استودیوی سی‌دی پراجکت رد، شش روز اضافه‌کاری در هفته را برای کارکنان خود اجباری کرد

EAST2WEST

کاربر سایت
به گزارش خبرنگار بلومبرگ، جیسون شرایر، شرکت لهستانی سی‌دی پراجکت رد به کارکنان خود در روز دوشنبه اعلام کرده است که شش روز اضافه‌کاری کاری در هفته برای آماده کردن بازی پر انتظار Cyberpunk 2077 در تاریخ مقرر در ماه نوامبر اجباری است این در حالی است که این استودیو قبلاً در مصاحبه‌ای با شرایر مدعی شده بود که اینگونه فشار کاری را به کارکنان خود اعمال نمی‌کند.
33369-16014547027493-800.jpg

استودیوی رد، شرکت فرعی بزرگترین کمپانی بازی‌سازی لهستان سی‌دی پراجکت  اس‌ای قبلاً هم برای تحمیل فشار کاری که در اصطلاح به آن کرانچ گفته می‌شود مورد انتقاد قرار گرفته بود. مدل روند کاری کرانچ ممکن است هفته‌ها به طول بی‌انجامد یا تا ما‌ه‌ها و سال‌ها ادامه یابد.
مدیر  ارشد اجرایی سی‌دی پراجکت رد مارسین ایونسکی در صحبت با سایت...

Continue reading...


 
من نفهمیدم، چجوری میخوان تو هفته 6 روز اضافه کاری کنن؟ مگه هفته تو لهستان چند روزه؟
از ته به سر حساب کنی درست میشه:Dاینا شنبه و یکشنبه تعطیل هستن گفته حالا بیاین 1 روز از تعطیلی بزنید بازی رو سریع ردیف کنید:Dبیان ایران تو اداره جات ما برن کلی حال میکنن :Dکل هفته6 ساعت کار میکنن :Dما که یه بانک میریم پیر میشیم 1 باجه کار میکنه 6 تا دیگه خاموشه 50 نفر هم جلو آدم:Dبه این میگن کار کردن به اینا باید 10 % بدن نه اونا:D
 
همین طور که سال پیش هم گفتم کرانچ تو کار پروژه ای و کار هایی که تایم لیمیت داره ، جز جدایی ناپذیر از اون کاره ....
این دو ساعت اضافه کاری و سه روز تعطیلی نداشتن تو هفته خنده دار ترین چیزیه که روش برچسب بیگاری زدن ‌...

ولی نمیدونم چرا پارسال چند نفر خستگی ناپذیر تلاش میکردن همه تقصیر ها رو بندازن گردن یه کارمند استودیو
 
آخرین ویرایش:
این خارجیام چقدر سوسولنا! باید بیان ایران بهفمن 2 شیفت کار کردن هر روز هفته چطوریه اونم با این اوضافه درامد :D 10% هم که می خواد بینشون تقسیم کنه
میگن خوشی زده زیر دل طرف همینه ها!
والا اکثر مردم حاضرن سختی رو تحمل کنن پول بیشتر در بیارن بعدشم برن ی سفر توپ بشوره ببره
طناب گردن کسی ننداختن که کسی دوست نداشته باشه در چنین شرایطی کار کنه ۳سوت تسویه حساب میکنه میره دیگه
واقعا بیش از حد بزرگش میکنن موضوع رو
خیر. خارجیا سوسول نیست. اون مرز بین کار و زندگی شخصی چیزه که باعث میشه بهره‌وری یه نیرو بالا بره. بنده به شخصه تو شرکتی کار کردم که اضافه‌ کاری نیرو رو به سود خودش می‌دونست و تو شرکتی که اضافه کاری رو مگر در شرایط خاص اونم به انتخاب خود دولوپر مجاز نمی‌دونست در حال حاضر مشغولم. و به جد می‌گم کیفیت خروجی من تو این شرکت فعلی با شرکت قبلی غیر قابل مقایسه‌ست.
شرایط سخت کاری تو حوزه گیم یکی از دلایلیه که خیلی از دولوپر‌های خوب یا سمت این حوزه نمیان با وجود علاقه‌شون یا اوناییم که مشغولن زود بازنشسته میشن و این باعث میشه این صنعت در طولانی مدت ضربه بخوره.
 
10 درصد سهام شرکت بهشون میرسه و حتی سوا از این، خودشون انتخاب کردن. کاش این برده داری نصیب من هم بشه.
اینا هم شدن کاسه داغ تر از اش حالا نهایت تا زمان لانچ بازی اونم نوامبر باید شش روز در هفته کار کنن با حقوق و مزایا تازه بعد لانچ پرقدرت بازی هم احتمالا اوضاعشون باز بهترم میشه ...
 
من نفهمیدم، چجوری میخوان تو هفته 6 روز اضافه کاری کنن؟ مگه هفته تو لهستان چند روزه؟

اصلا خبر این بوده که به جای ۵ روز کاری. ۶ روز کاری رو اجبار کرده.
مثلا به جای این که از دوشنبه تا جمعه برن سر کار از دوشنبه تا شنبه باید برن و فقط یک شنبه تعطیلن :D
 
خیر. خارجیا سوسول نیست. اون مرز بین کار و زندگی شخصی چیزه که باعث میشه بهره‌وری یه نیرو بالا بره. بنده به شخصه تو شرکتی کار کردم که اضافه‌ کاری نیرو رو به سود خودش می‌دونست و تو شرکتی که اضافه کاری رو مگر در شرایط خاص اونم به انتخاب خود دولوپر مجاز نمی‌دونست در حال حاضر مشغولم. و به جد می‌گم کیفیت خروجی من تو این شرکت فعلی با شرکت قبلی غیر قابل مقایسه‌ست.
شرایط سخت کاری تو حوزه گیم یکی از دلایلیه که خیلی از دولوپر‌های خوب یا سمت این حوزه نمیان با وجود علاقه‌شون یا اوناییم که مشغولن زود بازنشسته میشن و این باعث میشه این صنعت در طولانی مدت ضربه بخوره.
این نظر شخصی من هست که اصولا ادمیزاد باید انعطاف پذیر باشه، هیچ ایرادی نمی بینم برای پروژه ایی که مدت ها زحمت کشیدم کمی بیشتر تلاش کنم کمی هم سختی بکشم مخصوصا وقتی میبینم کارفرما هم قدر کارمو می دونه
هیچی همیشگی نیست، نه راحتی و خوشی نه کار و سختی
این خبرهارو جوری برخورد می کنن که انگار کارفرما با شلاق بالای سر دولوپر وایستاده و از 5 صبح تا 12 شب می خواد ازش کار بکشه
بابا همش 1 روز اضافه تره اونم برای مدت کوتاه :D
 
همین طور که سال پیش هم گفتم کرانچ تو کار پروژه ای و کار هایی که تایم لیمیت داره ، جز جدایی ناپذیر از اون کاره ....
این دو ساعت اضافه کاری و سه روز تعطیلی نداشتن تو هفته خنده دار ترین چیزیه که روش برچسب بیگاری زدن ‌...

ولی نمیدونم چرا پارسال چند نفر سعی خستگی ناپذیر تلاش میکردن همه تقصیر ها رو بندازن گردن یه کارمند استودیو

مشکل همین جاست ، برای ساخت بازی نباید limit کم تعیین بشه ،اون هم برای یک بازی بین نسلی با عمق و وسعتی به این اندازه ، Crunch هم نه طبیعی هست نه جز اصلی از کار هست ، هم جیسون شرایر و هم دنیل احمد و همچنین خیلی از developer ها بارها و بارها این

موضوع را تکرار کردند ولی کو گوش شنوا


Game crunch lessons: How to avoid game development crunch
 
من نفهمیدم، چجوری میخوان تو هفته 6 روز اضافه کاری کنن؟ مگه هفته تو لهستان چند روزه؟

نه منظورش اینه هر 6 روز هفته باید اضافه کاری وایسن حتما :D
ولی باور کن هفته های لهستان حتما 13 روزه... وگرنه بازی با این ابعاد رو نمیشه همین جوری ساخت :دی
 
170091

اگه همچین قانونی واقعا وجود داشته باشه 6 روز در هفته اونم هشت ساعت فک نکنم خیلی بد هم باشه !!! بماند که بعد فقط 10 درصد سود سالیانه امسال رو بین اعضا بخش میکنن طبق دو دوتا چهار تا ساده حداقل حدود 10 برابر حقوق اصلیشون فقط بونس میگیرن والا شما رو نمیدونم ولی من حاضرم اینقدر در هفته کار کنم ته سال هم یـ همچین بونسی بگیرم !
 
آخرین ویرایش:
نه منظورش اینه هر 6 روز هفته باید اضافه کاری وایسن حتما :D
ولی باور کن هفته های لهستان حتما 13 روزه... وگرنه بازی با این ابعاد رو نمیشه همین جوری ساخت :D
احتمالا یکی باید همین نسخه رو بده به کامیا بتونه یک Bayonetta 3 تحویل بده معلوم نیست سرنوشتش چی شد فقط میگه بازی در حال توسعه هست!
 
احتمالا یکی باید همین نسخه رو بده به کامیا بتونه یک Bayonetta 3 تحویل بده معلوم نیست سرنوشتش چی شد فقط میگه بازی در حال توسعه هست!

الان احتمالا نینتندو رفته تو این فاز که اگه بازیتو دو ماه دیگه قرار نیست بدی، غلط می کنی گیم پلی بیرون بدی :دی
وگرنه جدا دلیلی نداره این همه بازی هیچی ازشون نمیدونیم.
کامیا اگه می خواست بازی رو کنسل کنه تا الان کنسل می کرد لعنتی. هر چی هست داره انگار واقعا ساخته میشه :دی
 
دوباره موضوع کرانچ و بحث های تکراری.
من تو جاهای مختلف نظر خودمو در این باره گفتم و الان قصد کوت کردن و یا نوشتن متن تکراری ندارم.
فقط بخام در چند جمله خلاصش کنم این میشه: کرانچ در دراز مدت به خود صنعت، و به طبع به گیمرها آسیب جدی وارد میکنه. دلیل به وجود اومدنش هم کارمندان نیستن، مدیریت اشتباه (و بعضن فشار سرمایه گزارها) مقصر اصلی به سمت کرانچ رفتن یک پروژه است. ولی خب همیشه قانون دنیا اینطوریه که زیر دستی ها باید تاوان اشتباهات بالادستی هاشون رو پس بدن. متاسفانه...
دوستان باید توجه داشته باشن که درگیر موجی که عده ای راه انداختن نشن. اینها معمولا در زندگی واقعیشون تا به حال یک روز با 4 ساعت کار مفید هم تجربه نکردن حالا دارن از اضافه کاری اجباری دفاع میکنن. در صورتی که حتی یک ماشین هم بیش از اندازه ازش کار بکشی دچار مشکل میشه چه برسه به یک انسان.

پ.ن: من قرار بود بازیهای راکستار رو به خاطر کرانچ تحریم کنم، اینو دیگه کجای دلم بزارم. شت:D:|
 
به این فکر کردید چرا کرانچ تو استودیوهای که شاهکار میسازن اتفاق میفته؟

راکستار-ناتی داگ-سی دی پراجکت

چرا تو یوبی سافت و ea خبری نیست ازش؟
بله عزیزان یه هنرمند واقعی برای به ثمر نشستن اون هنرش خیلی زحمت میکشه و به خودش لطمه میزنه تا بهترین باشه
قصدم دفاع از کرانچ نیست میخوام بگم حساسیت و تلاش این استودیوها برای ارائه بهترین اثر برای من مصرف کننده قابل تقدیر هست
 
آخرین ویرایش:
به این فکر کردید چرا کرانچ تو استودیوهای که شاهکار میسازن اتفاق میفته؟

راکستار-ناتی داگ-سی دی پراجکت

چرا تو یوبی سافت و ea خبری نیست ازش؟
بله عزیزان یه هنرمند واقعی برای به ثمر نشستن اون هنرش خیلی زحمت میکشه و به خودش لطمه میزنه تا بهترین باشه
قصدم دفاع از کرانچ نیست میخوام بگم حساسیت و تلاش این استودیوها برای ارائه بهترین اثر برای من مصرف کننده قابل تغییر هست
اتفاق میفته استاد. Anthem مثال خوبیه برای اینکه نشون بده کرانچ زیاد هم اون چیز شاعرانه ای که فکر میکنی نیست.

'Anthem' is proof that crunch can't save AAA games
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or