امتیازات Killzone 3

Dreadlord

کاربر سایت
killzone3-box-cover-art.jpg



مجله لهستانی CD Action اولین نقد و امتیاز از Killzone 3 را منتشر کرد.

Ads:
+ one of the most beautiful games in the world
+ well-balanced, varied campaign
+ high difficulty level
+ Move and Sharp Shooter play

Cons:
- series deserved deeper and better protagonists
- minor technical difficulties

9/10
 
  • Like
Reactions: M0HAMAD and SHePArd
DOOM داستان خدایی داشت :دی؟ یا Call of Duty؟ یا Medal of Honor؟ یا Wolfenstein؟ یا ...! در واقع مهم ترین عنصر ِ موفقیت یه FPS گیم پلی ـش هست. داستان در آخرین رده قرار میگیره ولی مهمه. همونطور که بدترین ایرادی که اکثرا به MW2 گرفتن داستانش بود. ولی یه چیزی اونم اینکه از شوتر نظامی هیچ وقت انتظار داستان نداشته باشید. همونطور که همه یه FPS یا TPS یا مثلا Racing رو بخاطر گیم پلی میخوان، RPG و JRPG و اینا هم بخاطر داستان. یه FPS داستان نداشته باشه همه بازم بازی میکنن، ولی یه RPG داستان نداشته باشه کسی سمتش هم نمیره. در کل منظور من اینه که داستان توی موفقیت یه FPS خیلی تاثیرگذار نیست. مهم ِ ، ولی نه به اون شکل.
اتفاقا داستان خیلی موثره! دیگه زمان بازیهایی مثل doom و wolfenstein که توجه خاصی به داستان نداشتن ولی موفق بودن گذشته و الان یکی از فاکتورهای مهم یک بازی بزرگ داستانش هست. فرقی هم نمیکنه سبکش چی باشه(البته غیر از بازیهای ورزشی و racing)
 
اینهمه منتظر یه پرداخت داستان و شخصیت پردازی خوب بودم ، آخر هم بیشتر مشکلات از همین مورد نشعت گرفت !! مسئولان GG سبزی پاک میکردن این مدتی که اکثرا تو نت با Story شماره 2 بازی مشکل داشتن ؟!
 
DOOM داستان خدایی داشت :دی؟ یا Call of Duty؟ یا Medal of Honor؟ یا Wolfenstein؟ یا ...! در واقع مهم ترین عنصر ِ موفقیت یه FPS گیم پلی ـش هست. داستان در آخرین رده قرار میگیره ولی مهمه. همونطور که بدترین ایرادی که اکثرا به MW2 گرفتن داستانش بود. ولی یه چیزی اونم اینکه از شوتر نظامی هیچ وقت انتظار داستان نداشته باشید. همونطور که همه یه FPS یا TPS یا مثلا Racing رو بخاطر گیم پلی میخوان، RPG و JRPG و اینا هم بخاطر داستان. یه FPS داستان نداشته باشه همه بازم بازی میکنن، ولی یه RPG داستان نداشته باشه کسی سمتش هم نمیره. در کل منظور من اینه که داستان توی موفقیت یه FPS خیلی تاثیرگذار نیست. مهم ِ ، ولی نه به اون شکل.


دوست من شما پست منو کامل نخووندی:

بازیهای fps ای که در طول تاریخ بازیها موندگار شدن و جزو بهترین ها بودن اکثرشون یا داستانشون عالی بوده یا روایت داستانشون و اون فراز و نشیب و کلا جو داستانیشون در سطح بالایی بوده......... .


بازیهای doom یا ولفنشتاین یا شماره های اول مدال وقتی اومدن که داستان واسه این سبک خیلی مهم نبود .... .( اون زمانا داشت سبک اول شخص شکل می گرفت و جای کار تو گیم پلی و اینا زیاد بود و وقتی واسه داستان ساز ی نبود ولی دیگه تو این دوره زمونه که همه چیز (گرافیک وگیم پلی و گرافیک و.....)به بلوغ رسیده وجود یه داستان خوباحساس میشه........)

ناظم انجمن برهان خان هم گفتن که تو این سنل یکی از پارامترهای مهم داستان..... .


خود cod درسته داستان چندان جالبی نداشت ولی درست طبق اون قسمتی که از پستم با خط قرمز های لایت کردم فراز و نشیب داستانی خوبی داشت همو داستان ساده و مبتدی رو میتونست به گیمر انتقال بده...... .

هاف لایف2...بایوشاک......هیلو.......هم که نیاز به توضیح ندارن.


علاوه بر اون یه داستان قوی به کاراکترهای قوی هم نیاز داره........کاراکتری که آدم باهاش خو بگیره داستانو از نظر اون بره جلو وحال کنه.........این بازی اون شاخصه رو هم ایا داره؟؟؟

دکتر فریمن...کاپیتان پرایس و سپ......مستر چیف...مارکوس.....ناتان دریک.....شاخصه و کاراکتر کاریزماتیک این بازی کیه؟؟؟؟هلگاستها....


بهر حال این نظر منه....... .:d
.
.
.
 
آخرین ویرایش:
داستان یکی از مهم ترین قسمت های یک بازی محسوب میشه که اصلآ انتظار نداشتم عنوانی مثل Killzone توی نسخه ی سومش، پایین بودن امتیازاتش فقط به خاطر داستان ِ ضعیفش باشه !
1o1
من خودم به داستان اهمّیت بسیار زیادی میدم ، اما این که بگیم شوتراول شخص داستان از ارکان اصلیش هست ... ! =))
مهمترین پارامتر توی یه بازی FPS همونطوری که شهاب گفت "گیم پلی" هست .
 
  • Like
Reactions: Robin Hood
اتفاقا داستان خیلی موثره! دیگه زمان بازیهایی مثل doom و wolfenstein که توجه خاصی به داستان نداشتن ولی موفق بودن گذشته و الان یکی از فاکتورهای مهم یک بازی بزرگ داستانش هست. فرقی هم نمیکنه سبکش چی باشه(البته غیر از بازیهای ورزشی و racing)
شما Battlefield یا COD بازی میکنید واسه داستانه یا گیم پلی؟ گفتم که، مهم هست اما مهم ترین نیست و در رده آخر قرار میگیره. واقعیت اینه که هیچ کس شوتر، اونم از نوع نظامی رو واسه داستان نمیخره. بلکه گیم پلی مهم ترین عامل هستش. گرافیک و موسیقی در رده های بعدی.
دوست من شما پست منو کامل نخووندی:
اتفاقا خوندم
بازیهای fps ای که در طول تاریخ بازیها موندگار شدن و جزو بهترین ها بودن اکثرشون یا داستانشون عالی بوده یا روایت داستانشون و اون فراز و نشیب و کلا جو داستانیشون در سطح بالایی بوده......... .
خب، الان مهم ترین FPS ها همون DOOM و Wolfenstein و ایناس دیگه؟ موندگار یعنی اینا. اینا هم هیچ کدوم داستان خاصی ندارن. اکثر داستانشون یعنی مثلا 70 درصد FPS های موفق داستان عالی داشتن. که اینطور نیست. داستان عالی برای FPS نظامی نهایتش همین Black Ops هستش. ولی بازم موندگار نیستش. غیر از اینه؟
خود cod درسته داستان چندان جالبی نداشت ولی درست طبق اون قسمتی که از پستم با خط قرمز های لایت کردم فراز و نشیب داستانی خوبی داشت همو داستان ساده و مبتدی رو میتونست به گیمر انتقال بده...... .
شما میگید عالی. COD هم موفق هست، هم نسخه های اولش موندگار. در حالی که داستان هاش درجه یک نیستن.
هاف لایف2...بایوشاک......هیلو.......ه� � که نیاز به توضیح ندارن.
این ه� � که نمیدونم چیه. ولی اونایی که گفتی یکیش که Sci-fi هست، بقیشونم تخیل توش دخیله. شما میتونی داستان بهتری رو بنویسی... ولی موقعی میتونی بهتر بنویسی که دستت باز باشه و " تخیل " هم دقیقا دستت رو باز تر میکنه. ولی شوتر نظامی نمیذاره از چند تا جنگ ساده و یا خیانت و قهرمان بازی فراتر بره.
علاوه بر اون یه داستان قوی به کاراکترهای قوی هم نیاز داره........کاراکتری که آدم باهاش خو بگیره داستانو از نظر اون بره جلو وحال کنه.........این بازی اون شاخصه رو هم ایا داره؟؟؟
دقیقا. COD هم همینه. مثلا Ghost و Price شخصیت پردازی ندارن، ولی بخاطر جذابیت و حضورشون توی داستان دقیقا شدن یکی از محبوبترین های کل صنعت گیم. ولی بعید میدونم الان کسی اسم شخصیت اول Battlefield 2 یا مثلا DOOM های قدیم رو یادش بیاد. در حالی که گیم پلی اونا چند برابر بیشتر به ما حال داده و زمان خودشون بهترین کردشون. و یا مثل DOOM موندگار...

به هر حال اینم نظر ماست :دی.
 
آخرین ویرایش:
1o1
من خودم به داستان اهمّیت بسیار زیادی میدم ، اما این که بگیم شوتراول شخص داستان از ارکان اصلیش هست ... ! =))
مهمترین پارامتر توی یه بازی FPS همونطوری که شهاب گفت "گیم پلی" هست .
کیوان حالا جالبه می گن بازی با میانگین امتیازات 88 نمرات پایین گرفته (فقط 2.92 نمره تفاوت با ریچ) جواب می دیم پستمون پاک می شه ولی ترول دوستان نه:)
 
  • Like
Reactions: Apóllōn
من موندم استخدام چندتا نویسنده ماهر و چیدمان یک داستان خوب با روایت عالی سخت تر از ساخت چنین گرافیکی بوده ؟

البته ایرادات دیگه ای هم که دوستان گفتند وارده مثل همین قرار ندادن Co-op Online یا کوتاه بودن کمپین بازی!
 
  • Like
Reactions: S0HEIL
حالا تا قبل از این داستان مهم نبود الان شده رکن اصلی نظام بازی های اول شخص ! چیزی که مهم ِ و GG تونست خودش رو نشون بده بهبود گیم پلی بازی به بهترین نحو و ارائه یه بخش جند نفره بی نظیر ِ طوری که همه نقد ها بهش اشاره کرده و این دو تا نکته ای که یه FPS شاخص باید داشته باشه، حالا بازم برید تو حط داستان تا ببینیم چی میشه ...
 
  • Like
Reactions: game.fun
خوب امتیازات زیادی بالا پایین داره !
منم با شهاب موافقم .
اگه داستان انقدر رو امتیازات تاثیر داره نمیدونم چرا MW2 همینجوری 10 دِرو میکرد :دی
از طرفی من نبود CO-OP آنلاین رو هم ایراد آنچنانی نمیبینم که بخواد انقدر رو امتیاز تاثیر داشته باشه .
همینجوری از گرافیک . گیم پلی . مولتی پلیر بازی تعریف کردن . بعد داستان بازی انقدر امتیاز رو آورده پایین :( هرچند یاد گرفتیم دیگه به امتیازات کاری نداشته باشیم .
 
خُب یه زمانی ملت سینگل بازی میکردن واسه کشتن ! الان دیگه هرچه قدر بخواید میتونید توی مولتی بازی بکشید با کلی هیجان بیشتر ! اگه قرار باشه توی سینگل هم فقط بکشیم چه فرقی بین sp و mp وجود داره؟

از طرفی من نبود CO-OP آنلاین رو هم ایراد آنچنانی نمیبینم که بخواد انقدر رو امتیاز تاثیر داشته باشه .

خُب وقتی بازی mp آنلاین داره خنده دار نیس cp آنلاین نداشته باشه؟ :دی

پ.ن: از نظر من امتیاز ها واقعا هم عالی هستن و خودم هم به شخصه از افرادی هستم که با داستان کیلزون به شدت حال میکنم فقط به نظرم یخوده باید روش کار کنن که نمیدونم چرا حوصله نمیکنن :|
 
  • Like
Reactions: Kainé
حالا تا قبل از این داستان مهم نبود الان شده رکن اصلی نظام بازی های اول شخص ! چیزی که مهم ِ و GG تونست خودش رو نشون بده بهبود گیم پلی بازی به بهترین نحو و ارائه یه بخش جند نفره بی نظیر ِ طوری که همه نقد ها بهش اشاره کرده و این دو تا نکته ای که یه FPS شاخص باید داشته باشه، حالا بازم برید تو حط داستان تا ببینیم چی میشه ...
آرش من نگفتم رکن اصلی بلکه گفتم یکی از ارکان اصلی که پستم هم هنوز هست. گیم پلی و مولتی هم که شکی درش نبوده و نیست که چیز خوبی در اومده اما مسلما داستان اهمیت ویژه ای داشته وگرنه منتقد سایت ها(به عنوان مثال GS) نمیومدن به خاطر داستان و نبود co'op online از امتیاز بازی 1.5 نمره کم کنند. پس این نشون میده که داستان تو اولویت آخر نیست. ممکنه برای عده محدودی که فقط فکر و ذکرشون آنلاین هست تو آخرین اولویت باشه اما برای خیلی ها که دسترسی به اینترنت پر سرعت ندارن یا کلا با آنلاین بازی کردن حال نمی کنند یک داستان خوب در کنار و هم راستای گیم پلی و گرافیک قرار میگیره. این چیزی که نمیشه انکارش کرد.
 
آرش من نگفتم رکن اصلی بلکه گفتم یکی از ارکان اصلی که پستم هم هنوز هست. گیم پلی و مولتی هم که شکی درش نبوده و نیست که چیز خوبی در اومده اما مسلما داستان اهمیت ویژه ای داشته وگرنه منتقد سایت ها(به عنوان مثال GS) نمیومدن به خاطر داستان و نبود co'op online از امتیاز بازی 1.5 نمره کم کنند. پس این نشون میده که داستان تو اولویت آخر نیست. ممکنه برای عده محدودی که فقط فکر و ذکرشون آنلاین هست تو آخرین اولویت باشه اما برای خیلی ها که دسترسی به اینترنت پر سرعت ندارن یا کلا با آنلاین بازی کردن حال نمی کنند یک داستان خوب در کنار و هم راستای گیم پلی و گرافیک قرار میگیره. این چیزی که نمیشه انکارش کرد.
برهان یه چیزی هم هست این وسط. لزوما قرار نیست گیم پلی بازی 10 از 10 باشه که بگیم داستان و نبود coop آنلاین نمره ازش کم شده. در واقع شاید گیم پلی بازی در سطح خوبی داره ولی عالی نیست ( با توجه به نمرات ) و به اندازه خوبیش امتیاز گرفته. نه فقط بخاطر نکات ضعفش.
 
به گفته Nowgamer بخش داستانی بازی روی حالت Normal حدود 4.5 ساعت زمان دارد.
اینم زمانی که طول کشید هر مرحله رو تموم کنند (خطر اسپویل):
A New Beginning - 6:44
Evacuation Orders - 21:23
Pyrrhus Evac - 33:18
Six Months On - 36:39
Icy Incursion - 50:59
Stahl Arms Infiltration - 29:03
Scrapyard Shortcut - 34:43
The Reckoning - 33:17
Interception - 27:18
البته با 70 دقیقه Cut Scene میشه 5 ساعت و خورده ای.
 
خب، الان مهم ترین FPS ها همون DOOM و Wolfenstein و ایناس دیگه؟ موندگار یعنی اینا. اینا هم هیچ کدوم داستان خاصی ندارن. اکثر داستانشون یعنی مثلا 70 درصد FPS های موفق داستان عالی داشتن

آخه شما نمیخوونی پستو دیگه .من در مورد doom و ولفنشتاین توضیح داده بودم:

بازیهای doom یا ولفنشتاین یا شماره های اول مدال وقتی اومدن که داستان واسه این سبک خیلی مهم نبود .... .( اون زمانا داشت سبک اول شخص شکل می گرفت و جای کار تو گیم پلی و اینا زیاد بود و وقتی واسه داستان ساز ی نبود ولی دیگه تو این دوره زمونه که همه چیز (گرافیک وگیم پلی و گرافیک و.....)به بلوغ رسیده وجود یه داستان خوباحساس میشه........)
همین cod2 اومد داستان چقدر مهم بود؟؟؟ولی وقتی mw2 اومد داستان چقدر مهم بود.........نیاز به روایت داستان هم به اقتضای زمان احساس شده......... .


در کل لازم نیس حتما داستان تخیلی باشه تا دست نویسنده باز باشه....cod mw2 یا bo نشون داد با شوتر نظامی هم میشه اول شخص داستان محور ساخت......

حالا درسته داستان شاخی نداشتن ولی آدم میتونست با کاراکترشون احساس همذات پنداری داشته باشه و داستان واسش جذاب باشه...هر چند که ساده باشه..... .


بهر حال اینا نظر شخصیه منه و شاید اشتباه باشه:d

ادامه بحث رو هم اینجا ادامه ندیم بهتر چون بعضی ها فکر می کنن ما به خاطر ایراد گرفتن های بنی اسراییلی از بازی اینجا هستیم......... .

ممنون......:x
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or