استودیوی سی‌دی پراجکت رد، شش روز اضافه‌کاری در هفته را برای کارکنان خود اجباری کرد

EAST2WEST

کاربر سایت
به گزارش خبرنگار بلومبرگ، جیسون شرایر، شرکت لهستانی سی‌دی پراجکت رد به کارکنان خود در روز دوشنبه اعلام کرده است که شش روز اضافه‌کاری کاری در هفته برای آماده کردن بازی پر انتظار Cyberpunk 2077 در تاریخ مقرر در ماه نوامبر اجباری است این در حالی است که این استودیو قبلاً در مصاحبه‌ای با شرایر مدعی شده بود که اینگونه فشار کاری را به کارکنان خود اعمال نمی‌کند.
33369-16014547027493-800.jpg

استودیوی رد، شرکت فرعی بزرگترین کمپانی بازی‌سازی لهستان سی‌دی پراجکت  اس‌ای قبلاً هم برای تحمیل فشار کاری که در اصطلاح به آن کرانچ گفته می‌شود مورد انتقاد قرار گرفته بود. مدل روند کاری کرانچ ممکن است هفته‌ها به طول بی‌انجامد یا تا ما‌ه‌ها و سال‌ها ادامه یابد.
مدیر  ارشد اجرایی سی‌دی پراجکت رد مارسین ایونسکی در صحبت با سایت...

Continue reading...


 
Nope... این قصه هنوز سر دراز دارد :D

View attachment 173351

View attachment 173352

من صرفا حرف شرایر رو سند می گیرم که این کامنت ردیت واقعا از طرف یکی از سازنده های بازیه
وگرنه هنوز به صحت و سقم اش شک هست.

منتها در کل نکات جالبی رو میگه
رباط هم نمیتونه 16 ساعت در روز کار بکنه 16 ساعت !!! زیادی بو دار ـه
 
اگر صحت داشته باشه که به نظر من این کامنت نشون میده در اصل کرانچی وجود نداشته (حداقل کرانچ به معنای چیزی که در راکستار وجود داره) و تیم دولوپر یه خورده لوس تشریف دارن. دیگه مهد کودک که نمیرفتن، استودیو بازیسازی بوده دیگه. این قضیه کرانچ هم متاسفانه داره شبیه me too
میشه .اونجا هم اوایل افرادی به حق از شرایط و رفتارهای ناشایستی که باهاشون میشد شکایت کردن بعد از مدتی یه سری موج سوار شروع کردن به سو استفاده کردن. در نهایت به جایی رسیده که الان اگر کسی واقعن هم باهاش رفتار نامناسب بشه، در ابتدا افکار عمومی طرف رو به عنوان یک فرد سو استفاده گر و موج سوار می بینن. مگر اینکه خلافش ثابت شه.
کرانچ روهم دارن به همون سمت میبرن. جهنمی که راکستار برای کارمنداش درست کرده بود رو میگن کرانچ. این خاله زنک بازیها و دیالوگهای بچه گانه هم شده کرانچ.

کارمند مظلوم:
"اگر نتونیم بازی رو به موقع تحویل بدیم چی؟"
مدیر ظالم:
"نه ما مجبوریم. راه دیگه ای نداریم"
وای چقدر تو ظالم هستی. مدیر کرانچر بدجنس. :D
روزی ۱۶ ساعت کار اونم تازه تو اخر هفته ها اون هم به مدت دوسال
این مهد کودکه؟
وضعیت بازی هنوزم مشخص نیست
بعد گلد شدن بازی بازم کرانچ ادامه داشته
چطوری میگی مهد کودک؟


راستی حالا که از راکستار گفتی خب کامل با جزئیاتش بگو ببینم اون جهنمی که میگی دقیقا چطور بوده؟

من نه حامی کرانچم نه مخالفش
اصلا به من مشتری ربطی نداره مطمئنا تو اون کشورهای آزاد مجاری قانونی هست اگر ظلمی هم میشه برن و حقشون را بگیرن
واسه من کیفیت کار مهمه و پولی که براش میدم اما یه چیزی خب حرص آدمو درمیاره اینکه الکی بخوای ماله کشی کنی
اگر کرانچ بوده بگید بوده
منم میگم تو راکستار بوده تو ناتی داگ بوده
اما مسلما اینی که تو cdp بوده درجه اش اینجور که پیداست وحشتناک بالاست
 
اگر صحت داشته باشه که به نظر من این کامنت نشون میده در اصل کرانچی وجود نداشته (حداقل کرانچ به معنای چیزی که در راکستار وجود داره) و تیم دولوپر یه خورده لوس تشریف دارن. دیگه مهد کودک که نمیرفتن، استودیو بازیسازی بوده دیگه. این قضیه کرانچ هم متاسفانه داره شبیه me too
میشه .اونجا هم اوایل افرادی به حق از شرایط و رفتارهای ناشایستی که باهاشون میشد شکایت کردن بعد از مدتی یه سری موج سوار شروع کردن به سو استفاده کردن. در نهایت به جایی رسیده که الان اگر کسی واقعن هم باهاش رفتار نامناسب بشه، در ابتدا افکار عمومی طرف رو به عنوان یک فرد سو استفاده گر و موج سوار می بینن. مگر اینکه خلافش ثابت شه.
کرانچ روهم دارن به همون سمت میبرن. جهنمی که راکستار برای کارمنداش درست کرده بود رو میگن کرانچ. این خاله زنک بازیها و دیالوگهای بچه گانه هم شده کرانچ.

کارمند مظلوم:
"اگر نتونیم بازی رو به موقع تحویل بدیم چی؟"
مدیر ظالم:
"نه ما مجبوریم. راه دیگه ای نداریم"
وای چقدر تو ظالم هستی. مدیر کرانچر بدجنس. :D
به عنوان کسی که برنامه‌نویس هستم و تو شرکت‌هایی که بودم کرانچ رو تجربه کردم باید بگم که کرانچ ۹۰٪ مواقع موقعی اتفاق میفته که یا مدیریت انتظارات غیرمعقول داره یا برنامه‌ریزی درستی برای مراحل توسعه محصول انجام نشده و آخر سر همه بدبختیش مال برنامه‌نویس‌ها و طراح‌هاس. چیزهایی که تو متن ردیت بود همه‌اشون یه جور تدایی خاطرات بود برام!

و نه... کرانچ و پاره‌شدن برنامه‌نویس‌ها و از ۹ صبح تا بوق سگ کار کردن لوس‌بازی نیست....
 
به عنوان کسی که برنامه‌نویس هستم و تو شرکت‌هایی که بودم کرانچ رو تجربه کردم باید بگم که کرانچ ۹۰٪ مواقع موقعی اتفاق میفته که یا مدیریت انتظارات غیرمعقول داره یا برنامه‌ریزی درستی برای مراحل توسعه محصول انجام نشده و آخر سر همه بدبختیش مال برنامه‌نویس‌ها و طراح‌هاس. چیزهایی که تو متن ردیت بود همه‌اشون یه جور تدایی خاطرات بود برام!

و نه... کرانچ و پاره‌شدن برنامه‌نویس‌ها و از ۹ صبح تا بوق سگ کار کردن لوس‌بازی نیست....
من همیشه مخالف جدی کرانچ بودم و هستم و خواهم بود. توی همین تاپیک هم یه کامنت دیگه دارم که نسبت به کرانچ ابراز انزجار کردم. در تاپیک های دیگه هم هرجا بحث کرانچ بوده همیشه مخالفت خودم رو بیان کردم. و به این موضوع هم واقفم که تقریبن در تمامی موارد مقصر مدیریت هست.
ولی اینجا شواهد زیادی وجود داره که در cdpr کرانچ به اون شکلی که در جاهای دیگه مثل راکستار وجود داشته، نیست.
اصلی ترین مدرک هم همین کامنتیه که اگر واقعن توسط یکی از کارکنان cdpr نوشته شده باشه، ثابت میکنه که در این استودیو چیزی به نام کرانچ وجود نداشته و صرفن در قالب یه اضافه کاری میشه بررسیش کرد.
طرف یه مشت اراجیف بی سر و ته نوشته بعد میگه روزی 16 ساعت کار میکردن!! این چرت بودن ادعای کرانچشون رو بیش از پیش ثابت میکنه. و نشون میده که صرفن دنبال موج سواری و سواستفاده از این موضوع حساس هستند.
روزی 16 ساعت کار یه جور ادعای خنده دار و مزحکه که سعی داره شنونده رو احمق فرض کنه. این ساعات کار اگر واقعیت داشت خیلی خیلی زودتر از اینها سایدافکت ها و خبرهای تراژیکش منتشر میشد.
همونطور که گفتم این ادعا به نظر جنبه لوس بازی و موج سواری داره و احتمالن هم با نشر همچین اراجیفی سعی دارن امتیازات بیشتری از مدیریت بگیرن. این کاملن واضحه. حالا کسی نخاد قبولش کنه دیگه مشکل شخصیه خودشه...
 
مثل اینکه اوضاع کرانچ تو استودیو خیلی وخیم هست. جیسون شرایر از قول یکی از کارمندهای استودیو گفته که اونا اخیرا هفته‌ای ۱۰۰ ساعت کار می‌کنن، یعنی روزی بین ۱۴ تا ۱۶ ساعت. به عبارتی اگه کارشون ساعت ۸ صبح شروع بشه، نصفه شب تموم میشه! اون پرداخت مزایا هم به صورتی که ملت فکر می‌کنن نیست، البته گفته که قطعا پرداختی اضافی خیلی خوبه ولی اون مبلغی که طرفدارهای استودیو تو ذهنشون دارن نیست.

خلاصه خاک تو سر مدیریت CDPR، فکر کنم مشخص هست چقدر فن این استودیو و بازی‌هاش هستم، ولی واقعا این شیوه مدیریت حتی تو کوتاه مدت هم آسیب جدی به استودیو میزنه، چه برسه تو درازمدت. برای بقیه استودیوها هم همینه، کرانچ تو این سطح لطمه جدی به صنعت گیم می‌زنه.
 
آف تاپیک:دی :
تا حالا ژاپنیها از کرانچ شدن! شکایت داشتن؟ ? ترول نیست، سواله برام-چون تمام این اخبار درمورد کرانچ که دیدم از استدیوهای غربی بوده.
 
آف تاپیک:D :
تا حالا ژاپنیها از کرانچ شدن! شکایت داشتن؟ ? ترول نیست، سواله برام-چون تمام این اخبار درمورد کرانچ که دیدم از استدیوهای غربی بوده.
زمان GT5 که یادمه یامائوچی و دوستان با افتخار میگفتن بعضی وقتا تو استودیو میخوابیم و فلان و بیسار و ... :-"
اون موقع هنوز کار قبیحی نبود:-" الان... نمیدونم... باید اخبار خود ژاپنی ها رو دنبال کرد
 
زمان GT5 که یادمه یامائوچی و دوستان با افتخار میگفتن بعضی وقتا تو استودیو میخوابیم و فلان و بیسار و ... :-"
اون موقع هنوز کار قبیحی نبود:-" الان... نمیدونم... باید اخبار خود ژاپنی ها رو دنبال کرد
آره یادمه ۲،۳ سال قبل از اومدن GT5 (سال ۲۰۰۷ یا ۲۰۰۸) همچین عکس‌هایی از داخل استودیو بیرون می‌اومد:

zwlc_5efy0ww.jpg


اون زمان زیاد بحث کرانچ و اینا مطرح نبود و حتی این چیزها بعضی وقت‌ها باعث افتخار هم بود به عنوان نماد سختکوشی! :| :دی
البته بعدش اوضاع خیلی بهتر شد و مثلاً توی دوران GT6 یه بخشی برای استراحت درست کردن به نام هتل!! :دی ولی بعدش نمی‌دونم دیگه به کجا رسیده و الآن چه وضعیتی داره.
کلاً فکر می‌کنم اگه ژاپنی‌ها درگیر کرانچ‌های خفن هم بشن، زیاد در موردش بحث نمی‌کنن. حالا به خاطر فرهنگ خاص‌شون یا در ارتباط نبودن با ژورنالیست‌های غربی و...
 
آره یادمه ۲،۳ سال قبل از اومدن GT5 (سال ۲۰۰۷ یا ۲۰۰۸) همچین عکس‌هایی از داخل استودیو بیرون می‌اومد:

zwlc_5efy0ww.jpg


اون زمان زیاد بحث کرانچ و اینا مطرح نبود و حتی این چیزها بعضی وقت‌ها باعث افتخار هم بود به عنوان نماد سختکوشی! :|:D
البته بعدش اوضاع خیلی بهتر شد و مثلاً توی دوران GT6 یه بخشی برای استراحت درست کردن به نام هتل!! :D ولی بعدش نمی‌دونم دیگه به کجا رسیده و الآن چه وضعیتی داره.
کلاً فکر می‌کنم اگه ژاپنی‌ها درگیر کرانچ‌های خفن هم بشن، زیاد در موردش بحث نمی‌کنن. حالا به خاطر فرهنگ خاص‌شون یا در ارتباط نبودن با ژورنالیست‌های غربی و...
دقیقا بهرخاطر دو دلیلی که گفتیه که زیاد چیزی نمیشنویم، مخصوصا دلیل دوم!
شاید تو رسانه های خودشون خبری باشه، ولی غربی ها هنوز فوکوس نکردن تو ژاپن، که یا چنین اخباری رو گیر بیارن و ترجمه کنند، یا اصلا خودشون برن دنبالش و مصاحبه کنند و ...

فعلا مثل اکثر موج ها، روی غرب تمرکز هست، اینکه به شرق میرسه یا نه خدا داند!
 
مثل اینکه اوضاع کرانچ تو استودیو خیلی وخیم هست. جیسون شرایر از قول یکی از کارمندهای استودیو گفته که اونا اخیرا هفته‌ای ۱۰۰ ساعت کار می‌کنن، یعنی روزی بین ۱۴ تا ۱۶ ساعت. به عبارتی اگه کارشون ساعت ۸ صبح شروع بشه، نصفه شب تموم میشه! اون پرداخت مزایا هم به صورتی که ملت فکر می‌کنن نیست، البته گفته که قطعا پرداختی اضافی خیلی خوبه ولی اون مبلغی که طرفدارهای استودیو تو ذهنشون دارن نیست.

خلاصه خاک تو سر مدیریت CDPR، فکر کنم مشخص هست چقدر فن این استودیو و بازی‌هاش هستم، ولی واقعا این شیوه مدیریت حتی تو کوتاه مدت هم آسیب جدی به استودیو میزنه، چه برسه تو درازمدت. برای بقیه استودیوها هم همینه، کرانچ تو این سطح لطمه جدی به صنعت گیم می‌زنه.
کرانچ؟!! این چه حرفیه، کارکنان سهامدار شرکت شدن این وصله ها بهشون نمی چسبه.
 
  • Smile
Reactions: last of amir
دقیقا بهرخاطر دو دلیلی که گفتیه که زیاد چیزی نمیشنویم، مخصوصا دلیل دوم!
شاید تو رسانه های خودشون خبری باشه، ولی غربی ها هنوز فوکوس نکردن تو ژاپن، که یا چنین اخباری رو گیر بیارن و ترجمه کنند، یا اصلا خودشون برن دنبالش و مصاحبه کنند و ...

فعلا مثل اکثر موج ها، روی غرب تمرکز هست، اینکه به شرق میرسه یا نه خدا داند!
فکر کنم از این موارد درمورد شینجی میکامی و کوجیما هم شنیدم، مطمئن نیستم البته. خوبه باز به این روند ادامه ندادن
 
آف تاپیک:D :
تا حالا ژاپنیها از کرانچ شدن! شکایت داشتن؟ ? ترول نیست، سواله برام-چون تمام این اخبار درمورد کرانچ که دیدم از استدیوهای غربی بوده.
همین پارسال خود کوجیما در اومد گفت داریم برا DS کرانچ میکنیم (قبل لانچ بازی)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or