امتیازات Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Softpedia - 9/10 Excellent
The Good

  • Solid story with interesting twists
  • Varied missions and big levels
  • Impressive visuals and fluid framerate
  • Plenty of interesting main and side missions
The Bad

  • Story feels confusing for newcomers
  • Checkpoint system punishes players
  • FOB microtransactions
  • Plenty of gameplay mechanics aren't explained all that well
Story 8
Gameplay 8
Concept 9
Graphics 9
Audio 8
Multiplayer 7
Fnal Rating 9

وب‌سایت Forbes مقالات منفی زیادی در مورد بازی نوشته؛ از جمله:
5 Big Problems With 'Metal Gear Solid V: The Phantom Pain'
توی این مقاله به 5 نکته‌ی اصلی اشاره کرده (علی‌الخصوص Microtransactions، عوض‌شدن صداپیشه‌ی BigBoss و ...) که مهم‌ترین و جالب‌ترین‌شون به نظرم این نکته بود که نویسنده اشاره کرده که Hideo Kojima خیلی بیش‌از حد سعی داشته خودنمایی بکنه و همه‌جا جار بزنه که آره من (فقط من) این بازی رو ساختم؛ جوری که در تمام طول بازی، مدام وسط مراحل به این مسئله که بازی توسط Kojima ساخته شده، اشاره می‌شه که به نظر من هم خیلی متکبّرانه است. واقعاً سال‌هاست واسه‌ی خودم هم یه سوالی پیش اومده چرا این ایشون اسم یه تیم بازی‌سازی به این بزرگی رو گذاشته Kojima Productions (یعنی اسم خودش :d) و کلاً همه‌جا هم فقط خودش در مورد بازی‌های استودیو (که فقط همون MGS باشه :d) صحبت می‌کنه؛ طوری که انگار فقط ایشون خودش تنهاست و بقیه باقالی هستن. :-o

مقاله‌ی دیگه‌ی Forbes در مورد نقدها و نمرات این بازی:
Let’s talk about game review media events—tightly organized, often somewhat lavish press events where the gaming media is holed up inside some nice hotel for a few days to review a game. This is what was on offer for Metal Gear Solid V.

The only reviews for MGSV: The Phantom Pain you’ll be able to read at this point are from reviewers who spent time playing in these “boot camps” or a handful of critics well-connected enough to land a review copy before launch.
The rest of us? Too bad.
This is how the game industry and video game press works: The industry controls access through its PR channels; we in the press navigate this, balancing our need to bring readers information and insight against an industry that controls all the levers of access to content. It’s a balancing act, and a not-uncommon one across trade media.

So if you’re a prominent critic writing at one of the top video game sites, maybe you got a review copy of Metal Gear Solid V early. If you’re not in this very top tier, you probably got invited to the media event. I was invited. But since I don’t accept paid travel, the cost-benefit analysis for this sort of thing rarely works in my favor. And as fun as it would be to get my hands on The Phantom Pain early, I don’t relish the idea of being stuck in a hotel playing it 8 hours a day.
Indeed, these type of media events aren’t a great idea to begin with—at least not for reviews. (Preview events make more sense.) Paid travel and expenses aside, I think these events blur the line between industry and media too much. It’s not just a film-screening, it’s several days of structured play-time with supervision. NDA’s (non-disclosure agreements) restrict what attendees can cover in their review prior to launch as well. And while that’s normal even for review copies, it’s also just one more way the publisher restricts media’s ability to speak frankly about a game.
نکات بسیار قشنگی رو گفته و به‌شدت سیاست‌های ناشرهای بزرگ و مطبوعات رو زیر سوال برده.
Konami اومده یه‌سری منتقد خاص از یه‌سری وب‌سایت خاص رو با هزینه‌ی خودش آوُرده توی یه محیط خاص و دربسته و یه سری آدم رو واسه‌ی نظارت گذاشته بالای سرشون و به منتقدها گفته حق ندارید در مورد فلان بخش‌ها و فلان بخش‌ها (یادتونه که Konami چه‌قدر خودش رو خفه کرده بود که منتقدها داستان MGSV:TPP رو لو ندن :|) صحبت بکنید. خاطرتون هست که چند تا از منتقدها به داستان ایراد گرفتن؟
نویسنده‌ی Forbes گفته 30-40 ساعت طرف می‌شینه بالای سرت و حتّی نمی‌تونی در حین بازی‌کردن یه لیوان آب بخوری. :d این شیوه واسه‌ی نقدکردن بازی‌ای که خیلی‌ها 4-5 سال منتظرش بودن، درست نیست. منتقد Forbes گفته برخلاف خیلی از وب‌سایت‌های دیگه این پیشنهاد وسوسه‌کننده‌ی Konami رو رد کرده و ترجیح داده بعد از انتشار بازی، بشینه و با خیال راحت روش وقت بذاره و بعد نقد بکنه.

بخشی از صحبت‌های منتقد GamesRadar که این صحبت‌ها رو تایید می‌کنه:
For fear of spoilers, Konami invited journalists to review the game at five-day ‘boot camps’ tied to strict NDAs (non-disclosure agreements). We played between 9am to 5pm, with no unsupervised play outside these hours. That’s a maximum play time of 40 hours, assuming no stoppages for eating, drinking, stretching… or reality. So you’re trying to complete a 35-50 hour game (or longer, depending on your play style and the nature of your ‘completion’… I can’t say more), that you’ve been anticipating for five years, in a realistic window of 30-35 hours. On one hand, you’re finally immersed in one of the deepest, most experimental, open-worlds in history – overwhelmed by side-missions, upgrades and secrets – on the other, haunted by a tick-tock race to reach the ‘end’ without knowing when that is.
که سیاست کثیف Konami رو نشون می‌ده.

در پایان نویسنده‌ی Forbes می‌گه:
I mean, I have no doubt Metal Gear Solid V is worthy of its excellent review scores. I have no doubt that if it were terrible, the many game writers who attended these “boot camps” would say so. But what about that space in between a bad game and an excellent game? How many points is Konami buying on Metacritic this way? Not through direct bribery, but through exerting control over the way critics play and review their game. That costs money, even if nobody’s lining anybody’s pockets.
Please, don't shoot me!

 
Game Revolution - 9/10

To everyone who grew up with Metal Gear Solid, especially the ones who bought Zone of the Enders for the Metal Gear Solid 2 demo, Metal Gear Solid V: The Phantom Pain is an experience that will never be forgotten. While it is sad that we may never see another Metal Gear with Kojima's vision, he gave us one hell of a goodbye. Thank you, Big Boss.


امتیاز در متا ثبت شده
 
آخرین ویرایش:
یوزر اسکور TLOU هم 8.9ــه
.
q9t37iie8uq9mgbl89aa.png
 
مهم این ِ که بازی به دل ِ خودتون بچسبه، در کل نه نظر منتقدها باید روتون تاثیر بزاره و حتی نظر یوزرها، یوزرها که اصلاً هیچ وقت رو نظرشون حسابی باز نکنید چه در این مورد چه در مقوله های دیگه مثل فیلم و سریال .. وقتی یکی میاد تو قسمت نقدهای یوزرها 0 میده، دیگه خودتون حساب کار دستتون بیاد که طرف چه فشاری احتمال بهش اومده که رفته اون 0 رو داده و یه سری دلیل های مزخرف هم برای خودشون سر ِ هم می کنن، و البته هر بازی که میاد مشخص ِ همونطور که فن داره یه سری هیتر هم داره که یه طورایی به این شکل خودشون رو خالی می کنن، که در منتقدین هم این چیزهارو داریم که البته خیلی خیلی بالانس شده است این موضوع و تفاوت دیگه 2 نمره است.

بازم شاخ بودن MGSV رو نشون میده که با یوزر اسکور ِ 8.7 همه شاکی ان و علامت ! اومده بالاسرشون، حیف شد واقعاً ..
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or