اخبار GDC 2013

Dinosaur

Loyal Member
سلام !

314321.jpg


GDC 2013 از امروز آغاز شده و در طول روزهای برگزاری آن (25 تا 29 مارس) شاهد خبرها، سخنرانی ها و ویدئوهای زیادی خواهیم بود.
این تاپیک برای بحث و گفتگو در مورد خبرها و اتفاقات GDC 2013 است. برای اخبار مهم تر نیز تاپیک های جداگانه زده خواهد شد.
==============
در GDC امسال این موارد را خواهیم داشت:
نمایش بازی Battlefield 4
سخنرانی مسئولین مایکروسافت در مورد SmartGlass
سخنرانی مسئولین سونی در مورد PlayStation 4 برای بازیسازان
بررسی Fox Engine و ارائه تریلر جدیدی از MGS: Ground Zeroes از طرف Hideo Kojima
ارائه اطلاعاتی در مورد بازی The Phantom Pain و احتمالاً برطرف شدن سوالات در مورد ارتباط این بازی با دنیای MGS
نمایش های جدیدی از Unreal Engine 4 (تیزر کوتاهی از نمایش انجین در GDC 2013 را می توانید از طریق این لینک مشاهده کنید)
و چندین مورد دیگر
 
آخرین ویرایش:
ویدئوی کامل Unreal Engine 4 روی سخت افزار PS4 هم اومد. (همون که توی کنفرانس سونی نشون داده بودن)
لینک Youtube :
dNuIzOxOfn8
یه جاهایی به نظرم افت فریم داره ! :دی
روزی که UE4 روی Ps4 کاملان Optimize بشه چنان خروجی میده که همون بازی رو PC های 5000$ی بزور و با سلامُ صلوات اجرا بشن :دی.
وقتی سونی و ماکروسافت این انجین رو لایسنس میکنن مشخصه چه اینده ی پیش رو داره.

آرزوهای انجینی!:

یک Silent Hill درست درمون یا Remake ـه SH2 با Fox Engine.
یک Soul River با Luminous.
یک Mass Effect کاملان Open-World با یه نژاد متفاوت از انسان با Unreal Engine 4.

:دی.
 
آخرین ویرایش:
همین الان هم فهمیدم که انجینی که Irrational Games باهاش Infinite رو ساختن اونقدر دچار تغییر و دگرگونی شده که تقریبا هیچ شباهتی به UE3 نداره و فقط هسته این دو انجین یکسان هستند!:d (طبق گفته ی DOM MICHAEL عزیز :دی) یعنی عملا همین یدونه بازی متفاوت هم که با UE3 ساختن با انجین کاملا شخصی سازی شده، شده این.
Gears 3 هم که دیگه همه میدونن با UE 3.5 ساخته شده که کلی تغییرش دادن و آپدیتش کردن.
دیگه بیشتر از این هم حرفی واسه گفتن وجود نداره.
بهنام جان دیگه خودت به اون راه نزن هرچقدر داریم مثال میزنیم تو داری یه جوری دوباره حرفت را تکرار میکنی ! چه شما قبول کنید یا نکنید ue3 انعطاف پذیر ترین انجین تاریخه ! فکت ! و از طیف وسیعی از رنگها هم استفاده میکنه !

از رنگارنگترین بازی های تاریخ این نسل که همگی با ue3 ساخته شدند و دقت کن به انعطاف پذیری و کنتراستی که تو هر بازی میشه به رنگاش داد ! مخصوصا رنگهای سبز که از طبیعی گرفته تا گرم و شاداب درش پیدا میشه ! اگه برات کافی نبود دیگه خدا هم بیاد پایین قبول نمیکنی !

Primal Carnage


Fable: The Journey

Borderlands 2
borderlands2-2.jpg

borderlands2-4.jpg

borderlands2-3.jpg
TERA
Tera-1.jpg

Tera-2.jpg

Tera-3.jpg
 
آخرین ویرایش:
@
Gartall

تامبل بزار. این عکسها رو ویرایش کن تامبل بزار.

-----

درمورد ویدئوی Elemental ـه PS4. من هر ورژنی از این رو دانلود میکنم یه مشکلی داره. این ماشینی که یاتاقان زده پت پت میکنه :دی. نمیشه گفت چطور میشه !.

 
آخرین ویرایش:
بهنام جان دیگه خودت به اون راه نزن هرچقدر داریم مثال میزنیم تو داری یه جوری دوباره حرفت را تکرار میکنی ! چه شما قبول کنید یا نکنید ue3 انعطاف پذیر ترین انجین تاریخه ! فکت ! و از طیف وسیعی از رنگها هم استفاده میکنه !

چیزی که بهنام میخواد بگه ربطی به انعطاف پذیری نداره ! اینکه معلومه که UE یکی از بهترین انجین ها هست ولی نمیشه به زبون گفت مشکلش رو !! کلا بازی هایی که با این موتور ساخته میشند بیسشون خیلی شبیه به هم هست از اشیا بگیر تا جزییات محیطی !! کلا بازی رو بدون اطلاع قبلی میشه تشخیص داد که از UE ساخته شده ! حالا میخواید خودتون رو بزنید به اون راه یا دلقک بازی در بیارید ولی واقعا بازی های این موتور بدون اطلاع قبلی خیلی راحت شناخته میشن و همین باعث میشه ادم وقتی بازی های این موتور رو بازی میکنه یه حس تکراری به ادم بده ! حتی اگه میخواد اون بازی متاش 80 باشه یا 97 !
بهترین تجربه های زندگیم از جمله بتمن ها و گرز ها و بایوشاک ها و .... رو این موتور بودند پس مشکلی باهاش ندارم ولی یه جس تکراری همیشه در درون ادم وقتی با این موتور بازی میکنه وجود داره چه بخواید چه نخواید .

پ.ن: امیدوارم EPIC دوباره امضاش رو پای این UE4 نندازه ! :d تکسچر لودینگ ها منظور هست :d حقیقتا کار خود اپیک بود مردونه :d برای امضا هست :d
 
چیزی که بهنام میخواد بگه ربطی به انعطاف پذیری نداره ! اینکه معلومه که UE یکی از بهترین انجین ها هست ولی نمیشه به زبون گفت مشکلش رو !! کلا بازی هایی که با این موتور ساخته میشند بیسشون خیلی شبیه به هم هست از اشیا بگیر تا جزییات محیطی !! کلا بازی رو بدون اطلاع قبلی میشه تشخیص داد که از UE ساخته شده ! حالا میخواید خودتون رو بزنید به اون راه یا دلقک بازی در بیارید ولی واقعا بازی های این موتور بدون اطلاع قبلی خیلی راحت شناخته میشن و همین باعث میشه ادم وقتی بازی های این موتور رو بازی میکنه یه حس تکراری به ادم بده ! حتی اگه میخواد اون بازی متاش 80 باشه یا 97 !
بهترین تجربه های زندگیم از جمله بتمن ها و گرز ها و بایوشاک ها و .... رو این موتور بودند پس مشکلی باهاش ندارم ولی یه جس تکراری همیشه در درون ادم وقتی با این موتور بازی میکنه وجود داره چه بخواید چه نخواید .

پ.ن: امیدوارم EPIC دوباره امضاش رو پای این UE4 نندازه ! :d تکسچر لودینگ ها منظور هست :d حقیقتا کار خود اپیک بود مردونه :d برای امضا هست :d

باز تکرار کنم اون عکسهای بالایی شما حس تکرار میبینی ؟!! اگه اطلاع نداشته باشی با ue3 ساخته شده بازم میگفتی ؟! الان Fable: The Journey و Borderlands 2 و bioshock infinite و Mirror's Edge و..........واقعا چه شباهتی دارن به همدیگه ؟! /:)
با عکسهایی که بالا گذاشتم امیدوار بودم دیگه بحث نشه ولی واقعا جون سخت تر از این حرفها هستید ! ایول داره واقعا !
 
چیزی که بهنام میخواد بگه ربطی به انعطاف پذیری نداره ! اینکه معلومه که UE یکی از بهترین انجین ها هست ولی نمیشه به زبون گفت مشکلش رو !! کلا بازی هایی که با این موتور ساخته میشند بیسشون خیلی شبیه به هم هست از اشیا بگیر تا جزییات محیطی !! کلا بازی رو بدون اطلاع قبلی میشه تشخیص داد که از UE ساخته شده ! حالا میخواید خودتون رو بزنید به اون راه یا دلقک بازی در بیارید ولی واقعا بازی های این موتور بدون اطلاع قبلی خیلی راحت شناخته میشن و همین باعث میشه ادم وقتی بازی های این موتور رو بازی میکنه یه حس تکراری به ادم بده ! حتی اگه میخواد اون بازی متاش 80 باشه یا 97 !
بهترین تجربه های زندگیم از جمله بتمن ها و گرز ها و بایوشاک ها و .... رو این موتور بودند پس مشکلی باهاش ندارم ولی یه جس تکراری همیشه در درون ادم وقتی با این موتور بازی میکنه وجود داره چه بخواید چه نخواید .

پ.ن: امیدوارم EPIC دوباره امضاش رو پای این UE4 نندازه ! :d تکسچر لودینگ ها منظور هست :d حقیقتا کار خود اپیک بود مردونه :d برای امضا هست :d

به نظرم اصلن اینجوری نیست
یعنی شما بایوشاک بازی میکنی یاد بتمن میوفتی ؟!!
یا مصلن بتمن بازی میکنی یاد bulletstorm میوفتی ؟!


Sent from my iPod touch using Tapatalk 2
 
پ.ن: امیدوارم EPIC دوباره امضاش رو پای این UE4 نندازه ! :d تکسچر لودینگ ها منظور هست :d حقیقتا کار خود اپیک بود مردونه :d برای امضا هست :d
2006-7 بود سیاوش (Darkfie1d) توضیح داد مشکل تکسچر لودینگ برمیگرده به محدودیت سخت افزاری. درسته از Mass Effect 1 تا 3 این جریان خیلی کمرنگ شد ولی بازم هست چون سخت افزار همونه!.
چیزی که بهنام میخواد بگه ربطی به انعطاف پذیری نداره ! اینکه معلومه که UE یکی از بهترین انجین ها هست ولی نمیشه به زبون گفت مشکلش رو !! کلا بازی هایی که با این موتور ساخته میشند بیسشون خیلی شبیه به هم هست از اشیا بگیر تا جزییات محیطی !! کلا بازی رو بدون اطلاع قبلی میشه تشخیص داد که از UE ساخته شده ! حالا میخواید خودتون رو بزنید به اون راه یا دلقک بازی در بیارید ولی واقعا بازی های این موتور بدون اطلاع قبلی خیلی راحت شناخته میشن و همین باعث میشه ادم وقتی بازی های این موتور رو بازی میکنه یه حس تکراری به ادم بده ! حتی اگه میخواد اون بازی متاش 80 باشه یا 97 !
شماها یه مشکلاتی رو میبینی که به حرف نمیشه گفت ویا خوبی های رو میبینید که هیچ کسی نمیبینه. تازگی نداره.
دوست دارم بدونم اگر اول Borderlands 2 و Bioshock Infinite نزنن Unreal Engine 3 عمراً مشخص نیست باچی درست شده این بازی!. چند تا آبجت و متریال مشترک بین این بازیها رو مثال بزن معلومات ما بالا بره.
بین Gears ها و Bioshock و B Infinite و Borderlands ها Batman ها اختلاف اساسی وجود داره از گرافیک و طراحی هنری و فنی گرفته تا سبک بازی و روندشون.

بطور قطع میشه گفت بهترین انجین نسل حاضر هست. فکر کنم زیرمجموعه های SCE روی هم بیشتر از 10 تا انجین خانگی داشته باشن ولی Knack رو با UE4 میسازن. از شواهد معلومه Lionhead تقریبان دوتا انجین خانگی داره ولی برای بازی آنونس نشده شون از UE4 استفاده میکنن.

گرافیک Elemental و Infiltrator و Primal Carnage کاملان در 3 فاز متفاوت هستن. از این بیشتر میخواید؟ :دی.
 
آخرین ویرایش:
روزی که UE4 روی Ps4 کاملان Optimize بشه چنان خروجی میده که همون بازی رو PC های 5000$ی بزور و با سلامُ صلوات اجرا بشن :دی.
وقتی سونی و ماکروسافت این انجین رو لایسنس میکنن مشخصه چه اینده ی پیش رو داره.

آرزوهای انجینی!:

یک Silent Hill درست درمون یا Remake ـه SH2 با Fox Engine.
یک Soul River با Luminous.
یک Mass Effect کاملان Open-World با یه نژاد متفاوت از انسان با Unreal Engine 4.

:دی.

میخواستم همین و بگم و رو کنسولها بازیهایی بیادکه اصولا نشه با PC مقایسشون کرد ! چون اصولا برای PC عرضه نمیشن :دی
آرزوهات تو حلقم :x :دی
 
به نظر من هر دو طرف دارن یه جورایی درست میگن .
اولی این که هیچ شکی در انعطاف انریل 3 نیست . هر کسی خلافشو بگه یه جورایی خودشو مسخره کرده . انعطاف و قدرت و از همه مهم تر ساده بودن ساخت بازی ( به طور نسبی ) و پشتیبانی عالی از میدلور ها در کنار هم شده بزرگترین دلیل استفاده از انریل . ضمن این که به هر حال این موتور امتحان خودشو در این نسل پس داده پس استدیو ها به سراغ یه موتور ناآشنا نمیرن . مثلا کرای انجین درسته که واقعا موتور عالیه ولی تو چند تا بازی غیز از ساخته های کرایتک تونسته اون طور که باید ظاهر بشه ؟ این یعنی موتور هنوز برای خیلی ها ناشناخته هست و به همین دلیل اخر نسلی سازنده ها ترجیح میدن سراغ یه انجین دست راست تر برن تا این که خودشون رو تو هچل بندازن !
اما دوم این که بله به هر حال همه این بازی با موتور انریل ساخته شدن خب ! هر موتوری سیستم رندر خاص خودش رو داره . افکت هاش به صورت استاندارد به شیوه ی خاص پردازش میشه . رنگ پردازیش از یه سیستم خاص پشتیبانی می کنه که به هر حال بین تمامی محصولات این موتور یکسانه مگر این که یه سازنده بسته به نیازش در موتور و سیستم هاش تغییرات اساسی بده که نمونش مثلا در بایوشاک دیده میشه .
مثلا شما یه کنترول در بازی های کرایسیس و ساخته های انریل مقایسه کنید می فهمید که کلا از نظر سرعت و غیره با هم تفاوت اساسی دارن و احتمالا خیلی از سازنده های انریل ترجیح دادن از همون سیستم معمولی حرکت دوربین استفاده کنن و این باعث بروز یک سری شباهت ها شده که شاید قادر نباشیم کاملا توضیح بدیم ولی خب یه حقیقت هست که همه درک می کنیم .

اما این حرف که می گید امیدوارم انریل این طور نباشه در نسل بعد این کلا بعیده ! مگر این که انریل 4 بصورت دیفالت از ده جور سیستم پردازش سایه و رنگ و ... پشتیبانی کنه که احمقانس ! به هر حال بازی های انریل در نسل بعد هم بعد از چند سال خصوصیات شبیه به هم رو نشون میدن . خصوصیاتی که شاید الزاما ضعف هم نباشه . مثلا فوربایست 2 در هر بازی استفاده شده ، اون بازی نورپردازی معرکه و در عین حال شبیه به هم داشته . حالا اگه شما از این نوع نور پردازی خوشت بیاد احتمالا خوشحال هم میشی !
چقدر حرف زدم ! :d:-b
 
من زیاد اخبار را دنبال نکردم سونی برای کدوم بازیه انحصاریش UE4 را لایسنس کرده ؟! مثل اینکه کار جالب شد چطور شد بعد از این همه دشمنی طرفداراش سونی هم حاضر شد بیاد طرفه UE4 ؟!
 
NVidia گفته که قدرت Titan حدوداً 3 برابر GPU به کار رفته در PS4 هست. برای Next Xbox (یا به قول NVidia کنسول Xbox 720) هم کمی پایین تر از PS4 هست.

14664632199972981146.jpg

05627416912750152464.jpg


حالا نمیدونم اینا چطوری از GPU کنسول مایکروسافت خبر دارن که این طوری با اطمینان نمودار کشیدن ! :دی کلاً کارهای NVidia یه کم عجیب و غریب هست و دلیلش هم بعیده چیزی به جز همون قضیه استفاده نکردن کنسول های نسل بعد از محصولات NVidia باشه ! :دی

من زیاد اخبار را دنبال نکردم سونی برای کدوم بازیه انحصاریش UE4 را لایسنس کرده ؟! مثل اینکه کار جالب شد چطور شد بعد از این همه دشمنی طرفداراش سونی هم حاضر شد بیاد طرفه UE4 ؟!
بازی Knack که Mark Cerny کارگردانش هست. یعنی نفر اصلی در طراحی کنسول PS4 ! :دی
اونا که کاری به این بحث ها ندارن. هر انجینی رو مناسب بازیشون بدونن انتخاب میکنن دیگه !
 
NVidia گفته که قدرت Titan حدوداً 3 برابر GPU به کار رفته در PS4 هست. برای Next Xbox (یا به قول NVidia کنسول Xbox 720) هم کمی پایین تر از PS4 هست.
بر فرض که گفته اش درست باشه آخه یکی به اینا بگه مرد حسابی با پول Titan میشه 2 تا PS4 خرید و سومی رو هم قسطای اولیه ـش رو پرداخت کرد :دی هنوز اومده واسه ما نمودار ردیف میکنه :دی اون 720 رو از کجا میدونه این ؟ :دی

من زیاد اخبار را دنبال نکردم سونی برای کدوم بازیه انحصاریش UE4 را لایسنس کرده ؟! مثل اینکه کار جالب شد چطور شد بعد از این همه دشمنی طرفداراش سونی هم حاضر شد بیاد طرفه UE4 ؟!
ما که دشمن نبودیم و خیلی هم لذت بردیم از بازیایی که با UE ساخته شدن این نسل :دی من همون Tech Demo که دیروز اومد رو دیدم واسم کافی بود تا مشتاقانه منتظر Masterpiece هایی با UE4 روی PS4 باشم و به موتور غیرواقعی ـه 4 احترام بزارم :دی
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or