اخبار GDC 2013

Dinosaur

Loyal Member
سلام !

314321.jpg


GDC 2013 از امروز آغاز شده و در طول روزهای برگزاری آن (25 تا 29 مارس) شاهد خبرها، سخنرانی ها و ویدئوهای زیادی خواهیم بود.
این تاپیک برای بحث و گفتگو در مورد خبرها و اتفاقات GDC 2013 است. برای اخبار مهم تر نیز تاپیک های جداگانه زده خواهد شد.
==============
در GDC امسال این موارد را خواهیم داشت:
نمایش بازی Battlefield 4
سخنرانی مسئولین مایکروسافت در مورد SmartGlass
سخنرانی مسئولین سونی در مورد PlayStation 4 برای بازیسازان
بررسی Fox Engine و ارائه تریلر جدیدی از MGS: Ground Zeroes از طرف Hideo Kojima
ارائه اطلاعاتی در مورد بازی The Phantom Pain و احتمالاً برطرف شدن سوالات در مورد ارتباط این بازی با دنیای MGS
نمایش های جدیدی از Unreal Engine 4 (تیزر کوتاهی از نمایش انجین در GDC 2013 را می توانید از طریق این لینک مشاهده کنید)
و چندین مورد دیگر
 
آخرین ویرایش:
حالا چرا هی آنچارتد آنچارتد میکنی . دنبال بهونه ای هستی تا یه چیزی بارش کنی ولی موقعیتش پیش نمیاد ؟؟؟ :دی برگهای آنچارتد رو دیدی ؟ نه ! :دی

ما هم نگفتیم انعطاف پذیر نیست ما گفتیم اون مشخصه هاش جوری هستن که آدم وقتی Border بازی میکنه یاد Dishonored میوفته و وقتی B;AC بازی میکنه یاد ME میوفته که این یخورده اون حس آدم رو خراب میکنه . و ایشالا UE4 بتونه اینو درست کنه .

چون دوستتون بالا انچارتد را مثال زد ! نه فقط شما دیدی !:دی برگهای انچارتد را مقایسه کن با برگهای کرایسیس کدوم طبیعی تر هست ؟! UE3 رنگهای سبزش همون قدر که خشن و حالت بیروح داره که اغراق شده همون قدر هم برگها تو انچارتد حالت شاداب داره که اغراق شده .

اون چیزی که شما میگید اسمش دیگه نباید UE4 باشه بلکه باید اسمش را بزارن GOD ENGINE 4 :دی در ضمن مطمئن باش با UE3 هر رنگی بخوای تولید میکنی . همون عکس بالایی اولی برات کافیه :دی بازیهایی مثل Mirror's Edge را هم در نظر بگیر که هیچ حرفی توش نیست .
 
ما هم نگفتیم انعطاف پذیر نیست ما گفتیم اون مشخصه هاش جوری هستن که آدم وقتی Border بازی میکنه یاد Dishonored میوفته و وقتی B;AC بازی میکنه یاد ME میوفته که این یخورده اون حس آدم رو خراب میکنه . و ایشالا UE4 بتونه اینو درست کنه .
بتمن بازی میکنی یاد ME میفتی؟:-/ باو عجب ذهن پریشانی داری تو:دی حالا Mirror's Edge بازی کنی یاد چی میفتی؟:-/
 
یه استودیویی که بازیهای بزرگی مثل بایوشاک را ساختن حتما میدونند که چی انتخاب کردند . اون نظر شماست که با کدوم انجین بازی میساختن زیباتر میشد !الان شما رنگ طبیعیه سبز به چی میگی ؟! مثلا انچارتد رنگهای سبزش به نظرت طبیعی هست ؟! رنگ طبیعی سبز به رنگهای عناوینی مثل کرایسیس میگن !

ببخشید مثل اینکه شما این را هنوز متوجه نشدی که هر انجین خصوصیات خودش را داره ! مثلا شما فکر میکنی اگه بگیری با انجین انچارتد بازیهای دیگه بسازی رنگ و لعابشون چطوری میشه ؟! مثلا شما میتونی با انجینش یه چیزی مثل همین گیرز در بیاری ؟! یا رنگهای طبیعی مثل کرایسیس ؟!
بحث انعطاف پذیری که میشه منظور این نیست که به هر شکلی به صورت 100 درصد در بیاد ! بلکه منظور انعطاف پذیرتر ( به کلمه تر دقت کن !) هست !
UE انعطاف پذر هست که چندتا از بزرگترین بازهای این نسل مثل بایوشاک و مس افکت و بتمن باهاش ساخته شدند اگه انعطاف پذیر نبود که استودیوها باهاش بازیهای مورد علاقش را بسازند هیچ وقت انتخابش نمیکردند ! و بازیهای این شکلی ساخته نمیشد .
حداقل رنگ سبز آنچارتد خیلی طبیعی تره تا رنگ های سبز آنریل انجین که انگار یه لایه خاکستر روش مالیدن.

بعدش هم این نسل خیلی از استدیو ها و بازیساز ها UE3 رو انتخاب کردن چون تقریبا هیچ انتخاب دیگه ای نداشتن. انجین های درست حسابی دیگه مثل انجین ناتی داگ و سانتامونیکا و کوجیما و... که اکثرشون انحصاری خود استدیو بودن. Cry Engine 2 هم که تا قبل از کرایسیس 3 یه انجین کاملا منحصر به PC بود. Frostbite هم تازه گل کرده و سر زبون ها افتاده و تو چند تا بازی مختلف داره استفاده میشه.
حالا با توجه به اینا انتظار داشتی مثلا Ken Levine بازیش رو با کدوم انجین بسازه؟ بره به ناتی داگ بگه رفاقتی اون انجینتون رو بدید من باهاش یه بازی بسازم؟ یا صبر کنه کرایتک انجینش رو برا کنسول بهینه کنه و بعد بازی ساختنش رو شروع کنه؟
اگر همین چند تا بازی متفاوت رو هم نمیتونستن با UE3 بسازن که دیگه اصلا نمیشد بهش گفت انعطاف پذیر! الان انعطاف پذیر هست ولی این انعطاف پذیریش اونقدرا زیاد نیست و من هم واسه همین گفتم دوست دارم خیلی انعطاف پذیر تر بشه. تا هم بشه باهاش آنچارتد ساخت، هم کرایسیس و هم گیرز و بتمن. نه اینکه تو یکی عالی عمل کنه و تو یکی دیگه متوسط یا ضعیف.
برگهای انچارتد را مقایسه کن با برگهای کرایسیس کدوم طبیعی تر هست ؟! UE3 رنگهای سبزش همون قدر که خشن و حالت بیروح داره که اغراق شده همون قدر هم برگها تو انچارتد حالت شاداب داره که اغراق شده .
چون آنچارتد به کل حالت اغراق شده داره رنگ آمیزیش. چون بازی اینجوری ایجاب میکنه. شما TLOU رو نگاه کن که به کل گرافیک رئال تری داره و برگ هاش هم خیلی رئال تره.
 
بتمن بازی میکنی یاد ME میفتی؟:-/ باو عجب ذهن پریشانی داری تو:دی حالا Mirror's Edge بازی کنی یاد چی میفتی؟:-/
خوب بعضی چیزاش آدم رو یاد ME مینداخت مخصوصا آبجکتای فلزی که من تو چندین مورد بازیایی که با UE ساخته شدن به این مورد برخوردم . میگم اگه امکانش باشه تو UE4 جوری بشه که اینگونه شباهت هایی بین آبجکت ها نباشه عالی میشه .

ه فقط شما دیدی !
biggrin1.gif
برگهای انچارتد را مقایسه کن با برگهای کرایسیس کدوم طبیعی تر هست ؟! UE3 رنگهای سبزش همون قدر که خشن و حالت بیروح داره که اغراق شده همون قدر هم برگها تو انچارتد حالت شاداب داره که اغراق شده .
شما میدونی چند تن رنگ واسه گیاهان وجود داره ؟ و فقط به گیاهان CE نمیشه گفت طبیعی به هر نوعش میشه گفت طبیعی ولی UE بعضی اوقات گیاهان دیگه خیلی خاکستری میشن .
 
حداقل رنگ سبز آنچارتد خیلی طبیعی تره تا رنگ های سبز آنریل انجین که انگار یه لایه خاکستر روش مالیدن.

بعدش هم این نسل خیلی از استدیو ها و بازیساز ها UE3 رو انتخاب کردن چون تقریبا هیچ انتخاب دیگه ای نداشتن. انجین های درست حسابی دیگه مثل انجین ناتی داگ و سانتامونیکا و کوجیما و... که اکثرشون انحصاری خود استدیو بودن. Cry Engine 2 هم که تا قبل از کرایسیس 3 یه انجین کاملا منحصر به PC بود. Frostbite هم تازه گل کرده و سر زبون ها افتاده و تو چند تا بازی مختلف داره استفاده میشه.
حالا با توجه به اینا انتظار داشتی مثلا Ken Levine بازیش رو با کدوم انجین بسازه؟ بره به ناتی داگ بگه رفاقتی اون انجینتون رو بدید من باهاش یه بازی بسازم؟ یا صبر کنه کرایتک انجینش رو برا کنسول بهینه کنه و بعد بازی ساختنش رو شروع کنه؟
اگر همین چند تا بازی متفاوت رو هم نمیتونستن با UE3 بسازن که دیگه اصلا نمیشد بهش گفت انعطاف پذیر! الان انعطاف پذیر هست ولی این انعطاف پذیریش اونقدرا زیاد نیست و من هم واسه همین گفتم دوست دارم خیلی انعطاف پذیر تر بشه. تا هم بشه باهاش آنچارتد ساخت، هم کرایسیس و هم گیرز و بتمن. نه اینکه تو یکی عالی عمل کنه و تو یکی دیگه متوسط یا ضعیف.

کرای انجین منحصر PC بود ؟! کرایتک هر روز کلی تبلیغات میکنه و له له میکنه که یکی بیاد انجینش را لایسنس کنه !

نسل بعد چی ؟! تا همین الانش از 5 و 6 تا استودیو که هنوز نسل شروع نشده لایسنس UE4 را خریداری کردند ! حتما نسل بعد هم اپیک سر کیسه را شل کرده واسه بازیسازها ! دیگه خودتون را اذیت نکنید باید به این که UE همیشه انجین قالب نسلها میشه عادت کنید ! به خاطر همین یه شکل بودن و رنگهای مات و غیر طبیعی لابد ;;) خوبه براتون چندتا بازی مثال زدم همون صفحه قبل هم عکس از عناوین ساخته شده با UE3 نشون دادند تا ببینید انعطاف پذیری تا چه حده و نوع رنگها .

چون آنچارتد به کل حالت اغراق شده داره رنگ آمیزیش. چون بازی اینجوری ایجاب میکنه. شما TLOU رو نگاه کن که به کل گرافیک رئال تری داره و برگ هاش هم خیلی رئال تره.
چون اون بازیهای ساخته شده هم با UE بازیساز اونطوری دلش خواسته ! پس شما چرا Mirror's Edge را مثال نمیزنی که کلا به صورت 100 درصد با عناوین دیگه فرق داره ؟!
 
یه بازی انحصاری واسه PS4 و یه بازی انحصاری واسه Xbox Next (بازی Lionhead) داره با UE4 ساخته میشه، پس از همین الان مشخصه باز هم پراستفاده ترین انجین نسل بعد UE خواهد بود :دی هر چند درصد استفاده ـش به نسبت این نسل کمتر میشه.
 
بهنام جان این رنگ سبز که بهش اشاره میکنی به نظرم بیشتر برمیگرده به خود سازنده و ربطی به موتور نداره، مثلا این عکس پایینی الان اون بخشهای داخل نور به نظرم خیلی هم رنگش طبیعیه:
image_bioshock_infinite-21284-2105_0006.jpg

ولی Enslaved اینطوری نیست چون خود NT اصولا دوست داره از سبز کدر استفاده کنه، توی DmC هم از همین نوع سبز استفاده میکردن :
i2rrldbjsgqg5jumai60.jpg
 
بر عکس بهنام من با رنگای UE مشکلی ندارم من بیشتر با نمیدونم چجوری بگم مدل و جنس بعضی از آبجکتا مشکل دارم که تو اکثر بازیای UE شبیه هم هستن .
 
کرای انجین منحصر PC بود ؟! کرایتک هر روز کلی تبلیغات میکنه و له له میکنه که یکی بیاد انجینش را لایسنس کنه !

نسل بعد چی ؟! تا همین الانش از 5 و 6 تا استودیو که هنوز نسل شروع نشده لایسنس UE4 را خریداری کردند ! حتما نسل بعد هم اپیک سر کیسه را شل کرده واسه بازیسازها ! دیگه خودتون را اذیت نکنید باید به این که UE همیشه انجین قالب نسلها میشه عادت کنید ! به خاطر همین یه شکل بودن و رنگهای مات و غیر طبیعی لابد ;;) خوبه براتون چندتا بازی مثال زدم همون صفحه قبل هم عکس از عناوین ساخته شده با UE3 نشون دادند تا ببینید انعطاف پذیری تا چه حده و نوع رنگها .

چون اون بازیهای ساخته شده هم با UE بازیساز اونطوری دلش خواسته ! پس شما چرا Mirror's Edge را مثال نمیزنی که کلا به صورت 100 درصد با عناوین دیگه فرق داره ؟!
تا قبل از کرایسیس 2 بله منحصر به PC بود. من به اشتباه نوشتم کرایسیس 3.

من با نسل بعد چیکار دارم آخه؟ مگه من گفتم موتور دیگه ای قراره جای UE رو تو نسل بعد بگیره؟ فقط گفتم امیدوارم انعطاف پذیریش بیشتر بشه حالا که قراره تو اکثر بازی های نسل بعد هم ببینیم این موتور رو. حالا تو در جواب میگی همینه که هست؟! اخه این حرفه مرد حسابی؟ :دی یعنی واقعا به نظر تو بده که انعطاف پذیریش بیشتر بشه؟

والا من که فکر نمیکنم بازیساز بخواد تو بازی مثل Enslaved برگ هاش حالت بی روح و مات داشته باشه :|
همون DmC که علی صفحه ی پیش ازش عکس گذاشته دقیقا همون خصوصیات رنگ های تیره و بی روح رو + تمام مشکلات UE3 از قبیل تکسچر لودینگ و... رو تو 90% قسمت هاش داشت. اتفاقا داشتم فکر میکردم تو این چند وقته اخیر چه بازی ای از UE3 رو بازی کردم که احساس کردم دیگه حالم داره بد میشه انقد بازی با گرافیک شبیه به هم دیدم که الان یادم اومد DmC بوده.
===
@ Dante Never Cry
خب تو Enslaved برگ بود ولی تو DmC که دیگه برگ و سبزه نبود؟! تو DmC سبز کدر توجیح داره ولی تو Enslaved با اون جو اتمسفر نه! نمیدونم متوجه منظورم میشی یا نه.
اصلا همین بایوشاک رو همین رنگ های شادش رو بذار کنار آنچارتد ببین با رنگ آمیزی موتور آنچارتد قشنگ تر نمیشد واقعا؟
بر عکس بهنام من با رنگای UE مشکلی ندارم من بیشتر با نمیدونم چجوری بگم مدل و جنس بعضی از آبجکتا مشکل دارم که تو اکثر بازیای UE شبیه هم هستن .
من با همونی که میگی هم مشکل دارم منتهی نمیدونم چجوری بیانش کنم :دی!
 
@Behnam_Yakuza

بهنام مقایسه انجین بازی های ND با UE از پایه اشتباهه ! انجینی که باهاش آنچارتد ساخته شده هر چند فوق العاده عالیه ولی به طور کامل واسه Dev Kit کنسول PS3 ،بهینه شده درحالیکه UE3 از همون اول یه انجین مولتی بود ! یا مثلا همون Halo 4 رو (که شخصا یکی از شگفت انگیز های گرافیکی این نسل میدونم) اگه بخوان با همون انجین ،رو PS3 پیاده کنن ، نمیشه با قاطعیت گفت نتیجه همون گرافیک خیره کننده رو X360 میشه ،چون انجینش واسه X360 بهینه شده !

من UE3 رو به هیچ عنوان بهترین انجین این نسل نمیدونم ولی قبول دارم سبک ترین و منعطف ترین انجینه ! خودت نگاه کن از هر سبکی باهاش بازی ساخته شده ! این نشان دهنده پتانسیل بالاشه !
حتی خیلیا میگفتن با UE3 نمیشه بازی Open World ساخت چون مشکل دیر لود شدن بافت ها و کیفیت پایین تکسچر ها تو محیط های خیلی بزرگ،دردسر سازه! ولی RockSteady با ساخت Arkham City کاری کرد که این حرفشون رو هم پس بگیرن!!!

در ضمن ،اینکه گفتی اگه Infinite رو با انجینی مثل انجین Uncharted ،میساختن بهتر جواب میداد ،اصلا نمیشه با قاطعیت تاییدش کرد !چون Infinite یه بازی با محیط بازه و انجین ND تو این تیپ بازیا هنوز امتحانشو پس نداده!

اون رنگ سبز هم که اشاره کردی ،اولین باره به عنوان یه ایراد از UE3 ،از کسی میشنوم !:d علی(Dante Never Cry) یه چند تا عکس گذاشت و توضیح مختصر مفیدی داد ! منم معتقدم رنگ بندی یه بازی برمیگرده به سلیقه سازنده و هدفی که از خلق اون اتمسفر داره!

اینم بگم از دید من ،بهترین انجین این نسل ، فقط ( RAGE( Rockstar Advanced Game Engine ـه و به لحاظ کیفیتی که رو هر سه پلتفرم ارائه میده ،لنگه نداره!
 
آخرین ویرایش:
مدل و لعابشون بله تقریبا یه شکل هست . به طوری که با یه بار نیگا کردن میشد تشخیص داد که بازی واسه UE هست .

این یک قدرت خدادادی هستش که هر کسی نداره ! قدرشو بدونید واقعا ! اینکه با نگاه کردن به گرافیک Mirror's Edge به یاد بازی هایی مثل Mass Effect , Batman Arkham Asylum & City , Bioshock Infinite و Gears of War می افتید بسی شگفت انگیز است ! صد البته که این بازی ها کاملا همگی یک تم رنگی و یک سبک هنری دارند و مدل بافت هاشون هم همگی یکی هستش و هیچ تفاوتی بینشون وجود نداره ! که با یه بار نیگا کردن هم میشه همه اینارو فَمید !
 
خب تو Enslaved برگ بود ولی تو DmC که دیگه برگ و سبزه نبود؟! تو DmC سبز کدر توجیح داره ولی تو Enslaved با اون جو اتمسفر نه! نمیدونم متوجه منظورم میشی یا نه.
اصلا همین بایوشاک رو همین رنگ های شادش رو بذار کنار آنچارتد ببین با رنگ آمیزی موتور آنچارتد قشنگ تر نمیشد واقعا؟
میگم دیگه بهنام این برمیگرده به خود سازنده. NT کلا از سبز کدر خوشش میاد و توی بازی هاش بیشتر از این رنگ استفاده میکنه در صورتی که توی همون عکس Bioshock دیدیم که میشه با UE3 هم سبز طبیعی ایجاد کرد. حتی HS هم که با موتور انحصاری NT ساخته شده رنگ هاش ( مخصوصا سبزش ) به اندازه U روشن نیست و حالت کدر مانند رو داره.

رنگ پردازی U هم بخاطر اتمسفرشه که اینقدر شاد و اغراق آمیز کار شده (فکر کنم خودت هم بهش اشاره کردی) مثلا الان سبز TLOU رو با U مقایسه کنی میبینی که U بازم سبزش روشنتر به نظر میاد.
 
آخرین ویرایش:
این یک قدرت خدادادی هستش که هر کسی نداره ! قدرشو بدونید واقعا ! اینکه با نگاه کردن به گرافیک Mirror's Edge به یاد بازی هایی مثل Mass Effect , Batman Arkham Asylum & City , Bioshock Infinite و Gears of War می افتید بسی شگفت انگیز است ! صد البته که این بازی ها کاملا همگی یک تم رنگی و یک سبک هنری دارند و مدل بافت هاشون هم همگی یکی هستش و هیچ تفاوتی بینشون وجود نداره ! که با یه بار نیگا کردن هم میشه همه اینارو فَمید !
منم با امین موافقم.تشخیص UE 3 برا من بعد اینکه چندتا بازی ساخته شده با این انجین رو بازی کردم کار راحتی بود.batman ها و gears که داد میزدن با چی ساخته شدن .این وسط Mirror's Edge به علت رنگبندی به شدت متفاوت سخت بود تشخیصش.bioshock infinit هم که یادمه سازندش گفته بود تغییرات خیلی زیادی تو موتور بازی دادن و این در واقع به انجین جدید بر پایه ی UE هست.ِیکی از تغییراتی که تو انجین دادن سیستم نورپردازی جدیدی هست که اضافه شده و ...
در ضمن این قضیه در مورد همه انجینهای معروف صادقه.بازیهای ساخته شده با FB 2 هم به همین شکله.از همون دقیقه اول NFS MW 2012 میشه فهمید که با چی ساخته شده.اون نورپردازی و افکتها داد میزنه...
 
آخرین ویرایش:
Unreal Engine 4 برای Wii U تایید نشده یعنی نگفتن قابل استفاده نیست چون قبلا تایید شده ولی الان گفتن هیچ چیزی رو الان می‌تونیم بگیم و فعلا Unreal Engine 3 گرافیک عالی در عناوین فعلی WIi U داره. خوب میگم قبلا UE 4 براش تایید شده ولی خوب همه این‌ها بخاطر فروش پایین کنسول است و ترس از فروش نرفتن بازی

همش بخاطر قیمت بالای کنسول است

قیمت کنسول دیگه واقعا بالا نیست
دیروز توی المان کنسول پرمیوم از 350 یورو شد 249 یورو
 
شما میدونی چند تن رنگ واسه گیاهان وجود داره ؟ و فقط به گیاهان CE نمیشه گفت طبیعی به هر نوعش میشه گفت طبیعی ولی UE بعضی اوقات گیاهان دیگه خیلی خاکستری میشن .
میگم بنظرت تو این عکس چند تن رنگ وجود داره؟
uqvx746iwv6u1okafvxn.jpg
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or