آخرین ویرایش:
کنترل با هیچ متر و معیاری کلانکی نبود و نیست. کوانتوم رو قبول دارم. متای کنترل در مقایسه با الن ویک 1 خیلی آنفره ولی هیچ دخلی بهم ندارن بنظرم. کنترل یه سر و گردن بالاتر بوده و هستمن خودم بازیو پیش خرید کردم. همه بازیهای رمدی هم بازی کردم ولی اگه بحث سر متا و سطح بازیهای اخیر رمدی باشه حرفش کاملا درسته. نیازی هم نیست دست به بازیاش زده باشه نمره متای عناوین قبلی مشخصه سطح رمدی چیه.
View attachment 315967
از نظر خودم هم بازی زیر ۸۰ نیاد میشه گفت در سطح عناوین قبلی موفق عمل کرده. بشخصه خودم از کوانتوم بریک بیشتر از کنترل لذت برم.
حالا کی گفت کنترل کلانکیه؟ اینکه از یک بازی بیشتر لذت برده دلیل بر بد بودن بازی دیگه نیستکنترل با هیچ متر و معیاری کلانکی نبود و نیست. کوانتوم رو قبول دارم. متای کنترل در مقایسه با الن ویک 1 خیلی آنفره ولی هیچ دخلی بهم ندارن بنظرم. کنترل یه سر و گردن بالاتر بوده و هست
من سیستم ام بد نیست تست میزنم نتیجه میزارم حتما ولی هر چی باشه مهمه من که اصلا به کارایی اهمیتی نمیدم برای بازی رمدی - چون بازهاشون رو بسیار دوست دارم.بازی رو آخرین تنظیمات رو فک کنم کلا 4 نفر تو این فروم بتونن اجرا کنن
ولی خب دیدن بازی رو حالت Path Tracing رو یوتوب هم قراره یه بخشی از فان باشهیه چیز عجیب غریبی هست لعنتی.
با توجه به چیزایی که تو چند تا از تریلرای بازی دیدم، به نظرم کلیت مکانیزم روایی بیشتر سمت کنترل رفته تا نسخه اول. یه رگههایی از مترویدوانیا توش هست به نظرم. احتمالا اکسپلوریشن و گشتن تو محیط واسه آیتما و برگشتنای متعدد به لوکیشنای قبلی و ساید کوئست و اینا. رِمدی همه ساخته هاش یه گلوگاه یکسان دارن به نظرم. مکانیزمای گیمپلی محدود و لِول دیزاین با الگوی دائما تکرار شونده. ولی تو پیاده سازی اون مکانیزمای محدود، واقعا خوبه کارشون. البته کنترل خیلی از این نظر بهتر شده بود مخصوصا که نسبت به بازیای قبلی استودیو خیلی بیشتر به چالش میکشید گیمرو و مجبور میشدی از خیلی از این مکانیزما استفاده کنیامیدوارم اشتباه کنم، با توجه به نمایش بازی روی گیم پلی نمی شه حساب چندانی باز کردو درسته که یک سری خصوصیت ها رو حفظ کرده ولی اونطور که بایدوشاید برای من جذابیتی نداشت و طورایی برای الان کلانکی محسوب می شه. زیر 80 نیاد از نظر من بازی موفق عمل کرده و انتظار بیشتری هم ندارم با توجه به سابقه عناوین قبلی
دقیقا همین طوره. بودجه ساخت control فقط 30 میلیون یورو بود.استدیوی REMEDY یه استودیوی کوچیکیه و یادمه قسمت اول رو با ۵۰ نفر ساخته بودن و وقتی تعداد کارمنداش اینقدر کمه پس قطعا محدودیت بودجه دارن پس نمیشه انتظار نمراتی در حد عناوین ناتی داگ و راکستار رو ازش داشت .
دقیقا یه همچین خروجی از یه همچین استدیویی مثل معجزه میمونهدقیقا همین طوره. بودجه ساخت control فقط 30 میلیون یورو بود.
این در حالیه که وقتی نتیجه کار رو با این بودجه اندک مقایسه میکنیم، متوجه کیفیت و ارزش کارشون میشیم.
همین چند هفته پیش بود که فاش شد بودجه ساخت the last of us part 2 حدود 220 میلیون دلار بوده.
The Last of Us 2 and Horizon Forbidden West's Budgets Accidentally Revealed in Poorly-Redacted Document - IGN.
https://gamerant.com/505-games-budget-control-sequel-multiplayer-condor/#:~:text=The game's budget was a,for Remedy's follow-up titles.