اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

Refill

کاربر سایت
Jul 11, 2008
4,366
نام
سروش
میشه مایکرو نوکری Treyarch رو کنه؟

دیشب تا الان با چندتا ویدیو و پوستر یه جوی برای بلک اپس راه انداختن که فقط اینکه اسم بازی بلک اپس ۶ هست؟ ۵ هست؟ Gulf war هست شده معما. اخرش هم مشخص شد اسمش بلک اپس ۶ هست. یعنی حتی اینکه اسم یا شماره بازی چی هست از همین هم میتونند مارکتینگ خیلی بزرگی رو راه بندازن و توجه خیلی زیادی رو بگیرند و پاس بدن به شوکیس مایکرو.

من فکر نمیکنم دیگه این فرصت طلایی برای مایکرو پیش بیاد که شوکیسش این همه بخواد توجه بگیره. گرز ۶/بلک اپس ۶/ فورزا هورایزن ۶؟ 😁💣

چون مارکتینگ تیم اکتی/بلیزارد دست گربه نره نیست و جداست
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,903
جهت‌گیری یه نفر یا دو نفر یا اصلاً پنج نفر، تغییر خاصی توی میانگین امتیازهای یک بازی با حدود ۱۰۰ تا نقد ایجاد نمی‌کنه.
بگذریم که اصلاً نقد نسخه اول رو یه نفر دیگه توی گیم‌اسپات نوشته بوده. یعنی اون امتیاز ۸ برای یکی به نام Alessandro Fillari بوده و این امتیاز ۶ برای یکی دیگه به نام Jessica Cogswell که زمان انتشار نسخه اول Hellblade کلاً توی گیم‌اسپات حضور نداشته.
منتقد نسخه دوم هم ممکنه عاشق نسخه اول بوده و از نسخه دوم خوشش نیومده، مثل خیلی‌ها که عاشق The Last of Us بودن و از نسخه دوم خوششون نیومده و دلیلش نفرت از سونی یا رشوه گرفتن نیست.
یا همون GameCritics که حالش از مایکروسافت به هم می‌خوره، عاشق سونی بوده که به Ghost of Tsushima امتیاز ۵ داده، به Horizon امتیاز ۶.۵، به God of War 2018 با میانگین ۹۴ امتیاز ۷.۵ و به The Last of Us 2 هم با میانگین ۹۳ امتیاز ۷ داده.
اصلن بحث اینچیزا نیست بزرگوار.
رسانه های دنیا چه در سیاست چه در ورزش چه در ویدیو گیم و چه در هر زمینه دیگه ای، جهت گیری های خاص خودشون رو دارن.
این چیزی نیست که بخایم برای یک بازی یا یک کمپانی ردش کنیم. این واقعیت رسانه های دنیاست.
امریکا و ایران و اروپا و افریقا هم نداره. همه جا همینه.
جهت گیری ها هم دلایل مشخصی دارن:
1- محل و نوع درآمد رسانه.
2- سلیقه و خط فکری اعضا و/یا مدیریت رسانه.

شماره 1 که تکلیفش مشخصه. بنا به اینکه بودجه اون رسانه به چه شکلی تامین میشه، سیاست گذاری های کلیشون هم در همون جهت تدوین خاهد شد.
شماره 2 مربوط به رسانه های مستقل میشه که به طور مستقیم از حزب/کمپانی/سازمان دولتی یا خصوصی بودجه دریافت نمیکنن و خط مشی و محتوای نشر شده، توسط مدیران اون رسانه ها تعیین میشه. به طور کلی اعضای تحریریه و خبرنگار و کارمندها هم تو این رسانه ها از آزادی عمل بیشتری برخوردار هستند.

شماره 1 تو این مبحث کنار گذاشته میشه. چون هیچ نکته خاصی نداره.

زمانی که محصولی به احساسات و سلایق انسانها مرتبط میشه، نقد عملن یک کار هجوه که از دیدگاه من هیچ ارزشی نداره.
این در محصولات تعاملی مثل گیم، بیشتر نمود پیدا میکنه. چون مثلن نقد فیلم به خاطر اینکه تعاملی وجود نداره میتونه تا اندازه ای قابل استناد تر باشه. ولی وقتی بحث تعامل به میان میاد، مخاطب نمیتونه صرفن با دیدن، همون حسی رو که بازی کردن بهش میده رو تجربه کنه.

تاثیر و نقش نقد بازیها به شیوه سنتی هرروز بیش از پیش داره کمرنگ تر میشه. اینجور نقدها زمانی ارزش داشت که دسترسی به یوتوب و توییچ و نظرات کاربران استیم و... یا نبود و یا خیلی محدود بود.
مخاطب امروزی به اندازه باهوش شده که تجربه، دیدگاه و سلیقه خودش رو به دیگران ارجعیت میده. همین امر هم باعث شده که پیروی کورکورانه از منتقدی که هیچ شناختی نسبت به سلایق و دیدگاه هاش نداره، واسش کمرنگ تر بشه.

مخاطب امروزی میدونه که منتقد ها نیز احساسات و سلیقه و گرایشات شخصی خودشون رو دارند. و این موارد کاملن بر روی نقدهاشون تاثر گذاره. برای همین هم ترجیحش بر اینه که اگر بنا به پیروی از منتقد داشته باشه، منتقدی رو پیدا کنه که سلایق و دیدگاه هاش تا حد زیادی با خودش همسویی داشته باشه.

منتقدی که به هلبلید 2 نمره 4.5 میده، لزومن جزو شماره 1 محسوب نمیشه. ولی احساسات و سلیقه و طرز تفکر منتقد باعث شده به این عنوان این نمره پایین رو بده. و این نظرات شخصی و سلایق منتقدین، نشان دهنده ضعف و کیفیت پایین هلبلید 2 نیست.
همونطور که نمره 10 طالبیان نشان دهنده بدون ضعف بودن هلبلید 2 نیست.
چون همونطور که گفتم گیم جزو محصولات تعاملی محسوب میشه که سلیقه و احساسات و گرایشات هر فرد نسبت بهش متفاوته و هیمن عوامل هم به شدت روی نقد یک منتقد و امتیازی که در نهایت میده تاثیر گذاره.

به عنوان مثال ، شاید برات جالب باشه که من هم به هلبلید 10 میدم ولی 10 آقای طالبیان برای من اهمیتی نداره. چون سلایق من و ایشون کاملن باهم متفاوته. اولین و بزرگترین پارامتر مهم در بازیها برای طالبیان، گرافیکه. همین هم باعث شده ایشون از یه سری از ضعف های بازی چشم پوشی کنه و به هلبلید نمره 10 بده. ولی برای من مهمترین چیز گرافیک نیست!

اگر تا اینجا قبول کردی که سلیقه نقش تعیین کننده در منتقدین و رسانه ها داره، این پاراگراف آخر هم بخون وگرنه نیازی نیست ادامه بدی.

سلیقه منتقدین و اهالی رسانه صرفن در یک بازی نمود پیدا نمیکنه. یک منتقد یا صاحب رسانه ، میتونه به یک کمپانی هم علاقه داشته باشه. یه مثال اگزجریت بزنم میشه امیر گیم شو. من بعید میدونم ایشون تا الان حتی 1 دلار هم از سونی پول گرفته باشه. ولی خب محتوایی که تولید میکنه تمامن در ستایش سونیه و هیت نسبت به رقبای سونیه.
اینکه یک انسان چرا و چگونه با یک کمپانی ابسسد میشه، بحث ما در اینجا نیست. ولی این واقعیتی که وجود داره و مشخصن کمابیش در سایت ها و رسانه و منتقدین هم هست.
قضیه ایکس باکس تکس هم دقیقن به همین مورد اشاره میکنه. منتقدینی که به سونی علاقه دارن و شاید حتی بدون اینکه خودشون بفهمن این علاقه باعث دابل استاندارد میشه و حتی تا تخریب و نفرت پراکنی نسبت به رقبای سونی هم پیش برن.

اینجا هم ما کم نداریم از این دست. من تو تاپیک امتیازات هم گفتم که چرا یه سریا از امتیاز بالای بازی ناراحت شدن. واقعن درکش برام مشکله. چون امتیاز بالا هیچ آسیبی به منافع کسی نمیزنه. اونم در شرایطی که ثابت شده این امتیازات و به ویژه میانگین امتیازات، تاثیر خیلی کمی روی فروش بازیها میزارن. ولی خب یکی اومد روی من ریج زد و کلن کامنت منم پاک شد :D
خلاصه اینکه مثل اینایی که تو بازیسنتر از امتیاز بالای یه بازی که هیچ ربطی بهشون نداره، ناراحت میشن، در اهالی رسانه و منتقدین هم از همینا وجود داره. و ما اسمش رو گذاشتیم ایکس باکس تکس
 

Solidsnake_1

کاربر سایت
Jul 19, 2014
896
نام
Reza
لیک از شوکیس اکس باکس:
به گزارش تام هندرسون، Doom جدید در این مراسم رونمایی میشه. اسمش Doom: The Dark Ages هست و ستینگش برگرفته از قرون وسطا است.

Doom: The Dark Ages به صورت مولتی پلتفرم عرضه میشه .

 
آخرین ویرایش:

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,903
حالا خود بازی هم هنوز رسمن معرفی نشده. مولتی شدنش که بماند.
ولی خب اگر شایعات درست باشه و مولتی بشه، از لحاظ مارکتینگ حرکت جالب و هوشمندانه ای به نظر میرسه.
مخصوصن اگر همزمان روی بقیه پلتفرمها هم بیاد.
اینطوری ارزش گیم پس بیش از پیش مشخص میشه.
روی پلتفرم های دیگه فقط برای خرید doom باید 70 دلار هزینه کرد ولی در گیم پس با هزینه ای کمتر میشه به کتابخانه ای از بازیها به ارزش 9000 دلار دسترسی داشت.
 

ALI_FURY

کاربر سایت
May 23, 2018
444
حالا خود بازی هم هنوز رسمن معرفی نشده. مولتی شدنش که بماند.
ولی خب اگر شایعات درست باشه و مولتی بشه، از لحاظ مارکتینگ حرکت جالب و هوشمندانه ای به نظر میرسه.
مخصوصن اگر همزمان روی بقیه پلتفرمها هم بیاد.
اینطوری ارزش گیم پس بیش از پیش مشخص میشه.
روی پلتفرم های دیگه فقط برای خرید doom باید 70 دلار هزینه کرد ولی در گیم پس با هزینه ای کمتر میشه به کتابخانه ای از بازیها به ارزش 9000 دلار دسترسی داشت.
بنظرم همون استارفیلد هم نباید انحصاری میشد واقعا لزومی نداشت
 
  • Like
Reactions: z2s sas

prop

کاربر سایت
Jan 10, 2021
662
بعد Plague tale خیلی هوس بازی با تم قرون وسطی داشتم و اتفاقا دوره خیلی خوبی برای بازی هم هست. ایکاش سمت خاورمیانه هم میومد این عزیز دل که بازی کردنش یک لذت دیگه ای میگرفت.
 

♥aditore♥

کاربر سایت
Feb 13, 2012
455
نام
مسعود
احساس میکنم دووم قراره یه بازی لایو سرویس باشه

فقط منم که منتظر یه نمایش درست حسابی از Fable ام؟! :| لامصبا چند سال باید منتظر بمونیم آخه؟
منم تشنه فیبلم درحدی که همین چندوقت پیش رفتم سراغ فیبل 2 هنوزم احساس تازگی میده بازی. از یه طرف ولی قیافه شخصیتی که توی اون نمایش آخری نشون دادنو یادم میاد پشیمون میشم
 

SΛDrA-HhH

Gold User
May 5, 2011
15,360
نام
شیخ صدرا
4d4523_24Screenshot-2024-05-23-14-55-31-867-com-android-chrome-edit.jpg
این ایکس باکس لعنتی چقدر هم سایت داره :D از همین لیست ۱۲ تاش توی متا ثبت میشن. ولی حیف همشون سایت های ایکس باکس هستن!

غير دو سه مورد بقيشون درپيت محسوب ميشن :D

بنظرم همون استارفیلد هم نباید انحصاری میشد واقعا لزومی نداشت

نه ديگه خب ip جديد بود و خيلى هم اميد بهش بود منطقى بود انحصاري بشه.
حالا اينكه چقد اون چيزى بود كه بايد ميشد كار نداريم.
 

prop

کاربر سایت
Jan 10, 2021
662
1000069352.jpg
Roberto serrano معمولا خبرهایی که میده درست درمیاد و اگه به اکانت توییترش هم برید کارنامه اش مشخص هست.
حالا احتمالا گیرز کالکشن رو داریم امسال که مولتی پلتفرم هم هست.
تقریبا اکثر بازیهای مهم مایکرو برای همه پلتفرمها میاد و حتی جالبه که گفته تصمیم درباره بعضی هاش قبل از خریده شدن اکتی گرفته شده.
میشه گفت که کنسول ایکس باکس فعلی و حتی ایکس باکس بعدی یه چیزی مثل استیم دک یا rog ally هست که فقط یه ابزار برای بازی کردن هست و ویژگی خاصی نداره. گیم پس هم که دیگه مختص کنسول نیست.

حالا تو لیستی که ایشون داده ولف ۳ و quake هم دیده میشه که 💣🔥
۲۰۲۳ که سال خیلی خوبی بود، ۲۰۲۴ هم که تا الانش خوب بوده، فکر میکنم ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ سال خیلی اتمی برای گیمینگ باشه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر