونه، منتهی بَصَری تره از کتاب و دیگه لازم نیست اون صحنه ها رو خیال کرد.
 
آخرین ویرایش:
MGS دقیقا کی این سبک رو پایه گذاری کرد!؟ اگه منظورت Metal Gearـه، این بازی و کلا بازی های اون دوره (از اوایل دهه 80 تا اواخر دهه 90) همشون مخفی کاری یه المان درون سبکی بوده براشون. یعنی آپشن و حق انتخاب. سبکی به نام Stealth/Action هنوز وجود نداشته. قبل از Metal Gear هم بازی هایی بودن که المان مخفی کاری به شدت ابتدایی داشتن تو گیم پلی اشون. این المان ها توی Metal Gear بیشتر بود ولی هنوز چنین سبکی وجود نداشت. سال 98 هم سه تا بازی اومدن که این ژانر رو بوجود آوردن. دیگه خودت میدونی چیا. Tenchu هم چند ماه زودتر از MGS1 ریلیز شد و حق آب و گلش بیشتر از MGS نباشه، کمتر نیست. اینکه MGS رو پدر این سبک و پایه گذار و اولین بازی و چه و چه میدونن، تصور اشتباهیه. دلیل این تصور اینه که نسبت به دو تا بازی دیگه، به شدت موفق تر عمل کرد و تونست اون تاثیر رو بذاره. وگرنه با منطق شما، GeOW هم پایه گذار کاورگیری تو شوترای سوم شخصه، در حالی که kill Switch، مثل نقل و نبات تو دهنتونه و هر جا بحث میشه، میگین Kill Switch زودتر این کاورگیری رو داشته. (مثال بود که قضیه راحت تر جا بیافته)
البته این مورد یه مقدار احتیاج به تصحیح داره :دی
MGS و قبل از اون متال گیر رو هم میشه پایه گذار و هم پدر این سبک دونست و اصلا اشتباه نیست چون اولا بیشترین سهم رو در پایه گذاری این سبک داره به دلیل همون به شدت موفق تر عمل کردن و تاثیر گذاری خیلی بیشتر نسبت به بازی های هم دوره. (هم متال گیر تو دهه ی 80 تا 90 و هم MGS در سال 98)
اینکه متال گیر و MGS رو تنها پایه گذار و ابداع کننده ی این سبک بدونیم اشتباهه چون بازی های دیگه هم سهم داشتن در این مورد، ولی خیلی کمتر.

و دوما خودش جزو اولین ابداع کنندگان این سبک بوده. فاصله ی چند ماهه چیزی نیست که بخوایم بگیم اول Tenchu اومد ابداع کرد و بعد کوجیما دید و سریع اومد ظرف چند ماه ایده های اون بازی رو وارد بازی خودش کرد. ایده هاشون تقریبا هم زمان شکل گرفته بود ولی پیاده سازیش برای MGS زمان بیشتری برد. (که نتیجه ـش هم این شد که MGS الان یکی از شاخص ترین فرانچایز های تاریخ گیم هست ولی تنچو غیر از نسخه ی اول هیچوقت از یه بازی متوسط رو به بالا فراتر نرفت.)
این مورد خیلی فرق میکنه با داستان Kill.Switch و GeOW که فاصله ی بین عرضه ـشون 3 سال هست :دی! تو این مورد میشه به خاطر فاصله ی زمانی ابداع رو کاملا به K.S نسبت داد ولی در مورد MGS و اون دو تا بازی دیگه اصلا نمیشه به صورت دقیق تعیین کرد کی ابداع کننده ی اولیه بوده و فقط باید به میزان موفقیت و سهمشون تو تاثیر گذاری نگاه کرد که مشخص بشه کی پدر و پایه گذار این سبکه :دی

اگه خواستی جواب بدی اون سوال پست قبلیم رو هم جواب بده لطفا :دی
 
Telegraph 7/10
در متا ثبت شد و متا از 50 نقد 82


قسمتي از نقدش
It’s a superior game to Conviction, but it won’t be held in the regard as the original Splinter Cell or Chaos Theory. It’s spread too thin and too focussed on trying to cater to everybody
تلگراف در اين قسمت از نقدش بيان ميكنه كه اين بازي برتر از Conviction هست اما در تراز splinter نسخه اول يا عنوان Chaos Theory نيست.
و اضافه ميكنه چيزي كه اين بازي به نمايش ميزاره اينه كه بيش از حد ساده شده و بيش ازحد متمركز شده در تلاش براي ارضا كردن همه گيمرها
 
بلاخره دیروز روی Xbox بازی کردم ، بنظرم واقعا در حقش لطف کردن
10 دقیقه اول بازی ، بشدت Boring و نچسبه .

از کی تا حالا از رو 10 دقیقه اول بازی در موردش نظر میدن ؟ اونم 10 دقیقه ای که قبلا تریلرش رو نشون دادن

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk 2
 
از کی تا حالا از رو 10 دقیقه اول بازی در موردش نظر میدن ؟ اونم 10 دقیقه ای که قبلا تریلرش رو نشون دادن

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk 2
10 دقیقه که هیچ 100 دقیقه اول بازی هم کاملا shit هست که طرفدارای قدیمیه این سری به خاطر بدست آوردن احساس نوستالژی اونم زوری به خودشون تلقین میکنن که بازی خوبیه
 
10 دقیقه که هیچ 100 دقیقه اول بازی هم کاملا shit هست که طرفدارای قدیمیه این سری به خاطر بدست آوردن احساس نوستالژی اونم زوری به خودشون تلقین میکنن که بازی خوبیه

لطفا جای خودتون نظر بدین...
فعلا که اکثریت خوششون اومده نمره ی سایت ها هم اینو نشون میده
 
از کی تا حالا از رو 10 دقیقه اول بازی در موردش نظر میدن ؟ اونم 10 دقیقه ای که قبلا تریلرش رو نشون دادن

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk 2

گفتم 10دقیقه اول
بیشتر از 10 دقیقه بازی کردم ، بقیشم همچین فرقی نداشت
ایده های استفاده شده تو Event های prologo بازی تکراری و بی روح بود . تیم سازنده SC واقعا تو خلق صحنه های تاثیر گذار مشکل داره .
تنها prologo قابل تحمل و نسبتا خوب تو تمام سری SC ، ابتدای نسخه Double Agent بوده.
 
بزرگترین منتقدین کارشناسان دنیا هم جرات ندارن بعد ده دقیقه به همچین کشفیات درخشانی دست پیدا کنن .
به هر حال چیزی که باعث شد لذت Black List برام دو چندان بشه ترکیبی از Conviction و نسخه های قدیم + گرافیک مطلوبتر + ازادی عمل بسیار بیشتر +نور پردازی قابل قبول +تنوع اسلحه
عنوان بسیار خوبیه توصیه ام هم به اون دسته دوستان که بازی بهشون نچسبیده اینه که اگه در بازی دنیال داستانهای عشقی جدایی نادر از سیمین هستن خیر تو این بازی شاهکار ازین خبرا نیست..

در کل بسیار بازیه خوبیه


49838303954785101918.jpg
 
آخرین ویرایش:
Behnam_Yakuza
همون دیشب خواستم جواب بدم ولی پستی که واسه ماکان دادم، تموم انرژیم رو گرفت:دی
بذار اول یه سوال بپرسم بعد با توجه به جوابش ادامه بدیم بحث رو :دی

الان اگر داستان و شخصیت و صداپیشگی و موسیقی و این چیزا رو بذاریم کنار از نظر شما Black List بهترین نسخه ی SC هست یا نه؟ :دی اگه نیست چرا؟

در مورد MGS هم نمیدونم چطوری توضیح بدم ولی خودم که بازی میکنم بعضی وقت ها اکشن برم ولی حس میکنم که مخفی کاری رفتنش خیلی لذت بخش تره :دی
برادر Fact صادر نکن خواهشا :دی

گیم پلی MGS هیچ مشکلی نداشته فقط کلاسیک بوده و رفته رفته به اقتضای زمان مدرن تر شده. اولین نسخه ی SC حدودا دو سال بعد از دومین نسخه ی MGS عرضه شده و طبیعیه که از همون اول گیم پلی مدرن تری داشته باشه.
مثل این میمونه که بیای گیم پلی COD یا هیلو رو با مدال افتخار PS1 مقایسه کنی و بگی مدال ضعف داشته. نه، به خودی خود ضعفی نداشته. اقتضای اون زمان بوده.
در ضمن گیم پلی هم فقط دوربین و نوع کنترل کاراکتر نیست. خیلی چیزای دیگه هست که ه گیم پلی عمق میده.
یهو بگو از نظر گیم پلی دیگه!:دی از نظر گیم پلی، بله بهترین Splinter Cell هست از نظر من ولی اون برتری که مثلا SAR سال 2002 یا PT سال 2004 یا CT سال 2005 از نظر مخفی کاری نسبت به باقی رقباش داشت، الان Blacklist نداره.

اولین نسخه SC یک سال بعد از MGS2 اومد، نه دو سال.:دی موضوع اینه MGS3 هم که 2 سال بعد از SAR اومد، بازم همون ضعفا رو داشت و دیگه نمیشه گفت اقتضای زمان بوده:دی
مثالت هم اشتباست. مثل این میمونه مثلا MoH: Airborn که اوایل نسل اومد، همون گیم پلی PS1ـش رو میداشت:دی

البته من از این حرفا قصدم این نیست که بگم MGS از SC تقلید کرده تو گیم پلی چون گیم پلی اینا کلا با هم فرقای اساسی داشته همیشه. یکی از دلایلی هم که من با گیم پلی MGSها حال نمیکردم، همین بود:دی حرفم اینه که الان شده اون چیزی که من همیشه خوشم میومد (که خب شبیه SC کلاسیکه:دی ). حالا یه عده خوششون نمیاد از این رویه جدید، برا من مهم نیست:دی مهم اینه من خوشم میاد.
البته این مورد یه مقدار احتیاج به تصحیح داره :دی
MGS و قبل از اون متال گیر رو هم میشه پایه گذار و هم پدر این سبک دونست و اصلا اشتباه نیست چون اولا بیشترین سهم رو در پایه گذاری این سبک داره به دلیل همون به شدت موفق تر عمل کردن و تاثیر گذاری خیلی بیشتر نسبت به بازی های هم دوره. (هم متال گیر تو دهه ی 80 تا 90 و هم MGS در سال 98)
اینکه متال گیر و MGS رو تنها پایه گذار و ابداع کننده ی این سبک بدونیم اشتباهه چون بازی های دیگه هم سهم داشتن در این مورد، ولی خیلی کمتر.

و دوما خودش جزو اولین ابداع کنندگان این سبک بوده. فاصله ی چند ماهه چیزی نیست که بخوایم بگیم اول Tenchu اومد ابداع کرد و بعد کوجیما دید و سریع اومد ظرف چند ماه ایده های اون بازی رو وارد بازی خودش کرد. ایده هاشون تقریبا هم زمان شکل گرفته بود ولی پیاده سازیش برای MGS زمان بیشتری برد. (که نتیجه ـش هم این شد که MGS الان یکی از شاخص ترین فرانچایز های تاریخ گیم هست ولی تنچو غیر از نسخه ی اول هیچوقت از یه بازی متوسط رو به بالا فراتر نرفت.)
این مورد خیلی فرق میکنه با داستان Kill.Switch و GeOW که فاصله ی بین عرضه ـشون 3 سال هست :دی! تو این مورد میشه به خاطر فاصله ی زمانی ابداع رو کاملا به K.S نسبت داد ولی در مورد MGS و اون دو تا بازی دیگه اصلا نمیشه به صورت دقیق تعیین کرد کی ابداع کننده ی اولیه بوده و فقط باید به میزان موفقیت و سهمشون تو تاثیر گذاری نگاه کرد که مشخص بشه کی پدر و پایه گذار این سبکه :دی

اگه خواستی جواب بدی اون سوال پست قبلیم رو هم جواب بده لطفا :دی
اون متال گیرهای دهه 80 که اصلا مخفی کاری حساب نمیشن:دی اگه بشن، قبل از اونا Castle Wolfenstein هم مخفی کاری حساب میشه و میشه پدر این سبک:دی
اصل کاری ها که این سبک رو ساختن Tenchu، MGS1 و Thief بودن. من Tenchu رو بازی نکردم ولی از بین دو تای دیگه، Thief اگه بیشتر از MGS تاثیرگذار نبوده باشه، کمتر هم نبوده. همین الان بدون فکر کردن، 5 تا شاهکار با تاثیرپذیری مستقیم از Thief یا از المانهای معرفی شده توی Thief ساخته شدن (3 تا SC و 2 تا Riddick) ولی هر چی به مخیله فشار میارم، بازی خاصی رو بیاد نمیارم که از تاثیر پذیری مستقیم از MGS و با همون گیم پلی ساخته شده باشه؟:دی ولی خب چند تا المانش با کمی تغییر توی SC به کار رفته مثل سیستم Alarm. در مجموع به نظر من اگه بگیم MGS یکی از پایه گذاران این سبکه، درسته ولی تنها پایه گذار و پدر و پدرخوانده و اینا، نه.:دی

کلا ما هر چی بگیم، شما یه چیزی داری که جواب بدی!:دی البته جایی که به قول ماکان، کوجیما از TLoUـی که دو ماهه اومده، در شیوه روایت داستان بازی که چند ماه دیگه میخواد عرضه بشه، تاثیر گرفته، این حرفا هم جای تعجبی نداره:دی
 
Behnam_Yakuza
همون دیشب خواستم جواب بدم ولی پستی که واسه ماکان دادم، تموم انرژیم رو گرفت


یهو بگو از نظر گیم پلی دیگه! از نظر گیم پلی، بله بهترین Splinter Cell هست از نظر من ولی اون برتری که مثلا SAR سال 2002 یا PT سال 2004 یا CT سال 2005 از نظر مخفی کاری نسبت به باقی رقباش داشت، الان Blacklist نداره.


اولین نسخه SC یک سال بعد از MGS2 اومد، نه دو سال. موضوع اینه MGS3 هم که 2 سال بعد از SAR اومد، بازم همون ضعفا رو داشت و دیگه نمیشه گفت اقتضای زمان بوده
مثالت هم اشتباست. مثل این میمونه مثلا MoH: Airborn که اوایل نسل اومد، همون گیم پلی PS1ـش رو میداشت


البته من از این حرفا قصدم این نیست که بگم MGS از SC تقلید کرده تو گیم پلی چون گیم پلی اینا کلا با هم فرقای اساسی داشته همیشه. یکی از دلایلی هم که من با گیم پلی MGSها حال نمیکردم، همین بود حرفم اینه که الان شده اون چیزی که من همیشه خوشم میومد (که خب شبیه SC کلاسیکه ). حالا یه عده خوششون نمیاد از این رویه جدید، برا من مهم نیست مهم اینه من خوشم میاد.


اون متال گیرهای دهه 80 که اصلا مخفی کاری حساب نمیشن اگه بشن، قبل از اونا Castle Wolfenstein هم مخفی کاری حساب میشه و میشه پدر این سبک
اصل کاری ها که این سبک رو ساختن Tenchu، MGS1 و Thief بودن. من Tenchu رو بازی نکردم ولی از بین دو تای دیگه، Thief اگه بیشتر از MGS تاثیرگذار نبوده باشه، کمتر هم نبوده. همین الان بدون فکر کردن، 5 تا شاهکار با تاثیرپذیری مستقیم از Thief یا از المانهای معرفی شده توی Thief ساخته شدن (3 تا SC و 2 تا Riddick) ولی هر چی به مخیله فشار میارم، بازی خاصی رو بیاد نمیارم که از تاثیر پذیری مستقیم از MGS و با همون گیم پلی ساخته شده باشه؟ ولی خب چند تا المانش با کمی تغییر توی SC به کار رفته مثل سیستم Alarm. در مجموع به نظر من اگه بگیم MGS یکی از پایه گذاران این سبکه، درسته ولی تنها پایه گذار و پدر و پدرخوانده و اینا، نه.


کلا ما هر چی بگیم، شما یه چیزی داری که جواب بدی! البته جایی که به قول ماکان، کوجیما از TLoUـی که دو ماهه اومده، در شیوه روایت داستان بازی که چند ماه دیگه میخواد عرضه بشه، تاثیر گرفته، این حرفا هم جای تعجبی نداره
دوست عزيز بحث كردن باشما و چندتا از ديگر دوستان كه از فن هاي اين بازي در تحريريه هم هستن وحماسه ي مقاله معرفي بازي هاي سال 2013 رو خلق كردن :d (جايگاه پنجمي sc !!!لول) فاييده اي نداره .
داستان و روايت داستان بازي كه بخوره تو سر سازندهاش در اين مورد توقعي هم نداشتم و چيزي هم كه ازش ديدم كاري با هام كرد كه به داستان و روايت KZ3 اميدوار شدم .
ازلحاظ گيم پلي هم در حد يه عنوان خوب نبود يك گيم پلي متوسط براي يه بازيه اكشن ...يه نكته خوب كه من توش ديدم فقط هوش مصنوعيه سگ ها بود كه يه مقدار ادرنالين تو خون ادم تزريق ميكرد و جالب بود برام وديگه هيچي ....
تاو قتي بخواد انقدر بي منطق اين بازي توسط فن هاش براش نوشابه باز بشه نميتونيم به جمع بندي برسيم.
 
Behnam_Yakuza
همون دیشب خواستم جواب بدم ولی پستی که واسه ماکان دادم، تموم انرژیم رو گرفت:دی

یهو بگو از نظر گیم پلی دیگه!:دی از نظر گیم پلی، بله بهترین Splinter Cell هست از نظر من ولی اون برتری که مثلا SAR سال 2002 یا PT سال 2004 یا CT سال 2005 از نظر مخفی کاری نسبت به باقی رقباش داشت، الان Blacklist نداره.
مرسی انرژی :دی
خب من حرفم اینه که تا وقتی که قصد بازی اینه که همه نوع مخاطبی رو به خودش جذب کنه نمیتونه تو اون سبک اصلی خودش نهایت پیشرفت رو بدست بیاره چون دیگه تمرکزشون رو یه سبک نیست. و یه سرس موارد این دو سبک هم با هم تضاد دارن.
اولین نسخه SC یک سال بعد از MGS2 اومد، نه دو سال.:دی موضوع اینه MGS3 هم که 2 سال بعد از SAR اومد، بازم همون ضعفا رو داشت و دیگه نمیشه گفت اقتضای زمان بوده:دی
مثالت هم اشتباست. مثل این میمونه مثلا MoH: Airborn که اوایل نسل اومد، همون گیم پلی PS1ـش رو میداشت:دی

البته من از این حرفا قصدم این نیست که بگم MGS از SC تقلید کرده تو گیم پلی چون گیم پلی اینا کلا با هم فرقای اساسی داشته همیشه. یکی از دلایلی هم که من با گیم پلی MGSها حال نمیکردم، همین بود:دی حرفم اینه که الان شده اون چیزی که من همیشه خوشم میومد (که خب شبیه SC کلاسیکه:دی ). حالا یه عده خوششون نمیاد از این رویه جدید، برا من مهم نیست:دی مهم اینه من خوشم میاد.
خب زمانی که MGS3 اومد هم هنوز زمانش نرسیده بود که واجب باشه حتما گیم پلی رو تغییر بدن. حالا SC زودتر این کارو کرد دستش درد نکنه ولی بازم دلیلی نمیبینم که قبول کنم گیم پلی MGS ضعف داشته :دی فقط سازنده تشخیص داده بود که هنوز گیم پلی کلاسیک جوابگو هست و نیازی به مدرن سازی نداره. (که جواب هم داد. اگه جواب نمیداد بازی اون همه نقد مثبت نداشت و همه ایراد میگرفتن :دی)
اون متال گیرهای دهه 80 که اصلا مخفی کاری حساب نمیشن:دی اگه بشن، قبل از اونا Castle Wolfenstein هم مخفی کاری حساب میشه و میشه پدر این سبک:دی
اصل کاری ها که این سبک رو ساختن Tenchu، MGS1 و Thief بودن. من Tenchu رو بازی نکردم ولی از بین دو تای دیگه، Thief اگه بیشتر از MGS تاثیرگذار نبوده باشه، کمتر هم نبوده. همین الان بدون فکر کردن، 5 تا شاهکار با تاثیرپذیری مستقیم از Thief یا از المانهای معرفی شده توی Thief ساخته شدن (3 تا SC و 2 تا Riddick) ولی هر چی به مخیله فشار میارم، بازی خاصی رو بیاد نمیارم که از تاثیر پذیری مستقیم از MGS و با همون گیم پلی ساخته شده باشه؟:دی ولی خب چند تا المانش با کمی تغییر توی SC به کار رفته مثل سیستم Alarm. در مجموع به نظر من اگه بگیم MGS یکی از پایه گذاران این سبکه، درسته ولی تنها پایه گذار و پدر و پدرخوانده و اینا، نه.:دی

کلا ما هر چی بگیم، شما یه چیزی داری که جواب بدی!:دی البته جایی که به قول ماکان، کوجیما از TLoUـی که دو ماهه اومده، در شیوه روایت داستان بازی که چند ماه دیگه میخواد عرضه بشه، تاثیر گرفته، این حرفا هم جای تعجبی نداره:دی
به هر حال جزو بازی هایی بودن که استارت مخفی کاری رو زدن و همون متال گیر ها هم به مراتب المان های مخفی کاریشون بهتر و عمیق تر از CW بوده :دی
MGS خودش بازی خاصی هست و به نظر من تاثیر مستقیم گرفتن ازش خیلی سخته. بیشتر همون المان هاش رو این سبک اثر گذاشتن. یه سری از المان هاش هم هنوز که هنوزه کسی نتونسته به خوبی پیاده کنه مثل سیستم استتار :دی
خب منم میگم یکی از پایه گذاران این سبکه ولی سهمش از بقیه بیشتره و اصلی ترینشون هست :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or