Dodge/Evade
منم اون اول کاری بدجوری داشتم ازش کتک میخوردم و رفتم Grind کردن برای اینکه خودم رو قویتر کنم، هرچند اونم فایدهای نداشت و باز خیلی راحت با ضرباتش Stamina ـم رو تموم میکرد و دفاعم باز میشد. بعد از اینکه کلی مُردم یه بار قاطی کردم و گفتم بزار اصلا به سبک Bloodborne و بدون سپر بازی کنم و بوم! Pursuer خیلی راحت شکست خورد. بعد از اون کل بازی رو با همون استایل بلاد رفتم و تفریبا اکثریت باسها رو همون دفعه اول شکست دادم.
توی DSII اگه Agility ـت بالا باشه و بدونی چطوری از IF موجود توی Dodge استفاده کنی بازی شدیدا آسونه. الان شاید بعضیها باورشون نشه و بگن دارم الکی از خودم تعریف میکنم ولی بعضی باسای DSII وحشتناک آسون بودن. مثلا Dragonrider توی مبارزه اول حتی یه ضرب بهم نزد، با وجود اینکه داشتم Two Handed کار میکردم. یا جلوتر اونجا که دوتاشون با هم میان، فقط یه ضربه ازشون خوردم و اونم بخاطر عجله خودم برای کشتن اولی بود که فقط یه ضرب دیگه میخواست. در کل به عنوان کسی که کل سری سولزبرن رو بازی کرده، برای من DS II آسونترین نسخه توی سری بود.
====
بچهها ایرادات DSII رو گفتن ولی من یه اشکال دیگه هم اضافه کنم که مبارزات بازی (PvP نه، کلیت سیستم مبارزات رو میگم) اصلا اون سنگینی DS رو نداشت و تمام مدت حس میکردم انگار یه چیزیش.... درست نیست.
سولز فنای اون سمت میگن دلیلش اینه که توی DSII انیمیشن حرکات به صورت یکنواخت از شروع تا پایان اجرا میشن در صورتی که توی بقیه بازیهای اکشن از جمله باقی سری سولز اینطوری نیست و سرعت اجرای انیمیشن بسته به نوع حرکت ممکنه در شروع یا پایان سریعتر یا کندتر بشه تا مثلا یه تاکیدی روی قدرت ضربه یا سرعت حرکت انجام شده داشته باشن. میگفتن این مورد شاید به چشم نیاد (و حقیقتا خودم هم موقع بازی کردن DSII نتونستم بفهمم دلیلش اینه) ولی تاثیر زیادی رو حسی که حرکات به بازیکن میدن داره و یه ویدئو هم برای این مورد گذاشته بودن که به صورت دقیق میشد این مسئله رو توش دید.
البته تنها ایراد سیستم مبارزات این نبود ولی خب این بزرگترین مسئلهای بود که موقع بازی کردن DSII من رو اذیت میکرد و یه جورایی چون تا قبل از اینکه اون ویدئو رو ببینم دلیلش برای معلوم نبود، بیشتر از اونی که باید روی اعصابم میرفت