اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,925
نام
محمد حسین
فقط قیمت 400 دلاری سری اکس میتونه این گندی که زدن رو جمع کنه
بازی اپن ورلد شده. rt داره که خودش یه مرض ناعلاجه.
سطح گرافیک باید در حدی باشه که 90 بده وقتی rt اومد 60 رو ثابت کنه.
خداییش کار سختیه.ببین مدیوم با rt چه فریمی تونسته بده،که تازه قراره فقط نسل بعدی باشه.
این هیلو بدبخت،باید برا هر دو نسل عرضه بشه و میان نسلی باشه.با تمام این تفاسیر،وقتی نمایش 4k گیم پلی رو میبینی.بازی زیباست.مشکلات فنی داره که رفع میشه و با اومدن rt واقعا شب ها مجذوب عکسبرداری از صحنه ها میشی.
turn 10 گفته forza motorsport جدید تو مراحل اولیه ساخته یعنی این 3 سالی که از عرضه نسخه 7 میگذره در حال اپدیت انجینشون بودن؟ چون زمان زیادیه.
شایعه هم هست که به 343 تو توسعه هیلو کمک میکردن حالا اینکه یه استودیو ریسینگ چه کمکی میتونه به بازی فرست پرسن بکنه جای خود :D
اوپن ورلد شده.اوپن ورلد ماشین میخوادو احتمالا رانندگی. یه جا معرفی کن که بهتر از سازنده فورزا بتونه اینکار رو بکنه؟
 

Kiarash_united7

کاربر سایت
Jan 6, 2020
1,692
داش مایکرو کاملا دست برتری رو داشت
همه چی داشت خوب پیش میرفت
عمه من بود اومد گفت بعد از ایونت سونی حس رضایت پیدا کردم و فلان ..
بازی انددلبز cgi
بازی پلی گراند cgi
ترن10 که همیشه گیم پلی نشون میداد فقط بسنده کرد به تیزر
خیلی از بازی ها هم مشخص شد فقط لانچ انحصاری هستن
از هیلو هم که دیگه 2 روزه ملت دارن با بروت دنیا رو به برکت هیلو ترول میکنن
این ایونت اصلا در سطح هایپ نبود
دیگه وقتی بزرگ ترین IP مایکروسافت نمایشش در اون حد ضعیف باشه وای به حال بقیه
کجاست اون انحصاری بزرگی که میگفتن مایکرو با یک استودیو ژاپنی قراره نشون بده
بازي سگا بود ديگه :D
 
  • Smile
Reactions: Love Console

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
turn 10 گفته forza motorsport جدید تو مراحل اولیه ساخته یعنی این 3 سالی که از عرضه نسخه 7 میگذره در حال اپدیت انجینشون بودن؟ چون زمان زیادیه.
شایعه هم هست که به 343 تو توسعه هیلو کمک میکردن حالا اینکه یه استودیو ریسینگ چه کمکی میتونه به بازی فرست پرسن بکنه جای خود :D
البته بار اول نیست که ترن 10 کمک بقیه استودیو ها میکنه قبلا با کوالیشن و ریر هم همکاری داشتند دلیلش هم شاید مهارت فوق العاده شون تو آپتیمایز کردن بازی هاست ... اگه FH و FM و Sot رو دیده باشی کاملا متوجه حرفم میشی ...
 

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,384
نام
محمد

Musician

کاربر فعال
Dec 16, 2006
1,263
من یک توضیحی راجبه این ویدیو اخیر دیجیتال فاندری بدم

تو بازیهای قدیمی مثل HALO REACH اطلاعات LIGHTING توی مپ های DIFFUSE و SPECULAR بیک میشدن از سایه گرفته تا نور و رفلکشن که باعث میشد اطلاعات یک آبجکت به صورت پیش فرض همیشه با جزییات نشون داده بشه در صورتی که این روش محاسبه یک نوع حقه برای طبیعی جلوه دادن جزییات آبجکت هست و نسبت به نور محیط انعطاف پذیر نیست.

حالا تو HALO INFINITE از روش جدید PBR استفاده شده که چندین سالی میشه دولوپر های به این ورک فلو رو آوردن، PBR یعنی physically based rendering که مثل روش قبلی شامل مپ های Albedo ، Normal Map ، Gloss ، Metalness میشه که تو مپ ALBEDO اطلاعات رنگی بسیار کمی ذخیره شده برعکس DIFFUSE و جزییات آبجکت ها در بقیه مپ هایی که قرمز کردم نسبت به REAL TIME LIGHTING عکس العمل نشون میدن، حالا چون این وسط HALO INFINITE از DYNAMIC LIGHTING استفاده کرده اگه کاراکتر تو نور قرار بگیره جزییاتش بیشتر میشه و اگه تو سایه قرار بگیره اطلاعات و جزییات کمی از آبجکت نمایش داده میشه، پس اگه ما مدلی داشته باشیم که اطلاعات تکسچرش وابسته به Dynamic lighting یا dynamic shadow باشه تا بتونه جزییات نشون بده مشکل از سیستم نورپردازی بازی هست نه مدل ها، برای همینه که ما فکر میکنیم با 2 تا تریلر متفاوت روبرو هستیم در صورتی که محل قرار گیری نور تو 2 تا تریلر فرق داشت.

همه اینارو گفتم که بگم NO SH..T اینا اولین کاری که باید تو اون 343 خراب شده میکردن نورپردازی صحیح بوده وگرنه عمه ی بنده هم که بلده کاراکتر High poly بسازه?‍♂️، سوای اینا با این که نور پردازی بازی مشکل داره، هنوز که هنوزه مدل ها هم بی کیفیت هستن ( حتی اگه آبجکت تو نور قرار بگیره) و دنیای بازی لخته و شامل یک نوع پوشش گیاهی یک نوع درخت و 2 3 تا هارد سورفیس اینور اونور میشه. این کراس جن بودن بازی، هر کسی که تصمیم گیرنده این قضیه بوده باید پرتش کنن بیرون...
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,511
نام
محمد
یک نکته فراموش کردی بزرگوار
اعلام کردن تریلر forza motorsport با اینکه in-engine بود 30 فریم اجرا شده بود :-??
سخت افزار که روش اجرا شده مشخص نیست :-??با توجه به هیلو احتمال زیاد یه pc قدرتمند
بعد مقایسه با gt :| روی devkit PS5 اجرا شده بود :| اون هم 4K 60 فریم


البته این دو تا ارتباطی با هم ندارن
تیم اصلی forza می سازه
Playground Games opening second studio for open world game
Playground Games: "Crunch has no place in modern development"
2019 تازه به 60 نفر رسیدن
Since we announced Playground's second studio, the developer has hired roughly 60 people, with plans to reach 200. Two years to hire less than half your intended headcount might seem slow, but Raeburn said this has been both unavoidable and somewhat deliberate

استودیو که تازه تاسیس شده و هدفش رسیدن به 200 نفر انتظار داری در حد اسکاریم باشه ؟ بی خیال دوست عزیز
PG یه استودیو هست با دو تا تیم، الان هم مشخص شده حتی یه سری از اعضای Turn 10 هم دارن روی Fable کار می‌کنن، صرفا اون ۶۰ نفری که شما ذکر کردی مشغول کار روی Fable نیستن! در ضمن فقط تو ۴ ماه اخیر، ۳۰ نفر عضو جدید به استودیو اضافه شدن که بین دو تا تیم هم پخش شدن، یعنی جوری هم نیست که فقط تمرکز روی یک بازی باشه. یعنی الان اعضای جدید به صورت کلی خیلی بیشتر از ۱۰۰ نفر شدن.

نمونه جا به جایی نیرو بین تیم‌ها :D

z42y_img_20200726_103029.jpg



shz5_img_20200726_103415.jpg
 
آخرین ویرایش:

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
PG یه استودیو هست با دو تا تیم، الان هم مشخص شده حتی یه سری از اعضای Turn 10 هم دارن روی Fable کار می‌کنن، صرفا اون ۶۰ نفری که شما ذکر کردی مشغول کار روی Fable نیستن! در ضمن فقط تو ۴ ماه اخیر، ۳۰ نفر عضو جدید به استودیو اضافه شدن که بین دو تا تیم هم پخش شدن، یعنی جوری هم نیست که فقط تمرکز روی یک بازی باشه. یعنی الان اعضای جدید به صورت کلی خیلی بیشتر از ۱۰۰ نفر شدن.

نمونه جا به جایی نیرو بین تیم‌ها :D

z42y_img_20200726_103029.jpg



shz5_img_20200726_103415.jpg
من چی نوشتم بزرگوار ؟
تیم اصلی forza می سازه
2019 تازه به 60 نفر رسیدن
استودیو که تازه تاسیس شده و هدفش رسیدن به 200 نفر انتظار داری در حد اسکاریم باشه ؟
استودیو تازه تاسیس شده FABLE می سازه
 
  • Smile
Reactions: dark souls

jijabig23

کاربر سایت
Sep 25, 2015
648
نام
Ro.s
من چی نوشتم بزرگوار ؟
تیم اصلی forza می سازه
2019 تازه به 60 نفر رسیدن
استودیو که تازه تاسیس شده و هدفش رسیدن به 200 نفر انتظار داری در حد اسکاریم باشه ؟
استودیو تازه تاسیس شده FABLE می سازه
بهتون توضیح داده شد! شما هیچوقت نمی خونید ملت چی نوشتند اصلا!
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,511
نام
محمد
من چی نوشتم بزرگوار ؟
تیم اصلی forza می سازه
2019 تازه به 60 نفر رسیدن
استودیو که تازه تاسیس شده و هدفش رسیدن به 200 نفر انتظار داری در حد اسکاریم باشه ؟
استودیو تازه تاسیس شده FABLE می سازه
باشه حق با شما هست، ۶۰ نفر دارن Fable می‌سازن، بقیه اعضا که نمونه پروفایل هم گذاشتم دارن اینا رو تشویق می‌کنن :D از یک سال پیش تا الان هم کسی اضافه نشده به استودیو!!! اسکایریم هم تو اکثر سال‌های ساختش با یه تیم ۱۰۰ نفره جلو رفته، احتمالا در جریان نبودی! حداقل بخون چی نوشتم، اینقدر زحمت کشیدم این متن رو با گوشی تایپ کردم و عکس گرفتم :D
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
باشه حق با شما هست، ۶۰ نفر دارن Fable می‌سازن، بقیه اعضا که نمونه پروفایل هم گذاشتم دارن اینا رو تشویق می‌کنن :D از یک سال پیش تا الان هم کسی اضافه نشده به استودیو!!! اسکایریم هم تو اکثر سال‌های ساختش با یه تیم ۱۰۰ نفره جلو رفته، احتمالا در جریان نبودی! حداقل بخون چی نوشتم، اینقدر زحمت کشیدم این متن رو با گوشی تایپ کردم و عکس گرفتم :D
:-??
من کی گفتم 60 نفر بازی می سازن ؟
درست نمی خونی بزرگوار
استودیو جدید سال 2017 تاسیس شده , سال 2019 به 60 نفر رسیده و هدف استودیو برای ساخت FABLE رسیدن به 200 نفر
در مورد اسکاریم , فراموش کاری چه فاجعه فنی بود ؟ چه سالی عرضه شده ؟ 2011 (ناتی داگ هم 150 / 200 نفر TLOU ساخت )
قبل از اسکاریم به رهبری تاد هاوارد The Elder Scrolls III: Morrowind The Elder Scrolls IV: Oblivion Fallout 3 و.. ساخته بودن .اصلا قابل مقایسه با یه استودیو تازه تاسیس نیست
همون تیم در Fallout 4 به مشکل خوردن و بعدش فاجعه به Fallout 76 وجود اومد
------
 
آخرین ویرایش:
  • Smile
Reactions: dark souls

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر