اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,200
نام
سامان
با وجود fable و avowed حالا امیدوارم بازی inxile سبک مس افکت و استارفیلد در آینده باشه دیگه تنوع rpg مایکروسافت هم تامین میشه ;;)

سبک سایبرپانکی یا استیم پانکی باشه :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
جالبه PG زیر دست همین مایکروسافت به این سطح خفن رسیده، دیگه تو این یه مورد که همین Fable با توجه به مواردی که گفتی، راحت می‌تونه یه بازی بزرگ و سیستم سلر باشه :D Fable به بزرگی Gears و Halo نیست و حساسیت روش کمتره، در نتیجه سازنده به دلایل مختلف خیلی راحت‌تر می‌تونه بازی رو زیر و رو کنه و اصلا یه چیز متفاوت نسبت به نسخه‌های قبل بسازه، آخرین نسخه اصلی این سری، ۱۰ سال پیش عرضه شد!
به نظرم همونطور که گفتی دلیل موفقیت pg این بود که استودیوی turn10 پشتش بود. یعنی در واقع کار خفنی نکرده مایکرو در رابطه با pg یه بازی ساب ژانر اونم به کمک تنهای استودیوی موفقش ساخته. یعنی من هورایزن بیشتر دست پخت turn 10 میدونم تا pg. اگه الان که مایکرو خریدتش بتونه fable درست حسابی بسازه اون موقع میشه گفت مایکرو برای اولین بار تونسته یه استودیو رو درست مدیریت کنه.
دوما شاید مخاطب ها تو نگاه اول دید بدی نسبت به تغییر داشته باشن ولی تغییر برای فرنچایز هایی مثل gears و halo خیلی واجب تر از آیپی هست که ده سال عرضه نشده و اتفاقا مشکل اصلی استودیو های مایکرو همین ترس از تغییر به نظرم.
دارن یه بازی با تم کاملا rpg رو میدن دست یه استودیویی که هفت هشت سال داره racing میسازه. مثل این میمونه که مثلا سونی GT رو بده دست سانتا مونیکا نه این که نتونن ولی باید ثابت کنن تواناییش دارن و با توجه با سابقه مایکر‌و تا اون موقع من نمیتونم بهشون اعتماد کنم :D
حالا باز اینجا خبر خوب این که خود PG درخواست کردن آیپی رو بگیرن مثل این که، شاید ایده های خوبی داشته باشن.
 
  • Like
Reactions: benjohn and SPILL

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,032
نام
نیما
من یه موضوعی رو متوجه نشدم ! مایکروسافت میخواد بازیهاش رو همزمان برای همه ی کنسول هاش منتشر کنه ؟ یعنی همچنان میخوان X1S هم ساپورت کنن ؟
خب وقتی یه کنسول حتی بازیهای این نسل رو نمیتونست 1080 اجرا کنه چرا باید بیای کنسول نسل بعدت رو که اتفاقا قویترین کنسول هم هست حروم ضعیف ترین کنسول نسل قبل کنی ؟!
اصلا چرا کنسول به این قدرتمندی ساختی و کلی طرفدارهات رو خوشحال کردی و دائم روی قویترین کنسول بودن تاکید میکنی بعد میای همچین چیزی میگی :|

Xbox Series X games no longer defined by technology, says Microsoft

اصلا کی از اینا همچین سیاستی رو خواسته ؟! چطوری به این نتیجه رسیدن که این تصمیم درسته ؟!
اگر هم قرار نیست این اتفاق بیفته چرا واضح نمیگن ؟! اون برچسب Optimized For XSX چیه که روی باکس بازیهاشون هست ؟ قویترین کنسول رو ساختی که بازیهای نسل قبل رو براش Optimize کنی ؟!
یه بلاتکلیفی عجیبی میبینم !
واقعا گرافیک فقط 4K60 یا 4K120 نیست ! اون ویژوال و افکت هایی که با تغییر هر نسل به چشم میاد خیلی مهمتره و تاثیرش هم روی جذب مخاطب خیلی بیشتره .
الان شما همون دموی Unreal 5 رو ببینید نه 4K بود و نه 60 فریم ، ولی تاثیرش چطور بود واقعا ؟
 

John-117

کاربر سایت
May 16, 2020
1,718
من یه موضوعی رو متوجه نشدم ! مایکروسافت میخواد بازیهاش رو همزمان برای همه ی کنسول هاش منتشر کنه ؟ یعنی همچنان میخوان X1S هم ساپورت کنن ؟
خب وقتی یه کنسول حتی بازیهای این نسل رو نمیتونست 1080 اجرا کنه چرا باید بیای کنسول نسل بعدت رو که اتفاقا قویترین کنسول هم هست حروم ضعیف ترین کنسول نسل قبل کنی ؟!
اصلا چرا کنسول به این قدرتمندی ساختی و کلی طرفدارهات رو خوشحال کردی و دائم روی قویترین کنسول بودن تاکید میکنی بعد میای همچین چیزی میگی :|

Xbox Series X games no longer defined by technology, says Microsoft

اصلا کی از اینا همچین سیاستی رو خواسته ؟! چطوری به این نتیجه رسیدن که این تصمیم درسته ؟!
اگر هم قرار نیست این اتفاق بیفته چرا واضح نمیگن ؟! اون برچسب Optimized For XSX چیه که روی باکس بازیهاشون هست ؟ قویترین کنسول رو ساختی که بازیهای نسل قبل رو براش Optimize کنی ؟!
یه بلاتکلیفی عجیبی میبینم !
واقعا گرافیک فقط 4K60 یا 4K120 نیست ! اون ویژوال و افکت هایی که با تغییر هر نسل به چشم میاد خیلی مهمتره و تاثیرش هم روی جذب مخاطب خیلی بیشتره .
الان شما همون دموی Unreal 5 رو ببینید نه 4K بود و نه 60 فریم ، ولی تاثیرش چطور بود واقعا ؟
نیما جان ایونت رو دیدی شما؟!
هیچ عنوان فرست پارتی ای بغیر از هیلو قرار نیست واسه وان عرضه شه
این یکی دو سال هم واسه این گفتن چون اصلا استودیو های جدید بازیاشون تا اون زمان آماده نمیشه...با توجه به چیزی که ما دیدیم انگار هیلو هم نسل هشتیه و فقط چون خواستن دستشون تو لانچ خالی نباشه قراره با xsx عرضه بشه
این Optimized For XSX هم واسه عناوین بین نسلیه(بازی های مولتی) و احتمالا یه همچین چیزی واسه XSS هم داریم!
حتی forza هم قرار نیست واسه وان عرضه شه چه برسه به fable و avowed و...
 

AMIN-1399F

خوشا فریاد زیر اب
مدیر انجمن
Oct 29, 2011
5,465
نام
امین
من یه موضوعی رو متوجه نشدم ! مایکروسافت میخواد بازیهاش رو همزمان برای همه ی کنسول هاش منتشر کنه ؟ یعنی همچنان میخوان X1S هم ساپورت کنن ؟
خب وقتی یه کنسول حتی بازیهای این نسل رو نمیتونست 1080 اجرا کنه چرا باید بیای کنسول نسل بعدت رو که اتفاقا قویترین کنسول هم هست حروم ضعیف ترین کنسول نسل قبل کنی ؟!
اصلا چرا کنسول به این قدرتمندی ساختی و کلی طرفدارهات رو خوشحال کردی و دائم روی قویترین کنسول بودن تاکید میکنی بعد میای همچین چیزی میگی :|

Xbox Series X games no longer defined by technology, says Microsoft

اصلا کی از اینا همچین سیاستی رو خواسته ؟! چطوری به این نتیجه رسیدن که این تصمیم درسته ؟!
اگر هم قرار نیست این اتفاق بیفته چرا واضح نمیگن ؟! اون برچسب Optimized For XSX چیه که روی باکس بازیهاشون هست ؟ قویترین کنسول رو ساختی که بازیهای نسل قبل رو براش Optimize کنی ؟!
یه بلاتکلیفی عجیبی میبینم !
واقعا گرافیک فقط 4K60 یا 4K120 نیست ! اون ویژوال و افکت هایی که با تغییر هر نسل به چشم میاد خیلی مهمتره و تاثیرش هم روی جذب مخاطب خیلی بیشتره .
الان شما همون دموی Unreal 5 رو ببینید نه 4K بود و نه 60 فریم ، ولی تاثیرش چطور بود واقعا ؟

اینو همون چند ماه پیش که بحثش داغ بود دوستان میگفتن مشکلی نیست و بازیها رو کنسول نسل قبلی جای 60 30 فریم میشن و یکی دوتا تکنیک حذف میشه و خللی تو ارائه بازیها رو کنسول نسل بعدی ایجاد نمیکنه!!!!
که متاسفانه همین هیلو نشون داد ساپورت نسل قبل تحت هر شرایطی چه سمی میتونه باشه.
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,032
نام
نیما
نیما جان ایونت رو دیدی شما؟!
هیچ عنوان فرست پارتی ای بغیر از هیلو قرار نیست واسه وان عرضه شه
این یکی دو سال هم واسه این گفتن چون اصلا استودیو های جدید بازیاشون تا اون زمان آماده نمیشه...با توجه به چیزی که ما دیدیم انگار هیلو هم نسل هشتیه و فقط چون خواستن دستشون تو لانچ خالی نباشه قراره با xsx عرضه بشه
این Optimized For XSX هم واسه عناوین بین نسلیه(بازی های مولتی) و احتمالا یه همچین چیزی واسه XSS هم داریم!
حتی forza هم قرار نیست واسه وان عرضه شه چه برسه به fable و avowed و...
من که گفتم متوجه نشدم جریان چیه...
بخاطر صحبت های خودشون این ذهنیت ایجاد شده، مثل همین لینکی که گذاشتم، یا اینکه قبلا گفته بودن تغییر نسل نداریم و....
میگم اگه نیست پس دیگه این حرفا چیه؟
 

QuinT

کاربر سایت
Feb 16, 2007
1,454
نام
Mehdi
من یه موضوعی رو متوجه نشدم ! مایکروسافت میخواد بازیهاش رو همزمان برای همه ی کنسول هاش منتشر کنه ؟ یعنی همچنان میخوان X1S هم ساپورت کنن ؟
خب وقتی یه کنسول حتی بازیهای این نسل رو نمیتونست 1080 اجرا کنه چرا باید بیای کنسول نسل بعدت رو که اتفاقا قویترین کنسول هم هست حروم ضعیف ترین کنسول نسل قبل کنی ؟!
اصلا چرا کنسول به این قدرتمندی ساختی و کلی طرفدارهات رو خوشحال کردی و دائم روی قویترین کنسول بودن تاکید میکنی بعد میای همچین چیزی میگی :|

Xbox Series X games no longer defined by technology, says Microsoft

اصلا کی از اینا همچین سیاستی رو خواسته ؟! چطوری به این نتیجه رسیدن که این تصمیم درسته ؟!
اگر هم قرار نیست این اتفاق بیفته چرا واضح نمیگن ؟! اون برچسب Optimized For XSX چیه که روی باکس بازیهاشون هست ؟ قویترین کنسول رو ساختی که بازیهای نسل قبل رو براش Optimize کنی ؟!
یه بلاتکلیفی عجیبی میبینم !
واقعا گرافیک فقط 4K60 یا 4K120 نیست ! اون ویژوال و افکت هایی که با تغییر هر نسل به چشم میاد خیلی مهمتره و تاثیرش هم روی جذب مخاطب خیلی بیشتره .
الان شما همون دموی Unreal 5 رو ببینید نه 4K بود و نه 60 فریم ، ولی تاثیرش چطور بود واقعا ؟
من که گفتم متوجه نشدم جریان چیه...
بخاطر صحبت های خودشون این ذهنیت ایجاد شده، مثل همین لینکی که گذاشتم، یا اینکه قبلا گفته بودن تغییر نسل نداریم و....
میگم اگه نیست پس دیگه این حرفا چیه؟

این لینکی‌ که گذاشتی هیچ جاش این چیزی که شما میگی رو‌ نمیگه؛ احتمالاً فقط تایتلش رو‌ خوندی و فکر‌ کردی منظورش ساپورت مایکروسافت از کنسول نسل قبل یا همون Xbox One هست؛ اما چیزی که خود مقاله اش داره میگه برعکس یه چیز دیگست اتفاقا:

Booty is keen to make the point that projects developed for Xbox Series X, due this Christmas, will not be as delineated or constrained by hardware specifications as they have been in the past.

"We’re at a point where the technology is out of the way,” he says. “In previous generations, the hardware and its limitations would leave a pretty clear fingerprint on a game. I remember the first early games that used sprite scaling and then suddenly every game had all these objects flying around the screen. You’d build a game around technical advances like that. But now we’re at the point with the tech where we can just let the stories and the characters that the teams have in mind reach the screen."

Booty’s views on the capabilities of the Xbox Series X, and how they will allow developers to focus on game design rather than technical challenges, that will be most keenly analysed when the machine arrives later this year. The argument is not that there are no technical constraints any more, but that the machine is so powerful, the emphasis will be on possibilities dictated by design rather than limitations dictated by specifications.

“If you look at movies, we’ve become almost numb to how amazing the special effects are,” he says. “You watch actors being portrayed as 20 years younger, you see these amazing worlds, and you just take it for granted – and that’s about getting the technology out of the way.
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,102
امان از این تایتل ها :D اتفاقا برعکس. میگه کنسول انقدر قویه که دیگه محدودیت تکنولوژی مثل قبل برقرار نیست که بخواد رو ایده ها تاثیر بزاره. سازندگان میتونن هر ایده ای بخوان رو این کنسول اجرا کنند.

شاید بازم یکم حرف تبلیغاتی باشه، ولی کلا میخواد بگه خیلی قویه کنسول. خلاصه اش تو این جملست:
the machine is so powerful, the emphasis will be on possibilities dictated by design rather than limitations dictated by specifications
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,032
نام
نیما
این لینکی‌ که گذاشتی هیچ جاش این چیزی که شما میگی رو‌ نمیگه؛ احتمالاً فقط تایتلش رو‌ خوندی و فکر‌ کردی منظورش ساپورت مایکروسافت از کنسول نسل قبل یا همون Xbox One هست؛ اما چیزی که خود مقاله اش داره میگه برعکس یه چیز دیگست اتفاقا:
این درسته یه چیز دیگه میگه، در واقع منظورش اینه که دیگه محدودیتی وجود نداره که تکنولوژی بخواد تعیین کننده باشه...
ولی چیزی که در مورد ساپورت نسل قبل گفتم ربطی به این لینک نداشت... بخاطر صحبتهای قبلیشون در مورد تغییر نسل و اون برچسب Optimized بود.
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,511
نام
محمد
به نظرم همونطور که گفتی دلیل موفقیت pg این بود که استودیوی turn10 پشتش بود. یعنی در واقع کار خفنی نکرده مایکرو در رابطه با pg یه بازی ساب ژانر اونم به کمک تنهای استودیوی موفقش ساخته. یعنی من هورایزن بیشتر دست پخت turn 10 میدونم تا pg. اگه الان که مایکرو خریدتش بتونه fable درست حسابی بسازه اون موقع میشه گفت مایکرو برای اولین بار تونسته یه استودیو رو درست مدیریت کنه.
دوما شاید مخاطب ها تو نگاه اول دید بدی نسبت به تغییر داشته باشن ولی تغییر برای فرنچایز هایی مثل gears و halo خیلی واجب تر از آیپی هست که ده سال عرضه نشده و اتفاقا مشکل اصلی استودیو های مایکرو همین ترس از تغییر به نظرم.
دارن یه بازی با تم کاملا rpg رو میدن دست یه استودیویی که هفت هشت سال داره racing میسازه. مثل این میمونه که مثلا سونی GT رو بده دست سانتا مونیکا نه این که نتونن ولی باید ثابت کنن تواناییش دارن و با توجه با سابقه مایکر‌و تا اون موقع من نمیتونم بهشون اعتماد کنم :D
حالا باز اینجا خبر خوب این که خود PG درخواست کردن آیپی رو بگیرن مثل این که، شاید ایده های خوبی داشته باشن.
مایکروسافت هزینه ساخت بازی رو تقبل کرده، به گسترش استودیو کمک کرده، یکی از استودیوهای خودش رو به کمک PG فرستاده، بازی رو حمایت کرده تا بهتر و بزرگ‌تر بشه و در نهایت استودیو رو تحت مالکیت خودش در آورده، دیگه مدیریت به چی میگن؟ :D اینکه هورایزن بیشتر دستپخت Turn 10 هست هم از اون حرف‌ها بود :D Turn 10 کمک زیادی به PG کرده ولی سری هورایزن دقیقا چیزی هست که خود استودیو ساخته، قشنگ ردپای عناوین Codemasters رو میشه تو بازی دید. به علاوه اینکه FH3 و FH4 دو تا ریسینگی هستن که به جز PG، هیچ استودیویی از پس ساختش برنمیاد، حتی Turn 10.

در مورد اینکه قبلا تو این سبک بازی نساختن هم داری مثال اشتباه می‌زنی. ARPG (شما همون اکشن ادونچر در نظر بگیر :D)، سبک خیلی تخصصی نیست، قرار نیست که CRPG یا RTS بسازن :D خیلی از اعضای قدیمی استودیو صرفا رو ریسینگ کار نکردن، خود رالف فولتن (کارگردان سری هورایزن و کارگردان فیبل)، قبل از کار روی ریسینگ، ده سال دستیار کارگردان تو استودیویی بوده که اصلا ریسینگ نساخته. به علاوه این همه عضو جدید از راکستار و یوبی‌سافت و سانتامونیکا و راکستدی و ... جذب کردن که تو بخش‌هایی که تجربه کافی ندارن، به مشکل نخورن. شما وقتی یکی از داستان‌نویس‌های اصلی سری Batman Arkham (به علاوه چند نفر دیگه از راکستدی) رو تو استودیو می‌بینی، یعنی که با برنامه‌ریزی کامل دارن میرن جلو، نیومدن که طراح دیالوگ‌های هورایزن رو بزارن مسئول نگارش داستان :D

در نهایت خود PG سال‌هاست به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای بازی‌سازی تو بریتانیا شناخته شده، دلیلش هم مدیریت صحیح و گسترش استودیو به صورت اصولی هست. وقتی همچین مواردی رو می‌بینی به صورت اتوماتیک باید واسه بازی بعدی اینا هایپ شد، چرا که با دو تا نسخه آخر هورایزن نشون دادن چه درک عمیقی از عناوین اپن‌ورلد دارن و وقتی تو ریسینگ همچین کاری می‌کنن، جایی که آزادی عمل بیشتری دارن، قراره کارهای شگفت‌انگیزی انجام بدن :D شما هم مثل من هایپ شو، هم دنیای فیبل پتانسیل بالایی داره، هم استودیو خفنه، ضرر نمی‌کنی!:D
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
این درسته یه چیز دیگه میگه، در واقع منظورش اینه که دیگه محدودیتی وجود نداره که تکنولوژی بخواد تعیین کننده باشه...
ولی چیزی که در مورد ساپورت نسل قبل گفتم ربطی به این لینک نداشت... بخاطر صحبتهای قبلیشون در مورد تغییر نسل و اون برچسب Optimized بود.
ساپورت نسل قبل صرفا یه دروغ تبلیغاتی برای سرگرم نگه داشتن دوستان XBOX تا 2022
چیز های که فیل اسپنسر و مایکروسافت ادعا کردن
بخوایم گیمرها رو مجاب کنیم که در یک موعد مقرر حتما کنسول مورد نظر ما رو بخرن برخلاف چیزیه که ویدیوگیم باید باشه
مایکروسافت نمیتونه این تعداد کاربر رو نادیده بگیره و بهشون بگه بازیهای جدید تنها به روی کنسول جدیدشون قابل اجراست
در واقعیت چه اتفاقی می افته
دو سال اینده مایکروسافت چند تا انحصاری AAA برای ONE عرضه میکنه ؟ 0 / صفر
تعداد انحصاری AAA معرفی شده برای one ؟ 0/ صفر
بازی های تایید شده 2021
Warhammer 40K
Stalker 2

و احتمالا Forza Motorsport
هر 3 انحصاری XSX
مایکروسافت نه تنها از ONE پشتیبانی نمی کنه , با عرضه انحصاری برای سری X ملت مجبور به خرید XSX میکنه
عملا همه خریداران ONE رو نادیده گرفته و صرفا داره سری X پشتیبانی می کنه
در تبلیغات
ما همه خریدارن ONE و کسانی که 500 دلار برای ONE X هزینه کردن دوست داریم و قطعا این دو کنسول تا 2022 پشتیبانی میکنم
اما این پشتیبانی صرفا در حد حرف و سخن همین :|
 
آخرین ویرایش:

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,605
نام
alireza
من یه موضوعی رو متوجه نشدم ! مایکروسافت میخواد بازیهاش رو همزمان برای همه ی کنسول هاش منتشر کنه ؟ یعنی همچنان میخوان X1S هم ساپورت کنن ؟
خب وقتی یه کنسول حتی بازیهای این نسل رو نمیتونست 1080 اجرا کنه چرا باید بیای کنسول نسل بعدت رو که اتفاقا قویترین کنسول هم هست حروم ضعیف ترین کنسول نسل قبل کنی ؟!
اصلا چرا کنسول به این قدرتمندی ساختی و کلی طرفدارهات رو خوشحال کردی و دائم روی قویترین کنسول بودن تاکید میکنی بعد میای همچین چیزی میگی :|

Xbox Series X games no longer defined by technology, says Microsoft

اصلا کی از اینا همچین سیاستی رو خواسته ؟! چطوری به این نتیجه رسیدن که این تصمیم درسته ؟!
اگر هم قرار نیست این اتفاق بیفته چرا واضح نمیگن ؟! اون برچسب Optimized For XSX چیه که روی باکس بازیهاشون هست ؟ قویترین کنسول رو ساختی که بازیهای نسل قبل رو براش Optimize کنی ؟!
یه بلاتکلیفی عجیبی میبینم !
واقعا گرافیک فقط 4K60 یا 4K120 نیست ! اون ویژوال و افکت هایی که با تغییر هر نسل به چشم میاد خیلی مهمتره و تاثیرش هم روی جذب مخاطب خیلی بیشتره .
الان شما همون دموی Unreal 5 رو ببینید نه 4K بود و نه 60 فریم ، ولی تاثیرش چطور بود واقعا ؟
بزرگوار کلا سیاست مایکروسافت شده سرویس محور..در اصل شما سرویسهای مایکروسافت رو عضو میشید و انتخاب پلتفرم باخودتونه...اگه بازی بهروز باشه تو خانواده x1ا با کیفیت پایین اجرا میشه مثل pc های پایین رده....بهترین مقاله هم این هست
The console war is over | Opinion
کاربرstanley هم زحمت کشیدن توضیح دادن:
(یه مقاله خوبی gameindustry چهار روز پیش منتشر کرده که خب اینجا فکر نکنم زیاد بهش توجه بشه!! ولی به درستی سیاست های سونی مایکرو و نینتندو رو تحلیل کرده و بنظرش هر سه کمپانی هرچند که دارن توی یک زمین بازی میکنن منتها هرکدوم دارن برای یک هدف متفاوت میجنگن.
ایکس باکس دیگه فروش کنسول اولویتش نیست، بیشتر سرویس محور شده و توی این راه هم تا به حال موفق بوده. مایکروسافت برخلاف سونی نیاز نداره سخت افزارش رو به فروش برسونه ، در اون سمت اما سونی که تمرکزش روی فروش ps5 هست برای این منظور نیاز داره که گیمرها رو مجاب کنه به خرید این کنسول. جیم رایان هم طی مصاحبه ای روی این امر تاکید داشته که هدف ما سوق دادن پلیر بیس ps4 هرچه سریع تر و بیشتر به ps5 هست. برای این منظور هم دارن سعی میکنن بازیهای بلاک باستر و aaa "انحصاری" برای ps5 منتشر کنن. از اون طرف اما فیل اسپنسر کاملا دیدگاه متفاوتی داره. برخلاف سونی که به قول خودشون به تغییر نسل اعتقاد دارن ، فیل اسپنسر اما به دسترسی گسترده تر بازیها معتقده. نظر اسپنسر اینه که بخوایم گیمرها رو مجاب کنیم که در یک موعد مقرر حتما کنسول مورد نظر ما رو بخرن برخلاف چیزیه که ویدیوگیم باید باشه. سیاستی که بر سرویس محور شدن تمرکز داره ، بنابراین مایکروسافت نیاز نداره برای بازی های انحصاری و مختص کنسولش بسازه و همینطور هم برخلاف سونی نتنها بازیهاش برای pc نیز عرضه میشن بلکه روی سرویس xCloud هم دارن منتشر میشن. درحال حاضر تمرکز مایکروسافت روی این مورده ، سرویس گیم پس الان بیش از ١٠ میلیون کاربر داره و مایکروسافت نمیتونه این تعداد کاربر رو نادیده بگیره و بهشون بگه بازیهای جدید تنها به روی کنسول جدیدشون قابل اجراست! شاید اینکار باعث بشه کنسول جدیدش بیشر فروش بره ولی به سیاست سرویس محورشون ضربه میزنه. در مجموع مایکروسافت دنبال اینه که سرویس هاش کاربر بیشتر جذب کنه از طرفی سونی بدنبال اینه که سخت افزارش رو بفروشه و هم مایکروسافت توی راهی که داره میره نتیجه داره میگیره هم سونی. استراتژی هر کدوم هم باعث شده برای گیمرها مزایا و معایبی داشته باشه. به کنفرانس اخیر هر کدوم هم توجه کنیم در راستای همین سیاست بودن، تمام بازیهای xbox game show برای گیم پس در دسترسه و از طرفی ایونت سونی هم بازیهای با گرافیک بالا و تمرکز روی سخت افزار ps5 نمایش دادن. همینطور که میبینیم هر کدومشون دارن روی سیاستی که در پیش گرفتن تمرکز میکنن.
دراخر سرویس های ایکس باکس واقعا مقرون بصرفه است و از طرفی از انحصاری های سونی هم نمیشه چشم پوشی کرد. چیزی که اینجا وجود داره دیگه این نیست که این بهتره یا اون ، طرفین استراتژی و هدف متفاوتی دارن و یک رقابت رو در رویی شکل ندادن. )
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر