اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

Kiarash_united7

کاربر سایت
Jan 6, 2020
1,692
اقا از این وادیا بیایین بیرون کلا این فکرا اخرش سوت بلبلی زدنه چون ی درصدم احتمال نداره همچین اتفاقی:-":p
فک کن ماکرو مثلا بفرض محال ip بازی pes رو بخره بعد تیمی که 25 ساله داره رو بازی کار میکنه رو بریزه دور بعد بگه خوب مستر فالتو و استدیو پلی گراند سری هورایزن رو میسازید میدونم رو ریبوت سری fable کار میکنید میدونم ینفرم نیروی آزاد ندارید میدونم اما مارو دور نندازین بیایین یه pes شلم شوربا بسازین ببینیم یا خوب میشه یا نمیشه دیگه!! :))
اصلا پلی گراند همین الانشم اولین بارشه داره همزمان رو دو پروژه بزرگ کار و هندل میکنه!
حتی اگر امکانشم باش و نیروی کافی داشته باش چرا فوتبال اخه مگه کینکت اسپورت که یه بازی فانتزی و محدود رو بخان تحویل بدن
نمیدونم تیم سازنده pes چن نفره ولی حتما زیادن :D( حال کردین امار دقیقو)
درکل سوژه برای جشن و مورد مگا بمب همینطوریشم کم نداریم که بخاییم بریم سمت تخیلاتی که در صورت آنجام هم نتیجه جالبی در پی نداشته باش
ميگم من خودم هم معتقد به اين شايعه نيستم

منتهي ساختن فوتبال اونقدر هم سخت نيست چون همين تيم كونامي بعيد ميدونم بالاي ١٠٠ نفر باشن

ضمن اينكه چرا پلي گراند حالا اينهمه استوديو ديگه داره ماكرو

البته بازم تاكيد دارم نظر من اينه كه فوتبالي در كار نيست

اما غير ممكن هم نيست كه معرفي كنن همون يك درصد احتمالشه بنظرم
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
لول اقا این قضیه فوتبال به معرفی خوده Xbox Sereis X برمیگرده! دوستمون بهرام توضیح داد

سه تا ویدیو اونجا به نمایش درامد
فورتزا که اگر هم دقت کنید با لیک های بعدی بخش مسابقات آفرود هم به نوعی تایید شد (چیزی که ویدیو نشون میداد)
دومی هیلو که براساس کند و کاش خوره های سری مشخص شد اون چیزی که تو ویدیو معرفی کنسول بود تو بازی نهایی هم یکی از لوکیشن هاست (فکرکنم زمین یا همچین سیاره ای بود یادم رفته)
و سومی که خب مسلما فوتباله! یکمی عجیب هست ولی خب وقتی یک ویدیو مفهومی میسازی در معرفی کنسولت و محتویاتی که از فورتزا و هیلو نشون دادی عینا درسته (یعنی صرفا یک چیزه تبلیغاتی نیست که وجود خارجی نداشته باشه با محتویان داخل خوده بازی) و فوتبال هم کنارش نشون میدی یکمی بحث شکل میگیره

حالا کار ندارم اصلا همچین چیزی رخ میده یا نه! ولی ولی اتفاقا فوتبال خیلی حائز اهمیت هست. از اینکه مایکروسافت در بازار بزرگ اروپا و خاورمیانه و نواحی خیلی ضعف داره و بشدت یک فوتبال انحصاری باکیفیت تاثیرگذاره
و دوم همونطوری که سالهای سال سری NFS بر سبک ریسینگ آرکد چیره داشت و قراردادهای انحصاری مثل پورشه و غیره، سلطنت ش با سری باکیفیت هرایزن شکسته شد در فوتبال هم امکان پذیر هست و این سلطه فیفا اونقدر قالب نیست چون اساسا بازی باکیفیتی هم نیست

در کل خلاصه :D یکمی بحث و شوخی، و کمی هم بحث جدی هست در کل مایکروسافت جاه طلب باشه سمت ش میره
 

Kiarash_united7

کاربر سایت
Jan 6, 2020
1,692
لول اقا این قضیه فوتبال به معرفی خوده Xbox Sereis X برمیگرده! دوستمون بهرام توضیح داد

سه تا ویدیو اونجا به نمایش درامد
فورتزا که اگر هم دقت کنید با لیک های بعدی بخش مسابقات آفرود هم به نوعی تایید شد (چیزی که ویدیو نشون میداد)
دومی هیلو که براساس کند و کاش خوره های سری مشخص شد اون چیزی که تو ویدیو معرفی کنسول بود تو بازی نهایی هم یکی از لوکیشن هاست (فکرکنم زمین یا همچین سیاره ای بود یادم رفته)
و سومی که خب مسلما فوتباله! یکمی عجیب هست ولی خب وقتی یک ویدیو مفهومی میسازی در معرفی کنسولت و محتویاتی که از فورتزا و هیلو نشون دادی عینا درسته (یعنی صرفا یک چیزه تبلیغاتی نیست که وجود خارجی نداشته باشه با محتویان داخل خوده بازی) و فوتبال هم کنارش نشون میدی یکمی بحث شکل میگیره

حالا کار ندارم اصلا همچین چیزی رخ میده یا نه! ولی ولی اتفاقا فوتبال خیلی حائز اهمیت هست. از اینکه مایکروسافت در بازار بزرگ اروپا و خاورمیانه و نواحی خیلی ضعف داره و بشدت یک فوتبال انحصاری باکیفیت تاثیرگذاره
و دوم همونطوری که سالهای سال سری NFS بر سبک ریسینگ آرکد چیره داشت و قراردادهای انحصاری مثل پورشه و غیره، سلطنت ش با سری باکیفیت هرایزن شکسته شد در فوتبال هم امکان پذیر هست و این سلطه فیفا اونقدر قالب نیست چون اساسا بازی باکیفیتی هم نیست

در کل خلاصه :D یکمی بحث و شوخی، و کمی هم بحث جدی هست در کل مایکروسافت جاه طلب باشه سمت ش میره
منم موافقم

ساختن فوتبال واقعا سخت نيست خصوصا كه نه گرافيك خفني ميخواد و نه محيط بزرگي داره و هوش مصنوعي و فيزيك هم تقريبا هر كاري كنن از فيفا بدتر در نمياد

بصورت جدي روش كار كنن اتفاقا ميتونن رقيب قدري باشن مثله قضيه 2k و nba
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
ميگم من خودم هم معتقد به اين شايعه نيستم

منتهي ساختن فوتبال اونقدر هم سخت نيست چون همين تيم كونامي بعيد ميدونم بالاي ١٠٠ نفر باشن

ضمن اينكه چرا پلي گراند حالا اينهمه استوديو ديگه داره ماكرو

البته بازم تاكيد دارم نظر من اينه كه فوتبالي در كار نيست

اما غير ممكن هم نيست كه معرفي كنن همون يك درصد احتمالشه بنظرم
مطرح کردن هر تزی بد نیست و قابل مطرح کردنه بشخصه گه سال 2105 اصلا انتظار امروز اکس باکس رو حدس نمیزدم و فکرشم نمیکردم اکس باکس گیم استدیو به جایگاه امروزی با همچین استدیوها و ارشیو قوی دست پیدا کنه
خوب چرا که نه چرا نتونه هر چیزی رو که لازم داره بهش برسه اما بنظرم الان همچین خط و مسیری رو پیش گرفتن حتی در صورت موفقیت بازی خروجی عملکردی خفنی نمیتونه داشته باش
 

Kiarash_united7

کاربر سایت
Jan 6, 2020
1,692
مطرح کردن هر تزی بد نیست و قابل مطرح کردنه بشخصه گه سال 2105 اصلا انتظار امروز اکس باکس رو حدس نمیزدم و فکرشم نمیکردم اکس باکس گیم استدیو به جایگاه امروزی با همچین استدیوها و ارشیو قوی دست پیدا کنه
خوب چرا که نه چرا نتونه هر چیزی رو که لازم داره بهش برسه اما بنظرم الان همچین خط و مسیری رو پیش گرفتن حتی در صورت موفقیت بازی خروجی عملکردی خفنی نمیتونه داشته باش
ميدوني اصلش به اينه كه چقدر سرمايه ميخوان بذارن و چه تيمي قراره روش كار بكنه

البته ما داريم رو يه فرضيه خيلي ضعيف بحث ميكنيما كه احتمال رخ دادنش كمه اما كاملا شدني هست

دليل اصليش هم سبك بازيهاي اسپورته كه اونقدر پيچيده نيست كه تو انحصار كمپاني خاصي بمونه
كما اينكه تا ٢٠٠٥ اينا pes از نظر گيم پلي خيلي بهتر از فيفا بود

منتهي كونامي حريف سرمايه EA نشد

نقطه مقابلش هم nba 2k هست كه كامل غير از امسال nba live رو زد زمين

يه قسمت عمده بازيهاي اسپورت لايسنس هاست وگرنه طراحي محيط و گيم پلي و هوش مصنوعيش واقعا پيچيده نيست
 
  • Like
Reactions: Bax and Ali Venom

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
لول اقا این قضیه فوتبال به معرفی خوده Xbox Sereis X برمیگرده! دوستمون بهرام توضیح داد

سه تا ویدیو اونجا به نمایش درامد
فورتزا که اگر هم دقت کنید با لیک های بعدی بخش مسابقات آفرود هم به نوعی تایید شد (چیزی که ویدیو نشون میداد)
دومی هیلو که براساس کند و کاش خوره های سری مشخص شد اون چیزی که تو ویدیو معرفی کنسول بود تو بازی نهایی هم یکی از لوکیشن هاست (فکرکنم زمین یا همچین سیاره ای بود یادم رفته)
و سومی که خب مسلما فوتباله! یکمی عجیب هست ولی خب وقتی یک ویدیو مفهومی میسازی در معرفی کنسولت و محتویاتی که از فورتزا و هیلو نشون دادی عینا درسته (یعنی صرفا یک چیزه تبلیغاتی نیست که وجود خارجی نداشته باشه با محتویان داخل خوده بازی) و فوتبال هم کنارش نشون میدی یکمی بحث شکل میگیره

حالا کار ندارم اصلا همچین چیزی رخ میده یا نه! ولی ولی اتفاقا فوتبال خیلی حائز اهمیت هست. از اینکه مایکروسافت در بازار بزرگ اروپا و خاورمیانه و نواحی خیلی ضعف داره و بشدت یک فوتبال انحصاری باکیفیت تاثیرگذاره
و دوم همونطوری که سالهای سال سری NFS بر سبک ریسینگ آرکد چیره داشت و قراردادهای انحصاری مثل پورشه و غیره، سلطنت ش با سری باکیفیت هرایزن شکسته شد در فوتبال هم امکان پذیر هست و این سلطه فیفا اونقدر قالب نیست چون اساسا بازی باکیفیتی هم نیست

در کل خلاصه :D یکمی بحث و شوخی، و کمی هم بحث جدی هست در کل مایکروسافت جاه طلب باشه سمت ش میره
و سوم هم اینکه یه عکس با توپ فوتبال منتشر کرد یکی از دولوپر های ارشدش.
اینم هینت مهمیه کلا. :D
 

Guzu

کاربر سایت
Dec 22, 2019
569
نام
Gurzukahn
آقا فرضا مایکروسافت فوتبال داد.
قضیه لایسنس چی میشه.
اگه بخواد از PES استفاده کنه که هیچ کارش راه افتادست تا حدودی.
اگه بخواد خودش آستین بزنه بالا که نصف قراردادها انحصاری فیفا نصف دیگه انحصاری PES
 

Muse

کاربر سایت
Jul 12, 2008
2,273
نام
عارف
یه تحلیل براتون برم همراه با یه نیمچه پیشبینی حوصلتون سر نره تا ایونت اکس باکس :D

هر کاری که توی 10 سال گذشته به اشتباه انجام داده مایکرو داره درست میکنه این سری. شخصا حتی بعد از معرفی مشخصات کنسول که مشخص میکرد قویتر از PS5 قراره باشه بازم بعید میدونستم که فرقی توی 2 به 1 بودن فروش ایجاد بشه اول نسل ولی اگه تمام تیکه های پازل رو کنار هم بچسبونیم من فکر میکنم شروع اکس باکس میتونه حتی قویتر از PS5 هم باشه.
این موضوع درسته که سونی فنای خودشو داره و انحصاریاش شاهکاره ولی مساله ی اصلی توی موفقیت تجاری کنسول هیچوقت بازیای انحصاری نبوده و نخواهد بود. Value مهمترین عامل موفقیت یه کنسول میتونه باشه. الان بیشتر از 110 میلیون PS4 فروخته شده ولی آمار فروش بازیای انحصاری بین 10-15 میلیونه (که خیلی بالاست قطعا) اما نشون میده بین 10-20 درصد گیمرا دنبال انحصاریا میگردن و اکثریت دنبال بازیای مولتی پلتفرم و AAA میگردن که هر سال منتشر میشه معمولا. فیفا, COD یا GTA و اسسینز کرید و امثالهم بازیاییه که خیلیا براشون کنسول میخرن و بازیای انحصاری یه bonus حساب میشن که اگه مجانی بشن یا تخفیف و هایپ زیادی بخورن برن سمتشون. اکثریت اولویت اصلیشون اینه که با کمترین هزینه بتونن اون بازیای معروف رو بازی کنن با دوستاشون.

حالا توی بحث Value میرسیم به چیزایی که تا حالا مایکرو نشون داده و قراره بده، همگی هم نقطه مقابل مسیریه که سونی داره میره. اول از همه اطمینان از پلن و سخت افزاره. اینکه مایکرو پایان نسلی که شکست خورده میاد زودتر از رقیبش کنسول و مشخصات رو معرفی میکنه نشون میده خیلی به خودشون مطمئنن و تردید سونی توی نمایش سخت افزارش و ندادن اطلاعات دقیق و بازی کردن با اعداد برای اینکه بگن اختلاف gpu و cpu الکیه و ... مشخص میکنه که توی بحث سخت افزار دست بالا رو داره اکس باکس. تنها چیزی که سونی روش مانور داده تا این لحظه سرعت SSD هست اونم وقتی عملا ساختار Series X از نظر سخت افزاری و نرم افزاری جوریه که سرعت SSD چندین به اصطلاح multiplier داره و اصلا بعید نیست در عمل به خاطر "ولاسیتی آرکیتکچر" بتونه از PS5 هم پرفورمنس بهتری ارائه بده توی این زمینه، همونجوری که توی تریلر HellBlade دیدیم چطور هیچ LOD ای وجود نداره و Asset ها با بالاترین کیفیت بدون اینکه مشخص باشه LOD تغییر کنه دارن لود میشن. سونی که اینهمه روی بحث SSD مانور داده هنوز هیچ شوکیسی نداشته براش و فقط حرف بوده. فقط یه ratchet and clank رو نشون دادن برای مانور روی SSD که اونم ویدیوهای تحلیلش نشون میده با اینکه نه کیفیت Asset ها اونقدر بالاست نه دنبال photorealism بودن باز داره 30 فریم اجرا میشه و کاملا یه جاهایی اون تغییر LOD یا لود شدن سایه ها و تکسچرا و ... مشخصه.

بحث بعدی در مورد قیمته. اینجوری که اسپنسر حرف زده توی ماهای اخیر و گفته اجازه داریم قیمت رو بر اساس شرایط تعیین کنیم و از طرفی سونی طفره میره از حرف زدن در مورد قیمت نشون میده حداقل کنسولا قیمتشون برابره و اگه یکی قراره کمتر باشه اکس باکسه. مایکروسافت اونقدی بودجه داره که بتونه حتی 50 دلار ضرر روی هر کنسول رو هم تحمل کنه و عوضش از سرویساش پول در بیاره، چیزی که سونی قطعا نمیتونه انجام بده. توی هر نسلی مهمترین عامل تعیین Value قیمت نسبت به قدرته. PS3 سر قیمت 50 درصد بازار سونی رو تقدیم اکس باکس کرد با اینکه کنسولش قویتر نبود و تازه پدر دولوپر رو هم در میاورد. شروع این نسل هم مایکرو همین حماقت رو با اکس باکس کرد. شاید بحث DRM و Always Online خیلی صدمه زد به برند اکس باکس اما بدتر از اینا قیمت گذاری بود. زوری تو پاچه کردن وسیله ی جانبی به قیمت 100 دلار و کنسول 500 دلاری با سخت افزار ضعیفتر جلو کنسول 400 دلاری باعث شد نسخه ی اکس باکس پیچیده بشه. برای نسل بعد اما تا جایی که بوش میاد برعکس شده، یعنی مایکرو که مشخصا سخت افزار قویتر رو داره ممکنه قیمت کمتری هم بذاره. اگه PS5 مثلا 499 دلار باشه حتی اگه Series X هم قیمت هم باشه باز از نظر Value خیلی بالاتره.

اما بحث بعدی در مورد Value کیفیت سرویس ها و بازیا میشه. کسی شک نداره توی این نسل سونی به شدت بهتر بود توی بحث انحصاری. اما همونطور که گفتم تاثیر بازی انحصاری کمتر از قیمت دستگاه، قدرت دستگاه و حتی سرویس ها میتونه باشه چون اکثر گیمرها فقط دنبال بازی داستانی سوم شخص اکشن نیستن. خیلیا فقط ریسینگ بازی میکنن یا فوتبال یا COD و ... پس براشون قیمت و سرویس مهمتره. حالا توی بحث انحصاری نمیشه نظر داد در مورد نسل بعد چون مایکرو هنوز رو نکرده فرست پارتی هاشو و فقط چند تا ترد پارتی انحصاری دیدیم. اما نمایش سونی مثل شروع نسل قبل از نظر انحصاری جذاب نبود واقعا. GT با اینکه فروش خوبی داره ولی دیگه سلطان ریسینگ نیست و البته چیزی هم ازش نشون ندادن. اسپایدرمن جدید هم که در حد لاست لگسی قراره باشه و نمیشه به چشم یه لانچ تایتل بزرگ بهش نگاه کرد. هورایزن هم که باز لانچ تایتل نیست و البته گیم پلی هم ازش ندیدیم. بقیه ی بازیا هم انحصاری زمانی بودن یا بازیای نه چندان بزرگ. تا همینجا هم به نظر من مایکرو لانچ تایتل قویتری داره به لطف Halo و بازیایی مثل Medium (هل بلید بعیده به 2020 برسه). حالا تصور اینکه بازیایی مثل Fable, Forza, Perfect Dark یا اینجور چیزا معرفی بشه و گیم پلی نسل بعد از 1-2 تاشون ببینیم کاملا کفه ی ترازو رو تو بحث لانچ تایتل و انحصاری میبره سمت مایکرو. کنار اینا اکس باکس Gamepass رو هم داره که باز توی اون بحث Value خیلی خیلی مهمه. انحصاریای مایکرو که تعدادشون روز به روز قراره بیشتر بشه به خاطر وجود اینهمه استودیو رو بتونی روز عرضه بازی کنی با ماهی 10 دلار چیزیه که خیلی سخت بشه ازش گذشت. مخصوصا حالا که شایعه ی بازیای 70 دلاری راه افتاده و بعید نیست قیمت بازیا بالا بره.

آخرین نکته هم شفافیته. برعکس سونی که هیچ علاقه ای به نمایش سخت افزارش، صحبت از قدرت کنسولش، قیمت دستگاه یا ساپورت کاربرای PS4 نداره، مایکرو توی این ماهای اخیر به شدت شفاف کار کرده. جدای از نمایش کنسول و بازیای ترد پارتی انحصاری (همه مسخره ی کم بودن گیم پلی تو اون نمایشا میکردن ولی بیشتر از عنوانای PS5 گیم پلی دیدیم اونجا) و دادن جزئیات در مورد سخت افزار و نرم افزار، مایکرو سعی کرده نسل فعلی رو یهو نابود نکنه. همه میدونن سال اول نسل جدید تفاوت کیفیت اونقد بالا نیست که نشه نسل قبل رو ساپورت کرد. سونی به دروغ اومد اعلام کرد که انحصاریای ما قراره از سخت افزار PS5 استفاده حداکثری کنن و نسل قبل از نظر انحصاری تمومه. ولی چیزایی که نشون دادن همگی روی کنسولای فعلی قابل اجرا بود و صرفا میخوان به زور 100 میلیون کاربر رو بکشن سمت کنسول جدید. کاملا شیوه ی Anti-consumer ای هست این و برعکس کاریه که مایکرو داره میکنه. اگه بازی قابل اجرا روی نسل فعلی باشه اصلا بد نیست که سال اول پشتیبانی بشه از نسل قبلی. مخصوصا بعد از کرونا که خیلیا مشکل مالی دارن. ضمن اینکه Xbox all access هم یه سرویس دیگه ای هست برای خریدن قسطی کنسول. شما ماهی 20 دلار میدی وان اکس میگیری روش گیم پس هم هست، کنسول نسل جدید هم که اومد آپگرید میکنی. باز همون بحث Value میشه. کنار اینا بکوارد هم که 3 نسل رو ساپورت میکنه هست، چیزی که سونی باز حاضر نیست در موردش شفاف سازی کنه حتی در مورد بازیای PS4.

آخر سر با در نظر گرفتن همه ی اینا من بعید میدونم حتی بعد از نسل شکست خورده ی فعلی، کنسول مایکرو کمتر از سونی بفروشه. سخت افزار قویتر، قیمت مشابه یا کمتر، سرویسای بهتر، انحصاریای بیشتر و شفافیت توی ساپورت و BC احتمال اینکه کسی که PS4 داشته بیاد سمت Series X خیلی خیلی بالاتره تا کسی از X1 بره به سمت PS5. حالا من اصن لاکهارت رو در نظر نگرفتم که مثلا اگه 300 دلار باشه و طبق شایعات CPU قویتری از PS5 داشته باشه و ری تریسنگ رو ساپورت کنه سخت افزاری و 1080 جواب بده دیگه مادر Value رو برای قشر کژوال یا متوسط به پایین مورد عنایت قرار میده :D
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
و سوم هم اینکه یه عکس با توپ فوتبال منتشر کرد یکی از دولوپر های ارشدش.
اینم هینت مهمیه کلا. :D

خخخ

اتفاقا جالبه بدونی هم استدیو پلی گراند و هم استدیو rare تیم فوتبال مجزا از هم دارند که گه داری باهم مسابقه میذارند و تیم منتخب شون تو جام های خیریه شرکت میکنند :D خوده رالف فولتون هم فوتبالی خراب لول

مطرح کردن هر تزی بد نیست و قابل مطرح کردنه بشخصه گه سال 2105 اصلا انتظار امروز اکس باکس رو حدس نمیزدم و فکرشم نمیکردم اکس باکس گیم استدیو به جایگاه امروزی با همچین استدیوها و ارشیو قوی دست پیدا کنه
خوب چرا که نه چرا نتونه هر چیزی رو که لازم داره بهش برسه اما بنظرم الان همچین خط و مسیری رو پیش گرفتن حتی در صورت موفقیت بازی خروجی عملکردی خفنی نمیتونه داشته باش


لول چه جایگاهی؟ یک زمانی مایکروسافت صاحب تیم های بازیسازی اپیک و بانجی بود! دستاورد فعلی در مقابل اون زمان هنور کوچیک هست، هرچند نسبت به 2015 که هردوی این دوتا رو از دست داده بود خب آره پیشرفت کرده

به قول دوستمون کیارش احتمال خیلی ضعیفی هست (چون اساسا تیم خاص و چیزه مهمی لیک نشده) ولی ترکیب لاکهارت + گیم پس + یک فوتبال باکیفیت انحصاری واقعا سیستم کیلر هست
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,526
نام
محمد
خخخ

اتفاقا جالبه بدونی هم استدیو پلی گراند و هم استدیو rare تیم فوتبال مجزا از هم دارند که گه داری باهم مسابقه میذارند و تیم منتخب شون تو جام های خیریه شرکت میکنند :D خوده رالف فولتون هم فوتبالی خراب لول




لول چه جایگاهی؟ یک زمانی مایکروسافت صاحب تیم های بازیسازی اپیک و بانجی بود! دستاورد فعلی در مقابل اون زمان هنور کوچیک هست، هرچند نسبت به 2015 که هردوی این دوتا رو از دست داده بود خب آره پیشرفت کرده

به قول دوستمون کیارش احتمال خیلی ضعیفی هست (چون اساسا تیم خاص و چیزه مهمی لیک نشده) ولی ترکیب لاکهارت + گیم پس + یک فوتبال باکیفیت انحصاری واقعا سیستم کیلر هست
البته مایکروسافت هیچ وقت صاحب Epic نبوده، صرفا قرارداد انحصاری جهت ساخت سری Gears باهاشون بسته بود. جالبه همون ایام، Epic بازی Unreal Tournament 3 رو به صورت انحصاری زمانی برای PS3 عرضه کرد :D
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
خخخ

اتفاقا جالبه بدونی هم استدیو پلی گراند و هم استدیو rare تیم فوتبال مجزا از هم دارند که گه داری باهم مسابقه میذارند و تیم منتخب شون تو جام های خیریه شرکت میکنند :D خوده رالف فولتون هم فوتبالی خراب لول




لول چه جایگاهی؟ یک زمانی مایکروسافت صاحب تیم های بازیسازی اپیک و بانجی بود! دستاورد فعلی در مقابل اون زمان هنور کوچیک هست، هرچند نسبت به 2015 که هردوی این دوتا رو از دست داده بود خب آره پیشرفت کرده

به قول دوستمون کیارش احتمال خیلی ضعیفی هست (چون اساسا تیم خاص و چیزه مهمی لیک نشده) ولی ترکیب لاکهارت + گیم پس + یک فوتبال باکیفیت انحصاری واقعا سیستم کیلر هست
چه ربطی داره اینم شد استدلال اخه ؟ :D
همون موقع که gears تو اوج بود نسخه سوم که ویدیوشم موجوده همچیش متعلق مالکیتش با اپیک بود!
ماکرو باج نمیداد حال نمیداد بهشون نسخه ps3 در دست کار بود اما حالا چی اپیک حتی ی درصد ساپورت تکنیکال که وظیفشم هست انجام نده ماکرو میره با انجین خودش هر کاری دلش خاست با ip خودش میکنه نه اینکه بچه یکی دیگرو بزرگ کنه
ماکرو تا خرید استدیو های و تفکر تولید محتوای فرست پارتی بچه یتیم این و اونو بزرگ میکرد حالا بجد میشه گفت خیلی حرفه ای تر داره عمل میکنه و در کنارشم قرار دادهای ترد پارتیش رو هم داره
اما بانجی امروز ماکرو سافت یا اپیک؟؟؟
هرچقدر قرارداد سفت و سخت هرچقدرم تجربه و تولید محتوای با کیفیت مثل halo 3 و Reach یا سه گانه گرز رو داشتن هم نهایتا اگر تجربه 50-50 در نظر بگیریم این ماکرو بود که هزینه کرد و این بانجی و این اپیک بودن که هر روز رشد میکردن و این موفقیت ها باعث تولید محتوای بهتر با پابلیشر های دیگه میشد که نتیجش هم شد همکاری با اکتی و اپیک هم ک خودش قولی بود نیازی به شریک نداشت!
پس در این مورد که هنوز به اون ماکرو 2008 یا 2010 فاصله داره مخالفم و با دلیل عرض کردم استدیوهای فعلی هرچند ضعیف تر به لحاظ کیفیت خروجی(که اینطور هم نیست) میتونیم از روز خرید استدیوهایی مثل
NINJA THEORY
OBSIDIAN
DUBLE FINE
INXILE
PLAYGROUND
TURN 10
THE INITIATIVE
I343
COLATION
RARE
هر کدومشون میتونن انتظارات هر قشری از گیمر رو کاملا راضی کنن فقط نیاز به زمان دارن
چون برای ماکروسافت و برای اکس باکس مالکیتشون و هر چیزی که میسازن برای پلتفرم اکس باکس و موفقیتشون برای رشد و تقویت برند اکس باکس هست
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
بنظرت خيلي خيلي بعيده فوتبال؟
اره.
یه بخش مهمی از فوتبال بحث لایسنس هاست.
خیلی از این لایسنس ها انحصارا دست ea هستن تا یه مدت زمان مشخصی و بدون اونا کار برای رقابت سخته.
بعدشم خیلی نیازی نداره فوتبال بسازه...
هزینه ای که میخواد بکنه رو بده به کونامی یا حتی خود ea و از روز اول بازیشونو بیاره گیم‌پس.
هزینه این کار کمتر از ساخت یه فوتبال از پایه است.

در مورد دراختیار گرفتن ای پی pes از کونامی یه کم محتمل تره ولی اونم خیلی کار خاصی نیست به نظرم. Pes اصلا در حد و حدود رقابت نیست با فیفا الان. بحث لایسنس ها هم باز مطرحه.


در کل هم نامحتمله هم بی مورد به نظرم. بره هزینه کنه فیفا رو روز اول بیاره گیم‌پس اگه دلش فوتبال میخواد.
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
یه تحلیل براتون برم همراه با یه نیمچه پیشبینی حوصلتون سر نره تا ایونت اکس باکس :D

هر کاری که توی 10 سال گذشته به اشتباه انجام داده مایکرو داره درست میکنه این سری. شخصا حتی بعد از معرفی مشخصات کنسول که مشخص میکرد قویتر از PS5 قراره باشه بازم بعید میدونستم که فرقی توی 2 به 1 بودن فروش ایجاد بشه اول نسل ولی اگه تمام تیکه های پازل رو کنار هم بچسبونیم من فکر میکنم شروع اکس باکس میتونه حتی قویتر از PS5 هم باشه.
این موضوع درسته که سونی فنای خودشو داره و انحصاریاش شاهکاره ولی مساله ی اصلی توی موفقیت تجاری کنسول هیچوقت بازیای انحصاری نبوده و نخواهد بود. Value مهمترین عامل موفقیت یه کنسول میتونه باشه. الان بیشتر از 110 میلیون PS4 فروخته شده ولی آمار فروش بازیای انحصاری بین 10-15 میلیونه (که خیلی بالاست قطعا) اما نشون میده بین 10-20 درصد گیمرا دنبال انحصاریا میگردن و اکثریت دنبال بازیای مولتی پلتفرم و AAA میگردن که هر سال منتشر میشه معمولا. فیفا, COD یا GTA و اسسینز کرید و امثالهم بازیاییه که خیلیا براشون کنسول میخرن و بازیای انحصاری یه bonus حساب میشن که اگه مجانی بشن یا تخفیف و هایپ زیادی بخورن برن سمتشون. اکثریت اولویت اصلیشون اینه که با کمترین هزینه بتونن اون بازیای معروف رو بازی کنن با دوستاشون.

حالا توی بحث Value میرسیم به چیزایی که تا حالا مایکرو نشون داده و قراره بده، همگی هم نقطه مقابل مسیریه که سونی داره میره. اول از همه اطمینان از پلن و سخت افزاره. اینکه مایکرو پایان نسلی که شکست خورده میاد زودتر از رقیبش کنسول و مشخصات رو معرفی میکنه نشون میده خیلی به خودشون مطمئنن و تردید سونی توی نمایش سخت افزارش و ندادن اطلاعات دقیق و بازی کردن با اعداد برای اینکه بگن اختلاف gpu و cpu الکیه و ... مشخص میکنه که توی بحث سخت افزار دست بالا رو داره اکس باکس. تنها چیزی که سونی روش مانور داده تا این لحظه سرعت SSD هست اونم وقتی عملا ساختار Series X از نظر سخت افزاری و نرم افزاری جوریه که سرعت SSD چندین به اصطلاح multiplier داره و اصلا بعید نیست در عمل به خاطر "ولاسیتی آرکیتکچر" بتونه از PS5 هم پرفورمنس بهتری ارائه بده توی این زمینه، همونجوری که توی تریلر HellBlade دیدیم چطور هیچ LOD ای وجود نداره و Asset ها با بالاترین کیفیت بدون اینکه مشخص باشه LOD تغییر کنه دارن لود میشن. سونی که اینهمه روی بحث SSD مانور داده هنوز هیچ شوکیسی نداشته براش و فقط حرف بوده. فقط یه ratchet and clank رو نشون دادن برای مانور روی SSD که اونم ویدیوهای تحلیلش نشون میده با اینکه نه کیفیت Asset ها اونقدر بالاست نه دنبال photorealism بودن باز داره 30 فریم اجرا میشه و کاملا یه جاهایی اون تغییر LOD یا لود شدن سایه ها و تکسچرا و ... مشخصه.

بحث بعدی در مورد قیمته. اینجوری که اسپنسر حرف زده توی ماهای اخیر و گفته اجازه داریم قیمت رو بر اساس شرایط تعیین کنیم و از طرفی سونی طفره میره از حرف زدن در مورد قیمت نشون میده حداقل کنسولا قیمتشون برابره و اگه یکی قراره کمتر باشه اکس باکسه. مایکروسافت اونقدی بودجه داره که بتونه حتی 50 دلار ضرر روی هر کنسول رو هم تحمل کنه و عوضش از سرویساش پول در بیاره، چیزی که سونی قطعا نمیتونه انجام بده. توی هر نسلی مهمترین عامل تعیین Value قیمت نسبت به قدرته. PS3 سر قیمت 50 درصد بازار سونی رو تقدیم اکس باکس کرد با اینکه کنسولش قویتر نبود و تازه پدر دولوپر رو هم در میاورد. شروع این نسل هم مایکرو همین حماقت رو با اکس باکس کرد. شاید بحث DRM و Always Online خیلی صدمه زد به برند اکس باکس اما بدتر از اینا قیمت گذاری بود. زوری تو پاچه کردن وسیله ی جانبی به قیمت 100 دلار و کنسول 500 دلاری با سخت افزار ضعیفتر جلو کنسول 400 دلاری باعث شد نسخه ی اکس باکس پیچیده بشه. برای نسل بعد اما تا جایی که بوش میاد برعکس شده، یعنی مایکرو که مشخصا سخت افزار قویتر رو داره ممکنه قیمت کمتری هم بذاره. اگه PS5 مثلا 499 دلار باشه حتی اگه Series X هم قیمت هم باشه باز از نظر Value خیلی بالاتره.

اما بحث بعدی در مورد Value کیفیت سرویس ها و بازیا میشه. کسی شک نداره توی این نسل سونی به شدت بهتر بود توی بحث انحصاری. اما همونطور که گفتم تاثیر بازی انحصاری کمتر از قیمت دستگاه، قدرت دستگاه و حتی سرویس ها میتونه باشه چون اکثر گیمرها فقط دنبال بازی داستانی سوم شخص اکشن نیستن. خیلیا فقط ریسینگ بازی میکنن یا فوتبال یا COD و ... پس براشون قیمت و سرویس مهمتره. حالا توی بحث انحصاری نمیشه نظر داد در مورد نسل بعد چون مایکرو هنوز رو نکرده فرست پارتی هاشو و فقط چند تا ترد پارتی انحصاری دیدیم. اما نمایش سونی مثل شروع نسل قبل از نظر انحصاری جذاب نبود واقعا. GT با اینکه فروش خوبی داره ولی دیگه سلطان ریسینگ نیست و البته چیزی هم ازش نشون ندادن. اسپایدرمن جدید هم که در حد لاست لگسی قراره باشه و نمیشه به چشم یه لانچ تایتل بزرگ بهش نگاه کرد. هورایزن هم که باز لانچ تایتل نیست و البته گیم پلی هم ازش ندیدیم. بقیه ی بازیا هم انحصاری زمانی بودن یا بازیای نه چندان بزرگ. تا همینجا هم به نظر من مایکرو لانچ تایتل قویتری داره به لطف Halo و بازیایی مثل Medium (هل بلید بعیده به 2020 برسه). حالا تصور اینکه بازیایی مثل Fable, Forza, Perfect Dark یا اینجور چیزا معرفی بشه و گیم پلی نسل بعد از 1-2 تاشون ببینیم کاملا کفه ی ترازو رو تو بحث لانچ تایتل و انحصاری میبره سمت مایکرو. کنار اینا اکس باکس Gamepass رو هم داره که باز توی اون بحث Value خیلی خیلی مهمه. انحصاریای مایکرو که تعدادشون روز به روز قراره بیشتر بشه به خاطر وجود اینهمه استودیو رو بتونی روز عرضه بازی کنی با ماهی 10 دلار چیزیه که خیلی سخت بشه ازش گذشت. مخصوصا حالا که شایعه ی بازیای 70 دلاری راه افتاده و بعید نیست قیمت بازیا بالا بره.

آخرین نکته هم شفافیته. برعکس سونی که هیچ علاقه ای به نمایش سخت افزارش، صحبت از قدرت کنسولش، قیمت دستگاه یا ساپورت کاربرای PS4 نداره، مایکرو توی این ماهای اخیر به شدت شفاف کار کرده. جدای از نمایش کنسول و بازیای ترد پارتی انحصاری (همه مسخره ی کم بودن گیم پلی تو اون نمایشا میکردن ولی بیشتر از عنوانای PS5 گیم پلی دیدیم اونجا) و دادن جزئیات در مورد سخت افزار و نرم افزار، مایکرو سعی کرده نسل فعلی رو یهو نابود نکنه. همه میدونن سال اول نسل جدید تفاوت کیفیت اونقد بالا نیست که نشه نسل قبل رو ساپورت کرد. سونی به دروغ اومد اعلام کرد که انحصاریای ما قراره از سخت افزار PS5 استفاده حداکثری کنن و نسل قبل از نظر انحصاری تمومه. ولی چیزایی که نشون دادن همگی روی کنسولای فعلی قابل اجرا بود و صرفا میخوان به زور 100 میلیون کاربر رو بکشن سمت کنسول جدید. کاملا شیوه ی Anti-consumer ای هست این و برعکس کاریه که مایکرو داره میکنه. اگه بازی قابل اجرا روی نسل فعلی باشه اصلا بد نیست که سال اول پشتیبانی بشه از نسل قبلی. مخصوصا بعد از کرونا که خیلیا مشکل مالی دارن. ضمن اینکه Xbox all access هم یه سرویس دیگه ای هست برای خریدن قسطی کنسول. شما ماهی 20 دلار میدی وان اکس میگیری روش گیم پس هم هست، کنسول نسل جدید هم که اومد آپگرید میکنی. باز همون بحث Value میشه. کنار اینا بکوارد هم که 3 نسل رو ساپورت میکنه هست، چیزی که سونی باز حاضر نیست در موردش شفاف سازی کنه حتی در مورد بازیای PS4.

آخر سر با در نظر گرفتن همه ی اینا من بعید میدونم حتی بعد از نسل شکست خورده ی فعلی، کنسول مایکرو کمتر از سونی بفروشه. سخت افزار قویتر، قیمت مشابه یا کمتر، سرویسای بهتر، انحصاریای بیشتر و شفافیت توی ساپورت و BC احتمال اینکه کسی که PS4 داشته بیاد سمت Series X خیلی خیلی بالاتره تا کسی از X1 بره به سمت PS5. حالا من اصن لاکهارت رو در نظر نگرفتم که مثلا اگه 300 دلار باشه و طبق شایعات CPU قویتری از PS5 داشته باشه و ری تریسنگ رو ساپورت کنه سخت افزاری و 1080 جواب بده دیگه مادر Value رو برای قشر کژوال یا متوسط به پایین مورد عنایت قرار میده :D
ممنون بابت وقتی ک گذاشتی دوست عزیز
همه موارد جز به جز کاملا صحیح و منطقی هست اما بحث اصلی بنظرم در کنار اینها کنسول معرفی نشده و محتواهای معرفی نشده پلتفروم نسل بعدی ماکرو هست
از جمله کنسول 299$ و بازی های فرست پارتی AAA و محتوای انحصاری ترد پارتی که همه نشون از انسجام برنامه ماکرو داره و مثل اینکه واقعا نقشه برد تو دستای اسپنسر هست :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر