امتیازات بازی Dark Souls III

Frobary

Loyal Member
229080_1a.jpg


Platforms: PC/X1/PS4
Release Date: 12 April 2016
Meristation 100
Twinfinite 100
The Daily Dot 100
Telegraph 100
Vandal Online 95
AusGamers 95
IGN Spain 95
Hobby Consolas 95
IGN 95
IGN Italia 93
LaPS4 94
PC Gamer 94
Game Informer 93
Multiplayer.it 92
WCCFtech 92
Merlin'in Kazanı 91
Everyeye.it 90
DarkStation 90
RPG Site 90
Hardcore Gamer 90
COGconnected 90
God is a Geek 90
Edge 90
Power Unlimited 90
Gameblog.fr 90
Metro GameCentral 90
M3 90
Eurogamer Italy 90
XGN 85
PlayStation LifeStyle 85
Destructoid 85
The Jimquisition PS4 80/PC 90
GameSpot 80
Attack of the Fanboy 80
Gameplanet 70
Polygon 70
 
آخرین ویرایش:
من اول DS2 رو بازی کردم و بسیار لذت بردم ازش تا +4 هم رفتم
بعدش DS1 رو نصب کردم و حقیقتش لذت نبردم ازش.تا همون باسی که میپرید رو قلعه بیشتر نرفتم.
محیطش خیلی سوت و کور بود بعضی جاها.انیمیشناش خشک تر بود احساس میکنم
گرافیک محیطش هم ناجور بود.یه چیزی کم داشت از DS2.نمیدونم چی بود.گیم پلیش خشک تر بود از نظر من
بازی تاریک تر بود.خیلی حس تنهایی رو القا میکرد(بیش از حد)
خوب شد Demon's souls رو بازی نکردی :دی اون بازی کلا آدمو دچار افسردگی می کرد!
 
نه نه نه. منظورم کیفیت انیمیشن‌ها نیست. منظور سرعت و شتاب اونها در طول اجرا شدنشونه. توضیحش واقعا سخته، خود منم طول کشید تا متوجه منظور بقیه شدم. ویدئوش رو میتونید از اینجا ببینید:

watch?v=y2vCko6V4pQ

ظاهرا به این تکنیک توی انیمیشن‌ها میگن Easing. بهترین مثال برای اجرای درست این تکنیک همونطوری که توی ویدئو نشون میده Ninja Gaiden II (و همینطور سری Arkham) هستن، در حالی که بدترین مثال‌ استفاده نکردن از این تکنیک هم DMC2 هست. متاسفانه DSII توی انیمیشن‌هاش از این تکنیک استفاده نشده (یا استفاده خیلی کمی شده) و برای همین ضربات و کلا مبارزات توی اون نسخه یکم..... واقعا پیدا کردن کلمه مناسب براش سخته.... «شل» یا «سبک» به نظر میان.
پس شما قبول دارید دارک2 انیمیشن هاش طبیعی تر و با کیفیت تر از دارک سولز 1 بودن !
فقط سر (سنگین/سفت)ی میگید که دارک 1 بهتره، خب اسم چندتا از اون سلاح ها رو میشه بگید که در دارک1 (سنگین/سفت) تر از دارک2 بودن که کلیپ هاش رو ببینیم ؟ رو کلیپ فکر میکنم خیلی واضح تر میشه این صحبتا !
سلاح هایی که به نظر من در دارک سولز 1 خیلی پوشالی و بد بود انیمیشن هاشون یکی Falchion ، مخصوصا وقتی 2-handed استفاده میشه، یکی halberd ، مخصوصا وقتی 1-handed استفاده میشه، straight sword ها، 2-handed اشون خیلی کُند بود و ... . انیمیشن fast roll و Back step اش هم افتضاح :D
در ویدئو هم شروع صحبتاش درباره سولز ها اینه : souls games GENERALLY ، هیچ مقایسه ای انجام نمیده !
 
پس شما قبول دارید دارک2 انیمیشن هاش طبیعی تر و با کیفیت تر از دارک سولز 1 بودن !
فقط سر (سنگین/سفت)ی میگید که دارک 1 بهتره، خب اسم چندتا از اون سلاح ها رو میشه بگید که در دارک1 (سنگین/سفت) تر از دارک2 بودن که کلیپ هاش رو ببینیم ؟ رو کلیپ فکر میکنم خیلی واضح تر میشه این صحبتا !
سلاح هایی که به نظر من در دارک سولز 1 خیلی پوشالی و بد بود انیمیشن هاشون یکی Falchion ، مخصوصا وقتی 2-handed استفاده میشه، یکی halberd ، مخصوصا وقتی 1-handed استفاده میشه، straight sword ها، 2-handed اشون خیلی کُند بود و ... . انیمیشن fast roll و Back step اش هم افتضاح :D
در ویدئو هم شروع صحبتاش درباره سولز ها اینه : souls games GENERALLY ، هیچ مقایسه ای انجام نمیده !
شما مثل اینکه بازم متوجه منظور من نشدی :D اصلا صحبت کند بودن انیمیشن‌ها و مقایسه سلاح‌ها نیست. بزار صحبت‌های ایتسونو در مورد این موضوع رو نقل قول کنم شاید راحت‌تر متوجه بشید.
"let's say you're making a punch motion. If it's going at the same speed from the time you start swinging to the end of the follow-through, it's not going to feel all that forceful. There's a sort of charging-up period at the start, and then a snap or a whoosh as you quickly push forward on it; that's what makes it feel good. "
بخش قرمز رنگ وضعیتیه که انیمیشن‌ها توی DSII دارند در حالی که به صورت طبیعی باید انیمیشن‌ها حالت آبی رنگ رو داشته باشن تا اون حس سنگینی و وزن دار بودن به بازیکن منتقل بشه.

این گیف پایینی رو نگاه کنید. هر دو توپ دقیقا در یک زمان حرکتشون رو شروع می‌کنند، یک زمان حرکتشون به پایان میرسه، هر دو یه تعداد فریم کلی دارن ولی اولی چون تعداد فریم‌هاش در طول حرکت ثابته و تغییر نمیکنه بی وزن به نظر میاد در صورتی که دومی بخاطر تغییر میزان فریم‌ها موقع رسیدن به یک سر تصویر و شروع و پایان حرکت، احساس سنگینی به بیننده میده. وضعیتی که انیمیشن‌ها توی DSII دارن مثل توپ اولی هست در صورتی که به صورت معمول باید انیمیشن‌ها حالت توپ دوم رو داشته باشن.

o8ysa1y1dia596uzj2qe.gif



پ.ن: این ویدئو رو فقط برای فهمیدن Easing گذاشتم و اصلا هدف ویدئو مقایسه انیمیشن‌های DSI و DSII نیست.
پ.ن۲: برای دیدن این تفاوت می‌تونید انیمیشن Dodge/Evade توی نسخه یک و دو را با هم مقایسه کنید.
پ.ن۳: من فقط نسخه PS4 و SotfS رو بازی کردم‌. نمیدونم اگه توی نسخه PS3 انیمیشن‌ها همین وضعیت رو داشتن با نه.
 
آخرین ویرایش:
شما مثل اینکه بازم متوجه منظور من نشدی :D اصلا صحبت کند بودن انیمیشن‌ها و مقایسه سلاح‌ها نیست. بزار صحبت‌های ایتسونو در مورد این موضوع رو نقل قول کنم شاید راحت‌تر متوجه بشید.

بخش قرمز رنگ وضعیتیه که انیمیشن‌ها توی DSII دارند در حالی که به صورت طبیعی باید انیمیشن‌ها حالت آبی رنگ رو داشته باشن تا اون حس سنگینی و وزن دار بودن به بازیکن منتقل بشه.

این گیف پایینی رو نگاه کنید. هر دو توپ دقیقا در یک زمان حرکتشون رو شروع می‌کنند، یک زمان حرکتشون به پایان میرسه، هر دو یه تعداد فریم کلی دارن ولی اولی چون تعداد فریم‌هاش در طول حرکت ثابته و تغییر نمیکنه بی وزن به نظر میاد در صورتی که دومی بخاطر تغییر میزان فریم‌ها موقع رسیدن به یک سر تصویر و شروع و پایان حرکت، احساس سنگینی به بیننده میده. وضعیتی که انیمیشن‌ها توی DSII دارن مثل توپ اولی هست در صورتی که به صورت معمول باید انیمیشن‌ها حالت توپ دوم رو داشته باشن.

o8ysa1y1dia596uzj2qe.gif



پ.ن: این ویدئو رو فقط برای فهمیدن Easing گذاشتم و اصلا هدف ویدئو مقایسه انیمیشن‌های DSI و DSII نیست.
پ.ن۲: برای دیدن این تفاوت می‌تونید انیمیشن Dodge/Evade توی نسخه یک و دو را با هم مقایسه کنید.
پ.ن۳: من فقط نسخه PS4 و SotfS رو بازی کردم‌. نمیدونم اگه توی نسخه PS3 انیمیشن‌ها همین وضعیت رو داشتن با نه.
نه، درمورد همه ی اسلحه ها قبول ندارم. اون great lance رو وقتی باهاش حرکت میزدی اصلا سنگینی اسلحه رو رو دستت حس می کردی! هم انیمیشن R1 و هم R2 این حس رو منتقل می کرد. اما من خودم مجیک بازم و در مورد استف ها و استفاده از جادو من اون فرم دارک سولز 1 رو بیشتر قبول داشتم. یه جورایی shallow بود تو DS2.
 
دوستان من تازه میخوام این سری رو بازی کنم. البته بلودبورن رو تا نصفه رفتم ولی دیگه حوصله ام نگرفت برم به خاطر سختیش و رو اعصاب بودن و وقت گیر بودنش . متاهل هم هستیم و کم حوصله :D. بهترین و راحت ترین کلاس بازی که راحت بشه بازی رو انجام بدم چه کلاسیه؟ ممنون
 
شما مثل اینکه بازم متوجه منظور من نشدی :D اصلا صحبت کند بودن انیمیشن‌ها و مقایسه سلاح‌ها نیست. بزار صحبت‌های ایتسونو در مورد این موضوع رو نقل قول کنم شاید راحت‌تر متوجه بشید.

بخش قرمز رنگ وضعیتیه که انیمیشن‌ها توی DSII دارند در حالی که به صورت طبیعی باید انیمیشن‌ها حالت آبی رنگ رو داشته باشن تا اون حس سنگینی و وزن دار بودن به بازیکن منتقل بشه.

این گیف پایینی رو نگاه کنید. هر دو توپ دقیقا در یک زمان حرکتشون رو شروع می‌کنند، یک زمان حرکتشون به پایان میرسه، هر دو یه تعداد فریم کلی دارن ولی اولی چون تعداد فریم‌هاش در طول حرکت ثابته و تغییر نمیکنه بی وزن به نظر میاد در صورتی که دومی بخاطر تغییر میزان فریم‌ها موقع رسیدن به یک سر تصویر و شروع و پایان حرکت، احساس سنگینی به بیننده میده. وضعیتی که انیمیشن‌ها توی DSII دارن مثل توپ اولی هست در صورتی که به صورت معمول باید انیمیشن‌ها حالت توپ دوم رو داشته باشن.

o8ysa1y1dia596uzj2qe.gif



پ.ن: این ویدئو رو فقط برای فهمیدن Easing گذاشتم و اصلا هدف ویدئو مقایسه انیمیشن‌های DSI و DSII نیست.
پ.ن۲: برای دیدن این تفاوت می‌تونید انیمیشن Dodge/Evade توی نسخه یک و دو را با هم مقایسه کنید.
پ.ن۳: من فقط نسخه PS4 و SotfS رو بازی کردم‌. نمیدونم اگه توی نسخه PS3 انیمیشن‌ها همین وضعیت رو داشتن با نه.
بسیار خب ! من میخواستم شما مثال بیارید از خود بازی ! انیمیشن از دارک سولز2 و روی اون بگید که مثلا در این سلاح، forceful بودن دیده نمیشه ! ولی در همون سلاح در دارک1 ، مشهوده ! از رو هوا بگیم دارک2 نیست، دارک1 هست که نشد حرف !
شما میگید انیمیشن Roll در دارک1 یکنواخت نیست و حس سنگینی منتقل میکنه ! راستش به نظر من نیومد این صحبت ! فقط به نظرم دارک2 طبیعی تره(چیزی که برام مهمه !) !

شما مقاله ای، ویدئو ای سراغ دارید که قشنگ این موضوع (مقایسه بین دارک1 و 2) رو مطرح کرده باشه و دقیق و فریم به فریم مقایسه کرده باشه ؟ یا خودتون به این نتیجه رسیدید ؟
 
در کنار همه ی مشکلاتی که دوستان گفتن، آزار دهنده ترین مشکل DSII هنگام عرضه، Hitbox های عجیب و غریبش بود:

البته اینجام شمشیر طرف کاملا بهش برخورد میکنه منتها چون بعدش باید انیمیشن Grab کردن هم اجرا میشد ، پلیر به ناچار به سمت شمشیر کشیده میشه .
بسیار خب ! من میخواستم شما مثال بیارید از خود بازی ! انیمیشن از دارک سولز2 و روی اون بگید که مثلا در این سلاح، forceful بودن دیده نمیشه ! ولی در همون سلاح در دارک1 ، مشهوده ! از رو هوا بگیم دارک2 نیست، دارک1 هست که نشد حرف !
شما میگید انیمیشن Roll در دارک1 یکنواخت نیست و حس سنگینی منتقل میکنه ! راستش به نظر من نیومد این صحبت ! فقط به نظرم دارک2 طبیعی تره(چیزی که برام مهمه !) !

شما مقاله ای، ویدئو ای سراغ دارید که قشنگ این موضوع (مقایسه بین دارک1 و 2) رو مطرح کرده باشه و دقیق و فریم به فریم مقایسه کرده باشه ؟ یا خودتون به این نتیجه رسیدید ؟
من به شخصه پیگیر ویدئو اینا نبودم ولی کاملا تفاوت کیفیت در انیمیشن بین دو شماره مشهوده و به بدون شک شماره اول خیلی بهتره . مسئله ای که دوستمون اشاره کرد در تک تک حرکتهای DS1 مشخصه . ادامه ی روند انیمیشن های شماره اول رو میشه در Bloodborne هم دید که کاملا بر پایه ی DS1 ساخته شده . بنظر میاد بیشتر این تفاوتها بین این 2 شماره به خاطر تغییر انجین باشه ( حداقل تا اونجایی که من میدونم) .
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: NoctisSasuke
من اول DS2 رو بازی کردم و بسیار لذت بردم ازش تا +4 هم رفتم
بعدش DS1 رو نصب کردم و حقیقتش لذت نبردم ازش.تا همون باسی که میپرید رو قلعه بیشتر نرفتم.
محیطش خیلی سوت و کور بود بعضی جاها.انیمیشناش خشک تر بود احساس میکنم
گرافیک محیطش هم ناجور بود.یه چیزی کم داشت از DS2.نمیدونم چی بود.گیم پلیش خشک تر بود از نظر من
بازی تاریک تر بود.خیلی حس تنهایی رو القا میکرد(بیش از حد)
اینا که نقاط قوت شماره یک هستن:دی
 
بسیار خب ! من میخواستم شما مثال بیارید از خود بازی ! انیمیشن از دارک سولز2 و روی اون بگید که مثلا در این سلاح، forceful بودن دیده نمیشه ! ولی در همون سلاح در دارک1 ، مشهوده ! از رو هوا بگیم دارک2 نیست، دارک1 هست که نشد حرف !
شما میگید انیمیشن Roll در دارک1 یکنواخت نیست و حس سنگینی منتقل میکنه ! راستش به نظر من نیومد این صحبت ! فقط به نظرم دارک2 طبیعی تره(چیزی که برام مهمه !) !

شما مقاله ای، ویدئو ای سراغ دارید که قشنگ این موضوع (مقایسه بین دارک1 و 2) رو مطرح کرده باشه و دقیق و فریم به فریم مقایسه کرده باشه ؟ یا خودتون به این نتیجه رسیدید ؟
والا DS II که هیچ کلا کمتر بازیی پیدا میشه که براش همچین مقاله دقیقی در مورد یه بخش جزیی توی طراحی انیمیشن‌ها نوشته شده باشه.

همونطوری که گفتم و بقیه دوستان هم تایید کردن این مسئله توی بازی وجود داره و اگه بازی‌ها رو کنار هم بزارید و بازیشون کنید کاملا مشهود هست. دیگه اینکه همچین مسئله‌ای رو ببینید یا نه و اینکه اون رو یه اشکال یا نقطه قوت بدونید، به خودتون بستگی داره.
===
بحث Hitbox شد، اتفاقا یکی دیگه از مواردی که می‌خواستم بهش اشاره کنم همین مورد بود. البته توی DS1 و باقی بازی‌های سولزبورن هم این اشکال تا حدودی وجود داره ولی توی DSII دیگه به اوج خودش رسیده بود.
 
اینا که نقاط قوت شماره یک هستن:D
من اول شماره دومش رو بازی کردم
خیلی هم بازیش کردم
شاید بهمین خاطر نتونستم زیاد با نسخه اولش کنار بیام
کلا شماره 2 پویا تر بود از نظر من.موسیقیش از همون اول بازی ادمو محو میکرد.
شاید ادامه بدم نسخه یک رو چون همه فنای سولز ازش خیلی تعریف میکنن.شاید تونستم ارتباط برقرار کنم باهاش
 
والا DS II که هیچ کلا کمتر بازیی پیدا میشه که براش همچین مقاله دقیقی در مورد یه بخش جزیی توی طراحی انیمیشن‌ها نوشته شده باشه.

همونطوری که گفتم و بقیه دوستان هم تایید کردن این مسئله توی بازی وجود داره و اگه بازی‌ها رو کنار هم بزارید و بازیشون کنید کاملا مشهود هست. دیگه اینکه همچین مسئله‌ای رو ببینید یا نه و اینکه اون رو یه اشکال یا نقطه قوت بدونید، به خودتون بستگی داره.
===
بحث Hitbox شد، اتفاقا یکی دیگه از مواردی که می‌خواستم بهش اشاره کنم همین مورد بود. البته توی DS1 و باقی بازی‌های سولزبورن هم این اشکال تا حدودی وجود داره ولی توی DSII دیگه به اوج خودش رسیده بود.
دیگه مطمئن شدم این نسخه DS2: sotfs که من دارم VIP edition ای چیزی هست ! و DS1 هم نسخه Bulls**t edition بهم انداختن ! چون بعد از حدود 300 ساعت دارک2 ، و 50 ساعت دارک1 (همین دو روز پیش برای بار سوم تموم کردم بازیو) ، دقیقا نظر مخالفی دارم در مواردی که ذکر کردید !!
 
دوستان من تازه میخوام این سری رو بازی کنم. البته بلودبورن رو تا نصفه رفتم ولی دیگه حوصله ام نگرفت برم به خاطر سختیش و رو اعصاب بودن و وقت گیر بودنش . متاهل هم هستیم و کم حوصله :D. بهترین و راحت ترین کلاس بازی که راحت بشه بازی رو انجام بدم چه کلاسیه؟ ممنون
جسارتا باید عرض کنم که اصولا چنین کلاسی وجود نداره و نباید اینطور به قضیه نگاه کرد :D
_ یعنی با عِلم به فلسفه سری Souls و بالانس گیمپلی و تعمُدی بودنِ سختیِ بازی_ اصولا چنین انتظاری رو نمی شه از کلاس بخصوصی داشت.
شاید بشه برخی کلاس ها رو نسبت به سایرین برای شروع راحت تر دونست اما اختلاف اونقدر نیست. می گن کلاس Sorcery کار رو جاهایی ساده تر می کنه اما بهرحال نسبی هست.
این رو هم فراموش نکنیم که در سری Souls "کلاس" داریم و نه "نژاد" ! به این معنی که کلاس های مختلف از لحاظ Atrribute ها چیز انحصاری و بخصوصی ندارن و کامل بسته به نوع levelUp کردنِ شما شناور هستن. شما می تونی کلاس Knight برداری اما همه اش فاکتور های غیرمربوط به کلاس ات رو Up کنی!!
در نتیجه کلاس ها صرفا منطقِ بخصوصی برای پیشبرد بازی و LevelUp هستن و در طول بازی رفته رفته ساخته می شن و چیز منحصر بفردی ندارن فی النفسه ( مگر نوع زره و اسلحه و احیانا سپر در نیم الی یک ساعت اول بازی. و مواردی مستثنا مثل همراه داشتن Master key در کلاس Thief... )

***
استاید گرامی جسارتا باید عرض کنم که برتری داشتنِ کلیِ DS II نسبت به نسخه اول سوتفاهمی بیش نیست :D
 
آخرین ویرایش:
ناموسا بحثتون عالیه
ولی کم کم ممکنه مجبور بشید برای ثابت کردن حرفتون بازی مد نظر رو تخریب کنید که نه دارک سولز ۱ و نه ۲ هیچ کدوم لایق این تخریب ها نیستا
صلوات بفرستید، منتظر نمرات ۱۰ باشید و بشینید لذت ببرید. :دی
 
دیگه مطمئن شدم این نسخه DS2: sotfs که من دارم VIP edition ای چیزی هست ! و DS1 هم نسخه Bulls**t edition بهم انداختن ! چون بعد از حدود 300 ساعت دارک2 ، و 50 ساعت دارک1 (همین دو روز پیش برای بار سوم تموم کردم بازیو) ، دقیقا نظر مخالفی دارم در مواردی که ذکر کردید !!
نسخه ریمسترش که به هیچ وجه من الوجوه مشکلی نداشت ! نمیدونم دوستان منظورشون همین ریمستره یا نه ( حوصله خوندن پستا رو ندارم متاسفانه ) ولی این نسخه ای که ما زدیم ( پلاتم کردیم ) یه باگم نداشت . نه باگ نه مشکلات هیت باکس .
1 هم تنها مشکلش افت فریم و تا یه حد خیلی خیلی کم اینپوت لگ ـش بود .
البته نسخه 2 عادی خیلی پر ایراد بود نمیشد بازیش کرد درست ولی این اسکُلار آو فرست سین کاملا بی نقص بود :D ( 100 بارم تو جملم این رو گفتم که تاکید کنم هیچ مشکلی نداره بازی ، چون واقعا سالمه ! )

درمورد اینکه 2 بهتره یا بدترینه هم ، هر دو نسخه شاهکار بودن ولی 1 به علت فضا و جو مرده و دپرسی که داشت پیش یه سری ( از جمله خودم ) به محبوب ترین سولز تبدیل شد ولی این به معنی بد بودن 2 نیست . 2 خیلی دنیاش روشن تر و رنگی تر و زنده تر از 1 بود ( البته منظورم از رنگی ، مثلا یه چیزی مثل بایوشاک اینفینیت نیست ! ) ولی کلی نکته ریز و درشت فوق العاده داشت . از طراحی درنگلیک گرفته تا یه سری دشمناش .

خلاصه اینکه من فکر میکنم اگه خیلی از دوستان از این قضیه که نسخه 2 دست شاگردای میازاکی بود و خودش بیشتر نقش ناظر رو داشت با خبر نبودن ، خیلی از این حرفا رو نمیزدن ... بگذریم :D
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or