اخبار GDC 2013

Dinosaur

Loyal Member
سلام !

314321.jpg


GDC 2013 از امروز آغاز شده و در طول روزهای برگزاری آن (25 تا 29 مارس) شاهد خبرها، سخنرانی ها و ویدئوهای زیادی خواهیم بود.
این تاپیک برای بحث و گفتگو در مورد خبرها و اتفاقات GDC 2013 است. برای اخبار مهم تر نیز تاپیک های جداگانه زده خواهد شد.
==============
در GDC امسال این موارد را خواهیم داشت:
نمایش بازی Battlefield 4
سخنرانی مسئولین مایکروسافت در مورد SmartGlass
سخنرانی مسئولین سونی در مورد PlayStation 4 برای بازیسازان
بررسی Fox Engine و ارائه تریلر جدیدی از MGS: Ground Zeroes از طرف Hideo Kojima
ارائه اطلاعاتی در مورد بازی The Phantom Pain و احتمالاً برطرف شدن سوالات در مورد ارتباط این بازی با دنیای MGS
نمایش های جدیدی از Unreal Engine 4 (تیزر کوتاهی از نمایش انجین در GDC 2013 را می توانید از طریق این لینک مشاهده کنید)
و چندین مورد دیگر
 
آخرین ویرایش:
این 7 مین باره که دام این پستو میفرستم هر بار فرم ارر داره
الان توي همين عكسي كه گذاشتي سمت راستيه مال ps4 و سمت چپيه مال pc و كاملا مشخصه كه تو ps4 تصوير وضوح بهتري داره وهمچنين dd ش هم تو ps4 بهتر
حالا نمیخوام بحث کنسول pc راه بندازم ولی اون جو کورانی بیرونو نشون میداد همینجوری تار نکرده بود
07011510217052744983.jpg

75887684456434349515.gif

62351723203391969257.gif

23117611876293121974.gif

pc

ps4


این نسخه ps4 هست کامل همین دیروز اپیک داده
A real-time Unreal Engine 4 tech demo running on PS4 hardware | VG247
نسخه pc
Unreal Engine 4: Elemental Demo - Gamersyde
فریم فریم مقایسته کردم خیلی فرق دارند
 
آخرین ویرایش:
يه مدت پيش حجم عظيمي از اسناد قرارداد هاي طراحي IP CORE هاي AMD توسط چندتن از كاركنان AMD به انويديا درز كرده بود كه AMD طرح شكايت به اون افراد رو به دادگاه تسليم كرد.(اتفاقا شامل طراحي GPU براي كنسول هاي نسل بعد ٢ شركت سوني و مياكرو هم بوده)

چيزي كه طبق شايعات بدون ردخور vgleaks درز پيدا كرده اينه كه متاسفانه مايكروسافت از IP Core اي با حداكثر 12 GCN compute Unite توي كنسول خودش استفاده كرده كه دربرابر 18 compute unite كه سوني در APU خودش استفاده كرده واقعا رقم غير قابل چشم پوشي هست (هنوز ته دلم اميد دارم كه درست نباشه و مايكروسافت كنسولي حداقل درحد قدرت سوني ارائه بده)

درمورد چارتي كه انويديا ارائه داده درواقع قياس كلي و سنجش حد نهايي توانايي ٢ معماري graphic core next با رقيبش kepler از اونجايي كه نسبت به قديم بسيار به هم نزديك شدن هر ٢ 1d is issue ان باز هم به خاطر اينكه منش محاسباتيشون بنيادين تفاوت زيادي داره نميشه مستقيم قياس كرد.)

اما ميشه گفت در gflops برابر انويديا براي اينكه به ازاي هر ١٩٢ هسته يك ffp و front end و حجم execution resource بيشتري به جز هسته هاي محاسباتي خام ميده ميشه گفت با فاصله 30٪-40% در شرايط برابر بازدهي معماري بالاتري داره .( مثلا جداي استفده از تكنيك هايي مثل modified tessealtion factor اعمالي از طرف درايور هاي AMD ) - البته اين نكته هم درنظر بگيريد كه با تعداد هسته هاي برابر براي هر تراشه معماري انويديا die size بيشتري اشغال ميكنه اما در نهايت effeciency بالاتري داره .

به طورمثال GeForce GTX TITAN به لحاظ عدد محاسباتي خام كمي بالاتر از HD 7970 Ghz ed هست اما به نظر 6-7 سايت برسي سخت افزار مصرف كمتري به خاطر فركانس بسيار پايين تراشه داره اما درعين حال در بازي هايي مثل كرايسيس ٣ تا 40% هم سريعتر هست .

دوستان در نظر داشته باشن TITAN از تراشه تضعيف شده GK110 اي استفاده ميكنه كه پتانسيل بسيار بيشتري داره - GTX TITAN فقط از 14SMX از 15smx تراشه GK110 استفاده ميكنه علاوه بر اينكه كارت با فركانس بسيار پاييني عرضه شده تا به قول چندين وبسايت معتبر حتي مصرفي كمتر از HD7970ghzEd داشته باشه و هنوز انويديا بتونه كارت بسيار قدرتمند تري ارائه بده .

اين سخت افزار كنسول مايكرو قطعي بشه در اينده خيلي بحث ميكنيم دوستان :دي

متشکرم از سخنان رامین عزیزم با جز به جز فرمایشات شما کاملا موافق هستم و بسیار خوشحالم دوستان باسوادی مثل شما دارم ..

این تاپیکو ندیده بودم برای همین تمام 21 صفحه رو خوندم و متاسفانه یکسری پستها زده شده بود که اصلا در شان سایت تخصصی بازی سنتر نبود .
البته من دقیقا میدونم 95 درصد کاربران عزیز در بازیسنتر طرفدار کنسول هستند و به همشون احترام میزارم

اما اخه :d
من واقعا موندم طرف به کجای زندگی و دانش خودش میرسه که نوشته کنسولها از pc کیفیت بصری بیشتری دارن :d.. والا صد میلیون تا سندو لینک رو شد بازم این یه عده محدود نمیدونم چرا این حرفو میزنن .
شاید مشکل از فرستنده باشه برای همین خدمتتون عرض کنم

اولا کنسولها اگه بازی انحصاری نداشتن یحتمل قوطی بیش نبودن .
دوما دوستانی که میگن هزینه یه titan سه برابر یه ps4 هست باید بهتون تفهیم کنم که هزینه یک سال خرید بازی های انحصاری ps4 تقریبا 50 برابر قیمت یه تایتان خواهد بود دی:


اما از نظر قدرت و کیفیت بصری که هیچ ربطی به بحث قیمت نداره

برسیم سر اصل مطلب و مقایسه عکسی خدمت عزیزان ارائه میدم .

توجه کنید اينكه حجم particle هاي فقط بخش چشم devil در دموي elemental UE4 نسخه PC به اندازه كل Particle هاي PS4 هست چيز قابل چشم پوشي نيست(دقت كنيد اصلا جاي چشم devil در ps4 حجم real time particle اي نيست )


Unreal-Engine-4-1.jpg



حجم ذرات چشم دويل از كل ذرات در ps4 که هیچی بسيار بيشتره
حجم ذرات به واسطه cuda core ها و physx nvidia حجم GI و 100 ها افكت ديگه مواردي بودن كه باعث شده بود اصلا قابل قياس نباشن.

حالا جالب اینجاس دوستانی که حرف از بازیهای انحصاری هم میزنن فکر نکردن که همون بازی مثلا انحصاری هم اولش رو pc طراحی شده بعد برای صرفا خالی کردن جیب گیمرها انحصاری شده .

مثلا gow iii بیاد رو تایتان اجرا بشه فکر میکنید چه اتفاقی میوفته ؟ :)) در کل تک دموهای اخری رو هم دیدم بقدری فریم رها شده تو نسخه ps4 زیاد بود و گریه دار که دیگه جای بحث نمیزاره .

85395752329294568605.jpg


مهم

کاربران توجه کنید حالا این که بچه بازیه =)) این نقشه که انویدیا از قدرت تایتان رو کرده و ps4 یه جورایی لول کرده تازه باید خدمتتون عرض کنم titan انویدیا تازه جزو سری کپلر این شرکت بحساب میاد من هنوز چیزی در مورد خدای جدید شرکت انویدیا به نام maxwell کبیر نگفتم تازه maxwell که چیزی نیست بعد ماکس ول nvidia میخواد خدای معبود عالم سری تراشه های volta عرضه کنه

به احتمال زیاد GV110 چیزی حدود 7 الی 8 برابر نسبت به بهترین کارت سری کپلر GK110 در effeciency سر تره .

به گفته انويديا يكي از موارد عذاب اور در نسل ابنده محدوديت پهناي باند ارتباطي تراشه با DRAM هاست كه باعث Perfoemnece limited ميشه در اينده در نسل بعداز ماكس ول هيولا VOLTA با تكنولوژي به نام Stacked vram مياد كه ماژول هارو به صورت سه بعدي روي هم بر روي die گرافيك سوار هستن اين موجب ميشه براي تراشه ما پهناي باند 1 TB/s فراهم كنيم
:-o كه كاملا با نياز هاي غول اينده تا ٣٢ برابر بازدهي بالاتري نسبت به تسلا داره مواجه بشيم . =))

سوال مهم : ایا فکر کردید وقتی خدای معبود ولتا عرضه بشه اون زمان ps4 از نظر کیفیت بصری و قدرت پردازشی جلوی خدای بزرگ چه حالتی پیدا میکنه ؟؟؟؟؟؟؟ احتمالا ولتا تقریبا 30 الی 40 برابر از ps4 قوی تره :-o :d

من فقط خواهشی که از عزیزان دارم سعی کنید قبل ارسال پست کمی دقت کنید و مسائل یه مرور داشته باشید .. چون فروم تخصصی هست و باید توجه بیشتری داشته باشیم .

موفق باشید
 
آخرین ویرایش:


متشکرم از سخنان رامین عزیزم با جز به جز فرمایشات شما کاملا موافق هستم و بسیار خوشحالم دوستان باسوادی مثل شما دارم ..

این تاپیکو ندیده بودم برای همین تمام 21 صفحه رو خوندم و متاسفانه یکسری پستها زده شده بود که اصلا در شان سایت تخصصی بازی سنتر نبود .
البته من دقیقا میدونم 95 درصد کاربران عزیز در بازیسنتر طرفدار کنسول هستند و به همشون احترام میزارم

اما اخه :d
من واقعا موندم طرف به کجای زندگی و دانش خودش میرسه که نوشته کنسولها از pc کیفیت بصری بیشتری دارن :d.. والا صد میلیون تا سندو لینک رو شد بازم این یه عده محدود نمیدونم چرا این حرفو میزنن .
شاید مشکل از فرستنده باشه برای همین خدمتتون عرض کنم

اولا کنسولها اگه بازی انحصاری نداشتن یحتمل قوطی بیش نبودن .
دوما دوستانی که میگن هزینه یه titan سه برابر یه ps4 هست باید بهتون تفهیم کنم که هزینه یک سال خرید بازی های انحصاری ps4 تقریبا 50 برابر قیمت یه تایتان خواهد بود دی:


اما از نظر قدرت و کیفیت بصری که هیچ ربطی به بحث قیمت نداره

برسیم سر اصل مطلب و مقایسه عکسی خدمت عزیزان ارائه میدم .

توجه کنید اينكه حجم particle هاي فقط بخش چشم devil در دموي elemental UE4 نسخه PC به اندازه كل Particle هاي PS4 هست چيز قابل چشم پوشي نيست(دقت كنيد اصلا جاي چشم devil در ps4 حجم real time particle اي نيست )


Unreal-Engine-4-1.jpg



حجم ذرات چشم دويل از كل ذرات در ps4 که هیچی بسيار بيشتره
حجم ذرات به واسطه cuda core ها و physx nvidia حجم GI و 100 ها افكت ديگه مواردي بودن كه باعث شده بود اصلا قابل قياس نباشن.

حالا جالب اینجاس دوستانی که حرف از بازیهای انحصاری هم میزنن فکر نکردن که همون بازی مثلا انحصاری هم اولش رو pc طراحی شده بعد برای صرفا خالی کردن جیب گیمرها انحصاری شده .

مثلا gow iii بیاد رو تایتان اجرا بشه فکر میکنید چه اتفاقی میوفته ؟ :)) در کل تک دموهای اخری رو هم دیدم بقدری فریم رها شده تو نسخه ps4 زیاد بود و گریه دار که دیگه جای بحث نمیزاره .

مهم

کاربران توجه کنید این نقشه که انویدیا از قدرت تایتان رو کرده و ps4 یه جورایی لول کرده تازه باید خدمتتون عرض کنم titan انویدیا تازه جزو سری کپلر این شرکت بحساب میاد من هنوز چیزی در مورد خدای جدید شرکت انویدیا به نام maxwell کبیر نگفتم تازه maxwell که چیزی نیست بعد ماکس ول nvidia میخواد خدای معبود عالم سری تراشه های volta عرضه کنه

به احتمال زیاد GV110 چیزی حدود 7 الی 8 برابر نسبت به بهترین کارت سری کپلر GK110 در effeciency سر تره .

به گفته انويديا يكي از موارد عذاب اور در نسل ابنده محدوديت پهناي باند ارتباطي تراشه با DRAM هاست كه باعث Perfoemnece limited ميشود در اينده در نسل بعداز ماكس ول هيولا VOLTA با تكنولوژي به نام Stacked vram مياد كه ماژول هارو به صورت سه بعدي روي هم بر روي die گرافيك سوار هستن اين موجب ميشه براي تراشه ما پهناي باند 1 TB/s فراهم كنيم
:-o كه كاملا با نياز هاي غول اينده تا ٣٢ برابر بازدهي بالاتري نسبت به تسلا داره مواجه بشيم . =))

سوال مهم : ایا فکر کردید وقتی خدای معبود ولتا عرضه بشه اون زمان ps4 از نظر کیفیت بصری و قدرت پردازشی خلوی خدای بزرگ چه حالتی پیدا میکنه احتمالا ولتا تقریبا 30 الی 40 برابر از ps4 قوی تره :-o :d

من فقط خواهشی که از عزیزان دارم سعی کنید قبل ارسال پست کمی دقت کنید و مسائل یه مرور داشته باشید .. چون فروم تخصصی هست و باید توجه بشتری داشته باشیم .

موفق باشید
موضوع اینه که این همه در مورد کپلر و مکسول و ولتا و ... نوشتی ، ولی در نهایت یکی دو تا دونه بازی در طول هر 2،3 سال میاد که از اینا یه کاری بکشه ! مثل همین نسل که هر دفعه بحثی میشه ، از کنسول ها کلی بازی مثال زده میشه ولی توی PC فقط اسم Crysis ها و چند تا بازی دیگه مطرح میشه. چون چیز دیگه ای در دسترس نیست !
حالا میخواد کپلر باشه ، توماس مولر باشه یا عین الله قلندری ، فرقی توی این قضیه نمیکنه که پولی که برای این کارت های گرافیکی صرف میشه ، در نهایت به درد چند تا بازی محدود میخوره و بس. توی بقیه بازی ها تفاوت بین نسخه PC و کنسول خلاصه میشه توی چند تا افکت و فریم ریت و رزولوشن. حالا یه آدم پولدار خفن مثل شما دوست داره سالی چند میلیون بده و یه سیستم تهیه کنه تا از شدت غرافیک مانیتور ذوب بشه و سال بعدش اون رو دور بندازه و بره سراغ یه چیز دیگه ، خیلی ها هم ترجیح میدن یه کنسول بخرن و برای 6،7 سال از کلی بازی انحصاری کنسول ها لذت ببرن. دو تا دونه افکت کمتر و فریم ریت پایین تر رو تحمل میکنن ، ولی به جاش از خود بازی ها لذت میبرن نه از اسامی کپلر مپلر.
کسی هم که همه ـش دنبال عبارت فروم تخصصی هست ، خودش هم توی پست دادنش بهتر عمل میکنه و توی هر پستش نمیاد بگه کنسول قوطی هست و چند تا شکلک :)) و =)) بذاره. توی هیچ فرومی به همچین پست هایی نمیگن تخصصی.
در مورد دموی UE4 روی PS4 هم شاید شما نسل قبل دموی UE3 روی PS3 رو ندیدی. یه سر بهش بزنی بد نیست. 2،3 سال بیشتر طول نکشید تا بازی های PS3 از اون دمو جلو زدن و بازی هایی مثل Killzone 2 و Uncharted 2 اومدن که اون دمو جلوشون حرفی برای گفتن نداشت. پس همه چی رو توی یه دمو خلاصه نکنین.
 
موضوع اینه که این همه در مورد کپلر و مکسول و ولتا و ... نوشتی ، ولی در نهایت یکی دو تا دونه بازی در طول هر 2،3 سال میاد که از اینا یه کاری بکشه ! مثل همین نسل که هر دفعه بحثی میشه ، از کنسول ها کلی بازی مثال زده میشه ولی توی PC فقط اسم Crysis ها و چند تا بازی دیگه مطرح میشه. چون چیز دیگه ای در دسترس نیست !
حالا میخواد کپلر باشه ، توماس مولر باشه یا عین الله قلندری ، فرقی توی این قضیه نمیکنه که پولی که برای این کارت های گرافیکی صرف میشه ، در نهایت به درد چند تا بازی محدود میخوره و بس. توی بقیه بازی ها تفاوت بین نسخه PC و کنسول خلاصه میشه توی چند تا افکت و فریم ریت و رزولوشن. حالا یه آدم پولدار خفن مثل شما دوست داره سالی چند میلیون بده و یه سیستم تهیه کنه تا از شدت غرافیک مانیتور ذوب بشه و سال بعدش اون رو دور بندازه و بره سراغ یه چیز دیگه ، خیلی ها هم ترجیح میدن یه کنسول بخرن و برای 6،7 سال از کلی بازی انحصاری کنسول ها لذت ببرن. دو تا دونه افکت کمتر و فریم ریت پایین تر رو تحمل میکنن ، ولی به جاش از خود بازی ها لذت میبرن نه از اسامی کپلر مپلر.
کسی هم که همه ـش دنبال عبارت فروم تخصصی هست ، خودش هم توی پست دادنش بهتر عمل میکنه و توی هر پستش نمیاد بگه کنسول قوطی هست و چند تا شکلک :)) و =)) بذاره. توی هیچ فرومی به همچین پست هایی نمیگن تخصصی.
در مورد دموی UE4 روی PS4 هم شاید شما نسل قبل دموی UE3 روی PS3 رو ندیدی. یه سر بهش بزنی بد نیست. 2،3 سال بیشتر طول نکشید تا بازی های PS3 از اون دمو جلو زدن و بازی هایی مثل Killzone 2 و Uncharted 2 اومدن که اون دمو جلوشون حرفی برای گفتن نداشت. پس همه چی رو توی یه دمو خلاصه نکنین.

درود با احترام نمیدونم کجای حرف من مورد داشت . ممنونم از فرمایشات شما
در مورد بازیهای انحصاری که خوب مشخصه داستان به چه صورتی هست . درسته بازیهای انحصاری زیبایی روی کنسولها هستن که مثل نسخه اخر gow که در مقابل gow III حرفی برای گفتن نداشت . خوب دوست عزیزم توجه کنید اگه همین چندتا بازی انحصاری هم نبود که یحتمل خیلی اوضاع وخیم میشد

در ادامه باید بگم در مورد قیمت هم من فکر نمیکنم قیمت بازیهای انحصاری در طول یک سال برای PS4 چیزی کمتر از ده تا تایتان باشه

اما درمورد کیفیت بصری بازی ها این موضوع نه حرف منه نه حرف طرفداران PC .. کاملا مشخصه PC در بحث کیفیت بصری با قابلیت نامحدودی که داره کنسول لول میکنه و این یک حیقیقته حالا دوستان میگن اینطور نیست چندتا رفرنس بدن استفاده کنیم ..

شرکتی مثل NVIDIA که سال به سال داره رو معماری تراشه ها کار میکنه نمیدونم چطور دوستان با یه شرکت در حد سامسونگ الجی مقایسش میکنن که درمقابل ابر شرکت انویدیا در فقر دانش بسر میبره .
yahoo_4.gif


یه موضوع جالب خدمتتون عرض کنم

این بحث قیمت تو سایتهای سخت افزاری در تاپیک های مرتبط با cpu ها گاها دیده میشه .. مثلا طرفدارن شرکت amd وقتی میبینن از نظر قدرت cpu های این شرکت حرفی برای گفتن جلوی cpu های ابر شرکت اینتل ندارن مجبور میشن به فاکتور قیمت تکیه کنند که این اصلا اصولی و منطقی نیست چون قیمت قدرت دو مسئله کاملا مجزاست
.

در کل حقیقت اینه کنسولها از نظر بصری پشت سر PC حرکت میکنن .. بارها هم این موضوع ثابت شده . حالا ما چه مدیر باشیم یا کاربر فرقی در اصل ماجرا نداره

با نهایت احترام موفق پیروز باشید.
 
آخرین ویرایش:


حجم ذرات چشم دويل از كل ذرات در ps4 که هیچی بسيار بيشتره
حجم ذرات به واسطه cuda core ها و physx nvidia حجم GI و 100 ها افكت ديگه مواردي بودن كه باعث شده بود اصلا قابل قياس نباشن.

حالا جالب اینجاس دوستانی که حرف از بازیهای انحصاری هم میزنن فکر نکردن که همون بازی مثلا انحصاری هم اولش رو pc طراحی شده بعد برای صرفا خالی کردن جیب گیمرها انحصاری شده .

مثلا gow iii بیاد رو تایتان اجرا بشه فکر میکنید چه اتفاقی میوفته ؟ :)) در کل تک دموهای اخری رو هم دیدم بقدری فریم رها شده تو نسخه ps4 زیاد بود و گریه دار که دیگه جای بحث نمیزاره .

مهم

کاربران توجه کنید حالا این که بچه بازیه =)) این نقشه که انویدیا از قدرت تایتان رو کرده و ps4 یه جورایی لول کرده تازه باید خدمتتون عرض کنم titan انویدیا تازه جزو سری کپلر این شرکت بحساب میاد من هنوز چیزی در مورد خدای جدید شرکت انویدیا به نام maxwell کبیر نگفتم تازه maxwell که چیزی نیست بعد ماکس ول nvidia میخواد خدای معبود عالم سری تراشه های volta عرضه کنه

به احتمال زیاد GV110 چیزی حدود 7 الی 8 برابر نسبت به بهترین کارت سری کپلر GK110 در effeciency سر تره .

به گفته انويديا يكي از موارد عذاب اور در نسل ابنده محدوديت پهناي باند ارتباطي تراشه با DRAM هاست كه باعث Perfoemnece limited ميشه در اينده در نسل بعداز ماكس ول هيولا VOLTA با تكنولوژي به نام Stacked vram مياد كه ماژول هارو به صورت سه بعدي روي هم بر روي die گرافيك سوار هستن اين موجب ميشه براي تراشه ما پهناي باند 1 TB/s فراهم كنيم
:-o كه كاملا با نياز هاي غول اينده تا ٣٢ برابر بازدهي بالاتري نسبت به تسلا داره مواجه بشيم . =))

سوال مهم : ایا فکر کردید وقتی خدای معبود ولتا عرضه بشه اون زمان ps4 از نظر کیفیت بصری و قدرت پردازشی جلوی خدای بزرگ چه حالتی پیدا میکنه ؟؟؟؟؟؟؟ احتمالا ولتا تقریبا 30 الی 40 برابر از ps4 قوی تره :-o :d

من فقط خواهشی که از عزیزان دارم سعی کنید قبل ارسال پست کمی دقت کنید و مسائل یه مرور داشته باشید .. چون فروم تخصصی هست و باید توجه بیشتری داشته باشیم .

موفق باشید

اولا : موضوع پست رامین و متوجه نشدی که اومدی نقل وقولش کردی !
دوما : آریا کاملترین و بهترین جواب روبهت داده .

ببین دوست عزیز تا زمانی که یک پلتفرم به عنوان پلتفرم اصلی بازیسازی انتخاب میشه ، بقیه پلتفرم ها از ارجحیت می افتن . تو نسل بعد ، تا زمانی که PS4 و X720 جا برای پیشرفت فنی و گرافیکی داشته باشن ، بالاتر از پلتفرم PC قرار میگیرن . در نتیجه بعد از نهایتا 3 یا 4 سال میتونیم شاهد بازی اختصصی روی PC باشیم .

==========================

به عنوان مثال : من قبلا هم بهت گفتم که حتی اگر بازی انحصاری برای pC ساخته بشه ، بازم این بازی از نهایت 100% PC نمیتونه استفاده کنه .

مثلااکثر برنامه نویس ها میخوان کار سایه زنی رو با کارت گرافیک انجام بدن !!! یعنی چیزی که اصلا جزو وظایف کارت گرافیک نیست . یا بازیهایی رومیسازن که برای پردازش نیاز به شبیه سازی هایی داره که نیاز به قدرت بالای کارت گرافیک داره . اما نمیتونن ازش استفاده کنن ، چون تو حیطه وظایف اون کارت نیست . برای همین مثلا انویدیا اومده معماری CUDA روخلق کرده تا یه بازیساز با این معماری به سطح بالایی برسه . ( یکی از وظایف اصلی استفاده از معماری CUDA توپردازش بازی ، کاهش چشمگیر زمان پردازش بازی هست ) . معماری CUDA برای استفاده بهینه و بیشتر ( نه 100% ) از قدرتPCطراحی واستانداردسازی شده .

این یکی از دلایل خیلی مهمیه که میگم ، هر چه قدر هم بازی انحصاری pC بزرگ باشه ، بازم نمیتونه از نهایت قدرت pC استفاده کنه ! اما این موضوع تو کنسول ها 360 درجه متفاوته . برای همینه که همیشه شاهد ساختبازیهایی به مراتب زیباتر و بهتر روی کنسولها هستیم .

==========================

اما نکته خیلی مهم تو کنسولهای نسل بعدی استفاده از DX11.1 هست که از DIRECTCOMPUTE استفاده میکنه . کار اصلی DIRECTCOMPUTE هم استفده از سایه زنی فوق پیشرفته واسان تر شدن مراحل ساخت و پرازش گرافیکی بازیهاست . ( یکی از دلایلی که میگن معماری کنسولینسل بعد شبیه PC شده هم همین موضوعه ) . البته DIRECTCOMPUTE مخصوص سیستم عامل هاست . اما شایعاتی بوده که این پلتفرم ( معماری گرافیکی ) روی کنسولهای ساخت AMD هم قرار داره . چون تمام کارت های گرافیک که از DX11 پشتیبانی میکنن ، میتونن از DIRECTCOMPUTE استفاده کنن .

از طرفی کنسولها رو اختصاصا برای پردازش موازی طراحی میکنن تا بازیساز بتونه به صورت ویژه ای از قدرت GPU برای ساخت بازی استفاده کنه . ( البته شامل پردازش خطی هم میشن ، چون همیشه نیاز به این پردازش وجود داره ) . چیزی که تو PC نیست و دلیل معرفی پلتفرمهای جدید اینتل تو همین همایش چند روز پیش همین بوده .

=========================

سعی کردم علاوه بر توضیحات آریا ، بهت بگم که واقعا PC ارزش چنین هزینه ای رو صرفا برای گیم نداره . چون اصلا بازی ای براش به اون صورت عرضه نمیشه و ازطرفی تعداد بازیهای عرضه شده بعد از شروع هر نسل هم به زور به عدد 10 میرسه !! ( منظورم بازیهایی مثل کرایسیس هست ) .

موفق باشی .
 
AMD از صحبت های اخیر NVidia شاکی شده و خیلی بهش برخورده ! :دی
این تیکه از صحبتش خیلی جالب بود :
"Well, of course they're going to do that," Robison said with a laugh when told of the comparison. "They're a little bitter."
راست هم میگه ! :دی صحبت های NVidia هرچقدر هم صحیح باشه ، مشخصه که با چه قصدی این حرفا رو زدن و اعصابشون داغونه که این نسل جدید رو از دست دادن.

درود با احترام نمیدونم کجای حرف من مورد داشت . ممنونم از فرمایشات شما
در مورد بازیهای انحصاری که خوب مشخصه داستان به چه صورتی هست . درسته بازیهای انحصاری زیبایی روی کنسولها هستن که مثل نسخه اخر gow که در مقابل gow III حرفی برای گفتن نداشت . خوب دوست عزیزم توجه کنید اگه همین چندتا بازی انحصاری هم نبود که یحتمل خیلی اوضاع وخیم میشد

در ادامه باید بگم در مورد قیمت هم من فکر نمیکنم قیمت بازیهای انحصاری در طول یک سال برای PS4 چیزی کمتر از ده تا تایتان باشه

اما درمورد کیفیت بصری بازی ها این موضوع نه حرف منه نه حرف طرفداران PC .. کاملا مشخصه PC در بحث کیفیت بصری با قابلیت نامحدودی که داره کنسول لول میکنه و این یک حیقیقته حالا دوستان میگن اینطور نیست چندتا رفرنس بدن استفاده کنیم ..

شرکتی مثل NVIDIA که سال به سال داره رو معماری تراشه ها کار میکنه نمیدونم چطور دوستان با یه شرکت در حد سامسونگ الجی مقایسه میکنن که درمقابل ابر شرکت انویدیا در فقر دانش بسر میبره .

یه موضوع جالب خدمتتون عرض کنم

این بحث قیمت تو سایتهای سخت افزاری در تاپیک های مرتبط با cpu ها گاها دیده میشه .. مثلا طرفدارن شرکت amd وقتی میبینن از نظر قدرت cpu های این شرکت حرفی برای گفتن جلوی cpu های ابر شرکت اینتل ندارن مجبور میشن به فاکتور قیمت تکیه کنند که این اصلا اصولی و منطقی نیست چون قیمت قدرت دو مسئله کاملا مجزاست
.

در کل حقیقت اینه کنسولها از نظر بصری پشت سر PC حرکت میکنن .. بارها هم این موضوع ثابت شده . حالا ما چه مدیر باشیم یا کاربر فرقی در اصل ماجرا نداره

با نهایت احترام موفق پیروز باشید.
خب قضیه اینه که در حال حاضر انحصاری ها هستن و نمیشه بگیم اگه نبودن ! مثل این می مونه که بگیم اگه Titan ضعیف تر از GPU کنسول PS4 بود فلان طور میشد.
10 تا تایتان ؟!! هر بازی 60 دلار قیمت داره ، قیمت تایتان هم فکر میکنم حدود 1000 دلار باشه. یعنی 16 تا بازی میشه یدونه تایتان و 160 تا بازی میشه 10 تا تایتان ! حالا بگذریم از اینکه شاید کنسول ها مثل این نسل هک بشن و قیمت هر بازی بشه چند هزار تومن.
این رو که منم قبول دارم و خلافش رو هم نگفتم. دیشب هم چند بار گفتم که دموی UE4 روی PC مشخصاً از PS4 بهتره. این یه چیز طبیعیه که سخت افزاری که قیمتش چندین برابر یه کنسول هست ، کیفیت بالاتری هم ارائه بده.
اگه بحث فقط بین دو نوع CPU باشه ، قیمت کمرنگ تر میشه. ولی وقتی بحث بین یه کارت گرافیک 1000 دلاری و یه کنسول 400،500 دلاری هست ، قضیه متفاوته. یه طرف کنسولی داریم که تشکیل شده از GPU , CPU ، کنترلر ، بدنه و کلی چیزهای دیگه. یه طرف هم فقط یدونه GPU داریم. بعد قیمت همون یدونه GPU حداقل دو برابر یا حتی بیشتر از قیمت اون همه چیز در کنار هم هست. چطوری باید اینا رو با هم مقایسه کرد ؟ مثل این می مونه که یه طرف یه پکیج پیتزا و سیب زمینی و نوشابه و سالاد با قیمت 20 هزار تومن داشته باشیم ، یه طرف هم فقط یدونه پیتزای خالی با قیمت 40 هزار تومن ! خب طبیعیه که اون پیتزایی که به تنهایی دو برابر اون ها قیمت داره ، باید یه چیز خاصی باشه که قیمتش رو توجیه کنه و قابل مقایسه با اون پیتزایی که توی پکیج 20 هزار تومنی وجود داره ، نیست !
منم حرفی غیر از این نزدم. نسل قبل هم از همون اوایل کار نسخه های PC توی بازی های مولتی پلتفورم جلوتر از کنسول ها بودن و Crysis هم سال 2007 اومد که هنوز از نظر تکنیکی فوق العاده هست. ولی تفاوت توی بازی های مولتی پلتفورم حداقل تا اواسط نسل در حد خیلی زیادی نیست و بازی های انحصاری PC هم تعدادشون در حدی نیست که با بازی های انحصاری کنسول ها مقایسه بشن.
ممنون ، شما هم همین طور

خوب درست ولی اینم در نظر بگیرید بیشتر pc بازهای حرفه ای رو 1080 بازی میکردند ولی رو کنسول اینا 720 اجرا میشد تفاوت اینا تو پردازش دو برابره یک مپا پیکسل در برابر دو مگا پیکسل
آره خب رزولوشن یکی از مواردی هست که PC همیشه بهتر از کنسول ها توش عمل میکنه ! :دی مثل فریم ریت و چیزهای دیگه.

اون دوران گذشته کراسیس-بتلفیلد-مترو-فارکرای-Sleeping Dogs-تام رایدر(جدیدا کونامی خیلی با pc اخت شده )و........
اگه دقت کنین ، به جز Crysis و Metro ، بقیه موارد بازی های یکی دو سال اخیر هستن. یعنی زمانی که دیگه 6،7 سال از عرضه کنسول ها گذشته. وگرنه همون طور که گفتم تا اواسط نسل اختلاف بین نسخه های PC و کنسول ها در این حد نیست. با شروع نسل بعد هم به احتمال زیاد دوباره اختلاف بین نسخه های PC و کنسول ها خیلی کمتر میشه و توی مواردی مثل فریم ریت و رزولوشن خلاصه میشه تا دوباره چند سال بگذره و سخت افزارهای PC رشد خیلی بیشتری داشته باشن. در اون حالت بازی های مولتی پلتفورم روی PC خیلی بهتر میشن ولی از اون طرف بازیسازها هم با کنسول ها آشناتر شدن و بازی های انحصاری کنسول ها گرافیک های خیلی بهتری نسبت به اوایل پیدا میکنن.
 
آخرین ویرایش:
یه چیزی تایتان 1000 دلار نمی ارزه این تراشه باید 450 دلار فروش میرفت ولی به دلایلی شرایط بازار رقیب اینا اینجور شد قیمتا نجومی شد نه اینکه خود کارت گرون در بیاد
نمیدونم ولی امیدوارم تو چند نسل اینده درست بشه
در مورد دموی UE4 روی PS4 هم شاید شما نسل قبل دموی UE3 روی PS3 رو ندیدی. یه سر بهش بزنی بد نیست. 2،3 سال بیشتر طول نکشید تا بازی های PS3 از اون دمو جلو زدن و بازی هایی مثل Killzone 2 و Uncharted 2 اومدن که اون دمو جلوشون حرفی برای گفتن نداشت. پس همه چی رو توی یه دمو خلاصه نکنین.
خوب درست ولی اینم در نظر بگیرید بیشتر pc بازهای حرفه ای رو 1080 بازی میکردند ولی رو کنسول اینا 720 اجرا میشد تفاوت اینا تو پردازش دو برابره یک مپا پیکسل در برابر دو مگا پیکسل

حالا به شخصه نمیخوام کنسولو بکوبونم با این دمو چون من فکر میکنم این همه اختلاف نه از اختلاف قدرت ناشی میشه شاید از اشکال از سونی باشه ممکنه سیستم عامل ps4 فکنم بهش میگید فریمور
اونجور که باید نمیتونه از سخت افزار استفاده کنه باید ایکس باکس بعدی بیاد ببینم

توی PC فقط اسم Crysis ها و چند تا بازی دیگه مطرح میشه. چون چیز دیگه ای در دسترس نیست !
اون دوران گذشته کراسیس-بتلفیلد-مترو-فارکرای-Sleeping Dogs-تام رایدر(جدیدا کونامی خیلی با pc اخت شده )و........

به عنوان مثال : من قبلا هم بهت گفتم که حتی اگر بازی انحصاری برای pC ساخته بشه ، بازم این بازی از نهایت 100% PC نمیتونه استفاده کنه .

مثلااکثر برنامه نویس ها میخوان کار سایه زنی رو با کارت گرافیک انجام بدن !!! یعنی چیزی که اصلا جزو وظایف کارت گرافیک نیست . یا بازیهایی رومیسازن که برای پردازش نیاز به شبیه سازی هایی داره که نیاز به قدرت بالای کارت گرافیک داره . اما نمیتونن ازش استفاده کنن ، چون تو حیطه وظایف اون کارت نیست . برای همین مثلا انویدیا اومده معماری CUDA روخلق کرده تا یه بازیساز با این معماری به سطح بالایی برسه . ( یکی از وظایف اصلی استفاده از معماری CUDA توپردازش بازی ، کاهش چشمگیر زمان پردازش بازی هست ) . معماری CUDA برای استفاده بهینه و بیشتر ( نه 100% ) از قدرتPCطراحی واستانداردسازی شده .

این یکی از دلایل خیلی مهمیه که میگم ، هر چه قدر هم بازی انحصاری pC بزرگ باشه ، بازم نمیتونه از نهایت قدرت pC استفاده کنه ! اما این موضوع تو کنسول ها 360 درجه متفاوته . برای همینه که همیشه شاهد ساختبازیهایی به مراتب زیباتر و بهتر روی کنسولها هستیم .
حرف شما رو تا حدودی قبول دارم ولی این نقطه ضعف به قول شما نقطه قوت به شمار می اد از اون طرف تا بازی ساز بتونه از 100 درصد اون کنسول استفاده کنه pc قطعات قوی تری براش می اد
اتفاقا اینده ی خوبی برا pc هست
اگه amd عقب نیفته طبق همین چارت میره با قیمت مناسب اگرم نه مثل همین تیتان میشه

نتیجه گیری کلی : چه pc چه کنسول مزایا معایب طرفدارا خودشونو دارند اینطور نیست که بگیم یه کدومشون به درد نمیبخوره اگه کنسول نبود صنعت بازی اینقدر پیشرفت نمیکرد اینو به شخصه کسی که طرفدار pc هست دارم میگم pc مال شخصیه حاضره هزینه بیشتر کنه برا کیفیت بیشتر خوب ممکنه از بازی انحصاری محروم بشه
 
آخرین ویرایش:
خوب درست ولی اینم در نظر بگیرید بیشتر pc بازهای حرفه ای رو 1080 بازی میکردند ولی رو کنسول اینا 720 اجرا میشد تفاوت اینا تو پردازش دو برابره یک مپا پیکسل در برابر دو مگا پیکسل

تو نسل فعلی ( X360 و PS3 ) و حتی خود PC کدوم بازی به صورت 1080P واقعی ساخته شده ؟!!!! 1080P فقط یه اندازه هست و ربطی به میزان کیفیت بازی از نظر بافت و تکسچر نداره . 1080P فقط باعث میشه اندازه پیکسل ها ریز تر بشه و در نتیجه از لحاظ دیداری با کیفیت بهتری روبرو باشیم . این خیلی فرق میکنه با این موضوع که شما میگی بازی رو 1080P ساختن !!!!

اگر تو نسل قبل تونستن بازی 1080P بسازن ، پس باید برای PS4 هم شاهد بازیهای 4K باشیم !!!!!!!!!!!!! چیزی که بنا به دلایل علمی و فنی زیاد به هیچ وجه ( در حال حاضر ) امکان پذیر نیست .

---------- نوشته در 08:28 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 08:22 PM ارسال شده بود ----------

یه چیزی تایتان 1000 دلار نمی ارزه این تراشه باید 450 دلار فروش میرفت ولی به دلایلی شرایط بازار رقیب اینا اینجور شد قیمتا نجومی شد نه اینکه خود کارت گرون در بیاد
نمیدونم ولی امیدوارم تو چند نسل اینده درست بشه

خوب درست ولی اینم در نظر بگیرید بیشتر pc بازهای حرفه ای رو 1080 بازی میکردند ولی رو کنسول اینا 720 اجرا میشد تفاوت اینا تو پردازش دو برابره یک مپا پیکسل در برابر دو مگا پیکسل

حالا به شخصه نمیخوام کنسولو بکوبونم با این دمو چون من فکر میکنم این همه اختلاف نه از اختلاف قدرت ناشی میشه شاید از اشکال از سونی باشه ممکنه سیستم عامل ps4 فکنم بهش میگید فریمور
اونجور که باید نمیتونه از سخت افزار استفاده کنه باید ایکس باکس بعدی بیاد ببینم


اون دوران گذشته کراسیس-بتلفیلد-مترو-فارکرای-Sleeping Dogs-تام رایدر(جدیدا کونامی خیلی با pc اخت شده )و........


حرف شما رو تا حدودی قبول دارم ولی این نقطه ضعف به قول شما نقطه قوت به شمار می اد از اون طرف تا بازی ساز بتونه از 100 درصد اون کنسول استفاده کنه pc قطعات قوی تری براش می اد
اتفاقا اینده ی خوبی برا pc هست

اگه amd عقب نیفته طبق همین چارت میره با قیمت مناسب اگرم نه مثل همین تیتان میشه

نتیجه گیری کلی : چه pc چه کنسول مزایا معایب طرفدارا خودشونو دارند اینطور نیست که بگیم یه کدومشون به درد نمیبخوره اگه کنسول نبود صنعت بازی اینقدر پیشرفت نمیکرد اینو به شخصه کسی که طرفدار pc هست دارم میگم pc مال شخصیه حاضره هزینه بیشتر کنه برا کیفیت بیشتر خوب ممکنه از بازی انحصاری محروم بشه

همین نقطه قوت به قول شما پاشنه اشیل PC هم شده !!!! چون همیشه سازنده ها و شرکت های بازیسازی ازپلتفرم ضعیفتر به عنوان پلتفرم اصلی برای ساخت بازی استفاده میکنن . برای همین میگم ، تو نسل جدید تا جایی که کنسول برای خلق گرافیک و ایده های جدید جا داشته باشه ، هیچ بازی PC بهتری رونخواهیم دید و این زمان هم حداقل وبه نظر من 3 تا 4 سال طول میشکه .

البته قضیه نسل قبل متفاوته . چون نسل قبل از لحاظ معماری واقعا حدود 3 تا 4 سال از PC جلوتر بود . اما نسل فعلی اینطوری نیست . اما تفاوت هایی داره که بازم مثل نسل قبل تا 3 الی 4 سال میتونه کنسول رو به نسبت PC پیشرو قرار بده .
 
درود با احترام نمیدونم کجای حرف من مورد داشت . ممنونم از فرمایشات شما
در مورد بازیهای انحصاری که خوب مشخصه داستان به چه صورتی هست . درسته بازیهای انحصاری زیبایی روی کنسولها هستن که مثل نسخه اخر gow که در مقابل gow III حرفی برای گفتن نداشت . خوب دوست عزیزم توجه کنید اگه همین چندتا بازی انحصاری هم نبود که یحتمل خیلی اوضاع وخیم میشد

در ادامه باید بگم در مورد قیمت هم من فکر نمیکنم قیمت بازیهای انحصاری در طول یک سال برای PS4 چیزی کمتر از ده تا تایتان باشه

اما درمورد کیفیت بصری بازی ها این موضوع نه حرف منه نه حرف طرفداران PC .. کاملا مشخصه PC در بحث کیفیت بصری با قابلیت نامحدودی که داره کنسول لول میکنه و این یک حیقیقته حالا دوستان میگن اینطور نیست چندتا رفرنس بدن استفاده کنیم ..

شرکتی مثل NVIDIA که سال به سال داره رو معماری تراشه ها کار میکنه نمیدونم چطور دوستان با یه شرکت در حد سامسونگ الجی مقایسش میکنن که درمقابل ابر شرکت انویدیا در فقر دانش بسر میبره .
:d

یه موضوع جالب خدمتتون عرض کنم

این بحث قیمت تو سایتهای سخت افزاری در تاپیک های مرتبط با cpu ها گاها دیده میشه .. مثلا طرفدارن شرکت amd وقتی میبینن از نظر قدرت cpu های این شرکت حرفی برای گفتن جلوی cpu های ابر شرکت اینتل ندارن مجبور میشن به فاکتور قیمت تکیه کنند که این اصلا اصولی و منطقی نیست چون قیمت قدرت دو مسئله کاملا مجزاست
.

در کل حقیقت اینه کنسولها از نظر بصری پشت سر PC حرکت میکنن .. بارها هم این موضوع ثابت شده . حالا ما چه مدیر باشیم یا کاربر فرقی در اصل ماجرا نداره

با نهایت احترام موفق پیروز باشید.

بهترین جواب برای شما دوست عزیز این هست که ایا تایتان شما سی پیو 8 هسته ای هم داره روش ؟ نداره ؟ ..چه بد:(...ولی ps4 یه سی پی یو هشت هسته ای هم داره روش...رمم داره تازه..اونم 8 گیگ..تایتان چی ؟

میشه به تنهایی از تایتان و بدون هیچ سخت افزار دیگه ای بازی باهاش اجرا کرد ؟ نمیشه ؟ بازم چه بد :( ولی ps4 نهایت 500 دلاری بدون سخت افزار اضافه ای میتونه بازی هارو اجرا کنه.
 
تو نسل فعلی ( X360 و PS3 ) و حتی خود PC کدوم بازی به صورت 1080P واقعی ساخته شده ؟!!!! 1080P فقط یه اندازه هست و ربطی به میزان کیفیت بازی از نظر بافت و تکسچر نداره . 1080P فقط باعث میشه اندازه پیکسل ها ریز تر بشه و در نتیجه از لحاظ دیداری با کیفیت بهتری روبرو باشیم . این خیلی فرق میکنه با این موضوع که شما میگی بازی رو 1080P ساختن !!!!
ببین شاید نشه رزولیشن بافت و تکسچر تغییر داد این چیزی که تو ساخت بازی همون اول باید لحاض بشه
ولی همین افزایش رزولیشن به 1080 تو لبه ها مخصوصا خطهای صاف کمک میکنه اونایی که که تو 2560x1600 بازی میکردند از قیلترین aa کمتری استفاده میکردند چون میگفتند بیخودی سنگین میشه تو کیفیت تاثیر انچنانی نداره
4k بازی ساختن نمیشه خیلی بار پردازش بالایی می خواد ولی ممکنه یکی دو بازی رو 2560x1600
4k میشه 8 مگا پیکسل
2560x1600 چهار مگا پیکسل
1080 دو مگا پیکسل
همونطور که میبینید بینا بینه
البته باید دید بازی با این رزولیشن می اد ممکنه
همین نقطه قوت به قول شما پاشنه اشیل PC هم شده !!!! چون همیشه سازنده ها و شرکت های بازیسازی ازپلتفرم ضعیفتر به عنوان پلتفرم اصلی برای ساخت بازی استفاده میکنن . برای همین میگم ، تو نسل جدید تا جایی که کنسول برای خلق گرافیک و ایده های جدید جا داشته باشه ، هیچ بازی PC بهتری رونخواهیم دید و این زمان هم حداقل وبه نظر من 3 تا 4 سال طول میشکه .

البته قضیه نسل قبل متفاوته . چون نسل قبل از لحاظ معماری واقعا حدود 3 تا 4 سال از PC جلوتر بود . اما نسل فعلی اینطوری نیست . اما تفاوت هایی داره که بازم مثل نسل قبل تا 3 الی 4 سال میتونه کنسول رو به نسبت PC پیشرو قرار بده .
قبول دارم تا حدودی
فقط تو pc رقابت تو کارت گرافیک بیشتر شده اگه شرایط مثل العان نباشه( یک سال تاخیر برای کپلر بزرگ اونم 1000 دلار قیمت )دقیقا مثل چارت بالا پیش میره
دقیق مثل همین چارتو موقعی فرمی اومد دیدم همین شد که میبینی (البته باید فکر کنی کپلر بزرک یک سال تاخیر نداشته )
 
آخرین ویرایش:
برای همین مثلا انویدیا اومده معماری CUDA روخلق کرده تا یه بازیساز با این معماری به سطح بالایی برسه . ( یکی از وظایف اصلی استفاده از معماری CUDA توپردازش بازی ، کاهش چشمگیر زمان پردازش بازی هست ) . معماری CUDA برای استفاده بهینه و بیشتر ( نه 100% ) از قدرتPCطراحی واستانداردسازی شده .

جالب شد
خدمتتون عرض شود ابتدا نگاهی کنیم به نحوه پردازش CUDA Architecture شرکت معظم انویدیا

18242498649433007547.jpg


در تصویره بالا شمای کلی یک هسته کودارو مشاهده میکنی عزیزم که برخلافه نسل پیش که از sp هایه ساده تشکیل شده بودن که هسته کودا بسیار بهینه تر و پیچیده تره از چیزیه شما تفت دادی فدات شم قسمتهارو براتون توضیح میدم تا بیشتر اشنا بشید
dispatch port : وظیفه ای مشابه خوشه(cluster) دسته بالا یعنی sm داره با این تفاوت که تنها وظیفه ارسال/دریافت داده به کودا کور هایه همسایه و شبکه ی بین هسته هارو داره.
Operand collector: وظیفه جمع اوری عملوند ها و ارسالشون به ALU مربوطه برای پردازش داره که بسته به ویژگی داده ها اعم از ممیز شناور یا ثابت به ALU مربوط میفرسته.
FP/INT Unit:عملوند ها به دودسته ثابت یا INTEGER ویا ممیز شناور Floating Point تقسیم میشن که oc بنا به ویژگی به ALU مربوط برایه پردازش میفرسته. ALU که مخفف Arithmetical logic unit هست از مجوعه ای از Gate هایه منطقی تشکیل شده که مجموع اونها ایجاد 1 یا چند خط لوله پردازشی یا pipeline میکنن.عمل و دستورالعمل ها با تغییر در ولتاژ پایه این گیت هایه منطقی عملیات پردازشی رو در خط لوله پردازش انجام میده که این تنها توسط ترانزیستور هایه بیشمار نانومتری که ساختار ALU رو تشکیل دادن ممکنه.به طوره کلی ورودی و خروجی هر ALU شامل عملونده که از Operand collector میگیرد و اعمال میشه و دیگری که شامل code یا همون issue ای هست که از واحد کنترل control unit برایه پردازش استفاده میکنه و نتیجه رو به result queue میفرسته.

البته این نکته قابله ذکره که از نظره بسیار از مراجع FPU ها بسیار پیچیده تر از ALU های رایج هستن و برخلافه اکثره ALU هایه معمول که از سیستم Two,s compliment یا متمم 2 استفاده میکنن اینها از داده هایه بسیار پیچیده ممیز شناور برایه عملیات پردازشی بهره میگیرند که موجب میشه هر FPU از چندین مدار پیچیده داخلی یا Complex circuit برایه ارتباط Multiple internal ALU,s استفاده کنه و همین باعث میشه صرف یک ALUاون رو حساب نکنیم.

ALU INT هم طبق گفته انویدیا برایه داده های 64-BIT و دقت بالاتر برای انجام عملیات ها بهینه شده.همچنین از متد FMA یا Fused multiply add برای داده های double and single precision استفاده میکنه.
همونطور که گفتم نتیجه پردازش FP/INT Unit به result queue یا صف انتهایی میرسه که توسط واحده اعظام یا شبکه داخلی برایه ادامه عملیات مورد نیاز جذب میشه.

شرکت سونی که مطمئنا این مطالب کمی براش سنگینه که رفته سمت AMD اما اون قسمتو که قرمز کردم کامل برام توضیح بده متوجه منظورت بشم

اما نکته خیلی مهم تو کنسولهای نسل بعدی استفاده از DX11.1 هست

شما مطمئنی کنسولها از API DX استفاده میکنن ؟ یه رفرنس بهم بده منم مطمئن بشم :d


بهترین جواب برای شما دوست عزیز این هست که ایا تایتان شما سی پیو 8 هسته ای هم داره روش ؟ نداره ؟ ..چه بد
yahoo_2.gif
...ولی ps4 یه سی پی یو هشت هسته ای هم داره روش...رمم داره تازه..اونم 8 گیگ..تایتان چی ؟

میشه به تنهایی از تایتان و بدون هیچ سخت افزار دیگه ای بازی باهاش اجرا کرد ؟ نمیشه ؟ بازم چه بد
yahoo_2.gif
ولی ps4 نهایت 500 دلاری بدون سخت افزار اضافه ای میتونه بازی هارو اجرا کنه.
کنسول میکرو هم خیلی ارزون تر از ps4 اونم میتونه بازی اجرا کنه چه بد
yahoo_2.gif
ولی گرافیک بازیهاش پایین تره چه خوب
yahoo_4.gif

بازیهاش چنده دونه ایی ؟؟ چه بد
yahoo_2.gif
در ضمن اون cpu هشت هسته ایی میدونی تو چه رده ایی قرار میگیره ؟؟ چه بد
yahoo_2.gif
 
آخرین ویرایش:
عزیزانی که گرافیک های چند میلیونی PC رو میکوبید تو سر کنسول ها، عمرا خودتونم پولتون نمیرسه برید یه PC این مدلی ببندید!

درسته این قطعات بیشتر با بازی ها بنپچمارک میشن اما مخاطب های اصلیشون طراح ها هستن. وگرنه هیچ آدمی که عقل سالم داشته باشه نمیره هر سال چند هزار دلار پول بده تا مثلا Crysis رو با 10 فریم بیشتر بازی کنه!
 
این 7 مین باره که دام این پستو میفرستم هر بار فرم ارر داره

حالا نمیخوام بحث کنسول pc راه بندازم ولی اون جو کورانی بیرونو نشون میداد همینجوری تار نکرده بود
07011510217052744983.jpg

75887684456434349515.gif

62351723203391969257.gif

23117611876293121974.gif

pc

ps4


این نسخه ps4 هست کامل همین دیروز اپیک داده
A real-time Unreal Engine 4 tech demo running on PS4 hardware | VG247
نسخه pc
Unreal Engine 4: Elemental Demo - Gamersyde
فریم فریم مقایسته کردم خیلی فرق دارند

احتمالا یه وقت جای عکس های pc و PS4 جا به جا نشده؟:d:-o
 
اگه دقت کنین ، به جز Crysis و Metro ، بقیه موارد بازی های یکی دو سال اخیر هستن. یعنی زمانی که دیگه 6،7 سال از عرضه کنسول ها گذشته. وگرنه همون طور که گفتم تا اواسط نسل اختلاف بین نسخه های PC و کنسول ها در این حد نیست. با شروع نسل بعد هم به احتمال زیاد دوباره اختلاف بین نسخه های PC و کنسول ها خیلی کمتر میشه و توی مواردی مثل فریم ریت و رزولوشن خلاصه میشه تا دوباره چند سال بگذره و سخت افزارهای PC رشد خیلی بیشتری داشته باشن. در اون حالت بازی های مولتی پلتفورم روی PC خیلی بهتر میشن ولی از اون طرف بازیسازها هم با کنسول ها آشناتر شدن و بازی های انحصاری کنسول ها گرافیک های خیلی بهتری نسبت به اوایل پیدا میکنن.
موافقم ولی این نسل پارامترهایی هست یعنی اتفاقایی ممکنه بیفته که روندو تغییر بده
اگه یادتون باشه فکنم نسل پیش بود بیشتر گیمرهای pc کوچ کردند به کنسول همین اتفاق ممکنه دوباره تکرار بشه گیمرهای کنسول جذب تبلت موبایل بشند با توجه به رشد موبایل تبلت تو این چند سال بعید نیست
یکیم مکسول انویاست فرضم بگیریم رقیبم یه چیزی در حد رقابت داشته باشه 8 برابر تقریبا میشه گفت از زمان تولد نسل کنسول تا العان یه 7 سالی میشه !! دو ساله رفته
البته ممکنه پیشگو غیب گو نیستم که :dممکنه هم دوباره همون اتفاق همین نسل برا نسل بعد تکرار بشه
آره خب رزولوشن یکی از مواردی هست که PC همیشه بهتر از کنسول ها توش عمل میکنه ! :biggrin1: مثل فریم ریت و چیزهای دیگه.
چیزهای دیگه هم هستند شاید به دلیل هزینه ی بالا به چشم نیاند Surround و eyefinity و لذت بازی کردن رو سه نمایشگر باشه ولی خوب همینم کمتر pc بازی فکرشو میکنه
جدا از هزینه ی 3 مانیتور افت فریم وحشتناکی داره میشه به عنوان گزینه نگاه کرد
احتمالا یه وقت جای عکس های pc و PS4 جا به جا نشده؟:d:-o
فیلم هارو که لینک کردم میتونی ببینی
 
آخرین ویرایش:
AMD on the PS4: We gave it the hardware Nvidia couldn't

AMD: ما چیزی را به کنسول PS4 دادایم که انویدیا نمی‌توانست..

خلاصه داشتان:

..And though Sony spent more time talking about the PS4's DualShock controller than AMD's chippy contributions at the conference, Neal Robison, director of ISV relations at AMD, was more than happy to lay it out for TechRadar.
...

"It's not just about an x86 solution, but it's about that Jaguar APU where it's a combination of the graphics and CPU together and being able to create something that's greater than just putting an x86 PC-like architecture together," Robison explained.
...

"[Sony's] approach - and they've said this publicly over the last couple of days here at GDC - was, 'We looked at some of the ways that we approached hardware in the past, and we wanted to improve.' And they looked at us as being able as being able to provide that."

AMD could provide an integrated solution through its APU that Nvidia couldn't, he continued, by optimizing information flows, generating greater performance, better power and heat efficiency, and by providing tools and dev relationships to provide the PS4 a strong launch.

In a recent interview with TechRadar, Nvidia's Tony Tamasi sized up the PS4's specs to "a low-end CPU, and a low- to mid-range GPU" when compared to gaming PCs. The console's innards, Tamasi said, are outdated even now, months before the PS4 launches during the 2013 holiday season.

"Well, of course they're going to do that," Robison said with a laugh when told of the comparison. "They're a little bitter."
...

"For us, really by looking at that APU that we designed, you can't pull out individual components off it and hold it up and say, 'Yeah, this compares to X or Y.'

"It's that integration of the two, and especially with the amount of shared memory [8GB of GDDR5, 176GB/s raw memory bandwidth] that Sony has chosen to put on that machine, then you're going to be able to do so much more moving and sharing that data that you can address by both sides.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or