امتیازات Sifu

  • Thread starter Thread starter Nima
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

پیش‌بینی شما از میانگین امتیازات؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    122
  • نظرسنجی بسته شده است .
به نظرم کم کردن نمره بازی بخاطر درجه سختی منطقیه چون بازی برای همه accessible نیست و این صرفا مشکل بازی و سازندشه نه مشکل مخاطب چون بازی که پول میدی براش باید بتونی با اسکیل معمولی تمومش کنی این رو توی صفحه انتخاب دیفیکالتی هر بازی میشه دید. حتی بخاطر آسون بودن بازی هم خیلی بازی ها بودند که نمره کم کردند ازشون که اون هم منطقیه. حتی امتیاز پایین به اینجور بازیها مفیده چون یه جور وارنینگه برا کسی که زیاد حرفه ای نیست که بازی رو نخره. کسی هم که گیمر حرفه ای باشه انقدر خوره این چیزا هست که کاری به متای بازی نداشته باشه. اما کم کردن نمره بخاطر رنگ پوست سازنده چرت ترین چیزیه که دیدم این مثال اینه که بگی چون GOW رو یونانی ها و اسکاندیناوی ها نساختن ازش نمره کم کنیم. باید اول بازیشون مثل یوبی سافت بنویسند که این بازی توسط آدم ها با فرهنگ های مختلف ساخته شده! چرررت!
 
مگه Returnal زمانی که منتشر شد این IP مال سونی بود ؟​
بله بود. سونی ناشر ریترنال بود ولی این دو بازی دیگه نه تنها ناشرشون سونی نیست، بلکه انحصاری زمانی هستند.
کلا نمیدونم چرا هر چیزی رو میخوایید به سونی ربط بدید:D ریترنال قصه اش با اینا فرق داشت.
 
مثل اینکه بعضی دوستان بیشتر از سازنده خود بازی از سطح روابطشون با سونی اطلاع دارن 😂


جالبه بازی هایی که چند سال قبل از خریداری شدن استودیو هاشون توسط مایکرو در حال ساخت بودن ، رو به اسم مایکرو سند میزنن ، بعد بازی که از ابتدا با پارتنرشیپ سونی ساخته شده ربطی به سونی نداره ۔۔۔۔۔ 😏😐
 
من بازیش نکردم اما ریترنال هم سختیش غیر منطقیه

عین غذای تندی می مونه که تندیش بیش از حد شده تلخ بشه حالا ممکنه این وسط بعضی ها ذائقه شون تندی خیلی نفهمه یا خوششون بیاد اما برای اکثرا تلخ شده غذا
هر چیزی ایده الش خوبه اگر منتقدی که سال ها کارش بازی بوده و هست نتونه تمومش کنه یا عذاب بکشه و حرص بیش از حد بخوره یا سختیش غیر منطقی باشه حق داره که نمره کم کنه کم چیزی نیست
خلاصه بگم که اصلا و ابدا ریترنال سختی غیرمنطقی نداره ...
 
بازیهای rogue-like همه همینن هیچوقت شما بهترین گیمر هم باشید نمیتونید دفعه اول تموم کنید مسیر پیشرفت کندی دارن معمولا ، من که عاشق این سبکم.
 
خلاصه بگم که اصلا و ابدا ریترنال سختی غیرمنطقی نداره ...
من نرفتم نیما جان هنوز PS5 نطلبیده قسمت شه:D اما دوستام خیلی شاکین:D

اون ایده نداشتن چک پوینت سیوش صادقلانه اصلا دوست دارم
احتمال اینکه در اینده برای پی سی بیاد خیلی زیاده بعدا یک مادی چیزی براش می سازن درستش می کنن
 
من نرفتم نیما جان هنوز PS5 نطلبیده قسمت شه:D اما دوستام خیلی شاکین:D

اون ایده نداشتن چک پوینت سیوش صادقلانه اصلا دوست دارم
احتمال اینکه در اینده برای پی سی بیاد خیلی زیاده بعدا یک مادی چیزی براش می سازن درستش می کنن
الان با آپدیت های جدید که ساده شده، نداشتن چک پوینت در طی مرحله رابطه مستقیمی با اتفاقات داستانی داره، اونایی که شاکین، بهتره دور عناوین روگ لایک رو خط بکشن
 
آخرین ویرایش:
بازیهای rogue-like همه همینن هیچوقت شما بهترین گیمر هم باشید نمیتونید دفعه اول تموم کنید مسیر پیشرفت کندی دارن معمولا ، من که عاشق این سبکم.
جدی بازی روگ لایکه؟جالبه که تا الان بهش اشاره ای نکرده بودن و منم نمیدونستم😑
 
جدی بازی روگ لایکه؟جالبه که تا الان بهش اشاره ای نکرده بودن و منم نمیدونستم😑

فرق اساسیش اینه که بلافاصله بعد مُردن نمیری از اول. یه تعداد مرگ باید داشته باشی و سنت به یه حد خاصی برسه تا برگردی از اول. توی هر پلی‌ترو میتونی مدارک جمع کنی در مورد اونایی که دنبالشونی یا شورتکات باز کنی برای دورهای بعدی که سریعتر پیش بری بعد ازینکه برگشتی اول بازی. میتونی آپگریدهای دائمی هم داشته باشی و اونطور که منتقد IGN میگفت هر آپگرید رو اگه ۶بار بگیری دائمی میشه یا یه همچین چیزی. کلا یه سری تفاوتایی داره با اون تصوری که ازین سبک داریم ولی به طور کلی همونه.
 
تا الان از تجربه بازی خیلی راضیم :x
بازی سخته ولی سختیش بی‌مورد نیست. اینکه جناب منتقد حاضر نیست روی کمبو زدن و زمان بندی بلاکش کار کنه دیگه تقصیر بازی نیست.
درکل امیدوارم زودتر از شر اینجور نقدها راحت بشیم. اینا اگه چند نسل زودتر با گیم آشنا میشدن سر بازی‌های قدیمی مثل کرش، ماریو و سونیک میخواستن به همشون صفر بدن :|

و راجب روگ لایک بودنش... واقعا نمیتونم بگم بازی روگ لایکه چون یه سری المان‌های اصلی این سبک رو نداره ولی خب اگه زیاد بمیرید آره برمیگردین به اول کار یا میتونید از آخرین چکپوینت ادامه بدین :-"
 
کلا نمیدونم چرا هر چیزی رو میخوایید به سونی ربط بدید

خوب بازی که برای PS5 میاد و توسط سونی انحصاری کنسول شده رو به کی ربط بدیم؟ به مایکروسافت؟:دی

کلا داستان خیلی ساده است، یه بابایی صرفا منباب خبرسازی کردن و ایجاد حاشیه برای دیده شدن (که کار عموم ژورنالیست هاست و بخصوص در موارد بسیار زیاد دیدیم چقدر از حرف هاش اراجیف محضه) امد گیر داد که سونی فقط روی بلاک باسترهای بزرگ تمرکز کرده و ایندی هارو اصلا تحویل نمیگیره. اما در عمل داریم میبینیم اتفاقا در کنار AAA های بزرگ چقدر بازی جمع و جور خفن و باکیفیت و متنوع هم برای PS5 امده و میاد. وقتی سونی رفته این بازی هارو انحصاری کنسولش کرده یعنی دقیقا براش مهمه در کنار AAA ها بازی های دیگه هم داشته باشه، ولو اینکه همه استدیوهای فرست پارتیش درگیر ساخت بازی های بزرگ تر و بلاک باسترها باشن.

در کل این مهمه که تو همین بازه زمان دو سه ماهه ابتدای سال میلادی جدید کلی بازی باحال و خفن هست که مخاطبای PS5 میتونن بازی کنن، از Sifu تا Horizon و GT7 که انحصاری هستن تا بازی های ترد پارتی بزرگ دیگه مثل ER. این یعنی تنوع، این یعنی اهمیت سونی به مخاطب هاش و داشتن درک صحیح و درست از سلیقه متنوع کسایی که کنسولش رو میخرن.

حالا اگه فکر میکنید فقط زمانی که یه بازی رو خود سونی بسازه و منتشر کنه نشونه اهمیت دادن به اون ژآنر و تیپ بازی هست و در غیر این صورت مثلا به شکل کاملا تصادفی و صرفا از رو علاقه شخصی سازنده ها Sifu انحصاری PS5 شده و سونی هم مثل من و شما در این تصمیم بی تاثیر بوده و روحشم خبر نداشته یه بحث بی پایه و اساس دیگه، با استاندارد های تاپیک وزین Vs ـه که نه جاش اینجاست و نه ارزش صحبت کردن داره.
 
تا الان از تجربه بازی خیلی راضیم :x
بازی سخته ولی سختیش بی‌مورد نیست. اینکه جناب منتقد حاضر نیست روی کمبو زدن و زمان بندی بلاکش کار کنه دیگه تقصیر بازی نیست.
درکل امیدوارم زودتر از شر اینجور نقدها راحت بشیم. اینا اگه چند نسل زودتر با گیم آشنا میشدن سر بازی‌های قدیمی مثل کرش، ماریو و سونیک میخواستن به همشون صفر بدن :|

و راجب روگ لایک بودنش... واقعا نمیتونم بگم بازی روگ لایکه چون یه سری المان‌های اصلی این سبک رو نداره ولی خب اگه زیاد بمیرید آره برمیگردین به اول کار یا میتونید از آخرین چکپوینت ادامه بدین :-"

دقیقا امرو با یکی از بچه‌ها که بازی رو خریده همین بحث بود. اینکه طرف میبینه بازی مبارزاتش این شکلیه انتظار داره تند تند دکمه بزنه همه رو لتو پار کنه بره جلو بازی تموم شه حالشو ببره. اما این بازی خیلی مهمه که داج و پری کردن رو خوب یاد بگیری. بدونی کی و کجا چه کمبویی بزنی. از سلاحای مختلف چطور استفاده کنی و از محیط بازی به نفع خودت استفاده کنی. من خیلی وقت بود نقد IGN رو نمیدیدم اما وقتی دیدم ۱۱ دقیقه تایمشه کنجکاو شدم ببینم. طرف مشخصه وقت گذاشته و بازی رو کاملا یاد گرفته و لذتشو برده. توضیحات خیلی جالبی هم میده و میشه فهمید بازی الکی و بی‌منطق سخت نیست‌. در مورد نقد و متا هم دیگه اکثرمون میدونیم چی میخوایم و چقدر ارزش داره واسمون. اما کلا برای اینکه ببینیم یه بازی چطوریاس یوتویبرای خوبی هستن که با تگ Before you buy یا Worth playing و این چیزا کلیپ میسازن در مورد بازیا خیلی خوب توضیح میدن.
بازی رو تموم کردی توضیحات تکمیلی فراموش نشه :D
 
درسته نقد درستی نبوده ولی بحث نژاد پرستی نبوده تو اون نقد. خودش به یه خبری لینک کرده و وقتی میری توش ، در مورد این گفته شده که اصولا وقتی این بازیا شرقی هستن باید یه فردی از اون سمت هم حداقل تو تیم باشه، نمیگم درسسته یا غلط ولی بحث نژاد پرستی نبوده.
____________
چرا در مورد این نظر جبهه گرفتید.
بله بود. سونی ناشر ریترنال بود ولی این دو بازی دیگه نه تنها ناشرشون سونی نیست، بلکه انحصاری زمانی هستند.
کلا نمیدونم چرا هر چیزی رو میخوایید به سونی ربط بدید:D ریترنال قصه اش با اینا فرق داشت.
راست میگه، ترید مارک و ایپی returnal مثل دث ماله سونی بوده.
این خبر خرید استودیو هست
Sony acquires Returnal developer Housemarque, hints Bluepoint is next
اینم خبری که سونی که از ایپی گفته
Sony Considers Returnal A Successful New IP For PlayStation - PlayStation Universe
خبر خرید ماله آخر ژوئنه و خبر دوم ماله ماه می هست.میتونستم لینک ترید مارکو بزارم ولی گفتم خبر باشه بهتره.
ریترنال ایپی جدید سونی بود و دلیل اینکه برا pc هم نیومد همین بود و گر نه بقیه که اومدن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or