به روحیه و سلیقه بستگی داره.اینکه هر کسی از گیم چی میخواد دقیقا.
اصلا آشتی بردار نیست خلاصه.به خاطر نمرات بالای عناوینی مثل پرسونا،فایر امبلم و اکتوپث و ...چند بار تلاش کردم که ارتباط بگیرم باهاشون.ولی عمرا
فاینال هم نه اتمسفر و نه گیم پلی و سلاح و خلاصه هیچیش مالِ یکی مثل من نیست.حتی 7 که رو پلاس اومد بازم یه زوری زدم ببینم میتونم بشینم پاش.به یه ساعت هم نکشید دراپ شد.
عاما:
این 16 رو انگار واسه امثال من درست کردن.انتخابم تو نظر سنجی 87-89 بود.ولی بالای 84 باشه قطعا میرم سراغش.
مطمئنم خیلی ها مثل من برای اولین بار این نسخه رو تجربه خواهند کرد.تا اینجا همه چی + میزنه.
هاع اینم کمابیش قبول دارم. من خودم کم اکشن نمیزنم، بایونتا و گاد آف وار و دارک سولز از معشوق های بنده هستن
ولی بی شوخی میگم میزان دوپامینی که از بعضی مپ های فایر امبلم (و بازی های ایندی ای مثل Wargroove) یا شین مگامی تنسی میگرفتم من موقع بازی کردن شون تو تقریبا هیچ بازی اکشنی به غیر از سری سولزبورن نگرفتم تا حالا.
یه چیز دیگس. هیچی مثل یه بازی نوبتی خفن نمیتونه بندازتت یه گوشه و جوری بزنتت که دست به هر تاکتیک ممکن بزنی
من حقیقتا Shin Megami Tensei V رو به خاطر داستان درب و داغون اش از نصف جلوتر نرفتم ولی تا همون نصف فکر کنم قلبم هفت هشت باری تو دهنم اومد و اگه از باس فایتی میومدم بیرون خوشحال ترین آدم دنیا بودم
سر همین هم نمیتونم واقعا به اون بازی خرده بگیرم با این که دراپش کردم
سر همین میکم، اگه حتی نمیتونید باهاش کنار بیایید یخوده با پیچ گوشتی مغرتون رو دستکاری کنید و به خودتون تلقین کنید که خوبه، چون واقعا اون متا و نمره های بالا واقعی اند و حال میده این بازی ها وقتی از اون دوره Awkward اولیه اش عبور کنید.
با تمامی این اوصاف
به نظر من تصمیم یوشی پی برای اکشن کردن FFXVI کاملا درست بوده
در وهله اول این که یه جورایی این چیزیه که اینا از ده سال پیش دنبالش بودن
ثانیا این که فرمول قبلی الان به نظرم تو قالب Octopath Traveler و بازی های Team Asano به صورت کامل مراقبت شده و صحیح و سالم وجود دارن و همین الان اون سری، نسخه دومش امسال اومده و متاش 86/85 ـه. دلیلی نداره حتما اون فرمول رو دوباره تو FF پیاده کنیم
و ثانیا برای یه سری ای که از اول خلقت اش، هدفش گفتن داستان های اپیک با ست پیس های پشم ریزونه، سبک اکشن خیلی بهتره تا یه بازی نوبتی
اینا رو من به هیچ وجه نمیتونم مثلا برای یه سری مثل Shin Megami Tensei بگم. از اون بازی سیستم Press Turn رو بگیری نصف ارزشش رفته و طبیعتا اگه نوبتی نباشه، استخدام و کنترل شیاطین هم خیلی عملی نیست پس نصف دیگه ارزشش هم رفته.
FF این جوری نیست و هویتش با یه بازی اکشن کامل میخونه.