اختلال سال 95 در پورتهای UDP،سراسر کشور،بازیها و سرویسهای آنلاین- آمارگیری از کاربران

چگونه درگیر مشکل اخیر پورتهای UDP شده اید؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    1,087
دوستان انتظار دارن که تمام مشکلات تو 1 هفته یا 1 ماه حل بشه در صورتی که چنین چیزی نیست و این کارها نیاز به زمان داره. این تاپیک هم بطور کلی برای اختلال UDP زده شده بود که خوشبختانه مشکل حل شده .
 
هر دفعه زنگ میزنم پشتیبانی میگه tct.ir رو پینگ کن که پینگش روی 15 تا 18 هست .

پس اگه تایم آوت ندارید مشکل خط و DSL نیست، از ISP هست، اگر عمل نکردن و بهبودی حاصل نشد با 195 تماس بگیرید و طرح شکایت کنید.


هنوز هیچی درست نشده شاتل تهران لگ شدید امروز با سرور اروپا داشتم


اگه می خواید مشکلتون ثبت و پیگیری بشه طبق الگوی خواسته شده در پست اول عمل کنید و:

نام بازی، IPسرورهای بازی و ترجیحا تصویر مشکل

نام بازی، IPسرورهای بازی و ترجیحا تصویر مشکل

نام بازی، IPسرورهای بازی و ترجیحا تصویر مشکل


 
با تشکر از آقا فرشید و دوستانی که امروز زحمت کشیدن
من همین الان گزارش پینگ گرفتم ملاحضه می کنید که به چه صورت است ( وایمکس ایرانسل )
البته من هنوز لایو بازی نکردم اما بعداظهر که برادرزادم داشته فیفا 14 بازی میکرده گفت که هیچ مشکلی نداشته

 
برا منم یه 3 روزی هست درست شده امیدوارم برای دوستانی هم که هنوز مشکل دارند هرچه سریعتر درست بشه
شده همون لنگه اولش یه پینگ دوست داشتنی و بدون قطع :d
 
دوستان ملاقات حضوری انجام شد و بسیار مفید و سازنده بود و امیدوارم نتایجش هم برای همه ی ما همینگونه باشه

بعد از فراغت از کار روزانه از آنچه که گذشت مطلبی رو آماده می کنم و پاسخ گوی سوالات دوستان هم خواهم بود.

مطلبی رو که دوستم گفتن و باید بصورت ویژه یادآوری کنم درخواست از دوستان هست که بعد از این در صفحه ی رسمی وزیر مطالب و کامنت ها رو اسپم و تکراری قرار ندن و بدتر از اون چهارچوب اخلاق و ادب رو فراموش نکنن. هر چند که این مطلب رو بارها و بارها در همین تاپیک از دوستان خواهش کردم که انجام بدن.


برای اطلاع رسانی بهترین مجرا رو همین تاپیک بدونید و تمام مشکلات رو ابتدا در اینجا و به من اعلام کنید، با تدابیری که همکاران شرکت ارتباطات زیرساخت فرآهم کردن وضعیت رسیدگی و سرعت عمل بسیار بهتر خواهد شد. البته اگه در قبالش دوستان مطلب بالا رو عملی کنن و از زدن پست اسپم و خارج از احترام خودداری کنن!




جزییات مشکل رو اطلاع بدید

یکی از دوستان خبره تر هم لیستی از سایتهای با محتوای گیمینگ و تخصصی که فی -لتر شدن آماده کنه و اطلاع بده که اون رو هم برای رفعش قول همکاری دادن!

مهمترىنشون استىم هست که واقعا پى سى گىمر هاى اروىج باز رو خسته کرده اىنو حتما بگىن بشون هر بهانه اوردن چه مىدونم بگن متلا خروج ارز بگىن همىون لىنکى که باعت خروج عرضه رو فىلتر کنن نه کله استىم رو

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
 
پس اگه تایم آوت ندارید مشکل خط و DSL نیست، از ISP هست، اگر عمل نکردن و بهبودی حاصل نشد با 195 تماس بگیرید و طرح شکایت کنید.





اگه می خواید مشکلتون ثبت و پیگیری بشه طبق الگوی خواسته شده در پست اول عمل کنید و:

نام بازی، IPسرورهای بازی و ترجیحا تصویر مشکل

نام بازی، IPسرورهای بازی و ترجیحا تصویر مشکل

نام بازی، IPسرورهای بازی و ترجیحا تصویر مشکل


بازی دوتا ۲ با سرور های اروپا فعلاْ آیپی آدرسشو نمیدونم چجوری دربیارم ولی وقتی لگه همه سرور های اروپایی و روسی اینطوری میشه سرور مشصی نیست
بازی بعدی بتل ۴ منو دیوانه کرده با لگش با همه سروراست و دیسکانکتی میده برای مثال 85.114.152.25:27100 یا سرور

Off
94.250.197.152:25200 این بازیا که گفتم صبحا یا ظهرا لگ میشه باز بعد از ظهر خوب میشه هی تغیر می کنه
ولی لگش که میاد به طور کلی با همه ی سرور های خارج از کشور هست حالا فرقی نمی کنه کدوم کشور یا سرور باشه با همه لگه
 
آخرین ویرایش:
بخش اول گزارش دیدار با مدیران شرکت زیرساخت در محل وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات:

آغاز گفتگو
در ابتدای بحث و پس از معرفی ابتدایی دریافتیم که مدیریت بخش دیتای زیرساخت و همچنین از مدیران روابط عمومی به نمایندگی از دکتر واعظی وزیر ارتباطات در جلسه حاضر هستند. ما 3 نفر هم که به نمایندگی از کاربران بازیسنتر و بطور کل از طرف گیمرهای آنلاین برای همکاری و تعامل بیشتر در همان ابتدای کار اعلام آمادگی کردیم
گفتنی است که میزان استقبال و گشاده رویی دوستان فراتر از انتظار ما و برخی گمانه زنی های بدبینانه ی دوستان در همین تاپیک بود که البته باعث پیشرفت مباحث شد و البته همکاری نزدیکتر با زیرساخت را میسر کرد و شایستگی تشکر را دارد.

تاریخچه مشکلات UDP اخیر
پس از اینکه وارد بحث شدیم دوستان زیرساخت در مورد اینکه آیا هنوز مشکل پابرجا هست یا خیر پرس و جو کردند که طبعا با بازخوردی که از همین تاپیک داشتیم گفته شد که مشکلات بیشتر دوستان در حیطه ی پروتکل UDP در مرحله ی دوم برطرف شده است. دوستان دیگر هم بیشتر مشکل ناپایداری ارتباط و پینگ تایم بالا را دارند.همچنین در مورد دو مرحله ای بودن فراگیری مشکل UDP نیز صحبت کردیم.

علت ایجاد اختلالات UDP
مدیریت محترم دیتای زیرساخت پس از مطرح شدن مشکل توضیحاتی را ارائه کرد که طبق آن، علت بروز مشکلات اخیر بصورت اجمالی در دو بخش خلاصه میشد:

-بخش اول :شامل مشکلات مقطعی میشد که به موازات افزایش پهنای باند اینترنتی کشور از زمستان سال گذشته و همچنین بهینه سازی تجهیزات داخلی شبکه دیتا بروز می کرد. همانطور که می دانید افزایش ظرفیت انتقال دیتا نیازمند بروز رسانی تجهیزات برای پاسخگویی و مدیریت حجم بالاتر ترافیک اینترنتی نیز می باشد که در غیر اینصورت باعث بروز عدم تعادل در بخشهایی از شبکه، تاخیر بالا و یا از دست رفتن بخش زیادی از داده ها یا Packet loss می شود.
از طرفی اطلاعات رد و بدل شده تحت پروتکل UDP دارای ماهیتی هستند که نه مولفه های رفع خطا دارند و نه دوباره ارسال کردن آنها محلی از اعراب دارد. فرض کنید که در یک بازی آنلاین شما در نقطه ای از نقشه در موقعیتی قرار دارید که بعلت ناپایداری شبکه آن اطلاعات از طرف سرور به کنسول یا PC شما نرسد. در اینصورت اگر سرور بخواهد موقعیت شما، هم تیمی ها و یا دشمن را مجددا برای شما ارسال کند هیچ فایده ای نخواهد داشت، چرا که ممکن است موقعیت تمام افراد در نقشه در کسری از ثانیه تغییر کرده باشد، بنابراین سرور بدون توجه به کلاینتها همیشه آخرین اطلاعات همسان سازی شده را برای تمام افراد حاضر در بازی آنلاین بصورت یکسان ارسال می کند. این مطلب کلیدیترین عاملیست که در مورد UDP و بازیهای آنلاین باید مورد توجه باشد.
با این توضیح می شود دریافت که بروز رسانی تجهیزات داخلی و ناپایداری شبکه بیش از همه می تواند باعث اختلال در اطلاعات UDP شود. چرا که بر خلاف پروتکل رایج TCP که در دانلود فایلها و باز کردن صفحات اینترنتی و غیره کاربرد دارند نمی توان خراب شدن یا از دست رفتن داده ها را رصد کرد و با ارسال مجدد بخش از دست رفته ی اطلاعات مشکل را مرتفع ساخت.


-بخش دوم: شامل مشکلی فراگیر مثل مشکلی می شد که در اردیبهشت ماه و از ابتدای ایجاد این تاپیک بروز کرد و نه مقطعی بود و نه به شهر یا منطقه یا حتی بازی با عنوانی خاص محدود بود. مدیریت شبکه ی دیتا اینگونه توضیح داد که پس از ارتقای شبکه و تجهیزاتی که بکارگیری شده بود مدت زمانی را برای سازگاری با مدل شبکه ی دیتای کشور لازم داشت تا بتواند در برابر ترافیک و ارتباطات متفاوت داخل کشور همیشه تعادل برقرار کند. از آنجایی که تجهیزات جدید بصورت مکانیزه و با الگوریتهای هوشمند ، بصورت پویا واکنش خود را در برابر انواع ترافیک و داده تغییر می دهند، زمانی را برای بهینه سازی و یادگیری لازم داشتند که بتوانند آدرسها و داده های سالم را از آدرسها و داده های دیگر تفکیک کنند و البته بطور همزمان، کارشناسان ناظر زیرساخت هم آدرسهای IP تعریف شده در شبکه ومسیرهای قابل اتکا و سرورهایی که کاربران بیشتر با آنها سر و کار دارند را در پروسه ی آموزش و بهینه سازی این تجهیزات جدید وارد کنند تا خطاهای این سیستمها به تدریج به حداقل برسد. موج اول اختلال در ارتباط با سرورهای بازی هم در ابتدای همین پروسه رخ داد.

برای تشابه سازی مطلب فوق می توان مثالهایی زد. مثلا می دانید که دستیار صوتی سیستم عامل اندروید از گوگل، IOS از اپل و حتی دستیار صوتی ویندوزفون هم در ابتدای استفاده مراحلی را برای تشخیص صدای کاربرانشان پیش بینی کرده اند که طی آن پروسه، ابتدا کاربر کلماتی کلیدی را می خواند و پس از آن ، تشخیص گفتار کاربرانشان و تفکیک کلمات ادا شده به تدریج بهبود می یابد تا جایی که به به حد قابل قبول برسد و دیگر نیازی به پروسه ی یادگیری یا Learning Curve نباشد.
مورد دیگری که مطرح شد این بود که در ابتدای فراگیری مشکل فوق ، اطلاع رسانی و آگاه سازی متولیان زیرساخت خیلی دیر اتفاق افتاد و در نتیجه رفع مشکل نیز به درازا کشید و این خود به تنهایی، مزید بر علت شد. اما شاهد بودیم که در موج دوم مشکل بازه ی زمانی مورد نیاز، بسیار کمتر بود.

تسریع در بهبود هماهنگ سازی شبکه با ملزومات گیمرهای آنلاین
راه حلی که مدیریت در این مورد توصیه کرد شناسایی و انتقال و اطلاع رسانی وضعیت بازیهای مشکل دار و IP های مورد استفاده ی سرورها بطور مستقیم و مستمر به بخش زیرساخت هست تا با معرفی آنها به سیستم عملیاتی جدید، پروسه ی یادگیری آن کوتاه تر و مشکلات به حداقل برسد. همچنین عنوان شد که تا قبل از این در بهینه سازی و ارتقای شبکه؛ اولویت داده های UDP در اولویت های پایین بود اما با روشن شدن نقش UDP در سرویس بخش بزرگی از کاربران، حالا دیگر می توان با اطمینان گفت که گزینه ی بازیهای آنلاین و سرورهای بازی نیز از این پس به عنوان یکی از فاکتورهای مهم ارتقا و نوسازی و هر تغییری در شبکه لحاظ خواهد شد.

این گزارش متعاقبا تکمیل خواهد شد.

اقا فرشيد چجوري از لگ توي بازي عكس بگيريم ؟ :d

من از پست قبلی نقل قول کردم، ترجیحا یعنی همین دیگه، یعنی اگه میشه از مشکل عکس بگیرید، لگ که اصن اروری نمیده بازی که بخواید عکس بگیرید!

بازی دوتا ۲ با سرور های اروپا فعلاْ آیپی آدرسشو نمیدونم چجوری دربیارم ولی وقتی لگه همه سرور های اروپایی و روسی اینطوری میشه سرور مشصی نیست
بازی بعدی بتل ۴ منو دیوانه کرده با لگش با همه سروراست و دیسکانکتی میده برای مثال 85.114.152.25:27100
این بازیا که گفتم صبحا یا ظهرا لگ میشه باز بعد از ظهر خوب میشه هی تغیر می کنه

روشهایی رو دوستانتون مطرح کردن، از اون روشها می تونید آدرسها رو استخراج کنید.
 
مهمترىنشون استىم هست که واقعا پى سى گىمر هاى اروىج باز رو خسته کرده اىنو حتما بگىن بشون هر بهانه اوردن چه مىدونم بگن متلا خروج ارز بگىن همىون لىنکى که باعت خروج عرضه رو فىلتر کنن نه کله استىم رو

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
چه کاریه اصلا؟ استیم مارو تح.ریم کرده. با IP ایران اصلا نمی تونی خرید کنی که خروج از ارزی انجام بشه. باید چیز پی ان استفاده کنی، یعنی ***** باشه و نباشه فرقی نمی کنه:دی
 
واقعا کار پسندیده ای انجام دادید. ازتون تشکر می کنم.
من کلا جز اون هفته اول و دوم فروردین بعدش اصلا مشکل UDP نداشتم ولی چیزی که آزار دهنده است اینه که الان تقریبا 10 روزی هست که از ساعت 1 ظهر به بعد اینترنت افزایش پینگ داره حدود 100-150 تا و کاهش پهنای باند با کشور های خارجی کاملا محسوس هست که نهایتا باعث لگ میشه. پینگ بین 260 تا 300 می چرخه از ساعت 1 ظهر تا حدود 2.40 دقیقه نیمه شب (بامداد) اینجوری باقی می مونه. ساعت 2.40 پینگ حدود 130 میشه و تا فردا ظهر ساعت 1 الی 2 اینجوری باقی می مونه و این چرخه حدود 10 روزه که همین طور داره تکرار میشه. من مخابرات تهران دارم ولی چند تن دیگه از دوستام هستن که با ISP های متفاوت هم این مشکل رو دارن. (این مشکل پهنای باند اگر یادم بیاد پارسال هم دقیقا به همین شکل وجود داشت)
 
دستت درد نکنه آقا فرشید ! حالا امکانش هست این اولویت قرار دادن درست کردن udp تا چد هفته دیگه مشکلو به طور کلی حل کنه ؟
یه سوال دیگه هم هست آیپی سرور رو بدم چه فایده ای میتونه داشته باشه ؟ آخه من با همه سرورا تو بازیا لگم فرقی نمی کنه کدوم سرور باشه فقط با سرور ایرانی بی مشکل هستم همه سرور های خارجی مشکل udp دارن سرویسمم شاتل تهران
فعلاْ بتل ۴ چند تا آیپی میدم تا بقیه بازی ها رم ببینم میتونم بیارمش
74.91.125.226:25200
94.250.197.152:25200
85.114.152.25:27100

94.250.199.195:25200
خیلی عجیبه ولی کریو که روشن می کنم درست میشه !‌ اما همیشه که نمیشه
الان خواستم جوین بشم نمی شد اینم اررور حالا د یگه کلاْ نمیتونه به سرورا کانکت شه !
 
چه کاریه اصلا؟ استیم مارو تح.ریم کرده. با IP ایران اصلا نمی تونی خرید کنی که خروج از ارزی انجام بشه. باید چیز پی ان استفاده کنی، یعنی ***** باشه و نباشه فرقی نمی کنه:دی

حالا کار به خریدش ندارم از ***** درش بیارن رحت توش چرخ بزنیم
 
با سلام خدمت دوستان و گیمران عزیز
همونطور که آقا فرشید گفتن امروز در جلسه حضور داشتیم و نتیجه بسیار مثبت و امیدوار کننده بود. مهمترین موضوع اینکه بالاخره کارشناسان و افراد متخصص به حرف دل ما گیمرها با دل و جان گوش دادند و ما دیده شدیم :) امیدوارم از این پس که این پل ارتباطی برقرار شده با حفظ شان و شخصیت خودمون گیمرهای ایرانی و رعایت ادب و احترام این کارشناسان عزیز (مخصوصا در رسانه رسمی جناب وزیر ارتباطات) حسن نیت خودمون رو نشون بدیم و این پل رو خراب نکنیم. بهتره انتقادات و یا مشکلات رو بصورت صحیح بیان کنیم تا بهتر پیگیری شه ! با اینکه مطمئنا حتی کم ارزش ترین کامنت ها هم مورد مطالعه قرار میگیره ;)
کلیات مطالب رو هم دوستم آقا فرشید خدمتتون عرض کردند.
با تشکر
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or