امتیازات Final Fantasy XVI

پیش‌بینی امتیازات Final Fantasy XVI ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    244
  • نظرسنجی بسته شده است .

Reza.zareei

کاربر سایت
IMG_20230522_231134_177.jpg

Meta: 87
Open: 89

Game Rant: 10
GamingBolt: 10
GodisGeek: 10
Twinfinite: 10
Hardcore Gamer: 10
PlayStation Universe: 9.5
IGN: 9
Easy Allies: 9
Press Start: 9
Push Square: 9
Gamespot: 9
Gameinformer: 85/100
RPG Site: 8
Eurogame: 60/100

به صورت کلی منتقدا داستان و گیم پلی بازی رو عالی دونستن ولی از وضعیت افت فریم و ساید کوئست ها گلایه داشتن و اینکه بازی المان های rpg کمی داشته در حالی که ادعا می کرده rpg هست.
 
آخرین ویرایش:
چون بحث XIII هم داغه من هم یه کامنت بدم که هم از بحث جا نمونده باشم، هم از فرصت پیش امده برای گیر دادن به ایشون کمال استفاده رو ببرم:دی

در خوشبینانه ترین حالت ممکن، FFXIII یه بازی صرفا خوبه که به وضوح و بدون هیچ حرف و حدیثی در مقابل شماره های گردن کلفت مجموعه هیچ گونه حرفی برای گفتن نداره. مطلق حرفی برای گفتن نداره! اختلاف امتیازها هم اتفاقا نشون میده افت محسوس شماره های اصلی سری دقیقا با این شماره شروع میشه و مثلا از متا 92 ـه FFXII یا ایضا 92 ـه FFX و 94 ـه FFIX و.... یهو میرسیم به 83 که برای یه سری بزرگ که شماره های قبلیش همه +90 بودن دقیقا فاجعه و توهین آمیزه. این فکت ماجراست که نظر شخصی هیچ کس هم تغییری درش ایجاد نمیکنه.

اما FFXIII در کنار ایرادات بسیار بسیار زیاد، نکات مثبت خودش رو هم داره، از جمله اینکه برای خیلی از New Comer های مجموعه، بازی محبوبیه و قالبا کسایی که برای اولین بار با ایشون وارد سری شدن دوستش دارن. مثل FFXV که فن های خاص خودش رو داره و اکثرا هم تین ایج هستن. یکیش رو هم تو سایت داشتیم که اگه جلوش به XV بد میگفتیم پارمون میکرد:دی اما اگه میخواید ببینید چقدر این بازی ها واقعا نه بازی خوب، که یه FF خوب هستن، میتونید هم به نظر کامیونتی اصلی بازی توجه کنید، هم به نمرات و هم به نظر خود تیم تولید. مثل همین جناب یوشیپ که من اصلا از وقتی نظرش نسبت به این آت آشغال هارو دیدم مریدش گشته و تصمیم گرفتم تمام و کمال به FFXVI اعتماد کنم:دی
 
  • Like
Reactions: Destro and m.a.t
من فکر میکنم کیتاسه رو با یه نفر دیگه اشتباه گرفتی، چون اینایی که میگی نه درسته و نه ربطی به ایشون داره. FFX2 و مجموعه Fabula Nova Crystalis همه زمانی ساخته شدن که برند منیجر FF جناب Hashimoto بودن و هرچی تو مجموعه ساخته شده و هر تصمیمی گرفته شده با ایشون بوده. کیتاسه صرفا تهیه کننده XIII بوده، همینطور FFX2 که البته نشون دهنده اینه که چه فرد تاثیرگزاری تو برند FF هست، کارگردان FFVII و FFVIII و FFVI و نویسنده FFV و .... ایشون بعد ساکاگوچی مهم ترین فرد تیم FF و خالق این مجموعه است.

برخلاف این چیزی هم که شما متصوری، FFVIIR ماهیت وجودیش رو مدیون کیتاسه هست و اصلا ایشون این پروژه رو استارت زده، تهیه کننده هم باز خود کیتاسه سانه و نومورا هم صرفا یکی از کارگردان های بازیه، در کنار هاماگوچی و توریاما. که یعنی نومورا به هیچ عنوان نجات دهنده هیچ بخشی نیست. هرچند که همه میدونن شخصیت محبوب خود من تو ویدئو گیمه و اصلا به خاطر ایشون وارد گیم دولوپ شدم.

در حال حاضر هم که ایشون برند منیجر FF هستن بهترین دوره FF هارو داریم سپری میکنیم. هم FFXVI، هم خود مجموعه FFVII و ریمیک های بیشتری که احتمالا در دست ساخت هست.

من حیث المجموع هرکسی که سری FF رو میشناسه و بازی کرده میدونه کیتاسه سان قدیمی ترین آدم از تیم تولید FF هاست که هنوز تو مجموعه مستقیما کار میکنه. کارگردان بهترین و محبوب ترین شماره ها یعنی VI و VII ایشونه، نویسنده V و عملا کریتیو دایرکتور این شماره باز ایشونه، تهیه کننده محبوب ترین شماره های بعدی بوده، یعنی X و همین XIII که تو چند صفحه اخیر میبینید خیلی از فن های جدید الورود مجموعه چقدر دوستشون دارن. همین Remake که میگی CBU1 رو نجات داد به طور کامل توسط کیتاسه استارت خورده و تهیه کننده این پروژه بزرگ و برنامه ریزش ایشونه. و خود نومورا هم با تصمیم کیتاسه میاد میشه کارگردان این مجموعه و اگه مصاحبه های اخیر رو بخونید به وضوح میبنید فردی که پشت نومورا هست تو شرکت و بهش آزادی عمل میده و در مقابل باقی شرکت و تیم ها هم ازش دفاع میکنه کیتاسه سانه.

استفاده از صفت زالو برای چنین فرد بزرگی، علاوه بر اینکه واقعا توهین آمیز و زشته، بیشتر به نظر من ناشی از یه عدم شناخت و اشتباه مطلقه.
یعنی به عنوان رئیس cbu1 نفوذ نداشته جلوی کارای توریاما رو بگیره؟ چرا دوباره خودش گیم رو کارگردانی نکرده داده دست اینا

این ff xvi هم ساختش از 2015 استارت شده کلا کیتاسه نقشی نداشته تو ساختش مدیر عامل قبلی رفت به یوشیدا گفته شما بیا ff بعدی رو بسازید

این دوره ی طلایی با مدیر عامل قبلی شروع شد و اسکوئر انیکس به سود دهی رسید ولی متاسفانه کمی پر حرف بود و زیاد NFT گفت و سر همین عوضش کردن
 
نمیگم ایشون هم اشتباه نداشته ولی قطعا تاثیر مثبتی روی شرکت داشته کلا مدیر عامل اجازه ی استارت پروژه رو میده و خب من واقعا خوشحالم هیچ نسخه ی اصلی ای دیگه دست توریاما نیست و نومورا هم روی 7 ریمیک نظارت داره اونجا خرابکاری نکنه
 
این چهارمین FFـه که قراره بازی کنم
اولیش FFVII R بود که تجربه بی نظیری بود
دومیش FFVIII بود، بیشتر کنجکاو بودم بدونم ریونا چی داره که به اندازه تیفا برای ماکان مهم بود :D گیم پلی شخمی ولی داستان به قول ماکان جذابیت داشت
سومیش خدا نصیب گرگ بیابون نکنه! FFXV بود، خر مغزمو گاز گرفت و رفتم سراغش، از تنها قسمت بازی که لذت بردم کش بستن به آنالوگ! برای گرفتن تروفی پیاده روی بود به این دلیل که دیگه نیاز نبود این زباله رو بازی کنم:D
 
ازی محبوبیه و قالبا کسایی که برای اولین بار با ایشون وارد سری شدن دوستش دارن.

من یه چیزی در مورد این حرف بگم که در کلیت خودش تا حد زیادی درسته خوبه که بهش اشاره کردی . خصلت سری اینه که هر قسمت افراد جدیدی را میاره که براشون اون قسمت به عنوان اولین تجربه شون فراموش نشدنیه و حتا براشون جزو بهترین ها میشه ، اما استثنا هم داریم و کم نیست .

مثلن بخوام خودم رو مثال بزنم من آشناییم خیلی تصادفی با 7 شروع شد که خب خیلی جزئی بود بعد که 10 منتشر شد و خب برای من کنار valkyrie profile 2 یه تجربه ی جادویی و

فراموش نشدنی بود اون زمان و بعد 9 و... تا رسید به 13 که برام یکی از بهترین ها شد .سری 13 اولین تجربه ی من نبوده ولی الان کنار 9 و 7 برام جزو تاپ 3 سری هستش و 10 که یه

جورایی تجربه ی اول حساب میشه الان ابدا موردعلافه م نیست ( هرچند براش احترام قائلم ) .

در کل خواستم بگم حرفت در مورد تجربه ی اول درسته ولی همیشگی نیست.

پ.ن: چرا از naser دیگه خبری نیست ؟ :( من خیلی منتظرشم
 
کیتاسه فردی هست که با پله کردن دیگران به این نقطه رسیده
چه ff6 که از سمت ایتو بود تونست کاری که بیس اصلیش برا ایتو بود رو به اسم خودش بزنه


چه ffvii که کلا بیس استوریش بر اساس ایده ساکاگوچی و نومورا بوده که پایه ریزی کردن، و چون صرفا این آقا کارگردان بود اسمش دیده شده
همین ریل رو بگیرید بیاید جلو!


تا زمانی که ساکاگوچی مدیر تولید سری بود، کلی ارتیست و نخبه تو تیمش بود، نتیجه خیلی خوب! وقتی رفت اب تیم کیتاسه هم قطع شد


بعد از اون فاجعه 13(به نسبت عناوین شاهکار گذشته)و تکرار این اشتباه، و کم کم کامبک زدن ff14 و تیم یوشیدا، این خطر رو برای خودش حس می کرد که لب مرزه
و خوب مجبور شد که نومورا رو به عنوان کارگردان انتخاب کنه وگرنه اینا با لومینوس پروداکشن سابق هیچ تفاوتی ندارن، به اونا هم بودجه خوب بدی+زمان کافی فقط تاباتا خدابیامرز کافیه خروجیشون از تیم کیتاسه که تو توهم خودش جزو پنج بازیساز برتر ژاپنی هست!!!! بهتر باشه


و خوب نومورا ناجی کیتاسه و cbu1 شد، وگرنه باید در اینا هم تخته میشد، افسوس که هاشیموتو دو سه سال زود رفت، وگرنه این جایگاه حق شخص یوشیدا بود!!!


نقش نومورا فراتر از یک کارگردان هست. نومورا creative director ریمیک 7 و تمام نسخه هایی هست که ازش داره ساخته میشه
و توریاما و هاماگوچی صرفا زیر دست های نومورا هستن، تمام تفکرات و ایده های داستانی نومورا در ریمیک ها داره انجام میگیره!
نقش نومورا دقیق الان مثل سم لیک هست، سم لیک مستقیما خیلی از بازی هارو کارگردانی نمی کنه ولی creative director استدیو و پروژه هاست، و صرفا کارگردان هایی که میزاره ایده های اونو پیاده می کنن


خلاصه معلوم نبود این دو سه نفر درست حسابی که تو CBU1 نبودن
چه اتفاقی میوفتاد!
حتما کیتاسه می خوند
منو و توریاما داداشیم.............. به این برند میش*اshییم:دی
کیتاسه هیچوقت از خودش ذهن خلاقانه نداشته!
.
.
.
شاید فکر کنید یک طرفانه این حرفارو می زنم
ولی از زمانی که ساکاگوچی جدا شد
کیتاسه 17 سال فرصت داشت باز نبوغ خودشو نشون بده، ولی افسوس که باید نومورا میومد نجاتش میداد!(بزرگ ترین اشتباه نومورا پذیرش مسئولیت ریمیک 7 بود، باید کاری می کرد یکی دو سال پیش با یک خداحافظی خوشحالمون می کرد)
فقط همینقدر بگم و تمام کنم،به لطف مدیریت محشر این بشر هر چی ادم خلاق و ارتیست بود از اسکوئر جدا شدن، یا رفتن تو دویژن های دیگه!(بطوری که تو cbu3 و تیم یوشیدا باید چهار پنج تا نویسنده قوی حضور داشته باشه، ولی اینا باید با نوجیمایی که بالای 20 ساله از اسکوئر جدا شدن به طور قراردادی کار کنند!، تهیه کننده ای که نتونه بهترین مهره ها رو برای پروژه هاش جمع کنه، همون بهتر یکی اینارو بخره،اینارو مثل یکی از استدیو های ubi تبدیل به تیم کمکی برا تیم های برتر بکنند!) تیم kh هم ناخواسته و از بخت بدش تو این مرج استدیو ها افتاد تو cbu1!!!!!!!!!!!!!
 
از اونجایی که هیچ واکنشی نداشتین فکر کنم نتونستین بخونینش به خاطر وصل نبودن قند شکن

جیسون شرایر (منتقد معروف گیم): اگه میتونستم به گذشته برگردم و به خود جوان ترم بگم که چیزی مثل فاینال فنتسی 16 وجود داره، اون حتما میگفت "پس باید دقیقا کدوم سهام رو بخرم؟"

منظورش از سهام در واقع سهام اسکوئر انیکس هست.
 
20230619_102217.jpg
۳ روز...... هنوز پریلود بازی شروع نشده . همیشه از بازیهایی که اخر هفته ریلیز میشن خاطرات خوبی دارم.تو توییتر گویا کسایی که نسخه های کپی زودتر از موعد دستشون رسیده یا حالا به نوعی بازی رو تجربه کردن خیلی تعریفای مثبتی از کمبت بازی کردن و گفتن ترکیب کمبت دویل می کرای و فاینال و اون محیط گوتیک قطعا میتونه عالی باشه.امیدوارم هممون باهم لذت ببریم از تجربش.
 
آخرین ویرایش:
View attachment 297849
۳ روز...... هنوز پریلود بازی شروع نشده . همیشه از بازیهایی که اخر هفته ریلیز میشن خاطرات خوبی دارم.تو توییتر گویا کسایی که نسخه های کپی زودتر از موعد دستشون رسیده یا حالا به نوعی بازی رو تجربه کردن خیلی تعریفای مثبتی از کمبت بازی کردن و گفتن ترکیب کمبت دویل می کرای و فاینال و اون محیط گوتیک قطعا میتونه عالی باشه.امیدوارم هممون باهم لذت ببریم از تجربش.
عزیز گفتن دو روز قبل لانچ پریلود شروع میشه
 
  • Like
Reactions: Nike-90
دوستان من تا حالا به دلیل سبک مبارزه نوبتی این سری رو کلا بازی نکردم در کل از japan rpg خوشم نمیاد. این نسخه با توجه به تریلرهایی که دیدم فرق داره. میخواستم بدونم مبارزاتش شبیه دویل می کرای شده؟ اگه شده خرید بزنم
 
  • Like
Reactions: Adidas95

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or