البته این مورد یه مقدار احتیاج به تصحیح داره

MGS و قبل از اون متال گیر رو هم میشه پایه گذار و هم پدر این سبک دونست و اصلا اشتباه نیست چون اولا بیشترین سهم رو در پایه گذاری این سبک داره به دلیل همون به شدت موفق تر عمل کردن و تاثیر گذاری خیلی بیشتر نسبت به بازی های هم دوره. (هم متال گیر تو دهه ی 80 تا 90 و هم MGS در سال 98)
اینکه متال گیر و MGS رو
تنها پایه گذار و ابداع کننده ی این سبک بدونیم اشتباهه چون بازی های دیگه هم سهم داشتن در این مورد، ولی خیلی کمتر.
و دوما خودش جزو اولین ابداع کنندگان این سبک بوده. فاصله ی چند ماهه چیزی نیست که بخوایم بگیم اول Tenchu اومد ابداع کرد و بعد کوجیما دید و سریع اومد ظرف چند ماه ایده های اون بازی رو وارد بازی خودش کرد. ایده هاشون تقریبا هم زمان شکل گرفته بود ولی پیاده سازیش برای MGS زمان بیشتری برد. (که نتیجه ـش هم این شد که MGS الان یکی از شاخص ترین فرانچایز های تاریخ گیم هست ولی تنچو غیر از نسخه ی اول هیچوقت از یه بازی متوسط رو به بالا فراتر نرفت.)
این مورد خیلی فرق میکنه با داستان Kill.Switch و GeOW که فاصله ی بین عرضه ـشون 3 سال هست

! تو این مورد میشه به خاطر فاصله ی زمانی ابداع رو کاملا به K.S نسبت داد ولی در مورد MGS و اون دو تا بازی دیگه اصلا نمیشه به صورت دقیق تعیین کرد کی ابداع کننده ی اولیه بوده و فقط باید به میزان موفقیت و سهمشون تو تاثیر گذاری نگاه کرد که مشخص بشه کی پدر و پایه گذار این سبکه
اگه خواستی جواب بدی اون سوال پست قبلیم رو هم جواب بده لطفا