امتیازات The Last of Us Part II

  • Thread starter Thread starter Nima
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

پیش بینی دقیق شما از امتیاز بازی در سایت Metacritic ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    369
  • نظرسنجی بسته شده است .

Nima

مدیر انجمن
146004

The Last of Us Part II

Release Date: 19 June 2020
Developer: Naughty Dog
Publisher: Sony Interactive Entertainment
Platforms: PS4, PS4 Pro

SmartSelect_20240127_112654_Samsung Internet.jpg
KeenGamer-----------------100
The Digital Fix-------------100
BaziCenter-----------------100
Gaming Age----------------100
The Sydney-----------------100
Digital Chumps------------100
Games.cz-------------------100
Screen Rant----------------100
GameOver.gr--------------100
Washington Post---------100
GRYOnline.pl---------------100
Digital Trends--------------100
Gamer.nl--------------------100
Comicbook.com----------100
Vgames---------------------100
Gamersky-------------------100
Power Unlimited----------100
Everyeye.it-----------------100
SpazioGames-------------100
Malditos Nerds------------100
Game Rant------------------100
Impulsegamer--------------100
Telegraph-------------------100
Guardian---------------------100
DarkStation-----------------100
Shacknews------------------100
Gameblog.fr-----------------100
VG247------------------------100
IGN-----------------------------100
Game Informer--------------100
Trusted Reviews------------100
VGC-----------------------------100
We Got This Covered------100
JeuxActu----------------------100
M3-------------------------------100
PlayStation LifeStyle-------100
PlayStation Universe-------100
Post Arcade------------------100
Push Square------------------100
TheSixthAxis-----------------100
GameSpew--------------------100
GamesRadar+----------------100
GamingTrend-----------------100
God is a Geek----------------100
Hardcore Gamer------------100
Attack of the Fanboy-------100
Carole Quintaine-------------100
COGconnected--------------100
Critical Hit--------------------100
Daily Star----------------------100
Digitally Downloaded------100
EGM----------------------------100
Eurogamer Italy-------------100
Areajugones-----------------100


Hobby Consolas-------------99
Game Over Online-----------98
XGN------------------------------98
Atomix--------------------------98
GamePro Germany----------97
Vandal---------------------------97
Multiplayer.it------------------97
Cheat Code Central----------96
Forbes--------------------------95
LevelUp-------------------------95
Worth Playing-----------------95
Gaming Nexus----------------95
3DJuegos----------------------95
Merlin'in Kazan---------------95
The Games Machine--------95
Jeuxvideo.com---------------95
Millenium-----------------------95
Easy Allies----------------------95
Wccftech------------------------95
Press Start Australia--------95
PSX-Sense.nl------------------95
GamesBeat---------------------95
IGN Italia------------------------95
4Players.de--------------------94
Meristation---------------------93
AusGamers--------------------92
Player 2--------------------------91
DualShockers-----------------90
Noisy Pixel---------------------90

Edge Magazine---------------90
USgamer------------------------90
VideoGamer--------------------90
Video Chums-------------------90
Metro GameCentral----------90
CGMagazine--------------------90
Gamer.no------------------------90


Destructoid----------------------85
Gamers Heroes----------------80
New York Daily News---------80
Digital Spy-----------------------80
New Game Network-----------80
Stevivor---------------------------80
GameSpot------------------------80


ZTGD------------------------------75
Riot Pixels------------------------72
TheGamer------------------------70
Game Revolution---------------70
GAMINGbible--------------------70
IGN Japan------------------------70
Cultured Vultures---------------65
 
والا من چیزایی که گوش کردم به نظرم خیلی نظرش پخته میومد. قرار نیست بقیه رو اذیت نکرده باشه اینم اذیت نکنه. یکی از چیزایی که اذیتش کرده بود میگفت اتفاقاً خشونت بازی با این که قابل درکه و واقعی ولی بازی تلاشی نمی‌کنه که تو رو پشیمون کنه از این خشونتی که داری انجام میدی و الخ. یعنی اون حال بهم زنیش رو قبول نداشته حالا تو بازی نکرده میگی چرت و پرته چون بقیه مشکلی نداشتن جالبه.:D بعدش این جز معدود منتقدین زنی بوده که بازی رو نقد کرده. مسلماً تفاوت جنسیت منجر بهتفاوت دریافت و پردازش احساسات درون بازی هم می‌شه.
حالا ما خودمون بازی نکردیم درسته اما تا جایی که من خوندم اتفاقا خیلی از منتقدا به این اشاره کرده بودن که توی بازی های دیگه شما اره میکنید میرید جلو ولی part II شما رو به فکر وا میداره حتی خود ناتی داگ اینو بارها و بارها اشاره کردن که دنبال این هدف هستن که این حس بد رو ایجاد کنن و همینجوری بی تفاوت نباشه مثل بقیه بازی ها و فکر میکنم موفقم بودن چون خیلیا اشاره کردن. حتی خود پریویو گیم اسپات
The melee combat feels incredibly good, but it's hard not to wince when you slam a machete into a person's shoulder or take them down with a knife to the side of the head. The damage modelling is satisfying, but there's always going to be a shock when someone's head shatters from a rifle shot or someone's skin gets melted by a Molotov cocktail. And when other enemy characters cry out the name of the guard dog you just exploded in front of them in disbelief, it's hard not to feel like a bad person. Whether this approach translates well to the rest of the game is
something you'll have to wait until June 19 to discover.
اینو برای این که منتقد گیم اسپات خانم بوده نمیگم ولی بین سایت هایی که نقدشون رو خوندم این نقد بینشون پایین ترین سطح رو داشت از نظر من.
 
نقد گیم‌اسپات کجاش چرت و پرت بود؟ نقد SkillUp خیلی خوب بود ولی نقد گیم اسپات مشکلی نداشت. میگفت خشونت بازی مشکل داره (منظورش glorify کردن خشونت بوده.) بعدشم که ملت گیمر ریختن بدبخت رو داکس کردن چون زنه.
به نظرم منطقی نیست. اینجوری باید کلا خشونت حذف بشه از بازی ها. حالا یکی اینجا عذاب وجدان گرفته و یکی با کوچک تر از اینا عذاب وجدان میگیره. خشونت بازی با دنیایی که به تصویر میکشه کاملا هماهنگه. اینکه خشونت به طور کلی و در دنیای واقعی چیز خوبی نیست، درسته. ولی اینکه تو یه بازی این خشونت افسار گسیخته هست، حرف مسخره ای هست واقعا (و ما حتی نمونه های بدتر و تاثیر گذارتری هم داریم). مسئله اینه که ملت دوست ندارن خلاف عقایدشون رو توی بازی ها ببینن و به همین دلیل نمره کم میدن.
 
به نظرم منطقی نیست. اینجوری باید کلا خشونت حذف بشه از بازی ها. حالا یکی اینجا عذاب وجدان گرفته و یکی با کوچک تر از اینا عذاب وجدان میگیره. خشونت بازی با دنیایی که به تصویر میکشه کاملا هماهنگه. اینکه خشونت به طور کلی و در دنیای واقعی چیز خوبی نیست، درسته. ولی اینکه تو یه بازی این خشونت افسار گسیخته هست، حرف مسخره ای هست واقعا (و ما حتی نمونه های بدتر و تاثیر گذارتری هم داریم). مسئله اینه که ملت دوست ندارن خلاف عقایدشون رو توی بازی ها ببینن و به همین دلیل نمره کم میدن.
خیلی جالبه کلی نوشتی بعد به این رسیدی.
مسئله اینه که ملت دوست ندارن خلاف عقایدشون رو توی بازی ها ببینن
خب تو چه فرقی با اون منتقدایی که میگی داری؟:D مسئله اینه که تو تصمیم گرفتی که هر کی به هر دلیلی همسو نبود با نظر بقیه تو این مورد غلطه. در صورتی که شاید واقعاً اون طرف این نظر رو داشته. یه وقت هست یکی یه چیزی می‌پرونه، یه وقت هست یکی مثل این منتقد گیم‌اسپات نقطه نظرشو توضیح می‌ده. نقد بازی یه چیز سوبجکتیوه کاملاً. یعنی درست و غلط وجود نداره، صرفاً از نقطه نظرهای مختلف بررسی می‌شه. یه وقت هست نقطه نظرها سطحی و بچگانه‌ست مثل fan culture یا از اون بدتر hate cultureـی که مثه بختک دور گیمینگ میچرخه یه وقت هست که نقطه نظرها پخته هست.

وقتی منتقد اینو میگه:

There are narrative reasons for that, though, and they do work. Being helpless as a player in the face of Ellie's destruction serves a grander purpose that I won't spoil here. The biggest issue is that the most impactful of her kills occur in cutscenes rather than in combat, and that obscures the purpose of combat's more upsetting aspects.

می‌شه فهمید که انتظار داشته آدمایی که کشته در حین گیم‌پلی وزن بیشتری می‌داشتن. خشونت بازی تو رو بیشتر درگیر می‌کرده. خیلی از بازی‌ها این مشکل رو دارن، ولی خیلی از بازی‌ها شعار grounded بودن به سبک TLOU رو ندارن. برای بازی‌ای که نسخه‌ی اولش خیلی از چیزا رو تألیف کرد و قشنگ یه ژانر برای خودش به وجود آورد، فکر کنم انتظار داشتن از نسخه‌ی دوم که موفق شه یه سری کلیشه‌های خشونتی بازی‌ها رو از بین ببره از دید بعضیا غیرمنطقی نیست.

حالا تو فردا بازی رو گرفتی، خیلی هم خوشت اومد و حس کردی نظر این با نظر تو نمی‌خونه نوش جونت.:D ولی این بدبخت توضیح داده چرا همچین نظری داره. بالا بری پایین بیای هم اون یه حس دیگه‌ای داشته. چرا چون اکثریت یه حس دیگه داشتن این خفه شه؟:D

حالا اون منتقدا بازی رو تموم کردن یه چیزی گفتن
شما که اصلا بازی رو بازی نکردید دارید از رو نقد اونا واسه بازی نسخه میپیچید:D
آره ما که می‌گیم سر یه نمره به بدبخت فحش ندین داریم نسخه می‌پیچیم.:دی
 
آخرین ویرایش:
خیلی برا من یکی عجیبه که یه سری از منتقدها از خشونت بالای بازی ایراد گرفتن اونم وقتی که میدونن نیل دراکمن بازی اخرین ما رو کلن برای نشون دادن اوج و بهتره بگیم ته ته ته قساوت قلب ها و کثافت کاری های ادما توی این دنیا ساخته.
من توی نوشته های بچه ها میخوندم که نیل خانواده اش رو توی هولوکاست از دست داده!

واقعا سوالم از همه اونایی که اینجان و اونایی که این بازی رو نقد کردن اینه که اصن تو میفهمی کشتن خانواده ات جلوی چشمات به بدترین شکل یعنی چی ؟ میتونی درکش کنی ؟

میتونی اون لحظه ها رو که یه بچه کوچیک میبینه ننه، باباش، داداشاش، خواهراش رو میبرن توی اتاقک گاز و صدای هزاران ادم مثل وز وز زنبور میپیچه تو گوش ات یعنی چی ؟

هدف نیل اینه که عمیق ترین حس تهوع رو از کثافت کاری های ادما روی این سیاره توی مخاطبش ایجاد کنه! میخاد کاری کنه که دسته رو بزاری زمین و نتونی دیدن اون صحنه رو دیگه ادامه بدی.

مگه قسمت یک بازی رو بازی نکردید لامصبا! ندیدین الی یک دختر ۱۳ ساله چطوری ساتور میکوبید تو صورت طرف که دیگه جوئل جلوش رو گرفت.
نیکل دراکمن میخاد حالت رو بد کنه. میخاد قشنگی ادم کشتن رو که توی بازی ها و مدیاهای دیگه باب کردن برامون به شکلی در بیاره واست که اگر یه روز چاقو دست گرفتی تهوع بگیری بندازیش زمین. در این حد این ادم توانا هست توی چگونگی ابراز حسش در قالب یک بازی از انزجاری که نسبت به اون نیمه کثیف و تهوع اور ادما داره.

وقتی نمیتونی بازی کنی، بازی نکن.
مگه وقتی توی اخبار تصویر ۳۰ ۴۰ تا بچه ۲ ۳ ساله سوری نشون میده که بخاطر بمب شیمیایی کف بالا اوردن و نقش زمین شدن سرت رو میندازی پایین یا حتی شبکه رو عوض میکنی، اینجا هم همینه. دیدی نمیتونی ادامه بدی یکم صبر کن. یه نفس بگیر و ببین میتونی ادامه بدی یا نه.

هدف نیل دقیقا همینه و بس.
 
من این دو عکس رو اونورم گذاشتم، اینورم میزارم.
و اینکه با این عکسا میخوام یه چیزی رو بگم. اونم اینکه حقیقتش هدف این بازی اصلا سرگرمی نیست واقعا. یعنی اگه شما دنبال یه بازی فان هستی که سرگرمت کنه و لذت ببری اصلا سمت این نیا. تلو دغدغه داره و میخواد حرف بزنه، نمیخواد حس شهربازی به مخاطبش القا کنه و بعد دو روز فراموش بشه. ما دو نوع خشونت داریم یکی خشونت واقع گرایانه و یکی خشونت سینمایی و لذت‌بخش. خشونت تلو از نوع اوله و اصلا هدفش اینه که شمارو اذیت کنه(مثل فیلم‌های نوئه و فون‌تریه). ازون سمت خشونت بازی‌هایی مثل دوم و مورتال کمبت یه خشونت سینمایی و لذت‌بخشه که قراره شما ازش لذت ببرین، برای همین این دوتا خشونت اصلا قابل قیاس نیستن. این خشونت قراره نحوه تبدیل شدن انسان به یک حیوان درنده‌خو رو بیان کنه. خود دراکمن می‌گفت که اصلا کلی وقتمون صرف بحث‌های فلسفی‌ای میشد که باید داخل بازی میوردیمشون. درکل به نظرم از الان با خودتون اتمام حجت کنین که با دید "لذت" و "فان" دنبال این بازی نرید. بعله این بازی لذت هم قراره بده ولی لذتش از درک مفهومش در انتهای بازی میاد و کلا لذت متفاوتی داره.
 
من توی نوشته های بچه ها میخوندم که نیل خانواده اش رو توی هولوکاست از دست داده!
فک کنم بستگان بوده.

البته خودش گفته ایده اصلی بازی رو از جریان فلسطین و اسرائیل هست.
حتی دو فکشن پارت دوم به گفته خودش برگرفته از اون جریان هستن.
وقتی بچه بوده و توی اسرائیل زندگی میکرده، ویدیویی دیده که تا مدت ها تصور میکرده که چه بلاهایی دوست داشته سر فلسطینی ها بیاره.میخواسته اون تجربه رو از طریق الی به مخاطب منتقل کنه.
حالا دوست نداشته توضیح بده، جریان ویدیو چی بوده ولی انگار ویدیو شکنجه ایی چیزی بوده.
چرخه خشونت هم درگیری بین این دو جناح بوده!
حالا اینکه چطور تلافی کشتن دو سرباز اسرائیلی رو مساوی با قتل کلی کودک میدونه، الله اعلم:|
من که اصلا از حرف هاش خوشم نیومد.
 
فک کنم بستگان بوده.

البته خودش گفته ایده اصلی بازی رو از جریان فلسطین و اسرائیل هست.
حتی دو فکشن پارت دوم به گفته خودش برگرفته از اون جریان هستن.
وقتی بچه بوده و توی اسرائیل زندگی میکرده، ویدیویی دیده که تا مدت ها تصور میکرده که چه بلاهایی دوست داشته سر فلسطینی ها بیاره.میخواسته اون تجربه رو از طریق الی به مخاطب منتقل کنه.
حالا دوست نداشته توضیح بده، جریان ویدیو چی بوده ولی انگار ویدیو شکنجه ایی چیزی بوده.
چرخه خشونت هم درگیری بین این دو جناح بوده!
حالا اینکه چطور تلافی کشتن دو سرباز اسرائیلی رو مساوی با قتل کلی کودک میدونه، الله اعلم:|
من که اصلا از حرف هاش خوشم نیومد.
منم از این قضیه زیاد خوشم نمیاد ولی فکر کنم دیدش نسبت به اون فیلم، با گذر زمان تغییر کرده و پخته‌تر شده چون اونجوری که میدونیم انگار میخواد به دو طرف حق بده و فکر کنم یه منتقدی هم گفته بود که بازی کارکتر خوب و بد نداره اصا. وقتی جنگ میشه، این کار‌های خشن در قبال دو طرف انجام میشه نه فقط یک طرف.
 
  • Like
Reactions: Brightman
اتفاقا نقدهایی که به خشونت بازی گرفته میشه، نقدهایی مثل نقد Ploygon یا GameSpot که توسط خانم‌هایی نوشته شده که لطافت روحیات از پست‌های اینستاگرامشون میپاشه بیرون، این نقدها خبر بسیار خوشایندی هست برای من! خود نیل دراکمن، کارگردان و خالق بازی اعتراف میکنه که PartII یک اثر بی‌نهایت Divisive هست، یعنی در عین اینکه کلاس بازی و کیفیت کار در بالاترین حد ممکن قرار داره یکسری مولفه‌های ثابت مثل رئالیسم خشونت، چرخه‌ی انتقام و دایرکشن داستانی ممکنه چنان تاثییری روی مخاطب بزار که حتی از بازی متنفر بشه و Druckmann این مساله رو به اینکه طرف بعد از تجربه‌ی اثر احساسی خنثی بهش داشته باشه، ترجیح میده. دیروز یک کلیپ توی توئیتر دیدم الی یک سگ نگون بخت رو چنان با چاقو سلاخی کرد که موهای تنم سیخ شد! اما بعد تصور اینکه یک آدمی که بعد از وقایع آخرالزمانی بدنیا اومده و توی دنیای بی‌نهایت بی‌رحم تمام 19 سال زندگیش رو برای بقا تلاش کرده؛ اینکه به یک سگ اگرسیو اینجوری حمله کنه کوچکترین کاری هست که میشه در جهت تلاش برای بقا انتظار داشت.

اینکه با تمام حواشی و بحث‌های پیرامون بتونی اثری خلق کنی که نظر اکثریت مطلق رو جلب کنه و میانگین 96/100 رو به‌دست بیاره، این موضوع ارزش امتیازت The Last of Us PartII رو خیلی خیلی بیشتر از چیزی که هست میکنه.
 
یه لحظه خودتون رو بزارید جای نیل طرف چند سال روی ساخت بازی متمرکزه ،از زمان انتشار تریلر ها انواع و اقسام فحش و بد و بیراه و تهمت و ترول شدن و تمسخر و هزار تا انگ دیگه رو به جون خریده بعدش بازیش متای خرکی گرفته حق بدید یهو بریزه بیرون انقدر دهنشو سرویس کردن سر این بازی میترسم دیگه بازی نسازه
اگه توی سینما سه تا فیلم میساخت با این میانگین نمرات ازش بت میساختن
بسه دیگه خستش کردید بدبختو
این نکاتی هم که دوستان درباره گذشته نیل گذاشتن خیلی تاثیر گذار بود و از همه تاثیر گذار تر عکسی که
@last of amir گذاشت داغونم کرد اصن حس بدی گرفتم از مرگ یه نفر
 
تا اون جایی که من نگاه کردم بازی 2 The Last of Us خشن هست ولی نه در حدی که controversial باشه اونم وقتی با عنوان هایی مثل Hatred و Agony مقایسه اش میکنی ، فقط این setting با نسخه اول بازی تفاوت داره و اتمسفر بازی تاریک تر شده

من این دو عکس رو اونورم گذاشتم، اینورم میزارم.
و اینکه با این عکسا میخوام یه چیزی رو بگم. اونم اینکه حقیقتش هدف این بازی اصلا سرگرمی نیست واقعا. یعنی اگه شما دنبال یه بازی فان هستی که سرگرمت کنه و لذت ببری اصلا سمت این نیا. تلو دغدغه داره و میخواد حرف بزنه، نمیخواد حس شهربازی به مخاطبش القا کنه و بعد دو روز فراموش بشه. ما دو نوع خشونت داریم یکی خشونت واقع گرایانه و یکی خشونت سینمایی و لذت‌بخش. خشونت تلو از نوع اوله و اصلا هدفش اینه که شمارو اذیت کنه(مثل فیلم‌های نوئه و فون‌تریه). ازون سمت خشونت بازی‌هایی مثل دوم و مورتال کمبت یه خشونت سینمایی و لذت‌بخشه که قراره شما ازش لذت ببرین، برای همین این دوتا خشونت اصلا قابل قیاس نیستن. این خشونت قراره نحوه تبدیل شدن انسان به یک حیوان درنده‌خو رو بیان کنه. خود دراکمن می‌گفت که اصلا کلی وقتمون صرف بحث‌های فلسفی‌ای میشد که باید داخل بازی میوردیمشون. درکل به نظرم از الان با خودتون اتمام حجت کنین که با دید "لذت" و "فان" دنبال این بازی نرید. بعله این بازی لذت هم قراره بده ولی لذتش از درک مفهومش در انتهای بازی میاد و کلا لذت متفاوتی داره.

یه خورده ساده اش کردی ، بزار عمقی تر بهش نگاه کنیم

انواع خشونت

1-Assertive anger

2- Behavioural anger

3-Chronic anger

4-Judgmental anger

5-Overwhelmed anger


6-Passive-aggressive anger

7-Retaliatory anger : به نظر میاد ما تو TLOU با این سر و کار داریم خودش میشه دو قسمت حالت اول که احساسی و impulsive هست و حالت دوم که strategy توش هست نمونه خوبه اش داستان کونت مونت کریستو اثر الکساندر دوما

revenge is a dish best served cold

8- Self-abusive anger

9-Verbal anger


10- Volatile anger : یه چند تا سیگنال از این نوع دیدم ولی باید دید پایان بازی چه جوره ...
 
تا اون جایی که من نگاه کردم بازی 2 The Last of Us خشن هست ولی نه در حدی که controversial باشه اونم وقتی با عنوان هایی مثل Hatred و Agony مقایسه اش میکنی ، فقط این setting با نسخه اول بازی تفاوت داره و اتمسفر بازی تاریک تر شده



یه خورده ساده اش کردی ، بزار عمقی تر بهش نگاه کنیم

انواع خشونت

1-Assertive anger

2- Behavioural anger

3-Chronic anger

4-Judgmental anger

5-Overwhelmed anger


6-Passive-aggressive anger

7-Retaliatory anger : به نظر میاد ما تو TLOU با این سر و کار داریم خودش میشه دو قسمت حالت اول که احساسی و impulsive هست و حالت دوم که strategy توش هست نمونه خوبه اش داستان کونت مونت کریستو اثر الکساندر دوما


revenge is a dish best served cold

8- Self-abusive anger

9-Verbal anger


10- Volatile anger : یه چند تا سیگنال از این نوع دیدم ولی باید دید پایان بازی چه جوره ...
revenge is a dish best served cold
این جمله‌ای که نوشتی فکر کنم اول نسخه اول Kill bill نوشته میشد :D ایول واس اطلاعاتی که دادی مخصوصا برای من من که کلا روی مقوله خشونت یکم وسواسی‌ام توی مدیوم‌ها.

مثلا سر فیلم هشت نفرت‌انگیز تارانتینو، خشونتش کلا جوری بود که من حال می‌کردم واقعا. حتی سکانسی که مغز برادر دختره رو ترکوند(خیلی وقت پیش دیدم زیاد تو ذهنم نیس) حس خوبی داد ولی توی Climax فقط یه سکانس بود که به شکم یک دختر حامله لگد زده میشد و هنوزم این سکانس توی ذهنمه و اذیت میکنه. یا اون فیلمی که دیشب راجبش حرف زدیم(Irreversible) اون سکانسی که توی کلوپ ... اتفاق میوفته و با کپسول آتش‌نشانی توی کله طرف کوبیده میشه واقعا رفت روی مخم و یادمه که سر اون سکانس کلا سرمو بردم اونور که نبینمش. در صورتی که به چیزهای خیلی بدتری تو سینما خندیده بودم. بیشتر
میخواستم این مفهوم رو بگم که مدل تلو با مدل مورتال فرق داره
 
حالا موضوعی که خیلی هم شاید زیاد به اون توجه نمیشه و ارزش های این نمرات رو بیشتر می کنه خطی بودنه بازی هست. درسته کمی محیط های بازی بزرگ شدن ولی همچنان خطی حساب میشه
هر متای بالا 93-94 که به ذهنم می رسه در سال های اخیر (بازی های بزرگ ونه مستقل) اخیر همگی یا اپن ورد بودن و یا بازی های نقش آفرینی با محتوی بالا
اینکه بازی خطی اینطوری بیاد نمرات رو درو کنه و بره سال هاس که کار کسی نبوده جز ناتی داگ و سانتا مونیکا!
آخرین متای بالا از بازی خطی غیر از بازی های سونی که یادم میاد همون 2013 بود .بایوشاک اینفینیت اثر کن لویین که اونم با عظمتش کنار جی تی ای زیر دست و پای تلو موندن تو جوایز
خلاصه اینکه ساختن چنین عنوانی و کسب چنین بازخوردها و ... اون هم در شرایطی که این همه جو منفی پشت سر بازی هست نشون میده که این بازی فراتر از شاهکاره و گذر زمان ارزش هاش رو بیشتر می کنه
به جرأت میگم در حال حاضر استودیویی نمیبینم که بخواد بازی اکشن خطی نظیر تلو و انچارتد و خدای جنگ بسازه که کیفیت نزدیک به این ها رو داشته باشه. رسما رقیب ندارن
واقعا تو بازی های خطی شاهکار ساختن کار ساده ای نیست و کلا بازی جهان باز خوب ساختن ساده تر و منتقد پسند تر از خطیه
حالا جالب میشه ناتی داگ بخواد دنیای باز بسازه.....چی تحویل میده؟تو دنیای باز
هم پرچم دار میشن
امیدوارم بتونم همون لحظه ای که دارم تلوپ بازی میکنم عظمتش رو درک کنم نه سال ها بعد !
 
revenge is a dish best served cold
این جمله‌ای که نوشتی فکر کنم اول نسخه اول Kill bill نوشته میشد :D ایول واس اطلاعاتی که دادی مخصوصا برای من من که کلا روی مقوله خشونت یکم وسواسی‌ام توی مدیوم‌ها.

مثلا سر فیلم هشت نفرت‌انگیز تارانتینو، خشونتش کلا جوری بود که من حال می‌کردم واقعا. حتی سکانسی که مغز برادر دختره رو ترکوند(خیلی وقت پیش دیدم زیاد تو ذهنم نیس) حس خوبی داد ولی توی Climax فقط یه سکانس بود که به شکم یک دختر حامله لگد زده میشد و هنوزم این سکانس توی ذهنمه و اذیت میکنه. یا اون فیلمی که دیشب راجبش حرف زدیم(Irreversible) اون سکانسی که توی کلوپ ... اتفاق میوفته و با کپسول آتش‌نشانی توی کله طرف کوبیده میشه واقعا رفت روی مخم و یادمه که سر اون سکانس کلا سرمو بردم اونور که نبینمش. :D. بیشتر
میخواستم این مفهوم رو بگم که مدل تلو با مدل مورتال فرق داره

داداش من و تو دیگه کاملاً بی حسیم نسبت به این صحنه ها :D ولی فکرش را بکن اگه فیلم های Pasolini بشن بازی چی میشه

1592218902997.png
 
Last edited by a moderator:
فک کنم بستگان بوده.

البته خودش گفته ایده اصلی بازی رو از جریان فلسطین و اسرائیل هست.
حتی دو فکشن پارت دوم به گفته خودش برگرفته از اون جریان هستن.
وقتی بچه بوده و توی اسرائیل زندگی میکرده، ویدیویی دیده که تا مدت ها تصور میکرده که چه بلاهایی دوست داشته سر فلسطینی ها بیاره.میخواسته اون تجربه رو از طریق الی به مخاطب منتقل کنه.
حالا دوست نداشته توضیح بده، جریان ویدیو چی بوده ولی انگار ویدیو شکنجه ایی چیزی بوده.
چرخه خشونت هم درگیری بین این دو جناح بوده!
حالا اینکه چطور تلافی کشتن دو سرباز اسرائیلی رو مساوی با قتل کلی کودک میدونه، الله اعلم:|
من که اصلا از حرف هاش خوشم نیومد.
wtf?:|
اگه اسپویل یا چیز خاصی نداره، میتونی لینک اون مصاحبه رو بدی؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or