اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

g - unit

کاربر سایت
Jul 13, 2010
1,343
واقعا خیلی جالبه راجب تیراندازی:o) میشه صحبت کرد اما راجب خود اکس باکس داخل تاپیک اکس باکس نمیشه حرف زد و نظر کاربر خیلی قشنگ دلیت میشه=D> براووو
 
  • Like
Reactions: pbgame

Morgoth Bauglir

The Fallen Vala
کاربر سایت
Aug 12, 2017
1,143
نام
Melkor
چه بخوایم چه نخوایم مایکروسافت داره به سمت third party شدن میره . حالا باید دید با third party شدن به سود مد نظرشون میرسن یا نه ( انصافا با این خریدایی که کردن اگر نرسن خیلی زشت میشه :D)
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,102
منم نظرم رو بگم.

درسته که آینده بازیهای انحصاری معنا و مفهوم فعلی خودش رو از دست میده، ولی فکر میکنم مایکروسافت طبق معمول داره عجله میکنه. آره، چهار تا بازی نه چندان با اهمیت هست در حال حاضر (دو تا لایو سرویس که یکیش AA و اون یکی مال ۶ سال پیشه و دو تا سینگل پلیر AA و کوچیک که خب کنسول سلر/گیم پس سلر نیستن)، ولی اونقدرها هم نیازی نبود الان اینکار رو بکنه چون درآمد قابل توجهی برای کمپانی مثل مایکروسافت ندارن اینا. نتیجه گیری من اینه که اینا برای شروع بوده و قطعا عناوین دیگه ای رو هم روی کنسول های مقابل عرضه میکنه، هرچند بعیده اون بازیهای خیلی high profile و تعیین کننده باشن (امثال فورتزا هورایزون، فیبل، هیلو و ...). موافق این سیاست در حال حاضر نیستم، ولی صلاح مملکت خویش خسروان دانند:D تا زمانی که کنسول های باکیفیت و قدرتمندی مثل Series X میده و بازیهاش به صورت دی وان روی گیم پس عرضه میشن برای من یوزر کفایت میکنه. فعلا سیاسته جوری نیست که بخواییم نگران آینده کنسول اکس باکس باشیم، همونطور که تلویحا نسل بعدی اکس باکس رو تایید کردن و ظاهرا چیز خفنی هم قراره باشه.
 

pbgame

کاربر سایت
May 9, 2014
228
نام
peyman
منم نظرم رو بگم.

درسته که آینده بازیهای انحصاری معنا و مفهوم فعلی خودش رو از دست میده، ولی فکر میکنم مایکروسافت طبق معمول داره عجله میکنه. آره، چهار تا بازی نه چندان با اهمیت هست در حال حاضر (دو تا لایو سرویس که یکیش AA و اون یکی مال ۶ سال پیشه و دو تا سینگل پلیر AA و کوچیک که خب کنسول سلر/گیم پس سلر نیستن)، ولی اونقدرها هم نیازی نبود الان اینکار رو بکنه چون درآمد قابل توجهی برای کمپانی مثل مایکروسافت ندارن اینا. نتیجه گیری من اینه که اینا برای شروع بوده و قطعا عناوین دیگه ای رو هم روی کنسول های مقابل عرضه میکنه، هرچند بعیده اون بازیهای خیلی high profile و تعیین کننده باشن (امثال فورتزا هورایزون، فیبل، هیلو و ...). موافق این سیاست در حال حاضر نیستم، ولی صلاح مملکت خویش خسروان دانند:D تا زمانی که کنسول های باکیفیت و قدرتمندی مثل Series X میده و بازیهاش به صورت دی وان روی گیم پس عرضه میشن برای من یوزر کفایت میکنه. فعلا سیاسته جوری نیست که بخواییم نگران آینده کنسول اکس باکس باشیم، همونطور که تلویحا نسل بعدی اکس باکس رو تایید کردن و ظاهرا چیز خفنی هم قراره باشه.

پ.ن: من قبلا فکر میکردم پست هام یه عده رو فشاری میکنه، اما از تعداد دفعاتی که من رو منشن کردن متوجه شدم پست ندادنم هم به همون اندازه فشار میاره...:D امیدوارم زندگیتون از این حالت تک قطبی دربیاد و یکم تنوع بدید توش. کبود شدید این چند وقت...:D
لدت میبرم از خوندن نظرهای شما لطفا ادامه بده. من به شخصه همیشه هر دو کنسول رو داشتم و همیشه سعی کردم لذت ببرم از بازی به عنوان محبوب ترین سرگرمی ام تو دنیا. چه بازیهای انحصاری پلی استیشن و چه بازی ها و سرویس های بی نظیر ماکروسافت و امیدوارم این روند ادامه داشته باشه فارق از سیاست گذاری های هر دو کمپانی اما حقیقتا از فضا سمی و مضحکی که فن های سونی درست کردن بیزارم
اصلا نمیتونم درک کنم این حجم از هیتی که فن های سونی نثار ایکس باکس میکنن~X(
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,923
نام
محمد حسین
هروقت بیشتر از این 4 تا شد نفر اول خودم میام میگم دروغ گفتن. اما no promises beyond that رو شما چی معنی میکنین؟ و آقا چطور میشه حرف رو 180 درجه چرخوند؟ گفت بازیایی رو انتخاب کردیم که حداقل یه سازی از اومدنشون گذشته از بین این 4 تای انتخابی.
no promises beyond that میشه هیچ قولی بیش از این نمیدم. شبیهش میشه حرف توتوکی که گفته بود میخوایم گسترش بدیم بازارمونو رو سایر پلتفرمها مثل pc
اگه بازی بیشتری بده اسپنسر، دروغ نگفته. اگه توتوکی هم عرضه کنه رو سایرین دروغ نگفته چون other رو گفته، به این میگن بازی با کلمات.هیچکدوم تکذیب نکردن
اما چند تا بحث است، اولا هر اتفاقی چند فاز داره، از بازگشت ماکرو به pc تا اولین دی وان 6 سال زمان برد
این موضوع هم اسپنسر تو مصاحبه اش با وارن، به چند موضوع اشاره کرد که یکیش همون مطلب کمیسیون بود که برای مثال، استیم با کاهشش یکسری از ناشرا رو برگردوند.
بعدم بالفرض استارفیلدم برسن به تجمیع و تو 2025 بدن میشه دو سال.
اسپنسر گفت کیس بای کیس تو زنیمکس تو همین محدوده هست پلن، امکان عرضه عناوین زنیمکس هست (فعلا تو حوزه برنامه ریزیه)
_______
ماکرو همین الان ماینکرفت رو مولتی داره که همیشه تو نینتدو و سونی جزء پیکهاست از لحاظ پلیر، عرضه حتی ایندیانا فاز تهاجمی تری از ماینکرفت نداره، چون اولا ماینکرفت دی وانه و ثانیا فن بیس بزرگتر داره.
اسپنسر تو یه جمله گفت که هیچ برنامه تهاجمی که مطرح میکردن در کار نیست از تغییر گیم پس یا موارد دیگه و صرفا دارن بازارو محک میزنن.
Sony confirms Horizon Zero Dawn is coming to PC
“To maybe put a few minds at ease, releasing one first-party AAA title to PC doesn’t necessarily mean that every game now will come to PC,” he told the PlayStation blog.
هرمن هالست گفته بود الان بگی، نمیگه دروغ گفتم میگه necessarily گفتم. راستم میگه،
_________
در مورد سود اینکار اولا یه پورت هزینه کنسولیش کمتره، چون دیگه نه ساپورت انواع مانیتور و ai upscale ها و ... رو نداره، با تمام اینها که pc داره بازم یرا سونی هزینه های تک میلیونی داره
Maybe this is why we’re doing four [laughs]. I’m going to learn about our partnership with other platforms. I’m going to learn about what happens with our players. I think it will benefit the games that we’re putting there and that’s a good thing for us, and if we can use other platforms that have gamers and maybe some of those gamers don’t want to play it on PC and don’t want to play on Xbox and that can help us grow our business, I think that’s great. If the net result is that other things are punitive to the Xbox platform and try to limit our growth, then we’ll have to think more carefully about how we support those other platforms.
ماکرو به نحوی داره بررسی میکنه، سطح بررسی به بازیهای زنیمکس تو پلنهای بعدی محدوده و من حتی احتمال میدم اگه همه چیز اوکی و باب میل ماکرو باشه حتی دوم رو دی وان بده
ولی این مهملات و مزخرفات در مورد هیلو و گیرز صرفا چرت و پرته، هر پلنی پله پله جلو میره و شک نکن ماکرو بیاد با زنیمکس، سونی هم میاد وسط، الزام تجارته.
ماکرو سود 33 درصدی زده، قاعدتا انتظار چنین چیزی داره و بارها هم گفتم و مسخره کردن که مهم نیست،کاملا منطقیه کاری کنه که ایکس باکس به این برسه
الان توتوکی از همین سود میگه که تنها 6 درصده، اگه اکتی چنین ارزشی داشت بخاطر سود 20-25 درصدیشه
تا 5-6 سال بعد، خیلی اتفاقات میوفته، مثل اتفاقاتی که 5-6 سال قبل کسی فکرشو نمیکرد.
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,773
منم نظرم رو بگم.

درسته که آینده بازیهای انحصاری معنا و مفهوم فعلی خودش رو از دست میده، ولی فکر میکنم مایکروسافت طبق معمول داره عجله میکنه. آره، چهار تا بازی نه چندان با اهمیت هست در حال حاضر (دو تا لایو سرویس که یکیش AA و اون یکی مال ۶ سال پیشه و دو تا سینگل پلیر AA و کوچیک که خب کنسول سلر/گیم پس سلر نیستن)، ولی اونقدرها هم نیازی نبود الان اینکار رو بکنه چون درآمد قابل توجهی برای کمپانی مثل مایکروسافت ندارن اینا. نتیجه گیری من اینه که اینا برای شروع بوده و قطعا عناوین دیگه ای رو هم روی کنسول های مقابل عرضه میکنه، هرچند بعیده اون بازیهای خیلی high profile و تعیین کننده باشن (امثال فورتزا هورایزون، فیبل، هیلو و ...). موافق این سیاست در حال حاضر نیستم، ولی صلاح مملکت خویش خسروان دانند:D تا زمانی که کنسول های باکیفیت و قدرتمندی مثل Series X میده و بازیهاش به صورت دی وان روی گیم پس عرضه میشن برای من یوزر کفایت میکنه. فعلا سیاسته جوری نیست که بخواییم نگران آینده کنسول اکس باکس باشیم، همونطور که تلویحا نسل بعدی اکس باکس رو تایید کردن و ظاهرا چیز خفنی هم قراره باشه.

پ.ن: من قبلا فکر میکردم پست هام یه عده رو فشاری میکنه، اما از تعداد دفعاتی که من رو منشن کردن متوجه شدم پست ندادنم هم به همون اندازه فشار میاره...:D امیدوارم زندگیتون از این حالت تک قطبی دربیاد و یکم تنوع بدید توش. کبود شدید این چند وقت...:D
من کماکان احساس میکنم همه اینا برنامه ریزی شده بوده
حتی به نظرم این برنامه مولتی کردن بازیهای آنلاین خیلی قبلتر وجود داشته ولی به خاطر مدیریت وقت سونی انجام نشده.
نمی تونم بپذیرم زمانی که مایکروسافت تا اون حد تحت فشار رسانه و مخاطبهاش بود، خیلی خودجوش و بدون هماهنگی قبلی رییس جدید سونی بیاد بگه ماهم میخایم بازیهامونو مولتی کنیم.
در مورد تغییر شرایط رقابت صنعت هم کاملن موافقم. هرچند تا به اون مرحله برسیم که بازیهای اصلی ایکس باکس برای دیگر پلتفرم عرضه بشه زمان زیادی مونده.
حداقل تا زمانی که مایکروسافت داره کنسول تولید میکنه، که الانم حداقل تا یک نسل دیگه تایید شده، خبری از عرضه همزمان و مولتی شدن بازیهای تعیین کننده نخاهد بود.
 

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,826
نام
مهراد
من کماکان احساس میکنم همه اینا برنامه ریزی شده بوده
حتی به نظرم این برنامه مولتی کردن بازیهای آنلاین خیلی قبلتر وجود داشته ولی به خاطر مدیریت وقت سونی انجام نشده.
نمی تونم بپذیرم زمانی که مایکروسافت تا اون حد تحت فشار رسانه و مخاطبهاش بود، خیلی خودجوش و بدون هماهنگی قبلی رییس جدید سونی بیاد بگه ماهم میخایم بازیهامونو مولتی کنیم.
در مورد تغییر شرایط رقابت صنعت هم کاملن موافقم. هرچند تا به اون مرحله برسیم که بازیهای اصلی ایکس باکس برای دیگر پلتفرم عرضه بشه زمان زیادی مونده.
حداقل تا زمانی که مایکروسافت داره کنسول تولید میکنه، که الانم حداقل تا یک نسل دیگه تایید شده، خبری از عرضه همزمان و مولتی شدن بازیهای تعیین کننده نخاهد بود.
دیدم چند بار به این مطلب اشاره کردی، لطفا یه لینک بده ما هم بدونیم رئیس جدید سونی کجای حرفش گفته میخوایم بازی هامونو مولتی کنیم و آیا اشاره ای به ایکس باکس هم کرده؟
 

Starless

کاربر سایت
Jan 25, 2022
1,495
نام
عرفان
اصلا نمیتونم درک کنم این حجم از هیتی که فن های سونی نثار ایکس باکس میکنن~X(
باو طرف ایکس باکس بعد پادکست دیشب خیلی آرومتر شدند و حتا یک نگاه خوشبینانه وجود داره چون ABK در راه گیمپس هست>:) و کنسول قوی و خب اگر واقعا سیاست های انحصاری عوض نشده باشه میشه انتظار داشت بازی های جدید ABK انحصاری باشند از اون طرف جبهه آبی هنوز تو شوک و پنیک هست و 80 تا 80تا صفحه فروم رو جلو میبرند و منتظرند یک سال دیگه استارفیلد و ایندیانا و گیرز رو با آش و جاش میل کنند، البته اگر استارفیلد از سونی چراغ سبز بگیرد و بزرگوارانه لطف کنند و در استور خود راه دهند:))
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,510
نام
محمد
منم نظرم رو بگم.

درسته که آینده بازیهای انحصاری معنا و مفهوم فعلی خودش رو از دست میده، ولی فکر میکنم مایکروسافت طبق معمول داره عجله میکنه. آره، چهار تا بازی نه چندان با اهمیت هست در حال حاضر (دو تا لایو سرویس که یکیش AA و اون یکی مال ۶ سال پیشه و دو تا سینگل پلیر AA و کوچیک که خب کنسول سلر/گیم پس سلر نیستن)، ولی اونقدرها هم نیازی نبود الان اینکار رو بکنه چون درآمد قابل توجهی برای کمپانی مثل مایکروسافت ندارن اینا. نتیجه گیری من اینه که اینا برای شروع بوده و قطعا عناوین دیگه ای رو هم روی کنسول های مقابل عرضه میکنه، هرچند بعیده اون بازیهای خیلی high profile و تعیین کننده باشن (امثال فورتزا هورایزون، فیبل، هیلو و ...). موافق این سیاست در حال حاضر نیستم، ولی صلاح مملکت خویش خسروان دانند:D تا زمانی که کنسول های باکیفیت و قدرتمندی مثل Series X میده و بازیهاش به صورت دی وان روی گیم پس عرضه میشن برای من یوزر کفایت میکنه. فعلا سیاسته جوری نیست که بخواییم نگران آینده کنسول اکس باکس باشیم، همونطور که تلویحا نسل بعدی اکس باکس رو تایید کردن و ظاهرا چیز خفنی هم قراره باشه.
اصلا نکته این هست که Pentiment و Hi-Fi Rush مگه قرار هست چقدر روی پلی استیشن فروش داشته باشن؟ ۵۰۰ هزار؟ یک میلیون یا دو میلیون؟ یعنی مایکروسافت گیر این ۳۰-۲۰ میلیون دلار سود فروش این دو تا بازی هست؟ :D والا یه گلریزون می گرفت بیشتر از این گیرش می اومد! :D مشخص هست اینا نقش شروع کار و به اصطلاح جاده صاف کن رو ایفا می کنن و کم کم بازی های بزرگ تر رو هم عرضه میکنه. حالا ممکنه دو سال طول بکشه ممکنه ۵ سال تا اکثر بازی ها مولتی پلتفرم بشن ولی چیزی که واضح هست همین سال بعد بازی های بزرگ تری نسبت به این دو عنوان برای پلی استیشن عرضه خواهد شد. این مثال ماینکرفت هم حقیقتا ارتباطی به موضوع نداره چون ماینکرفت قبل از اینکه تحت مالکیت مایکروسافت در بیاد هم برای PS3 و هم برای PS4 عرضه شده بود.
 

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,455
حالا که دیگه رسما داستان از حالت شایعه دراومد و تایید رسمی شد منم نظرم رو در مورد استراتژی جدید مایکروسافت بگم:
من مطمئنم از بازیهای XGS و حتی ip های جدید بتزدا و اکتی بیلزارد روی پلی استیشن استقبال خوبی میشه. ای پی های قدیمی تر که قطعا ساپورت میشن توسط پلیرهای پلی استیشن.
واقعا از حق نگذریم بازی جدیدی مثل HiFi Rush حقش بود که چه از نظر کسب درآمد و چه از نظر کسب محبوبیت و اعتباری برسه.
مدریریت مایکروسافت واقعا کار عاقلانه ای کرده که وارد پلتفرم هایی شده که با تعداد مخاطب بالایی که داره به شدت برای خرید بازیها و درون برنامه ای ها پول پرداخت میکنند و بازیهارو به معنای واقعی تبلیغ می‌کنند.
به عنوان مثال بازی مثل دثلوپ فروش خیلی خوبی رو روی پلی استیشن داشت با اینکه اون زمانی که منتشر شد PS5 اینستال بیس خیلی پایینتری نسبت به الان داشت. پس مزه فروش این عناوین رو پلی استیشن رو فقط خود مایکروسافت خوب میدونه که چیه.
البته طبیعتا مایکروسافت هم تلاش خودشو کرد، اونها در شروع نسل یه کنسول ارزون قیمت بیرون دادند و هم گیمپس رو حسابی پروموت کردند که بتونن با این آفرها از مخاطبان سایر پلتفرم ها بیارن به پلتفرم خودشون ولی خب همانطور که اسپنسر تو مصاحبه ی دیشبش با The Verge بالاخره اعتراف کرد این اتفاق نیفتاد و حالا دیگه هدف مایکروسافت کشوندن پلیرها به سمت گیمپس نیست. اونها راه کسب درآمد از طریق فروش بازیهاشون رو انتخاب کردند و بنظرم کار فوق العاده عاقلانه ای کردند.
تمام حرفای دیشب اسپنسر یک سری کد واضح بود که به دور از دعوای فن بیس ها باید قبول کرد عرضه بازیهای ایکس‌باکس برای پلی استیشن یه معامله برد-برد برای MS و هم سونی هست.
از طرفی سوییچ ۲ هم بزودی میاد که اون میتونه بازیهای به روز تری رو اجرا کنه و من فکر میکنم با اومدن سوییچ ۲ دیگه بازیهای اکسباکس دی وان برای بقیه پلتفرم ها عرضه خواهند شد
 

Starless

کاربر سایت
Jan 25, 2022
1,495
نام
عرفان
حالا که دیگه رسما داستان از حالت شایعه دراومد و تایید رسمی شد منم نظرم رو در مورد استراتژی جدید مایکروسافت بگم:
من مطمئنم از بازیهای XGS و حتی ip های جدید بتزدا و اکتی بیلزارد روی پلی استیشن استقبال خوبی میشه. ای پی های قدیمی تر که قطعا ساپورت میشن توسط پلیرهای پلی استیشن.
واقعا از حق نگذریم بازی جدیدی مثل HiFi Rush حقش بود که چه از نظر کسب درآمد و چه از نظر کسب محبوبیت و اعتباری برسه.
مدریریت مایکروسافت واقعا کار عاقلانه ای کرده که وارد پلتفرم هایی شده که با تعداد مخاطب بالایی که داره به شدت برای خرید بازیها و درون برنامه ای ها پول پرداخت میکنند و بازیهارو به معنای واقعی تبلیغ می‌کنند.
به عنوان مثال بازی مثل دثلوپ فروش خیلی خوبی رو روی پلی استیشن داشت با اینکه اون زمانی که منتشر شد PS5 اینستال بیس خیلی پایینتری نسبت به الان داشت. پس مزه فروش این عناوین رو پلی استیشن رو فقط خود مایکروسافت خوب میدونه که چیه.
البته طبیعتا مایکروسافت هم تلاش خودشو کرد، اونها در شروع نسل یه کنسول ارزون قیمت بیرون دادند و هم گیمپس رو حسابی پروموت کردند که بتونن با این آفرها از مخاطبان سایر پلتفرم ها بیارن به پلتفرم خودشون ولی خب همانطور که اسپنسر تو مصاحبه ی دیشبش با The Verge بالاخره اعتراف کرد این اتفاق نیفتاد و حالا دیگه هدف مایکروسافت کشوندن پلیرها به سمت گیمپس نیست. اونها راه کسب درآمد از طریق فروش بازیهاشون رو انتخاب کردند و بنظرم کار فوق العاده عاقلانه ای کردند.
تمام حرفای دیشب اسپنسر یک سری کد واضح بود که به دور از دعوای فن بیس ها باید قبول کرد عرضه بازیهای ایکس‌باکس برای پلی استیشن یه معامله برد-برد برای MS و هم سونی هست.
از طرفی سوییچ ۲ هم بزودی میاد که اون میتونه بازیهای به روز تری رو اجرا کنه و من فکر میکنم با اومدن سوییچ ۲ دیگه بازیهای اکسباکس دی وان برای بقیه پلتفرم ها عرضه خواهند شد
عزیز وقتی مارکت لیدر میگه باید تو مالتی پلتفرم اگرسیوتر عمل کنیم چه انتظاری از ایکس باکس داری که فن‌بیسش نصف پلی استیشنه؟ کریستوفر درینگ به نکته خوبی اشاره کرد، بازار کنسول کلا اشباع شده از زمان PS2تا الان مجموع فروش XBOX و PS رو هم 170-180 میل بوده هنوز هم همونه ولی صنعت بازی از اون موقع خیلی بزرگتر شده و هزینه برتر.
به سمت مالتی پلتفرم رفتن دیگه غیر قابل اجتنابه، حالا سونی چون مارکت لیدره دستش باز تر هست تا ایکس باکس. حقیقتا بازی هایی مثل Hi fi rush و Pentiment ارزش انحصاری خاصی ندارن و اتفاقا برعکس خیلی خوب هست که به تعداد بیشتری گیمر رسونده بشه، خودم چند وقت پیش پنتیمنت بازی میکردم، با خودم میگفتم روی سوییچ چقدر جوابه این بازی.
من بشخصه انتظار دارم از الان به بعد بازی های لایو سرویس و بازی های سینگل کوچک مثل همین hi fi و Pentiment مالتی پلتفرم بشوند( روز اول یا تاخیر یکی دو ساله) از اون طرف بلاک باستر ها و بودجه بالاها انحصاری میمونند( حتا انتظار دارم بخش انلاین بازی هایی مثل هیلو و گیرز هم مالتی شوند)

مالتی شدن بازی ها مهم نیست، مادامیکه بازی هایی مثل استارفیلد و هیلو و گیرز و ایندیانا مالتی نشوند من خیالم راحت هست که ایکس باکس به عنوان پلتفرم، جایگاهش تهدید نخواهد شد( ایکس باکس اون زمان که کلا 3-4تا استودیو داشت 50 میلیون کنسول فروخت حالا که هیچی)
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,923
نام
محمد حسین
اصلا نکته این هست که Pentiment و Hi-Fi Rush مگه قرار هست چقدر روی پلی استیشن فروش داشته باشن؟ ۵۰۰ هزار؟ یک میلیون یا دو میلیون؟ یعنی مایکروسافت گیر این ۳۰-۲۰ میلیون دلار سود فروش این دو تا بازی هست؟ :D والا یه گلریزون می گرفت بیشتر از این گیرش می اومد! :D مشخص هست اینا نقش شروع کار و به اصطلاح جاده صاف کن رو ایفا می کنن و کم کم بازی های بزرگ تر رو هم عرضه میکنه. حالا ممکنه دو سال طول بکشه ممکنه ۵ سال تا اکثر بازی ها مولتی پلتفرم بشن ولی چیزی که واضح هست همین سال بعد بازی های بزرگ تری نسبت به این دو عنوان برای پلی استیشن عرضه خواهد شد. این مثال ماینکرفت هم حقیقتا ارتباطی به موضوع نداره چون ماینکرفت قبل از اینکه تحت مالکیت مایکروسافت در بیاد هم برای PS3 و هم برای PS4 عرضه شده بود.
مثال ماینکرفت ربطی نداره؟ خود استارفیلد و حتی ایندیانا مولتی داشتن ساخته میشدن و نسخه های قبلتر دوم و ...... هم مولتی بودن، پس اگه اونه عرضه حتی دی وان اینا هم، همون کاریه که داشته تو گذشته انجام میشده.
سود کردن لازمه صنعته، تو گزارش خود سونی از سکبوی pc انتظار درآمد 20 میلیونی داشته نه سود، بعید میدونم تونسته باشه
سونی با عرضه لست و اسپایدر و سکبوی و آنچارتد و مایلز مورالز و فروش 9 ماهه دستینی +فروش عناوین گذشته 200 میلیون درآورد که میگه اوکی.
چون فروش نرم افزاره و حاشیه سودش بالاست پس میگن اوکیه.
_______
از قدیمم گفتن قطره، قطره جمع گردد. اگه بخوای یه جایی رو با فرمت اینکه 20-30 میلیون پولی نیست اداره کنی که کلات پس معرکه هست
 

sopranus

کاربر سایت
Jan 17, 2009
1,411
نام
aliakbar
این خبرها رو بعدا میتونید از دانشگاههای خارجی با فیلتر شکن دانلود کنید.

۱-تولید series s,x یه روزی قراره متوقف شه.
۲-فیل اسپنسر قراره کنار بره و یکی دیگه بیاد.
۳-بازیهای اکتی ویژن قراره فروخته شن.
۴-یه سری از بازیها بعد از چند وقت از گیم پس حذف میشن.
۵-یه سری بازی قراره اول معرفی شن بعدا بیان رو گیم پس.

در نتیجه تموم شد.
شما هم زودتر اکس باکس رو اوراق کنید که بعد لو رفتن اطلاعات بالا دیگه سیمهای مسی کنسولای ماکروسافت رو به قیمت مس نخواهند خرید.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر