اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

Starless

کاربر سایت
Jan 25, 2022
1,495
نام
عرفان
343 برای Halo infinte، مدل Seasons رو ترک کرده و صرفا تمرکز کرده بر آپدیت های هر 4-6 هفته یکبار Content محور تحت عنوان Operations، که میتونه شامل نقشه ها و کازمتیک های جدید باشه و حتا دیگه خبری از بتل پس به صورت اون حالت معمول نیست. این همون سیاستی هست که برای MCC پیش گرفته بودند، به نظر 343 میخواد دیگه تمرکزش رو کامل برای نسخه بعدی بذاره و INFINITE رو کم کم ترک بکنه.
Screenshot_20240120_040545_Chrome.jpg
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,102
343 برای Halo infinte، مدل Seasons رو ترک کرده و صرفا تمرکز کرده بر آپدیت های هر 4-6 هفته یکبار Content محور تحت عنوان Operations، که میتونه شامل نقشه ها و کازمتیک های جدید باشه و حتا دیگه خبری از بتل پس به صورت اون حالت معمول نیست. این همون سیاستی هست که برای MCC پیش گرفته بودند، به نظر 343 میخواد دیگه تمرکزش رو کامل برای نسخه بعدی بذاره و INFINITE رو کم کم ترک بکنه.
View attachment 325352
اینکه به جای هر سه ماه، میخوان هر یک ماه کانتنت منتشر کنن به معنی اینه که میخوان اینفینیت رو ترک کنن؟ :-/
برعکس نگفتی؟:-?
 

Starless

کاربر سایت
Jan 25, 2022
1,495
نام
عرفان
اینکه به جای هر سه ماه، میخوان هر یک ماه کانتنت منتشر کنن به معنی اینه که میخوان اینفینیت رو ترک کنن؟ :-/
برعکس نگفتی؟:-?
سه چیز مشهوده:
1.بیخیال شدن فرمت سیزن ها( که قبلا با ایونت ها هم همراه بود) و تغییر به سمت آپدیت های کوچکتر و محتوا محور و Operations
2. تمرکز و تاکید بیشتر بر روی محتواهای فورج در لایو اخیر
3.تایید ساختن تیم های مختلف برای سری بعدی هیلو در لایو دیشب
همه این ها و به اضافه این که شبیه همون حرکتی هست که با MCC کردند( به گفته خودشون)
این حالا به معنی این نیست که دیگه بیخیال اینفینیت شدند و رفتند سراغ بازی بعدی ولی پروسه " شروع" شده
این فرمت میتونه یا خیلی خوب باشه یا خیلی بد باید دید.
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,102
سه چیز مشهوده:
1.بیخیال شدن فرمت سیزن ها( که قبلا با ایونت ها هم همراه بود) و تغییر به سمت آپدیت های کوچکتر و محتوا محور و Operations
2. تمرکز و تاکید بیشتر بر روی محتواهای فورج در لایو اخیر
3.تایید ساختن تیم های مختلف برای سری بعدی هیلو در لایو دیشب
همه این ها و به اضافه این که شبیه همون حرکتی هست که با MCC کردند( به گفته خودشون)
این حالا به معنی این نیست که دیگه بیخیال اینفینیت شدند و رفتند سراغ بازی بعدی ولی پروسه " شروع" شده
این فرمت میتونه یا خیلی خوب باشه یا خیلی بد باید دید.
فکر نمیکنم تا ۶-۷ سال دیگه این بازی "ترک" بشه. تازه رو دور افتاده و به قول خودت داره بیشتر کانتنت میگیره.
------------------

راستی جالبه مایکرو چهار بازی تماما سینگل پلیر منتشر میکنه امسال:

Hellblade
Avowed
Indiana Jones
Ara: History Untold

یادمه یه سری میگفتن گیم پس باعث میشه برن سراغ بازیهای لایو سرویس. قیافه هاشون الان دیدن داره چون کاملا برعکس شد...:D
 

prop

کاربر سایت
Jan 10, 2021
580
لاین اپ کامل ۲۰۲۴ مایکرو
Xbox Game Studios Releases:
- Senua's Saga: Hellblade II
- Avowed
- Microsoft Flight Simulator 2024
- Ara: A History Untold
- Towerborne

Xbox updates to ongoing games:
- Sea of Thieves
- Halo Infinite: Multiplayer
- Forza Motorsport
- Minecraft

Zenimax Releases:
- Indiana Jones: The Great Circle
- The Elder Scrolls Online: Gold Road
- Starfield: Shattered Space + Mod Support
- The Elder Scrolls Castle (Mobile Game)

Zenimax updates to ongoing games:
- Fallout 76
- Fallout 4 (New Gen Update)

Blizzard updates to ongoing games:
- Diablo IV: Vessel of Hatred + Ongoing Content
- Overwatch 2
- Hearthstone
- World of Warcraft: The World Within
- World of Warcraft: Classic Cataclysm Upgrades

Activision Releases:
- Call of Duty: Gulf War
- Call of Duty: Back Catalog

Activision updates to ongoing games:
- Warzone

Games coming to #XboxGamePass:
- S.T.A.L.K.E.R. 2
- Go Mecha Ball
- Replaced
- Phantom Abyss
- Eiyuden Chronicles
- Manor Lords
- Persona 3: Reloaded
- Harold Halibut
- 33 Immortals
- Another Crab’s Treasure
- Pigeon Simulator
- Bounty Star
- Magical Delicacy
- Flintlock: The Siege of Dawn
- Galacticare
- Dead Static Drive
- Botany Manor
- Cities Skylines II (Console)
- Little Kitty Big City
- PlateUp!
- ARK II
- FLOCK
- Vapor World: Over the Mind
- Frostpunk 2
- Ereban Shadow Legacy
- The Dungeons of Hinterberg
- Harmonium: The Musical
- Still Wakes the Deep
- OPEN ROADS
- SOPA
- Immortals of Aveum
- Commandos: Origins
- Lightyear Frontier
- GHOST BIKE
- Nirvana Noir

Maybes:
- Citizen Sleeper 2: Starward Vector
- She Dreams Elsewhere
- Neon White
- Way of the Woods
- Hollow Knight: Silksong
XGS سال خوبی رو داره اگه کیفیت بازیها خوب دربیاد.
از بتسدا ایندیانا جونز و فال اوت نسل نهمی و DLC استارفیلد، هر ۳ تاشون خیلی مهم هستند.
از ABK خیلی خبری نیست و همون بلک اپس کار رو درمیاره.
بازیهای دی وان گیم پس هم تا جایی که میدونیم خیلی خوبن و اگه سیلک سانگ هم امسال بیاد دیگه همه چی تکمیل هست.
حالا این لیست هنوز بدون بازیهای ABK اینجوری سنگین هست.

این ۲ سال یکی از بهترین سالهایی هست که گیمرها میتونند تجربه کنند. این فقط لیست بازیهای مایکرو و گیم پس هست که یک سال هم برای تجربه شون کمه و وقت کم میاد. کلی عناوین دیگه از استودیوهای خیلی خوب هست که اگه بخوایم در کنار این لیست در نظر بگیریم واقعا میسوزیم. امسال از پلتفرمهامون فریاد انا الحق رو زیاد میشنویم. امیدوارم که برای همه فرصت بازی کردن پیش بیاد.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر