The Legend of Zelda
Tears of the Kingdom
ناشر: Nintendo
سازنده: Nintendo
سبک: Action Adventure, Open World
تاریخ عرضه: 12 می 2023
پلتفرم ها: Switch
مــتاکریتیک | اوپنکریتیک
96 | 96
آخرین ویرایش:
یادش بخیر موقع معرفی کنسول های جدید همش میگفتیم به به این دفعه کنسول ها قوین و فیزیک پشن افکن و ... میبینیم تو بازی های نسل بعدیخود فیزیک BOTW باور نکردنی بود، با اینحال فیزیک در TOTK در یک کهکشان دیگه سیر میکنه.
من بشخصه بازی ندیدم، فیزیکی به این حد قوی داشته باشه.
بزار GTA VI بیاد یه لیک اومده که فقط 4 سال روی فیزیک آب داخل بازی کار کردن خودم اصلا پشمام ریخت میگن بین 1 تا 2 میلیارد رو گیم هزینه کردنیادش بخیر موقع معرفی کنسول های جدید همش میگفتیم به به این دفعه کنسول ها قوین و فیزیک پشن افکن و ... میبینیم تو بازی های نسل بعدی
سال 2023 شد و بهترین فیزیک بین بازی ها رو روی کنسول نیمه دستی با سخت افزار ذغالی داریم میبینیم بازی های کنسول های نسل جدیدم والا اب قطعه هنوز
فیزیک و تعامل محیط و ایتم ها با هم اصلا یه چیزی عجیب غریبیه ادم واقعا تعجب میکنه چطور توی بازی و روی این سخت افزار پیاده شده.
بزار GTA VI بیاد یه لیک اومده که فقط 4 سال روی فیزیک آب داخل بازی کار کردن خودم اصلا پشمام ریخت میگن بین 1 تا 2 میلیارد رو گیم هزینه کردن
یه زمانی من اگر میخواستم ویچر ۳ و ولفنشتاین رو با کنسول دستی بازی کنم فقط و فقط سوئیچ توی بازار موجود بود ولی الان با وجود استیم دک و کنسول جدید ایسوس اون دسته از گیمر هایی که صرفا دنبال بازی کردن با کنسول دستی بودن توی اتوبوسی سفری مترویی فقط میخواستن سرشون گرم بشه مطمئنن خیلی هاشون سمت سوئیچ نمیرن چون گزینه های جدید توی بازار اومده و دست بازی تری توی انتخاب دارناز قدیم گفتن هرکی بامش بیشتر برفش هم بیشتر هرکی ادعاش بیشتر به طبع حساسیت ملت و منتقدا هم بیشتر هرکی بیشتر از نظر گرافیکی ادعاش بشه به طبع بیشتر تو زمینه فنی بهش گیر داده میشه . هیچکس این وسط مقصر نیست جز اون شرکتی که ادعاش میشه چون اول از همه یـ سری ادعا کرده و انتظارات رو واسه خودش و فن هاش بالا برده و اگه نتونه اون انتظارات رو بر اورده کنه دودش تو چشم خودش میره . در ضمن سیستم نمره دهی هم چه خوشمون بیاد چه نیاد Objective ـه و شاخص و خط ثابتی نداره و تا بوده همین بوده .
در مورد نینتندو هم تا وقتی همچین بازیایی منتشر بکنه به شخصه من مشکلی با سخت افزارش ندارم .منتهی مشکل من با یکی مثل نینتندو دایورت کردنش تو دادن خدمات و سرویسهاش + یـ سری سیاست های قیمت گذاریش ـه (فک کن نینتندو میاد بابت سرویس انلاین داغونش پول هم میگیره !) اینا همه بر میگرده به نداشتن رقیب مستقیم . اگه همونجور که سونی و Xbox تو این زمینه باهم رقابت داشتن نینتندو هم به چالش کشیده میشه قطعا اوضاع خیلی فرق میکرد ولی خوب چندین ساله نینتندو تکی یـ گوشه بازار خودش رو گسترش داده بدونه اینکه بقیه بخوان اون بازار رو تصاحب کنن
نه رفیق استیم دک تاثیر خاصی روی فروش کنسول نینتندو نمیتونه بذاره بهت قول ۱۰۰٪ میدم.یه زمانی من اگر میخواستم ویچر ۳ و ولفنشتاین رو با کنسول دستی بازی کنم فقط و فقط سوئیچ توی بازار موجود بود ولی الان با وجود استیم دک و کنسول جدید ایسوس اون دسته از گیمر هایی که صرفا دنبال بازی کردن با کنسول دستی بودن توی اتوبوسی سفری مترویی فقط میخواستن سرشون گرم بشه مطمئنن خیلی هاشون سمت سوئیچ نمیرن چون گزینه های جدید توی بازار اومده و دست بازی تری توی انتخاب دارن
اگر کنسول بعدی نینتندو دوباره سخت افزار زغالی بشه من شک ندارم یه درصد قابل توجهی از خریداران کنسول دستی رو از دست میده
فروش بالای استیم دک هم نشون میده بازار خوبی پیدا کرده
اینی که میگی من تو این ۵۰ ۶۰ ساعتی که بازی کردم به عینه دیدم.مثلا یه جا گیر میکنی یه فکر احمقانه به سرت میزنه تستش میکنی میبینی جواب داد میگرخی.ویدیو های بازی رو میبینی با خودت میگی اگه اینا بازی میسازن پس بقیه چه غلطی میکنن؟!
به قول منتقد IGN اینا یه سیستم ساختن که یه هیچی «نه» نمیگه و هرچی تو ذهنت هست رو میتونی امتحان کنی!
اصلا فلسفه ساختاری پشت سری GTA زمین تا آسمون متفاوت از زلدا هستش و در نتیجه مقایسشون با هم بشدت بی ربطه. وقتی ما در مورد فیزیک زلدا داریم حرف میزنیم منظورمون فیزیک استفاده شده در بطن گیم پلی هستش. راکستار در سری GTA سعی میکنه یه جهان رئال عرضه کنه که درش شما میتونی بی نهایت فعالیت مختلف انجام بدی. این فعالیت ها در ذات خودشون الذاما وابستگی سنگینی به فیزیک ندارن و اون فیزیک انجین بیشتر نقش چاشنی برای جذابیت بیشتر اون دنیا و حس بیشتر واقع گراییش ساخته شده. توی BotW و TotK، جهان خود زمین بازیه و یکی از روش های اصلی تعامل باهاش، فیزیک انجینی هست که براش طراحی شده. در نتیجه اهمیت فیزیک توش خیلی بیشتره.بزار GTA VI بیاد یه لیک اومده که فقط 4 سال روی فیزیک آب داخل بازی کار کردن خودم اصلا پشمام ریخت میگن بین 1 تا 2 میلیارد رو گیم هزینه کردن
اصلا فلسفه ساختاری پشت سری GTA زمین تا آسمون متفاوت از زلدا هستش و در نتیجه مقایسشون با هم بشدت بی ربطه. وقتی ما در مورد فیزیک زلدا داریم حرف میزنیم منظورمون فیزیک استفاده شده در بطن گیم پلی هستش. راکستار در سری GTA سعی میکنه یه جهان رئال عرضه کنه که درش شما میتونی بی نهایت فعالیت مختلف انجام بدی. این فعالیت ها در ذات خودشون الذاما وابستگی سنگینی به فیزیک ندارن و اون فیزیک انجین بیشتر نقش چاشنی برای جذابیت بیشتر اون دنیا و حس بیشتر واقع گراییش ساخته شده. توی BotW و TotK، جهان خود زمین بازیه و یکی از روش های اصلی تعامل باهاش، فیزیک انجینی هست که براش طراحی شده. در نتیجه اهمیت فیزیک توش خیلی بیشتره.
این که توی GTA فیزیک آب فلانه خیلی تاثیری توی نحوه تموم کردن ماموریت سرقت از بانک نداره. ولی توی TotK فیزیک آب خودش میشه وسیله ای برای حل پازل های بازی ( کسایی که شراین Deep Force رو رفتن میدونن چی میگم)
توی TotK هم اتفاقا داره همچین چیزیحالا اینا هیچی
Botw یکی دو تا کوئست داشت که مبناش فقط روی سایه های دینامیک بازی بودن
Like bro, holy shit
صدتا بازی اوپن ورلد سایه دینامیک دارن ولی چندتاشون میشینه گیم پلی برمبناش طراحی می کنه؟
میدونم ولی هرجارو نگاه کنی زلدا رو به خاطر جهان باز بودن و جهان گسترش می پرستنبه نظرم بیخیال شو دو روز دیگه میان سر همین حرفهای تو و ماکان فنهای FF رو تاپیک نمرات FF 16 یقه میکنن نینتندو فنها
بعد بودجه GTA هر چقدر باشه اون بازی سندباکسه ولی BotW و TotK فقط یه سری المنتهای سندباکسو دارن
این فیزیک آب GTA که من گفتم برای این طراحی شده که ملت بتونن توی بازی موج سواری کنن توی سری زلدا هم میشه کارای مختلفی کرد مثل کایت سواری از نظر تنوع کارایی که میشه انجام داد فقط GTA به ذهنم می رسه که بشه با زلدا مقایسه کرداصلا فلسفه ساختاری پشت سری GTA زمین تا آسمون متفاوت از زلدا هستش و در نتیجه مقایسشون با هم بشدت بی ربطه. وقتی ما در مورد فیزیک زلدا داریم حرف میزنیم منظورمون فیزیک استفاده شده در بطن گیم پلی هستش. راکستار در سری GTA سعی میکنه یه جهان رئال عرضه کنه که درش شما میتونی بی نهایت فعالیت مختلف انجام بدی. این فعالیت ها در ذات خودشون الذاما وابستگی سنگینی به فیزیک ندارن و اون فیزیک انجین بیشتر نقش چاشنی برای جذابیت بیشتر اون دنیا و حس بیشتر واقع گراییش ساخته شده. توی BotW و TotK، جهان خود زمین بازیه و یکی از روش های اصلی تعامل باهاش، فیزیک انجینی هست که براش طراحی شده. در نتیجه اهمیت فیزیک توش خیلی بیشتره.
این که توی GTA فیزیک آب فلانه خیلی تاثیری توی نحوه تموم کردن ماموریت سرقت از بانک نداره. ولی توی TotK فیزیک آب خودش میشه وسیله ای برای حل پازل های بازی ( کسایی که شراین Deep Force رو رفتن میدونن چی میگم)
من میگم حل پازل شما میگی موج سواری! متاسفانه تا خودت بازی نکنی متوجه منظورم نمیشی. البته با این مقاومتی که نشون میدی فک کنم بازی هم بکنی فرقی نکنهمیدونم ولی هرجارو نگاه کنی زلدا رو به خاطر جهان باز بودن و جهان گسترش می پرستن
این فیزیک آب GTA که من گفتم برای این طراحی شده که ملت بتونن توی بازی موج سواری کنن توی سری زلدا هم میشه کارای مختلفی کرد مثل کایت سواری از نظر تنوع کارایی که میشه انجام داد فقط GTA به ذهنم می رسه که بشه با زلدا مقایسه کرد
من میگم حل پازل شما میگی موج سواری! متاسفانه تا خودت بازی نکنی متوجه منظورم نمیشی. البته با این مقاومتی که نشون میدی فک کنم بازی هم بکنی فرقی نکنه
به عنوان فن FF میگم درست نیست برای خاطر موفقیت FF16، الکی به این بپری ( چون دیدم تو تاپیکش چنین حرفی زدی میگم)