امتياز اعضای بازی سنتر به عناوین پلتفرم PC

  • Thread starter Thread starter Meysam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Meysam

کاربر سایت
سلام
تو اين تاپيك مي خوايم نظر شما و امتيازي رو كه به هر بازي ميديد مشخص كنيم تا شايد بتونيم بهترين بازي رو تو هر ماه يا سال با نظر خودمون انتخاب كنيم
پايين ترين امتياز 0
بالاترين امتياز 10
همراه نظر ( خواهشمند است نظر کارشناسانه باشه )

اینم بازی های سری 1 : ( تا تاریخ 5 مهر )

Wolfenstein
Wanted Weapons of Fate
Left 4 Dead


Bionic Commando
Call of Juarez Bound in Blood
Street Fighter IV

جواب لیست امتیازات سری اول :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC


اینم بازی های سری 2 ( با تشکر از میثم ) تا تاریخ 20 مهر :

Batman Akham Asylum
Resident Evil 5
Mini Ninja
NFS: SHIFT
Red Faction Guerilla
Darkest of days
Section 8
overlord 2
ARMA II
Trine
X-Men Origins: Wolvorine

جواب لیست امتیازات سری دوم :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

اینم بازی های سری 3 : ( تا تاریخ 28 مهر )

Assassin's Creed
Bioshock
Brothers In Arms 3
Crysis
Crysis Warhead
Dark Sector
Dead Space
Far Cry 2
F.E.A.R 2
Gears of War
GTA IV
GRID
Mirror Edge

لیست امتیازات سری سوم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

بازیهای سری 4 ( تا تاریخ 5 آبان )

Splinter Cell: Double Agent
STALKER: Shadow of Chernobyl
STALKER: Clear Sky
Call of Duty 4
Call of Duty: World At War
Fallout 3
H.A.W.X
Resident Evil 4
Prince of Persia 2008
Burnout: Paradise
Mass Effect
Devil May Cry 3
Devil May Cry 4
Pro Evolution Soccer 2009
Colin Mac Rae: Dirt
Silent Hill: Homecoming

لیست امتیازات سری چهارم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC
 
Last edited by a moderator:
Life is Strange True Colors

1.jpg


داستان :

‍‍‍درباره دختری به نام الکس چن هست که از شهر پورتلند به شهر کوچک معدن کاوی به نام هیون می آید برای دیدن برادر بزرگ خود گیب .

الکس مشکل کنترل احساسات دارد و قادر به خواندن افکار دیگران و حس کردن احساسات آنها می باشد .

اتمسفر و محیط بازی زیباست مخصوصا رنگ ها که خیلی متنوع و زنده هستند .

گرافیک هنری بازی و طراحی اجزای محیط شهر خوبه ولی کلا از این نوع سبک بازی ها انتظار گرافیک سینمایی و خفن با جزییات فراوان نمی رود . از منظر گرافیک فنی بیشتر شبیه نقاشی زنده هستند ولی چهره ها و اجزای مختلف تا جایی که امکان داشته طبیعی هستند .
محیط شهر واقعا زیباست . خانه های چوبی با جزییات . جنگل و رودخانه و دریاچه و کوهستان زیبا . شب محیط زیباتر هم می شود . یک پارک داخل شهر هست که دنج و زیباست . از اون مکان ها هست که آدم دوست داره زندگی کنه .
صدا گذاری و صدا پیشه ها و موسیقی بازی عالی هست .

نسبت به شماره های قبلی بازی نرم تر و روان تر هست . حرکات کمی بهتر و طبیعی تر شده .

مراحل بازی هر چند که بیشتر در شهر هستند ولی تنوع نسبی خوبی دارند (مخصصوا مرحله سوم) و قدرت الکس هم جالب هست .

بازی نسبت به شماره های قبل اکشن (دکمه زنی و تصمیمات سریع) کمی دارد و بیشتر معماگونه و کارآگاهی شده است .

انتخاب ها در داستان بازی تاثیرات خود را کم و بیش مثل همیشه دارند . بازی دارای ۶ پایان هست .

بازی دارای 5 مرحله هست و حدود 9 ساعت گیم پلی دارد (فعالیت های فرعی کمی (ماموریت های فرعی گونه) هم در بازی گنجانده شده) . راه رفتن و گیم پلی و انتخاب کردن اشیا در بازی نسبت به شماره های قبل نرم تر شده (خیلی لازم نیست در فاصله دقیقی از اشیا برای انتخاب کردن قرار بگیرید) .

من در بین این سری بیشتر با شماره دوم (اون دو برادر مکزیکی) حال کردم که محیط ها و مناطق متنوع و اکشن خوبی داشت .

در کل بازی رمانتیک و دلنشینی هست . در دل هیاهوی بازی های شوتر و اکشن تجربه چنین عناوینی به عنوان استراحت خالی از لطف نخواهد بود .

گیم پلی : 9 از 10
موسیقی و صدا گذاری : 10 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط : 9 از 10
تنوع و کیفیت طراحی مراحل : 7 از 10
گرافیک فنی : 8 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها :8 از 10
داستان : 8 از 10

نمره کل : 8.5 از 10
 
آخرین ویرایش:
اینارو توی تاپیک خودشون گذاشتم گفتم اینجام بزارم همراه نمره :D

1632745220841.png
Psychonauts 2: 9.2/10

گرافیک: 9.2/10
صداگذاری و موسیقی: 10/10
تنوع مراحل: 9.5/10
گیم پلی: 8.7/10
داستان: 8.7/10

با اینکه نسخه اولو اون زمان بازی نکردم اما این به دلایلی حس نوستالژی شدیدی داشت شاید چون از همون فرمول پلتفورمای قدیمی استفاده میکنه.
لول دیزاین واقعا بی نقص بود، هر دفعه وارد یک محیط جدید میشی مخت هنگ میکنه از این همه خلاقیت و تایمی که گذاشته شده روی هر مرحله.
دیالوگا و شخصیتاشم در کنار لول دیزاین بهترین قسمت گیم هستن که همون اول آدم عاشقش میشه.

تنها چیزی که میتونست بهتر بشه بنظرم کامبتش هست که سادس، با اینکه خوبه اما بنظرم میتونست جذاب تر بشه و چون تنوع انمی ها هم خیلی کم بود بیشتر به چشم میومد اما خب تمرکز بازی رو این قسمت نیست که بشه زیاد ایراد گرفت.
گرافیکش قدیم تو عکسا میدیدم فک میکردم ضعیف باشه برعکس شدیدا زیباس، گرافیک هنری خیلی خوبی داره، ای کاش فتو مُدش DoF ـو اینا هم میداشت آدم ورمیرفت باهاش :D
شیدینگ، نورپردازی و کیفیت انیمیشن صورت قویش باعث شده خیلی به سطح انیمیشنای سینمایی نزدیک بشه همین یکی دیگه از دلایل جذاب بودن کاتسیناش میتونه باشه.
صداگذاری کارکترا و موسیقیش هم شاهکاره.

خلاصه از دست ندید برای من تا اینجا بهترین بازی امسال بوده.
1632745380211.png
Life is Strange: True Colors: 8.7/10

گرافیک: 9/10
گیم پلی: 8.4/10
داستان: 8.5/10
صداگذاری و موسیقی: 10/10
هنوز از نظر داستان و تویستاش به نسخه اول نمیرسید اما تقریبا از همه نظرات دیگه بنظرم بهتر از بازیای Dontnod بود.
موسیقی که از نسخه اول بهتر نباشه بدتر نیست، شخصیتاش رو خیلی خیلی دوس داشتم، کلی تایم گذاشتم پای گوشیش و تمام SMS ـا و پیامایی که تو صفحه های اجتمائی رد و بدل میکردن از اول تا آخر خوندم که همین باعث میشد خیلی شخصیتا قابل باورتر بشن و تو این پیاما هم حرفایی زده میشد که توی دنیای واقعی هم میشه دقیقا تصورش کرد، این بزرگترین تاثیرو روی ارتباط برقرار کردن با شخصیتا داشت بنظرم.

از طرف دیگه Haven springs بهترین Small Town ـه سری بود بنظرم، فضای بسیار زیباش همزمان با گرافیک عالیه بازی + اینکه میشد تو یک بخشیش آزادانه راه بری و خطی نبود باز لذت بخش ترش میکرد، شاید اگه محیط های بیشتری واسه گشت و گذار میداشت باز بهتر میشد.
صداگذاری و انیمیشنا هم اونقدی خوب بود احساسات شخصیتا رو به خوبی نشون بده.

داستان با اینکه ساده بود بنظرم جذاب بود اما خب جوری که من فهمیدم بازی تمرکزش بیشتر روی ارتباط برقرار کردن با محیط و شخصیتاش بود تا ارائه یک داستان Mind Blowing با تویستای خفن پس اگه کسی مثل من life is strange و Tell me why و ... ـو واسه این مواردی که بالا گفتم دوس داره فک نکنم ناراضی باشه.


بزرگترین مشکلش قیمت شخمی تخیلیش هست که نسبت به تایم کمش بنظرم نمیرزه، بازی الان روی استیم نقداش بسیار مثبت هست (90% Positive) که هرچی منفی من دیدم به قیمت بالاش شکایت داشتن تا بقیه چیزا.
از طرف دیگه هم جوری که شنیدم نسخه PS5 ـشم بهینه سازی خوبی نداشته رو پی سی هم فریم ریت خوب بود اما بعضی جاها استاتر داشت، بدون در نظر گیری این موردای فنی نمرم 8.7 هست.

همین الان دلم تنگ شده برای فضاها و شخصیتاش :D دم Deck Nine گرم سری رو برگردوند به اون حس و حال قدیمش امیدوارم اگه نسخه بعدی درکار باشه همینا روش کار کنن.
بریم واسه DLC ـه Steph که شدیدا دلم تنگ شده واسش :D
 
Need for Speed Heat
6/10


gm-99e47f7e-1ad9-47c5-baae-c34da47a62c5-nfsheat5.jpeg

فکر کنم اکثر گیمرای قدیمی، از سری NFS به عنوان خاطره انگیزترین بازی ریسینگ دوران بچگی ـشون یاد کنن. عناوینی مثل سری های Underground و Most Wanted که توی زمان خودشون خیلی موفق و محبوب بودن. تقریبا بیشتر بازی های سری NFS سبک آرکید بودن و بیشتر افرادی که جذب این سری میشدن Racer های کژوالی بودن که اصلا علاقه ای به تنظیم گاز و ترمز سر پیچ ها نداشتن و فقط دنبال تجربه سرعت و تیونینگ ماشین بودن.
اما سری NFS هم مثل تمام سری های موفق بالاخره دوران اوجش رو پشت سر گذاشت و وقتی ایده های خوب ته میکشه سازنده ها میرن سراغ دوشیدن ایده های موفق قدیمی! که با ساخت NFS Most Wanted 2012 این روند توی این سری شروع شد!
NFS Heat آخرین عنوان از سری تلاش های نه چندان موفق EA برای زنده کردن محبوبیت سری NFS هست. Heat در زمانی عرضه شد که حال و هوای بازی های ریسینگ کیلومترها با نیمه اول دهه 2000 فرق داره و حالا عناوینی مثل سری های Forza و Dirt و Project Cars و ... حضور دارن.
مطابق انتظار، Heat یک ریسینگ صد در صد آرکید هست و تمرکزش روی یک رانندگی کاملا ساده و بدون هر گونه پیچیدگیه! خیلی جالبه که توی این بازی شما عملا نیاز به ترمز گرفتن ندارید! و حتی با سرعت های بالای 200 کیلومتر هم به راحتی بدون نیاز به ترمز (و حتی ترمز دستی!) می تونید پیچ های نود درجه و حتی بالاتر را رد کنید :smile2: (ماشین ها کلا اتو دریفت هستن!). تقریبا رانندگی با اکثر ماشین هایی که توی یه کلاس هستن یکجور به نظر میاد و هیچ حس تفاوتی به شما نمیدن.
بازی در دو تایم شب و روز قابل انجام هست، که تایم شب پلیس های بیشتری در شهر وجود داره و تعقیب و گریزهای اصلی بازی در اون جریان داره. نکته جالبی که در برخورد با پلیس های بازی دیدم اینه که به شدت نسبت به نسخه های قبلی سر سخت تر و سمج تر شدن و اوایل بازی به شدت عذاب آورن! و یه Pain in the a*ss کامل تلقی میشن!
یک خط داستانی معمولی هم به بازی اضافه شده که ماموریت های خاص خودشو داره و بودنش بهتر از نبودشه!
گرافیک بازی بر پایه جدیدترین نسخه انجین Frostbite بوده که اصلا بهینه نیست و خیلی سخت بشه 60 فریم پایدار و ثابت گرفت. گرافیک بازی بعضی جاها و زمان ها خوبه و بعضی وقتام بی روح و افتضاحه، جزئیات محیط بازی و پوشش های گیاهی زیاد خوب نیست، اصلی ترین نقطه قوت این انجین، نورپردازی و بازتاب های سطح زمین و ماشینه، که مخصوصا توی شب به شدت خودنمایی میکنه.
خوشبختانه بازی های سری NFS سابقه خوبی در تیونینگ و جزئیات ظاهری ماشین ها دارن که در Heat به بالاترین حد خودشون میرسه. تیونینگ و سفارشی سازی ماشین ها بسیار بسیار خوبه و احتمالا بشه گفت مثبت ترین نکته بازیه. حتی میشه صدای اگزوز ماشین هارو هم تغییر داد و نتایج جالبی رو گرفت. در واقع اگه طرفدار این سری باشید احتمالا تایم زیادی رو توی گاراژ و در حال دستکاری کردن ظاهر ماشین هاتون هستید!
اگر این بازی رو سال 2008 می تونستم بازی کنم احتمالا صدها ساعت غرقش میشدم و ازش لذت بی پایانی می بردم اما توی سال 2021 میون این همه ریسینگ خوب؟! نه!، 20 30 ساعت حداکثر زمانیه که بشه این بازی رو تحمل کرد! (تازه اگر جزو هواداران سینه چاک بازی های ریسینگ باشید :D)
 
اگر این بازی رو سال 2008 می تونستم بازی کنم احتمالا صدها ساعت غرقش میشدم و ازش لذت بی پایانی می بردم اما توی سال 2021 میون این همه ریسینگ خوب؟! نه!، 20 30 ساعت حداکثر زمانیه که بشه این بازی رو تحمل کرد! (تازه اگر جزو هواداران سینه چاک بازی های ریسینگ باشید :D)
من خیلی وقته دیگه بازی های ریسینگ اونطور جذبم نمیکنن منتها با تمام این حرف ها که در مورد heat زدی که درست هم هست ، من توی بازار هیچ ریسینگ ارکیدی نمیبینم که مثل nfs تمرکزش روی مسابقات غیرقانونی ، سرعت هیجان فرار از دست پلیس و دریفت کشیدن با سرعت ٢٠٠ تا باشه! متاسفانه با تمام این احوال nfs تنها گزینه ی موجوده و من گاهی که هوس بازی ریسینگ میکنم (که فقط هم با سبک و سیاق nfs حال میکنم ) فقط nfs بازی میکنم هرچند که با اون ایده ال لازم این بازی خیلی فاصله داشته باشه.
 
همه NFS ها همینجور ساده هستن تا اونجای که میدونم البته Heat رو بازی نکردم. دیگه آدم سلیقه اش تغییر میکنه از جایی و میخواد بازی واقعی تر باشه حداقل تا یه حدی (مث هورایزون).
بنظرم بزرگترین کوتاهی بازی های خیلی آرکیدی اینه که فیزیک ماشینای مختلف هیچ فرقی ندارن.
 
Need for Speed Heat
6/10


View attachment 226795

فکر کنم اکثر گیمرای قدیمی، از سری NFS به عنوان خاطره انگیزترین بازی ریسینگ دوران بچگی ـشون یاد کنن. عناوینی مثل سری های Underground و Most Wanted که توی زمان خودشون خیلی موفق و محبوب بودن. تقریبا بیشتر بازی های سری NFS سبک آرکید بودن و بیشتر افرادی که جذب این سری میشدن Racer های کژوالی بودن که اصلا علاقه ای به تنظیم گاز و ترمز سر پیچ ها نداشتن و فقط دنبال تجربه سرعت و تیونینگ ماشین بودن.
اما سری NFS هم مثل تمام سری های موفق بالاخره دوران اوجش رو پشت سر گذاشت و وقتی ایده های خوب ته میکشه سازنده ها میرن سراغ دوشیدن ایده های موفق قدیمی! که با ساخت NFS Most Wanted 2012 این روند توی این سری شروع شد!
NFS Heat آخرین عنوان از سری تلاش های نه چندان موفق EA برای زنده کردن محبوبیت سری NFS هست. Heat در زمانی عرضه شد که حال و هوای بازی های ریسینگ کیلومترها با نیمه اول دهه 2000 فرق داره و حالا عناوینی مثل سری های Forza و Dirt و Project Cars و ... حضور دارن.
مطابق انتظار، Heat یک ریسینگ صد در صد آرکید هست و تمرکزش روی یک رانندگی کاملا ساده و بدون هر گونه پیچیدگیه! خیلی جالبه که توی این بازی شما عملا نیاز به ترمز گرفتن ندارید! و حتی با سرعت های بالای 200 کیلومتر هم به راحتی بدون نیاز به ترمز (و حتی ترمز دستی!) می تونید پیچ های نود درجه و حتی بالاتر را رد کنید :smile2: (ماشین ها کلا اتو دریفت هستن!). تقریبا رانندگی با اکثر ماشین هایی که توی یه کلاس هستن یکجور به نظر میاد و هیچ حس تفاوتی به شما نمیدن.
بازی در دو تایم شب و روز قابل انجام هست، که تایم شب پلیس های بیشتری در شهر وجود داره و تعقیب و گریزهای اصلی بازی در اون جریان داره. نکته جالبی که در برخورد با پلیس های بازی دیدم اینه که به شدت نسبت به نسخه های قبلی سر سخت تر و سمج تر شدن و اوایل بازی به شدت عذاب آورن! و یه Pain in the a*ss کامل تلقی میشن!
یک خط داستانی معمولی هم به بازی اضافه شده که ماموریت های خاص خودشو داره و بودنش بهتر از نبودشه!
گرافیک بازی بر پایه جدیدترین نسخه انجین Frostbite بوده که اصلا بهینه نیست و خیلی سخت بشه 60 فریم پایدار و ثابت گرفت. گرافیک بازی بعضی جاها و زمان ها خوبه و بعضی وقتام بی روح و افتضاحه، جزئیات محیط بازی و پوشش های گیاهی زیاد خوب نیست، اصلی ترین نقطه قوت این انجین، نورپردازی و بازتاب های سطح زمین و ماشینه، که مخصوصا توی شب به شدت خودنمایی میکنه.
خوشبختانه بازی های سری NFS سابقه خوبی در تیونینگ و جزئیات ظاهری ماشین ها دارن که در Heat به بالاترین حد خودشون میرسه. تیونینگ و سفارشی سازی ماشین ها بسیار بسیار خوبه و احتمالا بشه گفت مثبت ترین نکته بازیه. حتی میشه صدای اگزوز ماشین هارو هم تغییر داد و نتایج جالبی رو گرفت. در واقع اگه طرفدار این سری باشید احتمالا تایم زیادی رو توی گاراژ و در حال دستکاری کردن ظاهر ماشین هاتون هستید!
اگر این بازی رو سال 2008 می تونستم بازی کنم احتمالا صدها ساعت غرقش میشدم و ازش لذت بی پایانی می بردم اما توی سال 2021 میون این همه ریسینگ خوب؟! نه!، 20 30 ساعت حداکثر زمانیه که بشه این بازی رو تحمل کرد! (تازه اگر جزو هواداران سینه چاک بازی های ریسینگ باشید :D)
من با هیت واقعا حال کردم کلا ریسینگ هم ارکید هم نیمه ارکید هم شبیه ساز همه جورشم دوست دارم
 

A Plague Tale: Innocence​

به جرئت میگم گرافیک بازی ، انیمیشن های بازی، کیفیت فنی و فریم ریت بازی، بافت ها و سطح AA جز 5 بازی برتر تاریخ عمرم هستش، ولی گیم پلی چطور؟ واقعا بازی بشدت خسته کننده، مزخرف، زشت، حوصله سر بر، اعصاب خراب کن در حد مرگ، نا امید کننده ای بود واسم، از داستان ایراد نمیگیرم، ولی به عنوان یک گیمر وقتی میشینه پای یک بازی، اولین چیزی که برام "اهمیت داره گیم پلی هستش، نه داستان و موسیقی و گرافیک، اگر قرار بود داستان بخوام خیلی فیلم های با کیفیت و کتاب ها و رمان های بسیار بسیار زیادی هستن که لذت بخش هستن، نه این که 10 ساعت بشینی پای بازی و همش عملکردت به این محدود بشه که چند عدد دکمه از پیش تایین شده رو نگه داری...من اومدن بازی کنم نه این که گیم پلی مزخرف در حد کنترل کردن راه رفتن کاراکتر ها و زدن نهایتا یک سنگ با قلاویز تا 10 ساعت ، این چه سمی بود که من بازی کردم:-w پس در نتیجه واقعا تا وقتی که معیار های اصلی یک گیم برای من بد باشن، اولویت های بعدیش هم تاثیری در کیفیت نهایی واسه من ندارن، پس نمره قابل قبولی هم از نظر من نمیگیره 3/10 لطفا بازم حلمه نکنید و بگید فلان هستی و اعصاب نداری ، نظر من این هستش و شما هم باهاش حال کردید نوش جونوتون.=D>#-o:D
 
آخرین ویرایش:
Need for Speed Heat
6/10


View attachment 226795

فکر کنم اکثر گیمرای قدیمی، از سری NFS به عنوان خاطره انگیزترین بازی ریسینگ دوران بچگی ـشون یاد کنن. عناوینی مثل سری های Underground و Most Wanted که توی زمان خودشون خیلی موفق و محبوب بودن. تقریبا بیشتر بازی های سری NFS سبک آرکید بودن و بیشتر افرادی که جذب این سری میشدن Racer های کژوالی بودن که اصلا علاقه ای به تنظیم گاز و ترمز سر پیچ ها نداشتن و فقط دنبال تجربه سرعت و تیونینگ ماشین بودن.
اما سری NFS هم مثل تمام سری های موفق بالاخره دوران اوجش رو پشت سر گذاشت و وقتی ایده های خوب ته میکشه سازنده ها میرن سراغ دوشیدن ایده های موفق قدیمی! که با ساخت NFS Most Wanted 2012 این روند توی این سری شروع شد!
NFS Heat آخرین عنوان از سری تلاش های نه چندان موفق EA برای زنده کردن محبوبیت سری NFS هست. Heat در زمانی عرضه شد که حال و هوای بازی های ریسینگ کیلومترها با نیمه اول دهه 2000 فرق داره و حالا عناوینی مثل سری های Forza و Dirt و Project Cars و ... حضور دارن.
مطابق انتظار، Heat یک ریسینگ صد در صد آرکید هست و تمرکزش روی یک رانندگی کاملا ساده و بدون هر گونه پیچیدگیه! خیلی جالبه که توی این بازی شما عملا نیاز به ترمز گرفتن ندارید! و حتی با سرعت های بالای 200 کیلومتر هم به راحتی بدون نیاز به ترمز (و حتی ترمز دستی!) می تونید پیچ های نود درجه و حتی بالاتر را رد کنید :smile2: (ماشین ها کلا اتو دریفت هستن!). تقریبا رانندگی با اکثر ماشین هایی که توی یه کلاس هستن یکجور به نظر میاد و هیچ حس تفاوتی به شما نمیدن.
بازی در دو تایم شب و روز قابل انجام هست، که تایم شب پلیس های بیشتری در شهر وجود داره و تعقیب و گریزهای اصلی بازی در اون جریان داره. نکته جالبی که در برخورد با پلیس های بازی دیدم اینه که به شدت نسبت به نسخه های قبلی سر سخت تر و سمج تر شدن و اوایل بازی به شدت عذاب آورن! و یه Pain in the a*ss کامل تلقی میشن!
یک خط داستانی معمولی هم به بازی اضافه شده که ماموریت های خاص خودشو داره و بودنش بهتر از نبودشه!
گرافیک بازی بر پایه جدیدترین نسخه انجین Frostbite بوده که اصلا بهینه نیست و خیلی سخت بشه 60 فریم پایدار و ثابت گرفت. گرافیک بازی بعضی جاها و زمان ها خوبه و بعضی وقتام بی روح و افتضاحه، جزئیات محیط بازی و پوشش های گیاهی زیاد خوب نیست، اصلی ترین نقطه قوت این انجین، نورپردازی و بازتاب های سطح زمین و ماشینه، که مخصوصا توی شب به شدت خودنمایی میکنه.
خوشبختانه بازی های سری NFS سابقه خوبی در تیونینگ و جزئیات ظاهری ماشین ها دارن که در Heat به بالاترین حد خودشون میرسه. تیونینگ و سفارشی سازی ماشین ها بسیار بسیار خوبه و احتمالا بشه گفت مثبت ترین نکته بازیه. حتی میشه صدای اگزوز ماشین هارو هم تغییر داد و نتایج جالبی رو گرفت. در واقع اگه طرفدار این سری باشید احتمالا تایم زیادی رو توی گاراژ و در حال دستکاری کردن ظاهر ماشین هاتون هستید!
اگر این بازی رو سال 2008 می تونستم بازی کنم احتمالا صدها ساعت غرقش میشدم و ازش لذت بی پایانی می بردم اما توی سال 2021 میون این همه ریسینگ خوب؟! نه!، 20 30 ساعت حداکثر زمانیه که بشه این بازی رو تحمل کرد! (تازه اگر جزو هواداران سینه چاک بازی های ریسینگ باشید :D)
Screenshot (32).png
NbFejba.jpeg
پیشنهاد میشه ماد NFS HEAT UNITE رو تجربه کنید! درباره نقد هم درسته بازی آرکید هستا! ولی دیگه صحبتای شما هم کمی اغراق شده هست، بدون نیاز به ترمز با سرعت 200 پیچ رد می‌کنید!


عجیبه که 72 ساعت بازی کردید ولی با این قابلیت مهم بازی آشنا نیستید!
قبل از پیچ گازو رها می کنید، جهت مد نظرو می گیرید و به محض اینکه وارد پیچ می شید مجددا با تمام قدرت گاز می دید!! و ماشین به طرز معجزآسایی دریفت میزنه!
هیچ نیازی به ترمز نداره

سرعت 225 پیچ 90 درجه بدون ترمز:

در جواب صحبت شما، بازم به همون دوتا عکس پست قبلی شما رو ارجاع میدم شما رو اسپم دیگه نشه. :D :D
ولی با سرعت 225 پیچ رد نشد، سرعت تا 148 هم پایین اومد، حالا سر Assist هایی که بازی داره شما درسته خیلی نیازی به ترمز نداری، من خودم ترجیح دادم با توجه به اینکه بازی به شما اجازه میده خیلی سیستم هندلینگ ماشین ها رو دستکاری کنی که به اون چیزی که سلیقه شما هست برسه این آپشن رو همون اوایل خاموش کنم. شما خیلی به نظرتون بازی جذابیتش سر این مسئله از دست رفته می‌شد مشکل بنا به دلخواه خودتون حل کنید.
به طور کلی زمانی هم که من بازی می‌کردم برای بخش آنلاین بازی Build های بر پایه Grip نتیجه بهتری داشت.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: kamyy
View attachment 226912
View attachment 226913
پیشنهاد میشه ماد NFS HEAT UNITE رو تجربه کنید! درباره نقد هم درسته بازی آرکید هستا! ولی دیگه صحبتای شما هم کمی اغراق شده هست، بدون نیاز به ترمز با سرعت 200 پیچ رد می‌کنید!
عجیبه که 72 ساعت بازی کردید ولی با این قابلیت مهم بازی آشنا نیستید!
قبل از پیچ گازو رها می کنید، جهت مد نظرو می گیرید و به محض اینکه وارد پیچ می شید مجددا با تمام قدرت گاز می دید!! و ماشین به طرز معجزآسایی دریفت میزنه!
هیچ نیازی به ترمز نداره

سرعت 225 پیچ 90 درجه بدون ترمز:

در جواب صحبت شما، بازم به همون دوتا عکس پست قبلی شما رو ارجاع میدم شما رو اسپم دیگه نشه. :D :D ولی با سرعت 225 پیچ رد نشد، سرعت تا 148 هم پایین اومد

iYH4HW0.gif
 
آخرین ویرایش:
Need for Speed Heat
6/10


View attachment 226795

فکر کنم اکثر گیمرای قدیمی، از سری NFS به عنوان خاطره انگیزترین بازی ریسینگ دوران بچگی ـشون یاد کنن. عناوینی مثل سری های Underground و Most Wanted که توی زمان خودشون خیلی موفق و محبوب بودن. تقریبا بیشتر بازی های سری NFS سبک آرکید بودن و بیشتر افرادی که جذب این سری میشدن Racer های کژوالی بودن که اصلا علاقه ای به تنظیم گاز و ترمز سر پیچ ها نداشتن و فقط دنبال تجربه سرعت و تیونینگ ماشین بودن.
اما سری NFS هم مثل تمام سری های موفق بالاخره دوران اوجش رو پشت سر گذاشت و وقتی ایده های خوب ته میکشه سازنده ها میرن سراغ دوشیدن ایده های موفق قدیمی! که با ساخت NFS Most Wanted 2012 این روند توی این سری شروع شد!
NFS Heat آخرین عنوان از سری تلاش های نه چندان موفق EA برای زنده کردن محبوبیت سری NFS هست. Heat در زمانی عرضه شد که حال و هوای بازی های ریسینگ کیلومترها با نیمه اول دهه 2000 فرق داره و حالا عناوینی مثل سری های Forza و Dirt و Project Cars و ... حضور دارن.
مطابق انتظار، Heat یک ریسینگ صد در صد آرکید هست و تمرکزش روی یک رانندگی کاملا ساده و بدون هر گونه پیچیدگیه! خیلی جالبه که توی این بازی شما عملا نیاز به ترمز گرفتن ندارید! و حتی با سرعت های بالای 200 کیلومتر هم به راحتی بدون نیاز به ترمز (و حتی ترمز دستی!) می تونید پیچ های نود درجه و حتی بالاتر را رد کنید :smile2: (ماشین ها کلا اتو دریفت هستن!). تقریبا رانندگی با اکثر ماشین هایی که توی یه کلاس هستن یکجور به نظر میاد و هیچ حس تفاوتی به شما نمیدن.
بازی در دو تایم شب و روز قابل انجام هست، که تایم شب پلیس های بیشتری در شهر وجود داره و تعقیب و گریزهای اصلی بازی در اون جریان داره. نکته جالبی که در برخورد با پلیس های بازی دیدم اینه که به شدت نسبت به نسخه های قبلی سر سخت تر و سمج تر شدن و اوایل بازی به شدت عذاب آورن! و یه Pain in the a*ss کامل تلقی میشن!
یک خط داستانی معمولی هم به بازی اضافه شده که ماموریت های خاص خودشو داره و بودنش بهتر از نبودشه!
گرافیک بازی بر پایه جدیدترین نسخه انجین Frostbite بوده که اصلا بهینه نیست و خیلی سخت بشه 60 فریم پایدار و ثابت گرفت. گرافیک بازی بعضی جاها و زمان ها خوبه و بعضی وقتام بی روح و افتضاحه، جزئیات محیط بازی و پوشش های گیاهی زیاد خوب نیست، اصلی ترین نقطه قوت این انجین، نورپردازی و بازتاب های سطح زمین و ماشینه، که مخصوصا توی شب به شدت خودنمایی میکنه.
خوشبختانه بازی های سری NFS سابقه خوبی در تیونینگ و جزئیات ظاهری ماشین ها دارن که در Heat به بالاترین حد خودشون میرسه. تیونینگ و سفارشی سازی ماشین ها بسیار بسیار خوبه و احتمالا بشه گفت مثبت ترین نکته بازیه. حتی میشه صدای اگزوز ماشین هارو هم تغییر داد و نتایج جالبی رو گرفت. در واقع اگه طرفدار این سری باشید احتمالا تایم زیادی رو توی گاراژ و در حال دستکاری کردن ظاهر ماشین هاتون هستید!
اگر این بازی رو سال 2008 می تونستم بازی کنم احتمالا صدها ساعت غرقش میشدم و ازش لذت بی پایانی می بردم اما توی سال 2021 میون این همه ریسینگ خوب؟! نه!، 20 30 ساعت حداکثر زمانیه که بشه این بازی رو تحمل کرد! (تازه اگر جزو هواداران سینه چاک بازی های ریسینگ باشید :D)
برای این تو انجمن تاپیک نداریم؟
 
Dark Pictures Anthology House of Ashes

house-of-ashes-blood-river-screenshot.jpg

داستان : درباره تمدن آکدی که در نزدیکی بغداد چند هزار سال پیش رازی مخوف با خود دفن کرده و در سال 2003 در پی حمله آمریکا به عراق پرده از آن برداشته می شود .

همیشه داستان های باستانی ترسناک کشش عالی برای بازیباز دارد .

لوکیشن های این بازی و معابد اسرار آمیز و دشمنی ناشناخته بدنه بازی شکل داده و بسیار زیبا هستند .

گرافیک فنی و هنری بازی عالی گویی که درحال تماشای یک فیلم سینمایی هستید .

انتخاب ها تاثیر گذار برای بعضی کارکترها در زنده ماندن یا مردن آنها .

صداگذاری می تونست کمی بهتر باشه . نورپردازی قابل قبول .

گیم پلی بازی روان و خوب . این شماره نسبت به دو شماره قبل خیلی داستان جالبی دارد . این سری در زمینه داستان هر چه جلوتر می رود به پختگی بیشتری می رسد . شخصیت پردازی قوی به طوریکه سرنوشت کارکترها مهم جلوه می کند .

تایم بازی بین 6 الی 7 ساعت هست . هر چه بازی جلوتر می رود هیجان بیشتری را القا می کند .

خلاصه پیشنهاد می شود .

گیم پلی : 8 از 10
موسیقی و صدا گذاری : 8 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط : 9 از 10
تنوع و کیفیت طراحی مراحل : 7 از 10
گرافیک فنی : 9 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها :9 از 10
داستان : 8 از 10

نمره کل : 9 از 10
 
social_share-i7TZ7xcWN.png
Guardians of the Galaxy
در یک کلام عالی! این بازی ثابت میکنه چرا بازیهای خطی تکنفره انقدر خوبن!
داستان خوب با روایت جذاب و گیرا. بازی به خوبی داستان تبدیل شدن شما به تیم محافظین کهکشان رو شرح میده.
شخصیت پردازیهای قوی و تکامل آنها در طول داستان.
کمدی به جا و دقیق.
گیمپلی عالی و درگیر کننده با Ability های جذاب در ترکیب با کار تیمی فوق العاده.
گرافیک زیبا و چشم نواز.
صداگذاری و موسیقی طراز اول.
تنها ایرادم به بازی باگهاشه که باعث شد چند باری ریستارت چکپوینت بکنم!
امتیاز: 9 از 10
 
آخرین ویرایش:
دوشنبه شب تصمیم گرفتم 3 گانه دد اسپیس رو دوباره از اول برم و نشستم بکوب پاش و حالا که آخرای 3 هستم گفتم بزار یک نقدی هم برم ازش. این فرانچایز بنظرم یکی از بهترینهایی بود که تو نسل 7 به صنعت گیم عرضه شد و به خاطر کیفیت بالاش خیلی سریع به شهرت رسید.
---------------------
dead space.jpg
Dead Space
اولین شماره سری سال 2008 اومد و اون موقع هم اینترنت نبود و از طریق مجله بازی رایانه باهاش آشنا شدم. شماره اول سری شما رو به یک سفینه فضایی معدن کاری و استخراج سیارات میبره که ارتباطش با جهان خارج قطع شده و تیم شما به اونجا فرستاده میشه تا تجهیزات ارتباطی اون رو تعمیر بکنه اما خیلی زود با واقعیت روبرو میشید و میفهمید اوضاع خیلی وحشتناک تر از این حرفهاست. قسمت اول از منابع مهمی الهام گرفته که میشه به Alien و سری رزیدنت اویل اشاره کرد. روایت داستان خیلی خوبه و عملا بازی میان پرده نداره و دوربین روی دوش آیزاک کلارک شخصیت اصلی بازی تمام مدت هست و از همینجا هم روایت میشه. داستان بازی سر راسته اما بخاطر جهان سازی عالی و روایت خیلی خوب پلیر رو مشتاق میکنه که تا آخرش بره.
لول دیزاین بازی فوق العاده هست دوربین اصلا از شما کات نمیخوره مگر لودینگ بین مراحل که اونم واسه یه بازی اون موقع به اجبار بوده بازی تماما توی سفینه ایشیمورا اتفاق میافته بجز مرحله آخر که شما روی سیاره ایجیس 7 فرود میاید.
گیمپلی بازی هنوزم عالیه و اگرچه یک مقدار دوربین بازی مشکل داره اما ایراد خاصی نمیشه گرفت. از جذابترین بخشهای گیمپلی اسلحه های فوق العاده بازی به جرات میتونم بگم دد اسپیس بهترین اسلحه های صنعت گیم داره به ویژه Force Gun و پلاسما کاتر معروف.
مهمترین شاخصه بازی اتمسفر عجیب و رعب آور بازیه همراه با دشمنان یونیک و به یاد موندنی.
تنها ایرادم به بازی با توجه به سبکش که بقا هست وفور منابع حتی تو درجه سختی بالاست شما حتی با بی احتیاطی هم خیلی بعیده به مشکل بر بخورید.

امتیاز: 9.5 از 10
-----------------
dead space 2.jpg

Dead Space 2
شماره دوم بازی 3 سال بعد از وقایع قسمت اول تو سال 2511 روایت میشه تو یک کلنی فضایی در اطراف زحل جایی که دوباره فاجعه رخ داده.
قسمت دوم به شکلی تمام عیار قسمت اول رو ارتقا میده و تقریبا تو همه زمینه ها. گیمپلی سریعتر، نرم تر و پر هیجان تر، گرافیک عالی که بعد این همه سال هنوزم به روز به نظر میاد، صدا گذاری بی نقص، بهبود شخصیت پردازی آیزاک و گسترش جهان بازی. این بازی یه دنباله تمام عیار و بی نقصه و در تاریخ ویدیو گیم بنظرم جاودانه هست.
اینجا بازی با حذف لودینگها روایت بازی رو یک پله جلو برده و از اول تا آخر دوربین اصلا از روی آیزاک کات نمیخوره. بر خلاف شماره قبل اینجا آیزاک لب به سخن هم گشوده و این خیلی روی بهبود شخصیت پردازیش تاثیر داشته. بازی از طرق مختلف به خوبی جهان دد اسپیس رو گسترش داده و جهان سازی عالی انجام میده و مهمتر از اون بهبود چشمگیر گیمپلی بازی هست که هنوز به شدت تازه و پرهیجانه بعد این همه سال بازی همچنین تنوع محیطی خیلی بالایی داره ولی بازم بنظرم اونجایی که باید برگردی به سفینه قسمت اول بهترین قسمت بازیه. دد اسپیس 2 یک بازی بی نقصه. بازی بدون شک یکی از بهترین بازیهای Survival Horror تاریخه.

امتیاز: 10 از 10
-----------------
dead space 3.jpg

Dead Space 3
این بازی رو اصلا نمیدونم چه حسی بهش داشته باشم. سال 2013 که اومد شدید باهاش حال کردم و بعد تموم کردن بازی، رفتم بخش Co-op ـش و اونم جویدم. ولی این سری که بازی کردم خیلی در موردش مطمئن نیستم. از یه طرف بازی خیلی خوب جهان سازی میکنه و داستان دد اسپیس رو گسترش میده و شناخت ما رو از ماهیت مارکر و نکرومورفها افزایش میده، گرافیک، اتمسفر و صداگذاری فوق العاده‌ای داره ولی از اون طرف با یه گیمپلی دیزاین ابلهانه همه چی رو خراب میکنه.
همونطور که اشاره کردم داستان بازی خیلی خوبه و حتی میشه بگی از 2 قسمت قبلی بهتره. بازی شما رو به سیاره Tau Volantis میبره جایی که کاراکترهای بازی فکر میکنن Homeworld مارکرهاست ولی واقعیت حوادث اونجا خیلی وحشتناک تر از این حرفهاست.
گرافیک بازی بعد این همه سال درست مثل نسخه 2 عالیه و صداگذاری مثال زدنی و بی نظیری هم داره.
اما گیمپلی جایی هست که بازی توش مشکل پیدا میکنه. اول از تغییرات مثبت گیمپلی بخوام بگم سیستم کرفتینگ اسلحه هست که عالی کار شده به همراه سیستم ارتقا و آپگرید بهبود یافته تا بهبود گان پلی.
اما مشکلات بازی بعد این شروع میشه. تو دد اسپیس های قبلی همه چی در مورد مهارت شما بود. وقتی مهارت داشتید، میتونستید نبرد رو کنترل بکنید و حتی روی سخت ترین درجه دشمنها رو با مهارت خودتون مدیریت بکنید. اما اینجا اصلا مهارتهای شما ارزشی نداره. دشمنها سریعتر شدن، سگ جون تر شدن و از اون طرف تقریبا تمام اسلحه های بازی نرف شدن و قدرتشون رو از دست دادن، بعد روی همه اینها بازی چند برابر قبل دشمن به جون شما میندازه جوری که خیلی سریع کنترل نبرد از دست شما خارج میشه و کل بازی شما فقط دستتون رو دکمه Heal هست بخاطر اینکه دیوانه وار بازی به سمت شما دشمن پرتاب میکنه. یا مثلا یک دشمنهایی بودن تو 1 و 2 که نامیرا بودن و فقط یک تیکه از بازی حضور داشتن، تو هر بازی هم فقط یکدونه ازشون بود، اینجا بازی 2 تا 2 تا میندازه از اینا به جونتون در حالیکه دائما دشمنهای دیگه رو سمتتون پرت میکنه و شما اصلا بعضی اوقات روانی میشید و نمیفهید تو بازی داره چه اتفاقی میافته.
به غیر از مسائلی که گفتم یک قسمتهایی از بازی هم دست کمی از گیرز آف وار نداره و کلا باید با دشمنهای انسانی سر و کله بزنید که برام غیر قابل هضمه.
این همه غر زدم بزارید 2 تا تعریف هم آخر بحث بکنم یکی لول دیزاین در هم تنیده و متصل بازی جوری که احساس میکنید همه چی بهم وصله و دوم هم ماموریتهای جانبی خیلی مفصل بازی که بعضا تا 45 دقیقه طول میکشن که واسه یه بازی خطی خیلی خوبه. البته دوباره یه ایراد بگیرم اونم اینکه بازی خیلی سعی میکنه تو ماموریتهای جانبی Rewarding باشه اما از یه جایی به بعد عملا چیزهایی که به دست میارید بی ارزش هستن و فایده ندارن.
امتیاز: 7 از 10
-----------------------------
در نهایت اینم بگم وقتی ویسرال گیمز بسته شد خیلی ناراحت شدم ولی حقیقتا بعد از تجربه مجدد قسمت سوم با خودم فک کردم شاید اونقدرا هم اتفاق بدی نبوده، شاید یه استودیو جدید واسه سری بهتر باشه چون انگار ویسرال اون ویسرالی نیست که 1 و 2 رو ساخت.
الانم که ریمیک قسمت اول رو استودیوی موتیو داره میسازه و قراره داستان بازی رو گسترش بدن که خب شدیدا منتظرم.
 
آخرین ویرایش:
header.jpg


هم یک بازی خوب هم یک رزیدنت اویل عالی

+ تنوع سلاح
+ طراحی مراحل
+ داستان
+ گرافیک
+ صدا و صداپیشگی
+ باس فایت‌ها

- از بانو به عناون یک باس انتظار بیشتری داشتم
- بعضی سلاح‌ها روی آخرین درجه سختی بازی، زیاد جالب نیست و اذیت میکنه
امتیاز نهایی: 🔟
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • YORDA
Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or