امتیازات Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

BARDI YA

Herrscher of Flamescion
Gold User
Jul 23, 2011
3,832
نام
بردیا دلوشی
نقد softpedia عالی هست بدترین چیز به نظرم همین checkpoint باشه

به نظرم یکی از خلاقانه ترین کارا رو کرده کوجیما-سان با این چکپوینت ها....
چرا !؟

چون همون روش آزمون و خطا رو در پیش گرفته مثل سری Souls ولی با یک چیز هایی به نفع گیمر...
تو سری سولز جای محیط و دشمن هارو یادت میموند اینجا هم هر دشمنی رو مارک کنی از چکپوینت بزنی اون دشمن مارک شده میمونه و دیگه اون اشتباه رو نمیکنی...
خیلی عالی و خلاقانه...

تازه چالش برانگیز تر و قشنگ تر و Satisfy کننده تر هست برای گیمر...

مثلا میپرسی خوب یهو یک دشمن رو که ندیدم چطوری مارک کنم خوب امتحان میکنی شانست رو اگه نتونستی بیهوشش کنی و Reflex تموم شد سریع مارکش بکن و چکپوینت رو بزن...

البته نظر شمارو هم احترام میذارم ولی بالاخره یکم چلنج اینطوری باحاله...

:-"
 

LeBron James 6

کاربر سایت
Mar 18, 2012
1,886
نام
S'Ali Ghaderi

LeBron James 6

کاربر سایت
Mar 18, 2012
1,886
نام
S'Ali Ghaderi
الان به نظرت با یه نمره تفاوت تو مقایسه کیفیت دوتا بازی معلوم میشه کدوم بهتره؟94 با 95 خیلی فرق داره؟

نه اصلا مساله سر دو تا بازی نیس اون که بود میگفتم،
گفتم دلیل شخصی که :d

شرط بستم با یکی سر متا که 95 به بالا نمیشه :d واسه همون
 

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
من هنوز تو استرس اون نمره 7 هستم، وقتی ثبت بشه متا رو خراب میکنه لامصب.

جدایی از این بحث ها بنده cd key بازی رو گرفتم و دارم میرم. حقیقتا بازی رو 4k شگفت انگیز ترین بازی امسال هست

تا کنون 25 ساعت گیم پلی رفتم، به جرات میگم تو سبک مخفی کاری بهترین و حرفه‌ای ترین کار ساخته شده در این صنعت هستش.

Opening و شروع بازی حقیقتاً شوکه کننده و بی نظیره. یکی از بهترین opening های تاریخ.

شخصیت ها و دیالوگ ها حماسی و در بالاترین سطح قرار دارند.

اما چیزی که منو یک مقدار اذیت میکنه اینه که بازی کات سین های خیلی کمی داره، البته این ایراد نیست ولی دوست داشتم یک مقدار زیاد بود ولی خیلی کمه، طوری که الان من حسرت صدای big boss رو دارم، چرا اینقدر کم حرف میزنه؟؟

در کل بهترین بازی سال برای من ، خیلی هم بعیده چیز دیگه ای جاشو بگیره.

نمره من به بازی

10/10

ای کاش میتونستم بیشتر بدم.

جا داره از جای دور یک تشکر ویژه بکنم از کوجیما بابت این شاهکار تکرار نشدنی

ههمینطور از امید و باقی بچه ها که حسابی تو بازیسنتر برای این بازی زحمت کشیدن. مرسی
 

~The One~

کاربر سایت
Aug 24, 2012
151
نام
Single Forever
Rock, Paper, Shotgun Review

خب بالاخره نقدی که منتظرش بودم از وب‌سایت Rock, Paper, Shotgun منتشر شد. اول از هرچیزی بگم که من تمامِ مدت منتظر این نقد بودم و نقدهای دیگه رو به‌صورت گذرا صرفاً مرور کردم. RPS فقط در مورد بازی‌های PC نقد می‌نویسه و تنها سایتیه که من به عنوان یه مرجع Honest قبولش دارم. این سایت نه دنبال جوسازیه، نه به بازی‌ها نمره می‌ده و نه Review Code می‌گیره و نه قرارداد خاصی با ناشرها داره و ... کلاً سایتیه که هرچه‌قدر یه بازی خوب هم باشه بازم نقص‌هاش رو می‌گه و اکثر نقدهاش حالتی میانه‌رو داره یعنی سعی نمی‌کنه به یه بازی بتوپه. :d
من فقط ایراداتی که به بازی گرفته رو می‌گم؛ نکات مثبت رو به‌صورت خلاصه، پایین‌تر نوشتم:
There are two distinct narratives here. One is more easily accessible for those unfamiliar with the series. It’s the story of a legendary soldier building a private army to track down a villain and save the world from his secret weapon. Behind that plot is an attempt to fuse together over 25 years of often nonsensical Metal Gear lore.

This is a series which has previously featured a man who shoots bees out of his mouth, a seemingly-immortal shirtless villain named “Vamp”, and more retcons than almost any comic book continuity in existence. But here’s the thing: I still invested in and actively enjoyed all of that – until now. To go into specifics would entail spoilers, but take it from me, a die-hard Metal Gear fan, that The Phantom Pain is where the series jumps the shark.
گفته Lore بازی غیرمنطقی و کش‌داره.
گفته بازی از کیفیت همیشگی‌اش فاصله گرفته و دیگه مثل قبل به‌درد فن‌های سرسخت سری نمی‌خوره.
(این‌ها رو من از چند نفر دیگه از طرفدارای سرسخت MGS هم شنیدم)
و حالا دلایلش رو شرح داده:
It’s not just the narrative content that is nonsense, but often the way it’s actually told. Snake (AKA “Venom Snake”, AKA “Big Boss”, AKA Jack, AKA John…are you still with me?) remains oddly mute for many of the game’s pivotal dramatic moments. Characters continue to talk at him as though they’ve heard his imaginary responses, and nothing about the dramatic glances Snake returns make these cutscenes any less awkward. It’s bizarre, in a way that does not feel intentionally Metal Gear.
بیگ‌باس توی اکثر لحظات دراماتیک و محوری بازی ساکته و هیچ حرفی نمی‌زنه و کاراکترها هم همین‌طوری به صحبت‌کردن باهاش ادامه می‌دن؛ طوری که انگار مثلاً بیگ‌باس داره با اشاره باهاشون حرف می‌زنه. زیادبودن این مسئله در طول میان‌پرده‌ها واقعاً عجیب و غیرمنطقیه و اصلاً شبیه به یه Metal Gear نیست.

And yet, for a Metal Gear game, these cutscenes are surprisingly rare. In a way, it’s refreshing; rarely does The Phantom Pain’s narrative interrupt your stealthy sorties. Much of the characters’ lengthy exposition has been relegated to optional cassette tapes, which you can listen to while crawling on your belly through the underbrush. But this delivery from the backseat also results in a disjointed plot, the overt complexity of which does not benefit from this structure.
میان‌پرده‌ها تعدادشون به‌طرز عجیبی کم شده و حضور کاراکترها از میان‌پرده‌ها انتقال پیدا کرده به یک‌سری نوارِ کاسِت‌های اختیاری که در حال سینه‌خیز رفتن لای بوته‌ها بهشون گوش می‌دی و این نوع داستان‌گویی، به‌شدت غیرمنسجمه و پیچیدگیش کاملاً بیهوده است.

Dramatic pacing is shot to hell, too: the story moves along like a learner driver’s first time behind the wheel, alternately slamming the accelerator and brake every few seconds.
سرعتِ روایت داستان اصلاً خوب، متعادل و یک‌دست نیست؛ مثل کسی که تازه می‌خواد رانندگی یاد بگیره و بار اولشه که پشت فرمون می‌شینه؛ یعنی یک‌هو پاش رو می‌ذاره روی گاز و هر چند ثانیه یه‌بار می‌زنه رو ترمز.

This is a game where you can defeat a boss by ordering a supply crate to drop on their head. It’s bizarre in a way that feels completely, wholeheartedly, intentionally Metal Gear. I don’t have nearly enough space to talk about all of these such moments, and I wouldn’t want to – they’re for you to discover.
می‌شه فرمان بدی که یه صندوقچه رو از رو هوا بندازن رو سر یه باس و تا این‌حد احمقانه می‌شه یه باس رو شکست داد.

البته اشتباه نکنید! RPS اصلاً نقد منفی‌ای در مورد بازی ننوشته بلکه برعکس؛ سراسر از گیم‌پلی و جزئیات مکانیک‌ها و روش‌های مختلف انجام ماموریت‌ها و هوش مصنوعی عالی دشمن‌ها و منصفانه‌بودن درجه‌ی سختی تعریف کرده و گفته بازی به‌شدت Rewardingـه. واسه‌ی این‌که ببینید RPS چه‌قدر سایت Honestـیه و اصلاً یه‌طرفه به قاضی نمی‌میره، ببینید آخر نقدش چی نوشته:
Such player-driven drama, comedy, and action eclipses anything in the disappointing scripted narrative. The Phantom Pain is one of the worst Metal Gear stories ever told. It functions neither as a standalone narrative nor as worthwhile insight into the series overall. And yet, The Phantom Pain is the best stealth-action game ever made, one where playing flawlessly is just as thrilling as outright failure. And boy – what a thrill.
نقدش عالیه؛ حتماً بخونید:
http://www.rockpapershotgun.com/2015/09/07/metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-review/
 
آخرین ویرایش:

BARDI YA

Herrscher of Flamescion
Gold User
Jul 23, 2011
3,832
نام
بردیا دلوشی
@O|d Snake

امید جان کارت با آرت ها و اون Countdown آرت هایی که درست کردی توی این چند مدت فوق العاده عالی و خارق العاده بوده...
بنظرم امید جان خیلی خیلی خیلی خوب میشه که ازشون یک فایل زیپ درست کنی و بزاری بتونیم همرو داشته باشیم...
دستت درد نکنه...
:x

=====

من یک نکته رو بگم که خیلی فوق العاده بوده و بچه ها هم اشاره کردن...
بعضی بچه ها الکی بزرگش کردن و اونم جایگزین شدن صدای بیگ باس هست...
ببینید کلا این دوتا صدارو باهم مقایسه کنید 99درصد مثل همن و کوجیما از کیفر خواسته صدای بیگ باس رو بر اساس صدایی که هیتر در می آورد در بیاره...
و فوق العاده شده و خش و عمق رو هم مثل هیتر داده که سوپر فوق العاده بود...
:-"

ولی بگم صدای Old Snake توی MGS4 : GOP رو باید هیتر در می آورد...
خخخخ...

:-"
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر