اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
اول نسل سونی انقدر رو بحث رزولوشن و چهارتا پیکسل کمتر بیشتر (به معنای واقعی کلمه) بازی هاش نسبت به XOne مانور داد و اینو کرد تو بوق و کرنا و از طرف دیگه انحصاری هایی رو عرضه کرد که هر کدوم برای خودشون شوکیس گرافیکی بودن. شرایط که اینطور شد تغییر ذهنیت بازیکن ها نسبت به XOne تو رقابت مستقیم با PS4 غیر ممکن شد و مایکروسافت مجبور شد غیر مستقیم با رقیبش تو این بحث رقابت کنه و اونم 60 فریم بود! با 60 فریم شدن بازی های One، دیگه مقایسه مستقیم انحصاری های مایکروسافت با سونی غیر ممکن شد و این روند تا همین الان ادامه پیدا کرده.

اما تو نسل بعد لازمه که مایکروسافت این استراتژی مضخرف رو کنار بزاره، حالا که کنسول قوی تر رو در اختیار داره باید اینو تو عمل نشون بده! مخاطب به زرق و برق بازی انحصاری نگاه میکنه و نمیاد فریم رو بشمره! مایکروسافت باید سری X رو با بازی های 30 فریمی که از نهایت قدرت سخت افزاری کنسول استفاده می کنن، به چالش بکشه!

halo infinite به معنای واقعی کلمه قربانی سیاست افتضاح مایکروسافت شده. بیس بازی بر اساس قدرت سخت افزاری XOne هست که بعنوان مهم ترین انحصاری نسل بعدی مایکروسافت، جای تاسف داره. همچنان رو 60 فریم تاکید کردن که همین مسئله باعث شد کسایی که پیگیر بازی هستند همه چیز رو فراموش کنن و بخاطر گرافیک نچسب بازی کلا ناامید بشن! اما مشکل بازی فقط گرافیکش نیست، محدودیت سخت افزار رو میشه تو صحنه مبارزات، سیستم مبارزه و حرکت دشمن ها هم دید! محیط خلوت، با کمترین سطح جزئیات و بی روح، تعداد محدود دشمن ها تو صحنه و ... اینا همه به سخت افزار محدود One بر می گرده!

تو تاپیک Future Of Gaming گفتم دنباله هورایزن حیفه که لانچ تایتل بشه، اما این احتمال رو هم می دادم که این اتفاق نیوفته و مدیرای پلی استیشن یه IP موفق رو قربانی لانچ کنسول نکنن و همین اتفاق هم افتاد. تفاوت مدیریت رو ببینید، مطمئن باشید سونی هیچکدوم از استودیوهای اصلی خودش رو مجبور نمیکنه مهم ترین پروژه خودشون رو برای لانچ آماده کنند، اما اینطرف مهم ترین IP تاریخ Xbox به افتضاح ترین شکل ممکن باهاش برخورد میشه!

یه بحث دیگه ای که هست اینه مایکروسافت هنوز داره سعی میکنه با یه دست دوتا هندونه برداره! هنوز استودیوهاشو مجبور میکنه که اگر میخوان بازی داستانی بسازن حتما یه بخش چندنفره هم بگونجونن تا فروش بازی تضمین بشه! الان دقت کرده باشید بزرگ ترین استودیوها هم وقتی میخوان بازی داستان محور بسازن، بخش چندنفره رو یا کلا حذف می کنن یا بعنوان یه بخش کاملا مجزا و جدا از پروسه ساخت بخش داستانی، بهش نگاه می کنن! مثل راکستار که بخش داستانی دو بازی آخرش رو جدا از بخش تک نفره ساخت و عرضه کرد یا تصمیم ناتی داگ در مورد TLOU2. اینو مایکروسافت هنوز متوجه نشده!

خواسته بازیکن ها از شرکت های متمول سازنده کنسول ساخت بازی های داستان محوره! چون هزینه ساخت بازی چندنفره کمتره استودیوها مستقل راحت تر از پس ساختش بر میان و به همین خاطر الان بازی های چندنفره تو بازار نیاز هر جور گیمری رو برآورده میکنه اما بازی های داستان محور هم همینطوره؟ قطعا نه!
 
آخرین ویرایش:

sajjad++

کاربر سایت
May 9, 2014
1,862
نام
Sajjad
هیلو را باید قبول کرد نمایشش استاندارد نبود. گرافیک کم و پایین یک مساله ای هست گرافیک مشکل دار یک مساله ای. گرافیک بازی کلا یک جاهایی مشکل داشت به آلفا بتا میخورد. به نظر میاد اون شایعاتی که میگفتن ساخت بازی به مشکل خورده اواسط درست باشه. یعنی این چیزی که نشون دادن بهش میخوره ساختش از 2018 شروع شده باشه در بهترین حالت.

یا شایدم کلا موتور بازی اونجوری که میخواستن درنیومده.
قضیه زمانی دراماتیک تر میشه که بازی، بازی لانچه و بعیده تاخیر بخوره
 

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,380
نام
محمد
آقا من متوجه نشدم مگه نه هیلو تقریبا 4 ماه دیگه میاد.

این 8 ماه از کجا اومد؟!

مگه عنوان لانچ کنسولی نبود؟
توی 4 ماه همین رو هم پالیش کنن شاهکار کردن.
ارتقا گرافیکی و اینا عمرا اتفاق بیوفته:D
 

Musician

کاربر فعال
Dec 16, 2006
1,263
می تونی ادعا کنی 4 شوکیس نبود؟
می تونی ادعا کنی اونی که اسمش رو نمی خوام بیارم شوکیس نبود؟
خب تعریف شو کیس گرافیکی شما فرق داره با مال بنده و البته موردی نداره ممکن برداشت شخصی باشه این موضوع، وقتی اسم Graphical show case میاد وسط قطعا اون بازی هست که اوایل نسل میاد و به گیمرها ثابت میکنه که این کنسولی که میخوای بخری پتانسیل بسیار بالایی از لحاظ گرافیک داره مثل 2 تا هیلو رو ایکس باکس اوریجینال ، مثل Gears of war 1 و ELDER SCROLLS : OBLIVION بر روی XBOX 360 مثل RYSE و FORZA بر روی XBOX ONE ، هیلو 4 اواخر نسل 360 یعنی سال 2012 ریلیز شد و انتظار دیگه ای جز عالی و فوق العاده هم نمیشد داشت و خیلی بازی های قبلش و بعدش هم از لحاظ گرافیکی فوق العاده بودن مثل CRYSIS 3.
اگه بخوایم HALO مثال بزنیم همونطور که گفتم این بازی همیشه شو کیس گرافیکی نبوده که به طور مطلق بگیم.

یه نکته این وسط هست. عمده بازیهای بزرگ تاخیر خوردن بخاطر کرونا ولی هیلو نخورد.
سایبر تاخیر زد ولی هیلو نزد.سال انتهایی تو پولیش و کارهای نهایی خیلی مهمه.مخصوثا که قراره از xone تا سری ایکس بازی رو بدی.
در کنار اینا،ما از وسعت بازی،باخبر نیستیم.شاید یه بازی وسیع داریم که واقعا 5 ساله بوده کار توش و این 7 ماه،توش بشدت تو چشم میاد.اینکه از کجا معلومه، درست میشه،معلوم نیست ولی اینکه برنامه هاشون بهم خورده،معلومه.
صحبت از تاخیر rt معلوم میکنه تو برنامه ریزی عقب افتادن ولی میخوان لانچ باشه.
برا همین دارن از کارهایی که میشه میزنن تا به لانچ برسه.
گیم پلی تو تریلر e3 جذابتره و باحالتره.تریلر خوبی انتخاب نشده بود و بیشتر و بقول یکی از ککاربرها کات خورده بوده.
قسمتهایی از تریلر e3 توش هست.به هر صورت،تنها چیزی که به جواب میرسونه،فکر کنم زمانه.باید تا کنفرانس بعدی، باید صبر کرد.
فکر میکنم راضی کننده باشه اون. و گر نه فیل، باید تاخیر بزنه.
کلا مایکروسافت ثابت کرد فاقد قدرت تشخیص و نظارت هست، تنها کاری که بلدن انجام بدن خرید استدیو و IP ها با پول کلان و سرمایه گذاری شدید ولی با خروجی متوسط رو به ضعیف، الان همین مایکروسافت 2 تا از بهترین IPهاشو تبدیل کرد به عنوان های معمولی با فروش ضعیف ، وقتی اسپنسر هی میاد میگه ما اصلا در روند ساخت استدیو بازی ها دخالت نمیکنیم نتیجش میشه یک نسل کاملا ضعیف البته بعید میدونم نظارت هم بکنن فرقی بکنه، مثال بخوام بزنم بر میدارن Gears of war تو 2.5 سال میسازن آخرش میشه اسکی 3 تا نسخه قبل انگار با این همه سرمایه گذاری و پای حیثیت ip واجبه یه چیزی سر هم کننن تو 2.5 سال بعد به خورد ملت بدن، بعدش دوباره میان هایپ میکنن میگن شماره جدید بهترین بازی تو سری هست و اپن ورلده ولی تهش میبینی یه terrain با پستی بلندی ساختن یک تکسچر شن قرمز میریزه تو کل نقشه 4 تا دارو درختو خونه کپی پیست میکنه بهش میگن most ambitious game ever made ، بعد اسپنسر میاد از دستاوردشون میگه که چقدر مثلا موفقن. خلاصه زیاد از فیل توقع نداشته باش.

چه هیلو چه بازی های بزرگ دیگه مگه چندین بار فرصت بازگشت به دوران اوج دارن ما تنها چیزی که دیدیم خراب کردن این شانسها و بدبینی فن بیس بازی نسبت به آینده بازی بوده. شما که بازی میسازی فن های بازی از عملکرد نسخه قبلی راضی نیستن باید بیای همچین نمایشی به خورد ملت بدی؟ این یعنی نداشتن قدرت تشخیص. بازیت اگه مشکل داره به هر دلیل نمیرسه به لانچ تاخیر بزن درستش کن ، بهتر از اینه بازی مشکل دار به ملت تحویل بدی و نه تنها آینده کنسولتو خراب کنی و بدتر از چیزی که الان هست بشه و آی پی که 20 سال داری روش مانور میدی نابود کنی.

به هر حال ما از چیزی که میبینیم نظر میدیم و در نظر میگیریم بازی که 5 سال در حال ساخته نباید همچین نمایشی داشته باشه و غیره قابل قبوله.
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,509
نام
محمد
اسپنسر قبلاً گفته بود اگه لازم باشه هیلو رو تاخیر میزنن، اما بعید می‌دونم حاضر به انجام اینکار بشن.
هیلو تاخیر بخوره عملا هیچی برای لانچ ندارن.
جفت کنسول‌ها تا آخر ۲۰۲۱ واقعا بعیده انحصاری زیادی داشته باشن، اکثر عناوینی که گفتن برای ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شدن هم احتمال زیاد تاخیر می‌خورن. این همه انحصاری زمانی که هر دو کمپانی معرفی کردن هم دقیقا به همین خاطر هست. به نظرم به هیلو تأخیر بزنن خیلی اتفاق خاصی نمی‌افته، خیلی بهتر از عرضه بازی ناقص هست :D
 

VecchiaSignora

کاربر سایت
Sep 11, 2010
4,807
مشکل مایکرو اینجاست نمیخواد قبول کنه استودیو های جدیدش نمیتونن تو سطح اپیک و بانجی راه قبلی رو ادامه بدن.
مثل این میمونه bend studio بیاد TLOU3 رو به جای ND بسازه و همه تعجب کنن چرا بازی بخوبی شماره قبلی نشده.
مطمئنا دلیلی جز توانمندی بانجی و اپیک نبوده که تونستن زمان خودشون همچون شاهکارهایی بیرون بدن. حالا وقتی بیایی سازنده اصلی رو از بازی جدا کنی میشه داستان دو تا از بهترین آی پی های انحصاری مایکرو.

بنظرم هر دو تا استودیو مایکرو بجای ساخت ادامه هیلو و گیرز،باید سراغ ساخت آی پی جدید و راه خودشون میفرفتن. میتونستن چیزی در خور بدن و با این شدت هم با مقایسه با بهترین انحصاری های قدیمی مایکرو آسیب نمیدیدن.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر