امتياز اعضای بازی سنتر به عناوین پلتفرم PC

  • Thread starter Thread starter Meysam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Meysam

کاربر سایت
سلام
تو اين تاپيك مي خوايم نظر شما و امتيازي رو كه به هر بازي ميديد مشخص كنيم تا شايد بتونيم بهترين بازي رو تو هر ماه يا سال با نظر خودمون انتخاب كنيم
پايين ترين امتياز 0
بالاترين امتياز 10
همراه نظر ( خواهشمند است نظر کارشناسانه باشه )

اینم بازی های سری 1 : ( تا تاریخ 5 مهر )

Wolfenstein
Wanted Weapons of Fate
Left 4 Dead


Bionic Commando
Call of Juarez Bound in Blood
Street Fighter IV

جواب لیست امتیازات سری اول :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC


اینم بازی های سری 2 ( با تشکر از میثم ) تا تاریخ 20 مهر :

Batman Akham Asylum
Resident Evil 5
Mini Ninja
NFS: SHIFT
Red Faction Guerilla
Darkest of days
Section 8
overlord 2
ARMA II
Trine
X-Men Origins: Wolvorine

جواب لیست امتیازات سری دوم :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

اینم بازی های سری 3 : ( تا تاریخ 28 مهر )

Assassin's Creed
Bioshock
Brothers In Arms 3
Crysis
Crysis Warhead
Dark Sector
Dead Space
Far Cry 2
F.E.A.R 2
Gears of War
GTA IV
GRID
Mirror Edge

لیست امتیازات سری سوم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

بازیهای سری 4 ( تا تاریخ 5 آبان )

Splinter Cell: Double Agent
STALKER: Shadow of Chernobyl
STALKER: Clear Sky
Call of Duty 4
Call of Duty: World At War
Fallout 3
H.A.W.X
Resident Evil 4
Prince of Persia 2008
Burnout: Paradise
Mass Effect
Devil May Cry 3
Devil May Cry 4
Pro Evolution Soccer 2009
Colin Mac Rae: Dirt
Silent Hill: Homecoming

لیست امتیازات سری چهارم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC
 
Last edited by a moderator:
bdc4bdd4-924b-44b3-ba90-7b9dc6b290bf.jpeg

control 4/10
فاجعه نمیدونم دلیل اینکه بعضی ها اینقدر از بازی تعریف میکنن چیه
تا حالا بازی اینقدر شلخته ندیده بودم نحوه روایت خر تو خر معلوم نیست چی ماموریت اصلیه چی فرعی نحوه اپگرید کردن ها داغون و مهم تر از همه نقشه بازی useless ترین نقشه تاریخ بازی های رایانه ایی مسیر یابی رو مخ ترین کار تو این بازیه
کانتر ۱.۶ نقشش کاربردی تره تا این بازی
هیچ هیجانه خاصی تو داستانه بازی نیست و خسته کننده اصلا اینطور نیست که بخوای بدونی بعدش چی میشه
ولی این بازی یکی از بهترین و اوپتیمایز ترین گرافیک هایی رو داره که دیدم و همچنین شوتینگ عالی اون ۴ هم که دادم ماله این دو مورده
هر چند شوتینگم به واسطه کم بودن اسلحه ها زیاد هیجان انگیز نیست
صد درصد باهاتون موافقم . دلچسب نبود . محیط خیلی گیج کننده بود . عجیب
 
Alien: Isolation

8.5/10


View attachment 216956

خیلی وقت بود پای یک بازی ترسناک ننشسته بودم و این بازی هم از خیلی قبل اسمش توی ذهنم بود و منتظر یه فرصت خوب بودم که بشینم پاش
دیگه احتمالا می دونید که این بازی الهام گرفته شده از فیلم Alien 1979 (بیگانه) هست و در همون جهان هم اتفاق می افته (داستان بازی 15 سال بعد از وقایع فیلمه)
فیلم بیگانه به کاگردانی ریدلی اسکات جزو یکی از بهترین فیلمای ژانر ترس-بقا با محوریت موجودات فضایی هست! و خیلی خیلی بر فیلمایی بعدش و کلا این ژانر سینمایی تاثیر گذاشته. به همین دلیل به مرور زمان محتوای فیلم خیلی بسط داده شد و الان که سال 2021 هستیم کلی دنباله سینمایی و کتاب و کامیک بوک و ویدئو گیم و ... وجود داره که دنیای Alien رو خیلی گسترده تر و جذاب کرده.

داستان بازی در رابطه با Amanda Ripley دختر نقش اصلی فیلم بیگانه (Ellen Ripley) است که به دنبال سرنوشت مادر گم شده ـش (بعد از وقایع فیلم بیگانه) راهی یه ایستگاه فضایی بسیار بزرگ (Sevastopol) در مدار سیاره غول پیکر گازی به اسم KG-348 میشه. خیلی زود یکسری اتفاقات ناگوار می افته و آماندا داخل ایستگاه فضایی که به خاطر انتقال اتفاقی یک موجود فضایی خطرناک (Xenomorph-زینومورف!) از یکی از قمرهای سیاره گازی دچار آشوب شده، گرفتار میشه!
خداروشکر بازی خیلی جامپ اسکر (حالتی که یکدفعه چیزی رو نشون بده و شمارو بترسونه) نداره و بر عکس به شدت تعلیق و استرس داره که از همون ابتدایی که داخل ایستگاه فضایی گیر می کنید خودشو نشون میده! اساس گیم پلی بازی انجام دادن چک لیست های مراحل بازی بی سر و صدا و پنهان شدن از دست دشمنا (شامل تعدادی از آدم ها، ربات ها و زینومورف هست) هست. یک دستگاه موشن ترکر هم بهتون داده میشه که با همون باید موقعیت تقریبی دشمنارو پیدا کنید و به دلیل اینکه بازی ژانر Survival هم هست تا جای ممکن باید از درگیری پرهیز کنید (مخصوصا اوایل بازی که اسلحه و ابزار دفاعی بسیار محدودی دارید)
از نظر گیم پلی بازی خیلی نزدیک به Outlast هست ولی اینجا گاها (مخصوصا اواخر بازی) می تونید با دشمنا درگیر هم بشید.
بازی از نظر ترس برای من اینطوری بود که اوایلش به طور وحشتناکی پر استرس بود ولی با گذشت زمان یواش یواش از میزان ترس و تعلیق بازی کم شد و بعضی مراحل رسما واکینگ سیمولاتر شده بود و فقط باید با مکانیسم های بازی سر و کله بزنید و خبری هم از زینومورف نبود! اما باز اواخر کار (مخصوصا دو سه مرحله آخر) به طرز واقعا فجیعی استرس بازی دوباره بالا رفت و من با تموم شدن بازی یه نفس راحتی کشیدم!!
آیتم های زیادی توی بازی در اختیارتون قرار میگیره از اسلحه کمری گرفته تا شاتگان و شعله افکن و انواع و اقسام بمب صوتی و ... البته به صورت خیلی محدود و باید با دقت زیادی ازشون استفاده کنید.
مکانیزم سیو بازی هم شبیه رزیدنت ایول هاست و فقط در جاهای خاصی باید به صورت دستی بازی رو سیو کنید و خود همینم یه جور استرس ایجاد میکنه!
اصلی ترین و خطرناک ترین دشمن شما در بازی زینومورف هست (عامل اصلی استرس و تعلیق بازی) که فقط شعله افکن و مولوتف می تونه به مدت زمان محدودی دورش کنه! و در غیر اینصورت فقط باید ازش دوری کنید! وقتی ببیندتون تقریبا چیزی شبیه معجزه نیاز دارید که از دستش در برید و حتی اگه بی دقتی کنید و توی جایی که پنهان شدید صدای موشن ترکرو در بیارید از توی محل اختفاتون هم می کشدتون بیرون! نکته جالب دیگه در مورد زینومورف اینه که حرکتش در محیط بازی اصلا اسکریپت شده نیست و کاملا رندوم توی راهروهای تو در توی ایستگاه فضایی می چرخه و عملا خیلی مواقع شمارو غافل گیر میکنه و خب بعضی وقتام (مخصوصا روی درجه سختی بالا) واقعا میره روی اعصاب و گاها شده موقع سیو کردن بعد کلی قایم موشک بازی یهو سرو کله ـش پیدا شده و اجازه نداده پروسه سیو کامل انجام بشه!! ~X(فااااک
گرافیک بازی با توجه به سال ساختش خوبه و نورها و سایه ها (به لطف تکنیک نورپردازی HDAO) توی محیط های عمدتا بسته و تاریک بازی خیلی خوب از کار در اومدن. محیط بیرون ایستگاه و فضا بین ستاره ای هم واقعا زیبا و تماشاییه.
موسیقی و صدای بازی هم کاملا هماهنگ با اتمسفر بازیه و به کمک صداها به خوبی می تونید دشمنارو جهت یابی کنید.
من در مجموع از بازی لذت بردم، استرس و تعلیق بازی جاهایی که زینومورف هست خیــــلی بالاست، خود بازی با توجه به ژانر و گیم پلی سنگین و کندش یک مقدار طولانیه (18 مرحله و 17 18 ساعت پلی تایم) و بعضی جاها خیلی کش دار و حوصله سربر میشه، ولی خب اگه به ژانر ترس و بقا علاقه مند باشید مطمئنا از بازی لذت زیادی می برید. در ضمن داستان بازی عمق زیادی نداره و خیلی از اطلاعات جانبی رو باید حوصله داشته باشید و از نوشته و آرشیوهای کامپیوتری در بیارید و بخونید (البته اگر با دنیای فیلمای بیگانه آشنا نباشید)

پ.ن: اصلش اینه که این مدل بازی هارو باید با هدفون و در اتاق تاریک و تنها تجربه کرد ولی خب اعصاب بسیــــار فولادینی می طلبه و واقعا دم کسی گرم که بتونه بازی رو توی این شرایط روی درجه سختی Hard تموم کنه و بعدش ناراحتی اعصاب و روان نگیره (اون آچیومنتی که نباید 1 بارم بمیری هم بگیره) :D

پ.ن 2: قبل از انجام بازی حتما فیلمای Alien 1979 و Prometheus 2012 رو ببینید
با تک تک حرفات در مورد این بازی موافقم، این بازی هم مشکلات ریز و درشت داره، هم خوبی های بسیار بسیار زیادی، اگه یادتون باشه، موقعه انتشار این بازی هم چندین جایزه گنده، برای صدا گزاری، و هوش مصنوعی گرفت و الحق که اگر این بازی رو اگر کسی با هدفون با کیفیت بازی کنه هر نیم ساعت نیم کیلو عرق میکنه از ترس و استرس:D بخش های گیم پلی بازی افت و خیز های داره، مثلا قسمت های گیم پلی بیگانه واقعا هوش مصنوعی بازی ، یک چیزی تک تو این صنعت هست، ولی وقتی با ادم ها و ربات ها مواجه میشی میبینی اون عملکرد بیگانه رو نداره، در کل بعد از اون فاجعه گیرباکس ، این الین واقعا یک شاهکار تک تو این صنعت هستش، تو بعضی جهات بنظرم حتی از اتمسفر بازی از فیلم ریدلی اسکات ، و الین جیمز کامرون هم بهتر بود، ولی خدایی بازی استرس فروانی داره، مخصوصا اون حسگر که وقتی موقعیت الین رو نشون میده ادم خشکش میزنه نمیدونه چیکار کنه از استرس، تا الان چند بار بازی رو تموم کردم باید یک بار دیگه هم رو گیم پس بزنم به بدن:D
ممنون بابت این نقد زیبا.
 
revillage_h564.1200.jpg

VILLAGE​
بلاخره تونستم یکی از مورد انتظار ترین بازی های این چند وقت اخیر رو تموم کنم.بازی شباهت زیادی به نسخه ی 4 داره .تنوع اسلحه و پازل ها خوبه . بازی با گشت و گذار بی هدف ادم رو خسته نمیکنه.داستان بازی قابل قبوله و گرافیک هم خوب کار شده.مهم ترین نکته برای pc باز ها بهینه بودن بازیه .به عنوان یک بازی ترسناک اصلا نمی تونه به خوبی سری کلاسیک باشه ولی در کل ضعیف هم عمل نکرده. شخصیت پردازی و تعداد باس ها(هم اصلی و هم فرعی) بسیار خوبه.بخش پایانی بازی هم بسیار جذاب بود برام.
از دید من بازی دوتا نکته ی منفی داره که توی اسپویلر قرار میدم تا نا خواسته بخشی از بازی برای کسی اسپویل نشه.
اصلا دلم نمی خواست به عنوان باس اول با lady dimitrescu رو به رو بشم و باید این شخصیت رو به عنوان باس سوم یا چهارم در نظر میگرفتن(منظورم باس های اصلیه نه فرعی)
نکته ی دوم اینکه lady dimitrescu و heisenberg به عنوان باس بسیار قوی هستن(قدرت های جالبی دارن) اگر مبارزه در دو فاز طراحی میشد بسیار بهتر بود تا اینکه از همان ابتدا باس ها تبدیل میشدن

امتیاز 9 از 10
 
خب از اونجایی که خیلی وقت پیش دوتا TEW رو بازی کردم و فراموششون کردم تصمیم گرفتم دوباره از این دو شاهکار لذت ببرم فکر کنم قبلا هم همینجا بهشون نمره دادم یادم نیست

THE EVIL WHITIN 1
9/10
این بازی فوق العادست شاید همه چی به بهترین کیفیت تو این بازی نباشه مثل گیم پلی و گرافیک ولی یه حسه کلاسیکی تو این بازی هست که جز تو RE4 تو هیچ بازی دیگه نمیشه تجربش کرده خیلی خوبه
قبلا DLC های بازی رو بازی نکرده بودم DLC های کیدمن چقدر ترسناکن مخصوصا باسش SHADE از همه باس های بازی وحشی تر بود
DLC های بازی هنرمندانن بازی رو از دیده کیدمن نشون میدن که وقتی تجربه کنید میفهمید درسته گاهی کیدمن و سباستین تو بازی با هم برخورد داشتن ولی کیدمن داشته یه دنیای کاملا متفاوتو تجربه میکرده خیلی جالب بود:-bd
نصف داستانم تو DLC هاست بازی نکنید عمرتون بر فناست


THE EVIL WHITIN 2
10/10
هــــــــولی شت چقدر پارت Stefano Valentini این بازی شاهکاره هنریه نقاشی ها ، محیط ، تلپورت ها و عوض شدن محیط ، معماری ها ، خود هنر های استفانو داستانش که عکاسه جنگ بوده باس هاش همه چیزش .... چقدر کار شده روش واقعا اونایی که روی این پارت بازی کردن هنرمندن
باقی بازی هم عالیه ولی کیفیت پارت اول خیلی خوبه یه تجربه ناب و متفاوت بود باعث میشه نمره کاملو به بازی بدم

باو کی سه شو میسازن:(
 
آخرین ویرایش:
View attachment 213560

I AM ALIVE 2012

Score: 5

نکات خوب: القای اتمسفر آخرالزمانی. طراحی خوب یک دنیای بحران زده. با ارفاق برخی از مکانیزم های بازی تلاش دارد که ماهیت بقا را واقعیت جلوه دهد.

نکات بد: گیم پلی کوتاه، گرافیک تاریخ مصرف گذشته در آخرین سال های نسل هفتم. طراحی ناکارآمد بخش مخفی کاری بازی. عدم تنوع در سیستم مبارزات بازی. پایان گنگ

شروع بازی: 26 خرداد 13400
پایان بازی: 30 خرداد 1400
جالبه منم چند روز پیش رفتم سراغش بعد دیدم با دسته وان نمی شه بازیش کرد درست نمی شناسه بیخالش شدم با این نقد که دیگه هیچی
 
Capture_2021_07_14_18_42_40_6.png
Mass Effect 2008
(Not Legendary Edition)

Score 7

نکات مثبت: داستان جذاب و به نحوی مولف سبک نوین داستان سرایی در ژانر نقش آفرینی. صداپیشگی خوب شخصیت ها. تجربه خام قابل قبول برای سفر در کهکشان. تصمیمات شوکه برانگیز. رانندگی در محیط های متفاوت سرگرم کننده است.


نکات منفی: گرافیک مات و چشم اندازهای کدر (حتی روی تنطیمات بالا). سیستم شوتینگ نسبت به دو نسخه بعدی جذاب نیست. عدم تنوع در اسلحه ها. باس پایانی بازی!

شروع بازی: 21 تیر 1400
پایان بازی: 27 تیر 1400

*بدترین کابوس برای گیمری که داستان سرایی برایش اولویت دارد، بی توجهی به ریشه اثر و انجام دنباله مجموعه است؛ اتفاقی که برای من و شناخت دنیای مس افکت افتاد. هرچند در نسخه های دوم و سوم داستان بازی را درک کردم اما شناخت ریشه شروع اتفاقات یک تجربه دیگری است. بی شک Mass Effect 2 &3 را به علت سیستم شوتینگ خوب آن دوست داشتم و اینکه دو دنباله مذکور کمی روان تر از نسخه اول هستند. بدین علت MS1 را بازی کردم که سیستم شوتینگ بازی را مجدد تجربه کنم که متاسفانه ناامیدم کرد.

اتمام Mass Effect 3: زمستان 1390
اتمام Mass Effect 2: تابستان 1391

 
Resident Evil 2 remake
7/10
زیاد خوشم نیومد از بازی و تاب خوردن تو محیط یکسان اونم محیط کسل کننده ایی مثل اداره پلیس تجربه جالبی نبود فقط تموم کردم بازی روا
و اینکه گیم پلی بازی خشکه

Resident Evil 3 remake
9/10
هر چقدر شماره ۲ حوصله سر بره چقدر ۳ خوبه لعنتی
گیم پلی نرم گرافیک فوق العاده
تفنگای بازی چقدر خوبن و زامبی کشی لذت بخشه برعکسه شماره ۲
جیل :xچقدر جیل و کارلوس دوست داشتنین :x
تو رو خدا فقط اگر میخواید بازی‌ کنید سریع برید تو منو چهره کارلوسو کلاسیک کنید چیه موهاشو مثله اوسکلا کردن:))

Resident Evil 4 remake
:-w
 
Days Gone رو بالاخره تمام کردم، در کنار مراحل اصلی، خیلی از مراحل فرعی رو هم رفتم و تقریبا تمام آپگریدها رو گرفتم. من رو درجه سختی Normal بازی کردم و یکی از تجربه های خوبی بود که اخیرا داشتم.

days-gone-no-bike.jpg

نقاط قوت بازی:
  1. گرافیک هنری بسیار خوب
  2. سیستم ارتقای ویژگی های شخصیت اصلی جذاب هست
  3. گان پلی خوب
  4. با وجود آن که داستان معمولی و کلیشه ای رو شاهد هستیم اما شخصیت پردازی مناسب باعث شده تا بتونیم با کاراکترها ارتباط بگیریم.
  5. لذت بالای گشتن در محیط و انداختن زامبی ها و دشمنان به جان همدیگر و سپس تماشای جنگ آنها!
  6. تنوع مناسب دشمنان
  7. موتور دیک و ارتقای آن
  8. نیازمند برنامه ریزی برای سفر جاده ای به جهت کم نیاوردن بنزین( اون اوایل که هنوز موتور رو ارتقا نداده بودم وسط یه گله از زامبی گیر کردم و یکی از هیجان انگیز ترین لحظات بازی برام رقم خورد!)
نقاط ضعف بازی:
  1. بهینه سازی بازی روی PC همچنان و با وجود عرضه آپدیت های مختلف مشکلاتی مثل استاتر های ناگهانی را داراست.
  2. سیستم لوت بازی میتونست جذاب تر باشه. به طور کلی بازی به خاطر گشتن در محیط به ما پاداش لازم رو نمیده. مثلا خوب بود که یک سری اسلحه ویژه یا ارتقاهای مربوط به سلاح ها در مناطقی از محیط مخفی شده باشه تا ارزش گشتن در محیط دو چندان بشه.
  3. افت نسبی جذابیت داستان در یک سوم پایانی بازی!
  4. هوش مصنوعی افتضاح!
  5. برخی محدودیت های عجیب و غریب مثل عدم توانایی دیک در شنا کردن!
  6. باگ های پرشمار در جریان گیم پلی!
امتیاز کلی: 7.5/10
 
RE8-4-scaled.jpg


RE 8 VILLAGE 7/10​

نقاط مثبت:
القای خوب حس هیجان
تکمیل کننده نقاط خالی داستانی شماره های قبلی
گرافیک هنری خوب
محیط های خیره کننده
اپگرید های نسبتا مناسب

نقاط منفی:
بسیار شلخته
تاریکی بیش از حد بازی
گرافیک فنی ضعیف مخصوصا در برخی نقاط
داستان شخمی تخیلی به جای علمی تخیلی
همچنان فیزیک ضعیف و سبک و عدم تخریب پذیر بودن محیط


جمع بندی:
کلا طرفدارهای سبک رزیدنت به 2 دسته 4 به بعد یا کلاسیک 3 گانه ابتدایی تقسیم می شن 3 گانه ی ابتدایی بازی دارای حس ترس بیشتر پازل های بیشتر و داستان علمی تخیلی بود که از شماره 4 با تقویت شوتینگ بازی جایگزینی حس ترس با اضطراب حذف خیلی از المان های فکری و پازل ها و داستان کاملا تخیلی مسیرش عوض شد تا طرفدارهای 2 اتیشه جدیدی پیدا کنه

شماره 8 این بازی گویا ایده ای نابی برای ارائه نداشته و هر کسی هر ایده ای که داشته داخل بازی جا داده بدین ترتیب شاهد بازی های P.T CALL OF DUTY یا حتی TRANSFORMERS بودیم مشخص نیست بازی زامبی داره یا گرگینه یا موجودات تخیلی که در عرض چند ثانیه اندازه یک ساختمون می شن یا مگس هایی که با جمع شدنشون یک فرا انسان می سازن(این دیگه خیلی تخیلی بود) یا حتی انسان هایی که قدرت سوپر هیروهای مارول رو دارن تا حضور ربات ها همگی باعث شدن تا با یک بازی کاملا شلخته که برای خودش شخصیت یونیک و تکی نداره رو به رو بشیم
ظاهرا سازنده های بازی فقط خواستن محیط هایی برای لذت از بازی بسازن بدون اینکه توجهی به یکپارچگی اون ها داشته باشن

می شه بازی RE 8 به یک پیتزای فصل تشبیه کرد که هر اسلایش یک طمع متفاوتی داره اما اگر دنبال همون همیشگی یا پیتزای سر اشپز می گردید RE 8 مناسب شما نیست
 
Doom 1993
7/10


6557472e527e475.jpg

دووم یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین بازی های دهه 90 که ژانر FPS و گرافیک 3D و بخش مولتی رو در زمان خودش متحول کرد! و دنباله های زیادی براش ساخته شد. واقعا تصور اینکه این بازی زمان ریلیزش چقدر محبوب بوده و به لحاظ گیم پلی چقدر نوآور و جذاب بوده برای کسایی که اون زمان گیمر نبودن غیر قابل تصوره! در واقع اون زمان به حدی محبوب شده بود که حتی باعث پایین اومدن راندمان کاری کارمندها هم شده بود و در بعضی موارد بازی کردنش در محل کار ممنوع شده بود :D
روایت بازی خیلی ساده س و شما در نقش یک سرباز بی نام و نشان (که بعدا Doomguy و Doom Slayer نامیده شد) در یک پایگاه واقع در مریخ باید با انواع و اقسام موجوداتی که از جایی به اسم جهنم تله پورت میشن مبارزه کنید.
این نسخه بازی با وجود اینکه مثلا 3D هست و به صورت Real Time رندر میشه اما شما زمان تیراندازی فقط می تونید در جهت افقی نشان گیری کنید و اگه دشمن شما بالاتر یا پایین تر از خط افق دید باشه فقط کافیه که همون راستا رو هدف بگیرید!
تنوع دشمن ها و اسلحه های بازی خیلی خوبه و حتی الان در سال 2021 هم بازی کردنش فان و اعتیاد آوره. گیم پلی بازی عمدتا ازین اتاق به اون اتاق رفتن و مبارزه با سیل دشمناس (Run and Gun) اما گاهی نقشه بعضی مراحل خیلی تو در تو و گیج کننده میشه به حدی که باید مدت زیادی مثل مرغ گیج دور خودتون بچرخید تا بالاخره مسیر رو پیدا کنید!
گرافیک و صدا گذاری بازی که دیگه با استانداردهای الان خنده داره! صدای مردن اکثر دشمنا مثل همه و دقیقا مث زوزه سگ می مونه :)) و بعد مدتی حالت بسیار تکراری و مضحکی پیدا می کنه! پیکسل های بافت ها هم که به وضوح روی هر رزولوشنی دیده میشه.
به نظر من با وجود اینکه از نظر گرافیک و صداگذاری بازی خــــــیلی قدیمی و تاریخ گذشته اس اما همچنان گیم پلی جذاب و اعتیاد آوری داره و مطمئن باشید اگه نیم ساعت این مواردو تحمل کنید دیگه به سختی از پاش بلند میشید!

Doom 3
8/10


Doom-3-game-free-download.jpg

بعد از گذر از دنباله های نسخه اصلی دووم، بالاخره بعد از مدت ها نسخه سوم بازی در سال 2004 توسط اکتیویژن منتشر شد! این نسخه بر خلاف نسخه های قبلی از حالت اکشن بزن و برو تبدیل شد به Survival Horror و به نوعی نقش ریبوت نسخه اول بازی رو با گرافیک و صداگذاری کاملا به روز رو داشت. البته روی درجه سختی نرمال بازی اصلا حالت Survival نداره و به وفور مهمات و medkit پیدا میشه.
داستان این نسخه خیلی پر شاخ و برگ تر از نسخه های کلاسیک بازیه (البته متاسفانه همش رو باید از گوشه و کنار پیدا بکنید و در قالب متن بخونید) و به طور خلاصه ازونجایی شروع میشه که گروهی از دانشمندان و محققان در ایستگاهی واقع در مریخ به دنبال ایجاد شرایطی مناسب برای زندگی انسان هستند که در جریان یکی از حفاری ها، سنگ نوشته ها و آثاری از یک تمدن مریخی منقرض شده پیدا میشه که به تکنولوژی هایی مثل تله پورت و ارتباط با جهان های دیگری دسترسی پیدا کرده بودن (که در آخر عامل نابودی این تمدن هم بوده). این کشف باعث میشه جهت تحقیقات ایستگاه مریخ عوض بشه و تمرکز گروهی از دانشمندان مرکز بر روی استفاده از تکنولوژی های این تمدن آغاز بشه که به دنبالش باعث ایجاد یکسری اتفاقات میشه و پرتالی از جهنم باز میشه و نهایتا موجودات اهریمنی اون به ایستگاه تحقیقات فضایی مریخ راه پیدا می کنند! در واقع بک استوری بازی کار شده و گسترده اس اما در جریان خود مراحل بازی داستان خاصی وجود نداره و مطابق قبل شما در نقش یک سرباز بی نام و نشان و لال، نهایتا باید این پرتال جهنم رو ببندید و مانع از رسیدن موجودات اهریمنی به زمین بشید.
اسلحه ها و دشمن ها تقریبا بر اساس همون چیزایی هست که در نسخه اصلی دووم دیدیم! که چند مورد جدیدم بهشون اضافه شده و ازین نظر گان پلی بازی کاملا جذابه و با دشمن های متنوعی رو به رو میشید (نقطه قوت بازی). اتمسفر کلی این نسخه به لطف گرافیک و محیط های عمدتا بسته و تاریک و صداگذاری خوب، کاملا ترسناک شده و این بازیم در زمان خودش در زمینه گرافیک و نورپردازی غولی بود. کمپین اصلی بازی تقریبا 10 ساعت زمان می بره و به خاطر اینکه توی 90 درصد مواقع توی محیط های بسته و راهروهای تاریک جریان داره بعد از مدتی مقداری خسته کننده و تکراری میشه. از نظر سختی روی درجه راحت و متوسط بازی خیلی خیلی آسونه و فقط روی درجه سختی Nightmare بازی حالت Survival واقعی پیدا میکنه و چالش بر انگیز میشه.
سال 2012 نسخه BFG Edition این بازی به همراه بهبودهای گرافیکی و مراحل اضافه ریلیز شد (از جمله مفیدترین تغییراتش قابلیت استفاده همزمان از چراغ قوه و اسلحه بود!) که اگر میخواید بازیش کنید کاملترین نسخه بازیه.
اگر نتونستید گرافیک و صداگذاری منسوخ نسخه های اصلی دووم رو تحمل کنید این نسخه مطمئنا نا امیدتون نمی کنه!
 
آخرین ویرایش:
Doom 1993
7/10


View attachment 219869

دووم یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین بازی های دهه 90 که ژانر FPS و گرافیک 3D و بخش مولتی رو در زمان خودش متحول کرد! و دنباله های زیادی براش ساخته شد. واقعا تصور اینکه این بازی زمان ریلیزش چقدر محبوب بوده و به لحاظ گیم پلی چقدر نوآور و جذاب بوده برای کسایی که اون زمان گیمر نبودن غیر قابل تصوره! در واقع اون زمان به حدی محبوب شده بود که حتی باعث پایین اومدن راندمان کاری کارمندها هم شده بود و در بعضی موارد بازی کردنش در محل کار ممنوع شده بود :D
روایت بازی خیلی ساده س و شما در نقش یک سرباز بی نام و نشان (که بعدا Doomguy و Doom Slayer نامیده شد) در یک پایگاه واقع در مریخ باید با انواع و اقسام موجوداتی که از جایی به اسم جهنم تله پورت میشن مبارزه کنید.
این نسخه بازی با وجود اینکه مثلا 3D هست و به صورت Real Time رندر میشه اما شما زمان تیراندازی فقط می تونید در جهت افقی نشان گیری کنید و اگه دشمن شما بالاتر یا پایین تر از خط افق دید باشه فقط کافیه که همون راستا رو هدف بگیرید!
تنوع دشمن ها و اسلحه های بازی خیلی خوبه و حتی الان در سال 2021 هم بازی کردنش فان و اعتیاد آوره. گیم پلی بازی عمدتا ازین اتاق به اون اتاق رفتن و مبارزه با سیل دشمناس (Run and Gun) اما گاهی نقشه بعضی مراحل خیلی تو در تو و گیج کننده میشه به حدی که باید مدت زیادی مثل مرغ گیج دور خودتون بچرخید تا بالاخره مسیر رو پیدا کنید!
گرافیک و صدا گذاری بازی که دیگه با استانداردهای الان خنده داره! صدای مردن اکثر دشمنا مثل همه و دقیقا مث زوزه سگ می مونه :)) و بعد مدتی حالت بسیار تکراری و مضحکی پیدا می کنه! پیکسل های بافت ها هم که به وضوح روی هر رزولوشنی دیده میشه.
به نظر من با وجود اینکه از نظر گرافیک و صداگذاری بازی خــــــیلی قدیمی و تاریخ گذشته اس اما همچنان گیم پلی جذاب و اعتیاد آوری داره و مطمئن باشید اگه نیم ساعت این مواردو تحمل کنید دیگه به سختی از پاش بلند میشید!

Doom 3
8/10


View attachment 219873

بعد از گذر از دنباله های نسخه اصلی دووم، بالاخره بعد از مدت ها نسخه سوم بازی در سال 2004 توسط اکتیویژن منتشر شد! این نسخه بر خلاف نسخه های قبلی از حالت اکشن بزن و برو تبدیل شد به Survival Horror و به نوعی نقش ریبوت نسخه اول بازی رو با گرافیک و صداگذاری کاملا به روز رو داشت. البته روی درجه سختی نرمال بازی اصلا حالت Survival نداره و به وفور مهمات و medkit پیدا میشه.
داستان این نسخه خیلی پر شاخ و برگ تر از نسخه های کلاسیک بازیه (البته متاسفانه همش رو باید از گوشه و کنار پیدا بکنید و در قالب متن بخونید) و به طور خلاصه ازونجایی شروع میشه که گروهی از دانشمندان و محققان در ایستگاهی واقع در مریخ به دنبال ایجاد شرایطی مناسب برای زندگی انسان هستند که در جریان یکی از حفاری ها، سنگ نوشته ها و آثاری از یک تمدن مریخی منقرض شده پیدا میشه که به تکنولوژی هایی مثل تله پورت و ارتباط با جهان های دیگری دسترسی پیدا کرده بودن (که در آخر عامل نابودی این تمدن هم بوده). این کشف باعث میشه جهت تحقیقات ایستگاه مریخ عوض بشه و تمرکز گروهی از دانشمندان مرکز بر روی استفاده از تکنولوژی های این تمدن آغاز بشه که به دنبالش باعث ایجاد یکسری اتفاقات میشه و پرتالی از جهنم باز میشه و نهایتا موجودات اهریمنی اون به ایستگاه تحقیقات فضایی مریخ راه پیدا می کنند! در واقع بک استوری بازی کار شده و گسترده اس اما در جریان خود مراحل بازی داستان خاصی وجود نداره و مطابق قبل شما در نقش یک سرباز بی نام و نشان و لال، نهایتا باید این پرتال جهنم رو ببندید و مانع از رسیدن موجودات اهریمنی به زمین بشید.
اسلحه ها و دشمن ها تقریبا بر اساس همون چیزایی هست که در نسخه اصلی دووم دیدیم! که چند مورد جدیدم بهشون اضافه شده و ازین نظر گان پلی بازی کاملا جذابه و با دشمن های متنوعی رو به رو میشید (نقطه قوت بازی). اتمسفر کلی این نسخه به لطف گرافیک و محیط های عمدتا بسته و تاریک و صداگذاری خوب، کاملا ترسناک شده و این بازیم در زمان خودش در زمینه گرافیک و نورپردازی غولی بود. کمپین اصلی بازی تقریبا 10 ساعت زمان می بره و به خاطر اینکه توی 90 درصد مواقع توی محیط های بسته و راهروهای تاریک جریان داره بعد از مدتی مقداری خسته کننده و تکراری میشه. از نظر سختی روی درجه راحت و متوسط بازی خیلی خیلی آسونه و فقط روی درجه سختی Nightmare بازی حالت Survival واقعی پیدا میکنه و چالش بر انگیز میشه.
سال 2012 نسخه BFG Edition این بازی به همراه بهبودهای گرافیکی و مراحل اضافه ریلیز شد (از جمله مفیدترین تغییراتش قابلیت استفاده همزمان از چراغ قوه و اسلحه بود!) که اگر میخواید بازیش کنید کاملترین نسخه بازیه.
اگر نتونستید گرافیک و صداگذاری منسوخ نسخه های اصلی دووم رو تحمل کنید این نسخه مطمئنا نا امیدتون نمی کنه!
به نظرم بهترین دووم همین شماره سوم هست . دنیایی سیاه با حال و هوای دد اسپیس و اتمسفر عالی ایستگاه فضایی و مریخ ( شماره های جدید دووم رنگارنگ و کمی فان هستند با اشباع رنگ قرمز) . امیدوارم روزی ریمیک شود
 
ممنون از اقا دانیال که دوم 1 نقد کردن در سال 2021

دقیقا به نکته ی خوبی اشاره کردن که مفهومش می شه این

گرافیک در شرط لذت بردن از بازی نه شرط لازمه نه کافی اما گیم پلی شرط لازم و کافی هست برای همینه که هنوزم خیلی ها دارن بازی های قدیمی رو بازی می کنن یا شرکت ها دونه دونه در صدد بازسازی کردن اون ها هستن

گیم پلی برخی از بازی ها هیچ وقت کهنه و تکراری نمی شن من اگر بخوام به دوم 1 برای زمان خودش نمره بدم 10 از 10 می دم بازی ای که تحولی در زمان خودش محسوب می شده
 
Doom 1993
7/10


View attachment 219869

دووم یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین بازی های دهه 90 که ژانر FPS و گرافیک 3D و بخش مولتی رو در زمان خودش متحول کرد! و دنباله های زیادی براش ساخته شد. واقعا تصور اینکه این بازی زمان ریلیزش چقدر محبوب بوده و به لحاظ گیم پلی چقدر نوآور و جذاب بوده برای کسایی که اون زمان گیمر نبودن غیر قابل تصوره! در واقع اون زمان به حدی محبوب شده بود که حتی باعث پایین اومدن راندمان کاری کارمندها هم شده بود و در بعضی موارد بازی کردنش در محل کار ممنوع شده بود :D
روایت بازی خیلی ساده س و شما در نقش یک سرباز بی نام و نشان (که بعدا Doomguy و Doom Slayer نامیده شد) در یک پایگاه واقع در مریخ باید با انواع و اقسام موجوداتی که از جایی به اسم جهنم تله پورت میشن مبارزه کنید.
این نسخه بازی با وجود اینکه مثلا 3D هست و به صورت Real Time رندر میشه اما شما زمان تیراندازی فقط می تونید در جهت افقی نشان گیری کنید و اگه دشمن شما بالاتر یا پایین تر از خط افق دید باشه فقط کافیه که همون راستا رو هدف بگیرید!
تنوع دشمن ها و اسلحه های بازی خیلی خوبه و حتی الان در سال 2021 هم بازی کردنش فان و اعتیاد آوره. گیم پلی بازی عمدتا ازین اتاق به اون اتاق رفتن و مبارزه با سیل دشمناس (Run and Gun) اما گاهی نقشه بعضی مراحل خیلی تو در تو و گیج کننده میشه به حدی که باید مدت زیادی مثل مرغ گیج دور خودتون بچرخید تا بالاخره مسیر رو پیدا کنید!
گرافیک و صدا گذاری بازی که دیگه با استانداردهای الان خنده داره! صدای مردن اکثر دشمنا مثل همه و دقیقا مث زوزه سگ می مونه :)) و بعد مدتی حالت بسیار تکراری و مضحکی پیدا می کنه! پیکسل های بافت ها هم که به وضوح روی هر رزولوشنی دیده میشه.
به نظر من با وجود اینکه از نظر گرافیک و صداگذاری بازی خــــــیلی قدیمی و تاریخ گذشته اس اما همچنان گیم پلی جذاب و اعتیاد آوری داره و مطمئن باشید اگه نیم ساعت این مواردو تحمل کنید دیگه به سختی از پاش بلند میشید!

Doom 3
8/10


View attachment 219873

بعد از گذر از دنباله های نسخه اصلی دووم، بالاخره بعد از مدت ها نسخه سوم بازی در سال 2004 توسط اکتیویژن منتشر شد! این نسخه بر خلاف نسخه های قبلی از حالت اکشن بزن و برو تبدیل شد به Survival Horror و به نوعی نقش ریبوت نسخه اول بازی رو با گرافیک و صداگذاری کاملا به روز رو داشت. البته روی درجه سختی نرمال بازی اصلا حالت Survival نداره و به وفور مهمات و medkit پیدا میشه.
داستان این نسخه خیلی پر شاخ و برگ تر از نسخه های کلاسیک بازیه (البته متاسفانه همش رو باید از گوشه و کنار پیدا بکنید و در قالب متن بخونید) و به طور خلاصه ازونجایی شروع میشه که گروهی از دانشمندان و محققان در ایستگاهی واقع در مریخ به دنبال ایجاد شرایطی مناسب برای زندگی انسان هستند که در جریان یکی از حفاری ها، سنگ نوشته ها و آثاری از یک تمدن مریخی منقرض شده پیدا میشه که به تکنولوژی هایی مثل تله پورت و ارتباط با جهان های دیگری دسترسی پیدا کرده بودن (که در آخر عامل نابودی این تمدن هم بوده). این کشف باعث میشه جهت تحقیقات ایستگاه مریخ عوض بشه و تمرکز گروهی از دانشمندان مرکز بر روی استفاده از تکنولوژی های این تمدن آغاز بشه که به دنبالش باعث ایجاد یکسری اتفاقات میشه و پرتالی از جهنم باز میشه و نهایتا موجودات اهریمنی اون به ایستگاه تحقیقات فضایی مریخ راه پیدا می کنند! در واقع بک استوری بازی کار شده و گسترده اس اما در جریان خود مراحل بازی داستان خاصی وجود نداره و مطابق قبل شما در نقش یک سرباز بی نام و نشان و لال، نهایتا باید این پرتال جهنم رو ببندید و مانع از رسیدن موجودات اهریمنی به زمین بشید.
اسلحه ها و دشمن ها تقریبا بر اساس همون چیزایی هست که در نسخه اصلی دووم دیدیم! که چند مورد جدیدم بهشون اضافه شده و ازین نظر گان پلی بازی کاملا جذابه و با دشمن های متنوعی رو به رو میشید (نقطه قوت بازی). اتمسفر کلی این نسخه به لطف گرافیک و محیط های عمدتا بسته و تاریک و صداگذاری خوب، کاملا ترسناک شده و این بازیم در زمان خودش در زمینه گرافیک و نورپردازی غولی بود. کمپین اصلی بازی تقریبا 10 ساعت زمان می بره و به خاطر اینکه توی 90 درصد مواقع توی محیط های بسته و راهروهای تاریک جریان داره بعد از مدتی مقداری خسته کننده و تکراری میشه. از نظر سختی روی درجه راحت و متوسط بازی خیلی خیلی آسونه و فقط روی درجه سختی Nightmare بازی حالت Survival واقعی پیدا میکنه و چالش بر انگیز میشه.
سال 2012 نسخه BFG Edition این بازی به همراه بهبودهای گرافیکی و مراحل اضافه ریلیز شد (از جمله مفیدترین تغییراتش قابلیت استفاده همزمان از چراغ قوه و اسلحه بود!) که اگر میخواید بازیش کنید کاملترین نسخه بازیه.
اگر نتونستید گرافیک و صداگذاری منسوخ نسخه های اصلی دووم رو تحمل کنید این نسخه مطمئنا نا امیدتون نمی کنه!
هی بچه بودم چقدر نسخه اول و دوم دووم بازی کردم یادش بخیر.
دووم 3 رو وقتی اومد سیستمم نمیکشید و بعدشم که سیستم جدید بستم دیگه بازیش نکردم تا 2-3 سال پیش. 2-3 سال پیش رفتم سراغش یه 3 ساعتی هم بازی کردم ولی بعدش به خاطر محیطهای یکنواختش یکم برام تکراری شد و ولش کردم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or