اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

riotan1234

کاربر سایت
Sep 9, 2013
298
نام
اشکان
ای کاش تا اونموقع مایکروسافت مخ سازنده رو بزنه...مستقیم بیاد رو گیم پس??
باید بیاد رو گیم پس

من چند ماه بازیش میکردم .. لذت بخشه خیلی فانه ... ولی ۲۰ دلار قیمت بالاییه واسش
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
پنچمارک تکنولوژی Mesh Shader اومده که واقعا پشم ریزونه تا 1800% افزایش پرفورمنس داره !!!
Mesh Shader یکی از فیچر های کارت های RTX 20/30 و (فقط RDNA 2.0 واقعی??) RX6000 هست که Xbox Series X/S (چون تنها کنسول نسل نهمی هستند که تمام ویژگی های RDNA2.0 رو داره!) هم کامل ازش پشتیبانی میکنه.و مایکروسافت هم تبلیغات زیادی براش انجام داده:
Mesh shaders can boost FPS on current graphics cards by up to a massive 1800%
 

mahyarxbox

کاربر سایت
Jul 6, 2014
1,421
نام
مهیار
پنچمارک تکنولوژی Mesh Shader اومده که واقعا پشم ریزونه تا 1800% افزایش پرفورمنس داره !!!
Mesh Shader یکی از فیچر های کارت های RTX 20/30 و (فقط RDNA 2.0 واقعی??) RX6000 هست که Xbox Series X/S (چون تنها کنسول نسل نهمی هستند که تمام ویژگی های RDNA2.0 رو داره!) هم کامل ازش پشتیبانی میکنه.و مایکروسافت هم تبلیغات زیادی براش انجام داده:
Mesh shaders can boost FPS on current graphics cards by up to a massive 1800%
البته توی بازی ها نمیشه به همچین اعدادی رسید فک‌کنم:-? باید ببینیم در عمل چقد افزایش پرفورمنس تو بازی های آینده داره
 
  • Like
Reactions: AmirPh78

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,925
نام
محمد حسین
View attachment 195701

شایعه: بزودی انتشار ویدیویی نشان می دهد که بتسدا به اکوسیستم Xbox پیوست ?

فردی که تصاویر Starfield را فاش کرده است می گوید که پس از اتمام رسمی معامله بین مایکروسافت و ZeniMax / Bethesda ، فیلم بازاریابی بلافاصله در شبکه های اجتماعی قرار خواهد گرفت که بسیاری از موارد جالب را نشان می دهد
جف گراب گفته که تو ایونت ازش رونمایی میشه
اواسط ماه مارس
Xbox Could Be Hosting a Bethesda Event Next Month
جف گفته بیشتر جنبه تجاری مد نظره تا معرفی عناوین.
ممکنه یه چیزی شبیه اون مراسمی باشه که للغو شد و همشون نشسته بودن و حرف میزدن با هم. و مصاحبه طور بود
 

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
ای کاش تا اونموقع مایکروسافت مخ سازنده رو بزنه...مستقیم بیاد رو گیم پس??
صد در صد میاد ولی کلا چند دست فاز میده بعد مراحل‌ تکراری میشه آواز دوهول از دور خوش است اندر حکایت این بازیه
 
  • Like
Reactions: reza51 and Adam

mahyarxbox

کاربر سایت
Jul 6, 2014
1,421
نام
مهیار

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا
واقعا نمیدونم چرا دولوپر ها اینقد بهانه میارن، یه طوری میگن انگار تا حالا با سخت افزار های متنوع PC کار نکردن! ضمن اینکه تنوع سخت افزاری توی بحث PC خیلی خیلی زیاده
دولوپری که تنبل نباشه دولوپر نیست. :D کلا وجود Series S برای گیمر خوبه. برای دولوپر نه و باعث میشه روی پلتفرم اضافه کارهای بهینه سازی بیشتری بکنه. از این حرفاشون مشخصه بهینه سازی خاصی روی Series X فعلا انجام نمیدن! که از این قضیه مینالن. چون بیس کد دقیقا یکیه. تقریبا اتفاقی که داره میفته مثل مد Docked سوییچ و Portable بودن اونه که دو پرفورمنس متفاوت بهت میده.
 

Capitan_shepard

کاربر سایت
Jul 9, 2017
1,134
نام
امیر
واقعا نمیدونم چرا دولوپر ها اینقد بهانه میارن، یه طوری میگن انگار تا حالا با سخت افزار های متنوع PC کار نکردن! ضمن اینکه تنوع سخت افزاری توی بحث PC خیلی خیلی زیاده
سخت افزار های کنسولی همیشه نسبت به pc ها عقب افتادن منتها با بهینه سازی های زیاد و تلاش های مکرر بازی ها رو با کیفیت تقریبا مدیوم روشن اجرا میکنن(الانو فقط در نظر نگیریناول نسله و بازی ها بین نسلی واسه همین میبینین مثلا فلان بازی رو کنسولا با کیفیت الترا اجرا میشه)
مثلا پی اس فور اگه درست یادم باشه میگفتن در حد 750ti عه...دیگه اخر نسل به نفس نفس افتادنشو دیدیدیم...حالا فرض کنین یه کنسول داشتیم که مثلا ۱/۳ اون قدرت گرافیکی داشت چی میشد...یا بهتر بگم شما تو نسل هشتم با gtx260 چیکار میتونستین کنین ؟ اگه بازی ای رو اون کارت اجرا نمیشد میگفتین کم کاری سازندست؟
به صورت کلی کنسول ها به خودی خود ضعیف تر از pc هستن و این ضعف در طول نسل بیشتر به چشم میاد...حالا یه کنسول هم داشته باشیم که خودش ذاتا ضعیف تره...
حرف شما وقتی درسته که ما تو کیفیت همین بازی های بین نسلی گیر کنیم...اونموقع میشه گف مشکل سازندست نه کنسول
امیدوارم تونسته باشم منظورمو خوب برسونم
 

mahyarxbox

کاربر سایت
Jul 6, 2014
1,421
نام
مهیار
شاید به موضوع تاپیک زیاد مربوط نباشه اما چون بارها اینجا در مورد ماشین لرنینگ بحث کردیم تجدید دیدار با یه میم قدیمی خالی از لطف نباشه:Dاومدن موزیک ویدیو معروف Never gonna give you up از ریک استلی رو با ماشین لرنینگ 4K@60 به نوعی ریمستر کردن:D واقعا تصور چند سال بعد با فراگیر شدن ML تو گیمینگ و کارایی که میتونه انجام بده سخته
Rick rolling in 4K@60::D

سخت افزار های کنسولی همیشه نسبت به pc ها عقب افتادن منتها با بهینه سازی های زیاد و تلاش های مکرر بازی ها رو با کیفیت تقریبا مدیوم روشن اجرا میکنن(الانو فقط در نظر نگیریناول نسله و بازی ها بین نسلی واسه همین میبینین مثلا فلان بازی رو کنسولا با کیفیت الترا اجرا میشه)
مثلا پی اس فور اگه درست یادم باشه میگفتن در حد 750ti عه...دیگه اخر نسل به نفس نفس افتادنشو دیدیدیم...حالا فرض کنین یه کنسول داشتیم که مثلا ۱/۳ اون قدرت گرافیکی داشت چی میشد...یا بهتر بگم شما تو نسل هشتم با gtx260 چیکار میتونستین کنین ؟ اگه بازی ای رو اون کارت اجرا نمیشد میگفتین کم کاری سازندست؟
به صورت کلی کنسول ها به خودی خود ضعیف تر از pc هستن و این ضعف در طول نسل بیشتر به چشم میاد...حالا یه کنسول هم داشته باشیم که خودش ذاتا ضعیف تره...
حرف شما وقتی درسته که ما تو کیفیت همین بازی های بین نسلی گیر کنیم...اونموقع میشه گف مشکل سازندست نه کنسول
امیدوارم تونسته باشم منظورمو خوب برسونم
آره میگیرم منظورتون چیه.ولی این رو در نظر بگیرید ما همین نسل هم ۴ کنسول با توان سخت افزاری مختلف داشتیم، پس چیز جدیدی نیست.
یه مورد دیگه هم اینکه نسل هشتم استاندارد 1080p بود.شما اون جا نمیتونستید یه کنسول مثلا واسه رزولوشن 540p بدین بیرون!این نسل استانداردش 4K هست اما هنوز هم 1080p رزولوشن قابل قبولیه.پس اینجا شما میتونید یه کنسول در حد این رزولوشن بدید بیرون.با درست یا نادرست بودنش کار ندارم
یه مورد دیگه هم تکنولوژی های این کنسول های جدیده، مثل همین DirectML و Mesh Shader و غیره که هنوز استفاده نشدن.اینا بخصوص ML میتونن خیلی کمک‌کننده باشن
 
آخرین ویرایش:

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
شاید به موضوع تاپیک زیاد مربوط نباشه اما چون بارها اینجا در مورد ماشین لرنینگ بحث کردیم تجدید دیدار با یه میم قدیمی خالی از لطف نباشه:Dاومدن موزیک ویدیو معروف Never gonna give you up از ریک استلی رو با ماشین لرنینگ 4K@60 به نوعی ریمستر کردن:D واقعا تصور چند سال بعد با فراگیر شدن ML تو گیمینگ و کارایی که میتونه انجام بده سخته
Rick rolling in 4K@60::D


آره میگیرم منظورتون چیه.ولی این رو در نظر بگیرید ما همین نسل هم ۴ کنسول با توان سخت افزاری مختلف داشتیم، پس چیز جدیدی نیست.
یه مورد دیگه هم اینکه نسل هشتم استاندارد 1080p بود.شما اون جا نمیتونستید یه کنسول مثلا واسه رزولوشن 540p بدین بیرون!این نسل استانداردش 4K هست اما هنوز هم 1080p رزولوشن قابل قبولیه.پس اینجا شما میتونید یه کنسول در حد این رزولوشن بدید بیرون.با درست یا نادرست بودنش کار ندارم
یه مورد دیگه هم تکنولوژی های این کنسول های جدیده، مثل همین DirectML و Mesh Shader و غیره که هنوز استفاده نشدن.اینا بخصوص ML میتونن خیلی کمک‌کننده باشن
machine learning به سخت افزار وابسته است
قدرت شیدر های سری s برای ml معادل 8 ترافلاپس /سری x حدود 25 ترافلاپس
هر چند اصلا انویدیا یه لول دیگه است اما برای مقایسه قدرت tensor ها
rtx 2060 51 ترافلاپس
rtx 3060ti 129 ترافلاپس
rtx 3080 238 ترافلاپس
----------------
مایکروسافت احتمال زیاد 2023/24 یه کنسول میان نسلی عرضه میکنه , باید دید سرنوشت سری s به کجا می رسه
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر