اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,923
نام
محمد حسین
چقدر ناراحتین زن اومده تو کابینه ایکس باکس :))

2023-10-26_22-46-00.jpg ezgif-1-d046339771.png

قبلا 7 به 6 بود، الان شده 6 به 6 تا کوتیک بره و جایگزینش مشخص بشه
__________
در مورد زنیمکس لدر هنوز ceo هست ولی باید به بوتی جواب بده و گفته شده، اینکار صورت گرفته تا استودیوها با هم همکاری کنن که کار خوبیه، دو تا تیم انتشار معنی نداره و مشخص بود که این اتفاق میوفته و خود زنیمکسم یکی میخواد بالا سرش باشه، بوتی یخورده گیج میزنه ولی در کل گیج زدن عادیه تو ایکس باکس.
در مورد باند، بهترین کار ممکن صورت گرفت، ایکس باکس فوق العاده بی برنامه هست و از آرون گرینبرگ بگیر تا ...، با افزایش نیرووها، نیاز به تیممهای جدید داره که اومدن یه تیم سخت افزار و نرم افزار برای مدیریت سخت افزار و نرم افزار و تعامیل با سازنده ها و مصرف کننده و ... ساختن که نیاز بود و باندم کردن رییسش، تو دادگاه نشون دادجربزه اینو داره، یه قیاس با سایرین بکنی، تو دادگاه جزء دو سه نفر برتر بود از لحاظ مدیریت خودش
To manage the platform of today, and build the platform of tomorrow, we are bringing together the teams that will make this possible,” explains Spencer. “Sarah Bond will lead this team as President of Xbox — bringing together Devices, Player & Creator Experiences, Platform Engineering, Strategy, Business Planning, Data & Analytics and Business Development.”
در مورد بخش فروش هم، تیم امی سیلور من که مسئول وسایل و نرم افزارها مثل آفیس و ویندوز و ... هست رو هم آورددن بالا سر بخش گیمینگ که به اسپنسر گزارش بدن که منطقی هم هست نگاه ماکرو بعد خرید 69 میلیارد دلار، دیگه به ایکس باکس یه نگاه تفننی نیست، در اصل جابجایی فقط نبوده، تیم ایکس باکس بزرگ شده و قراره از لحاظ مارکتینگ، بهش به شکل دیگه ای نگاه بشه.
 
آخرین ویرایش:

Ffmmdreza

کاربر سایت
Apr 8, 2021
668
نام
Mohammadreza Sayari
نمیدونم چیزی که این تاپیک جای درستیه یا نه (اگه درست نبود از ناظم میخوام که به جای درست منتقلش کنه)





به نظرتون شرایط کلی اکس باکس توی وضع فعلی صنعت گیم چیه و نقاط و قوت و ضعفی که الان وجود دارن و چشمتون رو میگیرن چی هستن؟؟
 
  • Like
Reactions: bardia mohseni

bardia mohseni

کاربر سایت
Oct 13, 2023
62
نمیدونم چیزی که این تاپیک جای درستیه یا نه (اگه درست نبود از ناظم میخوام که به جای درست منتقلش کنه)





به نظرتون شرایط کلی اکس باکس توی وضع فعلی صنعت گیم چیه و نقاط و قوت و ضعفی که الان وجود دارن و چشمتون رو میگیرن چی هستن؟؟
بزرگ ترین مشکل XBOX فقط و فقط نبودن یه مدیر لایق برای نظارت استودیو هاست
آقا وقتی FM برای لانچ آماده نیست خب چرا منتشر میکنی؟؟؟
چرا وقتی بانی راس با دو تا هیلو قبلی خراب کرده باز دوباره میذاری بمونه و بزرگ ترین IP کنسولت رو دد کنه؟؟
چرا نرفتی یکبار بشینی ردفال رو تست کنی بعد اجازه انتشار بدی؟
چه بخوایم چه نخوایم بازی اگر با کیفیت باشه متای بالا میگیره دقیقا مثل FH
خب چرا هیچ نظارتی روی بخش کیفی بازی ها نیست؟؟؟
چرا باید وضعیت انیمیشن ها و چهره ها توی استارفیلد آدم رو یاده ۲ نسل قبل بندازه؟
تا وقتی امثال مت بوتی باشن XBOX راه به جایی نمی‌بره فقط صرفا کمیت رو داره
 
  • Like
Reactions: pouria.sh

a.messi10

کاربر سایت
Jul 27, 2014
983
بزرگ ترین IP کنسولت رو دد کنه؟؟
Most played games - Microsoft Store - Google Chrome 10_29_2023 11_48_19 PM.png
واسه بازی "دد" خیلیم بد نیست جزو 15 بازی با بیشترین پلیر رو ایکس باکس باشه
پ.ن:اینکه بیاید بگید هیلو باید از این بالاتر باشه رتبه و پلیراش کاملا حرف درستیه و من خودم انتظارم بیشتر از ایناس از IP بزرگی مثل هیلو ولی این کلمه "دد" که اینجا زیاد درباره هیلو به کار میره اصلا با واقعیت جور در نمیاد و درست نیست.جدا از اون خود بازی رو من از همون سیزن یک تا الان بالای 700 دست بازی کردم و راحت میتونم بگم به غیر از گیمپلی که بنظرم واقعا بی نظیره از نظر محتوا بخش انلاین زمین تا اسمون فرق کرده و بخش پروگرشن بازیم اوایل واقعا بد بود ولی اونم بهتر شده هر چند هنوز جای کار هست و تو سیزنای بعدی میتونه بهترم بشه.
 
آخرین ویرایش:

Ffmmdreza

کاربر سایت
Apr 8, 2021
668
نام
Mohammadreza Sayari
بزرگ ترین مشکل XBOX فقط و فقط نبودن یه مدیر لایق برای نظارت استودیو هاست
آقا وقتی FM برای لانچ آماده نیست خب چرا منتشر میکنی؟؟؟
چرا وقتی بانی راس با دو تا هیلو قبلی خراب کرده باز دوباره میذاری بمونه و بزرگ ترین IP کنسولت رو دد کنه؟؟
چرا نرفتی یکبار بشینی ردفال رو تست کنی بعد اجازه انتشار بدی؟
چه بخوایم چه نخوایم بازی اگر با کیفیت باشه متای بالا میگیره دقیقا مثل FH
خب چرا هیچ نظارتی روی بخش کیفی بازی ها نیست؟؟؟
چرا باید وضعیت انیمیشن ها و چهره ها توی استارفیلد آدم رو یاده ۲ نسل قبل بندازه؟
تا وقتی امثال مت بوتی باشن XBOX راه به جایی نمی‌بره فقط صرفا کمیت رو داره
به نظر من اینطوری نبوده که اکس باکس کلا بازی خوب نداشته باشه
بازیایی مثل های فای راش و Pentiment و گراندد و سایکوناتس واقعا بیشتر از کافی هستن که بخوایم بگیم اکس باکس بازی های خوب داشته.
ولی به عنوان یه پلتفرم که به صورت تاریخی از اول خیلی روی مخاطب کور سرمایه گذاری داشته به نظرم اکس باکس به دو سه تا بازی با اسکیل تبلیغاتی خیلی بزرگ نیاز داره که بتونن متای 93-94 به بالا بگیرن و همزمان محتوا سازهای یوتیوب و تیک تاک رو کاملا راضی کنن تا سطح اینترنت از شهرت کیفیتشون پر بشه و اون حسن نیتی که سال ها به سمت اکس باکس وجود نداره رو برگردونه. متاسفانه استارفیلد و هیلو با وجود اینکه خوب بودن نتونستن اینکارو بکنن یادمه روز ریلیز استارفیلد تیک تاک پر ویدیوهای منفی شده بود.


من شخصا فکر میکنم اکس باکس در کل وضع بهتری نسبت به رقبا توی سال 2023 داشت چون واقعا گیم پس میزبان بازیای بزرگ و موفقی بود و تکمیل خرید اکتیویژن معرفی گیم پس کور و... خیلی مثبت بودن
-
 

Big Band

کاربر سایت
Jul 25, 2012
2,533
میگن سریز اس باتل نک و ترمز نسل ولی اتفاقا به نظرم این کنسول باعث میشه سازنده ها وقت بیشتری برای بهینه سازی بذارن و حتی روی عملکرد بازی ها در ۵ و x هم میتونه تاثیر مثبت داشته باشه
صنعت گیم به همچین bottleneck عظیمی نیاز داره. بزرگترین معضل گیمینگ اینه که سازنده ها از نظر گیم پلی هیچ پیشرفتی نمیکنن ولی گرافیک رو تا ته میکشن بالا و یه حجم عظیمی مخاطب casual جذب میکنن. نینتندو کنسولش از موبایل های ارزون قیمت اندروید هم ضعیف تره ولی بازم هر نسل داره کلی بازی فان و پر فروش میده بیرون، چه اشکالی داره بقیه هم مجبور بشن رو فاکتور های غیر گرافیک تمرکز کنن؟
 
  • Like
Reactions: Bax and pouria.sh

Ffmmdreza

کاربر سایت
Apr 8, 2021
668
نام
Mohammadreza Sayari
صنعت گیم به همچین bottleneck عظیمی نیاز داره. بزرگترین معضل گیمینگ اینه که سازنده ها از نظر گیم پلی هیچ پیشرفتی نمیکنن ولی گرافیک رو تا ته میکشن بالا و یه حجم عظیمی مخاطب casual جذب میکنن. نینتندو کنسولش از موبایل های ارزون قیمت اندروید هم ضعیف تره ولی بازم هر نسل داره کلی بازی فان و پر فروش میده بیرون، چه اشکالی داره بقیه هم مجبور بشن رو فاکتور های غیر گرافیک تمرکز کنن؟
به نظر من بحث‌ نیاز نیست
کلا ماهیت وجود کنسول بازی باتل نکه
پی اس فایو و سری اکس حفتشون دوتا کنسول با معماری های ۲۰۱۸-۲۰۱۹ هستن که قراره تا ۲۰۲۷ بازی بگیرن. اگر احیانا نسخه پرو ای هم ریلیز بشه در اصل بر پایه همین تکنولوزی هست
الان شما بع فرق الن ویک روی پیسی و کنسول نگاه کنی کاملا متوجه فرق سطح کنسولا و تکنولوژی های روز میشی.
حالا وجود یه کنسول ضعیف تر از همون معماری که سطح قیمت خیلی مناسبی داره از نظر من سودش برای گیمینگ بیشتره تا ضررش
 

Starless

کاربر سایت
Jan 25, 2022
1,495
نام
عرفان
https://comicbook.com/gaming/news/cliff-bleszinski-scrapper-gears-of-war-interview/
بلسزینسکی در مصاحبه اخیرش گفته به نظرش سری Gears نیاز به یک ریبوت به شیوه ای که god of war پیش گرفته داره ، و آمادست در صورت نیاز به تیم سازنده مشاوره بده و برای اینکار فقط لازمه فیل، با گوشیش تماس بگیره.
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,102
به گفته الکس از DF، قدرت خام بیشتر Series X در بازیهای نسل جدید و پیشرفته از لحاظ گرافیکی خودشون رو نشون میدن. در بازی Alan Wake 2 که بهترین گرافیک سال (و احتمالا تا اینجای نسل) هست، تا بیش از ۱۰ فریم بالاتر از PS5 میده.

Screenshot_20231031_164336_X.jpg
 

KING.RG

کاربر سایت
Jun 12, 2021
467
به گفته الکس از DF، قدرت خام بیشتر Series X در بازیهای نسل جدید و پیشرفته از لحاظ گرافیکی خودشون رو نشون میدن. در بازی Alan Wake 2 که بهترین گرافیک سال (و احتمالا تا اینجای نسل) هست، تا بیش از ۱۰ فریم بالاتر از PS5 میده.

Former principal engineer at Unity and Ubisoft:
Screenshot 2023-11-01 005849.jpg
مهندسین مایکروسافت یه چیزی میدونستن که بجای بالا بردن کلاک، تعداد Compute Unit رو بیشتر کردن :D
برای داشتن Mesh Shaders و قابلیت های کامل RDNA 2.0 هم بیشتر صبر کردن ولی یکسری معلوم‌الحال دست کم گرفتن این موضوع رو و حتی با استناد به بازیهای کراس‌جن مسخره هم کردن ولی خب نتیجه اش کم کم داریم میبینیم و در آینده نزدیک بیشتر هم خواهیم دید :D
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر