استودیوی سی‌دی پراجکت رد، شش روز اضافه‌کاری در هفته را برای کارکنان خود اجباری کرد

EAST2WEST

کاربر سایت
به گزارش خبرنگار بلومبرگ، جیسون شرایر، شرکت لهستانی سی‌دی پراجکت رد به کارکنان خود در روز دوشنبه اعلام کرده است که شش روز اضافه‌کاری کاری در هفته برای آماده کردن بازی پر انتظار Cyberpunk 2077 در تاریخ مقرر در ماه نوامبر اجباری است این در حالی است که این استودیو قبلاً در مصاحبه‌ای با شرایر مدعی شده بود که اینگونه فشار کاری را به کارکنان خود اعمال نمی‌کند.
33369-16014547027493-800.jpg

استودیوی رد، شرکت فرعی بزرگترین کمپانی بازی‌سازی لهستان سی‌دی پراجکت  اس‌ای قبلاً هم برای تحمیل فشار کاری که در اصطلاح به آن کرانچ گفته می‌شود مورد انتقاد قرار گرفته بود. مدل روند کاری کرانچ ممکن است هفته‌ها به طول بی‌انجامد یا تا ما‌ه‌ها و سال‌ها ادامه یابد.
مدیر  ارشد اجرایی سی‌دی پراجکت رد مارسین ایونسکی در صحبت با سایت...

Continue reading...


 
ببین می‌دونم منظور و قصدت چیه ها! اما اگه یکی از اون آفریقایی‌ها این پست رو ببینه و بفهمه برای همچین موضوعی ازشون اسم بردی، احتمالا بعد از مرگ برای انگشتر الماس، یه دور دیگه هم بعد خوندن این پستت می‌میره! :D تو خلق کردن دراما و استفاده از اغراق هم یکم کمتر دست و دلباز باشید جای دوری نمی‌ره! :D
چشم
 
170575

بعید بدونم یکی مثل جیسون شرایر به این قضیه اهمیت بده ....
موقعی که کرونا اومده و یک عالمه شغل نابود شده داری از خونه کار میکنی + هشت ساعت در هفته اضافه کاری ته سال یـ همچین بونسی میگیری !!!
پ.ن : فک کن طرف پشت پیشخوان فروشگاه با ماسک و هزار یک استرس کرونا گرفتن کامنت های امثال جیسون شرایر رو بخونه , چقدر که بهش نخنده LOL
 
View attachment 170575

بعید بدونم یکی مثل جیسون شرایر به این قضیه اهمیت بده ....
موقعی که کرونا اومده و یک عالمه شغل نابود شده داری از خونه کار میکنی + هشت ساعت در هفته اضافه کاری ته سال یـ همچین بونسی میگیری !!!
پ.ن : فک کن طرف پشت پیشخوان فروشگاه با ماسک و هزار یک استرس کرونا گرفتن کامنت های امثال جیسون شرایر رو بخونه , چقدر که بهش نخنده LOL

موضوع Crunch خنده‌دار نیست ، برای اون کارمند CDPR هم که با جیسون شرایر تماس گرفته خنده دار نیست ، متاسفانه شما دوستان همه چی را حول محور پول می‌بینید در حالی که تمامی این قول‌های پاداش هم هنوز روی کاغذ هستن، به این قسمت توجه

ندارین که استودیو به دلیل اشتباه در مدیریت زمان ، خلف وعده کرده داره یک فرهنگ غلط و اشتباه را که خیلی وقته خود سازندگان بازی سعی دارن از میان بردارن دوباره جا میندازه ، استویدیوی CDPR یک نمونه برای خیلی از استودیوهای مستقل است ، وقتی

ببینن یک استودیو با این فرهنگ کار میکنه شک نکن اونها هم همین رویه را دنبال میکنن و این را هم در نظر داشته باشین که همه جا مثل لهستان برای اضافه کاری پول نمیدن.

هر چه بگندد نمکش می‌زنند وای به روزی که بگندد نمک
 
می دونید چی از خبر کرانچ مضحک تره، اینکه هم راستا با بازار داغ کرانچ موج سواری کنی، در پایان و بعد از این همه سال فرصت و تاخیرها، در چند هفته آخر کرانچ کنی و برای اینکه مفاهیم کرانچ رو در نظر البته! فن هات تغییر بدی از واژه 10 درصد سود سالیانه استفاده کنی تا همه چی گلو بلبل بنظر بیاد.
 
موضوع Crunch خنده‌دار نیست ، برای اون کارمند CDPR هم که با جیسون شرایر تماس گرفته خنده دار نیست ، متاسفانه شما دوستان همه چی را حول محور پول می‌بینید در حالی که تمامی این قول‌های پاداش هم هنوز روی کاغذ هستن، به این قسمت توجه

ندارین که استودیو به دلیل اشتباه در مدیریت زمان ، خلف وعده کرده داره یک فرهنگ غلط و اشتباه را که خیلی وقته خود سازندگان بازی سعی دارن از میان بردارن دوباره جا میندازه ، استویدیوی CDPR یک نمونه برای خیلی از استودیوهای مستقل است ، وقتی

ببینن یک استودیو با این فرهنگ کار میکنه شک نکن اونها هم همین رویه را دنبال میکنن و این را هم در نظر داشته باشین که همه جا مثل لهستان برای اضافه کاری پول نمیدن.

هر چه بگندد نمکش می‌زنند وای به روزی که بگندد نمک
خوب شما چرا از این زوایه نگاه نمیکنی هرچی مقیاس پروژه بیشتر بشه مدیریتش هم سخت تر میشه , تا حالا به این فک کردید ؟ همین الانش ما نمیدونیم اینا چقدر از سر و ته کار زدن تا بتونن بازی رو توی این وضعیت شیپ کنن نه من نه شما تو مدیریت استدیو نیستیم ببینیم دقیقا اینا چه مدلی دارن پروژه رو Manage میکنن یادمون نره بازی ساختن بر خلاف خیلی از مدیوم های دیگه اندازه گیری مقیاسش سخت تر ـه چون همزمان باید توسعه و تحقیق انجام بشه و یـ عالمه Tool ساخته بشه در کنارش لول دیزاینر و کانسپت آرتیست و بقیه تیم هم بازیشون رو بسازن قشنگ یـ جا به مشکل بخورن تمام برنامه هاشون به هم میخوره. تو یـ صنعت مشابه سرگرمی مثل انیمیشن و فیلم و راحت با بودجه زیاد و نفرات بالا اسکوپ پروژه رو محاسبه میکنن و سر چند ماه سر و ته قضیه رو هم میارن ولی اینجا یـ بازی مثل RDR2 هشت سال زمان ساختش طول میکشه چقدر که این وسط به کلی مشکلی فنی بر نمیخوره چقدر که مقیاسش بالا پایین نمیشه چقدر دست انداز جلو پاش نمیوفته

از یـ طرف بزرگتر شدن از طرفی باید جوابگوی سهام دار ها باشن از طرفی میخوان بازی پرفکت بسازن هر لحظه ممکنه از برنامه هاشون عقب بیوفتن همه اینا میتونه باعث پدیده ای مثل کرانچ بشه چیزی که امثال شرایر نمیخوان درک کنن اینه که روز به روز بازی سازی سخت و سخت تر شده و به همون نسبت پرفکشن در اوردن هم سخت تر شده . تنها امیدی که میشه داشت ظهور AI و ابزار اماده هستش که اینجور مواقع به نیرو های انسانی کمک کنه این قضیه هم یک شبه اتفاق نمیوفته و زمان میبره

CDPR سر ویچر 3 کرانچ وحشتانکی داشت الان شما از کجا دقیق میدونی میزان کرانچ نسبت به اون موقع کاهش نیافته ؟ داستان های خیلی وحشتناک تری سر ویچر 3 از CDPR بیرون اومده ولی چیزی که مشخص اینا تمام سعیشون رو کردن تا کرانچ رو تا جایی که جا داره کاهش بدن و دیگه خبری از اون حد کرانچ نباشه (اگه اوضاع مثل سابق بود که تا حالا ده بار همین جیسون شرایر با تیتر های بدتر از این CDPR رو سوراخ سوراخ کرده بود) یادمون نره اینا ویچر 3 رو که ساختن هیچ تجربه ای از ساخت یـ AAA با چنین مقیاسی رو نداشتن الانم دارن روز به روز بزرگتر میشن قطعا در آینده بهتر میتونن منیج کنن ولی بازم میگم برفکشن توی صنعت گیمینگ تو همه جوانب خیلی سخته از طرفی انتظارات ازشون بالا رفته از طرفی بازی پرفکت میخوان بدن بیرون از طرف میدونن اگه در حد انتظارات عمل نکنن زمین و زمان نابودشون میکنه یـ جا باید سهام دار ها رو راضی کنن و هزار یک چیز دیگه

الان اکثر فشار های رو کارکنای زیر دست هستش که خوب باید بگم تا بوده همین بوده یـ زمانی جنگ میشه کسی نمیاد بگه چرا سرباز ها فقط میرن جلو قربانی میشن . الانی که کرونا اومده و دهن کارکنای بیمارستان ها زیر فشار داره سرویس میشه کسی نمیره بگه چرا اینا به عنوان خط مقدم دارن اون جلو قربانی میشن چرا بالا دستی ها بهشون کمتر فشار میاد امثال جیسون شرایر دنبال یـ Utopia هستن که همه کارکنای زیر دست به اندازه بالا دستی تو رفاه شغلی باشن نخیر همچین اتفاقی نمیوفته اگه به فرض شخص X ترفیع میگیره به مقام بالاتر در واقع داره به زیر دستی هاش فشار میاره تا خودش راحت از از طرفیعش لذت ببره کار کردن تو استدویی ها مثل CDPR مثل شرکت کردن تو همون جنگ ـه طرف صاف میره برا شرکتی که تو مقیاس بالا بازی میسازه تو سرش راضی کردن هرچه بیشتر مشتری هاست به طبع خودش باید انتظار فشار کاری غیر معمول نسبت به بقیه استدیو ها رو هم داشته باشه

اصلا بزار به قول شما بگیم اون کارمند ـ] زیر دست دارهاون وسط مستا له میشه , یـ بار وایمسه له میشه دفعه دومش چی ؟ طرف سر ویچر 3 یـ بار کرانچ رو تجربه کرده دقیقا چرا باید بیاد دوباره پای قرار داد یـ پروژه دیگه رو امضا کنه با اینکه میدونه بازم میره زیر بار کرانچ ؟ خوب عزیز من تو که یـ رزومه تپل مپل از ویچر 3 برا خودت آماده کردی قشنگ تمام استدیو ها روی هوا میزننت چرا نمیری به یـ استدیوی دیگه ؟ چرا میمونی تا بیشتر زیر کرانچ له بشی ؟ اینجوری شاید CDPR هم به خودش بیاد و ریزش شدید کارکناش رو ببینه و یـ فکری به حال مدیریتش کنه , ولی خوب میبینی که اصلا اینجوری نیست بازم طرف توی استدیو میمونه و با شرایط بدش کنار میاد اگه ذره ای برا سلامتی خودش ارزش قائل میبود قید بونس و پول رو میزد و میرفت سر یـ پروژه سبک تر
 
آخرین ویرایش:
می دونید چی از خبر کرانچ مضحک تره، اینکه هم راستا با بازار داغ کرانچ موج سواری کنی، در پایان و بعد از این همه سال فرصت و تاخیرها، در چند هفته آخر کرانچ کنی و برای اینکه مفاهیم کرانچ رو در نظر البته! فن هات تغییر بدی از واژه 10 درصد سود سالیانه استفاده کنی تا همه چی گلو بلبل بنظر بیاد.
TLOU2 مگه با همین وضعیت لانچ نشد ؟ حرفت الان مثل این میمونه که ناتی بیاد نمرات و موفقیت بازی رو واسه کرانچ بهونه کنه بگه همه چی عادیه اتفاقی هم نیوفتاده !! کرانچ کرانچ ـه در مورد درجه بد بودن یا نبودنش میشه بحث کرد ولی چیزیه که متاسفانه امثال ناتی داگ و بقیه با توجه به فلسفه بازی سازیشون نمیتونن ازش فرار کنن
پ.ن 1: اینم فک کنم شد مثل اون قضیه مقایسه کردن CDPR با EA تو بحث مشتری مداری به نظرم باید نه تنها 10 درصد رو بهشون نمیدادن بلکه به جای 48 ساعت فول 70 ساعت در هفته ازشون کار میکشیدن !!
پ.ن 2: الان شما فک میکنی همه چی گل و بل به نظر میاد بیا تا ببرمت تو سابرددیت بازی ببین همه قبول دارن اینو یا نه بحث الان بحث قبول کردن این قضیست که آیا کرانچ رو میشه ازش جلوگیری کرد یا نه ایا بهش نیازه یا نه وگرنه همه میدونن کرانچ=/=گل و بلبل ـه نیازی به شیره مالیدن سر فن بیس بازی نیست خود هد استدیو هم حتی به این قضیه اعتراف کرده
 
آخرین ویرایش:
TLOU2 مگه با همین وضعیت لانچ نشد ؟ حرفت الان مثل این میمونه که ناتی بیاد نمرات و موفقیت بازی رو واسه کرانچ بهونه کنه بگه همه چی عادیه اتفاقی هم نیوفتاده !! کرانچ کرانچ ـه در مورد درجه بد بودن یا نبودنش میشه بحث کرد ولی چیزیه که متاسفانه امثال ناتی داگ و بقیه با توجه به فلسفه بازی سازیشون نمیتونن ازش فرار کنن
پ.ن 1: اینم فک کنم شد مثل اون قضیه مقایسه کردن CDPR با EA تو بحث مشتری مداری به نظرم باید نه تنها 10 درصد رو بهشون نمیدادن بلکه به جای 48 ساعت در هفته کار فول 70 ساعت در هفته ازشون کار میکشیدن !!
پ.ن 2: الان شما فک میکنی همه چی گل و بل به نظر میاد بیا تا ببرم تتو سابرددیت بازی ببین همه قبول دارن کرانچ بد ـه منتهی بحث الان بحث قبول کردن این قضیست که آیا کرانچ رو میشه ازش جلوگیری کرد یا نه وگرنه همه میدونن کرانچ=/=گل و بلبل ـه نیازی به شیره مالیدن سر فن بیس بازی نیست
دقیقا این مسئله رو در مورد ناتی ترول کردم خیلی واضحم گفتم همه فکر کنم متوجه شدن، که CDPR این مسئله رو برای امثال ناتی و راکستار ناپسند می دونه، ولی برای خودش جواز کرانچ صادر می کنه با دادن سهام به کارکنانش، اصلا قابل قیاس نیست مدیریت افتضاحی که CDPR با سایبرپانک انجام داد حتی نسبت به همون EA! بازی 2012 آنونس رسمی داشته، تا 2016 کنسلی و تاییدش مدام خبراش دست به دست می شد، ناتی که اسم میاری 2016 و 2017 (برای میراث گمشده هم کمک می کرد به تیم سازنده) دو بازی باکیفیت داد، بعد TLOU PII رو ریلیز کرد، CDPR چکار می کرد بعد از ویچر؟ کرانچ CDPR نه تنها افتضاحه توی این بازه زمانی، بلکه جای دفاعی هم نداره نسبت به بقیه تاخیرها و کرانچ، اینکه بگیم خب چون ناتی و راکستار تاخیر داشتن کار اینا هم طبیعیه. حالا کسی هم قرار نیست توی فرومها کرانچ رو حمایت کنه، ولی اینا که ادعاشون می شد نباید میذاشتن کار به اینجا بکشه.
 
خوب شما چرا از این زوایه نگاه نمیکنی هرچی مقیاس پروژه بیشتر بشه مدیریتش هم سخت تر میشه , تا حالا به این فک کردید ؟ همین الانش ما نمیدونیم اینا چقدر از سر و ته کار زدن تا بتونن بازی رو توی این وضعیت شیپ کنن نه من نه شما تو مدیریت استدیو نیستیم ببینیم دقیقا اینا چه مدلی دارن پروژه رو Manage میکنن یادمون نره بازی ساختن بر خلاف خیلی از مدیوم های دیگه اندازه گیری مقیاسش سخت تر ـه چون همزمان باید توسعه و تحقیق انجام بشه و یـ عالمه Tool ساخته بشه در کنارش لول دیزاینر و کانسپت آرتیست و بقیه تیم هم بازیشون رو بسازن قشنگ یـ جا به مشکل بخورن تمام برنامه هاشون به هم میخوره. تو یـ صنعت مشابه سرگرمی مثل انیمیشن و فیلم و راحت با بودجه زیاد و نفرات بالا اسکوپ پروژه رو محاسبه میکنن و سر چند ماه سر و ته قضیه رو هم میارن ولی اینجا یـ بازی مثل RDR2 هشت سال زمان ساختش طول میکشه چقدر که این وسط به کلی مشکلی فنی بر نمیخوره چقدر که مقیاسش بالا پایین نمیشه چقدر دست انداز جلو پاش نمیوفته

از یـ طرف بزرگتر شدن از طرفی باید جوابگوی سهام دار ها باشن از طرفی میخوان بازی پرفکت بسازن هر لحظه ممکنه از برنامه هاشون عقب بیوفتن همه اینا میتونه باعث پدیده ای مثل کرانچ بشه چیزی که امثال شرایر نمیخوان درک کنن اینه که روز به روز بازی سازی سخت و سخت تر شده و به همون نسبت پرفکشن در اوردن هم سخت تر شده . تنها امیدی که میشه داشت ظهور AI و ابزار اماده هستش که اینجور مواقع به نیرو های انسانی کمک کنه این قضیه هم یک شبه اتفاق نمیوفته و زمان میبره

CDPR سر ویچر 3 کرانچ وحشتانکی داشت الان شما از کجا دقیق میدونی میزان کرانچ نسبت به اون موقع کاهش نیافته ؟ داستان های خیلی وحشتناک تری سر ویچر 3 از CDPR بیرون اومده ولی چیزی که مشخص اینا تمام سعیشون رو کردن تا کرانچ رو تا جایی که جا داره کاهش بدن و دیگه خبری از اون حد کرانچ نباشه (اگه اوضاع مثل سابق بود که تا حالا ده بار همین جیسون شرایر با تیتر های بدتر از این CDPR رو سوراخ سوراخ کرده بود) یادمون نره اینا ویچر 3 رو که ساختن هیچ تجربه ای از ساخت یـ AAA با چنین مقیاسی رو نداشتن الانم دارن روز به روز بزرگتر میشن قطعا در آینده بهتر میتونن منیج کنن ولی بازم میگم برفکشن توی صنعت گیمینگ تو همه جوانب خیلی سخته از طرفی انتظارات ازشون بالا رفته از طرفی بازی پرفکت میخوان بدن بیرون از طرف میدونن اگه در حد انتظارات عمل نکنن زمین و زمان نابودشون میکنه یـ جا باید سهام دار ها رو راضی کنن و هزار یک چیز دیگه

الان اکثر فشار های رو کارکنای زیر دست هستش که خوب باید بگم تا بوده همین بوده یـ زمانی جنگ میشه کسی نمیاد بگه چرا سرباز ها فقط میرن جلو قربانی میشن . الانی که کرونا اومده و دهن کارکنای بیمارستان ها زیر فشار داره سرویس میشه کسی نمیره بگه چرا اینا به عنوان خط مقدم دارن اون جلو قربانی میشن چرا بالا دستی ها بهشون کمتر فشار میاد امثال جیسون شرایر دنبال یـ Utopia هستن که همه کارکنای زیر دست به اندازه بالا دستی تو رفاه شغلی باشن نخیر همچین اتفاقی نمیوفته اگه به فرض شخص X ترفیع میگیره به مقام بالاتر در واقع داره به زیر دستی هاش فشار میاره تا خودش راحت از از طرفیعش لذت ببره کار کردن تو استدویی ها مثل CDPR مثل شرکت کردن تو همون جنگ ـه طرف صاف میره برا شرکتی که تو مقیاس بالا بازی میسازه تو سرش راضی کردن هرچه بیشتر مشتری هاست به طبع خودش باید انتظار فشار کاری غیر معمول نسبت به بقیه استدیو ها رو هم داشته باشه

اصلا بزار به قول شما بگیم اون کارمند ـ] زیر دست دارهاون وسط مستا له میشه , یـ بار وایمسه له میشه دفعه دومش چی ؟ طرف سر ویچر 3 یـ بار کرانچ رو تجربه کرده دقیقا چرا باید بیاد دوباره پای قرار داد یـ پروژه دیگه رو امضا کنه با اینکه میدونه بازم میره زیر بار کرانچ ؟ خوب عزیز من تو که یـ رزومه تپل مپل از ویچر 3 برا خودت آماده کردی قشنگ تمام استدیو ها روی هوا میزننت چرا نمیری به یـ استدیوی دیگه ؟ چرا میمونی تا بیشتر زیر کرانچ له بشی ؟ اینجوری شاید CDPR هم به خودش بیاد و ریزش شدید کارکناش رو ببینه و یـ فکری به حال مدیریتش کنه , ولی خوب میبینی که اصلا اینجوری نیست بازم طرف توی استدیو میمونه و با شرایط بدش کنار میاد اگه ذره ای برا سلامتی خودش ارزش قائل میبود قید بونس و پول رو میزد و میرفت سر یـ پروژه سبک تر

وقتی چپ و راست با Publisher ها و سهام‌دارهایی که فقط پول میشناسن قرارداد میبندی همین میشه ، مجبوری یک deadline بزاری که با منطق جور در نمیاد این بازی با این عظمتش باید حداقل اواخر سال 2021 منتشر می‌شد ، یادتون رقته سر همین کرانچ

ویچر چندین نفر از کارکنان CDPR استودیو را ترک کردن و الان دارن روی بازی‌های دیگه کار میکنن یا استودیوهای خودشون را دارن، راکستار هم که حرفش را نزن که پروندش تو زمینه کرانچ خیلی سیاه‌تره ، ما به دنبال مدینه فاضله نیستیم ولی قرار نیست که دیگه

تو dystopia زندگی کنیم. ببخشید این مثال که تا بوده همین بوده یکی حرف کاملاً بی اساس هست. اگر اینجوری بود قوانین کار هیچوقت اصلاح نمی‌شد، هیچ پیشرفتی هم حاصل نمی‌شد. من تا حدی هم طرفداران بازی را هم مقصر می‌دونم اگر صبر بیشتری به

خرج بدن، بیش از اندازه بازی را Hype نکن ، سطح انتظاراتشون هم معقول باشه، فشار روانی به استودیو نمیاد که بخواهد تاریخ انتشار را خیلی از زودتر از زمانی که پروژه به اتمام میرسه معرفی کنه. فشار بیاد به کارکنان ، تیم سازنده تیکه پاره میشه ، وقتی هم که


کارمند استودیو کارش را ترک کنه و بره، تجربه و خلاقیتش هم با خودش از استودیو میرن بیرون.
 
دقیقا این مسئله رو در مورد ناتی ترول کردم خیلی واضحم گفتم همه فکر کنم متوجه شدن، که CDPR این مسئله رو برای امثال ناتی و راکستار ناپسند می دونه، ولی برای خودش جواز کرانچ صادر می کنه با دادن سهام به کارکنانش، اصلا قابل قیاس نیست مدیریت افتضاحی که CDPR با سایبرپانک انجام داد حتی نسبت به همون EA! بازی 2012 آنونس رسمی داشته، تا 2016 کنسلی و تاییدش مدام خبراش دست به دست می شد، ناتی که اسم میاری 2016 و 2017 (برای میراث گمشده هم کمک می کرد به تیم سازنده) دو بازی باکیفیت داد، بعد TLOU PII رو ریلیز کرد، CDPR چکار می کرد بعد از ویچر؟ کرانچ CDPR نه تنها افتضاحه توی این بازه زمانی، بلکه جای دفاعی هم نداره نسبت به بقیه تاخیرها و کرانچ، اینکه بگیم خب چون ناتی و راکستار تاخیر داشتن کار اینا هم طبیعیه. حالا کسی هم قرار نیست توی فرومها کرانچ رو حمایت کنه، ولی اینا که ادعاشون می شد نباید میذاشتن کار به اینجا بکشه.
الان چجوری اینجوری برداشت کردی که CDPR خودش تو این قضایا اخیر تافته جدا بافته و سوای بقیه میدونه ؟ اینکه میان به صورت رسمی خودشون اعتراف میکنن و میگن همه جوانب رو از نظر مالی واسه کارکنامون در نظر گرفتیم میشه تافته جدا بافته ؟ در مورد معرفی کردن CP2077 سال 2013 هم درک این مسئله که یـ بار اشتباه کردن و تصمیم درست رو گرفتن فک نکنم خیلی سخت باشه تمام نیرو هاشون رو اوردن سر ویچر 3 چون دیدن زورشون نمیرسه تا حالا ده بارم اعتراف کردن که اشتباه کردن شما که خوب چشات باز بود دیدی ویچر 3 تبدیل به چی شد اینو راحت ایگنور میکنی ؟
CDPR بعد ویچر 3 چیکار کرد ؟ نمیدونم فک کنم یـ تیم از فضا اوردن دوتا از بهترین اکسپنشن های نسل هشت رو ساختن
در بهترین حالتش CDPR سال 2016 بعد B&W اومد سر CP2077 بخوای حساب کنی دقیقا با ناتی داگ کارش رو شروع کرد با ناتی داگ هم کما بیش داره تمومش میکنه منتها این وسط ظاهرا کرانچ و تاخیر برا ناتی داگ فرق داره !!!
 
آخرین ویرایش:
الان چجوری اینجوری برداشت کردی که CDPR خودش تو این قضایا اخیر تافته جدا بافته و سوای بقیه میدونه ؟ اینکه میان به صورت رسمی خودشون اعتراف میکنن و میگن همه جوانب رو از نظر مالی واسه کارکنامون در نظر گرفتیم میشه تافته جدا بافته ؟ در مورد معرفی کردن CP2077 سال 2013 هم درک این مسئله که یـ بار اشتباه کردن و تصمیم درست رو گرفتن فک نکنم خیلی سخت باشه تمام نیرو هاشون رو اوردن سر ویچر 3 چون دیدن زورشون نمیرسه تا حالا ده بارم اعتراف کردن که اشتباه کردن شما که خوب چشات باز بود دیدی ویچر 3 تبدیل به چی شد اینو راحت ایگنور میکنی ؟
CDPR بعد ویچر 3 چیکار کرد ؟ نمیدونم فک کنم یـ تیم از فضا اوردن دوتا از بهترین اکسپنشن های نسل هشت رو ساختن
در بهترین حالتش CDPR سال 2016 بعد B&W اومد سر CP2077 بخوای حساب کنی دقیقا با ناتی داگ کارش رو شروع کرد با ناتی داگ هم کما بیش داره تمومش میکنه منتها این وسط ظاهرا کرانچ و تاخیر برا ناتی داگ فرق داره !!!
برداشت چی؟ اینکه کرانچ رو کرد تو چشم بقیه؟؟ فرقش با ناتی اینه که آخرین بازی بزرگش 2011 بوده، ولی ناتی برای آخر نسل هفت2013 TLOU رو ریلیز کرد، به فاصله 3 سال بازی بعدیشو لانچ کرد و دوباره یک بازی بزرگ دیگه، برنامه ای که برای سایبرپانک به قول خودت ریخته بودن لقمه بزرگتر از دهنشون بود و هنوزم گرفتار این مسائلن، ولی دست از شعارای "ما تافته جدا بافته ایم" هنوز بر نمیدازن!
 
  • Like
Reactions: IMANOKA
دقیقا کجا گفتن ما تافته جدا بافته ایم؟
چرا متوهمید اینقدر شما؟
اینکه یه شرکت دیگه معروفه به خوش رفتاری با گیمرا اینقدر براتون سخته؟
چه نفرت ورزی های مسخره ای. انگار منتظر فرصتن یه سری عقده هاشونو خالی کنن!
شما مختاری هر حسی میخوای به هر شرکتی میخوای داشته باشی.
کرانچ هم قطعا چیز مزخرفیه. حالا هرجا میخواد باشه. اگه شرکت نتونه کارمند هاش رو راضی کنه، میشه همون کرانچی که ازش حرف میزنیم.
ولی دیگه با یه خبر نصفه و نیمه کرانچ، مسایل الکی نسبت ندید به شرکت. محبوبیت CDPR از حیث رفتار با مشتری رو بپذیرید و کمتر حرص بخورید بابت این قضیه!
 
Nope... این قصه هنوز سر دراز دارد :دی

173351

173352

من صرفا حرف شرایر رو سند می گیرم که این کامنت ردیت واقعا از طرف یکی از سازنده های بازیه
وگرنه هنوز به صحت و سقم اش شک هست.

منتها در کل نکات جالبی رو میگه
 
Nope... این قصه هنوز سر دراز دارد :D

View attachment 173351

View attachment 173352

من صرفا حرف شرایر رو سند می گیرم که این کامنت ردیت واقعا از طرف یکی از سازنده های بازیه
وگرنه هنوز به صحت و سقم اش شک هست.

منتها در کل نکات جالبی رو میگه
اگر صحت داشته باشه که به نظر من این کامنت نشون میده در اصل کرانچی وجود نداشته (حداقل کرانچ به معنای چیزی که در راکستار وجود داره) و تیم دولوپر یه خورده لوس تشریف دارن. دیگه مهد کودک که نمیرفتن، استودیو بازیسازی بوده دیگه. این قضیه کرانچ هم متاسفانه داره شبیه me too
میشه .اونجا هم اوایل افرادی به حق از شرایط و رفتارهای ناشایستی که باهاشون میشد شکایت کردن بعد از مدتی یه سری موج سوار شروع کردن به سو استفاده کردن. در نهایت به جایی رسیده که الان اگر کسی واقعن هم باهاش رفتار نامناسب بشه، در ابتدا افکار عمومی طرف رو به عنوان یک فرد سو استفاده گر و موج سوار می بینن. مگر اینکه خلافش ثابت شه.
کرانچ روهم دارن به همون سمت میبرن. جهنمی که راکستار برای کارمنداش درست کرده بود رو میگن کرانچ. این خاله زنک بازیها و دیالوگهای بچه گانه هم شده کرانچ.

کارمند مظلوم:
"اگر نتونیم بازی رو به موقع تحویل بدیم چی؟"
مدیر ظالم:
"نه ما مجبوریم. راه دیگه ای نداریم"
وای چقدر تو ظالم هستی. مدیر کرانچر بدجنس. :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or