قبل ازا ینکه یکی دیگه بیاد شاکی بشه من فقط دارم اون چیزایی که تو نقد های دیدم میگم سر جدتون شاکی نشید بیاید بپرید به من که به چه حقی داری نظر مخالفان رو می گی ها.
این نقد یارو Jim Sterling یکی از اوناس. کل نقد رو بخونید بهتره ولی یکی رو تیکه اش ایناس:
To begin with the most glaring fault, Trico truly puts the “artificial” in “artificial intelligence.” While sometimes he’ll follow commands and do what’s necessary, trying to get him to perform simple tasks is all too frequently like pulling teeth.
A command system is in place, but it’s bizarre, relying on holding down a button and using the left stick to point at things. What are you pointing at? The game provides no HUD elements or visual stimulus to let you know. Most of the time, you’re commanding blindly and hoping for the best.
Nothing in the game is highlighted with much clarity. A platform Trico can reach and a platform Trico can’t reach is differentiated not by height or distance, but by what Team Ico wants to have happen at that current time.
This design leads to environments with a ton of red herrings – false ledges, paths that lead nowhere, and large areas with tons of potential routes and only one real one.
یه ویدیو هم داره کنار نقد که این مشکلات رو نشون می ده.
کی گفته باید همه بازیها hint و hud داشته باشه، اصن کجای صنعت بازی تعریف شده که باید یه چنین المانی دررابط کاربری یک بازی باشه؟؟؟ جالبه عبارتش طوری نوشته شده که واقعا توقع داره همه چیز بهش گفته بشه و بدونه!!!The game provides no HUD elements or visual stimulus to let you know
This design leads to environments with a ton of red herrings[/QUOTE
ینی من عاشق نقد این بشر هستم ! ینی واقعا وسعت تفکر و عمق اندیشه این بشر به شدت منو به فکر برده، اصن از کجا این منتقدو پیدا کردی واقعا موندم،
میگم چطوره از این به بعد به گیم دیزاینرها طبق گفته های این منتقد(!) فقط یه مسیر رو بگیم در داخل بازی طراحی کنن و همون یک مسیر تنها مسیر قابل پیش بینی باشه و کارمون رو راحت کنه تا سریع از شر یه بازی که ظاهرا مجبورمون کردن بازی کنیم خلاص شیم؟؟؟؟!!and large areas with tons of potential routes and only one real one.
مثل این می مونه بگیم چرا صحرای journey چرا باید این همه مسیر راه گم کن مثلا داشته باشه؟!!! یا مثلا توی بازی Rime و Vane هم که مطمینم چنین ویژگی هایی هست چرا باید مسیرهایی باشه که به هیج راه درستی تو رو هدایت نکنه!! اصن یعنی چه؟؟؟ این بشر اصن تا حالا با استاندارهایی و فاکتورهایی که توی این دسته از عناوین استفاده میشه حتی سطحی ترین ترینشون رو هم نمی شناسه و نمیدونه چه ساختاری دارن بعد اومده جرات نقد رو هم به خودش داده !
============
در ضمن این مواردی که شما ذکر کردی بعضی قسمت هاش مرتبط با موارد فنی بود که از همون اول هم بنده خودم به اونا واقف بودم ولی نقد محتوایی اصن چیزی ذکر نکرده.!
الان منبعت Jim Sterling است؟یک Youtuber که از کوچکترین اخبار دنیای گیم Drama می سازد که View جمع بکند,حتی در سایت خودش هم کسانی که بازی را انجام ندادند در کامنت ها نوشتند که نقد پر از اشتباه و درک نکردن بازی استقبل ازا ینکه یکی دیگه بیاد شاکی بشه من فقط دارم اون چیزایی که تو نقد های دیدم میگم سر جدتون شاکی نشید بیاید بپرید به من که به چه حقی داری نظر مخالفان رو می گی ها.
این نقد یارو Jim Sterling یکی از اوناس. کل نقد رو بخونید بهتره ولی یکی رو تیکه اش ایناس:
To begin with the most glaring fault, Trico truly puts the “artificial” in “artificial intelligence.” While sometimes he’ll follow commands and do what’s necessary, trying to get him to perform simple tasks is all too frequently like pulling teeth.
A command system is in place, but it’s bizarre, relying on holding down a button and using the left stick to point at things. What are you pointing at? The game provides no HUD elements or visual stimulus to let you know. Most of the time, you’re commanding blindly and hoping for the best.
Nothing in the game is highlighted with much clarity. A platform Trico can reach and a platform Trico can’t reach is differentiated not by height or distance, but by what Team Ico wants to have happen at that current time.
This design leads to environments with a ton of red herrings – false ledges, paths that lead nowhere, and large areas with tons of potential routes and only one real one.
یه ویدیو هم داره کنار نقد که این مشکلات رو نشون می ده.
قسمت connection to ico رو بخونبالاخره تو بازی سنتر به این درجه از معنویت رسیدیم که به این نتیجه برسیم که بازی های ueda سه گانه هستند ... ترجیح میدم چیزی نگم تا به قول دوستان خودم اون بازی ها رو تجربه کنم .
فقط خواستم یکی بیاد منو تفهیم کنه که ربط و رابطه ico با sotc چه گیم پلی و داستان و محتوی تو چیه دقیقا در این سه گانه ...
خداوکیلی نمیدونم چی باعث شده چه درجه از عرفان مسبب این هیت شده که وارد توهم سازی بشیم![]()
این بازی ربطی انچنان به SOTC نداره از نظر گیم پلی خودتون بازی کنید متوجه میشید به Ico نزدیکهقسمت connection to ico رو بخون
Sotc داستانش در دنیای ico و قبل از اون اتفاق میفته
Shadow of the Colossus - Wikipedia
الان من حرف از یونیورس بازی زدم .قسمت connection to ico رو بخون
Sotc داستانش در دنیای ico و قبل از اون اتفاق میفته
Shadow of the Colossus - Wikipedia
والا من یه مثال زدم چند صفحه قبل در مورد این، بازی Black and White و نمی دونم بازی کردی یا نه. تو شماره یکی یه حیوون دست آموز داری که می تونی چیز میز یادش بدی. یه نقدی که یه عده بهش وارد کردن این بود که کار های طرف رندوم می زنه قابل پیش بینی نیست. مثلا می تونستی بهش جادو کردن یاد بدی یا تا حدودی بگی چکار کنه ولی خیلی نمی شد فهمید یاد گرفته یا نه. تو شماره دوم اومدن خیلی واضح واسه این چیزاش راهنما گذاشتن مثلا متن بالا سرش اضافه کردن مثل "I will not attack villagers anymore". از نظر من به شخصه مزه بازی کم شد ولی یه عده دیگه نه راضی بودن.حالا چون شما زحمت کشیدی این قسمت ها رو جمع اوری کردی گفتم بهتره که منم یه چیزی در دفاع بگم:
طرف تو پاراگراف اول اومده گفته کنترل تریکو سخته بطور کلی تا جایی که گفته مث pulling teeth می مونه؟؟؟ جدی؟؟؟ اصن همین یک خط نوشته ش مشخص می کنه این بشر چیزی حالیش میشه یا نه...
کی گفته باید همه بازیها hint و hud داشته باشه، اصن کجای صنعت بازی تعریف شده که باید یه چنین المانی دررابط کاربری یک بازی باشه؟؟؟ جالبه عبارتش طوری نوشته شده که واقعا توقع داره همه چیز بهش گفته بشه و بدونه!!!
منبعم برای چی ؟ الان این یکی از منابعی بود که واسه نقد با بار منفی بالاتری دادم، اینو رو نیاوردم که بگم بازی خوبه یا بد طبق این نقد!الان منبعت Jim Sterling است؟یک Youtuber که از کوچکترین اخبار دنیای گیم Drama می سازد که View جمع بکند,حتی در سایت خودش هم کسانی که بازی را انجام ندادند در کامنت ها نوشتند که نقد پر از اشتباه و درک نکردن بازی است
گفتی چه داستان و چه محتوا...الان من حرف از یونیورس بازی زدم .. دارم میگن رابطه و شباهت در المان های بازی چیه؟
این موضوع باعث میشه این سه تا بازی تبدیل به فرانچایز و سه گانه بشن ؟
مثل این میمونه بگیم جورنی دنباله فلاوره
چه ربطی داری خدایی این بازی ها سازندش یکی بوده یا سبکشون مثل هم هست ؟ میخواسته مثلا از U4 انتقام بگیره ! چرا سعی دارین همه چی جناحی نشون بدین بعد این بسیار ضریبش بالاست و معتبره نمراتش و منتقد هاشم مختلف صدرصد نمرش به U4 پرت بوده این درسته چون احتمالا میخواستن متاش بکشونن پایینتر با ضریب بلاشون و بازی شاید از نظرشون در حد اون متا نمیدیدن و این که نمره 4 شون پرت بوده درست ولی این ربطش چیهWashington Post: 10/10
We should all thank the corporate suits at Sony for not abandoning hope. The end result is a masterpiece
یه جورایی شاید خواستن گندی که زدن سره U4 جبران کننمتا رفت رو 84 ، عجب ضریبی هم داره !
جالبه که این دهمین نمره کاملش بود و برا یه بازی با متا 84 کم سابقس (شخصا ندیدم) ! برای مثال اورواچ با متا 91 دقیقا 10 تا نمره کامل داره !
متوجه هستی که هر چقدر کانال youtube اش بیشتر بازدید داشته باشد(که کار اصلی اش هم آنجا است)تعداد افراد بیشتری به صفحه patreon اش احتمال دارد برود و حمایتش بکنندوالا من یه مثال زدم چند صفحه قبل در مورد این، بازی Black and White و نمی دونم بازی کردی یا نه. تو شماره یکی یه حیوون دست آموز داری که می تونی چیز میز یادش بدی. یه نقدی که یه عده بهش وارد کردن این بود که کار های طرف رندوم می زنه قابل پیش بینی نیست. مثلا می تونستی بهش جادو کردن یاد بدی یا تا حدودی بگی چکار کنه ولی خیلی نمی شد فهمید یاد گرفته یا نه. تو شماره دوم اومدن خیلی واضح واسه این چیزاش راهنما گذاشتن مثلا متن بالا سرش اضافه کردن مثل "I will not attack villagers anymore". از نظر من به شخصه مزه بازی کم شد ولی یه عده دیگه نه راضی بودن.
حالا شده قضیه این بازی، من تا بازی نکردم نمی تونم نظر بدم شاید منم همین نظر رو داشته باشم شایدم نه ولی از نظر من نمیشه گفت کسی که به این چیزا انتقاد داره حالیش نیست خیلی. از یه دید می شه گفت یه عده انتظار دارن مکانیک های بازی واضح و سرراست باشه. کلا کل نقدش رو بخونی مخالف هم باشی به نظر من توجیحاتش برای 6.5 درسته، حتی اگر قبول نکنی.
منبعم برای چی ؟ الان این یکی از منابعی بود که واسه نقد با بار منفی بالاتری دادم، اینو رو نیاوردم که بگم بازی خوبه یا بد طبق این نقد!
ولی یکی دو نکته:
-این برادر نیازی به View نداره، تو سایتش هیچ تبلیغی نیست و درآمدش از Patreon در می آد. یه دونه view هم نداشته باشه تو پول درآوردنش تاثیری نداره پس انگ دنبال view بودن بهش نمی چسبه.
-اون که تو کامنت ها میگن نه می تونه تاییدی بر غلط بودن نقد باشه نه درست بودن. همیشه نظر مخالف جمع داشتن تا حدودی بازخورد منفی هم داره.
-کلا با توجه به رک بودنش و اینکه نیازی به تبلیغات و چسبیدن به Publisher ها رو نداره من نقد هاش رو قبول دارم، حتی اگر با امتیازی که می ده مخالف باشم. بسیار آدم رکی هست و همین الانش رفته تو لیست سیاه خیلی از شرکت های بزرگ بهش نسخه review بازی رو نمی دن. نمی گم نقداش بهترین منبع دنیا هست ولی حداقل می تونه امتیازی که به بازی می ده توجیح کنه.
دقیقانه اون 4شون ارزشی داره نه این 10شون
من که متوجه نمیشم چه ربطی داشت به پست من کسی فهمید بگه !چه ربطی داری خدایی این بازی ها سازندش یکی بوده یا سبکشون مثل هم هست ؟ میخواسته مثلا از U4 انتقام بگیره ! چرا سعی دارین همه چی جناحی نشون بدین بعد این بسیار ضریبش بالاست و معتبره نمراتش و منتقد هاشم مختلف صدرصد نمرش به U4 پرت بوده این درسته چون احتمالا میخواستن متاش بکشونن پایینتر با ضریب بلاشون و بازی شاید از نظرشون در حد اون متا نمیدیدن و این که نمره 4 شون پرت بوده درست ولی این ربطش چیه
ضریبش رو نمیدونم ... ولی بازی لب مرز ۸۴ بود خودش با یه نه دیگه هم میرفت رو ۸۴.Washington Post: 10/10
We should all thank the corporate suits at Sony for not abandoning hope. The end result is a masterpiece
یه جورایی شاید خواستن گندی که زدن سره U4 جبران کننمتا رفت رو 84 ، عجب ضریبی هم داره !
جالبه که این دهمین نمره کاملش بود و برا یه بازی با متا 84 کم سابقس (شخصا ندیدم) ! برای مثال اورواچ با متا 91 دقیقا 10 تا نمره کامل داره !