The Legend of Zelda
Tears of the Kingdom
ناشر: Nintendo
سازنده: Nintendo
سبک: Action Adventure, Open World
تاریخ عرضه: 12 می 2023
پلتفرم ها: Switch
مــتاکریتیک | اوپنکریتیک
96 | 96
آخرین ویرایش:
دقیقا منم برای همین این دفعه قصد دارم مو رو از ماست بکشم بیرون، خیلی وقت که دیگه به هر چیزی 10 نمیدم.جایگاه نینتندو به عنوان نماد گیمینگ و قرار گرفتنِ موقعیتش خارج از فضای دوقطبی سونی-مایکرو، قابلیت شکل گیری اتحاد حول نینتندو رو بوجود آورده که نکته منفی این دور هم جمع شدن، پرستشِ افراطی مرکز هست.
این موضوع، نقد رو آلوده به گرایش شخصی وسواس گونه منتقد میکنه، محتوا رو به حاشیه میبره و صرفا به عبادت و راز و نیازِ بین منتقد و الوهیتِ دورنیش خلاصه میشه
جایگاه نینتندو به عنوان نماد گیمینگ و قرار گرفتنِ موقعیتش خارج از فضای دوقطبی سونی-مایکرو، قابلیت شکل گیری اتحاد حول نینتندو رو بوجود آورده که نکته منفی این دور هم جمع شدن، پرستشِ افراطی مرکز هست.
این موضوع، نقد رو آلوده به گرایش شخصی وسواس گونه منتقد میکنه، محتوا رو به حاشیه میبره و صرفا به عبادت و راز و نیازِ بین منتقد و الوهیتِ دورنیش خلاصه میشه
دقیقا منم برای همین این دفعه قصد دارم مو رو از ماست بکشم بیرون، خیلی وقت که دیگه به هر چیزی 10 نمیدم.
این تفکر که نینتندو یعنی خدا باید پاک بشه دیگه
خیلی وقت که دیگه به هر چیزی 10 نمیدم.
View attachment 321327019_1502954386861114_895735898272791896_n(1).mp410 نمیدم.
در مورد بحث چی به بازی اضافه کرده. جدا از بحث های گرافیکی, کنترل با Dual Stick رو اضافه کرده که کلا تجربه بازی رو از این رو به اون رو می کنه.مثلا من بیونتا 3 رو از نظر گیم پلی دوست داشتم، اما ویژوال بازی و پرفورمنسش ماقبل فاجعه است. با این حال متاش میشه 86. ریمستر Metroid Prime عملا همون بازیه و چون Switch خیلی سخت افزار بهتری از GC نیست () حتا ویژوال خفنی هم پیدا نکرده، با این حال متاش میشه 94! در صورتی که بازی اورجینال هرچقدر هم که خفن باشه (متاش فکر کنم 97 بوده!!!) ولی گذر زمان و قدیمی شدن رو که دیگه نمیشه انکار کرد! متروید پرایم ریمستر چی به بازی اصلی اضافه کرده که کماکان میتونه همون اسکورهارو تکرار کنه؟ ضمن اینکه باز پرفورمنس آنچنان خوبی نداره.
خب خودت جواب خودتو دادی، وقتی سخت افزار ضعیفه خیلی عجیبه اگه منتقد بیاد از رزولوشن پایین و سی فریم بودن ایراد بگیره.مثلا سر H:FW تو بسیاری از نقدها سر مساول فنی ایراد گرفته شد از بازی، مثل اینکه چرا فاگ هست و از اینجور چیزها و طبیعتا نمره هم کم کردن. چرا در خصوص اون بازی که اون ویژوال بزرگ رو داره ایرادات گرافیکی باید انقدر مهم باشه اما در بازی های Switch مثلا نه؟ چون سخت افزار ضعیفه؟
دقیقا منم برای همین این دفعه قصد دارم مو رو از ماست بکشم بیرون، خیلی وقت که دیگه به هر چیزی 10 نمیدم.
این تفکر که نینتندو یعنی خدا باید پاک بشه دیگه
احتمالش بالاست برای نسل بعد سخت افزار قوی بده چون با همین فرمون پیش بره درجا امولاتور میزنن براش و همین آش و همین کاسه!حالا زلدا نه، چون کلا یه یونیورس دیگه ای از کیفیته و مخصوصا دیزاینرهاش خیلی آدمی زاد نیستن، ولی کلا باید بازی های نینتندو رو سر پرفورمنس های ضعیف حسابی بکوبن بلکه نینتندو کنسول های بهتر بده بیرون. واقعا این استراتژیش برای من قابل درک نیست و نمیفهمم چرا باید بازی هایی رو تجربه کنیم که از نظر گرافیکی و کلا پرفورمنس دو سه نسل عقبن؟ کی این استاندارد رو داره تعیین میکنه؟ چرا من باید یه بازی بزرگ رو 20 فریم تجربه کنم و حق اعتراض هم نداشته باشم؟ چون خود بازی باکیفیته؟ چه ربطی داره؟ این فضای مسمومی که فن های افراطیش ساختن جز اینکه به نفع جیب سازنده هاست خیرش به کی رسیده؟
مثلا من بیونتا 3 رو از نظر گیم پلی دوست داشتم، اما ویژوال بازی و پرفورمنسش ماقبل فاجعه است. با این حال متاش میشه 86. ریمستر Metroid Prime عملا همون بازیه و چون Switch خیلی سخت افزار بهتری از GC نیست () حتا ویژوال خفنی هم پیدا نکرده، با این حال متاش میشه 94! در صورتی که بازی اورجینال هرچقدر هم که خفن باشه (متاش فکر کنم 97 بوده!!!) ولی گذر زمان و قدیمی شدن رو که دیگه نمیشه انکار کرد! متروید پرایم ریمستر چی به بازی اصلی اضافه کرده که کماکان میتونه همون اسکورهارو تکرار کنه؟ ضمن اینکه باز پرفورمنس آنچنان خوبی نداره.
من واقعا منکر کیفیت بسیار بالای بازی های نینتندو نیستم، اما به همون اندازه که جذابیت بازی هاش غیر قابل بحثه، ضعیف بودن پرفورمنس و گرافیکش هم یه فکت غیر قابل انکاره و چرا نباید موقع تعیین ارزش بازی هاش لحاظ بشه این فاکتور؟ مثلا سر H:FW تو بسیاری از نقدها سر مساول فنی ایراد گرفته شد از بازی، مثل اینکه چرا فاگ هست و از اینجور چیزها و طبیعتا نمره هم کم کردن. چرا در خصوص اون بازی که اون ویژوال بزرگ رو داره ایرادات گرافیکی باید انقدر مهم باشه اما در بازی های Switch مثلا نه؟ چون سخت افزار ضعیفه؟ خوب چرا باید اصلا نینتندو یه کنسول انقدر ضعیف رو بده بیرون؟ چون طرفداراش به گرافیک اهمیت نمیدن؟ کلا برای من علامت سوال زیاد هست.
من که فکر کنم بعد انقراض دیال آپ همینطوری بودمقشر همیشه انلاین
بالا بردن گرافیک یه مسئله ساده و کشکی که نیستشحالا زلدا نه، چون کلا یه یونیورس دیگه ای از کیفیته و مخصوصا دیزاینرهاش خیلی آدمی زاد نیستن، ولی کلا باید بازی های نینتندو رو سر پرفورمنس های ضعیف حسابی بکوبن بلکه نینتندو کنسول های بهتر بده بیرون. واقعا این استراتژیش برای من قابل درک نیست و نمیفهمم چرا باید بازی هایی رو تجربه کنیم که از نظر گرافیکی و کلا پرفورمنس دو سه نسل عقبن؟ کی این استاندارد رو داره تعیین میکنه؟ چرا من باید یه بازی بزرگ رو 20 فریم تجربه کنم و حق اعتراض هم نداشته باشم؟ چون خود بازی باکیفیته؟ چه ربطی داره؟ این فضای مسمومی که فن های افراطیش ساختن جز اینکه به نفع جیب سازنده هاست خیرش به کی رسیده؟
مثلا من بیونتا 3 رو از نظر گیم پلی دوست داشتم، اما ویژوال بازی و پرفورمنسش ماقبل فاجعه است. با این حال متاش میشه 86. ریمستر Metroid Prime عملا همون بازیه و چون Switch خیلی سخت افزار بهتری از GC نیست () حتا ویژوال خفنی هم پیدا نکرده، با این حال متاش میشه 94! در صورتی که بازی اورجینال هرچقدر هم که خفن باشه (متاش فکر کنم 97 بوده!!!) ولی گذر زمان و قدیمی شدن رو که دیگه نمیشه انکار کرد! متروید پرایم ریمستر چی به بازی اصلی اضافه کرده که کماکان میتونه همون اسکورهارو تکرار کنه؟ ضمن اینکه باز پرفورمنس آنچنان خوبی نداره.
من واقعا منکر کیفیت بسیار بالای بازی های نینتندو نیستم، اما به همون اندازه که جذابیت بازی هاش غیر قابل بحثه، ضعیف بودن پرفورمنس و گرافیکش هم یه فکت غیر قابل انکاره و چرا نباید موقع تعیین ارزش بازی هاش لحاظ بشه این فاکتور؟ مثلا سر H:FW تو بسیاری از نقدها سر مساول فنی ایراد گرفته شد از بازی، مثل اینکه چرا فاگ هست و از اینجور چیزها و طبیعتا نمره هم کم کردن. چرا در خصوص اون بازی که اون ویژوال بزرگ رو داره ایرادات گرافیکی باید انقدر مهم باشه اما در بازی های Switch مثلا نه؟ چون سخت افزار ضعیفه؟ خوب چرا باید اصلا نینتندو یه کنسول انقدر ضعیف رو بده بیرون؟ چون طرفداراش به گرافیک اهمیت نمیدن؟ کلا برای من علامت سوال زیاد هست.