استودیوی سی‌دی پراجکت رد، شش روز اضافه‌کاری در هفته را برای کارکنان خود اجباری کرد

EAST2WEST

کاربر سایت
به گزارش خبرنگار بلومبرگ، جیسون شرایر، شرکت لهستانی سی‌دی پراجکت رد به کارکنان خود در روز دوشنبه اعلام کرده است که شش روز اضافه‌کاری کاری در هفته برای آماده کردن بازی پر انتظار Cyberpunk 2077 در تاریخ مقرر در ماه نوامبر اجباری است این در حالی است که این استودیو قبلاً در مصاحبه‌ای با شرایر مدعی شده بود که اینگونه فشار کاری را به کارکنان خود اعمال نمی‌کند.
33369-16014547027493-800.jpg

استودیوی رد، شرکت فرعی بزرگترین کمپانی بازی‌سازی لهستان سی‌دی پراجکت  اس‌ای قبلاً هم برای تحمیل فشار کاری که در اصطلاح به آن کرانچ گفته می‌شود مورد انتقاد قرار گرفته بود. مدل روند کاری کرانچ ممکن است هفته‌ها به طول بی‌انجامد یا تا ما‌ه‌ها و سال‌ها ادامه یابد.
مدیر  ارشد اجرایی سی‌دی پراجکت رد مارسین ایونسکی در صحبت با سایت...

Continue reading...


 
اتفاق میفته استاد. Anthem مثال خوبیه برای اینکه نشون بده کرانچ زیاد هم اون چیز شاعرانه ای که فکر میکنی نیست.

'Anthem' is proof that crunch can't save AAA games
بشخصه برای من کیفیت خروجی که بیرون میاد مهمه
صادقانه بگم برام مهم نیست کرانچ تو اون استودیوها اتفاق میفته یا نه
هر چی کیفیت نهایی بازی بهتر منم راضی تر
 
الان احتمالا نینتندو رفته تو این فاز که اگه بازیتو دو ماه دیگه قرار نیست بدی، غلط می کنی گیم پلی بیرون بدی :D
وگرنه جدا دلیلی نداره این همه بازی هیچی ازشون نمیدونیم.
کامیا اگه می خواست بازی رو کنسل کنه تا الان کنسل می کرد لعنتی. هر چی هست داره انگار واقعا ساخته میشه :D
به کامیا اصلا اعتمادی نیست این بازی پروسه اش به شدت مشکوک شده یکدفعه دیدی زد کنسل کرد چون هیچی هم نشون نمیدن ازش
 
بشخصه برای من کیفیت خروجی که بیرون میاد مهمه
صادقانه بگم برام مهم نیست کرانچ تو اون استودیوها اتفاق میفته یا نه
هر چی کیفیت نهایی بازی بهتر منم راضی تر
اونایی هم که انگشتر الماس دستشون می‌کنن، براشون مهم نیست توی کدوم کشور آفریقایی چند نفر برای این الماس مردن.
 
همچین خبری اونم در این حد برا ND و سانتا میومد تا الان 50 صفحه کامنت های حامی حقوق بشر و ضد برده داری نوین رو میدیدیم
بدیهیات شماره 112
دیگه همه میدونن اینجا PS Vs Xbox یـ زمانی رنج درگیری ها خیلی زیاد بود از طرفدار های RPG گرفته تا طرفدار های شوتر شاهد انواع جنگ و درگیری بودیم الان Lame شده همه چیز شده جنگ کنسولی :D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: m.a.t and Z-fan
اونایی هم که انگشتر الماس دستشون می‌کنن، براشون مهم نیست توی کدوم کشور آفریقایی چند نفر برای این الماس مردن.

احتمالا به زودی صنعت بازیسازی AAA به جایی تبدیل میشه که تو قرارداد کاریت خیلی رک و پوست کنده مینویسن :«مشتری های بازی ازت "انتظار دارن" 6 روز هفته اضافه کاری وایسی.» :دی
 
مشکل همین جاست ، برای ساخت بازی نباید limit کم تعیین بشه ،اون هم برای یک بازی بین نسلی با عمق و وسعتی به این اندازه ، Crunch هم نه طبیعی هست نه جز اصلی از کار هست ، هم جیسون شرایر و هم دنیل احمد و همچنین خیلی از developer ها بارها و بارها این

موضوع را تکرار کردند ولی کو گوش شنوا


Game crunch lessons: How to avoid game development crunch
دنیای واقعی با این خیال بافی ها فرق می‌کنه ...
پروژه ها هم محدودیت بودجه دارن هم زمان بندی مشخص .... این آرمان شهر رو تو خواب میتونید پیداش کنید
 
دنیای واقعی با این خیال بافی ها فرق می‌کنه ...
پروژه ها هم محدودیت بودجه دارن هم زمان بندی مشخص .... این آرمان شهر رو تو خواب میتونید پیداش کنید
خود رییس استودیو CDP جواب داده تو توییتر ده درصد سود با کارمندان شریک میشه دیگه آنقدر که اینجا ناله و ناراحتت خود اونا فکر نکنم آنقدر ناراحت و عصبانی باشن برای رسوندن بازی سر وقت
 
احتمالا به زودی صنعت بازیسازی AAA به جایی تبدیل میشه که تو قرارداد کاریت خیلی رک و پوست کنده مینویسن :«مشتری های بازی ازت "انتظار دارن" 6 روز هفته اضافه کاری وایسی.» :D
میتونه نایسته?
واقعا فکر میکنی اجبارشون کردن؟
جمع کنید این ننه من غریبم بازیها رو وجدانا?
موقع پول گرفتن که باشه بخصوص واسه اونی که تو ایرانه باید پول یه ماه حقوق اداره کار بده واسه یه بنظرم بیشتر باید دل سوزوند
امان از غریب پرستی...
 
اونایی هم که انگشتر الماس دستشون می‌کنن، براشون مهم نیست توی کدوم کشور آفریقایی چند نفر برای این الماس مردن.
چه جالب
مشتری ارباب هست و سازنده ها به اجبار برده..
چه قیاس مع الفارق بزرگی
 
میتونه نایسته?
واقعا فکر میکنی اجبارشون کردن؟
جمع کنید این ننه من غریبم بازیها رو وجدانا?
موقع پول گرفتن که باشه بخصوص واسه اونی که تو ایرانه باید پول یه ماه حقوق اداره کار بده واسه یه بنظرم بیشتر باید دل سوزوند
امان از غریب پرستی...
همین GTA بعدی اگه بازی خوبی نشه همه عالم به راک استار فش میدن که چرا کرانچ نذاشتی :D

اگه بازی شاهکار میخواین خواهشا حامی حقوق بشر نشین چون هر چیزی هزینه ای داره
 
Grueling, 100-hour work weeks and 'crunch culture' are pushing the video game industry to a breaking point. Here's what's going on.
کرانچ برای ساخت فورتنایت هم بوده!
با کیفیت رابطه ۱به ۱ نداره
نمی گم فورتنایت بده ولی کرانچ هست
Ea هم داشته گویا
حد وسط هم باید نگه داشت
از یه طرف کار زیاد شده ولی از یه طرف به خاطر یه سری ایراد زحمت چند ساله بر باد می ره
اینکه یه چیزی در واقعیت امکان نداره ذره ای از بد بودنش کم نمی کنه
می گن امکان نداره بمب اتم نباشه! پس ما هم می سازیم برای دفاع
هر کرانچی مساوی جنایت جنگی هم نیست
 
دنیای واقعی با این خیال بافی ها فرق می‌کنه ...
پروژه ها هم محدودیت بودجه دارن هم زمان بندی مشخص .... این آرمان شهر رو تو خواب میتونید پیداش کنید

تو اون مقاله که از Gameindustry ضمیمه کردم از 3 تا استودیو واقعی مثال زده که آخریش هم Bungie هست ، هیچ کدام از شرکت ها هم زایده‌ی خیالبافی نیستن ، البته باورش سخته برای کسانی که میخوان فرهنگ Crunch را عادی جلو بدن اصلاً هم نگاه نمیکنن که در دراز

مدت چقدر برای تیم سازنده و آینده‌ی استودیو ضرر داره :



"The Halo 2 crunch almost killed Bungie as a company," he continued. "It is the most I've ever seen humans work in a year and a half. It was brutal.

"It almost killed us, and those of us that were left basically vowed 'never again'. Never again can we put ourselves through that."

The strain of that time led to a new way of thinking about crunch within Bungie


Luke Timmins, Bungie
***
"When your company is used to crunching, not relying on crunch to ship is hard"
Luke Timmins, Bungie



.​
 
تو اون مقاله که از Gameindustry ضمیمه کردم از 3 تا استودیو واقعی مثال زده که آخریش هم Bungie هست ، هیچ کدام از شرکت ها هم زایده‌ی خیالبافی نیستن ، البته باورش سخته برای کسانی که میخوان فرهنگ Crunch را عادی جلو بدن اصلاً هم نگاه نمیکنن که در دراز

مدت چقدر برای تیم سازنده و آینده‌ی استودیو ضرر داره :





Luke Timmins, Bungie
***


Luke Timmins, Bungie





.​
این داستان تو همه استودیو ها هستن،، فقط چون مطرح نشدن و مخاطب اهمیت نمی‌ده بهشون برد و امتیاز خبری برای امثال شرایر ندارن ... بهشون پرداخته نمیشه...

....
از طرفی کسی که نخواد نفهمه ،، مهم نیست چقدر بهش توضیح بدی .... مثلا یکی از چالش های مدیریت بعضی از استودیو ها اینه که جلوی بیش از اندازه کار کردنشون اعضاشون رو بگیرن ...

اما ملت تو بازی سنتر این علاقه واشتیاق کاری رو محکوم می‌کنن و شرم آور می‌دونن ... تکبیر داره انصافا ...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or