امتياز اعضای بازی سنتر به عناوین پلتفرم های Xbox

'USG Ishimura'

CEC Engineer Isaac Clarke
کاربر سایت
xbg.jpg

خب نسل نهم کنسولها هم با عرضه 2 کنسول مایکروسافت یعنی Xbox Series X و Xbox Series S شروع شد.
همه ما دیر یا زود کنسولهای نسل جدید رو میخریم و بازیهای جدید رو بازی میکنیم.
به رسم هر نسل، تاپیکی زده میشه تا اعضا نظرات و نمراتشون رو مورد بازیهای این 2 کنسول اعلام کنن.
فقط توجه داشته باشید که صحبت در مورد بازیها رو به تاپیک خودش محدود کنید تا اینجا رو موضوع اصلیش متمرکز بمونه.​
 
آخرین ویرایش:
Gears 5 ( Campaign Only ) ---------------------------- 7.5/10

+ همچنان بهترین شوتر سوم شخص از لحاظ گیمپلی
+ تنوع و جذابیت سلاح
+ Active Reload


- شخصیت پردازی و داستان نسبت به GeOW های نسل پیش افت کرده .
- پیشرفت و تغییر Gameplay از 13 سال پیش ( GeOW 1 ) خیلی خیلی ناچیزه
- گرافیک بصری بازی با اینکه خیلی خوبه ولی میتونست روی قویترین کنسول نسل بهتر باشه که فدای 4K/60 fps بودن شده
- نیمه جهان باز شدن بازی و Skiff سواری یک ایده بسیار اشتباه و بد که اصلا به فضای Gears نمیاد و به شدت به بازی لطمه زده و دو Act از بازی رو تقریبا نابود کرده !
 
81x8DyNCe4L._SX342_.jpg


shenmue 1
من شنمیو رو بصورت اتفاقی از لیست بازی های گیم پس دانلود کردم. یعنی صرفا از رنگو روی بازی خوشم اومد و هیچ اطلاعی از گذشته بازی و اینکه یکی از بزرگترین بازی های دریم کست و اون دوران بوده و با یک هزینه ی بسیار بالا ساخته شده، نداشتم.
در نگاه اول و شروع بازی مخصوصا شالوده ی داستانی که همون اول بازی ریخته میشه از نظر من بی نظیر بود و نوید یک بازیه ادونچر ژاپنی خوش ساختی رو میداد. پدر ریو به طور ناگهانی توسط یک شخص ناشناخته که توانایی بالایی در هنرهای رزمی داره به قتل میرسه و حالا ریو بدنبال انتقام هست. کلا داستان بازی با به دنبال کردن افسانه و حکایت های دنیای هنرهای رزمی و همچنین فرازو نشیب های مسیری که ریو در پی انتقام طی میکنه جذابه. شخصیت پردازی بازی هم خیلی کلاسیکه که از اونجایی که امیخته با فرهنگ ژاپنیه من خیلی دوست داشتم. شخصیت اصلی ما یک معشوقه هم داره که البته خیلی بی احساسه نسبت بهش و نمیدونم چرا! حضور اون دختره توی بازی و ابراز علاقه ی شدید دختر به پسر و بی محلی از طرف پسر شاید به منظور نشون دادن ثابت به قدم بودن ریو برای انتقام بوده باشه! بهرحال. ازینا که بگذریم من کلا از بازی های کلاسیک خیلی خوشم میاد. چهره های مثلثی مربعی، شخصیت های بی روح! دیالوگ های ساده و صریح، خونه های مربعی و صاف، راه رفتن های خشکو میکانیکی، انگشتهای بهم چسبیده و الخ! ازین لحاظ بازی دقیقا همون حس و حال بازی های کلاسیک و قدیمی رو میداد که خیلی کیف میکردم. از طرفی جزییات بازی بی نظیره، حتی برای زمان الان. گیم پلی به دو بخش تقسیم میشه. اول اینکه بگم بازی اپن ورلده، نقشه ی بازی به سه یا چهار بخش تقسیم شده، بازی از سیستم روزو شب و ساعت بهره میبره به این صورت که بعضی از ماموریت ها و کارها رو باید در زمان خاصی انجام بدید. نقشه بازی شامل مرکز شهر، خونه ریو اینا ، محله ی ریو اینا و یجای دیگه که حالا نمیگم اسپویل نشه (!) میشه. مرکز شهر بازی دارای مغازه ، رستوران و مکان های تفریحی هست که با توجه ساعت بازی در زمان های مخصوص باز و بسته هستن و اینجوری نیست که شبانه روزی باز باشه. البته ریو ازونجایی که نوجوونه باید ساعت ١١ شب حتما خونه باشه! و بازی نمیذاره بیشتر از این زمان بیرون ول بچرخید. چی میخواستم بگم ... اها گیم پلی بازی دو بخش هست بخش اصلی بازی اختصاص داده شده به حرف زدن و جمع اوری اطلاعات از افراد محلی! بنابراین شما با تمام npc های بازی میتونید صحبت کنید و بنابر پیشروی ای که در بازی انجام میدید بالطبع دیالوگ ها هم تغییر میکنه. میگم روی جزییات بازی خوب کار کردن یکیش همین دیالوگ هاست که بنظرم با توجه به اینهمه npc و شخصیت هایی که تو بازی هستن یادم نمیاد دیالوگ های پرتی گفته بشه! البته که دیالوگ های تکراری گفته میشه ولی به اقتضای پیشروی شما و موقعیتی که توی داستان بازی قرار میگیرید دیالوگ ها واقعا منطقی ادا میشه که این خیلی جالبه. بنابراین اره بخش اصلی بازی به این صورت میگذره که البته در مواقعی خسته کننده میشه مثلا فلان شخص میگه فردا بیا من بهت اون اطلاعاتی که میخوای رو میدم حالا تو بازی ساعت ١٢ظهره و شما تا ساعت ٨شب نشده نمیتونید بخوابید در نتیجه این بازه ی زمانی رو باید تقریبا بی هدف توی نقشه بازی بچرخید (فعالیت هایی توی بازی در نظر گرفته شده مثل مینی گیم ها که بعد از مدتی تکراری میشه). بخش دوم گیم پلی بازی مربوط میشه به سیستم کامبت بازی که نسبت به بخش اول خیلی کمتر اتفاق میفته و درواقع چالش اصلی بازی اینجا اتفاق میفته و گیمر رو درگیر گیم پلی میکنه وگرنه در اغلب اوقات فقط صحبت میکنید. موقع کامبت دوربین تغییر میکنه و گیم پلی بازی شبیه تیکن میشه. البته بازی بخش کلید زنی هم داره. حرکات رزمی ای که ریو توی درگیری ها پیاده میکنه بنظرم خیلی زیبا کار شده و ازین بابت واقعا تحسین برانگیزه. طراحی مراحل بازی اما انچنان خوب نیست نصف اول بازی به کسب اطلاعات میگذره و چالش خاصی وجود نداره و نیمه ی دوم بازی که در یک مکان دیگه سپری میشه اونقدر بد و کسل کننده طراحی شده که جوریه شما باید هر بار دقیقا یک کار بیهوده و بی هدف و کسالت باری رو انجام بدید تا اینکه داستان اندکی به جلو بره. من فکر نمیکنم کسی بتونه اون قسمت از بازی دووم بیاره و بتونه بازی رو ادامه بده. بنظرم وحشتناک خسته کننده میشه و واقعا به زور باید اون قسمت رو طی کنید. هرچند وقتی به اخر بازی رسیدید ادامه ی داستان رو باید در نسخه ی دوم ادامه بدید!
بهرحال شنمیو برای من در نگاه اول بسیار عالی بود اما با سپری شدن بازی مخصوصا نیمه ی دوم بازی انقدر کسالت اور و خسته کننده شد که اگر اشتیاق فهمیدن پایان بازی رو نداشتم هرگز ادامه نمیدادم. ناگفته نماند قسمت دوم بازی هم چند ساعتی بازی کردم و باید بگم مکانیزم های قسمت دوم بازی اونقدر بد وخسته کننده تر از قسمت اول بود که دیگه تصمیم گرفتم ادامه ندم. بازی از طرفی شخصیت های بسیار دوست داشتنی و داستان خیلی جذابی داره اما گیم پلی بازی خیلی بد و خسته کننده است که باعث میشه پیشروی بازی خیلی کسالت اور و غیرممکن بنظر برسه.
۵از١٠
 
آخرین ویرایش:
گرافیک بصری بازی با اینکه خیلی خوبه ولی میتونست روی قویترین کنسول نسل بهتر باشه که فدای 4K/60 fps بودن شده
با این قسمت مخالفم خودم X1X دارم به جرات از خفن ترین گرافیک ها روی X1X هست دیگه چکار باید میکردن که نکردن فقط فیزیک و تخریب پذیری جای کار بیشتری داشت ولی جلوه های گرافیکی در بالاترین سطح ممکن بودن
همون اکت2 کسالت بار از خفن ترین گرافیک های نسله
 
با این قسمت مخالفم خودم X1X دارم به جرات از خفن ترین گرافیک ها روی X1X هست دیگه چکار باید میکردن که نکردن فقط فیزیک و تخریب پذیری جای کار بیشتری داشت ولی جلوه های گرافیکی در بالاترین سطح ممکن بودن
همون اکت2 کسالت بار از خفن ترین گرافیک های نسله
همونطور که گفتم میتونست بهتر باشه، البته کلا یه مشکلی که بنطرم همه developer ها در این نسل داشتن این بود که یه کنسول ضعیف مثل X1 وجود داشت و یه کنسول خیلی قوی مثل X1X که تفاوت این دو در حد یک نسله، ولی اینا مجبور بودن بازی رو طوری بسازن که حداقل با رزولوشن 900p روی X1 معمولی اجرا بشه... در نتیجه نمیشه انتظاری بیشتر از رزولوشن و فریم ریت بالاتر روی X1X داشت...
 
  • Like
Reactions: X B I T B
همونطور که گفتم میتونست بهتر باشه، البته کلا یه مشکلی که بنطرم همه developer ها در این نسل داشتن این بود که یه کنسول ضعیف مثل X1 وجود داشت و یه کنسول خیلی قوی مثل X1X که تفاوت این دو در حد یک نسله، ولی اینا مجبور بودن بازی رو طوری بسازن که حداقل با رزولوشن 900p روی X1 معمولی اجرا بشه... در نتیجه نمیشه انتظاری بیشتر از رزولوشن و فریم ریت بالاتر روی X1X داشت...
اینو موافقم X1 لامصب کار رو خراب میکنه اگر X1X رو پایه کنن برای ساخت کسی دیگه به گرافیک سایر نسخه ها نگاه هم نمیکنه ولی مجبورا کنسول هدف رو کنسول های پایه بذارن
 
Halo-5-Guardians-main_tcm25-404792.jpg


Halo 5 بازی بود که بشدت منتظرش بودم ، از دنبال کردن مطالب مهم کتاب ها تا Audio هایی که هفتگی روی iTunes میومد و پایان خفنش و رازی ُ که در مورد جان فهمیدیم . قضیه تا جایی پیش رفت که یادمه با یکی از بچه ها تا اومد 50/50 پول بزاریم کنسول ُ بگیریم که نمرات و نقدها اومد و قضیه منتفی شد و منم اون زمان نمیتونستم کنسول ُ تنهایی بگیرم . به هر جهت هفته پیش بالاخره یه One S گرفتم و اول دقیقاً رفتم سراغ ادامه داستان چیف و کورتانا و حقیقتاً چقدر "حیف / خوب شد " که نتونستم اون زمان بازی ُ بزنم !

1- حیف از این نظر که بازی واقعاً حقش بالاتر از چیزی ِ که بهش دادن اگه فقط " نوع روایت داستان " تا حدودی بهم ریخته نبود . چرا که کمپین رسماً یکی از لذت بخش ترین های کل سری بود واسه من ؛

چقدر حال داد این تیمی بودن چیف و لاک .
گیم پلی و کامبت سیستم بازی قشنگ یه شوتر A-Class بود .
داستان کورتانا و مرموز بودن قضیه عالی بود فقط روایت بهتر میخواست و چیف ِ بیشتر .
لول دیزاین بالانس نبود ولی جاهایی که اوج میگرفت فوق العاده بود .
موسیقی کاملاً از شماره 4 و کار اول 343 سرتر بود .

و اما گرافیک ! نزدیک 2020 هستیم و 5 سال از انتشار بازی میگذره ولی حقیقتاً یه جاهایی قشنگ میموندم ! نورپردازی بازی فرای فوق العاده است ، طراحی سلاح ها بقدری خوبه که عجیبه حتی و جایی که Guardian ها رو میبینیم و طراحی هنری و تکنیکی و Draw Distance بازی فک برانداز میشه و همه اینها جایی خودشو نشون میده که این تعریفات بعد 5 سال گذشتن از انتشار ِ بازی هستش .

2- و خوب از این نظر که با اون پایانش همون بهتر الان رسیدم بزنم که 1 سال دیگه Infinite میاد ؛ وگرنه حالت عادی پایان بازی یه حس ناقص بودنُ میداد به آدم جای بی قراری واسه شماره بعدی .

با این تفاسیر بازی واقعاً عالیه ولی خب نمره من بدون فن بازی و این حرفا 8.5 هست .
اگه اون روایت و پایان بندی رو نداشت راحت 9 به بالا بود !

پ.ن : هیلو همچنان بزرگترین فرنچایز FPS تاریخ هست و کورتانایِ زیرِ آواتارم همچنان جاش همونجاست .
 
Halo 5 کمپین

واقعا خاک بر سر 343 با این داستان نوشتن و مخصوصا شخصیت پردازیش. شخصیتا تک بعدی که چه عرض کنم، کلا بُعد نداشتن:D بازی‌ای که سال 2015 ساخته شده استانداردهای ده سال پیش رو هم نداشت از این نظر.
مستر چیف که کلا نبود، وقتی هم بود نه دیالوگ خاص و موندگاری داشت نه چیزی، ضعیف ترین چیف بین کل نسخه‌ها.
اون لاک که جزو نچسب‌ترین شخصیت اصلی‌هایی بود که تو عمرم بازی کردم و حتی با وجود اینکه کنترلش دست خودم بود دلم میخواست شکست بخوره و کلا حذف شه از داستان:| شخصیتش رو در یک جمله خلاصه میکنم: "من باید از دستورات پیروی کنم و ماموریتم رو انجام بدم."
بقیه شخصیتا هم رسما هیچ، پشم خالص:D
اصن نه میدونی کی هستن نه از کجا اومدن نه چیزی، همینطوری میندازتت وسط بازی با یه تریلر اکشن (که با گیم‌پلی اصلی بازی فرق داره:D) شروع میشه و برو بریم. دیالوگا در همین حد که خب الان باید بریم این هدف رو بترکونیم، بعد باید بریم اون هدف رو بترکونیم. مثلا برا منی که رمان‌های هیلو نخوندم و اطلاعات خاصی راجع به شخصیت‌هاش نداشتم Blue Team رسما سه تا مترسک بودن که ذره‌ای نمیشد باهاشون ارتباط برقرار کرد، بابا لاقل یه دیالوگ جالبی، چیزی از اینا نشون بده ما خوشمون بیاد ازشون خب! شخصیتای همراه رو تو بقیه بازیا با هیلو 5 مقایسه میکنم خندم میگیره خدایی:D
ماشالا هوش مصنوعی یارای خودی هم در حد هویج، بسیار بسیار ضعیف. جالبه بازی رو کوآپ 4 نفره کردن جوری که وقتی تنها بازی میکنی هم اینا همیشه همراهتن، ولی دوزار سعی نکردن هوش مصنوعیشون رو نسبت به هیلو 1 بازی سال 2001 بالا ببرن:)) همچنان احمق، همچنان وقتی پشت ماشین میشینن روانیت میکنن، وقتی داون میشی هم که بعضی وقتا کلا ولت میکنن به امون خدا:D
در نهایت کمپین این بازی برا من به عنوان یکی از طرفدارای این فرنچایز انقدر نا امیدکننده بود که حد نداره، اگه بخاطر گیم‌پلی فوق العاده اعتیاد آور و لذت بخش بازی نبود بنظرم یه چیز کاملا معمولی میشد، ولی خب گیم پلی ـش نجات دهندشه و برا همین نمره‌ی پایینی بهش نمیدم:D

8/10
 
Forza Horizon 4
بی نقص:دی چی میشه گفت. همه چی در بالاترین سطح، و تنوع فوق‌العاده‌ی ایونت ها و ریس ها که باعث میشه بازی تکراری نشه... حتی برا منی که زیاد علاقه‌مند به سبک ریسینگ نیستم بسیار جذاب بود. شاید فقط یکم لودینگ زیاد داشت.
9/10

Gears of War 4
نا امید کننده:| نکات مثبتش گرافیک و هوش مصنوعی عالی بودن، یه جاهایی دشمنا حرکاتی میزدن که پشمام میریخت. و اینکه برخلاف هیلو 5 حداقل شخصیتا چارتا دیالوگ جالب و حرف بینشون رد و بدل میشه آدم یک درصد بتونه باهاشون ارتباط برقرار کنه:دی ولی بقیه چیزا... موزیک تم حماسی نسخه سوم کجا، و موسیقی این نسخه کجا! اصلا هیچی ازش تو ذهنم نمونده. داستان خسته کننده، تقریبا کل بازی دنبال اینی که یه نفرو پیدا کنی.
و چیزی که بازی رو ضربه فنی میکنه، گیم پلیش. منظورم این نیست که بَده، همچنان گیرزه و لذت بخش. ولی انگار نه انگار یه نسل گذشته، هیچ چیزیش تغییر نکرده، هنوز که هنوزه برا پریدن از رو مانع هم باید اول کاور بگیری بعد میتونی بپری:| بدتر اینکه نه تنها بازی نسبت به قبل تغییر نکرده، تو همین نسخه هم کُل بازی تو تکرار خلاصه میشه. از نقطه A بورو به نقطه B و تو راهت دشمن بُکُش، همین! اگه اسم گیرز نبود فکر نمیکنم حتی بازی رو تموم میکردم:دی از بس تکراری شده بود و داستانش هم برام جذابیت نداشت فقط دعا دعا میکردم تموم شه زودتر.
6.5/10

Shadow of the Tomb Raider
سورپرایز کننده:دی انتظار یه بازی خیلی ضعیف و تکراری رو داشتم، ولی حداقل از چیزی که فکر میکردم بهتر بود. همچنان بنظرم نسخه اول (ریبوت) بهترین بود ولی خب تو این نسخه برخلاف Rise of the Tomb Raider حداقل سعی شده بود چنتا چیز جدید تو بازی جا بدن.
ماموریت‌های فرعیش هم خیلی حوصله سر بر و افتضاح بودن، چرا میرفتمشون اصن؟:دی
8/10
 
ninja gaiden 2

خب بعد از چندین سال ب یکی از ارزو های گیمیم رسیدم و بالاخره تونستم این شاهکار رو تجربه کنم
چون قبلا 360 نداشتم و دیگه وقتی هم نسخه سیگما برا ps3 اومد نتونستم بخرمش و تجربش کنم.

اصلا توقع نداشتم بازی در این حد فوقالعاده باشه!!!یعنی قشنگ حس 10 15 سال پیش رو بهم داد و ک
نهایت لذت رو از بازی کردن میبردم.
گیمپلی بازی و تعداد کمبو ها از 99 درصد بازی های این نسل بیشتر بودن و تنوع معرکه ای داشتن لعنتیا
کلا ادم گیج میشد بس ک تنوع داشتن حالا همین تعداد کمبو برای هر سلاح موجود بود.
داستان بازی با توجه ب سبک بازی محشر بود و شدیدا لذت بردم از روایت داستان.
طراحی مراحل خیلی عالی بود و اصلا حس تکراری بودن بهم دست نداد.
گرافیک بازی با اینکه مال 12 سال پیش بود ولی اصلا توی ذوقم نزد!

تنها نکات منفی ک از بازی دیدم یکی دوربین بازی بود ک بعضی جاها ک باید رو در و دیوار راه میرفتم و از جایی بالا میرفتم یکم میرفت روی مخ
ی نکته منفی دیگه آسون بودن بیش از اندازه باس فایت ها بود،مثلا ی باس فایت رو میدیدم و پشمام میریخت از قیافش و هیکلش ولی توی 20 ثانیه
میکشتمش.

نمره بازی:

گیمپلی: 10
داستان: 10
گرافیک: 10
صداگذاری: 10

نمره کلی 10/10
نکات منفی بازی در حدی نبودن ک روی تجربه بی نظیرم از بازی تاثیر بذاره.
 
Ryse: Son of Rome‌ !

بالاخره فرصت شد بازیش کنم...بنظرم یکمی آندرریته بازی و بیشتر از چیزی که فکر میکردم ازش لذت بردم و بیشتر هم بخاطر داستان و حال و هوای بازی بود.
موسیقی و اتمسفر روم باستان و اون حال و هوای گلادیاتوری بازی خیلی عالی بود. گرافیک هم هنوز خیلی خوب مونده.
کاش مکانیک‌های گیم‌پلی هم به خوبی بقیه‌ی بخش‌ها بود...استفاده از استراتژی و تکنیک‌های نظامی توی بازی رو خیلی دوست داشتم ولی خود مبارزات خیلی سطحی و خسته‌کنندست و بدبختی اینه بیشتر بازی هم به همین مبارزات تن به تن خلاصه میشد...اگه یکمی بیشتر روی گشت و گذار تمرکز میکردن، یه تعادلی ایجاد میشد و تجربه لذت‌بخش‌تر میشد.
از صداپیشگی و شخصیت‌ها هم خیلی راضی بودم...ماریوس یه شخصیت به یاد موندنی بود.

138781

کلا پشیمون نیستم از اینکه بالاخره بازیش کردم...
7.5/10
 
ninja gaiden 2

خب بعد از چندین سال ب یکی از ارزو های گیمیم رسیدم و بالاخره تونستم این شاهکار رو تجربه کنم
چون قبلا 360 نداشتم و دیگه وقتی هم نسخه سیگما برا ps3 اومد نتونستم بخرمش و تجربش کنم.

اصلا توقع نداشتم بازی در این حد فوقالعاده باشه!!!یعنی قشنگ حس 10 15 سال پیش رو بهم داد و ک
نهایت لذت رو از بازی کردن میبردم.
گیمپلی بازی و تعداد کمبو ها از 99 درصد بازی های این نسل بیشتر بودن و تنوع معرکه ای داشتن لعنتیا
کلا ادم گیج میشد بس ک تنوع داشتن حالا همین تعداد کمبو برای هر سلاح موجود بود.
داستان بازی با توجه ب سبک بازی محشر بود و شدیدا لذت بردم از روایت داستان.
طراحی مراحل خیلی عالی بود و اصلا حس تکراری بودن بهم دست نداد.
گرافیک بازی با اینکه مال 12 سال پیش بود ولی اصلا توی ذوقم نزد!

تنها نکات منفی ک از بازی دیدم یکی دوربین بازی بود ک بعضی جاها ک باید رو در و دیوار راه میرفتم و از جایی بالا میرفتم یکم میرفت روی مخ
ی نکته منفی دیگه آسون بودن بیش از اندازه باس فایت ها بود،مثلا ی باس فایت رو میدیدم و پشمام میریخت از قیافش و هیکلش ولی توی 20 ثانیه
میکشتمش.

نمره بازی:

گیمپلی: 10
داستان: 10
گرافیک: 10
صداگذاری: 10

نمره کلی 10/10
نکات منفی بازی در حدی نبودن ک روی تجربه بی نظیرم از بازی تاثیر بذاره.
یکی از خوبی های اوردن بازی به Xone این بود که اینجا حداقل هیچکدوم از مشکلات تکنیکی نسخه 360 رو نداره‌.
از اونور فک کنم ورژن 360 یکم محتوای اضافه نسخه PS3 رو نداره ولی از اونور اقا خون داره....خووون! که به طرز مسخره ایی روی PS3 سانسور شده بود.
من باب گیمپلی فقط همینقدر میشه گفت که بعد 12 سال به قدری یونیکه که بازی مشابه اش نیست:دی
واقعا نسخه دوم جواهریه که حیفه کسی از دستش بده
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or